Pari vuotta sitten FPO oli WPC:n alainen liitto, mutta nykyään niillä on enemmän tekemistä GPC:n kanssa (ja niiden sivujen mukaan myös IPA:n ja WABDL:n kanssa). Miksi näin? Onko GPC arvostetumpi liitto ja onko siellä kovemmat nostajat? Missä liitossa ylipäänsä on kovimmat nostajat?
Lisäkysymys vielä; miksi tänä vuonna ei järjestetty WPO:nrahakisoja Arnold Classicissä?
FPO/WPC/GPC...
3
1031
Vastaukset
- lappeenrantabodari
jos katsotaan kokonaisvaltaisesti niin kovimmat nostajat on ja on aina ollutkin IPF:ssä. tietysti poikkeuksiakin löytyy ja kovia äijiä on myös pro-puolella. fpo:lla ja wpcllä tuli riitoja (ilmeisesti anon kanssa) ja fpo on nyt tekemisissä sitten gpc:n kanssa. WPO meni nurin jo vuosia sitten. kyseistä liittoa ei siis ole enää olemassakaan eikä ole ollut ainakaan pariin kolmeen vuoteen.
henkilökohtaisena mielipiteenä pro-puoli on todella sekavaa ja pienen piirin touhua. lähinnä seuraan muutaman kovimman suomalaisen edesottamuksia mutta muuten ei kiinnosta. IPF on ainoa todellinen kansainvälinen liitto vaikka sitä ei kaikki suostu myöntämään.- bgvtrt
Mulla on semmonen kuva, että PRO-kisat kerää kuitenkin enemmän katsojia kuin IPF:n kisat. Vai kuis on, WPC-kisat vs. IPF:n kansainväliset kisat, kumpi on suurempi tapahtumana? Tai vaikka FPO:n SM-kisat vs. SVNL SM?
- mursu600
bgvtrt kirjoitti:
Mulla on semmonen kuva, että PRO-kisat kerää kuitenkin enemmän katsojia kuin IPF:n kisat. Vai kuis on, WPC-kisat vs. IPF:n kansainväliset kisat, kumpi on suurempi tapahtumana? Tai vaikka FPO:n SM-kisat vs. SVNL SM?
SVNL sm-kisoissa on aina ollut enemmän katsojia kuin fpo:n vastaavissa niinä vuosina kun itse olen katsomossa istunut. eli lähes joka vuosi 2000-luvulla. viime vuoden fitness expo oli poikkeus, siellä pro-kisa keräsi suuremman yleisön. kansainvälisiä kisoja on vaikea arvioida yleisömäärän osalta kun näitä tapahtumia tietenkään ei paikanpäältä ole paljoa tullut nähtyä. mutta ainakin kilpailijamäärät ipf:ssä on moninkertaiset vrt pro-puoleen. katsokaa juniorinostajien määrää. wpc-mm kisoissa tavallisesti n.10-25 junioria. ipf-puolella vastaava luku -300! olen kyllä siinä käsityksessä että ipf-mm kisat olisivat kansainvälisesti suurin voimanostotapahtuma. näin siis ainakin kilpailijoiden ja osallistuvien maiden määrässä mitattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851