Keuruu, Iso Kirja, kokemuksia

18

kertoisitteko kokemuksia Keuruun Ison Kirjan alueesta ennen kaikkea ne, jotka olette olleet alueella (käymässä tai pidempään), mutta ette ole helluntalaisia tai edes uskovia lainkaan.

32

4719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfdfgdfgdf

      Huono provo, johon ei kannata tarttua.

    • Voit vielä uskoutua

      helikopteritkin, avaamatta uutta sivua.

      • ohrana

        sinäkin pari


    • pyydettäessä;

      -Liikenne täysin tukossa
      -paikalliset täysin kyllästyneistä hihhuleiden juhlimiseen
      -Keuruulta loppuu kaljat ja kortsut kaupoista
      -Paikalliset huoltsikoille jonotetaan, täysin tukossa

      Eiköhän Lapista jonkun tunturin kulmilta löytyisi parempaa paikkaa huutaa herran sanaa?

      • Puutikkalassa

        kanta-asukas valitti kyläkaupan kassalla kun joutuu odottamaan vuoroaan ,kauppias sanoi ettei teillä olis kauppaa ollenkaan jos karavaanarit ei kävis kaupalla.


    • Mersu+Kabe

      Ehkä tuo vähän harmittaa kun on niin kallis. Mutta porukka on rentoa ja hyvin pukeutunutta. Verkkareita ei juuri näy.
      Grillipaikalla on mukavaa porukkaa.
      Kateellisia normaalia vähemmän. Kun on hyvällä yhdistelmällä liikkeellä ( 60.000 30.000 ) täytyy tämäkin ottaa huomioon. Suosittelen.

      • Herra itse...

        materiaalipellen hengenheimolaisuutta !


      • Mersu?Kabe
        Herra itse... kirjoitti:

        materiaalipellen hengenheimolaisuutta !

        Onhan se mukavaa kun ympärillä on kunnon porukkaa.
        Kyllä tuota tuulipukukansaa riittää muilla alueilla.


      • tämä viisaus

        Herra antaa, herra ottaa. Nauti kun vielä voit.


      • Katsokaa MUA!
        Mersu?Kabe kirjoitti:

        Onhan se mukavaa kun ympärillä on kunnon porukkaa.
        Kyllä tuota tuulipukukansaa riittää muilla alueilla.

        Karavaanareissa on kyllä yllättävän paljon tyhmiä tai muuten häiriintyneitä mukana, kuten esimerkiksi tämä Mersu ja Kabe -mieskin. Kumpi on äklömpi, känninen tuulipukukaravaanari vai omaa erinomaisuuttaan korostava öykkäri Mersun merkki kravatissaan?
        Tjaa... siinä paha pähkinä purtavaksi.


      • ohrana
        Katsokaa MUA! kirjoitti:

        Karavaanareissa on kyllä yllättävän paljon tyhmiä tai muuten häiriintyneitä mukana, kuten esimerkiksi tämä Mersu ja Kabe -mieskin. Kumpi on äklömpi, känninen tuulipukukaravaanari vai omaa erinomaisuuttaan korostava öykkäri Mersun merkki kravatissaan?
        Tjaa... siinä paha pähkinä purtavaksi.

        yrität tuoda esille niin siinä kyllä onnistuit, oklömpihän on tietysti raamattu kainalossa kulkeva känninen karavaanari,. Sinäkin varmaankin lukeudut niihin tyhmimpiin karavaanareihin, vaikka yrität leikkiä itse Paavia.

        Täytyy vain kiittää luojaa että minusta ei tullut häiriintynyttä karavaanaria eikä pedofiili uskovaista. Viimepäivinähän on kovasti lehdet kirjoitelleet uskon lahkojen otollisesta maaperästä, missä pedofilia muhii. Olisit voinut sovittaa kysymyksesi muotoon, kumpi on vaarallisempi lapsille. mersun merkki rinnassa vai uskon lahko. ? Olisi ollut jotain asiaa tuossa sinun kysymyksessä. Koska nythän oli tarkoitus keskustella isosta kirjasta.


      • Jorma K
        ohrana kirjoitti:

        yrität tuoda esille niin siinä kyllä onnistuit, oklömpihän on tietysti raamattu kainalossa kulkeva känninen karavaanari,. Sinäkin varmaankin lukeudut niihin tyhmimpiin karavaanareihin, vaikka yrität leikkiä itse Paavia.

