,,miksi täällä väitellään ainoastaan palkoista, työajoista, työehtosopimusneuvotteluista, laittomista/laillisista lakoista, miksi vain niistä?????
Elämä on paljon muutakin kuin työtä sen tekemistä, täällä ei YKSIKÄÄN ole kirjoittanut näiden uusien työaikajärjestelyjen vaatimisen yhteydessä lapsista, kuinka ne muutokset vaikuttaisivat heidän elämäänsä, miten pitkäksi ja millä aika välillä pienen 3-vuotiaan päivä muodostuisi? Ettekö te ole vanhempia, eikö teillä kenelläkään ole läheistä, joka tarvitsee teidän hoivaanne, huolenpitoanne?? Ovatko täällä kaikki olemassa vain ja ainoastaan työn takia???
Pienet alle 3-vuotiaat joutuvat jo nyt tekemään pidempää päivää kuin vanhempansa, heidät haetaan kotiin vasta työpäivän päätyttyä, eivätkä he voi mitenkään elämäänsä sen olosuhteisiin vaikuttaa sen pitää olla AIKUISTEN TEHTÄVÄ!!!!
Kertokaapa palstalaiset..
8
171
Vastaukset
- oikea palsta?
palstan nimi on AMMATTILIITOT, siksi kirjoitetaan mainitsemistasi asioista! Lapsista voi kirjoittaa jollain muulla palstalla. Luuletko, että ammattiliitot välittävät mitä lapsille tapahtuu? Lapset eivät ole kommunisteja, vaikka olisivatkin kommarivanhempien lapsia.
- bbbgtgb
..tämä on minun mielestäni juuri oikea palsta! Kun minä työnnän rattaissa klo 5.30 3-vuotiastani hoitoon ja haen hänet hoidosta 15.30! Herätys pikkuisellani on 4.45 työaamuina, käydään pesulla puetaan, syödään aamupuuro ja ulkoiluvaatteet päälle ja menoksi! Mikä siinä on, että isät ja äidit eivät pidä pienen ihmisen puolta näissä neuvotteluissa, heitä ei yksinkertaisesti ole olemassa!
Kuitenkin niin työnantajilla kuin työntekijöilläkin on lapsia, perhe jonka kanssa eletään rakastetaan ja huolehditaan, opetellaan asioita ja elämistä. Minä käyn työssä elääkseni, en elä työtä tehdäkseni! Tasapaino muun elämän ja työn välillä on tärkeä se edistää meidän kaikkien hyvinvointia lapsemme kasvavat tasapainoisiksi hyvinvoiviksi ihmisiksi ja SE ON TODELLISTA HYVINVOINTIA JA VALTAVAA SÄÄSTÖÄ! - .......,
bbbgtgb kirjoitti:
..tämä on minun mielestäni juuri oikea palsta! Kun minä työnnän rattaissa klo 5.30 3-vuotiastani hoitoon ja haen hänet hoidosta 15.30! Herätys pikkuisellani on 4.45 työaamuina, käydään pesulla puetaan, syödään aamupuuro ja ulkoiluvaatteet päälle ja menoksi! Mikä siinä on, että isät ja äidit eivät pidä pienen ihmisen puolta näissä neuvotteluissa, heitä ei yksinkertaisesti ole olemassa!
Kuitenkin niin työnantajilla kuin työntekijöilläkin on lapsia, perhe jonka kanssa eletään rakastetaan ja huolehditaan, opetellaan asioita ja elämistä. Minä käyn työssä elääkseni, en elä työtä tehdäkseni! Tasapaino muun elämän ja työn välillä on tärkeä se edistää meidän kaikkien hyvinvointia lapsemme kasvavat tasapainoisiksi hyvinvoiviksi ihmisiksi ja SE ON TODELLISTA HYVINVOINTIA JA VALTAVAA SÄÄSTÖÄ!on ollut ehdotuksia, että jos lapsi on sairas, niin sen hoitaminen olisi enemmän kuin se 3pvä. ja lapsen ikäraja nostettaisiin 11ikävuoteen. On ollut myös muita ehdotuksia, kuten mm:isyysloman pidentämisestä, joka meni hallituksessa läpi ja näin isyyslomaa saatiin pidenettyä.
Mutta kaikkea ei ta ja hallituskaan ole hyväksynyt, niin ei siinä voi sitten paljoakaan tehdä. Ainoa miten saadaan omat asiat läpi, niin seuraavissa vaaleissa äänestetään sitä oman liiton/työpaikan kaveria sinne, niin mahdollisuudet paranee. - zarrq
......., kirjoitti:
on ollut ehdotuksia, että jos lapsi on sairas, niin sen hoitaminen olisi enemmän kuin se 3pvä. ja lapsen ikäraja nostettaisiin 11ikävuoteen. On ollut myös muita ehdotuksia, kuten mm:isyysloman pidentämisestä, joka meni hallituksessa läpi ja näin isyyslomaa saatiin pidenettyä.
Mutta kaikkea ei ta ja hallituskaan ole hyväksynyt, niin ei siinä voi sitten paljoakaan tehdä. Ainoa miten saadaan omat asiat läpi, niin seuraavissa vaaleissa äänestetään sitä oman liiton/työpaikan kaveria sinne, niin mahdollisuudet paranee.millä parannetaan tuottavuutta että saisimme olla enemmän kotona?? jonkun pitää tehä ne duunitkin että valtio saa rahaa ja sitten voisi toteuttaa noita asioita, mutta kun nyt halutaan kaikkia ja heti ja paljon=mahdotonta!!!
- nvbfhgyf
zarrq kirjoitti:
millä parannetaan tuottavuutta että saisimme olla enemmän kotona?? jonkun pitää tehä ne duunitkin että valtio saa rahaa ja sitten voisi toteuttaa noita asioita, mutta kun nyt halutaan kaikkia ja heti ja paljon=mahdotonta!!!
Itse työssä käyvänä vanhempana haluan ajatella asioita sen pienen ihmisen kannalta, niin kuin kirjoitin hän joutuu tekemään pidemmän päivän kuin aikuiset, sen täytyy olla raskasta uuvuttavaa ja kun läheisyys, hellyys puuttuu silloin puuttuu aikuisenkin ihmisen elämästä kaikki saati sen pienen kasvavan lapsen elämästä.
En pelkästään ajattele asioita työn/tuotannon kannalta, vaan lapsen hänen tarpeidensa kannalta, koska jos minulla vanhempana on aikaa ja voimavaroja vastata lapsen kehityksen henkisiin tarpeisiin, tukea sitä henkistä kehitystä ja kasvua se on kuin euroja pankkiin panisi, lapsestani kasvaa itsenäinen itseään arvostava, itsestään huolehtiva aikuinen, joka tuottaa niin työelämässä ja elää täyttä hyvää elämää.
Suomessa on satsattu fyysiseen hyvinvointiin, siitä on seurannut niin fyysistä kuin henkistäkin pahoinvointia, eikä se korjaannu ennen kuin huolehdimme myös henkisistä tarpeistamme, tämä mielestäni koskee erityisesti lapsiamme.
Täällä joku kirjoitti, että emme voi paljoa tehdä työmarkkinajärjestöjen kautta, itse ajattelen näin, että amattiliitot ovat todella tehokas ja hyvä väylä vaikuttaa niihin asenteisiin, arvostuksiin jotka vallitsevat. Kaikki sotien jälkeist sukupolvet ovat kasvaneet/kasvatettu työelämän ehdoilla ja sitä on minun mielestäni aika muuttaa. - ..
nvbfhgyf kirjoitti:
Itse työssä käyvänä vanhempana haluan ajatella asioita sen pienen ihmisen kannalta, niin kuin kirjoitin hän joutuu tekemään pidemmän päivän kuin aikuiset, sen täytyy olla raskasta uuvuttavaa ja kun läheisyys, hellyys puuttuu silloin puuttuu aikuisenkin ihmisen elämästä kaikki saati sen pienen kasvavan lapsen elämästä.
En pelkästään ajattele asioita työn/tuotannon kannalta, vaan lapsen hänen tarpeidensa kannalta, koska jos minulla vanhempana on aikaa ja voimavaroja vastata lapsen kehityksen henkisiin tarpeisiin, tukea sitä henkistä kehitystä ja kasvua se on kuin euroja pankkiin panisi, lapsestani kasvaa itsenäinen itseään arvostava, itsestään huolehtiva aikuinen, joka tuottaa niin työelämässä ja elää täyttä hyvää elämää.
Suomessa on satsattu fyysiseen hyvinvointiin, siitä on seurannut niin fyysistä kuin henkistäkin pahoinvointia, eikä se korjaannu ennen kuin huolehdimme myös henkisistä tarpeistamme, tämä mielestäni koskee erityisesti lapsiamme.
Täällä joku kirjoitti, että emme voi paljoa tehdä työmarkkinajärjestöjen kautta, itse ajattelen näin, että amattiliitot ovat todella tehokas ja hyvä väylä vaikuttaa niihin asenteisiin, arvostuksiin jotka vallitsevat. Kaikki sotien jälkeist sukupolvet ovat kasvaneet/kasvatettu työelämän ehdoilla ja sitä on minun mielestäni aika muuttaa.kyllä, pointtini oli siinä, että ollaan kotona sen lapsen kanssa, mutta samalla et voi vaatia että siitä maksetaan sulle rahaa..
.. kirjoitti:
kyllä, pointtini oli siinä, että ollaan kotona sen lapsen kanssa, mutta samalla et voi vaatia että siitä maksetaan sulle rahaa..
ja tästähän sel ja etl nyt käy kovaa vääntöä, ja jos noi etl:n vaatimukset työaikamallista hyväksytään niin sillä ei ole mitään hyviä puolia ja se todellakaan ei lisäisi työllisyyttä vaan pikemminkin vähentää. ja tottakai lapset ovat tärkeitä ja on paljon yksinhuoltaja äitejä työelämässä niin ei ole lapsellekaan hyväksi jos äiti olisi 10h/vrk töissä ja 6päivänä viikossa.
uskoisin että etl luovuttaa tässä muutaman viikon sisällä sillä ne on saaneet jo nyt niin paljon paskaa aiheesta muunmuassa atria, hk, yms.. joten ei voi jatkaa kauaa samasta asiasta vääntämistä kun ei sitä tulla hyväksymään ainakaan sell:ssä- zxcvbnbv
dj_Jani kirjoitti:
ja tästähän sel ja etl nyt käy kovaa vääntöä, ja jos noi etl:n vaatimukset työaikamallista hyväksytään niin sillä ei ole mitään hyviä puolia ja se todellakaan ei lisäisi työllisyyttä vaan pikemminkin vähentää. ja tottakai lapset ovat tärkeitä ja on paljon yksinhuoltaja äitejä työelämässä niin ei ole lapsellekaan hyväksi jos äiti olisi 10h/vrk töissä ja 6päivänä viikossa.
uskoisin että etl luovuttaa tässä muutaman viikon sisällä sillä ne on saaneet jo nyt niin paljon paskaa aiheesta muunmuassa atria, hk, yms.. joten ei voi jatkaa kauaa samasta asiasta vääntämistä kun ei sitä tulla hyväksymään ainakaan sell:ssäTätä tarkoitin kun täällä perätään niitä joustoja päivittäiseen/viikottaiseen työaikaan, se vaikuttaa lapsen elämään hyvin kielteisesti, pienokaiseten päivä pitenee ja hoidon järjestäminen vaikeutuu entisestään! On aivan järjetöntä ajatella, että lapset ovat jotain esineitä jotka säilötään/sullotaan johonkin päiväkotiin/perhepäivähotoon YLI 12 TUNNIKSI PÄIVÄSSÄ!!
Lapselle ei ole hyväksi olla päivähoidossa pitkään, vaikka hänellä olisi molemmat vanhemmat ja jos kyseessä on yksinhuoltaja, joko mies tai nainen silloin ei lapsen oikeus vanhempiin, elämään lapsen elämään toteudu, hän on "esine" jota fyysisesti huolletaan, mutta henkinen huoltaminen kasvun tukeminen on utopiaa ja silloin myös työelämän tulevaisuus, yhteiskunnan hyvinvointi on heitetty romukoppaan!
Olen odottanut, että miehet tajuaisivat olevansa ensi sijassa miehiä/isiä joilla on oikeus hyvään, tyydyttävään elämään ilman ainaista stressiä, riittämättömyyden/syyllisyyden tunnetta niin työssä kuin kotonakin. On miehen oma asia pitää puolensa ja siinä sivussa tulisi perheen puolison ja lastenkin elämä paremmaksi.
OIKEIN ILOISTA JA HYVÄÄ VAPPUA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733684Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92011Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1351226
- 1071108
- 1091075
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886