Mikä on normaalia?

Taneli Tavis

Osaako joku sanoa, millainen on keskiverto miehen lihaskunto? Ikä tietysti vaikuttaa asiaan, mutta noin yleisesti ottaen? Montako leukaa tavisjamppa vetää? Entä paljonko nousee penkistä? Voiko mies sanoa olevansa hyvässä kunnossa, jos vetää 6 leukaa tai penkkaa oman painonsa? Enkä nyt puhu harrastajista vaan väestöstä keskimäärin.

27

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Treenaamaton

      ja ruumiillista työtä tekemätön jamppa vetää ehkä yhden leuan ja penkkaa 50 kiloa.

      • sohvaperunaa

        Keskiverto suomalainen mies ei saa yhtään leukaa, korkeintaan muutamia punnerruksia ja penkkaa noin 40-50 kiloa kerran-pari. Faktaa.


    • Johan_79

      Normaalia on heteroseksi. Ei homoseksi.

      • vvs vds

        matti meikäläinen vissii 50kg penkiltä yks toisto


    • 66-v

      Keskiverrosta en tieda mutta itse olen kuntooni tyytyvainen.
      Mave 180kg on lahella maksimia.
      Pystypunnerrus maksimi 80kg.
      Leukoja en ole maksimia yrittanyt mutta 2 x 10 8 6 menee.
      Ennen olkaleikkausta vedin 55kg:lla 5:n sarjan.
      Jalkani ovat saakelin heikot. Etukyykky pohjasta 100kg. Rajoittaa maven tasoa koska veto lahtee liikaa selalla.

      Luulisin harvemman 66:n tekevan samat mutta huomattavasti vahvempiakin on jokunen kotikylallakin.

      Veikkaisin lihaskuntoni olevan keskiverto 4 - 5 kymppisten tasoa?

      • on aivan

        varmasti parempi kuin 4-5 kymppisten keskiverto heppujen ainakin nyky suomessa. Jos noissa tuloksissasi ei sitten ole ilmaa niinkuin parissa jutussasi on tainut olla.... Ja vaikka olenkin epäillyt muutamia juttujasi uskon kyllä että sinä nuo nostat. Sen verta asiantuntevaa tekstisi kuitenkin on mitä olen täältä lueskellut, että varmasti olet kyllä perillä asioista. Ja asiosta perillä olo usein myös heijastuu itse tekemiseen.

        Harvassa on ne, jotka 50v vetävät 180 maasta, jos tuolta kadulta ruvetaan summamutikassa hihasta vetämään.

        Ja mitä tulee tuohon aloitukseen niin kyllähän ihminen on aivan surkeassa kunnossa jos ei omaa painoaan saa penkistä. Oli sitten keskiverron mitta mikä hyvänsä. Ja kyllä kuusi leukaa on vähän.


      • 66-v
        on aivan kirjoitti:

        varmasti parempi kuin 4-5 kymppisten keskiverto heppujen ainakin nyky suomessa. Jos noissa tuloksissasi ei sitten ole ilmaa niinkuin parissa jutussasi on tainut olla.... Ja vaikka olenkin epäillyt muutamia juttujasi uskon kyllä että sinä nuo nostat. Sen verta asiantuntevaa tekstisi kuitenkin on mitä olen täältä lueskellut, että varmasti olet kyllä perillä asioista. Ja asiosta perillä olo usein myös heijastuu itse tekemiseen.

        Harvassa on ne, jotka 50v vetävät 180 maasta, jos tuolta kadulta ruvetaan summamutikassa hihasta vetämään.

        Ja mitä tulee tuohon aloitukseen niin kyllähän ihminen on aivan surkeassa kunnossa jos ei omaa painoaan saa penkistä. Oli sitten keskiverron mitta mikä hyvänsä. Ja kyllä kuusi leukaa on vähän.

        Ei ole ollut tarvetta liioittellun!
        Hitonko tarkoitusta silla olisi?

        Olen nahtavasti liikkunut vaarissa piireissa.
        Ikaluokkani ukot olivat kuitenkin lihaskunnoltaan kohtuullisia.
        Lukiossa jatkat vetivat leikaa 7 - 24krt.
        Punttia harrasti harvempi mutta voimakestavyys oli likimain kaikilla hyvaa tasoa.

        Varsinaisia konttorirottia en ole koskaan tuntenut.

        Koskaan en ole penkannut kuin pelleissani.
        Muinoinen valmetajani, 69v, ryhtyi vanhoilla paivillaan harrastamaan koska se on helppoa, harmitonta eika vaadi liikkuvuutta, rajahtavyytta eika harrastustasolla mitaan tekniikkaakaan.
        Tama T.K. takavuosien nuorten maajoukkueen valmentaja penkkaa 130kg.
        Ikaloppu elakeaija!

        Leukailun aloitus ei ollut helppoa.
        Olkapaita vihmoi alkuun niin pirukseen.

        Loppukehut!
        Vatsani suhteen uskaltaisin haastaa kenet tahansa salillamme kayvan nuoren jatkan.

        Ps! Tekemisen teravyys!
        Tusinajatkilla teho loppuu yrityksen puutteeseen.
        Tosipaikan tullen joka aijasta irtoaa enemman kuin ne itse uskovataan!!!!


      • kyllä täysin
        66-v kirjoitti:

        Ei ole ollut tarvetta liioittellun!
        Hitonko tarkoitusta silla olisi?

        Olen nahtavasti liikkunut vaarissa piireissa.
        Ikaluokkani ukot olivat kuitenkin lihaskunnoltaan kohtuullisia.
        Lukiossa jatkat vetivat leikaa 7 - 24krt.
        Punttia harrasti harvempi mutta voimakestavyys oli likimain kaikilla hyvaa tasoa.

        Varsinaisia konttorirottia en ole koskaan tuntenut.

        Koskaan en ole penkannut kuin pelleissani.
        Muinoinen valmetajani, 69v, ryhtyi vanhoilla paivillaan harrastamaan koska se on helppoa, harmitonta eika vaadi liikkuvuutta, rajahtavyytta eika harrastustasolla mitaan tekniikkaakaan.
        Tama T.K. takavuosien nuorten maajoukkueen valmentaja penkkaa 130kg.
        Ikaloppu elakeaija!

        Leukailun aloitus ei ollut helppoa.
        Olkapaita vihmoi alkuun niin pirukseen.

        Loppukehut!
        Vatsani suhteen uskaltaisin haastaa kenet tahansa salillamme kayvan nuoren jatkan.

        Ps! Tekemisen teravyys!
        Tusinajatkilla teho loppuu yrityksen puutteeseen.
        Tosipaikan tullen joka aijasta irtoaa enemman kuin ne itse uskovataan!!!!

        samoilla linjoilla:

        "Ps! Tekemisen teravyys!
        Tusinajatkilla teho loppuu yrityksen puutteeseen.
        Tosipaikan tullen joka aijasta irtoaa enemman kuin ne itse uskovataan!!!! "

        Ihminen pystyy ihan mihin vaan kun tarpeeksi haluaa. Mutta salilla noita tosipaikkoja harvemmin on, ja monen yrityskin on vähän sitä sun tätä, tai ainakin siltä se monesti näyttää. Asenne näyttelee koko puntti hommassa ja koko elämässä enemmän kun mikään muu. Se on ihan sama onko ohjelma 1-2-3-4-5 jakoinen, voimannosto- vai bodaustyylinen, asenne ratkaisee lopulta sen mitä kenestäkin tulee, paljonko nousee ja miltä se kroppa näyttää.

        Se miksi sinun muutamia kommenttejasi on ollut vähän vaikea sulattaa johtuu siitä, että itse on joutunu tekeen perkeleesti hommia siihen että aikanaan 100 nousi penkistä. Sitten jotkut kynäniskat nostavat sen 3 kuukaudessa sinun mukaasi. Sellaisia lahjaaksia varmasti on mistä täällä olet puhunut, mutta ei niitäkään joka puussa kasva.

        Kyllä penkissä terävyyttä tarvii, mutta suurimmaksi osaksi se kuitenkin on kiinni ojentajien voimasta. Penkkitulos ei nouse penkkiä tekemällä näin väitän. Dippi ja kapea penkki ovat ehdottomia apuliikkeitä penkkituloksen nostossa ja muutenkin loistavia myös bodaustreeni liikkeinä. Näitä penkkaajia jotka kauhavat järkyttävän määrän tavanpenkkiä ja ihmettelelvät kun tulokset eivät nouse. Ne ojentajat kun eivät vahvistu sitä penkkiä tekemällä, ainakaan samaan tahtiin kun näillä mainitsemillani liikkeillä.

        Itse en koskaan ole nähnyt moisia nousuja penkkituloksissa joita täällä' olet väittänyt, kuin kerran ja silloinkin 5-10 kilon viikko vauhdilla nousevat tulokset alkoivat 80 kilosta, nostajalla joka oli joskus aikaisemmin nostanut yli 150kg. Lihasmuistiin kyllä uskon, mutta en tyhjistä kasvaviin ojentajien voimatasojen nousuihin.

        Niin ja keskivertojamppoja kun eivät ole ne salijampat, vaan sillä ilmeisesti tarkoitettiin noita tavan kaduntallaajia. Ja niissä kun harvassa on niitä 180 mavettajia tuossa 50 ikäluokassa.


      • 66-v
        kyllä täysin kirjoitti:

        samoilla linjoilla:

        "Ps! Tekemisen teravyys!
        Tusinajatkilla teho loppuu yrityksen puutteeseen.
        Tosipaikan tullen joka aijasta irtoaa enemman kuin ne itse uskovataan!!!! "

        Ihminen pystyy ihan mihin vaan kun tarpeeksi haluaa. Mutta salilla noita tosipaikkoja harvemmin on, ja monen yrityskin on vähän sitä sun tätä, tai ainakin siltä se monesti näyttää. Asenne näyttelee koko puntti hommassa ja koko elämässä enemmän kun mikään muu. Se on ihan sama onko ohjelma 1-2-3-4-5 jakoinen, voimannosto- vai bodaustyylinen, asenne ratkaisee lopulta sen mitä kenestäkin tulee, paljonko nousee ja miltä se kroppa näyttää.

        Se miksi sinun muutamia kommenttejasi on ollut vähän vaikea sulattaa johtuu siitä, että itse on joutunu tekeen perkeleesti hommia siihen että aikanaan 100 nousi penkistä. Sitten jotkut kynäniskat nostavat sen 3 kuukaudessa sinun mukaasi. Sellaisia lahjaaksia varmasti on mistä täällä olet puhunut, mutta ei niitäkään joka puussa kasva.

        Kyllä penkissä terävyyttä tarvii, mutta suurimmaksi osaksi se kuitenkin on kiinni ojentajien voimasta. Penkkitulos ei nouse penkkiä tekemällä näin väitän. Dippi ja kapea penkki ovat ehdottomia apuliikkeitä penkkituloksen nostossa ja muutenkin loistavia myös bodaustreeni liikkeinä. Näitä penkkaajia jotka kauhavat järkyttävän määrän tavanpenkkiä ja ihmettelelvät kun tulokset eivät nouse. Ne ojentajat kun eivät vahvistu sitä penkkiä tekemällä, ainakaan samaan tahtiin kun näillä mainitsemillani liikkeillä.

        Itse en koskaan ole nähnyt moisia nousuja penkkituloksissa joita täällä' olet väittänyt, kuin kerran ja silloinkin 5-10 kilon viikko vauhdilla nousevat tulokset alkoivat 80 kilosta, nostajalla joka oli joskus aikaisemmin nostanut yli 150kg. Lihasmuistiin kyllä uskon, mutta en tyhjistä kasvaviin ojentajien voimatasojen nousuihin.

        Niin ja keskivertojamppoja kun eivät ole ne salijampat, vaan sillä ilmeisesti tarkoitettiin noita tavan kaduntallaajia. Ja niissä kun harvassa on niitä 180 mavettajia tuossa 50 ikäluokassa.

        Ne tekun jatkat jotka olivat hyytyneet 80:iin saivat helposti sen 20kg lisaa koska tietty perusvoimataso oli joten pelkalla kontrasti- ja maksimivoimatreenilla tulokset koheni.

        Oman juniorin nopea kehitys 120kg:oon oli kylla minullekin yllatys mutta jatka oli ajanut partansa jo vuoden paivat.
        Penkkitaso hyytyi 140kg:oon aikuisenakin.

        Muut verrokkiryhmani. Seuramme voitti useana perakkaisena vuotena kotilavojen suomenmestaruuden.
        Joukossa mm. nuorten MM-kakkonen, Euroopan mestari ja kaksi EM-mitalistia aikuisissa.
        Yu-valmennettavani olivat kansallista huippua. Paras oli pituuden ja 3-loikan maaotteluedustaja nuorissa.

        Yrittamisesta.
        Yhtena talvena olivat nuoret jatkat ajaneet t-risteyksessa Fiattinsa etupaan ojaan.
        Vanhassa rotiskossa oli viela teraspuskuri.
        Sanoin jatkille etta nostavat varkkinsa tielle.
        Ei tapahtunut liiketta.
        Kirosin ja sanoin etta pitaako tallaisen huru-ukon tulla tyohon.
        Kolme kookasta jatkaa meni ojaan ja ohjeideni mukaa tarttuivat puskuriin ja kolmeen laskien nostamaan.
        Eihan sita edes tarvinnut nostaa vaan puolinostaa etuviistoon.
        Otekorkeus oli polvien ylapuolella.
        Aijat pullistuivat ylpeydesta. Nostivat auton.

        Itse en ole koskaan treenannut penkkia. olympianostoissa kilpailin 82,5kg:ssa mutta jo piirimme taso oli niin tiukka ettei minulla ollut asiaa mitaleille.
        Noin 15-vuotta lopetukseni jalkeen, viedessani junioria painiharkkoihin, pomputtelin eraan toisen isukin kanssa penkkia.
        100:a enempaa emme laittaneetkaan. Kapealla otteella, kun muusta en tiennytkaa, pompulla 10:n sarjaa.
        En ole koskaan osannut ottaa harrastuspenkkia todesta.
        Kilpailut huipulla ovat toinen juttu.
        kuten kaikessa muussakin.


      • Heikko mutta sitkeä
        on aivan kirjoitti:

        varmasti parempi kuin 4-5 kymppisten keskiverto heppujen ainakin nyky suomessa. Jos noissa tuloksissasi ei sitten ole ilmaa niinkuin parissa jutussasi on tainut olla.... Ja vaikka olenkin epäillyt muutamia juttujasi uskon kyllä että sinä nuo nostat. Sen verta asiantuntevaa tekstisi kuitenkin on mitä olen täältä lueskellut, että varmasti olet kyllä perillä asioista. Ja asiosta perillä olo usein myös heijastuu itse tekemiseen.

        Harvassa on ne, jotka 50v vetävät 180 maasta, jos tuolta kadulta ruvetaan summamutikassa hihasta vetämään.

        Ja mitä tulee tuohon aloitukseen niin kyllähän ihminen on aivan surkeassa kunnossa jos ei omaa painoaan saa penkistä. Oli sitten keskiverron mitta mikä hyvänsä. Ja kyllä kuusi leukaa on vähän.

        En saa omaa painoani penkistä vaikka kuinka treenaisin. Mutta Finlandian hiidan ja Maratonin juoksen kuukauden varotusajalla. Kymmenen harjoituskerran jälkeen uskoisin uivani 3000m/h. Mutta painonnosto ei onnistu, minulla ei ilmeisesti ole yhtään alkoista lihassyytä. Moni luulee minua hyvinkin riskiksi mieheksi, koska eivät tiedä miten heikko olen räjähtävässä voimassa. Eivätkä pääse näkemään narujani.

        Onneksi voimaa on ilmeisesti monen laista, kestävyys lajeissa ratkaisee luonne, minusta ainakin tuntuu, että monet luovuttavat niissä liian helpolla.

        Hapenottokykyni on kirkkaasti yli keskitason.


      • 82 kg
        on aivan kirjoitti:

        varmasti parempi kuin 4-5 kymppisten keskiverto heppujen ainakin nyky suomessa. Jos noissa tuloksissasi ei sitten ole ilmaa niinkuin parissa jutussasi on tainut olla.... Ja vaikka olenkin epäillyt muutamia juttujasi uskon kyllä että sinä nuo nostat. Sen verta asiantuntevaa tekstisi kuitenkin on mitä olen täältä lueskellut, että varmasti olet kyllä perillä asioista. Ja asiosta perillä olo usein myös heijastuu itse tekemiseen.

        Harvassa on ne, jotka 50v vetävät 180 maasta, jos tuolta kadulta ruvetaan summamutikassa hihasta vetämään.

        Ja mitä tulee tuohon aloitukseen niin kyllähän ihminen on aivan surkeassa kunnossa jos ei omaa painoaan saa penkistä. Oli sitten keskiverron mitta mikä hyvänsä. Ja kyllä kuusi leukaa on vähän.

        Vedän kymmenen leukaa, mutta omaa painoani tuskin pystyn penkistä nostamaan, vaikka kuinka treenaisin. Todennäköisesti jokin nivel särkyisi paljon ennen. Ihmettelueuuresti kuinka paljon kokoiseni miehet penkaavat ja ihmettelenkin, että pystyvätkö he esimerkiksi Cooperissa jonkinlaiseen suoritukseen.


    • Decamies

      Vedän viisi leukaa ja nostan penkistä sata, jalkoja en treenaa.

      Se on sitä elämänlaatua.

    • Mikä mättää

      Kummallisia nuo ihmisten voimasuhteet, vai lieneekö minulla itselläni. Painan yli 80 kiloa, vedän noin kymmenen leukaa, mutta tuskin penkistä nousee 50 kg.
      Ehkä se on sitten tekniikasta kiinni.

    • 67-v

      Tajunnan nollaus!

      Olen muussa yhteydessä lesoillut Tanhuvaaran Urheiluopiston konsulttien 21.08.2010 suorittaman kehon koostumusanalyysin tuloksillani.

      Sen mukaan yläkropassani on lihasta reippaasti enemmän ( 1,65x ) kuin koko- ja ikäluokkani ukoilla keskimäärin.
      Keskivartalossa 1,45 x mutta jaloissa vain 1,15 x.

      Täytynee olla varovaisempi arvioidessani ikäluokkani suorituskykyä.
      Lihasmassa ei takaa tehoa mutta ainakin antaa siihen mahdollisuuden.

      • 68-v

        Toinen nollaus!

        Ensimmäisen suolistosyövän leikkauksen jälkeen makoillessa putosi painoni 2,5kk:ssa 6kg. Lähinnä reisien, pakaroiden ja selän lihaksista.
        Seuraavaan leikkaukseen mennessä nuo kilot tulivat takaisin, laardina.

        Suolen toiminna säätelyn vuoksi syömisen laatu, määrä ja aikataulutus oli tarkkaa.

        Tossa edellisessä jakaumamittauksessa fitness indeksini oli 98. Nyt, viime lauantaina, samassa mittauksessa se oli laskenut 92:een.
        Olen nyt pari kuukautta yrittänyt kuntoutua mutta kahdesta kohdasta hajalle revitty vatsani asettaa rajat.
        Ukko on pehminnyt.

        Terävyyttä vaativia liikkeita on vielä varottava, ja muutakin.
        Mavea olen tehnyt pienillä painoilla tituttelumielessä.
        Tänään hieman kokeilin. 150kg jätti vielä ehkä 10:n pelivaran ( nostn ilman vyötä ) mutta en ryhtynyt hulluttelemaan.

        Leukoja olen vedellyt 6kg:n nilkkapainoilla niin eipä tule viimeisiäkään potkittua kuten vapain nilkoin helposti käy ja masuli ei nyt siedä sitä.

        Leikkauksia edeltävään kuntoon minulla ei ole koskaan paluuta.

        Ps. Ennen toista leikkausta yritin hieman ylläpitää aerobista kuntoa.
        Pitäessäni crossarilla sykettä 130 - 140:n tienoilla tulivat suolen päät ulos kurkistamaan naisen nyrkin kokoisena möykkynä.
        Keskussairaalan päivystyksessä painelivat takaisin.

        Tähän perkeleen härdelliin nähden pitäisi kai olla suorastaan tyytyväinen nykyisyyteen.


      • gfdrt

        Voi vittu kun sä oot hyvä.


    • Jeees12öööö

      Käsivarren paksuus ei taida paljoakaan kertoa siinä piilevästä voimasta. Melkoisen jytäkän näköisiä ukkoja valuu kuntosalille, mutta ei ne sen enempää nosta kuin narukädetkään.

      Itse penkkaan 0,6 x oman painon ja vedän kymmenen leukaa.

    • KIERO TULOS

      Vedän 8 leukaa ja nostan 55 kg.

    • 30v

      Penkistä nousee reilu satanen, oma paino 84kg, leukoja menee kymmenkunta. Kotona treenailen etunojapunnerruksia ym. käsipunteilla ja kahvakuulilla. Salilla käyn huvikseni pari kertaa vuoteen ja testailen vähän mitä nousee. Olemus on laihahko. Aloittaessa kuntoilun penkistä nousi 50kg muutaman kerran. Leukoja meni nolla.

      Kerran kokeilin maastavetoakin ja ilman säännöllistä treeniä nostin tietämättömänä 140kg. Taustalla tosin kahvakuulailua.

      • paskjauhaja!!!!!

        just joo paskaa jauhat. "pari kertaa vuodessa vaan oon mä niin reppana".. paskaa puhut ja vääristelet. ja mave 140kg anaalikuulia tai helmiä käyttämällä pelkästään. paskaa jauhaa!!!!


      • mave on suomalaista
        paskjauhaja!!!!! kirjoitti:

        just joo paskaa jauhat. "pari kertaa vuodessa vaan oon mä niin reppana".. paskaa puhut ja vääristelet. ja mave 140kg anaalikuulia tai helmiä käyttämällä pelkästään. paskaa jauhaa!!!!

        Tavis suomalainen nostaa eka kerralla maasta noin 200 kiloa, joten siihen nähden tuo 140 on aika mitätön tulos.


      • ikää 27v
        mave on suomalaista kirjoitti:

        Tavis suomalainen nostaa eka kerralla maasta noin 200 kiloa, joten siihen nähden tuo 140 on aika mitätön tulos.

        Penkistä 95kg, leukoja 17. Painoa n65kg..


      • Pönttöuolevi

        Penkki 150kg, oma paino 98kg enkä vedä leukoja mutta omistan kolmoisleuan


    • Raakavoima

      Tavis suomalainen ei varmasti vedä maasta 180 kg! On se nähty salilla niin monta kertaa. Pidän tuota 140 kg aika lähellä totuutta. Riippuu tietysti aika paljon luuston ja lihaksiston luontaisista ominaisuuksista. Toiset on vaan hintelämpiä kuin toiset jne.
      Kadulta tempaistu keskiverto mies nostaa penkistä 50-70 kg. Olen noin 10v. harrastanut voimailua ja siinä sivussa seurannut ns. "uusien tulokkaiden" lähtötasoa.

      • 72v

        Muutaman vuoden takainen arvioni keskiverto mavesta oli ilmeinen harha koska vertailuna olivat ainoastaan ne jotka sitä tekivät. Olen sittemmin nähnyt nuorukaisten treenaavan inttiä varten ja taso penkissä ja mavessa on käsittämättömän kehno. Leuanvedossa jotkut joutuvat ottamaan avuksi kumiremmit saadakseen edes muutaman vedon.

        Eikä se näytä kaikilta treenanneiltakaan kulkevan. Noin 170cm pitkä, treenanneen näköinen, 20 heppu sai suurieleisesti vedettyä sumolla 100kg muutaman ykkösen useiden minuuttien palutuksella. Varmisti huomion pudottamalla tangon yläpisteestä.

        Kaikessa saattavat pienet yksityiskohdat ratkaista. Vedän itse remmeillä mutta ilman vyötä. Sukkasillani ja tanko sormien loppunivelien varassa ( remmeillä ) roikkuen. Ristiotteella saattaisi mennä mutta näppini eivät enää kestäisi.

        Treenasin vielä 2 vuotta sitten samoilla raudoilla toisen eläkeläisen, silloin 65v ukon kanssa. Itse en päässyt tuosta 180kg:sta mihinkään enkä joka yrittämällä, ka. kerran/kk, siihenkään. Toinen pappa jatkoi 200kg:oon joten treenimme erkautuivat. Pappa veti osan korokkeella seisten mutta oma polveni ei siedä sitä ja perse pystyssä vedossa revähti takareiteni.

        Tunkua lavalle ei ollut vaikka se sijaitsee jumppasalin ja laitesalin välissä.
        Joskus jotkut möllistelevät ovensuussa mutta sehän vain kannustaa.


    • Hitaatsolut

      Keskiverto suomalainen mies vetää 5-8 leukaa ja penkkaa omasta painosta riippuen välillä oma paino -20kg.

    • aitoBlueteam

      kolme kertaa päivässä on vielä normaalia

      tuosta enemmän on jo pakkomielteistä

      liikaa jos harrastelee kämmeniin kasvaa karvaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe