Lampas märehtii kuten nauta ja kaniini. Se sulattaa ruoka ensin ykköspötsissä, sitten kakkosessa ja kolmanessa pötsissä ja vieläpä neljänessä. Tässäpä pulma evoluutiolle? Kuinka siis kehittyi kun tämä pötsijärjestelmä ei ole toimiva kuin vasta täydelisenä??? Miksi lampas kehitäisi pötsiä jos se toimii vasta kokonaisuutena neljän pötsijärjestelmänä! Sattumalta lampan tai karitsan mahaan ilmestyi neljä pötsiä? Ei, mahdottomuus koska kaiken pitäisi syntyä kerrala jotta olisi hyödylinen.
On looginen totuus : neljän pötsin järjestelmä ei ole toimiva jollei pötsejä ole neljää. Eikä yksi maha kehityisi neljäksi asteitaisesti koska vasta neljä pötsiä on neljän pötsin valmis järjestelmä.
Evo ei tähän pysty ratkaisua, tarvitan älykäs suunitelija.
Lampaiden pötsimahat, evoluutiolla??
11
191
Vastaukset
- LauriT
Eli ajattelusi menee näin: ''Koska en ymmärrä tästä asiasta hönkäsen pöläystä, sen on oltava suunniteltu''. Molekyylibiologian, genetiikan ja lääketieteellisen genetiikan professori Sean B. Carrollin kirjassa Kelpoisimman valmistus selitettän miten gueretsa-apinalle on kehittynyt kyky märehtiä. Hopi hopi kirjastoon ja ottamaan selvää.
- evokki
"neljän pötsin järjestelmä ei ole toimiva jollei pötsejä ole neljää"
Ei olekaan, jos pötsejä on esimerkiksi kolme, se on kolmen pötsin järjestelmä, eikä neljän, olet oikeassa.
Kai tiesit, että kameli märehtii kolmella pötsillä? Niitä ei tarvita neljää.- tieteline kretinosmi
Kuinka esim selität miten Raamattu tuhansia vuosia siten ilmoitti että kaniini märehtii? Pitkään ateistit pilkasivat tästä kun luulivat ettei märehdi. Mutta kuinkas, onkin pötsijärjestelmä kuulema myös kaniinilla, minkä paljasti modernitiede. Ei siis kannata luula ennenkuin tietää ja Jumala on viisaampi aina, sihen kannataa luottaa!
Kamelila on kolme pötsiä minkä tiesin kyllä. Entä sitten? Se on eri asia kuin neljän pötsin maha. Mietipä miten olisi kehitynyt sekä kolmen että neljän pötsin maha KAHDELE ERI ELÄIMELLE SATTUMALTA. Sinun puhe vain vahivistaa sen mitä halusin sanoa. Olet sokea näkemätön kurja saatanan orja kuten kaikki ilman Jumalaa. Turvaa Jeesuksen sovitustyö! - evokki
tieteline kretinosmi kirjoitti:
Kuinka esim selität miten Raamattu tuhansia vuosia siten ilmoitti että kaniini märehtii? Pitkään ateistit pilkasivat tästä kun luulivat ettei märehdi. Mutta kuinkas, onkin pötsijärjestelmä kuulema myös kaniinilla, minkä paljasti modernitiede. Ei siis kannata luula ennenkuin tietää ja Jumala on viisaampi aina, sihen kannataa luottaa!
Kamelila on kolme pötsiä minkä tiesin kyllä. Entä sitten? Se on eri asia kuin neljän pötsin maha. Mietipä miten olisi kehitynyt sekä kolmen että neljän pötsin maha KAHDELE ERI ELÄIMELLE SATTUMALTA. Sinun puhe vain vahivistaa sen mitä halusin sanoa. Olet sokea näkemätön kurja saatanan orja kuten kaikki ilman Jumalaa. Turvaa Jeesuksen sovitustyö!No se ei ole minun vikani ja häpeäni, että nämä kyseiset ateistit eivät ole osanneet tutkia ja tarkistaa asiaa. Hyvä, että ovat ottaneet selvää. Ja ei, ei tosiaan kannata luulla, ennen kuin tietää. Aina pitää tarkistaa, etsiä todisteita ja kokeilla käytännössä jos mahdollista.
Ja sattumalta mikään tuon suuruusluokan juttu ei tosiaan kehity, vaan olosuhteiden pakosta. Tässä tapauksessa ratkaisevana tekijänä on ravinto joka ei sula yhdellä mahalla. Muistas nyt se luonnonvalinta, se suosi nelimahaisen järjestelmän kehitystä.
"Olet sokea näkemätön kurja saatanan orja .."
Yritätkö pahoittaa mieleni vai mikä teillä on motiivina tässä ihmisten systemaattisessa haukkumisessa? Ihan noin mielenkiinnosta. - tieteline kretinosmi
evokki kirjoitti:
No se ei ole minun vikani ja häpeäni, että nämä kyseiset ateistit eivät ole osanneet tutkia ja tarkistaa asiaa. Hyvä, että ovat ottaneet selvää. Ja ei, ei tosiaan kannata luulla, ennen kuin tietää. Aina pitää tarkistaa, etsiä todisteita ja kokeilla käytännössä jos mahdollista.
Ja sattumalta mikään tuon suuruusluokan juttu ei tosiaan kehity, vaan olosuhteiden pakosta. Tässä tapauksessa ratkaisevana tekijänä on ravinto joka ei sula yhdellä mahalla. Muistas nyt se luonnonvalinta, se suosi nelimahaisen järjestelmän kehitystä.
Yritätkö pahoittaa mieleni vai mikä teillä on motiivina tässä ihmisten systemaattisessa haukkumisessa? Ihan noin mielenkiinnosta.Minulla ei ole sinulle enää mitään sanottavaa.
Helvetin tuli on täynä katuvia, mutta sillon on myöhäistä katua. - evokki
Minulla ei ole sinulle enää mitään sanottavaa.
Helvetin tuli on täynä katuvia, mutta sillon on myöhäistä katua.Koska et keksi todisteita oman teoriasi tueksi?
Jos ei ole sanottavaa, älä tule keskustelemaan tänne ja tuomitsemaan ihmisiä.
Minä en voi itselleni mitään, en kykene uskomaan asiaan, josta minulle ei ole esitetty kunnollisia todisteita. Jos osoittautuu, että olin väärässä kun kuolen, niin en aio katua, olen mikä olen ja muuksi en muutu. Sitten näkemykseni muuttuu kunhan kreationisteilla on tarjota näkyviä todisteita teoriansa tueksi. - tieteline kretinosmi
evokki kirjoitti:
Koska et keksi todisteita oman teoriasi tueksi?
Jos ei ole sanottavaa, älä tule keskustelemaan tänne ja tuomitsemaan ihmisiä.
Minä en voi itselleni mitään, en kykene uskomaan asiaan, josta minulle ei ole esitetty kunnollisia todisteita. Jos osoittautuu, että olin väärässä kun kuolen, niin en aio katua, olen mikä olen ja muuksi en muutu. Sitten näkemykseni muuttuu kunhan kreationisteilla on tarjota näkyviä todisteita teoriansa tueksi.Kumpi valitset kadotuxen lopumaton tuli ja ikuinen tuska
vai
Jeesuksen rakkaus taivaassa!
Koen miten Jumala Pyhän Hengen kautta varoittaa sinua nyt. Et tiedä milloin tämä elämäsi päättyy ja onko silloin kaikki kunnossa Luojasi kansa! Ja voi olla että kuolet ennenaikaisesti jos puhut Jumalaa vastaan. - evokki
Kumpi valitset kadotuxen lopumaton tuli ja ikuinen tuska
vai
Jeesuksen rakkaus taivaassa!
Koen miten Jumala Pyhän Hengen kautta varoittaa sinua nyt. Et tiedä milloin tämä elämäsi päättyy ja onko silloin kaikki kunnossa Luojasi kansa! Ja voi olla että kuolet ennenaikaisesti jos puhut Jumalaa vastaan.Tietysti se taivaspaikka on jokaisen unelma, mutta se ei aukea tekopyhyydellä. Vaikka kuinka päättäisin, että "Nyt alan uskoa tieteelliseen kreationismiin", niin ei sisimmässäni tapahdu. Ja jos mitään olen uskistouhuista oppinut, niin pelkkä päätös ei riitä, vaan asiansa on oikeasti uskottava.
Eli ei mahda mitään. Jos kuolen evolutionistina (niin kuin varmaankin käy, tähän mennessä kun yhtään kunnollista todistetta kreationismin puolesta ei ole löytynyt) ja olen ollut väärässä, niin omapahan on asiani ja saan ansioni mukaan ja joudun kadotukseen. Pelottelulla pääni ei kuitenkaan käänny, eikä käänny varmasti kenenkään muunkaan pää. - Turkana
evokki kirjoitti:
No se ei ole minun vikani ja häpeäni, että nämä kyseiset ateistit eivät ole osanneet tutkia ja tarkistaa asiaa. Hyvä, että ovat ottaneet selvää. Ja ei, ei tosiaan kannata luulla, ennen kuin tietää. Aina pitää tarkistaa, etsiä todisteita ja kokeilla käytännössä jos mahdollista.
Yritätkö pahoittaa mieleni vai mikä teillä on motiivina tässä ihmisten systemaattisessa haukkumisessa? Ihan noin mielenkiinnosta.trollin kanssa. Sinänsä hän on harvoja täällä esiintyviä edes joskus hauskoja trolleja.
- Apo-Calypso
Kamelila on kolme pötsiä minkä tiesin kyllä. Entä sitten? Se on eri asia kuin neljän pötsin maha. Mietipä miten olisi kehitynyt sekä kolmen että neljän pötsin maha KAHDELE ERI ELÄIMELLE SATTUMALTA. Sinun puhe vain vahivistaa sen mitä halusin sanoa. Olet sokea näkemätön kurja saatanan orja kuten kaikki ilman Jumalaa. Turvaa Jeesuksen sovitustyö!"Mutta kuinkas, onkin pötsijärjestelmä kuulema myös kaniinilla, minkä paljasti modernitiede. "
Älä puhu paskaa. Jänikset, Rusakot ja Kaniinit syövät *joskus* papanoitaan, mutta niillä ei ole mitään pötsiä, eivätkä ne märehdi muualla kuin kaltaistesi aivovammaisten talibanpellejen sairaassa mielikuvituksessa.
Tuollaisilla perustiedoilla ja asenteella varmasti päätyykin johtopäätökseen että tarvitaan suunnitteliaa, koska väitteen esittäjä ei tunne edes märehtiän mahojen toimintaperiaatteista yhtään mitää. Nelimahaisen märehtiän vatsojen nimet on pötsi, verkkomaha, satakerta ja juoksutusmaha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604813
- 653878
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2213423- 1143111
- 482934
- 232598
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192236Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2552124- 381933
- 1081892