Oireet alkoivat noin viikko sitten ja ovat hyvin epänormaalit minulle. Oireet ovat alkaneet häiritä jo elämääni...
Vatsaani turvottaa koko ajan, niin että housuja kiristää!!! Aamu alkaa yleensä mukavasti ja normaalisti, mutta päivän mittaan asia pahenee... Vatsaa myös kivistää siis tuntuu kuin se olisi ilmapallo. Ihan kuin koko ajan olisi ilmavaivoja tai röyhtäyttäisi. En ole muuttanut ruokailutottumuksiani. Eikä tälläistä ole ollut aikaisemmin (ainakaan näin pitkään, että olisin asiaan tarkemmin kiinnittänyt huomiota). Aineenvaihduntani on ollut aina hyvä, enkä ole homannut normaalia poikkeavaa. Nyt tietenkin tuntuu, että olisi koko ajan tarve mennä vessaan kakalle, mutta ei kuitenkaan ole tarve!! Ehkä hiukan normaalia enemmän käyn pissaamassa, voi johtua siitä, että on kokoajan tunne mennä vessaan... En tiedä mitä tehdä? Mistä aloittaa? Miten kauan on hyvä odottaa ennen kuin menee lääkärille? Alanko radikaalisti muuttamaan ruokailutottumuksian (en vain tiedä mistä aloittaa)... Osaisiko joku auttaa tai jakaa omia kokemuksiaan?
terveisin, epätoivoinen (ei ole enää mukavaa olla töissä)
Turvonnut vatsa?
49
12191
Vastaukset
- levoton123
on ainaki ärtynyt paksusuoli,stressimaha,,tms monta nimeä...=)
Särkeekö vatsa,aristaako koskettamalla????
Jos niin sitten mene heti lääkäriin.
Muuten suosittelisin ekana kokeilemaan kotikonsteja...
Jätä vähäksi ajaksi vaalea jauho pois,hiiva tms...hiilihydraatit jotka turvottaa,alkoholi tms...
syö paljon kuituja...apteekista saa mm visiblin valmistetta joka auttaa siihen.
Onko mahassa ilmaa????Jos tuntuu siltä apteekista saa ilman reseptiä cuplaton (en ole ihan varma kirjotettiinko noin) kapseleita siihen.
Ummetusta vai löysää?Jos ummetusta..osta esim apteekista saatavia ummetus esim laxoberon tippoja...pitäisi auttaa..!!!
siinä muutamia vinkkejä mut jos oireet silti jatkuvat ni lääkäriin!- näin on näreet
se johtuu kolestrolilääkityksestä. Ne ruotsalaiset fenofibriitit eivät tosiaankaan ihmiselle sovi.
- kuka,mitä,häh
piereskele..älä pidättele..
- ent. potilas
näin on näreet kirjoitti:
se johtuu kolestrolilääkityksestä. Ne ruotsalaiset fenofibriitit eivät tosiaankaan ihmiselle sovi.
fenofibraattien aiheuttamaa oireistoa.
http://hyvatyo.tohtori.fi/laakeopas/laake/12654-LIPANTHYL - Hoidettava kuntoon
kuka,mitä,häh kirjoitti:
piereskele..älä pidättele..
Piereskely muualla kuin WC:ssä ei ole normaalia eikä kohteliasta. Pierua ei normaalisti kovin suuria määriä tule, jos ruokavalio on kunnossa. Yleisin oire jatkuviin pieruihin on laktoosi-intoleranssi. Yleensä ilma mahassa alkaa haitata vasta myöhemmin päivällä, kun ruokaa on kertynyt mahaan. Yöllä ilma luonnollisesti poistuu ja aamulla olo voi olla normaali. Noin 20 prosenttia suomalaisista kärsii laktoosi-intoleranssista. Harmillista vain, että moni ei sitä tiedä, vaan kärvistelee ongelmansa kanssa ja ihmettelee, miksi mahasta kuuluu kamalia möräyksiä, mutta vessassa ei tule mitään, ja maha on koko päivän pinkeä. Laktoosi-intoleranssi saattaa olla vuosia lievä, mutta jossakin vaiheessa "kuppi menee nurin" ja oireet roihahtavat ongelmaksi. Kyseisen tilanteen saa korjattua vain parin kuukauden mittaisella täysin maidottomalla dieetillä.
