Volga M 21 (?)

VLG

Oliko 50 -60 -luvun Volga kopio tai lisenssillä tehty Jenkki-auto? Sain amerikkalaisen T-paidan, jonka rinnassa on selvästi Volgan kuva. Epäilen, että neukkuautoa ei kuitenkaan olis myyty USA:ssa ....?

19

2393

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hombre33

      Ei kai se suoraan mikään kopio ole, mutta muotoilussa kylläkin aika selviä vaikutteita 50-luvun alun jenkeistä...

      • 6 dollar man

        Ehkä eniten Volga M21:sta tulee ulkoisesti mieleen 1954 amerikan Ford. Kojelautakin on matkittu siitä, nopeusmittari samanlainen puoliympyrä..


    • Pobedisti

      Kyllähän tuo Volga on suora kopio vuoden 1954 A-Fordista! Ainoastaan maavaraa on muutettu vastaamaan Neuvostoliiton tieolosuhteita, muutan auto tosiaan on 1:1 Ford. Jenkkiautopaskiaiset yrittävät muuta väittää, koska eivät halua kaikkien tietävän että Fordia tehtiin Neuvostoliitossa ja vieläpä paljon laadukkaampana kuin amerikassa.

      • Koneparta

        Sun mielestä tehtiin siis A-mallin hoppia vielä -54?? Sitä T-mallin seuraajaa...huuliveikkoko siellä? Ei se nyt mikään 1:1:een Foortti ole. Vähän niinku sinnepäin, votkaa juotuna Igorit mulkaissut päissään 'otetaampa tosta mallia'..


      • Pobedisti
        Koneparta kirjoitti:

        Sun mielestä tehtiin siis A-mallin hoppia vielä -54?? Sitä T-mallin seuraajaa...huuliveikkoko siellä? Ei se nyt mikään 1:1:een Foortti ole. Vähän niinku sinnepäin, votkaa juotuna Igorit mulkaissut päissään 'otetaampa tosta mallia'..

        Kas, jenkki-idiootti älähti, ei hyväksy totuutta. No katsohan kuvia ja itke:

        A-Ford 1954: http://www.tvhistory.tv/1954 Ford.JPG

        Volga m-21: http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.php?attachmentid=8601&stc=1&d=1237627855

        TASAN sama auto, vieläkö väität vastaan, ääliö?


      • Koneparta
        Pobedisti kirjoitti:

        Kas, jenkki-idiootti älähti, ei hyväksy totuutta. No katsohan kuvia ja itke:

        A-Ford 1954: http://www.tvhistory.tv/1954 Ford.JPG

        Volga m-21: http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.php?attachmentid=8601&stc=1&d=1237627855

        TASAN sama auto, vieläkö väität vastaan, ääliö?

        Olen tuo sama "kuuden dollarin mies", joka kertoi tuossa yllä aiemmin-54 Foortin muistuttavan Volgaa, josta tuon asian ilmeisesti hiffasit. Miksi ny itkemään pitää ruveta? A-Fordia tehtiin viimeksi 20-30-luvun vaihteessa. Ei toi 1:1 TASAN sama ooo, vaan siitä neukut on ottanut mallia, plagioinut.


      • Pobedisti
        Koneparta kirjoitti:

        Olen tuo sama "kuuden dollarin mies", joka kertoi tuossa yllä aiemmin-54 Foortin muistuttavan Volgaa, josta tuon asian ilmeisesti hiffasit. Miksi ny itkemään pitää ruveta? A-Fordia tehtiin viimeksi 20-30-luvun vaihteessa. Ei toi 1:1 TASAN sama ooo, vaan siitä neukut on ottanut mallia, plagioinut.

        On se vaan kurjaa, kun pitää täällä päteä, vaikka ei tiedä asioista yhtään mitään. A-Ford oli yleinimitys kaikille Amerikassa valmistetuille Fordeille, ei millekään tietylle mallille, eli kyllä tuo A-Ford on ihan varmasti vaikka kuinka vänkäät! Lisäksi on turha seilttää, että Volga vain muistuttaa 1954 A-Fordia, sillä SE ON 1:1 KOPIO SIITÄ!! Yritä nyt sinäkin tajuta, tämä on FAKTA!


      • Koneparta
        Pobedisti kirjoitti:

        On se vaan kurjaa, kun pitää täällä päteä, vaikka ei tiedä asioista yhtään mitään. A-Ford oli yleinimitys kaikille Amerikassa valmistetuille Fordeille, ei millekään tietylle mallille, eli kyllä tuo A-Ford on ihan varmasti vaikka kuinka vänkäät! Lisäksi on turha seilttää, että Volga vain muistuttaa 1954 A-Fordia, sillä SE ON 1:1 KOPIO SIITÄ!! Yritä nyt sinäkin tajuta, tämä on FAKTA!

        A-Ford oli A-mallin hoppa T:n jälkeen, mutta en sun päästä tiedä, mikä siellä on sekaisin...

        Eiks sulla oo siel päässä silmiäkään? Jos on 1:1 täysin SAMA KOPIO, niin ja niin silloin et voi erottaa niitä toisistaan juuri lainkaan (paitsi nimikilvistä). Siis kumpi auto olisi Volga ja kumpi Ford, kun tulee vastaan. Nyt et erota niistä kuvalinkkisi kuvistakaan? No, onneks oli niinpäin, että neukut kopioivat jälkikäteen eikä toisinpäin..


    • Sanon minä.

      Muotoilijat ovat katselleet Amerikkalaisia kiiltokuvia, siitä pienoinen yhdennäköisyys, siis koipionti ryssäläiseen tyyliin niin pitkälle kuin mahdollista.
      Tekniikka tyypillistä ryssäläistä karkeaa tekoa ja huonoista materiaaleista.
      Mitä tulee siihen t-paitaan, niin eikös meillä suomalaisillakin ole pääsääntöisesti t-paidoissamme jonkun muun maan valmistama auton kuva?

      • Volgisti

        Noista huonoista materiaaleista olen kyllä toista mieltä ! - esimerkiksi kromiosat hakkaavat vastaavat jenkkituotteet mennen tullen !


      • Buffer
        Volgisti kirjoitti:

        Noista huonoista materiaaleista olen kyllä toista mieltä ! - esimerkiksi kromiosat hakkaavat vastaavat jenkkituotteet mennen tullen !

        Eiks ne moottorin osat mm. venttiilit on ollut vähän paskarautaa? Paloivat herkästi. Kommunismissa laadulla ei ollut niin paljon väliä, pääasia että laitteet saatiin kokoon vaikka karkeesti, valinnanvaraa ja kilpailua ei ollut. Kuluttajat kommarimaassaan sai sen mitä vuosia jonotettivat (mosse korkeintaan) ja siihen tyydyttiin. Amerikassa osattiin kyllä kromata 50-60-luvulla.


      • Sanon minä.
        Volgisti kirjoitti:

        Noista huonoista materiaaleista olen kyllä toista mieltä ! - esimerkiksi kromiosat hakkaavat vastaavat jenkkituotteet mennen tullen !

        Myönnän, että kromiosat olivat kohtuullisia, mutta eivät kyllä yltäneet sentään jenkkikromien tasolle.
        Jos väität, että "hakkaavat vastaavat jenkkituotteet mennen tullen !", niin olet väärässä, et ole ilmeisesti ollut molempien kanssa tekemisissä.


      • Henry32
        Sanon minä. kirjoitti:

        Myönnän, että kromiosat olivat kohtuullisia, mutta eivät kyllä yltäneet sentään jenkkikromien tasolle.
        Jos väität, että "hakkaavat vastaavat jenkkituotteet mennen tullen !", niin olet väärässä, et ole ilmeisesti ollut molempien kanssa tekemisissä.

        kyllä varsinkin 50-luvun puolella tehtyjen "hirvenpää" Volgien kromit olivat todella ensiluokkaista työtä ja materiaalia - itse löysin aikoinaan tällaisen metsäauton, joka oli muuten täysin maatunut, mutta kromit vain loistivat kuin uutena !


    • Anonyymi

      GAZ autotehdas otti ainakin muotoilullisesti vähän mallia Amerikan Fordeista. Ensimmäinen GAZ A oli aivan samanlainen kuin Ford A. Ford myi neukuille tehtaan ja tietotaidon. Myöhemmin neukut päivittivät malleja ja ottivat mallia Amerikan Fordeista. Silloin ei taidettu mitään lisenssejä hankkia. Pobedassa on piirteitä 40-luvun jenkki-Fordeista ja ensimmäisessä Volgassa 50-luvun alun Ford Customlinesta. Uudemmassa Volgassa on piirteitä 60-luvun Ford Falconista.


      Pobedan moottori on katkaistu Chrysler ja vaihdelaatikko sotasaaliina tuotu Opel Kapitänin loota. Ensimmäisessä Volgassa oli valinnaisvarusteena Fordin 2-vaihteisen automaattilaatikon kopio, josta kuitenkin luovuttiin, koska se ei toiminut hirmupakkasissa.

    • Vanha ketju, mutta jos joku haluaa tietää, niin tiedän, että Volgaa myytiin aikanaan myös dieselinä, jolloin diesel asennettiin moniin farmarimalleihin jo uutena Konelan toimesta ja moottori oli merkiltään Perkins.
      Omatoimisia dieselasennuksia oli myös, mm. Isuzu.
      Kolmivaihteinen laatikko oli tietenkin moottorin tarjoamiin voimiin nähden harva, mutta ei aiheuttanut tottuneelle kuskille sen ihmeempiä ongelmia.

      • Anonyymi

        Ettei vain sittenkin asennettu enimmäkseen ranskalaista Peugeotin Indenoria?


    • En lähde kinaamaan, voi hyvinkin olla, että myös oli Indenor.
      Sen aikuisten dieseleiden tehot olivat kuitenkin alkuperäistä bensiinimoottoria alemmat. Kilpiin kuitenkin saivat, vaikka auton paino arvatenkin nousi.
      Metelinkin on ollut kova.

    • Anonyymi

      oli volgassa perkinsiä ja pösöö, asuin 80 luvulla rivitalossa jonka autokatoksessa majaili useampikin volga. kaikki oli riisselöity...yhdessä oli Datsunista kone. kun kaalimaan gädilläkistä pohja lahosi niin se datsunin kone jatkoi elämäänsä vielä veneen moottorina.

    • Anonyymi

      Nyky Volga lienee koottu Chryslerin osista. Aikoinaan tapasin Helsingissä yhden logistiikka-alan kaverin, joka kertoi ,että osat tulee Etelä-Amerikasta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      182
      6614
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1824
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1320
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1049
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      985
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      839
    Aihe