liikuntatausta lapsena!
Huomisiin ( 17.04. ) bodauksen SM-kisoihin juniorsarjaan osallistuu Kristian Niemi, 16v.
Aiheutin aikaisemmin treenipalstalla närää viittaamalla liikuntataustan vaikutusta myöhempiin suorituksiin nuorenakin.
Kristianin tausta:
- paini
-telinevoimistelu
-lätkä
-futis
-tennis
-break-dance!!
Em. lajit eri intensiteeteillä harrastettuina.
Nyt telinevoimistelu, varsinkin renkaat, vahvasti kuvassa.
Pituus 172cm.
Paino seuraavien tulosten tekovaihessa 80kg.
- Penkki 165kg
- Mave 270kg, vain vyö.
- Kyykky kisasyvyyteen 240kg, vain vyö.
Tiedot saksittu tämän aamun paikallislehdestä.
Geeneilläkin lienee merkityksensä.
Isukki, Timo Niemi, oli useana vuotena maajoukkuepainija osallistuen kaksiin olympialaisiin ja ottaen yhden kerran EM-mitalin.
Oma juniorini aloitteli painia samalla salilla Timon ollessa 14-vuotinen.
Merkille pantavaa oli Timon hyvä voimataso ikäisekseen.
Olen aina ollut sitä mieltä että tehoa täytyisi löytyä vähintään sen verran kuin ulkonäön perusteella voisi odottaa.
Kristianin kohdalla se mielestäni toteutuu!
Näkö, teho ja
33
3631
Vastaukset
- poisoner
on tervettä jos aletaan myrkyttämään 15 vuotiaana? Onpa ihailtavaa.
- 66-v
Etkö todella suostu näkemään muuta vaihtoehtoa?
Antaisikohan lääkäri myrkyttää pojanpoikansa? - Puolijumala
Olet siis sitä mieltä ettei tuohon kuntoon pääse naturaalina:
http://www.uutisvuoksi.fi/Urheilu/2010/04/16/Kristian Niemi mittaa muskelinsa Helsingin kulttuuritalon lavalla/201058837282/18
Minäpä olen sitä mieltä että kaveri voi hyvinkin olla naturaali, en ainakaan näe mitään estettä etteikö voisi olla.
PS. jos linkki on liian pitkä suosittelen copy => paste elikkäs suomeksi leikkaa => liitä. - PappaH
66-v kirjoitti:
Antaisikohan lääkäri myrkyttää pojanpoikansa?jos paappa on vielä lekuri! Kevyttä settiä vaan peliin ni jälki on taattua.
- ujyhwrgte
Puolijumala kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä ettei tuohon kuntoon pääse naturaalina:
http://www.uutisvuoksi.fi/Urheilu/2010/04/16/Kristian Niemi mittaa muskelinsa Helsingin kulttuuritalon lavalla/201058837282/18
Minäpä olen sitä mieltä että kaveri voi hyvinkin olla naturaali, en ainakaan näe mitään estettä etteikö voisi olla.
PS. jos linkki on liian pitkä suosittelen copy => paste elikkäs suomeksi leikkaa => liitä.Voi tuohon kuntoon päästä. Mutta se on todella, todella harvinaista ja vaatii poikkeuksellisen lahjakkaat geenit.
Ensinäkin, kaveri on 16 vuotias ja testosteronin tuotanto on vasta aluillaan, joten hyviä kehityksen vuosia ei ole vielä takana kuin korkeintaan 1-2. Joten mistään vuosien työstä ei voida kaverin kohtalla puhua. Kaveri on kuitenkin raapassut sen 270 maasta. Tulos johon normaalit harrastelijamyrkyttäjätkään ei pääse tai ainakin se vaatii vuosien työtä.
3% rasvoihin ei normaali ihminen pääse millään ilman klenuja tai ECA:ta, ainakaan 1800 kalorilla/pv. Normaali ihmisellä se jää kellumaan väkisin siihen 6-7% tuntumaan.
Tuolla massalla ja kireydellä ei häpeäisi seisoa edes ihan kehonrakennus lavallakaan. Varmasti alle 70 kiloisissa kepittäs monta myrkyttäjää, joista osa saattaa bulkilla painaa sen lähemmäs 90 roinien kanssa ja sitten kiristäneet kisakiereyteen kiristävillä aineilla. Tietenkin kaveri joutuisi tuohon sarjaan päästäkseen polttamaan muutaman kilon lihasta pois.
Sitten vielä täytyy muistaa, että tämä on kaverille vain sivulaji.
Veikkaan, että yksi maailman lahjakkaimpia ihmisiä lajiin. Siis jos ei harrastaisi tätä vaan sivulajina. - harrastelij4
ujyhwrgte kirjoitti:
Voi tuohon kuntoon päästä. Mutta se on todella, todella harvinaista ja vaatii poikkeuksellisen lahjakkaat geenit.
Ensinäkin, kaveri on 16 vuotias ja testosteronin tuotanto on vasta aluillaan, joten hyviä kehityksen vuosia ei ole vielä takana kuin korkeintaan 1-2. Joten mistään vuosien työstä ei voida kaverin kohtalla puhua. Kaveri on kuitenkin raapassut sen 270 maasta. Tulos johon normaalit harrastelijamyrkyttäjätkään ei pääse tai ainakin se vaatii vuosien työtä.
3% rasvoihin ei normaali ihminen pääse millään ilman klenuja tai ECA:ta, ainakaan 1800 kalorilla/pv. Normaali ihmisellä se jää kellumaan väkisin siihen 6-7% tuntumaan.
Tuolla massalla ja kireydellä ei häpeäisi seisoa edes ihan kehonrakennus lavallakaan. Varmasti alle 70 kiloisissa kepittäs monta myrkyttäjää, joista osa saattaa bulkilla painaa sen lähemmäs 90 roinien kanssa ja sitten kiristäneet kisakiereyteen kiristävillä aineilla. Tietenkin kaveri joutuisi tuohon sarjaan päästäkseen polttamaan muutaman kilon lihasta pois.
Sitten vielä täytyy muistaa, että tämä on kaverille vain sivulaji.
Veikkaan, että yksi maailman lahjakkaimpia ihmisiä lajiin. Siis jos ei harrastaisi tätä vaan sivulajina.Kyllä hän aivan naturaali on. Ei tuo mahdoton kunto ole, vaatii tosin helvetisti lahjoja niin kuin on jo todettu. Tuohon rasvaprosenttijuttuun viitaten, ei hänellä kyllä 3% rasvat ole vaikka tuossa artikkelissa niin väitetään. Eli turha epäillä efen/clenujen napsimisesta. Kisoissa kuvien perusteella uskoakseni prosentin tarkkuudella 5% rasvat. 3% rasvat on jo aivan eri luokkaa.
- HÖÖÖÖÖÖ
66-v kirjoitti:
Antaisikohan lääkäri myrkyttää pojanpoikansa?eeeii.... EIKÄ MYRKYTETÄ....HALOO MITÄ TÄÄLLÄ KIRJOTETAAN .....!!! KANNATTAS MIETTIÄ MILLÄ OIKEUKSILLA KIRJOTETAAN!!!!
- terästäh
Se on fakta, että geenit määräävät sen kasvaako sulle iso nenä tai ootko vahvempi kuin normijantterit tai normijantterit, ketkä käy 5krt viikossa salilla ja yrittää kasvattaa lihaksia.
Ihailtavan monipuolinen kaveri kyllä kyseessä, ja ällistyttävät tulokset, jotka on ymmärrettävissä todella monipuolisten ja fyysisten lajien yhdistelmissä ja kovissa geeneissä ja kovasta treenistä.- paskat geenit_ byhyy
Kaverilla on vaan lihassolut tyyppiä helvetin nopeeta II-tyyppistä, tuo mahdollistaa suuremman lihasmassan kasvatuksen helpommin isoilla painoilla. Hermotus määrää voimatasojen kasvun, eli tuokin on kunnossa. Jos faija on olympiamitallisti niin totta helvetissä geeneillä on merkityksensä. Aina näitä geenimörköjä löytyy, ihan hyvä pohja ikäisekseen, katsotaan 5vuoden päästä missä kondiksessa on. Jos kasvaa vuosi vuodelta yhtä hyvin, niin kannattaa harkita kehonrakennusta ja tottakai siirtymistä droppeihin "ajoissa". Mahdollisuuksia voi olla vaikka mihin. Mutta natuna vielä useampi vuosi ehdottomasti.
Tiedän pari tyyppiä joilla yläkroppa hakee vertaistaan. Aivan helvetin kovat geenit ja kova työ= järjetön kroppa. Olen kateellinen ja joka päivä mua v*tuttaa, että en omista samanlaisia geenejä. Teen töitä saman verran kuin geenifriikit ellen enemmänkin, mutta ei se peilikuva vaan häikäise. :( Elämä on. Kovia treenejä vaan ja paljon sapuskaa!
Terv. Ikuisella Offilla - 66-v
paskat geenit_ byhyy kirjoitti:
Kaverilla on vaan lihassolut tyyppiä helvetin nopeeta II-tyyppistä, tuo mahdollistaa suuremman lihasmassan kasvatuksen helpommin isoilla painoilla. Hermotus määrää voimatasojen kasvun, eli tuokin on kunnossa. Jos faija on olympiamitallisti niin totta helvetissä geeneillä on merkityksensä. Aina näitä geenimörköjä löytyy, ihan hyvä pohja ikäisekseen, katsotaan 5vuoden päästä missä kondiksessa on. Jos kasvaa vuosi vuodelta yhtä hyvin, niin kannattaa harkita kehonrakennusta ja tottakai siirtymistä droppeihin "ajoissa". Mahdollisuuksia voi olla vaikka mihin. Mutta natuna vielä useampi vuosi ehdottomasti.
Tiedän pari tyyppiä joilla yläkroppa hakee vertaistaan. Aivan helvetin kovat geenit ja kova työ= järjetön kroppa. Olen kateellinen ja joka päivä mua v*tuttaa, että en omista samanlaisia geenejä. Teen töitä saman verran kuin geenifriikit ellen enemmänkin, mutta ei se peilikuva vaan häikäise. :( Elämä on. Kovia treenejä vaan ja paljon sapuskaa!
Terv. Ikuisella OffillaKatainen ja Kinnunen taustalla.
Äiti ravintoterapeutti.
Pappa lekuri.
Telinevoimistelu ei suosine kovin suurta (ylisuurta) lihasmassaa.
- 66-v
Juniorien kisan ja oli miehissä kolmas.
Keskittyy telinevoimisteluun ja suunnittelee palaavansa kehonrakennukseen komekymppisenä. - puntti-karju
Minä en antaisi oman,vielä kasvuiässä olevan puberteetti-ikäisen kaverin vetää noin kovaa ja raskasta voimareeniä. Jos/kun luusto on vielä keskenvahvuista ja reenaa kovilla painoilla voi siitä joutua vanhempana maksamaan kovaa hintaa. Tätä tosiasiaa ei muuta edes se että olisi poikkeukselliset geenit. : /
- mieltä olen
tästä asiasta kanssasi. Luulisi sen ymmärtävän myös perheenkin, varsinkin kun tuntuvat olevan noinkin viisasta porukkaa. Ja mitä tulee noihin puolustuspuheisiin, että kyllä kaveri voi tuohon kuntoon tulla puhtaasti. Toki varmasti voi, mutta voihan meteoriittikin osua muhun huomenna kauppareissulla, mutta taitaa kuitenkin olla aika huomattavasti todennäköisempää ettei osu....
Ja mitä 66v alotus puheisiin tulee, niin ei kukaan ole kyseenalaistanut sitä, etteikö telinevoimistelu tai jostain painiharrastuksesta olisi hyötyä myös punttiin. Mutta että ne penkkitulokset nousevat 5-10 kilon viikkovauhilla, niin sitä ei kyllä jaksa vieläkään oikein uskoa... Ja kynäniskät nostavat tuloksiaan muutamassa kuukaudessa useita kymmeniä kiloja.. Niin ja meinasin unohtaa mainita että nimenomaan sinun valmennuksen alaisuudessa!! - vuosia seuranneena
mieltä olen kirjoitti:
tästä asiasta kanssasi. Luulisi sen ymmärtävän myös perheenkin, varsinkin kun tuntuvat olevan noinkin viisasta porukkaa. Ja mitä tulee noihin puolustuspuheisiin, että kyllä kaveri voi tuohon kuntoon tulla puhtaasti. Toki varmasti voi, mutta voihan meteoriittikin osua muhun huomenna kauppareissulla, mutta taitaa kuitenkin olla aika huomattavasti todennäköisempää ettei osu....
Ja mitä 66v alotus puheisiin tulee, niin ei kukaan ole kyseenalaistanut sitä, etteikö telinevoimistelu tai jostain painiharrastuksesta olisi hyötyä myös punttiin. Mutta että ne penkkitulokset nousevat 5-10 kilon viikkovauhilla, niin sitä ei kyllä jaksa vieläkään oikein uskoa... Ja kynäniskät nostavat tuloksiaan muutamassa kuukaudessa useita kymmeniä kiloja.. Niin ja meinasin unohtaa mainita että nimenomaan sinun valmennuksen alaisuudessa!!sanokaa mitä sanotte mutta testeissä tiedän että on joutunut käymään ja puhdas on!!! Mielipiteet ja kateellisten puheet ja että vanhana rapistuu jne...ootteko aatellu että se liikunta ,ravinto ,lepo on terveyttä...auttaa vanhanakin ...lihakset suojelee kroppaa!!! Ravinto on se millä kroppa kehittyy ja hänen äiti kyllä tietää mitä sinne suuhu laitetaan ...ei mitään pulla mössöä vaan kunnon puhdasta ruokaa..sivusta seuranneena tiedän!! ottakaa oppia ja ruvetkaa ittekin miettii mitä teette niin ei tartte tänne selitellä!!!!!!
- NONNIII
vuosia seuranneena kirjoitti:
sanokaa mitä sanotte mutta testeissä tiedän että on joutunut käymään ja puhdas on!!! Mielipiteet ja kateellisten puheet ja että vanhana rapistuu jne...ootteko aatellu että se liikunta ,ravinto ,lepo on terveyttä...auttaa vanhanakin ...lihakset suojelee kroppaa!!! Ravinto on se millä kroppa kehittyy ja hänen äiti kyllä tietää mitä sinne suuhu laitetaan ...ei mitään pulla mössöä vaan kunnon puhdasta ruokaa..sivusta seuranneena tiedän!! ottakaa oppia ja ruvetkaa ittekin miettii mitä teette niin ei tartte tänne selitellä!!!!!!
KAUHEETA LUKEA KUN YRITÄTTE MOLLATA...MIKSI ETTE VOI KANNUSTAA....VAI ONKO TÄÄ SUOMI NIIKU AINA OMIAAN VASTAAN...ANTAKAA JOKAISELLE MAHDOLLISUUS JA OLKAA YLPEITÄ KUN SUOMESTAKIN LÖYTYY HUIPPUURHEILIJOITA...TEKEVÄT KOVAN TYÖN ETTÄ PÄÄSEE HUIPULLE!!
- eihän tässä
vuosia seuranneena kirjoitti:
sanokaa mitä sanotte mutta testeissä tiedän että on joutunut käymään ja puhdas on!!! Mielipiteet ja kateellisten puheet ja että vanhana rapistuu jne...ootteko aatellu että se liikunta ,ravinto ,lepo on terveyttä...auttaa vanhanakin ...lihakset suojelee kroppaa!!! Ravinto on se millä kroppa kehittyy ja hänen äiti kyllä tietää mitä sinne suuhu laitetaan ...ei mitään pulla mössöä vaan kunnon puhdasta ruokaa..sivusta seuranneena tiedän!! ottakaa oppia ja ruvetkaa ittekin miettii mitä teette niin ei tartte tänne selitellä!!!!!!
mitään vanhuutta ole arvosteltu vaan sitä, että kuinka terveellistä on 16v keskenkasvusen vedellä melkein 300kg:n rautoja maasta, luustolla/kropalla joka on keskenkasvuinen. Ja sitä että kuinka pojan vanhemmillakaan ei ole sen vertaa järkee päässä, että kyseenalaistaisivat asian. Menkää kysymään 100 lääkäriltä onko heidän mielestään tervettä, että 16v poika nostaa tuommoisia rautoja. Väitän että 99 vastaa ei ja se yksikin joka sit vastaisi kyllä olisi pojan pappa.
Ja mitä vielä tulee noihin tuloksiin, niin ne ovat aivan karmeita tuon painoiselta henkilöltä, jolla ei voi montaakaan vuotta punttitaustaa. Vaikka sitten olisikin näitä muita tukevia harrastuksia taustalla, ruokavalio kunnossa ja geenit viimeistä päälle. Sen tietää jokainen 80 kiloo painava henkilö että 270 maasta on jo todella kova tulos ja penkistä yli 2 kertaa omapaino myöskin. Ja miettikääpä itsenne 16v ikäisenä ja että olisitte silloin vetänyt 80 kiloisina 270 maasta. Nyt tässä kohtaa pitäisi viimeistään hälytyskellojen soida kaikilla, jotka ovat voimailua pidempään harrastaneet. Eikä siinä, toki kaveri on voinut tuon tehdä ihan puhtaastikkin, mutta minä en sitä usko ja se on minun oikeuteni uskoa mitä haluan, oli siinä sitten kateutta jonkun mielestä tai ei.
Enkä yritä mitenkään mollata. Voin myöntää että itse noin 80 kiloisena en tule koskaan vetämään tuota 270 maasta, vaikka harjoitusvuosia on takana yli 15. Ja kaverille toki kaikkea tsemppiä ja menestystä tulevaisuuden suhteen, kovemmassa kunnossa hän on kuin minä, oli sitten puhtaasti tai ei. - 66-v
Kyllä minuakin hieman K:n puolesta hirvittää tulevaisuus.
Vaikka olen vakuuttunut siitä että K:n biologinen ikä on varmistettu ( kuten meilläkin ) ennen kovempia treenejä niin ahmeus on saattanut iskeä.
Saa nähdä mitä lähivuodet tuovat tullessaan.
Suorituskyvyn epäilijöitä kehoittaisin kokeilemaan itse telinevoimistelua.
Esimerkiksi ristiriipunta ei vaadi taitoa, vain voimaa.
Toisaalta yksinkertaiset perusvoltit kuulunevat jokaisen liikuntaa harrastavan kuvioihin.
Vaikka epäilenkin!
Niemen biloginen ikä täytyy olla edellä kalenterivuosia.
Oman juniorini äänenmurros tuli 12-vuotisena ja parranajo oli aloitettava 14-vuotisena.
Vanhempi veljeni oli 16-vuotisena voimistelun MIESTEN suomenmestaruusjoukkueessa 40-luvun lopulla.
Jätkälle kertyi näyttävää lihasmassaa köyhän kodin perussapuskoilla sekalaisten harrastusten ja muutaman talven yksinkertaisen, olympianostoihin tähtäävän punttitreenin tuloksena.
Mistään ohjelmista ei ollut tietoakaan.
Itse sain pentuna kuulla olevani niin hintelä ettei minusta olisi työmieheksi.
Kuva tarkentui vasta myöhään aikuisiässä vetäessäni jätkille treenit peiliseinäisessä salissa.
En ollutkaan poikkeuksellisen hintelä.
En minä ylistänyt Niemeä, totesin vain tason ja taustan.