Oman laktoosinsietokyvyn voi pyytää testauttamaan laktoosirasitustestillä, jossa juodaan pullo kolan makuista juomaa ja otetaan pari verikoetta. Se kertoo totuuden todella varmasti, eikä testistä ainakaan mitään haittaa ole. Maidon pois jättämisellä asiaa ei kannata omatoimisesti testata, koska todella varmasti tulee tietämättään syöneeksi laktoosipitoisia tuotteita, joissa ei arvaisi sitä olevan tai ei muista katsoa. Hyla-tuotteet eivät ole omatoimiseen testaukseen mikään ratkaisu, koska niissäkin on laktoosia. Niistäkin tulee lieviä oireita ja paljon nautittuna enemmän. - activia?!?!?!?
Aktivia auttaa! mmmmmmmmmmmm niiiin hyväää!
- silleen.....
Hoidettava kuntoon kirjoitti:
Piereskely muualla kuin WC:ssä ei ole normaalia eikä kohteliasta. Pierua ei normaalisti kovin suuria määriä tule, jos ruokavalio on kunnossa. Yleisin oire jatkuviin pieruihin on laktoosi-intoleranssi. Yleensä ilma mahassa alkaa haitata vasta myöhemmin päivällä, kun ruokaa on kertynyt mahaan. Yöllä ilma luonnollisesti poistuu ja aamulla olo voi olla normaali. Noin 20 prosenttia suomalaisista kärsii laktoosi-intoleranssista. Harmillista vain, että moni ei sitä tiedä, vaan kärvistelee ongelmansa kanssa ja ihmettelee, miksi mahasta kuuluu kamalia möräyksiä, mutta vessassa ei tule mitään, ja maha on koko päivän pinkeä. Laktoosi-intoleranssi saattaa olla vuosia lievä, mutta jossakin vaiheessa "kuppi menee nurin" ja oireet roihahtavat ongelmaksi. Kyseisen tilanteen saa korjattua vain parin kuukauden mittaisella täysin maidottomalla dieetillä.
Oman laktoosinsietokyvyn voi pyytää testauttamaan laktoosirasitustestillä, jossa juodaan pullo kolan makuista juomaa ja otetaan pari verikoetta. Se kertoo totuuden todella varmasti, eikä testistä ainakaan mitään haittaa ole. Maidon pois jättämisellä asiaa ei kannata omatoimisesti testata, koska todella varmasti tulee tietämättään syöneeksi laktoosipitoisia tuotteita, joissa ei arvaisi sitä olevan tai ei muista katsoa. Hyla-tuotteet eivät ole omatoimiseen testaukseen mikään ratkaisu, koska niissäkin on laktoosia. Niistäkin tulee lieviä oireita ja paljon nautittuna enemmän.sitä vaan että ei tuo laktoosi-intoleranssi aina näy testeissä.olen koko ikäni "kärsinyt" vaivasta ja kahdesti on testattu, mutta mitään ei näkynyt.kuitenkin hyla-tuotteista ei tule vaivaa ja tavallisesta maidosta tulee..
- Phöh
Oman laktoosinsietokyvyn voi pyytää testauttamaan laktoosirasitustestillä, jossa juodaan pullo kolan makuista juomaa ja otetaan pari verikoetta. Se kertoo totuuden todella varmasti, eikä testistä ainakaan mitään haittaa ole. Maidon pois jättämisellä asiaa ei kannata omatoimisesti testata, koska todella varmasti tulee tietämättään syöneeksi laktoosipitoisia tuotteita, joissa ei arvaisi sitä olevan tai ei muista katsoa. Hyla-tuotteet eivät ole omatoimiseen testaukseen mikään ratkaisu, koska niissäkin on laktoosia. Niistäkin tulee lieviä oireita ja paljon nautittuna enemmän.Piereskely on täysin normaalia.
- tuleva lähihoitaja
Oman laktoosinsietokyvyn voi pyytää testauttamaan laktoosirasitustestillä, jossa juodaan pullo kolan makuista juomaa ja otetaan pari verikoetta. Se kertoo totuuden todella varmasti, eikä testistä ainakaan mitään haittaa ole. Maidon pois jättämisellä asiaa ei kannata omatoimisesti testata, koska todella varmasti tulee tietämättään syöneeksi laktoosipitoisia tuotteita, joissa ei arvaisi sitä olevan tai ei muista katsoa. Hyla-tuotteet eivät ole omatoimiseen testaukseen mikään ratkaisu, koska niissäkin on laktoosia. Niistäkin tulee lieviä oireita ja paljon nautittuna enemmän.piereskely on normaalia, jokainen ihminen piereskelee huomaamattaan, ruokavaliosta riippumatta. Tutkimusten mukaan ihminen vapauttaa keskimäärin 0,5 – 2 litraa kaasua vuorokaudessa peräsuolensa välityksellä. Keskimääräinen kertapäästö vaihtelee 35 – 90 millilitran välillä. Koostumus vaihtelee suuresti, mutta 99 % kaasusta koostuu hiilidioksidista (5,1-29%), vedystä (0,06-47%), typestä (23-80%), hapesta (0,1-2,3%) ja metaanista (0-26%). Nämä yleiset kaasut ovat myös suhteellisen hajuttomia. Kaasua niellään syödessä tai juodessa, minkä lisäksi niitä vapautuu ruuansulatusprosessissa.
- vappu pilalla
Vois olla mahatautiakin. Mulla vähän samanlaista viime viikkoina ja nyt tuli sitten rajut ylävatsakivut, jotka säteili selkään asti. Päänsärkyä ja lämpöä vähän. Pahoinvointia, mutta ei oksennusta eikä varsinaista ripulia. Ilmaa oli aluksi valtavasti mahassa. Jalkoja ja käsiä särki ihan hirveästi, maha oli pinkeä. Nyt vuorokauden jälkeen olo lähes normaali. Söin mustikkasoppaa ja vaaleaa leipää kamomillateen kanssa.
- MagnustiNainen
Kiitos vastauksista....
...En usko, että olen raskaana. Syön pillereitä säännöllisesti ja olen jo aika pitkään syönyt (ainahan on se yhden prosentin mahdollisuus). Todennäköistä, että mahassa oli/on ilmaa. Uloste normaalia :) Maha ei ole vielä töysin kunnossa, mutta taisin keksiä syynkin turvotukseeni.... Aloin vähän aikaa sitten syömään säännöllisesti allergialääkkeitä. Eivät ole ikinä aikasemmin aiheuttanut oireita, mutta kyseessä olikin minulle joku uusi merkki. Lääkärin määräämiä. En sitten heti tajunnut, että voi johtua niistä. Luin pakkausselosteen ja siinä todettiin aiheiuttavan mm. maha- ja ruuansulatusvaivoja. Jätin pillerit toistaiseksi pois. Olo on alkanut kohentumaan (siis mahassa). Olen myös tarkkaillut ruokavaliota ja lisännyt hiukan enemmän liikuntaa (olen kyllä aina liikkunut ja syönyt suht. terveellisesti). Kokeilen jossain vaiheessa palata uudelleen pillereihin ja katson palaako oireet. Sitten siirryn vaihtamaan merkkiä.- tipsu*76
olla myös hiivasta johtuvaa. Minulla on ollut kuvailemiasi vaivoja jo suht pitkään ja olen miettinyt että voi olla suolistohiivaa. (Minulla myös "naisten osastolla" sitä esiintyy) Pitäisi jättää pois valkoiset jauhot, alkoholi ym. En ole kyllä täysin pystynyt näitä karsimaan. Aika monessa on hiivaa! Nyt olen vain ottanut hiivanpoistoon tarkoitettuja luontaistuotteita. Ja voi olla että apua on hieman ollut. Se jatkuva turvotus joka pahee iltapäivää kohti on aivan järkkyä! Mäkään en ole koskaan aikaisemmin kärsinyt mistään vastaavasta. Ja olen saanut syödä kaikkea ja liikun jne.
Mutta tosiaan tod. näk. sulla johtui niistä lääkkeistä. Ne kun kuitenkin on aina elimistölle vieraita. - qw
tipsu*76 kirjoitti:
olla myös hiivasta johtuvaa. Minulla on ollut kuvailemiasi vaivoja jo suht pitkään ja olen miettinyt että voi olla suolistohiivaa. (Minulla myös "naisten osastolla" sitä esiintyy) Pitäisi jättää pois valkoiset jauhot, alkoholi ym. En ole kyllä täysin pystynyt näitä karsimaan. Aika monessa on hiivaa! Nyt olen vain ottanut hiivanpoistoon tarkoitettuja luontaistuotteita. Ja voi olla että apua on hieman ollut. Se jatkuva turvotus joka pahee iltapäivää kohti on aivan järkkyä! Mäkään en ole koskaan aikaisemmin kärsinyt mistään vastaavasta. Ja olen saanut syödä kaikkea ja liikun jne.
Mutta tosiaan tod. näk. sulla johtui niistä lääkkeistä. Ne kun kuitenkin on aina elimistölle vieraita.voi olla vaikka suolitukos. Minun äiti kuoli sellaiseen.
- skenaario
qw kirjoitti:
voi olla vaikka suolitukos. Minun äiti kuoli sellaiseen.
syöpäkin. Ainakin, jos oireena on pelkkä nesteen kertyminen.
- /maitotuotteet
Onko sinulla laktoosi-intoleranssi? Tai onko mahdollista että olisi nyt tullut? Jos on niin katso onko allergialääkkeessä laktoosia.
Herkimmässä vaiheessa mulle ainakin pieni määrä laktoosia alkaa vaivata. tipsu*76 kirjoitti:
Mutta tosiaan tod. näk. sulla johtui niistä lääkkeistä. Ne kun kuitenkin on aina elimistölle vieraita.Voi olla myös keliakiaa. Mene lääkäriin. Gluteenitonta ruokavaliota on helppo noudattaa. Siis ruis, ohra ja vehnä pois. Lisää tietoa saa Keliakialiitosta, sivut löytyy netistä.
- gfvxcvbn
qw kirjoitti:
voi olla vaikka suolitukos. Minun äiti kuoli sellaiseen.
Liikunnanpuutteesta voi iskeä suolet tukkoon. Laiskat hakee kaikenmaailman lääketieteellisiä selityksiä. Kai siellä hiivatkin käy omia aikojaan suolessa, kun ei sitä energiaa tarvita mihinkään. Tässäpä teille uusi teoria.
- Respi
Sulla voi olla matoja
- kokenut saman
Kuullostaa täydelliseltä suolistohiivalta.
Kakkahädän tunne kun suolisto oireilee ja vatsa turpoaa.
Kokeile jättää sokeri, vaaleat jauhot ja hiiva pois.
Pitäisi auttaa viikossa. Suolisto elpyy hitaasti.
Itsellä oli ja lääkäri sen varmisti.- lkv-heidi
Vatsaa rauhoittaa myös vihreä tee ja oikea oppinen paasto... :O)
- ja.
lkv-heidi kirjoitti:
Vatsaa rauhoittaa myös vihreä tee ja oikea oppinen paasto... :O)
Mieltä rauhoittaa myös raskaustesti.
- Hildeduuri
on ollut minulla. Jäi eräästä flunssasta. Nyt on lisäksi eteisvärinä. Maha oli oikein pahana silloin, kun olin sairaalassa. Edelleen on hirveitä ilmavaivoja, Syön Precosaa siihen, mutta en tiedä meneekö pois sillä. Söin sitä myös antibioottiripuliin alkuvuonna.
- 11v Poika
Minulla oli turvotusta mahassa ja otin kahvikupillisen cocacolaa ja auttoi heti : )
- kuka,mitä,häh
hitto mitä shittiä
- Ei enää turvotusta !
Kokeile jättää pois, saattaa helpottaa !!? Laktoositestiin myös !
- kuplimaton
Kokeile luontaistuote berberiiniä ; - mm Tri Tolosen Berberiiniä.
Tästä ko tuotteesta on apua myös moneen muuhun vaivaan ( googleta sana berberiini).
Mulla ittellä oli samanlaisia vaivoja ,muttei berberiinin jälkeen enää - Sokerin suosija
turvottaa minun vatsani melkein potkupalloksi ja on aivan hirveä olo. Kun asian älysin, jätin pois kevyttuotteet, joissa aspartaami on makeutusaineena. Myrkkyä se on.
- JarkoT
Oireet lähtee tai paranee kuukaudesta vuosiin kestävällä dietillä, eli aikamoiset elintapojen muutokset edessä. Itselläni 10 vuoden kokemus asiasta.
Ensin kannattaa tehdä sellainen lyhyt 5 tai pidempi 7 päivän paasto, jolla tyhjennät suolistosi, vaikka glaudersuolalla tai risiiniöljyllä. Molemmat halpoja ja saat apteekista. Samalla osta suolihuuhtelu pussi. Ei tarvi välttämättä olla vogelin paasto, kirjastostakin löytyy hyviä ohjekirjoja. Tärkeää on puhdistaa elimistö sinne kertyneistä myrkyistä jotka ovat tuhonneet luontaisen immuniteetin toimintamekanismit ja näin palauttaa kehon toimintakyky ennalleen.
http://a.vogel.fi/docs/paastoesite.pdf
Sitten lainaa tai osta hiivadieettikirja ja jatkat hiivaruokavaliolla, joka on 3 vaiheinen seuraavat kuukaudet.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1694562
http://193.64.141.190/node/334
http://karppaus.info/
Tarvit myös antioksidantteja (Pirkka monivitamiini ja kivennäisaine vaihtoehdot ihan hyviä ja edullisia, sekä apteekista C-vitamiinia) vahvistamaan hiivan heikentämää immuniteettia, niitä voi oottaa jopa kolminkeratsia annoksia suosituksiin nähden eli terapeuttisia annoksia, vain lyhyen parin viikon ajan. Omega3 ja 6 happoja, niitä on hintalaatusuhteessa parhaiten pellavansiemen öljyssä.
Sitten erilaisia hiivantappajia, tietoa löydät verkosta. Lisää liikuntaa Tai-Chi tai jooga on erinomainen immuniteetin vahvistaja ja rauhottaa myös hermostoa ja vähentää stressia, stressihän heikentää immuniteettia. Amalgaami saneeraus voi tulla myös kyseeseen, siitäkin löytyy sellainen tiiliskivenkokoinen kirja. Citricidal oli erinomainen hiivantappaja mutta jostain syystä poistettiin markkinolta. Muitakin tuotteita löytyy kuten kookosöljy, valkosipuli, raakasipuli, oliiviöljy, oreganoöljy etc. etc.
Tai-Chi:
http://www.youtube.com/watch?v=TBvF6r6DOvc
Astanga:
http://www.astanganimation.info/
Lisäksi voit tukea homeopatialla, akupunktiolla, vahvistaa hieromalla/moksaamalla etenkin vatsalaukku-36 pistettä (hakusana ST-36) ja perna ja haima pisteitä. Inkiväärillä tukea/vahvistaa heikkoa ruoansulatusta ja kurkumalla saat suolistotulehduksen aisoihin monien muiden yrttien lisäksi.
Akupuntio:
http://www.yinyanghouse.com/acupuncturepoints/st36
http://www.eclecticenergies.com/acupressure/points.php?name=ST-36
http://www.acuxo.com/meridianPictures.asp?point=ST36
http://jcrows.com/moxaarticles.html
Homeopatia:
http://www.homeopaatti.com/
Lisäksi tarvit paljon puhdasta vettä, ei ole huono idea ostaa vedenpuhdistajaa tai tisleriä:
Tärkeintä on heittää heti kaikki hiivaa ruokkivat ruokalajit kokonaan, HUOM kokonaan pois dieetti ei toimi jos siinä lipsutaan. - kaasuvaara
Löysin oireisiin sopivan kuvauksen tästä osoitteesta http://www.tohtori.fi/?page=4182373&id=6470406
Tuoresalaatin pois jättäminen ja kahvin juonnin vähentäminen auttoi. Vieläkin on "kylläinen" olo, mutta ei sentään enää halkeamisen tunne. - fgkfdjkkgj
Kahvin litkiminen ja keksien mutusteleminen jatkuvasti on varmasti syy. Sen kun jätät, ei muuta muutosta välttämättä tarvita. Aivan varmasti asia on näin....tai sitten ei.
- _Carolina_
Sulla on ilmeisesti jostakin syystä paksusuoli ärtynyt ja se kehittää ilmaa mahaan, mikäki ei sitten ole yllättäen puhjennut laktoosi intoleranssi tai gluteeni juttu ym. vastaava. Itsellä ollut tuo mahan turvottelu vaivana jo 14 vuotta ja se on kauheeta. Mulla todettiin ärtynyt paksusuoli, laktoosi vika ja refluksitauti. Itse syön jatkuvasti Disfladyl ilman -pilkkomis tabuja. Ne pureskellaan ja ne alkaa välittömästi auttamaan, kun niitä pureskellut 2-3 kpl putkeen. Ne cuplatonit ja minifomit, mitä mainostetaan ei auta, kun vasta muutaman päivän päästä, jos auttaa sittenkään (itsellä ei auttanut) mutta Disfladyl tehoo 20 minsan sisällä ja laittaa röyhtäyttämään ja se huomattavasti helpottaa oloa. Myöhemmin samana päivänä jo tulee myös sillä lääkkeellä ilmaa luonnollistakin kautta pois. Jos sulla on stressiä niin sekin tosiaan saa sen paksusuolen hermostumaan. Yleis sääntö on että, jos vaiva kestää noin 2-3 viikkoa, eikä ala mennä ohi, niin silloin on hyvä käydä valittamassa lekurilla oireet.
Ihmiselle voi tulla uusia juttuja iän myötä ja elimistön tilanne saattaa muuttua ihan hetkessä ja saattaa puhkea kaikenlaisia uusia vaivoja.
Itse juuri kuulin eilen Ortopedilta, että selkä ihan romuna ja ehdotti heti leikkausta, enkä suostunut. Kaikki ala-selkärangan välilevyt sökönä 2-3, 3-4 ja 4-5 nikämien välissä ja kivut on olleet nyt aika kauheet jo monia kuukausia. Mulla tuo 4-5 nikämien väli oli sökö jo vuonna 1987 ja nyt uusista kuvista löytyi sitten lisä syyt näille uudelleen alkaneille kauheille kivuille. En uskalla mennä leikkaukseen, koska siinä on aina jonkin asteinen halvaantumisen riski. Lekuri täräytti sen suoraan ja sanoi, että on sille itselle käynyt niin myös, kun on leikannut potilasta, jotta tosi lohduttavaa tietoa lekurilta :(
Mutta tämmöstä tää elämä on :(- ,
Oletko tutustunut sivuun sivuun http://anttiheikkila.com/ jos sieltä löytyisi jotain apua vaivaasi. Hänen kirjoja löytyy hyvin kirjastosta myös. :)
"Olen kivunhoitoon perehtynyt kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri. Näkemykseni kivunhoidosta on kokonaisvaltainen ja perustuu jo -80-luvulla tekemääni havaintoon, että leikkaushoito auttaa vain murto-osaa potilaista."
- Matti Viikate
Jos nyt et siis raskaana ole tai muuta, niin jos se ei tuota hirveää vaivaa niin koita olla syömättä ja juomatta niitä mitä nyt olet nauttinut hetki ja katso vaikuttaako, voit myös vain vähentää määriä ja katsoa miten vaikuttaa. Esimerkiksi liika teen juonti voi aiheuttaa noita kuvailemiasi oireita, se tosin menee sitten aika pian ohi, kunhan ylenjuonti lopetetaan. Siis ihan tunneissa tai lyhyemmässä. Jos muu ei auta niin käynti lääkärillä voi olla toki kannattava, siellä saanet tietoa ongelmasta, tai siitä että olet vaikka ihan täysin terve, mikä varmastikin on sinun tilanteessasi kiva kuulla. http://mattiviikate.newsvine.com/
- laktoosi
Olet saanut vastauksia laidasta laitaan, toivottavasti et ota kaikkea tosissasi. Minunkin ehdottamaani kannattaa suhtautua varauksella. Luin vain ensimmäiset saamistasi viesteistä, mutta myös laktoosi-intoleranssi voi aiheuttaa tuonkin tyyppisiä oireita. Itselläni laktoosin sietämättömyys alkoi hyvin nopeaan tahtiin. Laktoosihan on maitosokeri eli sitä on kaikissa "tavallisissa" maitotuotteissa.
Vain niissä, joiden erikseen mainitaan olevan laktoosittomia, sitä ei ole eli se on poistettu niistä- Laktoosia myös lisätään moniin elintarvikkeisiin, jopa lääkkeisiin. Kannattaa lukea tuoteselosteet huolella. Jos tuote sisältää herajauhetta, siinä on silloin myös laktoosia.
Itselläni meni muutama kuukausi ennen kuin vatsa alkoi rauhoittua, kun oli ehtinyt kunnolla ärtyä laktoosipitoisista tuotteista. Siinä vaiheessa kannattaa pitää täydellinen "laktoosipaasto" ja sitten hiljalleen kokeilla, kestääkö vatsa vähälaktoosisia tuotteita eli Into- ja Hylatuotteita. Lääkäri voi myös määrätä laktoosirasituskokeen, jonka avulla asian saa selvitettyä melkoisella varmuudella.
Elimistö lakkaa laktoosi-intoleranssissa tuottamasta laktaasientsyymiä, jota tarvitaan maitosokerinpilkkomiseen ja kun se ei pilkkoudu, se aiheuttaa vaivoja; yleensä kipristelyä, ilmaa ja löysää ulostetta ja tihentynyttä ulostamistarvetta. - 19+4=
"Oireet alkoivat noin viikko sitten ja ovat hyvin epänormaalit minulle. Oireet ovat alkaneet häiritä jo elämääni..."
Tuossa on jo riittävästi syytä kääntyä lääkärin puoleen.
Usein ongelmat tosin kyllä ratkeavat ilman lääkäriäkin kuten ilmeisesti tapauksessasi. Jos epänormaalit, selittämättömät oireet vaivaavat pitkään (viikko) tai haittaavat elämää, niin mars mars lääkärille. - .
Mulla alkoi sama yllättäen ja jatkui pitkään eikä mikään tahtonut auttaa. Lopulta maitohappobakteerit ja super entsyymit auttoi ja nyt siitä lähtien ruoansulatus on toiminut normaalisti. Tämä minulla mutta kaikille ei päde samat keinot, mutta jos mikään ei tunnu tehoavan tässä on yksi vaihtoehto mitä kokeilla.
http://www.iherb.com/Now-Foods-Gr8-Dophilus-60-Vcaps/635?at=0
http://www.iherb.com/Now-Foods-Super-Enzymes-180-Capsules/857?at=0
Yhteensä noin 27$ ja postikulu 4$ (perillä noin 9 päivässä viikonloput lukien). Iherb on tunnettu ja luotettava paikka ja siellä käy Visa Electron. Ensimmäistä kertaa tilatessa saa 5 dollarin alennuksen koodilla PUN176. Tai millä löytmälläsi koodilla tahansa, tuo omani ja saan itse pienen alennuksen kun joku käyttää.
Suomestakin saa Life Extension Super Enzymes ja maitohappobakteeria lähes mistä vain mutta hinnat vähän korkeampia. Esimerkiksi
https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/4144/Gefilus-Basic-maitohappobakteerit
http://www.ufs.fi/kauppa/product_info.php?products_id=270- .
Kommenttien perusteella ruoansulatus etujen lisäksi helpottaa refluxia (närästys) joillakin käyttäjillä, lainaukset iHerbin Now Super Enzymes ostajien kommenteista (linkki http://bit.ly/92iVrn )
can't do without these!, August 23, 2007
From Georgia
These are great! they got rid of my acid reflux, bloating, gas and indigestion. And even better, I lost three inches off my hips taking these. They help get rid of excess fat. Try it...especially if you have acid reflux.
No more acid reflux, August 03, 2009
From Oklahoma
I recently ordered Super Enzyme Caps after a friend recommended them for stomach problems I was having. Guess she knew what she was talking about. I've been taking them about 2 weeks and no longer have acid reflux. Amazing, I thought this was something I was just going to have to deal with as none of the over the counter meds I purchased were working. The service at IHerbs was Great. Thanks
Highly recommend in combo with NOW GR8, July 22, 2007
From Arizona
Have found these really help my digestion. Cuts down on gas, indigestion, feel more settled. Recommend also taking Now Foods, Gr8-Dophilus, 60 Vcaps for a very effective combination to ease and help digestion. This combination seems to help with my allergy/sensitivity to wheat, gluten/gliaden.
- Jo 5 milj. käyttäjää
Olet todennäköisesti käyttänyt jotain TV-shopin aparaattia ja nyt sinulla on valtavat vatsalihakset, siitä oireet.
- kärsinytvatsa
Hei!
Kärsin aikanaan useita vuosia vatsasta joka oli aamuisin normaali mutta päivällä alkoi turpoamaan ja kehittämään ilmaa. Lääkärini suositteli Mucosa - nimistä valmistetta jolla vaivat lähtivät.
Vatsan ongelmat saattavat johtua myös liiallisesta stressistä.
Onnea ongelmasi hoitoon! - olen käyttänyt!
kärsinytvatsa kirjoitti:
Hei!
Kärsin aikanaan useita vuosia vatsasta joka oli aamuisin normaali mutta päivällä alkoi turpoamaan ja kehittämään ilmaa. Lääkärini suositteli Mucosa - nimistä valmistetta jolla vaivat lähtivät.
Vatsan ongelmat saattavat johtua myös liiallisesta stressistä.
Onnea ongelmasi hoitoon!ei kannata käyttää mucosa lääkkeitä! lue: http://tinyurl.com/392aktn/index.php?id=aeb205e7af928a46d39210d714b473aa
- dilatoiva_erkki
Moi, kuvailitpa minun oireitani joulun ajalta todella hyvin. Tarkkaile itseäsi, miltä sydän tuntuu. Minäkin kävin lääkärissä, lähinnä hengitysoireiden takia, ei oikein henki kulkenut. No työterveyslääkäri määräsi astmakiekot, noin vain. Oireet eivät juuri helpottaneet.
Sitten tammikuun lopulla olin vain tukehtua, haukoin henkeä yöllä makuuasennossa. Sitten katosi kunto, en jaksanut kävellä 100 metriä ilman todella pahaa hengästymistä, minä, raavas mies. Onneksi minulla on ihana vaimo joka toisen valvotun yön jälkeen käski lääkäriin, tuo ei ole normaalia. Menin viikonlopulla keskussairaalan päivystykseen ja siellä asiat alkoivat rullata.
Minut nykäistiin saman tien teholle,olin aivan kalpea. Röntgen ja verikokeet, veren hapetusarvot pielessä, olin tukehtumassa. paineet 185 / 139, syke 114. Seuraavana aamuna katsottiin ultralla sydän ja ahaa, sanoi sisätautien erikoislääkäri. Onko suvussanne ollut sydänsairauksia? öö, tota kyllä, vastasin, äidillä verenpainelääkitys ja isä kuoli sydänkohtaukseen viiskymppisenä 4 vuotta sitten.
Diagnoosi oli sydämen vajaa toiminta, puhutaan kardiomyöpatiasta. Minut siirrettiin sisätautien osastolle ja viikon siellä olin. Paino putosi ensimmäisten 3 päivän aikana lähes 7 kiloa, nestettä, pissalla piti juosta 20 minuutin välein. Ja olo helpottui huomattavasti.
Eli mene lääkäriin. Minä saan olla kiitollinen että vaivaan löydettiin selvitys, kehoni ja aivoni olisivat reagoineet hapenpuutteeseen mm sekavuutena ja minä liikenteessä töitä tekevänä, olisi tullut pahaakin jälkeä, ja sydärikin yhkasi, oli sellaiset laajentumat sydämmen vasemmassa kammiossa, että alku näytti todella pahalta. Sydämmen vajaatoiminta siis kerryttää elimistöön nestettä, josta tuollainen turpoaminen voi johtua, minulla sitä kertyi keuhkoihin, useimmiten kuulemma vatsan tai raajojen alueelle. Elinikäinen lääkitys tuli, mutta elämänlaatu parani huomattavasti, tai oikeastaan sain jatkoaikaa.- Hildeduuri
Minulla alkoi mahan turpoaminen ja ilmavaivat maaliskuun flunssan jälkeen. Hengitysvaikeuksiakin on joskus ollut. Pari viikkoa sitten olin ensiavussa, jossa todettiin eteisvärinä. En tiedä. oliko ilmavaivoilla mahakivulla ja eteisvärinällä jotain yhteyttä. Kardiologisella osastolla ei noteerattu mahavaivojani eikä ruvettu lääkitsemään niitä. Nyt on niin kovat lääkkeet etesivärinään, ettei pystyssä meinaa pysyä.Huimaa myös tässä tietsikan ääressä, huh, nyt meinasi heittää. Maha turpoilee vielä ja ilmaa on välillä kamalasti.
Onko jollakin selvinnyt, että onko maha- ja sydänvaivoilla yhteyttä?
- bvcghjm,
Jos näin, niin kohta on 10 kiloa ylimääräistä.
Kokeile huvikseen lactophilus kapseleita. Minä kärsin toista vuotta närästyksestä ja lääkäriltä sain kaikenmaailman närästyslääke reseptiä, mutta aina sa vaan jatkui kun lääkkeet loppui. Äidilläni oli jotain noita turvotusjuttuja kuten sinulla ja äitini söi lactophilusta ja käski minun kokeilla jos siitä johtuisi minun närästykseni. Ei tarvinut monena päivänä ottaa niitä kapseleita kun tauti hävisi ja kapselit ovat vaarattomia. Varmaan kannattaisi kokeilla.
- karmen123
ylös-ulos-ja lenkille---> aineenvaihdunta pelaamaan. tai raskaustesti.
- -
Lenkkeily on hyvä mutta se ei minulla tehonnut vatsan turpoamiseen. Kävin viisi kertaa viikossa sauvakävelyllä usean kuukauden ajan. Tarvitsin ruoansulatus apua ja maitohappobakteerit auttoi. Useissa tapauksissa kuitenkin pelkkä lenkkeily tehoaa eikä siitä muutenkaan haittaa ole. :)
- Elämää se vain on
Lääkäriin. Heti.
Itselläni todettiin ikävä suolistosairaus, mutta hoidon ja ruokavalion avulla elämänlaatu koheni huomattavasti, kun oireet lievenivät. - laktoosi
Laktoosirasituskoe on historiaa. Nykyään laktoosi-intoleranssi katsotaan verestä geenitestillä. Tulos on 100% varma. Nimittäin laktoosia sietävillä on geenivirhe, joka mahdollistaa laktoosin sietämisen. Kun koe ei näytä geenivirhettä, sinulla on laktoosi-intoleranssi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053163GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!331011- 67878
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 45847
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831