Hei sinä soittelija!,
Minua alkaa jo ärsyttämään, kun tuntematon numero soittaa, eikä siinä puhuta mitään. Olen kuullut jopa huhuja siitä, että jostain ulkomailta soitetaan tuntemattomasta numerosta ja tulee satojen eurojen laskuja. Eli, jos sinulle tehdään näin, kirjoittakaa palstalle, pyydän. Olen alle 18-vuotias, joten en maksa itse laskujani, enkä halua saldorajani ylittyvän tuollaisen moskan takia! Olisin todella kiitollinen, jos saisin tietää miten Teille, hyvä tämän viestin lukija tehdään, eli soitellaanko? En T O D E L L A K A A N halua samanlaisia vastauksia, kuin ''Hei sinä soittelija!''-etsintäkuulutuksessa. Olen todella kiitollinen siitäkin, että vaivauduit lukemaan jaarittelutekstiäni. Haluan vain, että asia menee perille ei-soitetuille lukijoillekkin.
Turhia soittoja? Entä Teille?
38
9917
Vastaukset
- Punainen luuri
Tuossa toisessa aloituksessa että punainen luuri on keksitty tuntematonta numeroa varten.
Ei löydy mitään syytä miksi itse tarkistaisin haluaako joku puhua jos se ei numeroaan uskalla näyttää.- Tyttö tuollainen
Ainiin se Fonectan läppämainås :DD Sitä varmaan tarkoitit..?
- 19+17
En ikinä vastaa jos puhelu tulee tuntemattomasta numerosta. Eräällä läheiselläni on salainen numero joka näkyy tuntemattomana numerona, mutta en vastaa ja soitan sitten tarkistussoiton hänelle. Sen jälkeen kun laitoin suoramarkkinointikiellon noita soittoja on tullut vähemmän, kun ei enää lehti- ym myyjät soittele.
- 12+5
Seuraavan kerran kun soittaa ja jos vastaat sano että teet rikosilmoituksen häirinnästä. Saattaa olla että soitot loppuu, se soittaja saattaa olla joku ihastunut joka ei saa sanaa suustaan. Kännykästä kun saa asetuksista estettyä numeron näkymisen, mutta poliisi kyllä pystyy numeron selvittämään.
Näin kävi mulle.- Tyttö tuollainen
Ok, kiitos
- neuvoa-antava
sinä "tyttö tuollainen".
Nämä huijarisoittajat soittavat yleensä ulkomaannumerosta, mutta kyllä siellä on jopa 09 suunnalta tulevia puheluita. Eli Helsingin alueelta.
Tyyli on se, että soitetaan niin kauan, kunnes toinen vastaa, ja kun vastaa, katkaistaan puhelu heti.
Yleensä ihmiset soittavat heti takaisin soittajalle. Tätä ei missään nimessä pitäisi tehdä, sillä se puhelu saattaa todellakin maksaa maltaita, ja pahimmassa tapauksessa koplataan puhelimen tietoja ja niitä käytetään sitten hyväksi.
Itsellenikin on muutaman kerran vastaavanlaisia puheluja tullut. Ulkomailta tulleita en ole tarkistanut, mutta 09 suunnalta etsin find`lla, mutta tulos tuntematon.
Vastatkaa vain niihin numeroihin, jotka tunnistatte, ettei tule yllätyksiä. - Pieru-Kone-Arabiasta
keskellä mosambikin kuumaa hietikkoa. Onks muille käyny silleen? Siis tosi paljon arvostaisin niinq mielipiteitä hei .Kannattaaks pierasta jos on jo kakat housussa? Hei daa, älä vastaa tuntemattomaan numeroon jos kerran häiritsee asia.
- sheivaaja
olet varmaankin omasta mielestäsi hauska kaveri....:D pieruhuumori oli suosittua jo hiekkalaatikolla!!!....varmaankin osaat kaikki pikku-Kalle-vitsit ulkoa!!!
tosiasiassahan minullakin on kaksi läheistä ihmistä,joilla on salainen numero...toisella on jonkinnäköinen itsemurha-uhka.Eli kun lauantai-aamuna tulee puhelu salaisesta nuimerosta, pakko siihen on vastata-sitä odottaa pahinta!! ja sitten sieltä soittaakin joku horoperse kauppaamassa partateriä!...ja kun asian googletin-tuli oranssi laatikko näyttöön-"onneksi olkoon,sinuun on otettu juuri yhteyttä.." kyllä ns.tietoturva on pelkkää sanahelinää suomessa!!!
