FPO/WPC/GPC...

nyhbtgrvcefdw

Pari vuotta sitten FPO oli WPC:n alainen liitto, mutta nykyään niillä on enemmän tekemistä GPC:n kanssa (ja niiden sivujen mukaan myös IPA:n ja WABDL:n kanssa). Miksi näin? Onko GPC arvostetumpi liitto ja onko siellä kovemmat nostajat? Missä liitossa ylipäänsä on kovimmat nostajat?

Lisäkysymys vielä; miksi tänä vuonna ei järjestetty WPO:nrahakisoja Arnold Classicissä?

3

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lappeenrantabodari

      jos katsotaan kokonaisvaltaisesti niin kovimmat nostajat on ja on aina ollutkin IPF:ssä. tietysti poikkeuksiakin löytyy ja kovia äijiä on myös pro-puolella. fpo:lla ja wpcllä tuli riitoja (ilmeisesti anon kanssa) ja fpo on nyt tekemisissä sitten gpc:n kanssa. WPO meni nurin jo vuosia sitten. kyseistä liittoa ei siis ole enää olemassakaan eikä ole ollut ainakaan pariin kolmeen vuoteen.

      henkilökohtaisena mielipiteenä pro-puoli on todella sekavaa ja pienen piirin touhua. lähinnä seuraan muutaman kovimman suomalaisen edesottamuksia mutta muuten ei kiinnosta. IPF on ainoa todellinen kansainvälinen liitto vaikka sitä ei kaikki suostu myöntämään.

      • bgvtrt

        Mulla on semmonen kuva, että PRO-kisat kerää kuitenkin enemmän katsojia kuin IPF:n kisat. Vai kuis on, WPC-kisat vs. IPF:n kansainväliset kisat, kumpi on suurempi tapahtumana? Tai vaikka FPO:n SM-kisat vs. SVNL SM?


      • mursu600
        bgvtrt kirjoitti:

        Mulla on semmonen kuva, että PRO-kisat kerää kuitenkin enemmän katsojia kuin IPF:n kisat. Vai kuis on, WPC-kisat vs. IPF:n kansainväliset kisat, kumpi on suurempi tapahtumana? Tai vaikka FPO:n SM-kisat vs. SVNL SM?

        SVNL sm-kisoissa on aina ollut enemmän katsojia kuin fpo:n vastaavissa niinä vuosina kun itse olen katsomossa istunut. eli lähes joka vuosi 2000-luvulla. viime vuoden fitness expo oli poikkeus, siellä pro-kisa keräsi suuremman yleisön. kansainvälisiä kisoja on vaikea arvioida yleisömäärän osalta kun näitä tapahtumia tietenkään ei paikanpäältä ole paljoa tullut nähtyä. mutta ainakin kilpailijamäärät ipf:ssä on moninkertaiset vrt pro-puoleen. katsokaa juniorinostajien määrää. wpc-mm kisoissa tavallisesti n.10-25 junioria. ipf-puolella vastaava luku -300! olen kyllä siinä käsityksessä että ipf-mm kisat olisivat kansainvälisesti suurin voimanostotapahtuma. näin siis ainakin kilpailijoiden ja osallistuvien maiden määrässä mitattuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe