Lapsen mielikuvia

TaikisN

tuossa viikonloppun muisteltiin lapsuutta ja sitä miten sitä on maailmaa hahmottanut lapsena vähän toisesta perspektiivistä kuin sittemmin. Mä esimerkiksi aina ajatelin että koirat on poikia, kissat tyttöjä. Samoin hevoset oli poikia ja lehmät tyttöjä....havupuut poikia ja lehtipuut tyttöjä.:))

Varmaan jokaisella on ollut jotain myöhemmin vääriksi osoittatutuneita käsityksiä asioita lapsena, muistatko niitä?

17

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä muistella,mutta mitään ei muistunu mieleen...Ainoo jännä juttu tuli mieleen,ku luulin,että tielle vievä tie vie tielle ilman, että ei tarvi muuta kuin astua sille tielle..Oli katos pieni tie kahden pellon välissä ja sisko sanoi tien vievän isommalle tielle..:)

• tielle kyytiä odotellen :))

• TaikisN kirjoitti:

tielle kyytiä odotellen :))

kanssa seistiin tien vieressä ja meitä jännitti hirveesti astua sille tielle.Muistan kun otettiin kiinni toistemme kädestä ja hypättiin sille tielle...Arvaa vaan,miten pettyneitä me oltiin..Melkeen yhtä suusta tuli,että eihän tää mihinkää vie...:¤
        Nyt kyllä naurattaa koko juttu..Enpä ole muistanut pikkusysteriltä kysyäkkää,että muistaako hän vielä..:)

• pirpzuzeiccu

Mulla kans oli tuo koira on poika, kissa on tyttö.. Sitte A on kuin 4. Nelonen on hameen muotoinen ja siitä tulee mieleen punainen, josta tulee mieleen tyttö. No juu, olen syönyt lääkkeeni.. vai olenko.. heh.. *hullunkiilto silmissä* :D

• oli ehdottomasti tyttö ja sininen poika minunkin värimaailmassa, samoin musta oli poika ja valkoinen tyttö. Sensijaan vihreä ja ruskea lienevät olleet sukupuolettomia :))

Olis Freudilla selittelemistä !

• norMix

kovasti, että minkä eläimen TALJAA käyteään nostotöissä ja mitä apua siitä sitten on! :))

• genuiini

nahkaa, sitä käytetään niin moneen ;)

• luulisi nyt ainakin olleen karhun voimat nostamiseen? :)

• Adria

Uskoin tyhmänä, et mustista lehmistä tehdään lakua.

• mistäköhän tuollainenkin ajatus lapsen päähän on pälkähtänyt :)

• ...kersana oli toiveammattina putkimies, ne kun asensivat valonlähteiksi niitä upeita loistevaloputkia joita siihen aikaan kutsuttiin yleisesti neon-putkiksi.

• vain lapsen ajatusmaailmassa asiat kulkevat noin loogisesti ja suoraviivaiseti.

Minä luulin lapsena että nuorallatanssijat tanssivat ihan oikeita paritansseja nuoran päällä.

• tapasin elämässäni ekan kerran ihka elävän totaalisen pikimustan miehen. Istuin vappumarkkinoilla isän olkapäillä kun tuo julmetun iso (varmaan koripalloilija) musta jättiläinen tuli ihmettelemään vitivalkoista pörröpäätäni. Lähtiessään mies kätteli minua enkä voinut mitenkään ymmärtää miksi ei käteni tullut lainkaan mustaksi. Vielä illemmalla kotonakin esittelin äidille käsiäni mitkä olivat kuin ihmeen kaupalla säilyneet ihan valkeina ;)

• kyllä nää jutu on olleet ihania lukea, pienen lapsen maailma on ihmeitä täynnä, mutta hän suhtautuu niihin hyvin luonnollisesti :))

Tulipa tuosta mieleeni vielä että olin kuulemma (en itse muista mitään asiasta) kaksivuotiaana käynyt kysymässä naapurin hevoselta saanko oikaista naapuriin hevoshaan läpi. Hevonen oli kuulemma luvannut :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2628
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      116
      2516
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2224
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1973
    5. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1783
    6. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      320
      1323
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1073
    8. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259