14-vuotisena tietsikan takaa salille hypäten tuo ei ole mahdollista.
Sitä liikuntaa jonka laiminlyö ennen murrosiän alkua ei voi koskaan korvata.
Se perusvoiman ja tuki- ja liikuntaelimistön taso joka jää ennen murrosiän loppua kehittymättä on myöskin jo maahan kaatunutta maitoa.
Näin vaan on. Myöhäisheränneitä saattaa inhottaa mutta enää ei mitään mahda.
Täytyy vaan treenata ja kehittää itseään olevissa puitteissa.
Kenellä on rajat kauempana, kenellä lähempänä.
Aina se kuitenkin kannattaa! - poisoner
66-v kirjoitti:
Kyllä minuakin hieman K:n puolesta hirvittää tulevaisuus.
Vaikka olen vakuuttunut siitä että K:n biologinen ikä on varmistettu ( kuten meilläkin ) ennen kovempia treenejä niin ahmeus on saattanut iskeä.
Saa nähdä mitä lähivuodet tuovat tullessaan.
Suorituskyvyn epäilijöitä kehoittaisin kokeilemaan itse telinevoimistelua.
Esimerkiksi ristiriipunta ei vaadi taitoa, vain voimaa.
Toisaalta yksinkertaiset perusvoltit kuulunevat jokaisen liikuntaa harrastavan kuvioihin.
Vaikka epäilenkin!
Niemen biloginen ikä täytyy olla edellä kalenterivuosia.
Oman juniorini äänenmurros tuli 12-vuotisena ja parranajo oli aloitettava 14-vuotisena.
Vanhempi veljeni oli 16-vuotisena voimistelun MIESTEN suomenmestaruusjoukkueessa 40-luvun lopulla.
Jätkälle kertyi näyttävää lihasmassaa köyhän kodin perussapuskoilla sekalaisten harrastusten ja muutaman talven yksinkertaisen, olympianostoihin tähtäävän punttitreenin tuloksena.
Mistään ohjelmista ei ollut tietoakaan.
Itse sain pentuna kuulla olevani niin hintelä ettei minusta olisi työmieheksi.
Kuva tarkentui vasta myöhään aikuisiässä vetäessäni jätkille treenit peiliseinäisessä salissa.
En ollutkaan poikkeuksellisen hintelä.
En minä ylistänyt Niemeä, totesin vain tason ja taustan.
14-vuotisena tietsikan takaa salille hypäten tuo ei ole mahdollista.
Sitä liikuntaa jonka laiminlyö ennen murrosiän alkua ei voi koskaan korvata.
Se perusvoiman ja tuki- ja liikuntaelimistön taso joka jää ennen murrosiän loppua kehittymättä on myöskin jo maahan kaatunutta maitoa.
Näin vaan on. Myöhäisheränneitä saattaa inhottaa mutta enää ei mitään mahda.
Täytyy vaan treenata ja kehittää itseään olevissa puitteissa.
Kenellä on rajat kauempana, kenellä lähempänä.
Aina se kuitenkin kannattaa!Tiesitkö paappa,että voisi noilla tuloksilla käydä kiertämässä arvokisoja ja blokkaamassa mitaleita 16 vuotiaana?
- huhhhhhuijaa
mieltä olen kirjoitti:
Ja mitä 66v alotus puheisiin tulee, niin ei kukaan ole kyseenalaistanut sitä, etteikö telinevoimistelu tai jostain painiharrastuksesta olisi hyötyä myös punttiin. Mutta että ne penkkitulokset nousevat 5-10 kilon viikkovauhilla, niin sitä ei kyllä jaksa vieläkään oikein uskoa... Ja kynäniskät nostavat tuloksiaan muutamassa kuukaudessa useita kymmeniä kiloja.. Niin ja meinasin unohtaa mainita että nimenomaan sinun valmennuksen alaisuudessa!!Ootko seurannnu hänen treeni määrää ja ravinnon määrää?? Tiedätkö mitä solut tarvii että pysyy kunnossa ja että kroppa kehittyy??? kannattas arvostella jos on faktaa tietoo?????? Aika lähellä seuranneena !!Tääl on kiva käyä kun on noita TIETäVäISIä!!! ja eikös testeis jää kii jos on TROPPEJA??? haloo kiitos faktaa!!
- hhhhhhhiiiiiiii
eihän tässä kirjoitti:
mitään vanhuutta ole arvosteltu vaan sitä, että kuinka terveellistä on 16v keskenkasvusen vedellä melkein 300kg:n rautoja maasta, luustolla/kropalla joka on keskenkasvuinen. Ja sitä että kuinka pojan vanhemmillakaan ei ole sen vertaa järkee päässä, että kyseenalaistaisivat asian. Menkää kysymään 100 lääkäriltä onko heidän mielestään tervettä, että 16v poika nostaa tuommoisia rautoja. Väitän että 99 vastaa ei ja se yksikin joka sit vastaisi kyllä olisi pojan pappa.
Ja mitä vielä tulee noihin tuloksiin, niin ne ovat aivan karmeita tuon painoiselta henkilöltä, jolla ei voi montaakaan vuotta punttitaustaa. Vaikka sitten olisikin näitä muita tukevia harrastuksia taustalla, ruokavalio kunnossa ja geenit viimeistä päälle. Sen tietää jokainen 80 kiloo painava henkilö että 270 maasta on jo todella kova tulos ja penkistä yli 2 kertaa omapaino myöskin. Ja miettikääpä itsenne 16v ikäisenä ja että olisitte silloin vetänyt 80 kiloisina 270 maasta. Nyt tässä kohtaa pitäisi viimeistään hälytyskellojen soida kaikilla, jotka ovat voimailua pidempään harrastaneet. Eikä siinä, toki kaveri on voinut tuon tehdä ihan puhtaastikkin, mutta minä en sitä usko ja se on minun oikeuteni uskoa mitä haluan, oli siinä sitten kateutta jonkun mielestä tai ei.
Enkä yritä mitenkään mollata. Voin myöntää että itse noin 80 kiloisena en tule koskaan vetämään tuota 270 maasta, vaikka harjoitusvuosia on takana yli 15. Ja kaverille toki kaikkea tsemppiä ja menestystä tulevaisuuden suhteen, kovemmassa kunnossa hän on kuin minä, oli sitten puhtaasti tai ei.Nii...saa kaikkii pitää mielipiteensä ...mut faktat on eri asia ja mistä tiedät hänen treenit??? oot niis aika pihalla mut ei haittaa ei siu tartte faktoja tietääkkään oo vaan rauhassa kateellinen!!!
- tytyjääjuu
poisoner kirjoitti:
Tiesitkö paappa,että voisi noilla tuloksilla käydä kiertämässä arvokisoja ja blokkaamassa mitaleita 16 vuotiaana?
Miksi et mene...turha sun on välittää mitä noi toset arvostelee...olet oman tien kulkija ja älä anna vaikuttaa itseesi tuo negatiivinen palaute...olet tuleva OLUMPIAMITALISTI...ONNEA TULEVAISUUTEEN!!
- maggeg
tytyjääjuu kirjoitti:
Miksi et mene...turha sun on välittää mitä noi toset arvostelee...olet oman tien kulkija ja älä anna vaikuttaa itseesi tuo negatiivinen palaute...olet tuleva OLUMPIAMITALISTI...ONNEA TULEVAISUUTEEN!!
Hmm.. raaka yhteistulos 675kg.. tuo olisi helposti maailman ennätys. eikä toi äijä oo mikään mahatavan näkönen. noh nopeesti piikeillä pistetty niin mikäs siinä. mut en kyllä usko tohon yhteistulokseen ton kokoselta äijältä muuta, kuin varusteilla.
- ihmetys2
Itselläni pistää silmään eniten to 240kg:n raakakyykky. Erittäin harva ikänsä reenannut ja doupannut voimailijakaan nostaan 80 kilosena noin paljon ja tuon ikäisenä ei kukaan. Kova kyykky kun tuppaa vaatimaan myös sitä omaa massaa. Sen sijaan ei toi 270kg:n veto ole niin kauheen ihmeellinen. On niitä kovia vetäjiä ollut ennenkin.
- no melkein vittu!
ei 270kg veto ole tarkoitettu 80kg rimpuloille.
ja 66v lässyttää taas ikätarinaansa kuin akat.
t. 140kg. - maniori
no melkein vittu! kirjoitti:
t. 140kg.Ei näy Voimanostokisojen tuloslistoilla vieläkään junioria. Ai niin sehän säästää itseään,ei viitsi todistella mitään.
- ...mies
no melkein vittu! kirjoitti:
t. 140kg.Mahtaahan se tietysti tollasta michelin-ukkoo vituttaa, ku melkeen puolet kevyempi vetää isompia rautoja maasta kuin ite.
- Maniori
...mies kirjoitti:
Mahtaahan se tietysti tollasta michelin-ukkoo vituttaa, ku melkeen puolet kevyempi vetää isompia rautoja maasta kuin ite.
meillä Suomen voimanostoliitossa on sitten testit. Eikö enää Classiccikisojen jälkeen raudat nousekaan?
- gsdfgdsg
Tuoko naturaali. Sallikaa mun kuolla pois.
- Janne J. kouvola.
Miksi minua michelin ukkoa vituttaisi lihaksineni joku ruipelo joka vetää isoja rautoja?
Minulle on tärkeää isot lihakset ja koko, eikä se että ollaan pieniä ja pippurisia. - Eikös vain?
Janne J. kouvola. kirjoitti:
Miksi minua michelin ukkoa vituttaisi lihaksineni joku ruipelo joka vetää isoja rautoja?
Minulle on tärkeää isot lihakset ja koko, eikä se että ollaan pieniä ja pippurisia.Taas ovat lähteneet muumit laaksosta ja inkkarit ovat pudonneet kanootista.
- Janne J. kouvola.
Eikös vain? kirjoitti:
Taas ovat lähteneet muumit laaksosta ja inkkarit ovat pudonneet kanootista.
älä ihmeessä? ilmeisesti nyt pitäisi hävetä?
- Tuomas E.
Niemen tuloksia
"Pituus 172cm.
Paino seuraavien tulosten tekovaihessa 80kg.
- Penkki 165kg
- Mave 270kg, vain vyö.
- Kyykky kisasyvyyteen 240kg, vain vyö."
Sanotaan,että poika on lahjakas,mutta ei huippulahjakas.Olen itse nähnyt pojan kehokisoissa ja melko läheltä:lihaksisto on sitä.mitä voisi odottaa 6-8 vuotiaasta asti tosissaan trreenaneelta riittävän lahjakkaalta kaverilta,mutta massan suhteen ei mitenkään poikkeuksellista.
Voimatulokset vain edelleen epäilyttävät (kun ei kisadokumentteja ole saatavilla).Tuloksiin nähden vaatimaton lihasmassa jaloissa ja ylävartalossa (selkä tosin vähän parempi,mutta...) myös ihmetyttää.Pelkää hermotustako kaikki ja eikö liha taida kasvaa?
Itse olen nähnyt vuosien aikoina satojan voimailijoiden treenaan ja nostavan,jotakin tässä Niemen tapauksessa kertoo,että kaikki ei ole aivan kohdallaan.Mutta saatan tietysti olla väärässäkin - viimeistäänkin silloin,kun tulosdokumenttia esitetään!- Alan ammattilainen
No tää on paikka missä näköjään tietäväiset puhuu....mielipiteitään ....pääasia on et kaveri itse tietää eikä tartte selitellä...niiku huomaatte ei viitti edes vastata teille...no aika ei meekkään hänellä koneella tämmösiin turhuuksiin...sivusta seuranneena saadaan vielä lukea lehdistä...POSITIIVISTSA!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879