Oikealta ohjattava auto = halvempi

Oikea on oikea

Katselin juuri, että postin käytöstä poistettuja autoja saa tosi edullisesti suhteessa ikään ja kilometreihin. Niissä ohjaus on oikealla. Mitä järkeä on maksaa siitä ekstraa, että ohjauspyörä on vasemmalla, kun oikealtakin voi ohjata? Kumpikin on laillinen Suomessa, joten kai on järkevämpää valita oikealla oleva ohjaus, jos ei halua maksaa ekstraa vasemmalla olevasta ohjauspyörästä.

5

2275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakemaan

tukea päätöksellesi? Jos sinusta on ihan sama, kummalta puolelta autoa ajat, niin osta ihmeessä se Postin entinen auto. Mutta muista, että ellet aio ajaa autoa itse loppuun, niin jälleenmyyntiarvossa häviät sen saman mitä nyt voitat (verrattuna autoon, jossa on vasemmanpuoleinen ohjaus).

• Koawdio

Että kovinkaan isoja valinnanvaroja ei ole, jos hommaa "vääränpuolista" ohjausta.

Eikä se todellakaan missään kirkossa ole kuulutettu, että säästäisi yhtään mitään, vaikka itse ajaisikin loppuun.

Jotain erikoisautoja tuodaan Japanista oikeanpuoleisella ohjauksella, mutta nekin otettaisiin vasemmanpuolisina jos olisi vaihtoehtona, tai olisi rahaa muuttaa se kätisyys. Usein ei kumpaakaan sattuneesta syystä ole.

• rattipää

Kannattaa ihmeessä ostaa oikealta ohjattava vanha postiauto tai vaikka joku sellainen, jossa ohjauspyörä on peräkontissa, katolla tai jossain muussa kummallisessa paikassa. Sen saattaa saada erittäin edullisesti samoin kuin saisit esim. vanhan mummomallin polkupyörän.
      Suosittelen lämpimästi hankkimaan unelmiesi menopelin jo hyvissä ajoin ennen kesää niin pääset sitten kamujen kanssa ajelulle.

• jooo.........

onhan se laillinen jos on katsastettu, hyviä puolia on jos pysäköi tien laitaan niin pääsee hyvin suoraan jalkakäytävälle eikä tarvi pelätä että ruuhkassa joku tölväisee oven irti. miinuksena on maantiellä ohittaminen sieltä rekan takaa on TODELLA paha lähtee kurkkimaan milloin pääsee ohi. nämä omakohtaisia kokemuksia

• KIKI.

ESIM 2003 VUODEN TRANSPORTTERI AUTOVAATTIVAIHTEISTOLLA MAKSAA ALLE VIIS TONNIA, OIKEANPUOLEISELLA OHJAUKSELLA.

MUTTA VASTAAVA AUTO VASEMMANPUOLEISELLA OHJAUKSELLA MAKSAAKIN TAAS YLI KYMPPITTONNIN.

ELI SIKSI MAKSETAAN YLIMÄÄRÄISTÄ, KOSKA OLLAAN TOTUTTU VASEMPAAN OHJAUKSEEN, SAMATEN NE JOTKA ON TOTTUNEET AUTOMAATTIIN, MAKSAA SIITÄ YLIMÄÄRÄISTÄ, VAIKKA VAIHTEIDEN VAUHTOKIN ONNISTUISI.

ITSE OLEN OIKEANPUOLEISTA AUTOA AJANUT MELKO PALJON JA PLUSSAA ON, TURVALLISEMPI JA HELPOMPI NOUSEMINEN AUTON KYYTYYIIN, ETENKIN KAUPUNGISSA KUN PYSÄKÖI KADUN VIEREEN, SAMATEN MAHD NOKKAKOLARISSA ON PIENEMPI RISKI ITSELLEE, YMS. AINUT "HANKALA" PUOLI ON OHITTAMINEN, ELI PITÄÄ VÄHÄN ENEMMÄN MENNÄ VASEMMALLE, ETTÄ NÄKEE TULEEKO VASTAAN KETÄÄN...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3108
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2901
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      51
      2525
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      51
      2514
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2106
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1860
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1779
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      43
      1636
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48
      1572
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26