Ihminen on syntinen!

Elämän keskellä!

On paljon ollut puhetta katolisten pappien synneistä. Ei ole ainakaan Jumalan syy, jos papit ja ihmiset tekevät syntiä. Se ei myöskään tee tyhjäksi totuutta, että on olemassa vanhurskas Jumala ja iankaikkinen elämä. Mysö papit joutuvat vastuusen tekemisistään Jumalan edessä.

Juttelin eilen erään asiakkaani kanssa: Hän oli saanut lapsena kokea pelottelua ja ahdasmilelisyyttä Jumalan piikkiin. Vanhemmat eivät eläneet itse kovin pyhästi, mutta pelottelivat kyllä lapsiaa helvetillä ja Jumalan tuomioilla. Tämän seurauksena tytär katkeroitui ja päätti sanoa piut paut kaikelle uskonnolle ja alkoi elää uhmakkaasti ja maailmallisesti. Nyt myähemmin keski-ikäisenä hän on alkanut ymmärtää asioita uudelleen. Hän ymmärtää, että syy ei ole ollut Jumalassa vaan rikkinäisissä ihmisissä. Hän on pystynyt antamaan anteeksi vanhemmilleen. Nyt tämä nainen etsii turvaa ja toivoa Jumalalta ja käy usein keskustelemassa kanssani näistä asioista.
Ihminen on ja pysyy syntisenä. Tarvitsem,me jokainen Jeesuksen Kristuksen armahdusta, myös me uskovaiset!

9

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Miksi olet noin harhainen ja sekava?

• Jumala Auvoinen

"Ihminen on syntinen!"

Joo, jos itse niin haluaa ajatella.

Syntikäsitteen keksi ihminen.
      Ja määritteli, ja määrittelee edelleen.

Synti kun on subjektiivinen kokemus

• En ole syntinen.

Minä olen hyvä ihminen!

Kristityt kieriskelköön synneissänsä, minä en niin tee.

Ihan turhaa koko tavallisten ihmisten syyllistäminen. Älkää alistuko siihen!

• goddeloos

En usko jumalaan, määrittele minulle synti...

• "Ei ole ainakaan Jumalan syy, jos papit ja ihmiset tekevät syntiä."

Olet oikeassa. Mikään ei ole Jumalan syy tai ansiota. Ei olemattoman olennon kontolle voi laittaa mitään tekoja.

"Se ei myöskään tee tyhjäksi totuutta, että on olemassa vanhurskas Jumala ja iankaikkinen elämä."

Ei teekään vaan sen tekee Jumalan olemattomuus.

"Tarvitsem,me jokainen Jeesuksen Kristuksen armahdusta, myös me uskovaiset! "

Tarvitsemme tai emme, se ei tee Jeesuksesta tai Jumalasta olemassaolevaa.

• Elämän keskellä!

Jos Jeesus EI auta, paistetaan se Mirkossa ja syödään sen pallit!

• Jos synnillä tarkoitetaan sellaisia tekoja ja ajatuksia, joista kristinuskon jumala ei pidä, ei koko termillä ole mitään arvoa. Ensinnäkään kristinuskon jumalaa ei ole olemassa muualla kuin kirjallisuudessa ja uskovaisten mielikuvituksessa ja toisekseen kaikki "synnit" ovat joko papiston valtapyrkimyksiä varten kehitettyjä rajoitteita tai muinaisten juutalaisten ryhmäyttämiseksi tai terveenä säilymisen vuoksi kehitettyjä säädöksiä.

Ja sitten on osa näitä universaalin moraalikäsityksen mukaisia itsestäänselvyyksiä, jotka eivät totisesti ole kristittyjen keksimiä. Näitä elämän tuhoamiseen, toisten satuttamiseen, alistamiseen ja omaisuuden riistoon liittyviä "syntejä" en laske samaan laumaan noiden aiemmin mainittujen seuraksi. Jos näitä rikkoo ilman että se tuntuu itsestä pahalta, on yksilön mielenterveys järkkynyt.

Kaikki nuo muut "synnit", jotka eivät siis ole normaalilla moraalikäsityksellä ymmärrettävissä, eivät ole minun ongelmani. En siis ole syntinen. Olen uskonnoton ja siis synnistä vapaa. Minulla on puhdas omatunto.

Miksei uskovaisella ole?

• Kössönöm

hopi hopi.

Eikö sinua ollenkaan hävetä tulla tänne puhumaan paskaa. Vai onko se sinun uskontosi mukaan sallitua?

• ikuinen itkuvirsi

Kylläpä uskovien maailma on sitten ruma ja synkkä ja ikävä - ikuista itkuvirsien veisaamista
      ja syntiensä voivottelua. Millainen kammottava rumuus ja vastenmielisen pimeä synkkyys tuosta
      typerästä taikauskosta maailmalle henkiikään. Olet paha, olet syntinen, olet kelvoton. Muista
      että kaikki mahdollinen inhimillinen toiminta on aina syntiä, eikä mitään saa koskaan tehdä.
      Vietä koko synkkä ja ruma elämäsi kädet ja jalat ristissä syntejäsi voihkien ja voivotellen.
      Muista että kaikki mikä on hauskaa ja tuntuu kivalta on taatusti syntiä. Jätä elämäsi elämättä.

Kristinuskon moraali taikka sen uskomukset eivät koskaan kohtaa todellista maailmaa missään pisteessä.
      - Friedrich Nietzsche

Kristinuskon ratkaisu nähdä maailma rumana ja pahana on tehnyt maailmasta ruman ja pahan.
      - Friedrich Nietzsche

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      27
      3165
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3050
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      2906
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      443
      2597
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      162
      1907
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1848
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      25
      1445
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1251
    9. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      32
      1230
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      75
      1154
    Aihe