Auton historia

Omistaja kysyy

Luodinreikäongelma, eli pitääkö ne paikata autosta ja jos pitää, niin silloinhan auton historia tuhoutuu.
Miten sitten muut käytön jäljet ja muinaisuudessa tehdyt muutokset. On siinä aikanaan ollut vanerikoppikin päällä, joka ei tosiaan ole tehtaan mallinen miltään osaltaan, mutta vaunupuusepän tekemä ja rakenteeltaan mielenkiintoinen.
Siis jos tämä pitää nyt pistää tehtaalta lähteneeseen kuntoon, niin eihän tässä ole mitään museaalisesti mielenkiintoista enää jäljellä ja lienee paras säilyttää rekisteröimättömänä pukeilla. Vai mikä se käytäntö näissä nyt sitten on kun yleisesti kaikki vain puhuvat siitä restauroinnista alkuperäiseen kuntoon.

Maalitkin tässä ovat alkuperäiset, vaikkakin todella kauhtuneet.

3

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekiasteriin.

      "lienee paras säilyttää rekisteröimättömänä pukeilla."

      Jos autosi on liikennekelpoinen, niin saahan sen rekisteröityä ja liikenteeseen, eihän kaikkia rakennelmia tarvitse museorekisteriin laittaa. Laita normaaliin rekisteriin ja tee ajoneuvosta tarkka historiikki ja nauti sen historiasta cruisailemalla "kylillä".
      Ihmisillä on ihmeellisiä käsityksiä Suomen museoajoneuvosäädöksistä, kaikki museorekisteri-ikäiset romut pitäisi saada rekisteröityä museoajoneuvoiksi.

      Museorekisteriin tulevan ajoneuvon pitää olla säilynyt alkuperäistä vastaavassa kunnossa, tai entistetty alkuperäistä vastaavaaksi, kuten tämänkin palstan monissa aikaisemmissa viesteissä kerrotaan.

      "Luodinreikäongelma, eli pitääkö ne paikata autosta ja jos pitää, niin silloinhan auton historia tuhoutuu."
      Pitää paikata ja niin historia siltä osin tuhoutuu.

      • Omistaja....

        Entisöinnillä siis pilataan historiaa, eikä mikään oikea museo kelpuuttaisi noita kokoelmiinsa.
        Aikanaan Deutsches Museum pyysi kaivosyhtiöltä erästä historiallisesti merkittävää kaivosveturia kokoelmiinsa ja saikin sen kohta. Vikana oli vain se että koko kone oli puhdistettu, huollettu ja maalattu, eli koko museaalinen mielenkiintoisuus oli hävinnyt. Suurella rahalla ne sitten entisöivät sen siihen käytönjälkiseen kuntoonsa ja liittivät vasta sen jälkeen näyttelyynsä.

        Tämä vekotin on vuodelta -27, eikä sitä kannata laittaa normaaliin liikenteeseen. Museorekisteröitynä säästyisi ylimääräisiltä kuluilta, mutta auton historiaa ei voi tuhota ja näin ollen se siis säilyköön varastoituna kunnes systeemi muuttuu.


      • Omistaja...
        Omistaja.... kirjoitti:

        Entisöinnillä siis pilataan historiaa, eikä mikään oikea museo kelpuuttaisi noita kokoelmiinsa.
        Aikanaan Deutsches Museum pyysi kaivosyhtiöltä erästä historiallisesti merkittävää kaivosveturia kokoelmiinsa ja saikin sen kohta. Vikana oli vain se että koko kone oli puhdistettu, huollettu ja maalattu, eli koko museaalinen mielenkiintoisuus oli hävinnyt. Suurella rahalla ne sitten entisöivät sen siihen käytönjälkiseen kuntoonsa ja liittivät vasta sen jälkeen näyttelyynsä.

        Tämä vekotin on vuodelta -27, eikä sitä kannata laittaa normaaliin liikenteeseen. Museorekisteröitynä säästyisi ylimääräisiltä kuluilta, mutta auton historiaa ei voi tuhota ja näin ollen se siis säilyköön varastoituna kunnes systeemi muuttuu.

        Auto on ilmeisesti tullut tehtaalta ilman koria ja kori on teetetty ostajan toimesta erillisessä korifirmassa.
        Tuohon aikaan se oli melko yleinen tapa toimia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe