LAND ROVER-freelander

LRfl

Kokemuksia 2.0 td freelandereista? Vikoja? Kulutus? Huolettomat kilometrit? (Kenellä hallussa kilometriennätys) :)

Suunnitteilla pitkäaikainen autoystävä.Kiitos.

3

1856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LRO

Oikea asenne, huonoa Land Roveria ei ole olemassakaan, mutta huoltoa ja kustannuksia riittää varmasti.

• pjh

mulla on ollut käytetty (-98) viime kesästä asti.
      Se on siis sillä vanhemmalla koneella (roverin diesel). Kilometrejä toistaseks tullu noin 20000
      (mittarissa on yhteensä 188 000), akun olen joutunut vaihtamaan, ja öljyt kahdesti, siinä se.

Roverin dieselin "tyyppivika" on kuulemma
      että öljynsuodatin tihkuu lähes aina öljyä, eli
      alta märkää moottoria ei välttämättä tartte säi-
      kähtää. Munkin oma tihkuu mutta edes 20000km
      öljynvaihtovälillä ei oo tarvinnu vielä lisätä.

Mukava ja vakaa talvikeleillä. Neliveto pelaa
      ilman viivettä (visko on "esijännitetty").
      Luistonestolla varustettuna ja ja kunnon renkailla
      kulkee hyvin esim. syvässä lumessa (itselläni
      on normaalia noin 5% suuremmat renkaat 235/75-15).
      Näillä saa esim. maavaran jo kohtalaiseksi

Kuluttaa kesällä matka-ajossa n. 6.7-6.9 l ja
      keskikulutus on mulla kesällä koin 7-7.5. Talvella
      menee litra enemmän....

• pappa betalar

Isän auto on mutta luulenpa, että olen oikeutettu vastaamaan koska olen ajanut suurimman osan kilometreistä. Auto on 2001 1.8GS ja kilometrejä on tullut 62kkm. Vikoja on ollut muutamia. Ilmastointilaite kerää vettä jota se alkaa jonkun ajan päästä sylkemään kuskin ja vänkärin nokille. Tämä siis jos ilmastointilaitetta pitää jatkuvasti päällä. Kaiuttimien johdot ovat menneet jo kaksi kertaa oikosulkuun. Auto on kyllä ihan pirun kylmä, talvella takalasit menevät täysin huuruun vaikka edessä olisi 30C.

Pakki ei mene päälle aina. Tämä tapahtuu noin joka kolmannella kerralla. Nappilaudassa kiihdyttäessä auto pätkii kummasti mutta eipä se mikään formula olekaan. Paikka minne takalasi vetäytyy ovea avattaessa kerää talvella vettä joka jäätyy sinne. Tuloksena takaovea ei saa enää välttämättä kiinni koska ikkunanmoottori menee sekaisin(ei pääse kokonaan auki). Auto on muuten ihan helvetin äänekäs! Radio pitää olla melkein täysillä, että jotain kuulee. Tämä siis valtatiellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      68
      3781
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      60
      3448
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      47
      3197
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      64
      3020
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      53
      2601
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      36
      2172
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2139
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      2002
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      50
      1917
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51