Voiko mies olla LIIAN täydellinen?

JiiAaAa

Niin siinäpä kysymys, johon kaipaisin mielipiteitä.
Välillä tuntuu, että oma mieheni on itse täydellisyys. Suhteen alussa se oli ihanaa, hän ei halua riidellä, emme saa juuri mistään aikaan, hän ei ole silti tossukka vaan pitää päänsä, mutta suuttuttamatta minua vaikka olen tulinen luonne.
Hän muistaa vuosipäivät, syntymäpäivät, nimipäivät ja on vanhempieni ja ystävieni mieleen.
Kyseessä on siis oikea unelmavävy, herkkä ja hellä mies, jolle tärkeintä on onnellisuus suhteessa ja petipuuhissakin minun nautintoni ennen häntä.

Mutta välillä tunnen syyllisyyttä, että huudan, kiukkuilen, rähisen ja olen lapsellinen, kun hän ei sitä juuri ole, toisinaan tunnen itseni "huonommaksi".
Voiko mies olla siis liian hyvä ?

135

11400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plööplöp

      hyvilläs kuule vaan.jos teitä olis 2 samanlaista,niin meni ihan vituiks..-kokemuksen sanoilla :D

      et ole huonompi,teil on vaan erilainen temperamentti ja se pitää susta,todennäkösesti oot peto sängyssä ;D

    • Olen suomalainen

      On ihan normaalia suomalaisilta tuntea itseään muita huonommaksi.

    • naiseus kunniaan!!

      heiii!!!

      ihana huomata etten ole yksin... :D siis mulla on mies samanlainen tapaus ja itteeni harmittaa suunnattomasti että välillä vaan tiuskin ja äkkäilen murulleni toisaalta ilman mitään syytä...

      mutta siihen on yksi täydellinen selitys... myö ollaan NAISIA!!!! meillä on OIKEUS olla kerran kuussa äkäsiä ja pahan tuulisia... :P

      • JiiAaAa

        Miekin olen yrittänyt vedota tuohon naisellisuuden kiroihin, minkäs sille voi ettei aina ehdi kiireltään ajatella jne jne olla ystävällinen? : )
        Mutta toivottavasti suhteemme ei kärsi vaikka olemme hyvin eri tempperamentti luokkaa.


      • JiiAaAa kirjoitti:

        Miekin olen yrittänyt vedota tuohon naisellisuuden kiroihin, minkäs sille voi ettei aina ehdi kiireltään ajatella jne jne olla ystävällinen? : )
        Mutta toivottavasti suhteemme ei kärsi vaikka olemme hyvin eri tempperamentti luokkaa.

        Kuhan muistat että kulta voi venyä pitkälle mutta kultakin katkeaa tietyn pisteen jälkeen.
        (Yhdestä grammasta kultaa (noin riisinjyvän kokoinen) saa tehtyä neliömetrin lehtikultaa tai kilometrin pituisen langan.)


      • Afrodite....!

        Ei kiukkuilu ole,eikä erityisesti se "kerran kussa" ole oikeutta naisella itseotettuun oikeuteen kiukkuilla. Jos on niin että kerran kuussa tunnet itsesi jotenkin "sairaaksi" niin on aika saada siihen pulmaan apua ukloapäin. Eikö naiset jo ole aikoja pystyneet romuttamaan tuon keskiajalta olevan väärän tietouden menssistä ja sen vaikutuksesta. Älä hyvä ihminen anna sen pilata elämääsi vaan keskity elämään luonnollisesti kaikin tavoin ja jos menssi on vaikeuttava niin hae siihen apua. Ole rehellinen itsellesi ja ympäristöllesi ja pysähdy hetkeksiajattelemaan missä on oikeastaan perussyy kiukutteluusi. Jostain syystä et ole tyytyväinen ajoittain elämääsi..........vastauksen tähän pulmaan löydät ainoastaan sinä.....!


      • jääräpää
        Rain_Titane kirjoitti:

        Kuhan muistat että kulta voi venyä pitkälle mutta kultakin katkeaa tietyn pisteen jälkeen.
        (Yhdestä grammasta kultaa (noin riisinjyvän kokoinen) saa tehtyä neliömetrin lehtikultaa tai kilometrin pituisen langan.)

        Hieno vertaus ja paikallaan! Kaikkea kohtuudella. Mahtavaa, kun olet löytänyt tuolaisen kultakimpaleen, joka myös pitää sinusta sellaisena kuin olet, mutta muista kohtuus kaisessa. Rakasta ja kunnioita häntä samoin samalla muista kunnioittaa sekä rakastaa myös itseäsi. Näin voitte molemmat kukoistaa :)

        Toisin kyllä on itselläni ... kaksi herkkää ja määrätietoista on ollut samankaton alla ... ei toimi tai ehkä kyllä ajan kanssa .... mutta vaatii pitkäjänteisyyttä jääräpäisyyttä kasvattaa itseään ja toista... Et ole sinä vain onnellinen!!!


      • Velvollisuus

        Naiseus ei todella oikeuta mihinkään läheisten riistoon ja alistukseen sekä uhomaiseen sillä kerran kuussa on aivan sama kuin kokokuukausi. Asialla ei ole naiseuden kanssa mitään tekemistä sillä naisilla on kaikilla mahdollisuus ottaa myös vastuu naiseutensa kantamisesta egologisesti eli ympäristöystävällisesti ja täten asettua myös pitämään huolta parisuhteista ja niiden kestävyydestä.

        Mies ei ole tarkoitettu naisen toteemipaaluksi itsensä kasvua varten vaan naisella on velvollisuus kasvaa itse niikuin kaikissa asioissa .


      • Tosi EGOloginen...
        Velvollisuus kirjoitti:

        Naiseus ei todella oikeuta mihinkään läheisten riistoon ja alistukseen sekä uhomaiseen sillä kerran kuussa on aivan sama kuin kokokuukausi. Asialla ei ole naiseuden kanssa mitään tekemistä sillä naisilla on kaikilla mahdollisuus ottaa myös vastuu naiseutensa kantamisesta egologisesti eli ympäristöystävällisesti ja täten asettua myös pitämään huolta parisuhteista ja niiden kestävyydestä.

        Mies ei ole tarkoitettu naisen toteemipaaluksi itsensä kasvua varten vaan naisella on velvollisuus kasvaa itse niikuin kaikissa asioissa .

        hah hah haa... =D


      • Näin naisena olen itse sitä mieltä, että tuo naisten keksimä sanonta "kerran kuussa on lupa kiukkuilla" on ihan täyttä potaskaa. Oli tuo sitten sinulta vitsin omaisesti taikka tosissaan, tuli nyt vain siitä mieleen.
        Kukaan naisista varmastikkaan nauti hilloviikoista ja monella on asiasta varmasti kaiken näköisiä sivuvaikutuksia, mutta en silti usko, että se oikeuttaisi meitä kiukkuamaan ym. Minusta jotenkin tuntuu, että on väärin ajatella edes niin, että nyt saan kiukkua ja minulla on oikeus siihen kuukautisten takia!

        Kun ajattelee toiselta kannalta, ei se varmastikkaan hirmu helppoa ole miehillekkään yrittää ymmärtää asiaa, josta heillä ei ole mitään käsitystäkään eikä koskaan tule olemaankaan ja sen päälle oma naikkonen tiuskii ja kiukkuu kaiken näköisistä asioista. Parempi minusta olisi vain ajatella, että se ei oikeuta mihinkään ja jos sattuu sit kiukkuumaan ym. niin pyytää mieheltään anteeksi asiasta :)

        Mut joo..nyt vastaus itse aiheen kirjoittajalle! :)

        Kukaan ei ole täydellinen, mutta läheltä voi liipata ja täydellisyys saattaa olla kaikille erillainen käsitys. En usko, että miehesi olisi sinun kanssasi ellet olisi hänen mieleen! :) Se on helppo aina löytää itsessään vikoja, mutta varmaankin pääasia sillon on se, että pyrkii olemaan hyvä puolisolleen! Sellainen hieno sanontakin on olemassa kuin "kohtele muita niin kuin toivot heidän kohtelevan sinua" (tai jotenkin noin se menee) sen kun pistää tiukasti pääkoppaan kiinni, niin auttaa varmasti elämässä ja parisuhteessa! :)

        Kaikkea hyvää kaikille!! Ja hyvää kesää!


      • 324687686456

        >Naiseus ei todella oikeuta mihinkään läheisten riistoon ja alistukseen sekä uhomaiseen sillä kerran kuussa on aivan sama kuin kokokuukausi.

        Tämä.

        Vai saanko mäkin antaa ämmälle kerran kuussa turpaan kun se on niin "miehistä"? Tai ajaa muijan ulos kun sen kälätys rupeaa vituttamaan? Jättäisinkö lapsetkin kerran kuussa naisen vastuulle, koska tunnetusti naiset pitävät huolen lapsista? Entä sama homma ruuan ja siivouksen kanssa?

        Tiedän, että tuo naisellisuusesimerkki oli läpällä heitetty, mutta jos tuolla perusteella aletaan vittuilemaan lähimmäisille niin kannattaa ehkä miettiä mitä se mies tekee teille miehisyyden nimissä kun tajuaa homman idean :D


    • 9+20

      Tottakai se on säysee kun käy niin paljon vieraissa että tommoset pienet motkotukset mitään meinaa. Kaikki kaveriskin tykkää kun on niilläkin sängyssä ottanut ensin niiden tarpeet huomioon:D Hahaaa!!!

    • 8+9

      Haluaisit huonon miehen jotta itse näyttäisit hyvältä häneen verrattuna...

    • varovainen.....

      Tuo tilanne tulee kyllä muuttumaan,tiedän kokemuksesta.Meillä oli vastaava tilanne,tosin en kyllä rähjännyt miehelleni juurikaan.Kymmenkunta vuotta elettiin ihanaa korkealiitoa.Sitten mies muuttui vähitellen,tuli ikäkriisi ja liikaa töitä.Nyt yrittää palata takaisin ns.normaaliksi...pitkän kaavan kautta.Mitään vakavaa ei ole tapahtunut mutta ei tuo mies ole enää se johon rakastuin.Mutta olkoon sellainen kuin on.Kaitpa sitä itsekin on muuttunut vuosien varrella.Mutta,vastatakseni kysymykseesi,niin kyllä,mies voi olla LIIAN täydellinen,jopa niin ettei meinaa todeksi uskoa.Mutta se on kyllä loppupeleissä silmänlumetta.Ns.täydellinen mies on loppujen lopuksi melko yksinäinen ja tavoittelee toisten huomiota keinolla millä hyvänsä,eivätkä ne keinot ole välttämättä oikeita.Täydellinen mies pyrkii hallitsemaan ja manipuloimaan kaikkia ihmisiä,ja onnistuukin lähes aina,mikä saa hänet näyttämään entistäkin täydellisemmältä,mikä taas entisestään pönkittää hänen itsetuntoaan.Silloin tarvitaan "maija-meikäläisiä" pudottamaan mies maan pinnalle.Kuuluukin kova kolaus kun mies jalustaltaan putoaa ja toteaa ettei hän nyt niin kovin erikoinen olekaan muihin verrattuna.Hyvä elämän oppitunti.

      • Jouni28

        Näitä valittajia jaksaa piisaa. Nykyään ei tunnu riittävän edes se että parisuhtees asiat on kunnossa, kun siitäkin täytyy kaivella jotain negatiivista esiin :-o eiköhän missä tahansa parisuhteessa alkuun ole kaikki hyvin,jne.


        "Tuo tilanne tulee kyllä muuttumaan,tiedän kokemuksesta.Meillä oli vastaava tilanne,tosin en kyllä rähjännyt miehelleni juurikaan.Kymmenkunta vuotta elettiin ihanaa korkealiitoa.Sitten mies muuttui vähitellen,tuli ikäkriisi ja liikaa töitä.Nyt yrittää palata takaisin ns.normaaliksi...pitkän kaavan kautta.Mitään vakavaa ei ole tapahtunut mutta ei tuo mies ole enää se johon rakastuin.Mutta olkoon sellainen kuin on.Kaitpa sitä itsekin on muuttunut vuosien varrella.Mutta,vastatakseni kysymykseesi,niin kyllä,mies voi olla LIIAN täydellinen,jopa niin ettei meinaa todeksi uskoa.Mutta se on kyllä loppupeleissä silmänlumetta.Ns.täydellinen mies on loppujen lopuksi melko yksinäinen ja tavoittelee toisten huomiota keinolla millä hyvänsä,eivätkä ne keinot ole välttämättä oikeita.Täydellinen mies pyrkii hallitsemaan ja manipuloimaan kaikkia ihmisiä,ja onnistuukin lähes aina,mikä saa hänet näyttämään entistäkin täydellisemmältä,mikä taas entisestään pönkittää hänen itsetuntoaan.Silloin tarvitaan "maija-meikäläisiä" pudottamaan mies maan pinnalle.Kuuluukin kova kolaus kun mies jalustaltaan putoaa ja toteaa ettei hän nyt niin kovin erikoinen olekaan muihin verrattuna.Hyvä elämän oppitunti. "

        tälle kirjoittajalle: tekeekö se sun mielestä jotenki vähemmän ns.täydellisen miehen jos alkaa rypemään jossain ikäkriisissä,duunistressin takia?

        ja toinen kysymys, onko sun mielestä täydellinen mies taitavasti manipuloiva? :-o melkein tekis mieli sanoa ettet oo tosissas.

