Krooninen eturauhastulehdus ja masennuslääkkeet

owkh

Hei!
Kävin urologilla kroonisen eturauhastulehduksen vuoksi,ultrattiin.
Minulla menee masennuslääkkeitä nyt kovaan ahdistukseen.
Mirtazapin,Seroquel,Temesta ja Tenox. Nyt vaan urologi nuo päähän vaikuttavat lääkkeet huonontaa tuota eturauhasta ja kusentuloa.
Ajattelinkin kysyä onko täällä muita jotka käyttää noita masennuslääkkeitä.Miten olette itse kokeneet vaivaako enemmän tuo virtsaaminen.

9

1638

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leopardiih

Suosittelen heivaamaan nuo masennuspaskat vittuun ennenkuin saat sinäkin tinnituksen, siinä ei enää lääkkeet sitten auta.

• sama ongelma

Oletko saanut masennuslääkkeestä tinnituksen? Mikä lääke oli kyseessä ja millaista tinnituksesi on?

• leopardiih
        sama ongelma kirjoitti:

Oletko saanut masennuslääkkeestä tinnituksen? Mikä lääke oli kyseessä ja millaista tinnituksesi on?

Itsehän taisin saada buranasta. Mutta tiedän useita ihmisiä jotka on saaneet masennuslääkkeistä tinnituksen, ja jos katsot listattuja sivuvaikutuksia niin taitaa olla jokaikisessä masennuslääkkeessä tinnitus listattuna. Mulla on tällanen sirinä joka vaihtelee varsinkin oikeassa korvassa voimakkuutta, kun on voimakkaimmillaan niin kuulee vielä liikenteen melunkin läpi.

• sama ongelma
        leopardiih kirjoitti:

Itsehän taisin saada buranasta. Mutta tiedän useita ihmisiä jotka on saaneet masennuslääkkeistä tinnituksen, ja jos katsot listattuja sivuvaikutuksia niin taitaa olla jokaikisessä masennuslääkkeessä tinnitus listattuna. Mulla on tällanen sirinä joka vaihtelee varsinkin oikeassa korvassa voimakkuutta, kun on voimakkaimmillaan niin kuulee vielä liikenteen melunkin läpi.

Mulla tilanne on aika hankala. Aikoinaan söin masislääkettä ja silloin en huomannut että ois tinnittänyt ja lääke auttoi muutenkin tosi hyvin. Nyt sitten vuosien päästä sain varmaan melusta pienen tinnin korvaani. Ahdistuin siitä hirveästi ja aloin syömään taas samaa lääkettä. Tinnitys vaihtelee hirveästi mutta nyt on toinenkin korva alkanut oireileen. Tässä vain pähkäilen että mitä ihmettä teen. Vaivaa että paheneeko tuo tinni vain lääkkeen takia vai mikä on. Toisaalta lääke auttaa pysymään järjissään ja ei ole niin ahdistunut. Tiedätkö onko kenelläkään loppunut lääkkeen syönnin lopetettua tinnitus?

• leopardiih
        sama ongelma kirjoitti:

Mulla tilanne on aika hankala. Aikoinaan söin masislääkettä ja silloin en huomannut että ois tinnittänyt ja lääke auttoi muutenkin tosi hyvin. Nyt sitten vuosien päästä sain varmaan melusta pienen tinnin korvaani. Ahdistuin siitä hirveästi ja aloin syömään taas samaa lääkettä. Tinnitys vaihtelee hirveästi mutta nyt on toinenkin korva alkanut oireileen. Tässä vain pähkäilen että mitä ihmettä teen. Vaivaa että paheneeko tuo tinni vain lääkkeen takia vai mikä on. Toisaalta lääke auttaa pysymään järjissään ja ei ole niin ahdistunut. Tiedätkö onko kenelläkään loppunut lääkkeen syönnin lopetettua tinnitus?

enpä tiedä ketään jolla se olisi lähtenyt pois, vaikka on lopettanut.

• entsyymi

Oletko kokeillut Serrapeptaasia?
      Se on entsyymi joka korjaa tulehdusta ja kipua. Itselläni nuoresta iästä huolimatta kroonistunut eturauhanen - kylmästä helposti ärsyyntyy.
      Lokakuussa ilmojen kylmettyä, oli alavatsa viikon yhtä mittaan kipeä. Ohimennen netissä suositeltiin kokeilemaan serrapeptaasia. Viikon söin ja oireet hävisi. En tiedä mikä vaikutus oli, mutta olen todella huojentunut kun saanut olla oireeton.

• Serrapep

Serrapeptaasi ei ainakaan minulla auttanut yhtään eturauhasvaivoihin.

• Anonyymi

Ainakin Tenox vaikuttaa eturauhaseen kovettavasti ja aiheuttaa kipua virtsatessa. Tiheään täytyy öisin pöntöllä käydä. Päivällä tilanne jo helpottaa.

• Anonyymi

Miehillä masennus ja ahdistus voi joskus johtua testosteroni hormonin vajavuudesta.
      On joskus ollut jotain ohjelmaakin televisiossa aiheeseen liittyen, että miehiä saatetaan lääkitä turhaan masennus- ja mielialalääkkeillä, vaikka kyseessä voi olla ainoastaan testosteroni ongelma. Siinä ohjelmassa sanottiin, että liian harvoin lääkärit ottavat huomioon tämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      72
      5374
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      2815
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      115
      2276
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      120
      1925
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1869
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1790
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      277
      1325
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      62
      1267
    9. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      53
      1264
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      85
      1130
    Aihe