Koeajoin aamusella Bilia Kaivokselassa uuden Volvo C30 D5-koneisen pelin, joku R designpaketti mukana. Ja voi tsuma: kyllä on äkäinen kulkija! Siis tuo kyykyttää 6-0 kaikki bensageeteeiit sun muut mennen tullen. Käytännön ohituskiihtyvyys ja kulku 120 km/h ylöspäin tapahtuu ikäänkuin jättiläisen käsi työntäisi autoa takaa vauhtiin!
Tuo herätti perhananmoisen autokuumeen! Meinasin aluksi joko Golf GTD:tä tai Octavia RS tdi:tä mutta tämä viispyttyinen D5 vie kyllä voiton.
Kyllä se nykydiesel on voimavehje!
C30 D5 tykki!
23
3068
Vastaukset
- KFOesio
Sitten jos vielä nälkä myöhemmin kasvaa, niin 500€ lastu. jolla saa vielä tehoa ja vääntöä lisää.
Onko muuten ajettavuus jotenkin napakampaa kuin V70? Itselläni on tuollainen, ja muuten ihan kiva käyttöpeli, mutta vähän turhan mukavuuspainotteinen auto.. No saisihan sen itsekin laitettua erilaiseksi kun vaihtaisi jouset, iskarit ja kallistuksenvakaajat. Eipä ole vaan jaksanut koskaan niin paljoa nähdä vaivaa. - tykitys
kyllä paras tykki on T34 Sotkassa. Siinä menee Volvokin päreiksi hetkessä
- d-power
Joo kyllä 4 & 5 pyttysissä on eronsa, mutta miten kulutuspuoli.. tuo voimaero tuntuu merkittävältä kun autoja testaa, mutta kun innostus laantuu ja auto on arkikaluja ajossa niin kulutustakin ajattelee... eli jos ajelet vielä tuota d5:sta niin kerrohan että millaista sekakulutusta sillä ajaa.
- KOfesio
D5 automaatti keskikulutus 5,5l/100km
Keskinopeus kyllä aika kova, taisi olla hiukan alle 60km/h
Eli maantiekäytössä erittäin taloudellinen kohtuullisen isoksi ja tehokkaaksi koneeksi
Todennäköisesti tuo pikku-Volvo kuluttaa suunnilleen saman verran. - d-power
KOfesio kirjoitti:
D5 automaatti keskikulutus 5,5l/100km
Keskinopeus kyllä aika kova, taisi olla hiukan alle 60km/h
Eli maantiekäytössä erittäin taloudellinen kohtuullisen isoksi ja tehokkaaksi koneeksi
Todennäköisesti tuo pikku-Volvo kuluttaa suunnilleen saman verran.No eipä siinä tosiaan ole kummoistakaan eroa, itse ymmärrän tuon 4/5 pyttyisten pakettiautojen puolelta.. eli kyllä 5 pyttysessä todella on ihan erillailla kulkupuolta.
..mutta ei kaahata kuitenkaan.. mikään muu ei ole sen tyylikkämpää kuin auto joka voisi mennä vaikka 250 lasissa, ajaa nätisti ja hyvää liikennekäyttäytymistä noudattaen :)
- bensaturbo
silti vie voiton. T5 softattuna 270hp, 410Nm. D5 softattuna 212hp, 465Nm. Nuo hevosvoimat jylläävät bensakoneessa erilailla. Tuo tuli testattua, kun kaverilla on D5 ja itselläni T5. Erot eivät ole suuria. Alakierroksilla turbodieselin parempi vääntö tulee esiin. Bensakone taas reagoi kaasuun paremmin ja lähes 60 hepan ero tuntuu.
- D5 rulez
Heh. Karvas pala kun tehodiesel painuu motarilla horisonttiin tai karkaa ylämäessä sijaitsevalla ohituskaistaosuudella tavoittamattomiin?
Se on kuule näet se vääntö ja sen kierrosalue. Sillä auto liikkuu arkitodellisuudessa.
PS. Kuka jaksaa sitä paitsi kuunnella bensakoneen kierrätystä ja vinguttamista? Minä en ainakaan... - ilmeisesti
D5 rulez kirjoitti:
Heh. Karvas pala kun tehodiesel painuu motarilla horisonttiin tai karkaa ylämäessä sijaitsevalla ohituskaistaosuudella tavoittamattomiin?
Se on kuule näet se vääntö ja sen kierrosalue. Sillä auto liikkuu arkitodellisuudessa.
PS. Kuka jaksaa sitä paitsi kuunnella bensakoneen kierrätystä ja vinguttamista? Minä en ainakaan...ole kunnon bensakonetta edes ajanut. Kyllä tuo vitosturbon ääni on musiikkia korville ja voittaa traktorin kalkatuksen. Varmasti on niitäkin dieselautoja jotka karkaavat halutessaan motarilla, mutta tuskin sinulla sellaista on.
- dieselillä
D5 rulez kirjoitti:
Heh. Karvas pala kun tehodiesel painuu motarilla horisonttiin tai karkaa ylämäessä sijaitsevalla ohituskaistaosuudella tavoittamattomiin?
Se on kuule näet se vääntö ja sen kierrosalue. Sillä auto liikkuu arkitodellisuudessa.
PS. Kuka jaksaa sitä paitsi kuunnella bensakoneen kierrätystä ja vinguttamista? Minä en ainakaan...ole sen parempaa tulevaisuutta, kuin bensallakaan. Fossiiliset polttoaineet tulevat tiensä päähän jokatapauksessa ennemmin, tai myöhemmin. Dieselautoissa toki kulutus on pienempi ja sehän on iso etu.
- V6 turbo
ilmeisesti kirjoitti:
ole kunnon bensakonetta edes ajanut. Kyllä tuo vitosturbon ääni on musiikkia korville ja voittaa traktorin kalkatuksen. Varmasti on niitäkin dieselautoja jotka karkaavat halutessaan motarilla, mutta tuskin sinulla sellaista on.
Tolhokuskeja kaivertaa vajaapyttyisillä ajo, kyllä niitä vähintään kuusi pitää olla ja enempi aina vain paranee !
JOTEN HUSHUS SIELTÄ MOTARIN VASEMMALTA KAISTALTA - MULLA ON KIIRE !
diisselistit voi mennä imppaamaan autotallin taakse mitä lystäävät.
T34 respect :O ! - sulla
V6 turbo kirjoitti:
Tolhokuskeja kaivertaa vajaapyttyisillä ajo, kyllä niitä vähintään kuusi pitää olla ja enempi aina vain paranee !
JOTEN HUSHUS SIELTÄ MOTARIN VASEMMALTA KAISTALTA - MULLA ON KIIRE !
diisselistit voi mennä imppaamaan autotallin taakse mitä lystäävät.
T34 respect :O !mihinkään kiire ole, korkeintaan kusta päässä. Mahtaa kaivertaa, kun vajaapyttyiset nysvää vasemmalla kaistalla.
- Small Block
D5 rulez kirjoitti:
Heh. Karvas pala kun tehodiesel painuu motarilla horisonttiin tai karkaa ylämäessä sijaitsevalla ohituskaistaosuudella tavoittamattomiin?
Se on kuule näet se vääntö ja sen kierrosalue. Sillä auto liikkuu arkitodellisuudessa.
PS. Kuka jaksaa sitä paitsi kuunnella bensakoneen kierrätystä ja vinguttamista? Minä en ainakaan...Ei muuten karkaa, ainakaan minulta, sen takaa piristetty 5.7 litran V8.
- horisee ...
D5 rulez kirjoitti:
Heh. Karvas pala kun tehodiesel painuu motarilla horisonttiin tai karkaa ylämäessä sijaitsevalla ohituskaistaosuudella tavoittamattomiin?
Se on kuule näet se vääntö ja sen kierrosalue. Sillä auto liikkuu arkitodellisuudessa.
PS. Kuka jaksaa sitä paitsi kuunnella bensakoneen kierrätystä ja vinguttamista? Minä en ainakaan...Dieseltekniikasta on vuosien mittaan puristettu irti lähes kaikki mahdollinen. Pian ollaan siinä pisteessä, että dieselit eivät enää kestä katkonaista ajoa.
Dieselmoottori ei kannata yksityiskäyttöön?
Dieseleistä tulee lähivuosina kalliita ja vikaherkkiä
Kun tiukentuvat päästörajat tulevat voimaan, diesel ei olekaan jatkossa bensiinimoottoria halvempi ja ympäristölle ystävällisempi kuin bensiinimoottori. Uudet normit syövät dieselmoottoreiden edut. - T5 C30
D5 rulez kirjoitti:
Heh. Karvas pala kun tehodiesel painuu motarilla horisonttiin tai karkaa ylämäessä sijaitsevalla ohituskaistaosuudella tavoittamattomiin?
Se on kuule näet se vääntö ja sen kierrosalue. Sillä auto liikkuu arkitodellisuudessa.
PS. Kuka jaksaa sitä paitsi kuunnella bensakoneen kierrätystä ja vinguttamista? Minä en ainakaan...Bensalla on paljon laajempi kierrosalue ja bensavitosen kierrätyshän on hunajaa korville.
D5 on hyvä, mutta ei tuolla vielä T5:lle pärjää.
Normiajossa bensan vääntö riittää vielä 6-vaihteellakin ajella taajamassa ja kiihtyykin ihan normi tojon lailla. - Anonyymi
V6 turbo kirjoitti:
Tolhokuskeja kaivertaa vajaapyttyisillä ajo, kyllä niitä vähintään kuusi pitää olla ja enempi aina vain paranee !
JOTEN HUSHUS SIELTÄ MOTARIN VASEMMALTA KAISTALTA - MULLA ON KIIRE !
diisselistit voi mennä imppaamaan autotallin taakse mitä lystäävät.
T34 respect :O !Dieselit ja bensat ovat menneen päivän lumia(heh, nokia...)
Mutta tosiasia on, että tulevaisuuden polttomoottoreissä käytetään taloudellista ja edullista moottoripolttoöljyä (mpi), kuten jo nyt uusimmissa Euro6-päästönormit alittavissa saksalaisautoissa.
- volvotti
Muuten kyllä asiallinen mutta niin helvetin ruma siis takaluukku on sieltä.
- kyllä.
Mitään jakoa kiisselillä kiihtyvyydessä.jos esim vertaa volvo s60 D5 ja T5, T5 vie voiton selvästi.käytännön ajossa toki kiisseli parempi.
(huom. kokemusta molemmista moottoreista) - WÖlvö
kyllä. kirjoitti:
Mitään jakoa kiisselillä kiihtyvyydessä.jos esim vertaa volvo s60 D5 ja T5, T5 vie voiton selvästi.käytännön ajossa toki kiisseli parempi.
(huom. kokemusta molemmista moottoreista)mahatooko wolwosi pysyä esim. 2l bensan tahdissa? Epäilen vahvasti. Esim. perus a4 tai vaikka kuten volvosi on sporttimalli niin mitsun 2l tahdissa.
Paperilla erot ovat huimia ja epäilen että tuo softattunakaan kulje alle 5s sataseen kuten mitsu (audilla päälle 6s.) Yleenshän dieselit ihme kyllä hyytyvät juuri tuon 120km/h jälkeen! vrt. esim. einszweidrei.de
kiihtyvyyden kannalta ei ole väliä onko ylä-vai alamäki -autojen väliset erot ovat samoja. - Wölvööö
WÖlvö kirjoitti:
mahatooko wolwosi pysyä esim. 2l bensan tahdissa? Epäilen vahvasti. Esim. perus a4 tai vaikka kuten volvosi on sporttimalli niin mitsun 2l tahdissa.
Paperilla erot ovat huimia ja epäilen että tuo softattunakaan kulje alle 5s sataseen kuten mitsu (audilla päälle 6s.) Yleenshän dieselit ihme kyllä hyytyvät juuri tuon 120km/h jälkeen! vrt. esim. einszweidrei.de
kiihtyvyyden kannalta ei ole väliä onko ylä-vai alamäki -autojen väliset erot ovat samoja...ja kun et usko niin tässä
d5 0-180km/h 30,8s
t5 21.7s.
ERo tulee siis 120km/h JÄLKEEN!! tuskin tuo 10s häviää ennen sitä..Tässä se taas nähtiin mimmoine3n menijä se tiissweli sitten loppupeleissä on! Audi a3 2.0 sama väli n. 23. ja mitsulla 14.6s
Ja totta, molemmat voi lastuttaa jonka jälkeen ero on kenties vieläkin suurempi:) - v-50
WÖlvö kirjoitti:
mahatooko wolwosi pysyä esim. 2l bensan tahdissa? Epäilen vahvasti. Esim. perus a4 tai vaikka kuten volvosi on sporttimalli niin mitsun 2l tahdissa.
Paperilla erot ovat huimia ja epäilen että tuo softattunakaan kulje alle 5s sataseen kuten mitsu (audilla päälle 6s.) Yleenshän dieselit ihme kyllä hyytyvät juuri tuon 120km/h jälkeen! vrt. esim. einszweidrei.de
kiihtyvyyden kannalta ei ole väliä onko ylä-vai alamäki -autojen väliset erot ovat samoja.mulla v-50 2,0diesel ja bensakoneeseen verrattuna kiihtyvyys parempi ja huiput samat.Polttoainekulutus vaan paljon pienempi.vääntö onkin sitten eri luokkaa
- nokilekan takoja
Nyt on hinnastoihin tullut Volvojen uudet dieselit ja niistä isoimman D5:n tehoa on leikattu 177 heppaan ja kiihtyvyys on nyt heikompi. EU5-päästönormit vissiin tehneet tuonkin muutoksen...Nyt kiinnostavin dieselpata volleen ois D4 jossa 150 hepoa.
PS. Bensaprutku-fanaatikkoja vituttaa se tosiseikka, että nykydiesel -vähätehoisempikin- jättää bensavaparit kuin seisomaan käytännön ajotilanteissa. Ja se kulutus ei paljoa heilahtele.- kohdalleen
Ettäkö nykydiesel jättää bensavaparit kuin seisomaan?? Ettäkö vähätehoisempikin vaparidiesel??
Vertaillaan nyt sitten kumpaakin vapareina tai sitten ahdettuina jos kerran puhutaan bensakoneesta ja dieselkoneesta. Muuten kysymys ei ole muusta kuin ahtamisesta, koska bensatekniikka aina hakkaa dieseltekniikan - vaparina tai ahdettuna, ihan kummin vain.
P.S. Paikaltaan lähdettäessä se on muuten se dieseli, joka jää seisomaan kun ei sitä alkuvääntöä alle 1000 kierroksen löydy mistään. - ilmaston paskaa
Edellinenkin D5 täyttää jo seuraavatkin päästönormit.
Henkilautojen dieselit rakennetaan piheiksi ja vähän CO2 päästöisisksi muodin mukaan ja siksi ne eivät pärjää vastaavan kokoisille bensakoneille kulussa.
Tuliko ostettua kallis ja kalliiksi tuleva diesel??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879