- varattuavaan
Mulle tulee tuollaisesta numerosta 0954261000 niitä soittoja öisin ja päivisin. Mitään ei kuulu, kun vastaa ja katkeaa hetimiten. Varattua tuuttaa, kun yrittää soittaa takaisin...tosin en ole yrittänyt omasta soittaakkaan takaisin. Jotain hämärää!?
Matador-höylän koekappaletta tarjosi ensimmäistä kappaletta ainoastaan postimaksun hinnalla 4,95 euroa Saksasta tulevaksi. Tosin Itellan hinnaston mukaan 1 kpl economy maxikirje maksaa 3,25 Saksasta!
Sanoi vielä etten sitoudu mihinkään tilaamalla tämän kokeilukappaleen. Mielestäni sitoudun kyllä joko maksamaan automaattisesti jatkuvaan tilaukseen TAI sitoudun ilmoittamaan asiakaspalveluun, etten enää halua tuotetta!
Kun googlasin "Matador razor" sain linkin www.matador-razors.com jossa tuote-esittelyn ohella on yhteystiedot. Osoite ja puhelinnumero ovat samat Ruotsissa, kuin Int. Beagle AB:lla! Kun laitoin meiliä tähän yhteystietosivulla olevaan [email protected] -osoitteeseen, niin vastaus tulikin yllättäen tältä Int. Beagle AB:n kaverilta Lars Hallbergilta, joka sanoi ettei tällä CHS:llä (Christian Hallberg Scandinavia AB, jonka verkkotunnuksen www.chsab.com meiliosoitteeseen olin viestinyt) ole mitään tekemistä Matador Internationalin kanssa!
Kun kysyin että miksi hänen yhtiönsä ja poikansa johtaman yhtiön yhteystietoja sitten on tämän Matadorin nettisivustolla, niin siihen kaveri ei voinut vastata, vaan totesi vain, että mitä nettisivujen kautta kommunikoimaan, kun piti selvittää partahöyläasia. Sitten vielä kehotti kääntymään tavaramerkin omistajan Vendorin puoleen!
Saa nähdä joudunko ennenpitkää noin oudon tapauksen vuoksi vastustamaan jyrkästi perintää, jos kyseisen puhelinmyyntifirman asiakaspalvelukaan ei satu vastaamaan toiminnasta!!!- Äimänä
tuli soitto mieheni puhelimeen eli 0954261000 ja mieheni soitti perään ei vastannut.
- töppö84
mulle soittelee sama numero...
- Justiina68
Mulle just äsken soitettiin siitä numerosta ja vastasin. Olen joskus vastannut johonkin nettikyselyyn ja se numero on siitä. Yriti kaupata mulle jtn tavaraa, kiitin soitosta ja löin luurin korvaan. Saldo ei kulunut lainkaan ( soitto tuli mun toiseen, prepaid numeroon). Joten ei vaarallista, mutta ei siihen kyllä tarvi vastatakaan.
- On
[email protected] kirjoitti:
Matador-höylän koekappaletta tarjosi ensimmäistä kappaletta ainoastaan postimaksun hinnalla 4,95 euroa Saksasta tulevaksi. Tosin Itellan hinnaston mukaan 1 kpl economy maxikirje maksaa 3,25 Saksasta!
Sanoi vielä etten sitoudu mihinkään tilaamalla tämän kokeilukappaleen. Mielestäni sitoudun kyllä joko maksamaan automaattisesti jatkuvaan tilaukseen TAI sitoudun ilmoittamaan asiakaspalveluun, etten enää halua tuotetta!
Kun googlasin "Matador razor" sain linkin www.matador-razors.com jossa tuote-esittelyn ohella on yhteystiedot. Osoite ja puhelinnumero ovat samat Ruotsissa, kuin Int. Beagle AB:lla! Kun laitoin meiliä tähän yhteystietosivulla olevaan [email protected] -osoitteeseen, niin vastaus tulikin yllättäen tältä Int. Beagle AB:n kaverilta Lars Hallbergilta, joka sanoi ettei tällä CHS:llä (Christian Hallberg Scandinavia AB, jonka verkkotunnuksen www.chsab.com meiliosoitteeseen olin viestinyt) ole mitään tekemistä Matador Internationalin kanssa!
Kun kysyin että miksi hänen yhtiönsä ja poikansa johtaman yhtiön yhteystietoja sitten on tämän Matadorin nettisivustolla, niin siihen kaveri ei voinut vastata, vaan totesi vain, että mitä nettisivujen kautta kommunikoimaan, kun piti selvittää partahöyläasia. Sitten vielä kehotti kääntymään tavaramerkin omistajan Vendorin puoleen!
Saa nähdä joudunko ennenpitkää noin oudon tapauksen vuoksi vastustamaan jyrkästi perintää, jos kyseisen puhelinmyyntifirman asiakaspalvelukaan ei satu vastaamaan toiminnasta!!!Etkö siis saa tilausta loppumaan??
Just tilasin saman testisetin ja olis hyvä tietää etukätewen jos on ongelmia tulossa... - 13vuotiasmies
joo mullaki soittelee toi 0954261000 :/ mut arvelen et se on joku helsinkiläine lehtimyyjä koska:
a) 09 = helsingin suuntanumero
b) takaisinpäin ei voi soittaa, tulee vaan tuut tuut tuut... "verkko varattu!" - ploppppp
[email protected] kirjoitti:
Saa nähdä joudunko ennenpitkää noin oudon tapauksen vuoksi vastustamaan jyrkästi perintää, jos kyseisen puhelinmyyntifirman asiakaspalvelukaan ei satu vastaamaan toiminnasta!!!toi sivun höylä on eri mistä suomessa soitellaan :: ooooo
- Ettei vaan
Ettei vaan olis niin,että olet sekaantunut ukkomieheen, ja vaimo siellä soittelee??? Jos, niin itseäs saat syyttää.
- manttu1
Tässä aiheesta lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8341914
mm tämä numero tulee ulkomailta, soi kerran, ei kannata soittaa takaisin: 393193260040. - huijareita ovat
Juu älkää koskaan soittako takaisin. Laittakaa numero ylös ja sama numero googleen, voitte yllättyä. Ulkomailta näitä tulee ainakin.
- mierth
soittelee tuo numero 0954261000 en vastaa...
- vituttaa moinen
mierth kirjoitti:
soittelee tuo numero 0954261000 en vastaa...
soittelee mullekin, on soitellut jo kohta vuoden. Eipä sieltä kuulu läähätystä, eikä mitään muutakaan, linja ei mun mielestäni oo auki ollenkaan, ku se ei "kaiu" niinkuin joku puhelu, missä linja on auki. Kysyin asiaa jo aikoja sitten operaattorilta, mut eivät voi auttaa. - Ei muuta, kuin hylkäysluetteloon puhelimessa, jos sellainen valikko on. Mut huom! Silloin ei myöskään soittele pankista, virastoista, eikä yleensä terveydenhoito!
- hallo baby
Mituntuu että pitää vastata puhelimeen oli sitten tuttu tai tuntematon. Minä olen aina vastannut ja koskaan ei ole ollut mikään "KUMMAJAINEN" aina täyttä asiaa.
Tiedän kun yksi nainen ei muka vastannut kun oli tuntematon numero, hän ei ehtinyt ajoissa ------------
sairaalaan. Jos olisin niin että valitsisin minne vastataan niin minulla ei olisi edes puhelinta.- kuka p..kele soittaa
ilmainen, tai yhden tekstarin vain kerran maksaa.
- kuka p..kele soittaa
kuka p..kele soittaa kirjoitti:
ilmainen, tai yhden tekstarin vain kerran maksaa.
unohtu mutta tässä... http://fi01.coinlet.com/coinlet/coinlet.jsp?c_c=eniro.fi&c_d=http://henkilot.eniro.fi/&c_o=&c_t=1277128763&c_v=1.2p&c_z=dc645b0188f44fab70579ab13f2a3783
- kertokaatte
kuka p..kele soittaa kirjoitti:
unohtu mutta tässä... http://fi01.coinlet.com/coinlet/coinlet.jsp?c_c=eniro.fi&c_d=http://henkilot.eniro.fi/&c_o=&c_t=1277128763&c_v=1.2p&c_z=dc645b0188f44fab70579ab13f2a3783
En avaa tuntemattomia linkkejä.