        Täytyy vain kiittää luojaa että minusta ei tullut häiriintynyttä karavaanaria eikä pedofiili uskovaista. Viimepäivinähän on kovasti lehdet kirjoitelleet uskon lahkojen otollisesta maaperästä, missä pedofilia muhii. Olisit voinut sovittaa kysymyksesi muotoon, kumpi on vaarallisempi lapsille. mersun merkki rinnassa vai uskon lahko. ? Olisi ollut jotain asiaa tuossa sinun kysymyksessä. Koska nythän oli tarkoitus keskustella isosta kirjasta.

        sen paremmin kantaa ottamatta. On totta että pedofilia on hyvin voimakasta eri uskon lahkojen sisällä. On syytä olla huolissaan josko omat lapset olisivat kuuluneet uskonnolliseen järjestöön, olisiko heille kenties saattanut käydä ohranan kuvaamalla tavalla. Asiaa on kyllä syytä tutkia tarkemmin että saataisiin selvyys, kuka tai ketkä ovat asiaan sekaantuneet. Tuskin Helluntailaisetkaan ovat välttyneet kyseiseltä ilmiöltä.

        että se Isosta kirjasta Jorma K. ei kannattaisi mainostaa ennen kuin asiat on tutkittu.


      • oikealla

        uskovaisella kuuluukin vapaa-aikana olla tumma puku, valkea paita, kiiltonahkakengät ja kravatti! Niinhän mormoonipojatkin pukeutuu, tosin heillä on vain fillarit.
        On se sitten niin upeaa patsastella virsikirja handussa ( 60.000 30.000 ) kalustonsa vierellä, ja kuvitella olevansa pakanoita parempi karavaanari.
        " Joka itsensä ylentää, se alennettakoon " lukee muistaakseni bibliassa.


      • luettavaa
        oikealla kirjoitti:

        uskovaisella kuuluukin vapaa-aikana olla tumma puku, valkea paita, kiiltonahkakengät ja kravatti! Niinhän mormoonipojatkin pukeutuu, tosin heillä on vain fillarit.
        On se sitten niin upeaa patsastella virsikirja handussa ( 60.000 30.000 ) kalustonsa vierellä, ja kuvitella olevansa pakanoita parempi karavaanari.
        " Joka itsensä ylentää, se alennettakoon " lukee muistaakseni bibliassa.

        On tosiaan tuon itseään kehuskelevan 60 000 30 000 -miehen raamatuntuntemus aika pinnallista. Iso Kirja neuvoo vaatimattomuuteen.


      • Mersu+Kabe
        luettavaa kirjoitti:

        On tosiaan tuon itseään kehuskelevan 60 000 30 000 -miehen raamatuntuntemus aika pinnallista. Iso Kirja neuvoo vaatimattomuuteen.

        Mikä mies mä olen ja miksi pitäisi raamattua lukea ja tuntea.
        Siistit vaatteet päällä ja kunnon vehkeet. ( 60.00 30.000 )
        Ja loput rahat pankissa.
        Iso kirja on hyvä alue.


      • oijtg
        Mersu+Kabe kirjoitti:

        Mikä mies mä olen ja miksi pitäisi raamattua lukea ja tuntea.
        Siistit vaatteet päällä ja kunnon vehkeet. ( 60.00 30.000 )
        Ja loput rahat pankissa.
        Iso kirja on hyvä alue.

        Vastaus kysymykseesi: olet urpo.


      • Mersu+Kabe
        oijtg kirjoitti:

        Vastaus kysymykseesi: olet urpo.

        Urpo kirjoitetaan isolla kirjaimella.
        Siisteys kunniaan.


      • ohrana
        tämä viisaus kirjoitti:

        Herra antaa, herra ottaa. Nauti kun vielä voit.

        se viisaus todellisuudessa kuulu; Herran centti, mun euro ja tuuli vei loput


      • oikeasti
        Mersu+Kabe kirjoitti:

        Urpo kirjoitetaan isolla kirjaimella.
        Siisteys kunniaan.

        Urpo kirjoitetaan isolla uulla, jos se on kasteessa nimeksesi annettu. Mutta jos, ja kun, olet muuten vain urpo, niin silloin kyllä iso uu on jo liioittelua.


      • opettaja 10
        oikeasti kirjoitti:

        Urpo kirjoitetaan isolla uulla, jos se on kasteessa nimeksesi annettu. Mutta jos, ja kun, olet muuten vain urpo, niin silloin kyllä iso uu on jo liioittelua.

        Komppaan edellistä kommentoijaa.

        Tässä tapauksessa kyseisestä itsensä kehuskelijasta puhuttaessa urpo on adjektiivi eikä erisnimi.
        Siis pienellä kirjaimella.


      • JK
        opettaja 10 kirjoitti:

        Komppaan edellistä kommentoijaa.

        Tässä tapauksessa kyseisestä itsensä kehuskelijasta puhuttaessa urpo on adjektiivi eikä erisnimi.
        Siis pienellä kirjaimella.

        Itse olen ollut Isossa kirjassa, joka juhannuksen aika, siitä saakka kun konferenssi siellä on järjestetty.
        Siellä on juhannuksina n.30 000henkeä. Siihen määrään mahtuu jo monenlaista ihmistä. On herroja ja narreja, jos pukeutumiseen katsotaan, siitäkin löytyy laidasta laitaan.
        Yleisilme on kuitenkin rauhallinen.
        Varmaan on suurimpia juhannustapahtumia mitä Suomessa järjestetään.
        Eikä siellä ketään "pakkokäännytetä". Ihmisen täytyy itse haluta kohdata Jeesus Kristus pelastajanaan, silloin vasta on mahdollisuus löytää todellinen usko, joka kantaa myöskin arkipäivässä.


      • Piereva Munkki
        JK kirjoitti:

        Itse olen ollut Isossa kirjassa, joka juhannuksen aika, siitä saakka kun konferenssi siellä on järjestetty.
        Siellä on juhannuksina n.30 000henkeä. Siihen määrään mahtuu jo monenlaista ihmistä. On herroja ja narreja, jos pukeutumiseen katsotaan, siitäkin löytyy laidasta laitaan.
        Yleisilme on kuitenkin rauhallinen.
        Varmaan on suurimpia juhannustapahtumia mitä Suomessa järjestetään.
        Eikä siellä ketään "pakkokäännytetä". Ihmisen täytyy itse haluta kohdata Jeesus Kristus pelastajanaan, silloin vasta on mahdollisuus löytää todellinen usko, joka kantaa myöskin arkipäivässä.

        .........


      • ohrana
        opettaja 10 kirjoitti:

        Komppaan edellistä kommentoijaa.

        Tässä tapauksessa kyseisestä itsensä kehuskelijasta puhuttaessa urpo on adjektiivi eikä erisnimi.
        Siis pienellä kirjaimella.

        on syytä katsella allakkaa, sieltä saattaa selvitä että Urpo voi olla myös etunimi, saattaisi siis olla myöskin erisnimi. Mutta jos haluat haukkua kyseistä henkilöä urpo nimikkeellä niin silloin se on adjektiivi. Ei kai tänne haukkumaan ole tultu.


      • että mikä keskustelu
        ohrana kirjoitti:

        on syytä katsella allakkaa, sieltä saattaa selvitä että Urpo voi olla myös etunimi, saattaisi siis olla myöskin erisnimi. Mutta jos haluat haukkua kyseistä henkilöä urpo nimikkeellä niin silloin se on adjektiivi. Ei kai tänne haukkumaan ole tultu.

        Isokirja on rauhallinen ja miellyttävä leirintäalue. Juhannuksena sekä parin muun suurehkon tapahtuman aikaan alue voi tuntua hiukan kaoottiselta kun 20000-30000 päinen helluntaikansa kokoontuu yhteen. Siinä sitten saattaa porukkaan kuulumattomalla palaa käpy kiinni koska ihmisiä on monen laisia,, myös helluntalaisissa on piripäitä ja sitten tosi jees porukkaa. Paikka leirintäalueena ei mitenkään provosoi minkäänlaiseen uskonnollisuuteen. Pelko pois persiistä


      • 16
        että mikä keskustelu kirjoitti:

        Isokirja on rauhallinen ja miellyttävä leirintäalue. Juhannuksena sekä parin muun suurehkon tapahtuman aikaan alue voi tuntua hiukan kaoottiselta kun 20000-30000 päinen helluntaikansa kokoontuu yhteen. Siinä sitten saattaa porukkaan kuulumattomalla palaa käpy kiinni koska ihmisiä on monen laisia,, myös helluntalaisissa on piripäitä ja sitten tosi jees porukkaa. Paikka leirintäalueena ei mitenkään provosoi minkäänlaiseen uskonnollisuuteen. Pelko pois persiistä

        Näistä parista asiallisesta. Olemme tulossa kesäksi Isoon Kirjaan, emmekä todellakaan ole uskovia (=kuulu mihinkään kirkkoon), mutta en jaksa pienten lasten kanssa leirintäalueiden örvellystä. Jos ainakin viinapäistä saisi erossa olla niin hyvä.


      • Runkipoika
        16 kirjoitti:

        Näistä parista asiallisesta. Olemme tulossa kesäksi Isoon Kirjaan, emmekä todellakaan ole uskovia (=kuulu mihinkään kirkkoon), mutta en jaksa pienten lasten kanssa leirintäalueiden örvellystä. Jos ainakin viinapäistä saisi erossa olla niin hyvä.

        Siellä nähdään. Se on mukava paikka.


      • mies....
        luettavaa kirjoitti:

        On tosiaan tuon itseään kehuskelevan 60 000 30 000 -miehen raamatuntuntemus aika pinnallista. Iso Kirja neuvoo vaatimattomuuteen.

        ...on täys provokaattori. Se kirjoittelee ihan itseään viihdyttääkseen. Sillä voi olla ihan normivaunu ja auto, mutta kunhan huvikseen ärsyttää tolloja, jotka ärähtää sen ärsyttävälle pöyhkeydelle.


      • ööööllll
        mies.... kirjoitti:

        ...on täys provokaattori. Se kirjoittelee ihan itseään viihdyttääkseen. Sillä voi olla ihan normivaunu ja auto, mutta kunhan huvikseen ärsyttää tolloja, jotka ärähtää sen ärsyttävälle pöyhkeydelle.

        juhannuksena käyty. ongelmana oli sähköpaikkojen vähyys. Pitäisi olla viikkoa ennen, jotta saisi virtaa. muuten ihan jees. rivit hienot ja suorat, autettiin traktosilla ylös kun pellolle juututtiin... eikä olti ainoot. Palvelut hyvät. bussikin kulkee keskustaan. on saunat ja kioskit ja laiturit ja muut. lasten leikkiteltta on jussina ja kirjateltassakin voi piipahtaa ihan omaKsihuvikseen.


      • Anonyymi
        oikealla kirjoitti:

        uskovaisella kuuluukin vapaa-aikana olla tumma puku, valkea paita, kiiltonahkakengät ja kravatti! Niinhän mormoonipojatkin pukeutuu, tosin heillä on vain fillarit.
        On se sitten niin upeaa patsastella virsikirja handussa ( 60.000 30.000 ) kalustonsa vierellä, ja kuvitella olevansa pakanoita parempi karavaanari.
        " Joka itsensä ylentää, se alennettakoon " lukee muistaakseni bibliassa.

        Voi hyvänenaika miten pihalla monet kommentoijat ovat, puhutte asioista mistä ette mitään tiedä.


    • A K.

      isokirja kaunein ja rauhallisin karavaanari alue missä olen käynyt.
      11 vuotta olemme perheenä olleet ja olemme saaneet nauttia ihanasta luonnosta ja Pohjoisjärven uimavesistä. Erittäin edulliseen hintaan.

    • Anonyymi

      Onhan kaivettu wanha juttu esiin. Olin muutama vuosi sitten siinä hotellissa yötä ja katselin sinne leirialueelle kun siinä pihapiirissä kuljeskelin. Talven jäljeltä vaunualue oli kun kaatopaikka. Repaleisia hajonneita etutelttoja jokapuolella, erittäin likaisia vaunuja ja joka paikassa jotain hajallaan. Toivottavasti tuolla on siivottu ja romut poistettu. Muuten itse alue vaikutti ihan mukavalta ja palvelu oli ystävällistä.

      • Anonyymi

        Juu, onhan tämä vanha juttu, kun ekat kirjoitukset on vuodelta 2010. Mutta siitä huolimatta nyt kannattaisi kyllä kommentoida vähän tuoreemmilla tiedoilla kuin "muutaman" vuoden vanhoilla. Itse kävin alueella heinäkuussa 2023 ja alue oli tosi siistissä kunnossa. Ja ainakin ne ihmiset joihin törmättiin, mm. lasten keikkipaikalla olivat mukavia. Ihmettelen kyllä milloin ja missä siellä on ollut "joka paikassa" jotain hajallaan? Kun muutama vuosi sittekin olen pariin otteeseen (kerran yöpynyt mökissäkin) siellä käynyt enkä ole tuollasta hajallaan oloa huomannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe