Muistakaa, ei sanaa VARASTETTU

LAIN TUNTIJA

.. TAI anastettu. Se on laitonta kutsua ketään varkaaksi, tai kirjoittaa että auto on varastettu. Sen nimi on nykyään LUVATON KÄYTTÖÖNOTTO.

13

1427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmottis

      Edellisen lisäksi: Älkää hyvät auto- ym varkauden uhriksi joutuneet vaan missään nimessä mainitko, että tämä ressu oli ulkomaalainen. Silloin kukkahattutätiarmeija hyökkää niskaanne ylimmällä kukkahattufröökkynän rangaistuksella uhkaamalla.

    • Mustafa Ali

      Mina lainata suomaalainen tyomarin tytö ja vaimo. Ei rangastus minule mina vain lainata.

    • hjkll

      Varkaus se on. Voimassa oleva laki sanoo seuraavaa:

      "Moottorikulkuneuvon käyttövarkaus

      Joka ottaa luvattomasti käyttöönsä toisen moottorikäyttöisen kulkuneuvon, on tuomittava moottorikulkuneuvon käyttövarkaudesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi kuudeksi kuukaudeksi.

      Yritys on rangaistava."

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001?search[type]=pika&search[pika]=rikoslaki

      • Auto Masentaja 2

        Saahan sitä paperissa lukea mitä vain. On kuitenkin muistettava, että meillä on riippumaton oikeuslaitos. Laeista riippumaton. Ja kun juristien leipä on rikollisista kiinni, niin eihän niitä voi linnaan panna vaan päästää vapaalle hankkimaan lisää hynää juristien taskuun valtion varoista. Kyllä juristiveli veljen edun tietää ja sitä ajaa. Ja taas illalla Sibeliuksen Veljesvirsi looshista raikkaana raikaa. Vapaamuurarit siellä uusia metkuja punovat.


      • psykiatrian eriklääk
        Auto Masentaja 2 kirjoitti:

        Saahan sitä paperissa lukea mitä vain. On kuitenkin muistettava, että meillä on riippumaton oikeuslaitos. Laeista riippumaton. Ja kun juristien leipä on rikollisista kiinni, niin eihän niitä voi linnaan panna vaan päästää vapaalle hankkimaan lisää hynää juristien taskuun valtion varoista. Kyllä juristiveli veljen edun tietää ja sitä ajaa. Ja taas illalla Sibeliuksen Veljesvirsi looshista raikkaana raikaa. Vapaamuurarit siellä uusia metkuja punovat.

        Näytät todella olevan masentunut. Hakeudu hoitoon.


    • kerro se meille oi

      Minkä lain perusteella autoa ei saa nimittää varastetuksi?

      • Sallittu huvi

        Auto on varastettu vasta silloin jos korkeinoikeus 5 vuoden kuluttua niin toteaaa, ja eihän se niin totea vaan lieventää nimikkeen luvattomaksi lainaukseksi, josta auton omistajalle varmuudenvuoksi langetetaan pieni sakko.


      • ,,,,,,,,

        mitä mieltä tahansa niin VARAS ON VARAS vaikka oikeus antaisi uusia nimikkeitä ja varkaan ammattiin liittyy tiettyjä riskejä esim, kun asuin alueella rupes tavaraa ja autoja häviämään niin "unohdin" koiran autoon ja sielähän se rosvo istu autossa koiran kanssa ja kun haukku hoiti hommansa niin hyvin pitihän se päästää maistaan sitä rosvoa.


    • reikätasku

      Hei tuohan on minun lompakko olet varastanut sen, anna takaisin. : En anna, mie löysin tän....

      • hanskasuussa

        Ja rosvon rökitys on sitten ilmainen kosmeettinen kasvohieronta turvotustakuulla ;)


    • vai anastaminen

      Onko kyseessä varastaminen vai anastaminen, kun naapurini Tiina Rajala on ottanut luvattomasti (mielestäni varastanut) irtaimistoani pakettiautoni tavaratilasta ja penkeiltä? Hän on myös muuttanut nelivedon kaksivetoiseksi kysymättä lupaa omistajalta. Hän hajottaa sisäkattorakenteita ja on rikkonut hälytysjärjestelmäni.

      Olen ilmoittanut asiasta poliisille monta kertaa, mutta mitään ei tapahdu. Kanattaisiko minun tehdä samoin hänen bemarilleen, saamatta rangaistuksia?

    • .......

      mitä mieltä tahansa ilman lupaa otettu auto on meidän piireissä varastettu ! Varas saa sellaisen tuomion että paskoo housuihinsa aina auto nähdessään.
      ps. mä ammun seuraavaa autovarasta joka koettaa varastaa mun auton

    • muumilaakson akka

      siis kaikki lainaamaan minulla on ihan lainausta varten kirjastosta korrttikin olenkin jo pitkään ihaillut naapurin autoa.....siis yön pimetessä lainaamaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe