Tappamisen pelko

Mielensäkö uhri?

Minulla riittää pelkoja vaikka muille jaettavaksi. Välillä tietyt pelot ovat voimakkaita ja joskus niitä ei ilmene yhtään. Esim. sairauden pelko, josta olen kärsinyt jo aivan lapsuudesta. Nyt olen 20v nuori nainen ja sairauden pelota ovat nyt vasta alkaneet pikkuhiljaa hellittämään. Sosiaalista pelkoa on vaihtelevin astein sekä bakteerikammoa. Neuroosia siis riittää, en tiedosta näille mitään syytä. Ne ovat vain aina olleet.

Pahin peloista on ollu tappamisen pelko, jota minulla ei ole onneks ollut muutamaan vuoteen. Eli pelkäsin jatkuvasti, että tapan jonkun minulle tärkeän ihmisen. Ajattelin, että jos en pysty hallitsemaan itseäni, tapan vaan jonkun esim. puukottamalla. Pelkäsin myös, että tapan koiramme. Ajattelin, että tiputan tiilen sen päähän. Nuo ajatukset olivat erittäin ahdistavia. Muistan itkeneeni koko tuon kauden, jolloin noita ajatuksia tuli. Olin muutenkin hyvin masentunut ja paniikkihäiriö oli pahimmassa vaiheessa. Tuolloin en pystyny katsomaan mitään väkivaltaa sisältävää ohjelmaa. Pelkäsin, että otan siitä mallia ja toteutan kamalan teon.

Inhoan väkivaltaa, en ihannoi mitään väkivaltaan liittyvää ja yleensä olen hyvin kiinnostunut ihmisten hyvinvoinnista. En voisi koskaan satuttaan ketään, enkä haluaisi ketään satuttaa henkisestikään. En ole koskaan ketään kiusannut enkä harjoittanut minkäänlaista väkivaltaa.
Voisivatko nuo minun onneksi jo historiaan jääneet ahdistavat ajatukset liittyä jotenkin tuohon, että olen täysin päinvastainen ihminen noiden ajatusten kanssa?

Onko teillä muilla ollut tuollaisia ajatuksia? Millaisia ihmisiä olette, ihannoitteko väkivaltaa vaiko juuri toisinpäin?

Nykyään ongelmana ei ole tuo, että pelkäisin itse tappavani jonkun, tämänkään kirjottaiminen ei pahemmin ahdista, koska tiedän etten sellaista voisi tehdä. Sitä paitsi ajatuksista on melko pitkä matka totettamiseen. Tuo ainakin auttoi silloin joskus. :) Nyt pelkonani on se, että joku tappaa minut. Esim. kaupassa ajattelen joka kolmannesta ihmisestä, että hän on paha. En voi kävellä myöhään yksin ulkona, sillä olen 100% varma, että joku hullu tulee ja sieppaa minut. Pitää jossain kellarissa, raiskaa ja tappaa. Elämäni on hyvin rajoittunut tämän pelon takia. Pelkään jopa omia siskojani ja kavereitani. En voi juoda esim. vettä lasista, minkä kaverini tai siskoni on täyttänyt minun näkemättäni. En luota kehenkään. Pelkään jopa, että kissani tulee yöllä ja raapaisee minulta kaulavaltimon auki. Minun on vaikea aloittaa uusia ihmissuhteita, enhän voi tietää, jos tämä uusi tuttavuus paljastuu psykopaatiksi. En halua tuntea paljon ihmisiä. Näen kaikki kamalat tapahtumat silmissäni selvinä kuvina. Se on hyvin ahdistavaa. Näistä peloista en ole koskaan kenellekkään kertonut. Ainakin läheiselle paljastaminen voisi olla loukkaavaa, epäilenhän heidän yrittävän tappaa minut, jos tilaisuus koittaa. Asiaa ei paranna yhtään se, että perustelen nämä ajatuksieni tapahtumat potentiaalisesti tapahtuviksi. -Asia ei ole minun kontrolloitavissani, mutta voin kontrolloida sitä, että tapanko jonkun.

Raapustukseni kuulostaa varmaan joltain persoonallisuushäiriöltä tai joltain skitsofrenialta. En koe olevani sosiaalisesti mitenkään lahjaton ja ongelmani ei varmaankaan näy ulospäin. Kaikki on vain omaa päänsisäistä prosessiani. Ehkä joskus pystyn katkaisemaan tämän prosessin, kun saan kiinni jostain järkevästä ajatuksenpätkästä, jonka avulla voin perustella itselleni ajatukseni turhiksi. - Mitä tahansa voi tapahtua, se on vain elämää.

Pelkään myös muiden puolesta, mutta se ei ole yhtä hallitsevaa kuin tuo, että pelkään itse joutuvani uhriksi.

Loppujen lopuksi tuo muiden tappamisen pelko oli ahdistavampaa, mutta kyllä tästäkin eroon haluaisin. Mieluiten ilman pillereitä. Tai edes lääkäriä. Minulla on kyllä taipumus päästä itse eroon päänsisäisistä ongelmistani. Paniikkikohtausta ei ole tullut ainakaan vuoteen, koska pystyn katkaisemaan ajatuskehän. Anoreksiasta parannuin yksin, jotenkin tajusin kaiken johtuvan jatkuvasta kontrolloinnin tarpeesta ja sekaisesta elämästä. Mutta ehkä minunkin on joskus mentävä hoitoon, menenkin jos alan irtaantua realiteeteista.

Olisi mielenkiintoista lukea, jos jollain on yhteneviä ajatuksia kanssani.

9

1866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmiskunta Sinde

      opetella tätä vähän aikaa. Ajatuksesi ajavat burn outtiin ja siksi esim. perusturvakeskuksessa on erityisesti seurannan alla pystytkö a. tappamaan b. tulemaan tapetuksi/oikeus turvallisuuteen. Kumman edellisistä valitsisit? Kumpi on oikein vai väärin, kysyy kukkahattutäti, oikeasti sellainen.

      • ap.

        Siis ajavatko ajatukseni sinut burn outtiin vai minut?? Miksi pitäisi ylipäätänsä valita jommasta kummasta? En valitsisi kummastakaan. Tässä ei nyt suinkaan puhuttu mistään konkreettisesta toiminnasta, vaan todennäköisestä masennuksesta johtuvista ahdistavista tunteista ja yleensä ahdistuksesta. Miksi perusturvakeskuksen pitäisi jotenkin liittyä ihmisen masennuksesta johtuviin ajatuksiin, kun mitään ei ole tapahtunut. Voisinko vain ajatukseni voimalla saada jonkun uhkaamaan henkeäni? Tämä on mielestäni ennekaikkea psykiatrinen ongelma, ainoastaan itselläni, mikä ei liity mitenkään ympäristööni.

        Kumpikaan ei ole oikein. Minulta kyllä löytyy moraalija ja positiivisia arvoja, kuten jo tuossa tekstissäni ilmaisinkin. Älä sinä ole huolissani moraalistani. Kukkahattu täti, ymmärsit teksitini aivan väärin, joten opettele toki.


      • Ihmiskunta Sinde
        ap. kirjoitti:

        Siis ajavatko ajatukseni sinut burn outtiin vai minut?? Miksi pitäisi ylipäätänsä valita jommasta kummasta? En valitsisi kummastakaan. Tässä ei nyt suinkaan puhuttu mistään konkreettisesta toiminnasta, vaan todennäköisestä masennuksesta johtuvista ahdistavista tunteista ja yleensä ahdistuksesta. Miksi perusturvakeskuksen pitäisi jotenkin liittyä ihmisen masennuksesta johtuviin ajatuksiin, kun mitään ei ole tapahtunut. Voisinko vain ajatukseni voimalla saada jonkun uhkaamaan henkeäni? Tämä on mielestäni ennekaikkea psykiatrinen ongelma, ainoastaan itselläni, mikä ei liity mitenkään ympäristööni.

        Kumpikaan ei ole oikein. Minulta kyllä löytyy moraalija ja positiivisia arvoja, kuten jo tuossa tekstissäni ilmaisinkin. Älä sinä ole huolissani moraalistani. Kukkahattu täti, ymmärsit teksitini aivan väärin, joten opettele toki.

        Niin tappamiseen tarvitsee tukea, mitä sitten. Kun asuu vammaisen omaisena, tuki tulee nopeammin. Tämä on seksuaalikysymys siksi, koska sinun tulee saada itsesi tuntemaan ja tuntumaan syvällä ja syvältä. Hoida ihmeessä pienipäisyytesi. Tällä hetkellä kaikki moraalinen on pienipäistä, kuten lemmikkieläimen puuttuminen. Tiedätkö miten sitä hoidetaan todellisuudessa, ei ainakaan täällä netissä. Siksi tällaiseen moraaliseen vimmaan ei saa mennä.


      • ap.
        Ihmiskunta Sinde kirjoitti:

        Niin tappamiseen tarvitsee tukea, mitä sitten. Kun asuu vammaisen omaisena, tuki tulee nopeammin. Tämä on seksuaalikysymys siksi, koska sinun tulee saada itsesi tuntemaan ja tuntumaan syvällä ja syvältä. Hoida ihmeessä pienipäisyytesi. Tällä hetkellä kaikki moraalinen on pienipäistä, kuten lemmikkieläimen puuttuminen. Tiedätkö miten sitä hoidetaan todellisuudessa, ei ainakaan täällä netissä. Siksi tällaiseen moraaliseen vimmaan ei saa mennä.

        Miten sinä voit itseäsi kukkahattutädiksi tuollaisen tekstin jälkeen nimittää, vai olenko ymmärtänyt täysin väärin?

        Taidat itse olla hyvin masentunut ja haudot jotain väkivaltaista tekoa. Vai on kaikki moraalinen pienipäistä.
        Ihan kummallista juttua kirjoitat. Onko tämä kenties jokin vitsi?


    • sama vika

      Sinulla on pakkoneuroosi eli ocd.

    • kiku223

      Ihan samoja ajatuksia on ollut. Välillä helpompaa ja sitten taas vähän vaikeampaa. Olen pelännyt just tollaisten "ihmiskunta sinde" takia kirjoittaa tänne, koska sieltä voi tulla ihan mitä vaan vastauksia. Sinä älä ota huomioon tälläisiä mitenkään, joku pöpi vaan kirjoittelee siellä ajankuluiksi.
      Ne ajatukset ovat tyypillista pakkoajatuksia ja se on erittäin yleinen vaiva, ihmiset evät halua puhua tästä. Minua on auttanut tähän vaivaan liittyvän kirjallisuuden lukeminen ja psykologi eli terapia. Välillä olen joutunut myös lääkkeitä syömään, mutta yritän sinnitellä ilman. Täytyy vaan rohkeasti kestää epävarmuuta koska siitähän tässä on kyse, turvallisuuden tunteesta. Haluais täyden varmuuden, että mitään pahaa ei tapahdu, mutta sellaista asiaa ei ole olemassa.
      Tsemppia!

      • Ihmiskunta Sinde

        ja vääriä! Yksinkertaisesti, toiset käyttää poimintoja, toiset on oikeasti olemassa. Ns. seisovat jaloillaan ja osaavat hommansa. Tiedäthän humppa & skumppa maailmankuvan, jolla meitä protestoiden huijataan koko ajan. Miksi kukkahattutäti ei suo edes hypnoosia ihmisille. Ei kaikki on vain tallomista ja polkemista, koko elämä kyyneleiden valtaamana. Miksi en sovi tähän kategoriaan? Ei, muillakin on lapsia, no meillä ei ole. Ne ovat esteettisesti vaarallisia, kuten näemme. Ei ihmiskunta ole moraalinen vimma, monesti paranoidin/paranoidinen käsite.


    • ststs

      on samoja ajatuksia mulla. 7 vuotiaasta asti ollut pakkotoiminoja kun halusin suojella tärkeitä ihmisiäni ja vasta 16 vuotiaana tapahtui täys stoppi eli psykoosi josta toipuminen kesti puoli vuotta. tuskaa se oli päivästä toiseen en muista edes siltä ajalta mitään ihmeellisempää kun kai ne aivot suojelee hullua. toivon että joskus pääsen eroon näistä mutta todennäköisesti en. olen äärimmäisen herkkä ihminen ja tippa tulee nytkin linssiin tätä kirjoittaessani. lääkkeillä hoituu todella hyvin nämä toiminnot ja ajatukset.

    • Killer666

      itsellänikin on tälläsiä pakkomielteitä että kun puhun opettajani kanssa tulee aina jokin pakkoajatus että otan nyt nuo sakset ja puukotan häntä niillä se tuntuu aivan hirvittävältä edes ajatella sellaisia ja joskus ällöän omia ajatuksiani ja toistan että mikä mussa on vikana, mikä mussa on vikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1223
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe