Lapsen mielikuvia

TaikisN

tuossa viikonloppun muisteltiin lapsuutta ja sitä miten sitä on maailmaa hahmottanut lapsena vähän toisesta perspektiivistä kuin sittemmin. Mä esimerkiksi aina ajatelin että koirat on poikia, kissat tyttöjä. Samoin hevoset oli poikia ja lehmät tyttöjä....havupuut poikia ja lehtipuut tyttöjä.:))

Varmaan jokaisella on ollut jotain myöhemmin vääriksi osoittatutuneita käsityksiä asioita lapsena, muistatko niitä?

17

295

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä muistella,mutta mitään ei muistunu mieleen...Ainoo jännä juttu tuli mieleen,ku luulin,että tielle vievä tie vie tielle ilman, että ei tarvi muuta kuin astua sille tielle..Oli katos pieni tie kahden pellon välissä ja sisko sanoi tien vievän isommalle tielle..:)

• tielle kyytiä odotellen :))

• TaikisN kirjoitti:

tielle kyytiä odotellen :))

kanssa seistiin tien vieressä ja meitä jännitti hirveesti astua sille tielle.Muistan kun otettiin kiinni toistemme kädestä ja hypättiin sille tielle...Arvaa vaan,miten pettyneitä me oltiin..Melkeen yhtä suusta tuli,että eihän tää mihinkää vie...:¤
        Nyt kyllä naurattaa koko juttu..Enpä ole muistanut pikkusysteriltä kysyäkkää,että muistaako hän vielä..:)

• pirpzuzeiccu

Mulla kans oli tuo koira on poika, kissa on tyttö.. Sitte A on kuin 4. Nelonen on hameen muotoinen ja siitä tulee mieleen punainen, josta tulee mieleen tyttö. No juu, olen syönyt lääkkeeni.. vai olenko.. heh.. *hullunkiilto silmissä* :D

• oli ehdottomasti tyttö ja sininen poika minunkin värimaailmassa, samoin musta oli poika ja valkoinen tyttö. Sensijaan vihreä ja ruskea lienevät olleet sukupuolettomia :))

Olis Freudilla selittelemistä !

• kovasti, että minkä eläimen TALJAA käyteään nostotöissä ja mitä apua siitä sitten on! :))

• genuiini

nahkaa, sitä käytetään niin moneen ;)

• luulisi nyt ainakin olleen karhun voimat nostamiseen? :)

• Adria

Uskoin tyhmänä, et mustista lehmistä tehdään lakua.

• mistäköhän tuollainenkin ajatus lapsen päähän on pälkähtänyt :)

• ...kersana oli toiveammattina putkimies, ne kun asensivat valonlähteiksi niitä upeita loistevaloputkia joita siihen aikaan kutsuttiin yleisesti neon-putkiksi.

• vain lapsen ajatusmaailmassa asiat kulkevat noin loogisesti ja suoraviivaiseti.

Minä luulin lapsena että nuorallatanssijat tanssivat ihan oikeita paritansseja nuoran päällä.

• tapasin elämässäni ekan kerran ihka elävän totaalisen pikimustan miehen. Istuin vappumarkkinoilla isän olkapäillä kun tuo julmetun iso (varmaan koripalloilija) musta jättiläinen tuli ihmettelemään vitivalkoista pörröpäätäni. Lähtiessään mies kätteli minua enkä voinut mitenkään ymmärtää miksi ei käteni tullut lainkaan mustaksi. Vielä illemmalla kotonakin esittelin äidille käsiäni mitkä olivat kuin ihmeen kaupalla säilyneet ihan valkeina ;)

• kyllä nää jutu on olleet ihania lukea, pienen lapsen maailma on ihmeitä täynnä, mutta hän suhtautuu niihin hyvin luonnollisesti :))

Tulipa tuosta mieleeni vielä että olin kuulemma (en itse muista mitään asiasta) kaksivuotiaana käynyt kysymässä naapurin hevoselta saanko oikaista naapuriin hevoshaan läpi. Hevonen oli kuulemma luvannut :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      3054
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2752
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      59
      2532
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      31
      2467
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2018
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1549
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1532
    8. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1499
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      76
      1495
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1419
    Aihe