Luodinreikäongelma, eli pitääkö ne paikata autosta ja jos pitää, niin silloinhan auton historia tuhoutuu.
Miten sitten muut käytön jäljet ja muinaisuudessa tehdyt muutokset. On siinä aikanaan ollut vanerikoppikin päällä, joka ei tosiaan ole tehtaan mallinen miltään osaltaan, mutta vaunupuusepän tekemä ja rakenteeltaan mielenkiintoinen.
Siis jos tämä pitää nyt pistää tehtaalta lähteneeseen kuntoon, niin eihän tässä ole mitään museaalisesti mielenkiintoista enää jäljellä ja lienee paras säilyttää rekisteröimättömänä pukeilla. Vai mikä se käytäntö näissä nyt sitten on kun yleisesti kaikki vain puhuvat siitä restauroinnista alkuperäiseen kuntoon.
Maalitkin tässä ovat alkuperäiset, vaikkakin todella kauhtuneet.
Auton historia
3
842
Vastaukset
- rekiasteriin.
"lienee paras säilyttää rekisteröimättömänä pukeilla."
Jos autosi on liikennekelpoinen, niin saahan sen rekisteröityä ja liikenteeseen, eihän kaikkia rakennelmia tarvitse museorekisteriin laittaa. Laita normaaliin rekisteriin ja tee ajoneuvosta tarkka historiikki ja nauti sen historiasta cruisailemalla "kylillä".
Ihmisillä on ihmeellisiä käsityksiä Suomen museoajoneuvosäädöksistä, kaikki museorekisteri-ikäiset romut pitäisi saada rekisteröityä museoajoneuvoiksi.
Museorekisteriin tulevan ajoneuvon pitää olla säilynyt alkuperäistä vastaavassa kunnossa, tai entistetty alkuperäistä vastaavaaksi, kuten tämänkin palstan monissa aikaisemmissa viesteissä kerrotaan.
"Luodinreikäongelma, eli pitääkö ne paikata autosta ja jos pitää, niin silloinhan auton historia tuhoutuu."
Pitää paikata ja niin historia siltä osin tuhoutuu.- Omistaja....
Entisöinnillä siis pilataan historiaa, eikä mikään oikea museo kelpuuttaisi noita kokoelmiinsa.
Aikanaan Deutsches Museum pyysi kaivosyhtiöltä erästä historiallisesti merkittävää kaivosveturia kokoelmiinsa ja saikin sen kohta. Vikana oli vain se että koko kone oli puhdistettu, huollettu ja maalattu, eli koko museaalinen mielenkiintoisuus oli hävinnyt. Suurella rahalla ne sitten entisöivät sen siihen käytönjälkiseen kuntoonsa ja liittivät vasta sen jälkeen näyttelyynsä.
Tämä vekotin on vuodelta -27, eikä sitä kannata laittaa normaaliin liikenteeseen. Museorekisteröitynä säästyisi ylimääräisiltä kuluilta, mutta auton historiaa ei voi tuhota ja näin ollen se siis säilyköön varastoituna kunnes systeemi muuttuu. - Omistaja...
Omistaja.... kirjoitti:
Entisöinnillä siis pilataan historiaa, eikä mikään oikea museo kelpuuttaisi noita kokoelmiinsa.
Aikanaan Deutsches Museum pyysi kaivosyhtiöltä erästä historiallisesti merkittävää kaivosveturia kokoelmiinsa ja saikin sen kohta. Vikana oli vain se että koko kone oli puhdistettu, huollettu ja maalattu, eli koko museaalinen mielenkiintoisuus oli hävinnyt. Suurella rahalla ne sitten entisöivät sen siihen käytönjälkiseen kuntoonsa ja liittivät vasta sen jälkeen näyttelyynsä.
Tämä vekotin on vuodelta -27, eikä sitä kannata laittaa normaaliin liikenteeseen. Museorekisteröitynä säästyisi ylimääräisiltä kuluilta, mutta auton historiaa ei voi tuhota ja näin ollen se siis säilyköön varastoituna kunnes systeemi muuttuu.Auto on ilmeisesti tullut tehtaalta ilman koria ja kori on teetetty ostajan toimesta erillisessä korifirmassa.
Tuohon aikaan se oli melko yleinen tapa toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017543
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1055533- 835037
- 1384412
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113140- 492813
- 522759
- 612387
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102344Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.561946