Pari vuotta sitten FPO oli WPC:n alainen liitto, mutta nykyään niillä on enemmän tekemistä GPC:n kanssa (ja niiden sivujen mukaan myös IPA:n ja WABDL:n kanssa). Miksi näin? Onko GPC arvostetumpi liitto ja onko siellä kovemmat nostajat? Missä liitossa ylipäänsä on kovimmat nostajat?
Lisäkysymys vielä; miksi tänä vuonna ei järjestetty WPO:nrahakisoja Arnold Classicissä?
FPO/WPC/GPC...
3
1174
Vastaukset
- lappeenrantabodari
jos katsotaan kokonaisvaltaisesti niin kovimmat nostajat on ja on aina ollutkin IPF:ssä. tietysti poikkeuksiakin löytyy ja kovia äijiä on myös pro-puolella. fpo:lla ja wpcllä tuli riitoja (ilmeisesti anon kanssa) ja fpo on nyt tekemisissä sitten gpc:n kanssa. WPO meni nurin jo vuosia sitten. kyseistä liittoa ei siis ole enää olemassakaan eikä ole ollut ainakaan pariin kolmeen vuoteen.
henkilökohtaisena mielipiteenä pro-puoli on todella sekavaa ja pienen piirin touhua. lähinnä seuraan muutaman kovimman suomalaisen edesottamuksia mutta muuten ei kiinnosta. IPF on ainoa todellinen kansainvälinen liitto vaikka sitä ei kaikki suostu myöntämään.- bgvtrt
Mulla on semmonen kuva, että PRO-kisat kerää kuitenkin enemmän katsojia kuin IPF:n kisat. Vai kuis on, WPC-kisat vs. IPF:n kansainväliset kisat, kumpi on suurempi tapahtumana? Tai vaikka FPO:n SM-kisat vs. SVNL SM?
- mursu600
bgvtrt kirjoitti:
Mulla on semmonen kuva, että PRO-kisat kerää kuitenkin enemmän katsojia kuin IPF:n kisat. Vai kuis on, WPC-kisat vs. IPF:n kansainväliset kisat, kumpi on suurempi tapahtumana? Tai vaikka FPO:n SM-kisat vs. SVNL SM?
SVNL sm-kisoissa on aina ollut enemmän katsojia kuin fpo:n vastaavissa niinä vuosina kun itse olen katsomossa istunut. eli lähes joka vuosi 2000-luvulla. viime vuoden fitness expo oli poikkeus, siellä pro-kisa keräsi suuremman yleisön. kansainvälisiä kisoja on vaikea arvioida yleisömäärän osalta kun näitä tapahtumia tietenkään ei paikanpäältä ole paljoa tullut nähtyä. mutta ainakin kilpailijamäärät ipf:ssä on moninkertaiset vrt pro-puoleen. katsokaa juniorinostajien määrää. wpc-mm kisoissa tavallisesti n.10-25 junioria. ipf-puolella vastaava luku -300! olen kyllä siinä käsityksessä että ipf-mm kisat olisivat kansainvälisesti suurin voimanostotapahtuma. näin siis ainakin kilpailijoiden ja osallistuvien maiden määrässä mitattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017383
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784893- 794789
- 1324208
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82998- 522629
- 402531
- 462176
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102171Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211810