- tiedän kuka soittaa
kertokaatte kirjoitti:
En avaa tuntemattomia linkkejä.
kohdasta "henkilöt" tulee tuo hirmu pitkä osoite
- en kyl älyy
tiedän kuka soittaa kirjoitti:
kohdasta "henkilöt" tulee tuo hirmu pitkä osoite
S-lahjakortti ja kukkalähetys?
- fopcoesko
Numerotiedusteluissa numeroa ei tunneta, mutta numeron 09 5426 1000 haltija on Talking People Finland Oy. Fonecta Finderin mukaan yrityksen virallinen puhelinnumero on 040 169 6110.
YTJ:n mukaan yrityksen toimiala on suhdetoiminta ja viestintä ja osoitteeksi ilmoitetaan c/o Kalliolaw AA.tsto. Oy, Eteläranta 12, 00130 HELSINKI.
Saamani selvityksen ja nettikeskustelujen perusteella epäilen, että yritys harjoittaa jonkinlaista järjestelmäavusteista telemarkkinointia, jossa joko itse markkinointipuhelut soitetaan automaatin avulla tai automaatin avulla testataan ennen varsinaista suoramarkkinointipuhelua, ovatko tietokoneella generoidut puhelinnumerot käytössä.
Aina näiden soittojen jälkeen tulee yhteydenottoja Tokiosta, Lontoosta, Singaporesta jne. Niissä tarjotaan kulta-, öljy- yms. optioita.- roskisropotti
Mulla soi luuri äsken tuntemattomasta numerosta, joillaisiin soittoihin en yleensä vastaa. Nyt vastasin etunimellä ja hetken päästä joku sanoi olevansa Matadorista ja kysyi olenko minä se ja se. Sanoin, etten jatka puhelua, koska soitit tuntemattomana. Katkaisin puhelun.
Kai ne ketaleet vain kaivavat satunnaisia numeroita ja yrittävät myydä jotain paskaa? Edelliseen liittymääni tuli kans häirikkösoittoja tietystä numerosta epäsäännöllisesti, mutta usein. Vastasin pari kertaa ja häirikkö ei puhunut mitään. Ilmoitin lopulta häirikön numeron Soneralle ja piruuttani myös poliisille. Ainakin Sonerasta olivat soittaneet ja löytäneet vastaajan, mihin jättivät terveisiä. Turhat soitot loppuivat sillä kertaa siihen. - adsaffsgasg
roskisropotti kirjoitti:
Mulla soi luuri äsken tuntemattomasta numerosta, joillaisiin soittoihin en yleensä vastaa. Nyt vastasin etunimellä ja hetken päästä joku sanoi olevansa Matadorista ja kysyi olenko minä se ja se. Sanoin, etten jatka puhelua, koska soitit tuntemattomana. Katkaisin puhelun.
Kai ne ketaleet vain kaivavat satunnaisia numeroita ja yrittävät myydä jotain paskaa? Edelliseen liittymääni tuli kans häirikkösoittoja tietystä numerosta epäsäännöllisesti, mutta usein. Vastasin pari kertaa ja häirikkö ei puhunut mitään. Ilmoitin lopulta häirikön numeron Soneralle ja piruuttani myös poliisille. Ainakin Sonerasta olivat soittaneet ja löytäneet vastaajan, mihin jättivät terveisiä. Turhat soitot loppuivat sillä kertaa siihen.menin tilaamaan kyseisen tuotteen, lupasivat lähettää starttipaketin ilmaseksi, jonka jälkeen tilauksen voi peruuttaa.. onko kyseessä siis joku huijaus??
- Ent.puhelinmyyjä
adsaffsgasg kirjoitti:
menin tilaamaan kyseisen tuotteen, lupasivat lähettää starttipaketin ilmaseksi, jonka jälkeen tilauksen voi peruuttaa.. onko kyseessä siis joku huijaus??
Ensiksi: paska duuni en suosittele. Puhelinmyyntihommat on ihan naurettavaa puuhaa sen voi myöntää jälkeenpäin itsekin. 2. Ei ole huijaus se paketti tulee sulle mutta jos et tee mitään ite niin sieltä tulee lisää tavaraa laskuineen 3. Käytössä on tosiaan soittokone, joka vain soittaa nimiä läpi Fonectalta saadusta listasta, jossa on periaatteessa tuhansia satunnaisia nimiä. Eli siihen numeroon on turha yrittää soittaa takaisin. 4. Jos teille soitetaan ettekä halua enempää häiriköintiä niin sanokaa se puhelimessa. Siihen pitäisi loppua ainakin tuolta tulevat puhelut ja ottakaa suoramarkkinointikielto niin loppuu heti kaikki nämä kaupittelu puhelut eikä tarvitse hukkaa aikaa niihin.
- mt
adsaffsgasg kirjoitti:
menin tilaamaan kyseisen tuotteen, lupasivat lähettää starttipaketin ilmaseksi, jonka jälkeen tilauksen voi peruuttaa.. onko kyseessä siis joku huijaus??
kyllä höylä ja terä ainakin tuli postissa vaikka itse höylään en kyllä ole tyytyväinen. kun seuraava kuuden terän satsi tulee niin sitten aattelin perua tilauksen. pitänee toivoa, että se onnistuu vaan soittamalla numeroon mikä laskun mukana tuli.
- londri
mt kirjoitti:
kyllä höylä ja terä ainakin tuli postissa vaikka itse höylään en kyllä ole tyytyväinen. kun seuraava kuuden terän satsi tulee niin sitten aattelin perua tilauksen. pitänee toivoa, että se onnistuu vaan soittamalla numeroon mikä laskun mukana tuli.
Tein numeroon 16400 haun eräästä chattipellestä ja vastaus oli "nro on salainen tai pre.." Ja nyt tää numero soittelee ja textailee..Eli häiriköi! Kyseessä ilmeisesti Fonectan työntekijä? Miten muuten voisi saada mun numeron? Juttu on jo poliisilla tiedos. Enkä ole ainut, kuulemma. Mul salainen nro.
- Nixo91
mt kirjoitti:
voisiko joku laittaa niiden "asaiakaspalvelun" numoren tänne niin voin soittaa ja perua tilauksen. Koe paketti kuulosti kivalta mutta kun aloin ajatella ei oikein tunnu mukavalta että jos unohtaa sitten perua tämän niin lompakossa kyllä tuntuu...
- unknown.....
Onko soittaja tuntemattomasta numerosta soittanut vai silleen ettei näy numeroa ollenkaan? eli näkyy vain "Tuntematon soittaja" näytöllä?
Koska mulla on käyny kans sillai ja mulla on samsung puhelin, siinä on " valepuhelu" juttu, eli jos painaa vahingossa jotain nappulaa soittaa puhelin itse itselleen.. en tiiä mikä järki siinä on. mut samsungin ohjekirjassa sanotaan et valepuhelu on hyvä keino päästä pois tilanteista.. eli painaa vaan jotai näppäintä ja puhelin alkaa soimaan... sit ei kuulu mitään..
en tiiä oisko tuosta kyse mut ajattelin laittaa:) - Telefoonixi
Viimeksi tänään tuli ilmeisesti ulkomailta tai sitten joku ulkomaalainen yritti änkätä huonolla englannilla toistaen nimeäni useamman kerran. Kännykkäni näytti vain PUHELU, numeroa ei näkynyt, vastasin nyt kuitenkin. Soittaja ei kuulunut mitenkään tuttaviini, joku Mike väitti olevansa, pistin puhelun poikki.
Jotenkin jäi vaivaamaan, kun ei ollut ensimmäinen kerta tälläinen kummallinen puhelu, jossa tavoitellaan minua nimeltä ja tuiki tuntematon ulkomaalainen. Ilmeisesti numeroni on jossain tiedostossa (?), josta sitten on numeroni saatu. Todennäköisesti heppu olisi kaupannut jotain minulle, en jäännyt kuuntelemaan. Lankapuhelimeen näitä tuli joskus aikaisemmin, jokunen vuosi sitten. - Anonyymi
Juuri äsken soitettiin ja lyötiin luuri korvaan.
- Anonyymi
Lauloitko, kun vastasit? 🤪
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161342
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931792- 54691