Köyhät ahvenanmaalaiset

S.A.V.O

22

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köyhää täytyy olla

      vielä mm. seuraavat tulonsiirrot:

      1) AL-verohuojennukset saarelta myytäviin tuotteisiin

      2) TaxFree -tulonsiirrot

      3) Tullaustulot

      4) YLE -lähetysten ilmaisen seuranta

      5) Osv...osv...

      .

      • 1. ALV maksetaan täällä aivan kuten mantereellakin, päinvastoin olen itsekin joutunut maksamaan alvin mantereelle, kun olen tilannut tuotteita mantereelta ja sitten toiseen kertaan täällä, ennen kuin olen saanut tavarat tullista.
        2-3 Tullaustulot maksetaan mantereelle, ilman tax-freeta ei olisi laivaliikennettä ja mantere jäisi myös ilman monen ansioveroja
        4. Maksamme siitä, että näemme YLE:n ohjelmat (meiltä maakuntahallitukselle kerättävästä tv-luvasta)
        osv ja osv


      • AhneNainen
        ahvennainen kirjoitti:

        1. ALV maksetaan täällä aivan kuten mantereellakin, päinvastoin olen itsekin joutunut maksamaan alvin mantereelle, kun olen tilannut tuotteita mantereelta ja sitten toiseen kertaan täällä, ennen kuin olen saanut tavarat tullista.
        2-3 Tullaustulot maksetaan mantereelle, ilman tax-freeta ei olisi laivaliikennettä ja mantere jäisi myös ilman monen ansioveroja
        4. Maksamme siitä, että näemme YLE:n ohjelmat (meiltä maakuntahallitukselle kerättävästä tv-luvasta)
        osv ja osv

        1) AL-verohuojennukset saarelta myytäviin tuotteisiin:

        Katso ilmoituksen alareuna:

        http://www.verkkokauppa.com/

        Katso ilmoituksen oikea reuna:
        http://www.halvathinnat.fi/magento/

        Siis VALEHTELIT !!

        2) - 3) Kuten itsekin toteat

        ilman tax-freeta ei olisi laivaliikennettä

        Siis VALEHTELIT !!


        4) YLE -lähetysten ilmaisen seuranta

        "Tv-lupamaksua vuodesta 1996 asti vältelleet ahvenanmaalaiset eivät todennäköisesti joudu maksamaan uutta mediamaksuakaan, kertoo Viestintäviraston tv-maksuosaston johtaja Anssi Laakso Uudelle Suomelle."

        "Ahvenmaalaiset eivät ole maksaneet tv-lupamaksua sitten vuoden 1996, kun Ahvenanmaan maakuntaradio erosi Yleisradiosta."

        "Neljän ruotsalaisen kanavan ohella Ahvenanmaalla näkyy myös neljä suomalaista tv-kanavaa, joiden valtakunnalliset oikeudet ovat suomalaisilla tv-yhtiöillä."

        "Ahvenanmaalaiset katsovat näitä siis ilmaiseksi."

        ...lainaus loppuu...

        Perustuslain mukaan suomalaiset ovat tasa-arvoisia lain edessä. Eikö näin ollen mannersuomalaisilla pitäisi olla MYÖS oikeus katsoa ilmaiseksi YLE:n tv-ohjelmia!


        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58192-osa-suomesta...tyy-yle-maksulta-tassa-selitys

        Siis VALEHTELIT !!

        .


      • AhneNainen kirjoitti:

        1) AL-verohuojennukset saarelta myytäviin tuotteisiin:

        Katso ilmoituksen alareuna:

        http://www.verkkokauppa.com/

        Katso ilmoituksen oikea reuna:
        http://www.halvathinnat.fi/magento/

        Siis VALEHTELIT !!

        2) - 3) Kuten itsekin toteat

        ilman tax-freeta ei olisi laivaliikennettä

        Siis VALEHTELIT !!


        4) YLE -lähetysten ilmaisen seuranta

        "Tv-lupamaksua vuodesta 1996 asti vältelleet ahvenanmaalaiset eivät todennäköisesti joudu maksamaan uutta mediamaksuakaan, kertoo Viestintäviraston tv-maksuosaston johtaja Anssi Laakso Uudelle Suomelle."

        "Ahvenmaalaiset eivät ole maksaneet tv-lupamaksua sitten vuoden 1996, kun Ahvenanmaan maakuntaradio erosi Yleisradiosta."

        "Neljän ruotsalaisen kanavan ohella Ahvenanmaalla näkyy myös neljä suomalaista tv-kanavaa, joiden valtakunnalliset oikeudet ovat suomalaisilla tv-yhtiöillä."

        "Ahvenanmaalaiset katsovat näitä siis ilmaiseksi."

        ...lainaus loppuu...

        Perustuslain mukaan suomalaiset ovat tasa-arvoisia lain edessä. Eikö näin ollen mannersuomalaisilla pitäisi olla MYÖS oikeus katsoa ilmaiseksi YLE:n tv-ohjelmia!


        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58192-osa-suomesta...tyy-yle-maksulta-tassa-selitys

        Siis VALEHTELIT !!

        .

        Verkkokauppahan tuossa edun saa, eivät ahvenanmaalaiset! Jos ei olisi laivaliikennetta, Suomen valtio (Helsinki) saisi huomattavasti vähemmän tuloja (ja samoin tietysti ahvenanmaalaiset). Ahvenanmaalaiset eivät katso ilmaisesti sen paremmin Ruotsin kuin Suomenkaan ohjelmia, vaan niistä maksetaan korvaus. Ilmeisesti sinä et valehtele tahallasi, et vain ole ottanut asioista selvää, mutta luulo ei ole tiedon väärtti!


      • AhneNainen
        ahvennainen kirjoitti:

        Verkkokauppahan tuossa edun saa, eivät ahvenanmaalaiset! Jos ei olisi laivaliikennetta, Suomen valtio (Helsinki) saisi huomattavasti vähemmän tuloja (ja samoin tietysti ahvenanmaalaiset). Ahvenanmaalaiset eivät katso ilmaisesti sen paremmin Ruotsin kuin Suomenkaan ohjelmia, vaan niistä maksetaan korvaus. Ilmeisesti sinä et valehtele tahallasi, et vain ole ottanut asioista selvää, mutta luulo ei ole tiedon väärtti!

        "Verkkokauppahan tuossa edun saa..."


        Voisitko kertoa, minkä edun?


      • Niin turhaa
        AhneNainen kirjoitti:

        1) AL-verohuojennukset saarelta myytäviin tuotteisiin:

        Katso ilmoituksen alareuna:

        http://www.verkkokauppa.com/

        Katso ilmoituksen oikea reuna:
        http://www.halvathinnat.fi/magento/

        Siis VALEHTELIT !!

        2) - 3) Kuten itsekin toteat

        ilman tax-freeta ei olisi laivaliikennettä

        Siis VALEHTELIT !!


        4) YLE -lähetysten ilmaisen seuranta

        "Tv-lupamaksua vuodesta 1996 asti vältelleet ahvenanmaalaiset eivät todennäköisesti joudu maksamaan uutta mediamaksuakaan, kertoo Viestintäviraston tv-maksuosaston johtaja Anssi Laakso Uudelle Suomelle."

        "Ahvenmaalaiset eivät ole maksaneet tv-lupamaksua sitten vuoden 1996, kun Ahvenanmaan maakuntaradio erosi Yleisradiosta."

        "Neljän ruotsalaisen kanavan ohella Ahvenanmaalla näkyy myös neljä suomalaista tv-kanavaa, joiden valtakunnalliset oikeudet ovat suomalaisilla tv-yhtiöillä."

        "Ahvenanmaalaiset katsovat näitä siis ilmaiseksi."

        ...lainaus loppuu...

        Perustuslain mukaan suomalaiset ovat tasa-arvoisia lain edessä. Eikö näin ollen mannersuomalaisilla pitäisi olla MYÖS oikeus katsoa ilmaiseksi YLE:n tv-ohjelmia!


        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58192-osa-suomesta...tyy-yle-maksulta-tassa-selitys

        Siis VALEHTELIT !!

        .

        Annetaan Ahvenanmaa Ruotsille, jos vain huolivat, tulevat suomalaiset ja ahvenanmaalaiset molemmat tyytyväiseksi.
        Paljonko se tekee vuodessa, tuo 6 000€x27 727 asukasta, taitaa olla yli 166milj.€,sen maksamme turhaa. Ahvenanmaan aukkaat siis maksavat tuon 166milj.€ enemmän kuin 27 727 mantereella asuvaa suomalaista.


      • AhneNainen kirjoitti:

        "Verkkokauppahan tuossa edun saa..."


        Voisitko kertoa, minkä edun?

        Itse asiassa en tiedä, mutta sen tiedän että ahvenanmaalaiset maksavat aivan yhtä paljon alvia (ja joskus tuplasti) kuin muut, mutta ilmeisesti yrityksillä, tässä tapauksessa Verkkokaupalla, joka ei edes ole ahvenanmaalainen yritys, on jotain hyötyä alv-lainsäädännöstä. Kertokaa te minulle, mitä hyötyä ahvenanmaalaisilla on? Muuta kuin, että se tuottaa ylimääräistä vaivaa, jotkut yritykset kieltäytyvät myymästä tänne ja joskus joutuu alvin maksamaan kahdesti. Minä en näe tuossa yhtään mitään etua meille.


      • Myydään pois
        Niin turhaa kirjoitti:

        Annetaan Ahvenanmaa Ruotsille, jos vain huolivat, tulevat suomalaiset ja ahvenanmaalaiset molemmat tyytyväiseksi.
        Paljonko se tekee vuodessa, tuo 6 000€x27 727 asukasta, taitaa olla yli 166milj.€,sen maksamme turhaa. Ahvenanmaan aukkaat siis maksavat tuon 166milj.€ enemmän kuin 27 727 mantereella asuvaa suomalaista.

        että mantere maksaa Ahneidenmaan puolustuksen ja ulkohallinnon sekä siihen liittyvät EU-vastineet että SAKOT 100%:sti !!


      • Totuus on muuta
        ahvennainen kirjoitti:

        Itse asiassa en tiedä, mutta sen tiedän että ahvenanmaalaiset maksavat aivan yhtä paljon alvia (ja joskus tuplasti) kuin muut, mutta ilmeisesti yrityksillä, tässä tapauksessa Verkkokaupalla, joka ei edes ole ahvenanmaalainen yritys, on jotain hyötyä alv-lainsäädännöstä. Kertokaa te minulle, mitä hyötyä ahvenanmaalaisilla on? Muuta kuin, että se tuottaa ylimääräistä vaivaa, jotkut yritykset kieltäytyvät myymästä tänne ja joskus joutuu alvin maksamaan kahdesti. Minä en näe tuossa yhtään mitään etua meille.

        Tiedämme senkin, että ruotsalaiset käyttävät hyväkseen Ahvenanmaan veronkiertoa.
        Muuten kuka maksaa ruotsille tv-lupamaksua niistä lähetyksistä mitkä Ahvenanmaalla näkyvät?
        Taitaa olla vähäistä se mitä Ahvenanmaalta tulee, että sekin on Suomen maksettava, eikö sekin ole melkoista sikailua se?


      • Tympääntynyt
        ahvennainen kirjoitti:

        Itse asiassa en tiedä, mutta sen tiedän että ahvenanmaalaiset maksavat aivan yhtä paljon alvia (ja joskus tuplasti) kuin muut, mutta ilmeisesti yrityksillä, tässä tapauksessa Verkkokaupalla, joka ei edes ole ahvenanmaalainen yritys, on jotain hyötyä alv-lainsäädännöstä. Kertokaa te minulle, mitä hyötyä ahvenanmaalaisilla on? Muuta kuin, että se tuottaa ylimääräistä vaivaa, jotkut yritykset kieltäytyvät myymästä tänne ja joskus joutuu alvin maksamaan kahdesti. Minä en näe tuossa yhtään mitään etua meille.

        Tämä ahvennainen on ihan aito ruotsalaisten tekosellainen ja aivopesty petturi joita Ahvenanmaalle
        on muuttanut suomenruotsalaisista kunnista. Ahvenanmaalla suomenkielisillä ei ole mitään arvostusta tai ihmisyyttä kaikki mikä vähänkin viittaa suomalaisuuteen on kuin rikos tai kirosana Ahvenanmaalaisille. Toivottavasti tämä rasistien ja ruotsalaisten pääpirujenpaikka jää veden alle tulevaisuudessa.


      • Antiaffena
        Tympääntynyt kirjoitti:

        Tämä ahvennainen on ihan aito ruotsalaisten tekosellainen ja aivopesty petturi joita Ahvenanmaalle
        on muuttanut suomenruotsalaisista kunnista. Ahvenanmaalla suomenkielisillä ei ole mitään arvostusta tai ihmisyyttä kaikki mikä vähänkin viittaa suomalaisuuteen on kuin rikos tai kirosana Ahvenanmaalaisille. Toivottavasti tämä rasistien ja ruotsalaisten pääpirujenpaikka jää veden alle tulevaisuudessa.

        Ahvenainen on melko varmasti saaren suhteellisesti valtavassa hallinnossa työskentelevä ostettu kiintiösuomalainen, jonka tehtävänä on muun "työn" ohessa osallistua nettikeskusteluun muka suomalaisena äänenä.

        Kun Ahvenaista lukee, niin Ahneidenmaa tuntuu suomalaisen paratiisilta. Siellä oikein hyysätään suomalaisia ja suomenkielisiä.


      • Antiaffena kirjoitti:

        Ahvenainen on melko varmasti saaren suhteellisesti valtavassa hallinnossa työskentelevä ostettu kiintiösuomalainen, jonka tehtävänä on muun "työn" ohessa osallistua nettikeskusteluun muka suomalaisena äänenä.

        Kun Ahvenaista lukee, niin Ahneidenmaa tuntuu suomalaisen paratiisilta. Siellä oikein hyysätään suomalaisia ja suomenkielisiä.

        Ei täällä ketään hyysätä, mutta istuu maakuntapäivilläkin äidinkieleltään suomenkielisiä. Täällä pärjää ihan hyvin kielestä riippumatta.


      • Tympääntynyt jo
        ahvennainen kirjoitti:

        Ei täällä ketään hyysätä, mutta istuu maakuntapäivilläkin äidinkieleltään suomenkielisiä. Täällä pärjää ihan hyvin kielestä riippumatta.

        Mutta, mutta, missä on ihmisoikeudet? Toitotatte aina tuota samaa virttä, mutta missä on oikeudet omaan kieleen? Missä on tasa-arvoisuus? Missä on suomenkieliset koulut ja missä
        on suomenkielinen seurakunta vai onko teillä jumalakin ruotsalainen ?


      • tympääntynyt
        ahvennainen kirjoitti:

        Ei täällä ketään hyysätä, mutta istuu maakuntapäivilläkin äidinkieleltään suomenkielisiä. Täällä pärjää ihan hyvin kielestä riippumatta.

        Ahvenanmaan maakuntapäivillä on jopa suomenkielisiä ? Onhan se melkoinen ihme sekin,
        että suomenkielisiä on Ahvenanmaan päättävissä elimissä ?
        Milloin nämä rasistit saavat paskat silmilleen ja onhan se suomelle melkoinen häpeä
        olla maana, jossa kansalaisia kohdellaan eriarvoisesti.
        Suomenruotsalaisuus perustuu häikelemättömään ja härskiin toimintaan maassamme.


      • tympääntynyt kirjoitti:

        Ahvenanmaan maakuntapäivillä on jopa suomenkielisiä ? Onhan se melkoinen ihme sekin,
        että suomenkielisiä on Ahvenanmaan päättävissä elimissä ?
        Milloin nämä rasistit saavat paskat silmilleen ja onhan se suomelle melkoinen häpeä
        olla maana, jossa kansalaisia kohdellaan eriarvoisesti.
        Suomenruotsalaisuus perustuu häikelemättömään ja härskiin toimintaan maassamme.

        Ei se minusta mikään ihme ole, mutta kun väitetään, ettei meillä ole mitään oikeuksia, niin miten on mahdollista silloin tulla valituksi lakia säätävään elimeen? Te tänne kirjoittavat Ahvenanmaan vihaajat asiat ihmeellisiksi teette. Ahvenanmaa on ihan normaali paikka.


      • S.A.V.O
        Myydään pois kirjoitti:

        että mantere maksaa Ahneidenmaan puolustuksen ja ulkohallinnon sekä siihen liittyvät EU-vastineet että SAKOT 100%:sti !!

        Ei hyvää kauppatavaraa anneta, vaan myydään. Paras vaihtoehto olisi vaihtaa venäläisten kanssa Petsamoon, tai vaikkapa Suursaareen , päikseen.

        Venäläisille kyllä ahvenanmaa kelpaisi!


      • Miksi ahvenanmaalla
        ahvennainen kirjoitti:

        Ei se minusta mikään ihme ole, mutta kun väitetään, ettei meillä ole mitään oikeuksia, niin miten on mahdollista silloin tulla valituksi lakia säätävään elimeen? Te tänne kirjoittavat Ahvenanmaan vihaajat asiat ihmeellisiksi teette. Ahvenanmaa on ihan normaali paikka.

        kuntatalous poikkeaa muusta suomesta?
        Miksi verotus on erilaista?
        Ei armeijavelvollisuutta?
        Ahvenanmaalaisuuden saaminen työlästä.
        Suojatyöpaikkoja runsaasti ahvenanmaalla.
        Muu suomi tukee ahvenanmaata ylivoimaisesti eniten.
        Suomenkieliset koulut puuttuu.
        Maakuntahallinto lopetettava, kuntia yhdistettävä.

        Näin ensialkuun.


    • kysyn vaan

      Mites sitten käykään, jos Hki-Tallinna kaksoiskaupunkiajatus lähtee elämään ja Baltian radan jatke eli tunneli Suomenlahden ali toteutetaan (esim. 15 v:ssa)?

      • tulevaisuus!

        Tallinna ja Pietari ovat kaupunkeja joihin me suomalaiset mielellämme matkailemme, ne ovat sekä kulttuurisesti että nähtävyyksiltään noin 120 kertaa tukholmaa mielenkiintoisempia!

        Eikä siellä pärjää pakkoruotsilla..!! (kuten ei tukholmassakaan).


      • sorrettu finne
        tulevaisuus! kirjoitti:

        Tallinna ja Pietari ovat kaupunkeja joihin me suomalaiset mielellämme matkailemme, ne ovat sekä kulttuurisesti että nähtävyyksiltään noin 120 kertaa tukholmaa mielenkiintoisempia!

        Eikä siellä pärjää pakkoruotsilla..!! (kuten ei tukholmassakaan).

        Ahneidenmaa voitaisiin myydä Natolle harjoitustukikohdaksi tai siiten vaihtaa vaikka Karjalaan. Toki jos joku ilmaiseksikin ottaisi niin annetaan pois vain ahneet ruikuttajat. Ainoa paikka elämässäni missä olen joutunut valkoisena suomalaisena joutunut rasismin kohteeksi on Ahneidenmaa.


      • sorrettu finne kirjoitti:

        Ahneidenmaa voitaisiin myydä Natolle harjoitustukikohdaksi tai siiten vaihtaa vaikka Karjalaan. Toki jos joku ilmaiseksikin ottaisi niin annetaan pois vain ahneet ruikuttajat. Ainoa paikka elämässäni missä olen joutunut valkoisena suomalaisena joutunut rasismin kohteeksi on Ahneidenmaa.

        Misshän päin tuollainen Ahneidenmaa on? Täällä Ahvenanmaalla ollaan tyytyväisiä vaikka valtio palauttaa tänne vähemmän rahaa kuin me maksamme sinne mantereelle. Juuri luin jostain, että täällä on vähemmän rasismia kuin muualla Suomessa. Joten pysy poi sieltä ahneidenmaasta ja tule tänne Ahvenanmaalla, niin elät tyytyväisenä!


      • HEH HEH HEEE
        ahvennainen kirjoitti:

        Misshän päin tuollainen Ahneidenmaa on? Täällä Ahvenanmaalla ollaan tyytyväisiä vaikka valtio palauttaa tänne vähemmän rahaa kuin me maksamme sinne mantereelle. Juuri luin jostain, että täällä on vähemmän rasismia kuin muualla Suomessa. Joten pysy poi sieltä ahneidenmaasta ja tule tänne Ahvenanmaalla, niin elät tyytyväisenä!

        Odotamme mielenkiinnolla että ahvenanmaan ministereiden joukkoon tulisi pian presidentti tai mikä parasta, kuningas !

        Jos kuninkaaksi valittaisiin somali, ja hoidatte ovelasti asianne, saattaa kuningattareksi tulle madeleine, ja kas ruotsi saa ensimmäisen mulatti-prinssin!

        Siinä sitä olisi rkp:n rikastumis-politiikan helmi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      169
      3439
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      101
      1819
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1727
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      125
      1581
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      392
      1576
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1417
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1143
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1063
    9. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      60
      1008
    10. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      54
      971
    Aihe