        Ei kun siis.. Unoha äskeinen=) niin, kyllähän tommosia "pellehermanneja" piisaa. alkuun ollaan aivan muuta mitä ollaan. mutta aika turha silti yleistää että KAIKKI "täydelliset" ois manipuloivia persoonia.
        Elämä muuttuu vuosi vuodelta, ihmisetkin. kokemukset muokkaa ihmisiä.. se on vaan elämää.


      • myös varoituksen

        saa nähdä kuunteleeko aloittaja meitä alkuunkaan. Meillä muutos kävi lyhyemmässä ajassa, paljon pahaa sai tapahtua ennenkuin aloin uskoa. Pitkän kaavan mukaan. Mutta mikään ei enää muuttunut, hänellä muuttui koko persoonallisuus.
        Toistan edelleen - itse lähden karkuun suorilla seuraavan kerran kuin tällaiseen täydellisyyteen törmään.


      • sdfgoo
        Jouni28 kirjoitti:

        Näitä valittajia jaksaa piisaa. Nykyään ei tunnu riittävän edes se että parisuhtees asiat on kunnossa, kun siitäkin täytyy kaivella jotain negatiivista esiin :-o eiköhän missä tahansa parisuhteessa alkuun ole kaikki hyvin,jne.


        "Tuo tilanne tulee kyllä muuttumaan,tiedän kokemuksesta.Meillä oli vastaava tilanne,tosin en kyllä rähjännyt miehelleni juurikaan.Kymmenkunta vuotta elettiin ihanaa korkealiitoa.Sitten mies muuttui vähitellen,tuli ikäkriisi ja liikaa töitä.Nyt yrittää palata takaisin ns.normaaliksi...pitkän kaavan kautta.Mitään vakavaa ei ole tapahtunut mutta ei tuo mies ole enää se johon rakastuin.Mutta olkoon sellainen kuin on.Kaitpa sitä itsekin on muuttunut vuosien varrella.Mutta,vastatakseni kysymykseesi,niin kyllä,mies voi olla LIIAN täydellinen,jopa niin ettei meinaa todeksi uskoa.Mutta se on kyllä loppupeleissä silmänlumetta.Ns.täydellinen mies on loppujen lopuksi melko yksinäinen ja tavoittelee toisten huomiota keinolla millä hyvänsä,eivätkä ne keinot ole välttämättä oikeita.Täydellinen mies pyrkii hallitsemaan ja manipuloimaan kaikkia ihmisiä,ja onnistuukin lähes aina,mikä saa hänet näyttämään entistäkin täydellisemmältä,mikä taas entisestään pönkittää hänen itsetuntoaan.Silloin tarvitaan "maija-meikäläisiä" pudottamaan mies maan pinnalle.Kuuluukin kova kolaus kun mies jalustaltaan putoaa ja toteaa ettei hän nyt niin kovin erikoinen olekaan muihin verrattuna.Hyvä elämän oppitunti. "

        tälle kirjoittajalle: tekeekö se sun mielestä jotenki vähemmän ns.täydellisen miehen jos alkaa rypemään jossain ikäkriisissä,duunistressin takia?

        ja toinen kysymys, onko sun mielestä täydellinen mies taitavasti manipuloiva? :-o melkein tekis mieli sanoa ettet oo tosissas.

        Ei kun siis.. Unoha äskeinen=) niin, kyllähän tommosia "pellehermanneja" piisaa. alkuun ollaan aivan muuta mitä ollaan. mutta aika turha silti yleistää että KAIKKI "täydelliset" ois manipuloivia persoonia.
        Elämä muuttuu vuosi vuodelta, ihmisetkin. kokemukset muokkaa ihmisiä.. se on vaan elämää.

        Mutta totuus on sekin, että jos jokin vaikuttaa olevan liian hyvää ollakseen totta, asia ikävä kyllä usein on juuri niin. Eli tervettä varovaisuutta kehiin. On paljon helpompi esittää täydellistä kuin olla sellainen. Muutamat virheet antavat itseasiassa turvallisuuden tunnetta. Toinen on ihminen siinä missä minäkin ja tarvitsee minua muuhunkin kuin itsetuntonsa pönkittämiseen. Ilman vastavuoroisuutta ihmissuhde tuskin toimii kauaa. Pienet riidat sen sijaan yleensä lujittavat suhdetta. Toisen voi sanoa tuntevansa kunnolla vasta kun on nähnyt myös tämän huonon puolen. Samalla oppii, että suhde on sen verran vakaalla pohjalla ettei se kaadu pikkujuttuihin.

        Kaikki kiltit ja kunnolliset miehet eivät ole narsisteja, mutta täysin täydellisiltä vaikuttavat usein ovat


    • ja niin ed

      vanhaa viisautta, että vastakohdat täydentävät toisiaan, eli vaikka sinä oot surkeen huono sängyssä, niin mies se vaan jaksaa, ja lopputulos on suht tyydyttävä, toki miehen pitää ottaa vähän vierasta välillä, eihän sitä pää muuten kestä. TODISTA ettet oo huono sängyssä....minyt tavoittaa numerosta 0400130-----

    • Häivy!

      Ymmärrän ongelmasi!! Olin ihan samassa jamassa. Must rupes tuntuu ihan siltä et mä oon joku dille kun se oli niin täydellinen kaikessa. Eihän tälläinen tavallinen suomityttö voinut pärjätä sellasen kanssa. Oli pakko vähän sekottaa kuviota. Piti nääs kokeilla mitä se kestää. Olihan silläkin joku raja oltava. No, mä nostatin rähinän ihan turhista, oikuttelin ja itkeskelin. Se oli ihan hauskaakin sitten kun sain sen hämilleen. Se raukka venytti pinnaansa ihan äärimmilleen! Kieltämättä mä olin aika julma, mutta kukas käskee olla niin täydellinen.
      Meillä Suomessa ei siedetä sellaista poikkeavuutta, ja se on hyvä. On niin turvallista, kun ollaan kaikki samaa p...aa. Eihän se edes kiroillut eikä haistatellut sukupuolielimiä niinku on tapana joka perheessä. Meillä rupesi olemaan liian steriiliä ja tyylikästä. Niinpä mä sitten tempasin ja järjestin pienen performanssin, jotta sen oli ihan pakko revetä. Siihen se erinomaisuus sitten loppu. Jos toi täydellisyys sua haittaa, pistä ranttaliks. Saahan niitä uusia miehiä ja erilaisia. Haastetta pitää olla!!!

    • hirviätä

      Mistä näitä tyhmiä juttuja tippuu?
      Koettakaa kestää, tää on vaan elämää.

    • -sun miehes..;o);o)-

      Mutta mä käyn vierais;o) heheeee...;o)

    • Melkein täydellinen

      Täydellisiä miehiä ei ole paljoo.. se on sukupuuttoon kuoleva laji. Jos haluat kusipään niin mikäs siinä. se on sun valintas.

    • Selvisi sekin

      Olen yli 20 vuotta ihmetellyt, etten osaa olla riittävän hyvä puolisolleni, en missään. Minua lohduttaa suunnattomasti, että edes täydellinen mies ei ole puolisolleen riittävän hyvä, mahtavaa.

      • onko oikein

        Saman huomasin minäkkii kun mies jäi työttömäks, niin mie en ou osanna tehä mittää oikein tässä huushollissa !Teimpä tai jätän tekemättä niin aina on sanomista . Ja sen tiijän että hiän käypi vieraissa en minä .


    • huoh69

      setarviisuasiks! ett se pääsee ite loistamaan,exxä ol samanlainen,mut se ei kestäny sitä,ku mäki aloin pärjäilee,se suuttu,heh!
      Se tarvii sua ja sulla on pullat hyvin uunissa :)

    • Timondeo

      Te naiset pidätte yleensä meitä miehiä tyhmänä ja helposti huijattavana....MUTTA...Kyllähän se niin on että miehet tätä rulettia pyörittää aivan niin kun haluaa.Vähän kun antaa siimaa niin "kaxkielisestäkin" tulee ihan siedettävä.Se vaan on niin!

      • samanlainen tapaus

        Olen elänyt melko samanlaista elämää. Mies on rauhallinen, riitaa ei tule oikeastaan mistään. Ei suostu riitelemään, vaikka joskus olenkin pahalla päällä. Muistaa kaikki syntymäpäivät, nimipäivät, toiset nimipäivät ja jne. Tuo lahjoja. On ymmärtäväinen ja auttavainen.

        Kunnes tuli tilanne, että aloin itse hiukan vetäytymään. Jotenkin vaan tuntui siltä, että tarvitsen
        omaa tilaa. Siitä alkoi ilkeily ja huomauttelu. Niin ystävällinen ihminen muuttui melko toisenlaiseksi.

        Kuten tuossa jo aiemmin joku sanoi: niin kauan kun mies tuntee hallitsevansa tilanteet ja sinut on kaikki ok. Mutta kun alata osoittamaan reippaasti itsenäisyyttä ja itseksesi pärjäämistä, muuttuu ääni kellossa.
        Pohjautuu ilmeisesti kuitenkin jonkinlaiseen manpulointiin ja haluun hallita. Hän tarvitsee sinua
        ollakseen sellainen kun on. Jos on pelko, että et ole siinä enää kauaa, alkaa tilanne muuttua.


    • Giulio

      Suomalaisen naisen perus-stereotyyppi on vain juuri sinunlaisesi. Surkea valittaja, joka lopulta saa toivomansa kohtalon, minkä kyllä mielestäni ansaitseekin. Suuri osa päätyy yksineläjiksi, eikä edes itse tajua koskaan, mikä meni vikaan. Itsetuntoa kun ei riitänyt edes parisuhteen ylläpitämiseksi. Katsokaa kantturat peiliin ja herätkää. Jos joku teistä välittää, muistakaa arvostaa sitä. Toisaalta ehkä sisimmässänne kaipaatte vain nöyryyttävää törkimystä, että saatte rypeä itsesäälissänne ja riidanhalussanne. Surullista porukkaa.

      • jokukukalie

        Ei ihmistä voi syyttää, jos hänen ei ole hyvä olla suhteessa. Olkoon syy mikä tahansa. Jos toisen täydellisyys häiritsee se häiritsee. piste. Vaikka sanot itsellesi että olet kamala ihminen, asia ei muutu. Masennut. Alat haastamaan riitaa tyhmistä asioista. Hävettää. Ja lopulta tuntuu että on pakko paeta, koska toisen lähellä oleminen saa sinusta esiin pahimmat puolesi. Se ei ole kenenkään vika. Asiasta tietenkin kannattaa yrittää puhua, mutta aina mikään ei auta. Jos suhde ei toimi se ei toimi.


    • Riviera 06

      Samoin kävi meille: paratiisissa asuimme Ranskan Rivieralla, oli upea asunto, BMW ja avoauto mutta naiseni ei edes halunnut opetella ranskankieltä, oli muutenkin isoääninen viinaan menevä ja haikaili jotain Sex and the City tai Melrose Place menoa - ja niin vain lähti yksi päivä juuri ennen joulua. No toisaalta hyväkin koska halusin ranskattaren monestakin syystä ja nyt olen tosi onnellinen elämääni: hyvää ruokaa, intohimoista seksiä, terveet lapset - mitä muuta mies voi odottaa elämältään hyväpalkkaisen ja mielenkiintoisen työn lisäksi.. Kesäisin ollaan vapaat biitsillä tai omalla uima-altaalla, talvella lasketellaan 100 km päässä tai matkustetaan kauemmas. Viimeksi olimme St Martin Karibialla..

      Yritti minua takaisinkin vuoden piilossaolon jälkeen mut ei enää napannut..

      • trihgoah

        Onneksi olkoon.

        Eikö kaikilla aidoilla ja tyypillisillä ranskalaisilla ole rakastaja ? Se kuuluu siihen kulttuuriin :)


      • gjorrr

        Happamia sanoi kettu pihlajan marjoista... Ilkeä nainen petti, nyyh! Tyhmä mies valitsi ilkeän vaimon :(


    • Unelmien miestä, tai naistakaan, ei voi olla olemassa.
      Jos on, niin unelmissa on jotakin vikaa.
      TV:Pönttis

    • Run baby

      Naiseni ei osannut syödä hienoissa ravintoloissa kun oli liikaa veitsiä, haarukoita, lusikoita ja laseja. Alussa se oli ihan hauskaa mutta sitten tuli aika vankasti sosiaalinen eromme kun hänen yleissivistys ihan nolla ja käytöstavat. Ei enää riittänyt jos hyvin otti suihin autossa tai jätti pikkuhousut pois minimekostaan kun mentiin Hulluille Päiville..

      • käytöstapoja riittää

        hyi hitto mikä paskiainen. Melko halvan kuvan annat itestäski kun sun kaluas marketin parkkipaikalla pitää imeä ja mikä mies se on joka kuskaa pikkuhousutonta hutsua mukanaan ihmisten ilmoilla.


      • miesten nimitys

        jos tässä mies puhuisi miehestä niin silloin sitä katsottaisiin vain ylöspäin ja naureskeltaisiin että onpa sillä ollu ainakin hauskaa reissullaan... mutta kun on nainen käynyt panemassa niin heti on jakorasia... että keksippä niille miehille se nimitys myös.


      • sdfghrrr
        miesten nimitys kirjoitti:

        jos tässä mies puhuisi miehestä niin silloin sitä katsottaisiin vain ylöspäin ja naureskeltaisiin että onpa sillä ollu ainakin hauskaa reissullaan... mutta kun on nainen käynyt panemassa niin heti on jakorasia... että keksippä niille miehille se nimitys myös.

        Kuulostaa hyvältä, eikö?


    • Love Madde!

      Prinsessa Madeleine on nuori, kaunis, sopivasti kauneusleikkauksilla paranneltu: nenää, pulleammat tissit jne, kuninkaallinen ja rikas ja miehensä petti joten nyt vapaa - opiskelin samassa Yliopistossa aikoinani. Mitenköhän saisin häneen yhteyden, meillä yhdistävä tekijä tuo Ranskan Rivierakin jossa heillä upea linna St. Maxim.. ;-)

    • Muuttumaton

      ...kuules ei mitään hätää koska oot nainen! Katsos me miehet joudutaan käymään sellainen elämänkoulu(lue, osa miehistä ja ainakin ne jotka ei lukeudu ns. helposti kaikki osaamatta mitään), ettei loppuleämän aikana ihan oikeasti jaksais pingottaa täydellisyydessä eli aina kaikki oikein ja vetää rooli jotenkin niinkuin joka ikisenä baari-iltana jotta saa pikkasen p-imppaa. On mukavaa miehestä että nainen on yks prk...een huora(tietysti vain miehelleen), mies ei välitä siitä vaikka nainen ei ole täydellinen kunhan mies pystyy pitämään riittävän roolin liiemmalti näyttelemättä. Itse ainakaan en haluaisi miehenä tyädellistä naista jonka kanssa oma rooli on näyttelykoetuksella sen takia että joku muu haluaa miehen olevan tai näyttävän tällaiselta vaikka miehen itsetunto on 150% ilman näyttelyjä. Periaatteessa mies on onnellinen juuri sillä hetkellä kun pääsee liian luokallisesta(huom luokallinen tarkoittaa ihan eri muuta kuin paremman näköinen, luomu on aina parempaa muttei välttämättä luokallista) naisesta eroon....tsiisu mikä helpotus. Itse tiedän millaisen naisen haluan mutta ainahan voi tulla eteen toinen vielä parempi nainen vaikkei se luokassaan ole yhtään isompi. Oikeastaan ei yhtään kiinnota mitä nainen puuhaa selän takana kunhan ei petä sellaisella alueella joka aiheuttaa vahinkoa enemmän kuin pelkkä ero. Eli pirullinen juoniminen on pelkkää panoa pahempi. Pelkän panon voi ohittaa vain sanomalla että tuotko kulta kaljan, en jaksas ite. Jos kulta ei tuo voi sen itsekin hakea mutta jos kulta on vienyt ne kaljat rakastajalleen, antanut sille talon avaimet, maksanut mun tililtä sille rahaa niin voisin sanoa kullalle että kulta kuules otatko ne tyhjät kaljakorit sieltä nurkasta ja lähtiessäs vie ne kauppaan, laukut on jo pakattu ja odottaa kakkosauton takakontissa, saat pitää auton, heippa. Mutta jos haluat elämänohjeita niin tässä ihan vain 2: 1. älä muutu, 2. älä petä. Nämä jos on reilassa niin kyllä pärjää ihan hyvin.

      • A

        Kuulostat ihmiseltä joka haluaa hakeutua vastakkainasettelutilanteisiin.

        1. Sinuna ja miehenäsi hankkisin aluksi muita kumppaneita rinnalle. Kehota miestäsi tutustumaan muihin naisiin. Yrität itse vain muuttaa miestä haluamaksesi, kun järjestät noita kohtauksia. Sama ehkä toisinpäin.

        2. Etsi itsekin muita miehiä. Tässä prosessissa sinulle selviää, oletko kykenemätön a) elämään yhden miehen kanssa vai b) oletko kykenemätön elämään yleensä muiden ihmisten kanssa.

        3. Aika yleistä on, että kyseessä on jälkimmäinen vaihtoehto b eikä mies kuitenkaan vaihtamalla parane. Silloin kannattaa vakavasti harkita myös kaikista muista suhteista vetäytymistä.

        4. Tai etsiytyä johonkin laumaan samankaltaisia ja elää siellä, ryhmän sisäisessä siitoksessa. Tämä saattaisi soveltua sinulle, jos olet kohdassa 2. ehtinyt leimautua tiiviiseen parinvaihtoon.

        5. Oikein hyvä vaihtoehto on, että ryhdy johonkin erityisen vaativaan projektiin. Esimerkiksi a) sissisota tai b) luostarielämä tai c) maailmanympärimatkailu kävellen. Tarpeeksi väsynyt ei jaksa enää vittuilla muille.

        Toivotan onnea tielläsi, mutta epäilen ettet ole sitä vielä lopullisesti valinnut.


    • affascinante-signora

      Et ole ainut....

    • Voi voi... Eikö nuo nyt ole ominaisuuksia joita pitääkin olla jos toisesta välittää ja toista rakastaa yli kaiken? Ei hellyys, riidattomuus, herkkyys ja toiselle nautinnon tuottaminen ole mitään yli- ihmistä tekeviä asioita.

    • jälleen onnellinenN

      Mun mies oli kuvattavissa näin: liian hyvää ollakseen totta. Mutta koska se oli niin hyvää, päätin uskoa kaiken enkä antaa kuvitelmilleni sijaa, ja luotin ja ajattelin, että olin onnekas kun olin saanut niin hyvän miehen.

      a) Hyvää oli se että osasin ottaa hyvän vastaan, kokea sen ansaitsevani, ja päätin luottaa. b) Huonoa oli se, että lopulta mies paljastui pahimmaksi siaksi mitä ikinä :(

      Hänellä oli useita vakipanoja ja etsi netissä seksiseuraa jatkuvasti. Kun jäi kiinni, sattumalta, unelmien mies muuttui. Hänestä tuli kaikkea kuin unelmamies. Haukkui, syytti myös vainoharhaiseksi, valehteli entisestään asioista jne... Hän varmasti halusi olla unelmamies, mutta "hoiti" itseään niin ettei tarvinnut ottaa itsestään vastuuta vaan aina oli joku joka oli varalla. Suhde loppui tuohon mutta vieläkin mietin että mikä oli totta ja mikä ei. Meni kaksi vuotta päästä jaloilleen järkytyksestä. Näinkin siis voi käydä.

      En sano, että sun tarvitsee olla huolissaan. Sulla voi todellakin vain olla aarre käsissä. Aika näyttää miten teidän käy :)

    • mies II

      mitäpä jos rakastaisit sitä sun miestä, etkä miettis ootko huonompi. tietty jos sitä rakkautta ei löydy, niin sitten järjestetään kohtauksia ja vittuillaan. eiköhän sitä lopulta jokainen väsy sellaiseen, eli kyllä sä miehestäs lopulta eroon pääset..

    • Monika-Täti

      JOS olet sattunut löytämään sen lähes ainoan täydellisen ihmisen tällä maankamaralla, niin pidä hvänäsi, JOS taas olisikin niin, että mihestäsi ajan myötä paljastuisi pahimman laatuinen narsisti (he ovat alussa maailman ihanimpia ihmisiä) niin juokse kovaa karkuun!

    • Hopsansaa!

      Ole hänestä onnellinen mutta muista, että jos joku tuntuu täydelliseltä, ei häntä oikeasti tunne. Kukaan ei ole täydellinen. Nauti, ota tästä hetkestä kiinni äläkä turhia kaivele.

      • ongelmaa......;

        Tämän ei ole tarkoitus olla kettuilu, mutta vaikuttaisi siltä että sinulla on jonkinlaista itsetunto-ongelmaa. Niin on minullakin ollut samanlaista, en sano yhtään parempana siis.
        Sinun on nyt harpattava noiden ajatuksiesi ja tunteidesi yli ja kasvettava vaan tässä kohtaa tasavertaiseksi kumppaniksi ja aikuiseksi. Huonoin vaihtoehto on antaa huonon itsetunnon ohjata ja joku päivä sinulla on se "tavallinen" mies joka tekee asiat paljon vaikeammaksi verrattuna nykyiseen "vaikeuteen". Huonolle itsetunnolle on tietysti hyvä ja lohdullinen asia jos kumppanina on tavallinen apina, koska silloin voi tuntea ajoittain itsensä paremmmaksi.

        Mutta nyt oikeasti järki käteen. Älä päästä tuota miestä hyppysistäsi. Hän jaksaa nyt, mutta hänellä on loppu elämä edessään. Millaisen sinä aiot siitä tehdä?


    • Suomalainen mies

      Tämä todistaa sen, ettei Suomalaiselle naiselle mikään riitä. Täydellisyydestäkin tulee 'vika', siksi olenkin aina sanonut, että miehessä tulee olla muutama 'vika' (vieraat naiset, käytös, jne) niin että nainen saa yrittää 'korjata' sitä 'vikaa' ja tuntea ylemmyyttää ja paremmuutta suhteessa. Suomalainen nainen ei osaa olla tasa-arvoinen, hänen pitää yrittää olla jossain kohtaa miestänsä parempi.

      • goluytrt

        Täydellisyys ON vika. (Huomaavaisuus ei tietenkään ole.)


    • Oskari 40 vee

      Ei se mies täydellinen ole, eikä kukaan muukaan meistä. Et vaan kenties tunne itseäsi kyllin hyvin ja tarpeitasi. Keskity siihen mikä itse olet ja opettele arvostamaan itseäsi, silloin se kaverisikin tuntuu ihan mukavan tavalliselle, eikä ollenkaan liian hyvälle sinulle. Itsensä keksiminen on taitolaji, mutta antaa paljon kun sen oivaltaa.

    • paha akka

      täydellistä ihmistä ei ole...tuo mitä kerroit miehestäsi,niin sorry vaan,ihan kylmät väreet meni selkää myöten...siis ei saa riidellä?toisin sanoen asioista ei puhuta?nuo huomion osoitukset on ok...mutta luen rivien välistä että olet tyytymätön tähän parisuhteeseenne koska tunnet huonoa omaa tuntoa tuodessasi kiukkusi ja tunteen purkauksesi esille,romukoppaan tuollaiset asiat.jos ihminen kauan patoaa tunteensa ja niiden esille tuomisensa ni luulempa että siinä ennen pitkää pää räjähtää,on normaalia sun käytös ukkos on taas varmaan marsista...meillä riidellään,tapellaan,huudetaan ja lopuksi rakastellaan....

    • Ard

      Niin tai näin aina väärinpäin.Naiset, huokaus.Noh eiköhän sinullekkin löydy jostain sen muusikon renttu tai vastaava jonka kanssa karata?

    • nimetönö

      On se tämä suomalaisen perusluonne ku ei MIKÄÄN kelpaa!

    • mie vaan

      Täydellisyys ihmisessä on aika venyvä käsite. Toisesta joku on täydellinen ja jonkun toisen mielestä kaikkea muuta. Tuo ei ollut kyllä vastaus kysymykseen mutta kuitenkin...

    • Ol Playa

      Kiitos ensinnäkin viestistä, jossa kerrankin kerrotaan sisäisistä ominaisuuksista ihannemiehellä, eikä vain ulkoisesta komeudesta. Siitähän ihannekumppanissa on kyse.

      Vierität ikäänkuin vastuun miehellesi: "Minä kiukkuilen ja teen väärin, joten mieheni on se joka on LIIAN hyvä (eli viallinen)". Sen sijaan, että itse parantaisit tapojasi, et suostu kohtaamaan niitä vaan päivittelet sitä, miten miehesi käytös on sinua mallikelpoisempaa. Tuo on varsin tyypillinen tapa monilla ihmisillä. Omia virheitään ei haluta korjata, tai jos halutaan, lannistutaan muutaman yrityksen jälkeen.

      Ei miehesi ole ollenkaan liian hyvä tai epäsopiva sinulle! Juuri tuollaisia kaikkien meidän miesten tulisi olla ja itsekin koitan olla tuota.

      Tekstistäsi paistaa läpi jokin sellainen asenne, että sinä itseasiassa koet epätäydellisyytesi mörkönä, jota et uskalla kohdata. Kyse on siitä, että SINÄ et ole tarpeeksi hyvä miehellesi. Tuollaiset "tuliset luonteet" ovat pelkkiä tekosyitä, joihin sekä miehet että naiset vetoavat ja joiden taakse piiloutuvat. Moni liitto, esimerkiksi erään minulle läheisen naisen liitto päättyi siihen, että hän oli liian äkäinen ämmä miehelleen. Mies oli kiltti ja hyväkäytöksinen, masentui ja lähti.

    • Aikuisuuden asema

      Tappelukaverin ja on yhä lujempi usko siihen että, juuri tuo kysymys kumpuaa tuosta sukupuolipersoona tarpeesta!. En todella halua usko tuohon itsekkään mutta aloittamsi keskustelu vahvistaa yhä asiaa.

      Vuosikymmeniä olen yrittänyt käsittää tuota samaa asiaa miksi nainen ennemmin tai myöhemmin alkaa "elämään" joko alistamisesta tuolla räyhäämisellä tai tekemään lapsista alisteisia ehdottomuudellaan ja myös tullakseen huomatuksi /"kuulluksi".

      Mikä on se myösterio mikä syyllistää miehen ja suhde kumppani miehen tekipä hän kuinka vain niikuin toteatkin. En yhtää epäile etteikö mistäsi ärsytä ja vahingoita moni piirteesi mutta että hakemalla hake ja vielä tukiryhmää moiselle??

      Vastuutonta ja itsekeskeistä . Oma tunne huonommuudesta tulee itsensä sisältä ei miehen hyvyydestä tai huonoudesta. Siihen myös ei kukaan ole velvollinen tekemään paikkausta vaan itse tulee kasvaa aikuiseksi.

      Vaihda asennetta ennekuin miehesi älyää lähteä!!

      • Ludre

        Hyvä näkökulma, mutta kirjoitapa tekstisi uudelleen ilman kirjoitusvirheitä, koska tuosta tekstistäsi ei saa mitään selvää!


      • duhkjj

        En usko että naiset (ainakaan kaikki naiset) välttämättä etsivät tappelukaveria. Naisilla on kuitenkin suuri tarve päästä puhumaan tunteistaan ja halu tietää mitä kumppani oikeasti ajattelee. Ja naiset ovat teräväkielisiä, minkä moni mies on saanut tuntea nahassaan. Osuvista sutkautuksista puolin ja toisin voi saada nautintoakin. Yleensä niistä ei tarvitse loukkaantua, vaan se on enemmänkin yksi tapa osoittaa rakkautta. Joskus kuitenkin asia paisuu käsistä. Mennään henkilökohtaisuuksiin ja asiasta tulee ikävä tapa jota on vaikea kitkeä. Naisenkin tulisi huomata koska mennään liian pitkälle. Liian usein näkee miten vaivaantuneet miehet saavat kärsiä värikkäiden naistensa julkisestä satikudista. Itse naisena toivoisin, että miehet tällaista sanallista väkivaltaa kokiessaan pystyisivät korottamaan äänensä ja kertomaan, että se ei tunnu mukavalta. Se voisi riittää hillitsemään naista.
        Siinä missä mies lähtee baariin viinalle ja mököttää hetken, nainen tahtoo riidellä. Nainen tahtoo tietää mitä toinen ajattelee ja on valmis vaikka ärsyttämään toisen kertomaan tunteistaan. Miehistä asian vältelemistä on naisena vaikea ymmärtää. Tuntuu ettei mies viitsi nähdä vaivaa eikä huomio.
        Hassua, että naiset kaipaavat tällaista huomiota vähintään yhtä paljon kuin merkkipäivien muistamista!


    • 13+15

      Ei hän ole liian hyvä, mutta sinä et ole hänen arvoisensa. Kohtelet huonosti ihmistä, joka ansaitsee tulla kohdelluksi kuten hän kohtelee sinua. Olet keskenkasvuinen, luultavasti hän tajuaa sen kohdatessaan aikuisen naisen. Odotan innolla, että tutustun kertomasi kaltaiseen mieheen, saatat jäädä itsekseni kiukkuinesi ja oikkuinesi.

    • -w-

      Kumma siinä on, että mikään ei kelpaa? Aina vaan valitetaan!!!

    • noudata

      Ota ero siitä miehestä. Hän on liian hyvä, jotain hänellä on siinä takana, kun muistaa ja huomioi sinua. etsi toinen mies, joka sopii sinulle.

    • SVEEA

      vaan tietää mitem sinua pitä käsitellään.Ajattele jos hän suuttuisi ,kun huudat hän mököttäisi viikko tolkulla. olisiko se mukaavaa.PYYDÄ VAIN ANTEEKSI JA SANOETTÄ RAKASTAT MIESTÄSI

    • tsepu

      ...hei, kyllä se mies siitä oppii vielä "ihmisten" tavoille. Olen ollut naimisissa täydellisen miehen kanssa 24 vee. On kyllä oppinut riitelemään ja unohtelemaan merkkipäivät =) Olet varmaan täydellinen vaimo/kumppani miehellesi. Jos olisit yhtä ihana ja täydellinen, ei miehesi täydellisyys tulisi esille. Ja luultavasti hukkuisitte siirappii

    • Vaan oletkos kysynyt mieheltäsi millaisista naisista hän pitää? Kuuluuko vaatimuksiin temperamentti, ja se että nainen tietää mitä haluaa. Teidän kanssanne miehellä ei ole ainakaan tylsää.

      Tai ehkäpä miehenne usein näkee kuikuttelusi vain hauskana. Pikku äkäpussin toiveita voi olla hauska täyttää.

      Miehellä ei ehkä itsellään ole temperamenttia tai äkkipikaista luonnetta, mutta hän saattaa hyvinkin ihailla sellaista muissa ihmisissä. Naisten kannattaa silti pysyä kohtuudessa tempauksissaan.

      Ääliömäinen käytös on typerää ja myös näyttää siltä sukupuolesta riippumatta.

      Miehille voi antaa neuvoksi että, jos homma menee yli niin, ainakin kotioloissa voi joskus alkaa matkimaan naisen kiukuttelua. Kun kiukuttelija itse huomaa miten tyhmältä se näyttää niin, kiukuttelu loppuu.

    • tulee ilmi

      Nauti nyt kun sitä vielä kestää, se ei nimittäin jatku loputtomiin.
      Ole valmis luopumaan ja nostamaan kytkintä heti ensimmäisten varoitusmerkkien jälkeen.
      Usko minua - olen oikeassa. Nämä liian täydelliset miehet tuntuvat liian hyviltä ollakseen totta - luepas tätä lausetta muutaman kerran ja ajattele.
      Itse lähden karkuun saman tien seuraavan kerran, kun kohtaan tällaisen täydellisyyden.

    • Tipsutin

      Hei JiiAaAa

      Olen kihloissa ihanan miehen kanssa, heinäkuussa jo 3v. Meillä menee hyvin. Mieheni on hellä, ymmärtävä, rakastava ja uskollinen. Hän on urheilullinen, eikä mikään kaljamahakas. Hän on kannustava, puolustava ja antaa silti minulle tilaa omine haaveineni ja unelmineni. Hän haluaa minun olevan onnellinen ja olisi valmis tekemään mitä vain vuokseni.

      Mieheni tuntuu olevan täydellinen. Tunnen myös joskus syyllisyyttä siitä, että itken, suutun pikkuasioista tai käyttäydyn lapsellisesti. Mieheni taas kokee, että kaikki minussa olevat negatiiviset tunteet (itku,suuttumiset, tuska) ovat jotenkin hänen aiheuttamiaan. Sairastan vakavaa masennusta. Terapian kautta olen kasvanut ihmisenä ja oppinut paljon itsestäni. Siellä olen oppinut, että ongelmista on puhuttava, sillä mieheni ei osaa lukea ajatuksiani.
      - "Tämä ei ole sinun syytäsi. En tiedä mistä tämä johtuu, minua vain itkettää. Niin kauan kuin voin itkeä, kaikki on hyvin. Kun en voi enää itkeä, on kaikki huonosti. Ei sinun tarvitse olla mikään supermies. Ole vain siinä, läsnä, lohduta, halaa, niin sinä autat minua parhaiten." Koska totuus on, että hänen ei pidä tuntea syyllisyyttä minun tunteistani, joita aiheuttavat pienet arkiset asiat, jotka vain muistuttavat jostain surusta, traumasta tai koetusta pahasta.

      Minulla on huono itsetunto, verrattuna siihen, kuinka ihanana ihmisenä muut minua pitävät,
      kuinka kauniina he minut näkevät. Minä en vain näe sitä. Jotta näen sen, minun täytyy käyttää muita ihmisiä peileinä. En tarkoita nyt toisen tunteiden hyväksikäyttöä. Tarvitsen ystäviäni, sisaruksiani, perhettäni ja miestäni, muistuttamaan, että olen hyvä juuri tällaisena kuin olen. Halaukset, syntymäpäiväonnittelut, puhelut, kahvitteluhetket, syväluotaavat keskustelut ovat kaikki muistutuksia siitä, että olen hyvä.

      Miehelläni on myös heikkoudet. Yksi hänen heikkouksistaan on, rakkaus minua kohtaan.
      Kun luin joitakin tällä palstalla olevia tekstejä, huomasin muutaman naisen käyttäneen hyväksi, miehen rakkautta. He koettelevat miestensä rajoja, käyttäytyvät typerästi saadakseen haluamansa, itkevät ja huutavat.. ja ajavat miehensä lopulta pois. Eivätkä edes ymmärrä mitä tekevät tuon ihanan miehen itsetunnolle. Miksi joku kohtelee miestään kuin vihollista? Kuin jotain vierasta ihmistä jolle ei voi puhua,
      tai kertoa tunteistaan? Eivätkö aikuiset ihmiset enää osaa keskustella rakentavasti? Eikö muka ole väärin käyttää hyväksi ihmisen heikkoutta, rakkautta? Rakkaushan ei ole vika, mutta se on heikkous koko evoluution näkökulmasta katsoen. Jos ei olisi rakkautta olemassakaan, ihminen olisi kaiketi verrattavissa eläimeen joka haluaa vain lisääntyä.

      Juttelin erään pitkäaikaisen ystäväni kanssa. Hän oli huolissaan omasta aggressiivisuudestaan.
      Kuuntelin hänen huoliaan ja sitten hän katsoi minua hämmentyneenä.
      ”Miksi et ole vihainen järkyttynyt? Etkö pelkää minua?”
      ”Minä tunnen sinut. Tiedän keinot saada sinut raivonpartaalle. Mutta minä en tee niin, ärsytä sinua. Koska olet ystäväni, enkä halua kitkaa välillemme. Eikä ole oikein kohdella ystävää manipuloivasti.” Ystäväni katsoi minua silmät kyynelissä kun jatkoin..
      ”Mutta minä myös tiedän, mikä saa sinut rauhoittumaan ja milloin sinä kaipaat halausta. Ja nyt sinä kaipaat sitä kaikkein kipeimmin.”

      Kerron tämän siksi, että minusta kysymys on siitä mitä haluaa rakkaalleen kertoa. Jos minä käyttäisin ystäväni heikkouksia hyväkseni, voisin ehkä saada hänelle pahimmillaan pahoinpitelystä tuomion. Vaan olisiko se vahingonilo kaiken sen menettämäni arvoista? No ei todellakaan. Minusta sama pätee myös rakkaussuhteessa. Jos haluat pitää kiinni ihanasta miehestä, kohtele häntä kunnioittavasti, rakastavasti ja ole kiitollinen hänestä. Jos haluat eroon hänestä, tiedät kyllä keinot miten päästä hänestä... tällä palstallakin tuli siihen asiaan ainakin maan mainioimmat neuvot..

      Minulla ja miehelläni on keskusteluita, niissä käsittelemme monenlaisia asioita. Jaamme ajatuksia, ideoita, tulevaisuuden haaveita ja toiveita myös arkipäivän ongelmia ja pelkoja. Keskustelut ovat hyvästä. Siksi toivonkin, että kerrot miehellesi ajatuksistasi.
      En tiedä kuinka pitkään olette olleet yhdessä, mutta varmasti opit hänestä jatkuvasti lisää. Joskus kun näet nämä miehesi heikkoudet, varo ettei pikku piru iske sinuun. Muuten voit huomata haavoittaneesi kovasti häntä. Typeriä sanoja ei voi enää nielaista takaisin. Mieti mistä pahamieli tulee, liittyykö se mieheesi vai johonkin muuhun?

      Muista kuitenkin olla itsellesi myös armollinen. Anna anteeksi, että et aina voi olla hyvällä tuulella ja että kaikki päivät eivät onnistu tai mene suunnitelmien mukaan. Olet vain ihminen. Muista, että kaikessa täydellisyydessäänkin, miehesi on myös ihminen haavoittuvainen.

      • Repe Porsas

        Hyvä että teillä on keskusteluja asiasta.

        Itse olen ollut myös huonoitsetuntoinen ja yksi meidän keinoistamme sietää tilannetta on siirtää oma epätäydellisyytemme toisen täydellisyydeksi.

        Se johtuu siitä, että kiukkuilumme on mukamas osa meitä, ja emme haluaisi luopua siitä. Kiukuttelu ja raivarithan ovat alkeellisia keinoja tuulettaa psyykettämme. Ne ovat niitä vauva-ajan coping keinoja, jotka ovat jääneet päälle. Jokainenhan suuttuu joskus, mutta jatkuva kiukkuilemalla reagoiminen on alkeellista psyyken suojaamista ulkoa päin meitä arvostelevilta asioilta. Koemme sen narsistisena loukkauksena, kun meistä löytyy virheitä, jotka on vaikea korjata. Se on epäkypsää toimintaa.

        Myös syyllisyyydessä rypöminen on pakokeino. Yritämme hyvittää tekomme potemalla huonoa omaatuntoa ja ruoskimalla, rankaisemalla itseämme, jotta saisimme jatkaa samaa rataa.

        Huonoitsetuntoinen työtön esim pakoilee työnhakua ja syyttää huonoa työllisyyttä. Hän ahdistuu siitä, että asialle pitäisi tehdä jotakin ja että vika on omassa itsessä. Sama pätee ihmissuhteissa. Melkein jokaisella on jokin asia, jonka kanssa pitäisi tehdä töitä suhteessa muihin ihmisiin, mutta siitä vain on niin vaikea luopua.

        Älä enää siirrä omia virheitäsi mieheesi. Ei miehesi ole täydellinen tai liian hyvä sinulle. Sinun tulee vain olla hänelle kiltti takaisin! Ei kultainen sääntökään kuulu "hankkikaa ympärillenne yhtä huonoja ihmisiä kuin olette".


      • täydellinen(?)kin

        Niin hyvä kuin hän on ja jaksaa aina vaan kantaa murheitasi ja ymmärtää ahdistustasi, se kuormittaa häntä kovasti. Vaikka näin kauniisti keskustelette asiasta, niin hän saattaa romahtaa.
        Et usko, kun sanon näin, mutta meille kävi juuri niin. Minä sairastin ja hän kantoi taakkaa ja tuki minua, kiitin ja halasimme, puhuimme ja rakastimme. Jaksoin arvostaa ja kiittää kaikesta, koin huonoa omaatuntoa sairastumisestani (ei kyse masennuksesta tms.). Hän jaksoi pitkään, pari vuotta.
        Sitten kaikki romahti. Hän romahti. Täydellisesti.
        Siitä on aikaa kaksi vuotta. Nämä kaksi vuotta ovat menneet yrittäessä korjata hänen mielenterveyttään, hänestä ei ole tullut ehjää. Minä toivuin ja osat vaihtuivat ja olen tehnyt kaiken, aivan kaiken -ja enemmänkin- hänen vuokseen, niinkuin hänkin teki minun vuokseni. On käyty terapiassa. Mikään ei enää häntä palauttanut. Ja niin täydellisen miehen kuoren alta paljastuikin julmuus. Ensin luulin, että kaikki johtui raskaasta elämäntilanteesta, kun hän teki kaiken minun ollessani täysin avuton. Mutta sittemmin olen joutunut kohtaamaan sen tilanteen, että kyse on jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä - hän jaksoi olla ihana ja tukea minua - mutta oliko se vain siksi, että olin avuton ja hänen olemassaolonsa sai merkityksen minun kauttani ja hänen vahvuutensa korostui minun ollessani avuton. Kun minä vahvistuin hänestä tuli ilkeä. 'Raivokohtausten aikaan vaarallinenkin, täysin arvaamaton ja hallitsematon.
        Saman kokeneet tietävät mistä puhun. Niin täydellinen mies -neljän vuoden ajan niin täydellinen kuin olla voi, sairastin tästä ajasta pari vuotta vaihtelevasti- muuttui persoonaltaan täysin. Sitten näin jo aikaisemmin vilahtaneita varoitusmerkkejä, jotka olin huomannut, mutta jotka sivuutin sillä hänhän huomioi minua täydellisesti ja kaveritkin sanoivat, että tuo mies palvoo maata jalkojeni alla. Silloin jo hänellä oli "outoja kohtauksia" jotka painoin taka-alalle ja jaksoin rakastaa.
        Kun tuli ilmi, että kyse onkin ehkä mielen sairaudesta, niin en voinut enkä halunnut kauheidenkaan tapahtumien jälkeen häntä jättää, koska halusin auttaa häntä toipumaan, tukea ja löytää sen entisen ihmisen. Kaksi vuotta sitä on yritetty, välillä hän on ollut sairaalahoidossa.
        Sitä ihmistä ei koskaan tullut takaisin. Nyt taistelen omaa tietäni läpi tästä kokemuksesta lasten kanssa.
        Ole varovainen sinäkin. Ihan oikeasti.


    • realistiko ?

      Jos tunnet itsesi huonommaksi, kukaan ei ole täydellinen.

    • LR

      Miehesi kuulostaa narsistilta....luepa kirja " Naamiona terve mieli"....voi kestää vuosia, ennenkuin pääsee irti narsistin otteesta.....mieti ja katso asioita avoimin mielin....

    • TarkkailijaM

      Hän tulee ulos kaapista, ja esittelee Sinulle poikaystävänsä...tutki tarkkaan onko kikkelissä kakkaa, tai päästeleekö löysiä tuhnuja...merkkinä venyneestä anuksesta.

    • normaalia nsisen log

      Normaalia naisen alemmuuden tunnetta, välillä tunnet syllisyyttä(menkkojen aikaan), alat jo kyllästyä häneen(niinkuin naiset yleensä) joten ala katella uutta.

    • iasdh

      minun mies on myös täydellinen, siivoaa ja laittaa ruokaa mielellään. tuo kukkia, avaa oven ja antaa minun mennä ensin. on kohtelias. puhuu ja pussaa :D mutta on myös mies, ei mikään mamman poika. emme riitele vaan keskustelemme.. aah

      olkaamme onnellisia! :)

      hyviä miehiä on siis olemassa!!

    • Kyl maar

      Siinä unelmat loppuu kun eväät vähenee.

    • Sebo

      Sepä ikävää...

    • Hmmm..

      Itseäni tämä ns. täydellisyys alkoi ahdistaa koska olen aika tempperamenttinen ja haluan välillä oikesti TUNTEA niin kiukkua kuin sitten kunnon rakkauttakin. Suhteessa kaikki oli niin jees ja hyvin ja plaaplaa, etten enää pystynyt. Teinkö virheen? Ehkä. Mutta silti tunnen että tarvitsen enemmän.

      • viilipyttymies

        niin että kun on "tempperamenttinen", joka lähinnä on hienosteleva termi siitä että on lapsellinen kakara joka ei osaa pitää tunteitaan kurissa/ei ole kehittynyt sen vertaa ihmisenä että tämä tälläinen idioottimainen käytös vähenisi, niin silloin voi tuosta vaan siihen vedota ja vaihtaa kumppania?

        Suosittelen että etsit sellaisen "tempperamenttisen" ukon joka vihapäissään hakkaa turvan siniseksi ja pillun punaiseksi, sitten varmaan olet onnesi kukkuloilla, ahhh sitä onnea kun TUNTEET valloillaan  


      • jokukukalie
        viilipyttymies kirjoitti:

        niin että kun on "tempperamenttinen", joka lähinnä on hienosteleva termi siitä että on lapsellinen kakara joka ei osaa pitää tunteitaan kurissa/ei ole kehittynyt sen vertaa ihmisenä että tämä tälläinen idioottimainen käytös vähenisi, niin silloin voi tuosta vaan siihen vedota ja vaihtaa kumppania?

        Suosittelen että etsit sellaisen "tempperamenttisen" ukon joka vihapäissään hakkaa turvan siniseksi ja pillun punaiseksi, sitten varmaan olet onnesi kukkuloilla, ahhh sitä onnea kun TUNTEET valloillaan  

        Jos tuntee itsensä ja huomaa, että ahdistuu suhteessa, on parempi myöntää tosiasiat. Joku ihminen voi olla ihana, mutta ei vain oikea sinulle. On reilumpaa, jos antaa toisellekin mahdollisuuden etsiä itselleen elämänkumppanin, joka ei koe jatkuvaa alemmuuskompleksia.


    • epätäydellinen...

      Niin... Kyllä se miehesi sinussa jotain hyvää näkee kun kerran kanssasi on ja haluaa olla. Ole tyytyväinen kun kerrankin on löytynyt tuollainen itse täydellisyys. Vaihtoehto josko ei kannattava on vaihtaa johonkin epätäydelliseen.
      Terveisin: eräs mies huonoimmasta päästä ;)

    • episuros
    • Oikeassa miehessähän on vaikka kuinka paljon muutettavaa. Kun yhden asian saa korjattua, alkaa toinen ottamaan päähän ja puuhaa riittää. Suosittelenkin sinulle jotain symppistä linnakundia tai suloista narkkaria. Heissä on sinulle haastetta. Jätä tämä epäilyttävän epämiehekäs hirviösi ja ota kunnon ongelmakimppu tilalle. Muuten et ikinä voi olla onnellinen etkä tuntea oikeutettua ylemmyyttä. Et sinä rakkautta tarvitse, vaan ylemmyyttä.

      • Ihme juttu

        Onko oikeasti olemassa vain kaksi vaihtoehtoa? Ällökiltti feministinen lässyttäjä ja linnakundi narkkari? Eikö teissä miehissä ole sellaisia tavallisia välimuotoja lainkaan?


      • Ihme juttu kirjoitti:

        Onko oikeasti olemassa vain kaksi vaihtoehtoa? Ällökiltti feministinen lässyttäjä ja linnakundi narkkari? Eikö teissä miehissä ole sellaisia tavallisia välimuotoja lainkaan?

        Ne vaan eivät jostain syystä kiinnosta ketään. Eivät sovi mihinkään ihannekuvitelmiin. Eivät ole rikkaita eivätkä näytä miesmallilta. Eivät myöskään anna tarpeeksi haastetta himomuuttajalle tai läheisriippuvaiselle. Yksin ovat ja jäävät kans. Poikkeuksiakin on, mutta eniten käsittääkseni jätetään ihan tavallisia miehiä, jotka ovat liian tavallisia. Jätettyyn mieheen taas ei voi koskea, koska hänessä täytyy olla jotain vikaa. Varmasti olikin jotain vikaa. Jonkun toisen mielestä, jolla on ehkä oli eri toiveet ja tavoitteet miehen suhteen. Mutta väliäkö sillä. Mies ei enää kelpaa kenellekään, koska joku nainen jossain otti eron ja leimasi hänet lopullisesti epäilyttäväksi ja epäkelvoksi. Joku joskus voi kiinnostua hetkeksi, mutta tulee järkiinsä heti kun keskustelee asiasta toisten naisten kanssa. Kaikki käskevät pysymään kaukana eronneesta miehestä, olipa tämä kuinka sopiva tahansa. Siispä Suomi on täynnä yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät kelpaa toisilleen, eivätkä saakaan kelvata. Minäkään en yleensä edes saa tilaisuutta osoittautua oikeaksi kumppaniksi kenellekään. Jossain on varmasti pilvin pimein yksinäisiä naisia, joista yhden voisin tehdä onnelliseksi. Valitettavasti en taida olla kuranttia kamaa eikä minua esittelemällä tehdä vaikutusta toisiin naisiin, joiden mielipiteillä on oikeasti merkitystä todella paljon. Vastasinko kysymykseen riittävän tyhjentävästi?


      • Siirappimyrkytys
        yäktyyppi kirjoitti:

        Ne vaan eivät jostain syystä kiinnosta ketään. Eivät sovi mihinkään ihannekuvitelmiin. Eivät ole rikkaita eivätkä näytä miesmallilta. Eivät myöskään anna tarpeeksi haastetta himomuuttajalle tai läheisriippuvaiselle. Yksin ovat ja jäävät kans. Poikkeuksiakin on, mutta eniten käsittääkseni jätetään ihan tavallisia miehiä, jotka ovat liian tavallisia. Jätettyyn mieheen taas ei voi koskea, koska hänessä täytyy olla jotain vikaa. Varmasti olikin jotain vikaa. Jonkun toisen mielestä, jolla on ehkä oli eri toiveet ja tavoitteet miehen suhteen. Mutta väliäkö sillä. Mies ei enää kelpaa kenellekään, koska joku nainen jossain otti eron ja leimasi hänet lopullisesti epäilyttäväksi ja epäkelvoksi. Joku joskus voi kiinnostua hetkeksi, mutta tulee järkiinsä heti kun keskustelee asiasta toisten naisten kanssa. Kaikki käskevät pysymään kaukana eronneesta miehestä, olipa tämä kuinka sopiva tahansa. Siispä Suomi on täynnä yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät kelpaa toisilleen, eivätkä saakaan kelvata. Minäkään en yleensä edes saa tilaisuutta osoittautua oikeaksi kumppaniksi kenellekään. Jossain on varmasti pilvin pimein yksinäisiä naisia, joista yhden voisin tehdä onnelliseksi. Valitettavasti en taida olla kuranttia kamaa eikä minua esittelemällä tehdä vaikutusta toisiin naisiin, joiden mielipiteillä on oikeasti merkitystä todella paljon. Vastasinko kysymykseen riittävän tyhjentävästi?

        Kyllä niitä on keskivertonaisiakin. Eivät kai hekään kellekään kelpaa? Itse en muuta toivoisikaan, kuin että löytäisin sellaisen sopivan epätäydellisen mutta sisimmässään kiltin perusjässikän, joka osaisi arvostaa minua. Ei tarvitse olla täydellinen. Muuten tuntisin itseni ihan turhaksi! Mihin täydellinen mies enää naista kaipaisi? Ylenmääräisestä hienotunteisuudestakin vain kiusaantuisin. Ei meilläpäin olla totuttu mihinkään siirappisiin vuorosanoihin. "En voi elää ilman sinua" "You are my dream!" "En näe silmissäni mitään muuta kuin sinut! Olet maailmani keskipiste, oma aurinkoni! Ah, häikäiset minut loisteellasiiih!" Yök! Eikä kiitos lahjoja liian usein ilman syytä. Säästetään mieluummin yhdessä johonkin oikeasti kivaan. (Mitä pahaa se nyt on tehnyt, kun täytyy noin hyvitellä???)
        Ja haluan ehdottomasti kinastella aina välillä. Minulle pitää kertoa kun teen typeryyksiä! Yritän kehittää itseäni ihmisenä, mutta tarvitsen vielä koulutusta :)

        Eiköhän suurin osa naisista ole taviksiin tyytyväisiä taviksia, siinä missä miehistäkin.


      • Siirappimyrkytys kirjoitti:

        Kyllä niitä on keskivertonaisiakin. Eivät kai hekään kellekään kelpaa? Itse en muuta toivoisikaan, kuin että löytäisin sellaisen sopivan epätäydellisen mutta sisimmässään kiltin perusjässikän, joka osaisi arvostaa minua. Ei tarvitse olla täydellinen. Muuten tuntisin itseni ihan turhaksi! Mihin täydellinen mies enää naista kaipaisi? Ylenmääräisestä hienotunteisuudestakin vain kiusaantuisin. Ei meilläpäin olla totuttu mihinkään siirappisiin vuorosanoihin. "En voi elää ilman sinua" "You are my dream!" "En näe silmissäni mitään muuta kuin sinut! Olet maailmani keskipiste, oma aurinkoni! Ah, häikäiset minut loisteellasiiih!" Yök! Eikä kiitos lahjoja liian usein ilman syytä. Säästetään mieluummin yhdessä johonkin oikeasti kivaan. (Mitä pahaa se nyt on tehnyt, kun täytyy noin hyvitellä???)
        Ja haluan ehdottomasti kinastella aina välillä. Minulle pitää kertoa kun teen typeryyksiä! Yritän kehittää itseäni ihmisenä, mutta tarvitsen vielä koulutusta :)

        Eiköhän suurin osa naisista ole taviksiin tyytyväisiä taviksia, siinä missä miehistäkin.

        Käytäntö vain sanoo muuta. Olen "sopivan epätäydellinen peruskiltti jässikkä" ja arvostan kumppania, joka edes yrittää olla ihan vaan ihminen ihmiselle. Joo, voin jankuttaa tätä kelle tahansa naiselle kuinka kauan tahansa ja aina olen sama epäonnistunut ylijäämäjätkä, johon ei saa koskea. Olen paljon muutakin, mutta ketäpä kiinnostaa? Miksi vaivautua ottamaan selvää, kun äijän voi kätevästi luokitella valmiiseen lokeroon? Miksi käyttää luokittelussa järkeä tai sydäntä, kun voi ottaa ensimmäisen negatiivisen piirteen, päättää sen olevan ainoa piirre ja niputtaa äijän samaan kasaan muiden surkimusten kanssa? Eronneella ilmeisin negatiivinen piirre on ero. Siispä siihen takerrutaan. Ensin kysytään, miksi äijä on eronnut ja olipa vastaus mikä tahansa, pidetään häntä valehtelijana. Jos tulee puhetta hyvistä puolistani, olen taas valehtelija, sillä eihän eronneella miehellä voi olla hyviä puolia. Kun puhe väistämättä taas siirtyy huonoihin puoliini, ei minulla ole oikeutta kiistää väitteitä, koska joku nainen joskus on jättänyt minut. Jos yritän korjata kaikkein absurdeimpia väitteitä, yritän taas vain kaunistella kelvottomuuttani. Olen siis tilanteessa, jossa pitäisi tehdä vaikutus ihmisiin, jotka jo etukäteen ovat päättäneet inhota minua. Käytännössä tilanne on umpikuja, johon vastapuoli peruuttaa kuorma-autolla. Ei ihme, että sinkkuja on kohta enemmän kuin naimisissa olevia. Ei nelikymppiselle, eronneelle miehelle anneta edes mahdollisuutta. Ei haluta antaa eikä aiota antaa. Pelimiehet ja valehtelijat tietysti kiertävät tämänkin esteen kätevästi näyttelemällä.


      • siirappimyrkytys
        yäktyyppi kirjoitti:

        Käytäntö vain sanoo muuta. Olen "sopivan epätäydellinen peruskiltti jässikkä" ja arvostan kumppania, joka edes yrittää olla ihan vaan ihminen ihmiselle. Joo, voin jankuttaa tätä kelle tahansa naiselle kuinka kauan tahansa ja aina olen sama epäonnistunut ylijäämäjätkä, johon ei saa koskea. Olen paljon muutakin, mutta ketäpä kiinnostaa? Miksi vaivautua ottamaan selvää, kun äijän voi kätevästi luokitella valmiiseen lokeroon? Miksi käyttää luokittelussa järkeä tai sydäntä, kun voi ottaa ensimmäisen negatiivisen piirteen, päättää sen olevan ainoa piirre ja niputtaa äijän samaan kasaan muiden surkimusten kanssa? Eronneella ilmeisin negatiivinen piirre on ero. Siispä siihen takerrutaan. Ensin kysytään, miksi äijä on eronnut ja olipa vastaus mikä tahansa, pidetään häntä valehtelijana. Jos tulee puhetta hyvistä puolistani, olen taas valehtelija, sillä eihän eronneella miehellä voi olla hyviä puolia. Kun puhe väistämättä taas siirtyy huonoihin puoliini, ei minulla ole oikeutta kiistää väitteitä, koska joku nainen joskus on jättänyt minut. Jos yritän korjata kaikkein absurdeimpia väitteitä, yritän taas vain kaunistella kelvottomuuttani. Olen siis tilanteessa, jossa pitäisi tehdä vaikutus ihmisiin, jotka jo etukäteen ovat päättäneet inhota minua. Käytännössä tilanne on umpikuja, johon vastapuoli peruuttaa kuorma-autolla. Ei ihme, että sinkkuja on kohta enemmän kuin naimisissa olevia. Ei nelikymppiselle, eronneelle miehelle anneta edes mahdollisuutta. Ei haluta antaa eikä aiota antaa. Pelimiehet ja valehtelijat tietysti kiertävät tämänkin esteen kätevästi näyttelemällä.

        Olet ollut kovan onnen kolhima. Ehkä todellinen huono puolesi on, ettei sinulla ole silmää oikeanlaisille naisille. Tietty erosta kuuleminen voi saada jonkinlaisen ikävän rektion aikaan, mutta jos oikeasti olet muuten kelpomies, niin luulisi tuon yhden piirteen jäävän ennenpitkää muiden hyvien piirteittesi varjoon. Älä sinäkään säikähdä ja suutu heti vaan anna naiselle aikaa oppia tuntea hyvät piirteesi. Tietty on ulkokultaisiakin naisia... (niin kuin on miehiäkin) Älä itke heidän peräänsä. Sellaiset löytävät toisen samanlaisen jostain ja eroavat viisi kertaa :)
        Älä luovuta tai katkeroidu vaan pidä silmät auki. Maailma on täynnä naisia. Ja prinssejä riittää vain kouralliselle. Jotkut naivat epähuomiossa rentun, mutta huomaavat ennen pitkää erehdyksensä. Ehkä samalla karttuu ymmärtäväisyys eronneita miehiäkin kohtaan.


      • siirappimyrkytys kirjoitti:

        Olet ollut kovan onnen kolhima. Ehkä todellinen huono puolesi on, ettei sinulla ole silmää oikeanlaisille naisille. Tietty erosta kuuleminen voi saada jonkinlaisen ikävän rektion aikaan, mutta jos oikeasti olet muuten kelpomies, niin luulisi tuon yhden piirteen jäävän ennenpitkää muiden hyvien piirteittesi varjoon. Älä sinäkään säikähdä ja suutu heti vaan anna naiselle aikaa oppia tuntea hyvät piirteesi. Tietty on ulkokultaisiakin naisia... (niin kuin on miehiäkin) Älä itke heidän peräänsä. Sellaiset löytävät toisen samanlaisen jostain ja eroavat viisi kertaa :)
        Älä luovuta tai katkeroidu vaan pidä silmät auki. Maailma on täynnä naisia. Ja prinssejä riittää vain kouralliselle. Jotkut naivat epähuomiossa rentun, mutta huomaavat ennen pitkää erehdyksensä. Ehkä samalla karttuu ymmärtäväisyys eronneita miehiäkin kohtaan.

        Tulen vain hyvin surulliseksi. Pettymys, turhautuminen ja lannistuminen tulevat perässä. Aikaa oppia tuntemaan minua on vaikea antaa, jos toiselle ei aika kelpaa. Ominaisuuksilla ei ole merkitystä, jos niitä ei haluta nähdä. Ennakkokäsitysten voimalle ei normaali ihminen voi mitään. Vaikka todistaisinkin aukottomasti toisen olevan väärässä, mitä siitä? Kuka nainen haluaa olla väärässä? Väärässä olemisen todistaminen on hirvittävä loukkaus, johon miehillä ei ole oikeutta. Se taas siitä suhteesta. Yhdessäkään treffioppaassa ei kehoteta inttämään naiselle vastaan ja todistamaan hänen kuvitelmansa vääriksi. Siihen on hyvä syy. Youtubella on moniakin varsin hyviä deittioppaita, joista voit tarkistaa asian. Pitäisi ilmeisesti opetella kylmäveriseksi valehtelijaksi ja kyyniseksi hyväksikäyttäjäksi, jotta kelpaisi. Niillä tyypeillä on kysyntää. Naissilmälläkään ei olisi väliä, sillä kaikenlaiset naiset tasapuolisesti näyttävät juoksevan kilpaa pelimiesten perässä, vaikka tietävätkin heidän olevan liian hyviä ollakseen totta.

        Juu, silmät on auki. Maailma on täynnä ihania, yksinäisiä naisia, jotka omasta mielestään eivät ole minua varten. Minkäs teet. Ollaan ilman sitten molemmin puolin.


      • siirappimyrkytys
        yäktyyppi kirjoitti:

        Tulen vain hyvin surulliseksi. Pettymys, turhautuminen ja lannistuminen tulevat perässä. Aikaa oppia tuntemaan minua on vaikea antaa, jos toiselle ei aika kelpaa. Ominaisuuksilla ei ole merkitystä, jos niitä ei haluta nähdä. Ennakkokäsitysten voimalle ei normaali ihminen voi mitään. Vaikka todistaisinkin aukottomasti toisen olevan väärässä, mitä siitä? Kuka nainen haluaa olla väärässä? Väärässä olemisen todistaminen on hirvittävä loukkaus, johon miehillä ei ole oikeutta. Se taas siitä suhteesta. Yhdessäkään treffioppaassa ei kehoteta inttämään naiselle vastaan ja todistamaan hänen kuvitelmansa vääriksi. Siihen on hyvä syy. Youtubella on moniakin varsin hyviä deittioppaita, joista voit tarkistaa asian. Pitäisi ilmeisesti opetella kylmäveriseksi valehtelijaksi ja kyyniseksi hyväksikäyttäjäksi, jotta kelpaisi. Niillä tyypeillä on kysyntää. Naissilmälläkään ei olisi väliä, sillä kaikenlaiset naiset tasapuolisesti näyttävät juoksevan kilpaa pelimiesten perässä, vaikka tietävätkin heidän olevan liian hyviä ollakseen totta.

        Juu, silmät on auki. Maailma on täynnä ihania, yksinäisiä naisia, jotka omasta mielestään eivät ole minua varten. Minkäs teet. Ollaan ilman sitten molemmin puolin.

        Sitkeyttä se voi vaatia, mutta yhden kultahipun löytämiseksikin pitää huuhtoa samalla pois tuhansia turhanpäiväisiä santahippuja :) Kyllä moni eronnutkin mies on löytänyt itselleen uuden entistä paremman. Ja kuten sanottu ainakin yksi sellainen naispuolinen henkilö löytyy, joka arvostaa enemmän suorasanaisuutta (erotettava kuitenkin töykeydestä...) kuin siirappisia kehuja. Tiedän kyllä kun joku yrittää viilata linssiin imartelemalla. Ja sellaisesta ihmisestä saan vain vilunväreitä. Parempi kun et sille tielle lähde!


      • Ihme juttu
        yäktyyppi kirjoitti:

        Ne vaan eivät jostain syystä kiinnosta ketään. Eivät sovi mihinkään ihannekuvitelmiin. Eivät ole rikkaita eivätkä näytä miesmallilta. Eivät myöskään anna tarpeeksi haastetta himomuuttajalle tai läheisriippuvaiselle. Yksin ovat ja jäävät kans. Poikkeuksiakin on, mutta eniten käsittääkseni jätetään ihan tavallisia miehiä, jotka ovat liian tavallisia. Jätettyyn mieheen taas ei voi koskea, koska hänessä täytyy olla jotain vikaa. Varmasti olikin jotain vikaa. Jonkun toisen mielestä, jolla on ehkä oli eri toiveet ja tavoitteet miehen suhteen. Mutta väliäkö sillä. Mies ei enää kelpaa kenellekään, koska joku nainen jossain otti eron ja leimasi hänet lopullisesti epäilyttäväksi ja epäkelvoksi. Joku joskus voi kiinnostua hetkeksi, mutta tulee järkiinsä heti kun keskustelee asiasta toisten naisten kanssa. Kaikki käskevät pysymään kaukana eronneesta miehestä, olipa tämä kuinka sopiva tahansa. Siispä Suomi on täynnä yksinäisiä ihmisiä, jotka eivät kelpaa toisilleen, eivätkä saakaan kelvata. Minäkään en yleensä edes saa tilaisuutta osoittautua oikeaksi kumppaniksi kenellekään. Jossain on varmasti pilvin pimein yksinäisiä naisia, joista yhden voisin tehdä onnelliseksi. Valitettavasti en taida olla kuranttia kamaa eikä minua esittelemällä tehdä vaikutusta toisiin naisiin, joiden mielipiteillä on oikeasti merkitystä todella paljon. Vastasinko kysymykseen riittävän tyhjentävästi?

        Useimmat ihmiset, miehet ja naiset, ovat tavallisia ihmisiä jotka seurustelevat keskenään. Tottakai myös eroista ja jätetyistä enemmistö on siis tavallisia. Mene nyt vaikka joskus johonkin ulos kadulle, vaikka terassille, ja katso onko siellä enemmistö naisseurassa olevista miehistä joitain linnakundeja tai vastaavia.

        Ja paskat tosta sun teoriasta eronneista. Kyllä eronneistakin useimmat löytävät kumppanin. Jos sinä et jostain syystä pärjää naisten kanssa, niin tavallinen et ainakaan ole.


      • Ihme juttu
        yäktyyppi kirjoitti:

        Käytäntö vain sanoo muuta. Olen "sopivan epätäydellinen peruskiltti jässikkä" ja arvostan kumppania, joka edes yrittää olla ihan vaan ihminen ihmiselle. Joo, voin jankuttaa tätä kelle tahansa naiselle kuinka kauan tahansa ja aina olen sama epäonnistunut ylijäämäjätkä, johon ei saa koskea. Olen paljon muutakin, mutta ketäpä kiinnostaa? Miksi vaivautua ottamaan selvää, kun äijän voi kätevästi luokitella valmiiseen lokeroon? Miksi käyttää luokittelussa järkeä tai sydäntä, kun voi ottaa ensimmäisen negatiivisen piirteen, päättää sen olevan ainoa piirre ja niputtaa äijän samaan kasaan muiden surkimusten kanssa? Eronneella ilmeisin negatiivinen piirre on ero. Siispä siihen takerrutaan. Ensin kysytään, miksi äijä on eronnut ja olipa vastaus mikä tahansa, pidetään häntä valehtelijana. Jos tulee puhetta hyvistä puolistani, olen taas valehtelija, sillä eihän eronneella miehellä voi olla hyviä puolia. Kun puhe väistämättä taas siirtyy huonoihin puoliini, ei minulla ole oikeutta kiistää väitteitä, koska joku nainen joskus on jättänyt minut. Jos yritän korjata kaikkein absurdeimpia väitteitä, yritän taas vain kaunistella kelvottomuuttani. Olen siis tilanteessa, jossa pitäisi tehdä vaikutus ihmisiin, jotka jo etukäteen ovat päättäneet inhota minua. Käytännössä tilanne on umpikuja, johon vastapuoli peruuttaa kuorma-autolla. Ei ihme, että sinkkuja on kohta enemmän kuin naimisissa olevia. Ei nelikymppiselle, eronneelle miehelle anneta edes mahdollisuutta. Ei haluta antaa eikä aiota antaa. Pelimiehet ja valehtelijat tietysti kiertävät tämänkin esteen kätevästi näyttelemällä.

        Ero on sinun tapauksessasi tekosyy. Eroaminen eron, lasten tai vaikka automerkin takia on vain poliittisesti korrekti tapa sanoa, että et ole kiinnostava.


      • yäktyyppi
        siirappimyrkytys kirjoitti:

        Sitkeyttä se voi vaatia, mutta yhden kultahipun löytämiseksikin pitää huuhtoa samalla pois tuhansia turhanpäiväisiä santahippuja :) Kyllä moni eronnutkin mies on löytänyt itselleen uuden entistä paremman. Ja kuten sanottu ainakin yksi sellainen naispuolinen henkilö löytyy, joka arvostaa enemmän suorasanaisuutta (erotettava kuitenkin töykeydestä...) kuin siirappisia kehuja. Tiedän kyllä kun joku yrittää viilata linssiin imartelemalla. Ja sellaisesta ihmisestä saan vain vilunväreitä. Parempi kun et sille tielle lähde!

        kun on tuo emävalheiden suoltamistaito vähän hukassa. Vaatii äijän, jolla tosiaankin on vain yksi asia mielessä, olipa se sitten tiedät varmaan mikä, naisen rahat, naisen henki tai mistä hän nyt nautintonsa saakaan. Meikäläisellä nyt on vähän muutakin mielessä, joten eipä oikein kulje... Jotenkin vaan on turhauttavaa tämä hiekanseulonta.


      • Ihme juttu kirjoitti:

        Useimmat ihmiset, miehet ja naiset, ovat tavallisia ihmisiä jotka seurustelevat keskenään. Tottakai myös eroista ja jätetyistä enemmistö on siis tavallisia. Mene nyt vaikka joskus johonkin ulos kadulle, vaikka terassille, ja katso onko siellä enemmistö naisseurassa olevista miehistä joitain linnakundeja tai vastaavia.

        Ja paskat tosta sun teoriasta eronneista. Kyllä eronneistakin useimmat löytävät kumppanin. Jos sinä et jostain syystä pärjää naisten kanssa, niin tavallinen et ainakaan ole.

        ihmistä, joka ei mitenkään ilmiselvästi ole mitään erityisen ihmeellistä ja erinomaista eikä myöskään onnistu sellaista vaikutelmaa antamaan tai ei edes yritä antaa kaunisteltua vaikutelmaa. Tällainen ihminen kontaktitilanteessa vaikuttaa tavalliselta, ehkä vähän tylsältä tai hyvin maastoutuneelta. Hänellä on omat huonot ja hyvät puolensa, joita hän ehkä ajan kanssa voisi esitellä kiinnostavalle naiselle, jos vain kontaktitilanne niin kauan kestäisi. Tietysti ansioluettelon voisi vaikka monistaa ja jakaa kaikille läsnäoleville naisille, mutta tämä olisi hieman tyylitöntä ja taatusti epätavallista. Suurin osa senkin monisteen lukijoista luultavasti pitäisi hyviä ominaisuuksia valheina ja huonoja kaunisteltuina. Näin ainakin Turun puolessa. Mitä linnakundeihin tulee, satun asumaan alueella, missä melkein joka rapussa asuu linnakundi. Niiden puuhia tulee seurattua. Aina on jätkillä uusi tyttö kainalossa. Naiset rakastavat linnakundeja. Jotkut ovat jopa rakastaneet henkensä edestä. Kirjaimellisesti. Voin jopa näyttää paikan, johon yksi ammuttiin, kun erehtyi seurustelemaan vankimielisairaalatapauksen kanssa. Ehkä rikollisilla on joku tietty intensiteetti, mitä naiset erehtyvät luulemaan rakkaudeksi, vaikka oikeasti kyseessä olisikin pakkomielteenomainen omistusvimma tai hallitsemistarve.

        Onko sillä väliä kuinka paljon tavallinen olen tai en ole, jos kuitenkin ensivaikutelma on liian tavallinen, vähän väritön, hiukan hitaasti avautuva tai vailla mitään WAU-ominaisuuksia oleva? Kaikki ihmiset eivät ole uljaita seuraleijonia tai räväköitä raflatiikereitä. Eivät voi ollakaan. Ensivaikutelma on ohi muutamassa sekunnissa ja sen jälkeen kontaktitilanteen jatko onkin jo päätetty. Yleensä paikalla on kilpailijoita, jotka pitävät itsestään suurta ääntä ja kiinnittävät naisten huomion. Sosiaalisemman vaikutelman tehnyt voittaa ja jos on edes marginaalinen mahdollisuus päästä lähelle seuraleijonaa, valinta on selvä. Jos muuten katsomme avioerotilastoja, on naisten kanssa pärjäämättömyys erittäin tavallinen ominaisuus. Sinullakin näyttää olevan aikaa roikkua ihannemiespalstalla ottamassa selvää, mitä naiset oikein haluavat, vaikka voisit olla sängyssä jonkun kaunottaren kanssa. Ehkä et olekaan niin kova tekijämies. Minä ainakin sanon reilusti, etten ole. Selviäisi se luonnossa kuitenkin aika äkkiä. Kaikki eivät tajua naisia eivätkä naiset tajua kaikkia. Ei liene uutinen kellekään, mutta ehkäpä sain asian ilmaistua tavallisen erinomaisesti, toisin kuin eräät.


      • Ihme juttu kirjoitti:

        Ero on sinun tapauksessasi tekosyy. Eroaminen eron, lasten tai vaikka automerkin takia on vain poliittisesti korrekti tapa sanoa, että et ole kiinnostava.

        Tiedän todella hyvin, etten ole kiinnostava. Jotkut parhaat ominaisuuteni kyllä saattaisivat jotakuta viehättää, jos vain saisin jonkun kiinnostumaan niin pitkäksi aikaa, että ne ehtisivät tulemaan ilmi. Kaikkein parhaita puoliani en sitäpaitsi pysty esittämään julkisella paikalla. Monet hyvät pikku asiat pääsisivät esille parhaiten käytännössä, ajan kanssa. Ketä kiinnostaa uhrata hyvää aikaa johonkin äijään, jonka laatutuotteet jäävät halpojen erikoistarjousten varjoon? Käytäntö on osoittanut, että hyvin harvoin kukaan viitsii vaivautua. Jollekulle voisin kyllä olla hyvä, toiselle ehkä erinomainen kumppani, mutta mitä väliä sillä on? Tälläkin hetkellä tuhannet naiset nukkuvat yksin, vaikka seinän takana olisi täydellinen mies aivan yhtä yksin. Kummatkaan eivät vain tiedä tätä eikä toinen välttämättä ensisilmäyksellä vaikuta mitenkään erikoiselta. Eikä naapuria kumminkaan kehtaa tavallinen ihminen yrittää. Juorujahan siitä tulisi.


      • Ihme juttu
        yäktyyppi kirjoitti:

        ihmistä, joka ei mitenkään ilmiselvästi ole mitään erityisen ihmeellistä ja erinomaista eikä myöskään onnistu sellaista vaikutelmaa antamaan tai ei edes yritä antaa kaunisteltua vaikutelmaa. Tällainen ihminen kontaktitilanteessa vaikuttaa tavalliselta, ehkä vähän tylsältä tai hyvin maastoutuneelta. Hänellä on omat huonot ja hyvät puolensa, joita hän ehkä ajan kanssa voisi esitellä kiinnostavalle naiselle, jos vain kontaktitilanne niin kauan kestäisi. Tietysti ansioluettelon voisi vaikka monistaa ja jakaa kaikille läsnäoleville naisille, mutta tämä olisi hieman tyylitöntä ja taatusti epätavallista. Suurin osa senkin monisteen lukijoista luultavasti pitäisi hyviä ominaisuuksia valheina ja huonoja kaunisteltuina. Näin ainakin Turun puolessa. Mitä linnakundeihin tulee, satun asumaan alueella, missä melkein joka rapussa asuu linnakundi. Niiden puuhia tulee seurattua. Aina on jätkillä uusi tyttö kainalossa. Naiset rakastavat linnakundeja. Jotkut ovat jopa rakastaneet henkensä edestä. Kirjaimellisesti. Voin jopa näyttää paikan, johon yksi ammuttiin, kun erehtyi seurustelemaan vankimielisairaalatapauksen kanssa. Ehkä rikollisilla on joku tietty intensiteetti, mitä naiset erehtyvät luulemaan rakkaudeksi, vaikka oikeasti kyseessä olisikin pakkomielteenomainen omistusvimma tai hallitsemistarve.

        Onko sillä väliä kuinka paljon tavallinen olen tai en ole, jos kuitenkin ensivaikutelma on liian tavallinen, vähän väritön, hiukan hitaasti avautuva tai vailla mitään WAU-ominaisuuksia oleva? Kaikki ihmiset eivät ole uljaita seuraleijonia tai räväköitä raflatiikereitä. Eivät voi ollakaan. Ensivaikutelma on ohi muutamassa sekunnissa ja sen jälkeen kontaktitilanteen jatko onkin jo päätetty. Yleensä paikalla on kilpailijoita, jotka pitävät itsestään suurta ääntä ja kiinnittävät naisten huomion. Sosiaalisemman vaikutelman tehnyt voittaa ja jos on edes marginaalinen mahdollisuus päästä lähelle seuraleijonaa, valinta on selvä. Jos muuten katsomme avioerotilastoja, on naisten kanssa pärjäämättömyys erittäin tavallinen ominaisuus. Sinullakin näyttää olevan aikaa roikkua ihannemiespalstalla ottamassa selvää, mitä naiset oikein haluavat, vaikka voisit olla sängyssä jonkun kaunottaren kanssa. Ehkä et olekaan niin kova tekijämies. Minä ainakin sanon reilusti, etten ole. Selviäisi se luonnossa kuitenkin aika äkkiä. Kaikki eivät tajua naisia eivätkä naiset tajua kaikkia. Ei liene uutinen kellekään, mutta ehkäpä sain asian ilmaistua tavallisen erinomaisesti, toisin kuin eräät.

        Kuules, tavallinen ihminen on sellainen Keijo Keskiverto. Keijo Keskiverto ei välttämättä ole erityisen hyvä missään, mutta useimmissa Keijo Keskiverroissa on piirteitä, jotka ovat joistakin kiinnostavia. Sinä et kuvaillut Keijo Keskivertoa vaan Tauno Tylsän.

        Ja mitä tulee tuohon linnakundeihin, niin kyllä on totta että linnakundeilla voi olla naisia. Eihän sun tarvitse katsoa kun mitä tahansa sossun tilastoa niin faktat hyppii silmille. Paskasakki sikiää keskenään minkä ehtii. Jos haluat itsellesi jonkun persoonallisuushäiriöisen sekakäyttäjän niin linnakundin sylistä sellainen voi löytyä. Olen itsekin kotoisin pk-seudun huonosta lähiöstä ja kyllähän siellä edelleen asuu niitä nykyään linnassakin käyneitä yläasteaikaisia luokkakavereita samalla luokalla olleiden päihteitä liikakäyttävien FAS-lapsia synnyttävien naistensa kanssa. Et kai sinä nyt kiellä paskasakkia keskenään pariutumasta? Yksikään mies joka sieltä on pois päässyt ei niiden linnakundien naisiin koskisi. Eikä yksikään sieltä pois muuttanut nainen ole niihin linnakundeihin koskenut. Jos oikeasti haaveilet hepatiittia sairastavasta narkkarimuijasta niin eiköhän se kerro sinusta ihan riittävästi.


      • Ihme juttu
        yäktyyppi kirjoitti:

        Tiedän todella hyvin, etten ole kiinnostava. Jotkut parhaat ominaisuuteni kyllä saattaisivat jotakuta viehättää, jos vain saisin jonkun kiinnostumaan niin pitkäksi aikaa, että ne ehtisivät tulemaan ilmi. Kaikkein parhaita puoliani en sitäpaitsi pysty esittämään julkisella paikalla. Monet hyvät pikku asiat pääsisivät esille parhaiten käytännössä, ajan kanssa. Ketä kiinnostaa uhrata hyvää aikaa johonkin äijään, jonka laatutuotteet jäävät halpojen erikoistarjousten varjoon? Käytäntö on osoittanut, että hyvin harvoin kukaan viitsii vaivautua. Jollekulle voisin kyllä olla hyvä, toiselle ehkä erinomainen kumppani, mutta mitä väliä sillä on? Tälläkin hetkellä tuhannet naiset nukkuvat yksin, vaikka seinän takana olisi täydellinen mies aivan yhtä yksin. Kummatkaan eivät vain tiedä tätä eikä toinen välttämättä ensisilmäyksellä vaikuta mitenkään erikoiselta. Eikä naapuria kumminkaan kehtaa tavallinen ihminen yrittää. Juorujahan siitä tulisi.

        Yksi syy voisi olla tuo yleistäminen. "Kaikki naiset karttavat eronnutta", "kaikki naiset haluavat linnakundin" ja niin päin pois. Kukaan normaalijärkinen nainen ei halua "kaikki naiset" miestä etenkään kun noi yleistykset ovat sellaisia millä ei ole mitään tekemistä tosielämän kanssa.

        Harjoittele vaikka sosiaalisia taitojasi ja ole vähän vähemmän katkera.


      • yäktyyppi
        Ihme juttu kirjoitti:

        Yksi syy voisi olla tuo yleistäminen. "Kaikki naiset karttavat eronnutta", "kaikki naiset haluavat linnakundin" ja niin päin pois. Kukaan normaalijärkinen nainen ei halua "kaikki naiset" miestä etenkään kun noi yleistykset ovat sellaisia millä ei ole mitään tekemistä tosielämän kanssa.

        Harjoittele vaikka sosiaalisia taitojasi ja ole vähän vähemmän katkera.

        Ylempänä sanoin selkeästi jonkun voivan hetkellisesti kiinnostua. Lues nyt ketju alusta saakka. Kun sanoit KUKAAN, tarkoitit käytännössä kaikkia, joten kukas nyt yleistikään ja mitä? Tarkasti lukien huomaat kyllä minun puhuvan enemmänkin kohtuuttoman suuresta epätodennäköisyydestä kuin absoluuttisesta mahdottomuudesta. Tarkalleen ottaen sosiaalisten taitojen näytteleminen ei ole ratkaisu, vaan valheellisen vaikutelman antamista. Voin yrittää, mutta olo ei kuitenkaan ole sellainen kuin olisin oma itseni. Väärä rooli. Väärää roolia vetävät ihmiset houkuttavat toisia roolinvetäjiä, minkä asian opin kantapään kautta viimeistään toisen eron yhteydessä.

        Ongelma ei sitäpaitsi ole ainoastaan minun, vaan myös naisten. Joku taatusti etsii jossain minuakin, mutta voi mennä ohi metrin päästä tunnistamatta. On hänkin yksin. Voi olla samanlainen olokin. Tilaisuutta toisen tunnistamiseen ei tule, koska nykyinen sukupuoltenvälinen kontaktijärjestelmä suosii agressiivista tyrkyttämistä ja pikaisia päätöksiä. Usein molemmat vielä tapahtuvat humalassa, joten suotuisa tulos on lähinnä herran hallussa. Toisten mielipiteet merkitsevät naisille paljon, mikä entisestään sekoittaa tilannetta. Miehillä ympäristön paine pakottaa esiintymään todellisuutta sosiaalisemmin ja tyrkymmin, mikä monilta ei selvinpäin onnistu. Ylläolevassa kommentissasi sinäkin kehotit minua mukautumaan sosiaaliseen muottiin, eli aiheutit ympäristöpainetta. Ympäristöpaineen alaisena ihminen ei toimi täysin omana itsenään, joten taas tilanne vääristyy ja mutkistuu. Montako juttua näilläkin palstoilla on ihmisistä, jotka ravintolassa olivat niin mukavia, hauskoja ja ihania, mutta kotona muuttuivatkin aivan erilaisiksi? Paljon! Ja moniko nainen on löytänyt omasta mielestään hienon, mutta vähän ehkä hiljaisen ja hitaasti saavutettavan miehen, joka tyttökavareiden mielestä on ollut täysi mölli, jonka oikea paikka olisi lantakasan päällä talikonvarressa? Taisinpa osua oikeaan. No, kaikkien meidän esi-isistämme ja äideistämme suurin osa seisoi lantakasan päällä kumiteräsaappaissa talikkoa heilutellen. Pätee myös naisiin. Ehkä näillä esivanhemmilla ei ollut paljonkaan käyttöä nykyiselle tekososiaaliselle, Amerikasta kopioidulle tyrkkykulttuurille. Ehkä suuri osa meistäkään ei oikeasti ole kotonaan tässä parisuhdesuoritteiden oravanpyörässä. Kuitenkin meitä pakotetaan ympäristöpaineella väkisin mukautumaan systeemiin, jossa suuri osa ihmisistä voi pahoin. Vain osa meistä voi menestyä nykyisillä parisuhdesuoritemarkkinoilla. Niille, joiden esi-isät olivat kierteleviä helppoheikkejä, kamasaksoja, kasakoita tai lestinheittäjiä, järjestelmä on hyvä ja palkitseva. Turpeessa kasvaneiden mökösuomalaisten ja korpikollien jälkeläisillä menestys riippuu lähinnä tuurista. Ensimmäinen askel tilanteen muuttamiseen ei ole väkinäisen mukasosiaalisuuden pakollistaminen, vaan oman suomalaisen perimän tunnustaminen. Emme me mitään amerikkalaisiakaan ole, joten miksemme voisi antaa itsellemme lupaa edetä hitasti, antaa vähän vaisummillekin esityksille jotain arvoa, olla tuijottamatta pelkkään sosiaaliseen suorituskykyyn ja tykätä ihmisistä, joihin edeltäjämmekin olisivat tykästyneet? Pohjimmiltaan tarvitsemme sellaisia ihmisiä, olivatpa ne muodissa, eli eivät. Harva suomalainen kuitenkaan on mikään päiväperho, joten miksemme voisi rehellisesti olla ihan vaan mullikoita ja kantturoita? Sisäisesti monet tuntevat itsensä sellaisiksi eikä valheessa eläminen tuota kuin vahinkoa itselle.


      • Ihme juttu kirjoitti:

        Kuules, tavallinen ihminen on sellainen Keijo Keskiverto. Keijo Keskiverto ei välttämättä ole erityisen hyvä missään, mutta useimmissa Keijo Keskiverroissa on piirteitä, jotka ovat joistakin kiinnostavia. Sinä et kuvaillut Keijo Keskivertoa vaan Tauno Tylsän.

        Ja mitä tulee tuohon linnakundeihin, niin kyllä on totta että linnakundeilla voi olla naisia. Eihän sun tarvitse katsoa kun mitä tahansa sossun tilastoa niin faktat hyppii silmille. Paskasakki sikiää keskenään minkä ehtii. Jos haluat itsellesi jonkun persoonallisuushäiriöisen sekakäyttäjän niin linnakundin sylistä sellainen voi löytyä. Olen itsekin kotoisin pk-seudun huonosta lähiöstä ja kyllähän siellä edelleen asuu niitä nykyään linnassakin käyneitä yläasteaikaisia luokkakavereita samalla luokalla olleiden päihteitä liikakäyttävien FAS-lapsia synnyttävien naistensa kanssa. Et kai sinä nyt kiellä paskasakkia keskenään pariutumasta? Yksikään mies joka sieltä on pois päässyt ei niiden linnakundien naisiin koskisi. Eikä yksikään sieltä pois muuttanut nainen ole niihin linnakundeihin koskenut. Jos oikeasti haaveilet hepatiittia sairastavasta narkkarimuijasta niin eiköhän se kerro sinusta ihan riittävästi.

        kommenttini, joka on tehty kello 15:27. Ja monesti linnakundin kainalossa on ihan tavallinen, jopa todella nätti tyttö, joka vaan kuvittelee voivansa muuttaa toisen rakkaudella. Jotkut taas retkahtavat valheisiin, eivätkä edes suostu uskomaan, että jätkässä on jotain vialla. Ne, jotka eivät ajoissa tajua luovuttaa, päätyvätkin lopulta hepatiittisiksi narkeiksi tai patologin asiakkaiksi, mutta alunperin olivat jotain muuta.


      • Ihme juttu
        yäktyyppi kirjoitti:

        Ylempänä sanoin selkeästi jonkun voivan hetkellisesti kiinnostua. Lues nyt ketju alusta saakka. Kun sanoit KUKAAN, tarkoitit käytännössä kaikkia, joten kukas nyt yleistikään ja mitä? Tarkasti lukien huomaat kyllä minun puhuvan enemmänkin kohtuuttoman suuresta epätodennäköisyydestä kuin absoluuttisesta mahdottomuudesta. Tarkalleen ottaen sosiaalisten taitojen näytteleminen ei ole ratkaisu, vaan valheellisen vaikutelman antamista. Voin yrittää, mutta olo ei kuitenkaan ole sellainen kuin olisin oma itseni. Väärä rooli. Väärää roolia vetävät ihmiset houkuttavat toisia roolinvetäjiä, minkä asian opin kantapään kautta viimeistään toisen eron yhteydessä.

        Ongelma ei sitäpaitsi ole ainoastaan minun, vaan myös naisten. Joku taatusti etsii jossain minuakin, mutta voi mennä ohi metrin päästä tunnistamatta. On hänkin yksin. Voi olla samanlainen olokin. Tilaisuutta toisen tunnistamiseen ei tule, koska nykyinen sukupuoltenvälinen kontaktijärjestelmä suosii agressiivista tyrkyttämistä ja pikaisia päätöksiä. Usein molemmat vielä tapahtuvat humalassa, joten suotuisa tulos on lähinnä herran hallussa. Toisten mielipiteet merkitsevät naisille paljon, mikä entisestään sekoittaa tilannetta. Miehillä ympäristön paine pakottaa esiintymään todellisuutta sosiaalisemmin ja tyrkymmin, mikä monilta ei selvinpäin onnistu. Ylläolevassa kommentissasi sinäkin kehotit minua mukautumaan sosiaaliseen muottiin, eli aiheutit ympäristöpainetta. Ympäristöpaineen alaisena ihminen ei toimi täysin omana itsenään, joten taas tilanne vääristyy ja mutkistuu. Montako juttua näilläkin palstoilla on ihmisistä, jotka ravintolassa olivat niin mukavia, hauskoja ja ihania, mutta kotona muuttuivatkin aivan erilaisiksi? Paljon! Ja moniko nainen on löytänyt omasta mielestään hienon, mutta vähän ehkä hiljaisen ja hitaasti saavutettavan miehen, joka tyttökavareiden mielestä on ollut täysi mölli, jonka oikea paikka olisi lantakasan päällä talikonvarressa? Taisinpa osua oikeaan. No, kaikkien meidän esi-isistämme ja äideistämme suurin osa seisoi lantakasan päällä kumiteräsaappaissa talikkoa heilutellen. Pätee myös naisiin. Ehkä näillä esivanhemmilla ei ollut paljonkaan käyttöä nykyiselle tekososiaaliselle, Amerikasta kopioidulle tyrkkykulttuurille. Ehkä suuri osa meistäkään ei oikeasti ole kotonaan tässä parisuhdesuoritteiden oravanpyörässä. Kuitenkin meitä pakotetaan ympäristöpaineella väkisin mukautumaan systeemiin, jossa suuri osa ihmisistä voi pahoin. Vain osa meistä voi menestyä nykyisillä parisuhdesuoritemarkkinoilla. Niille, joiden esi-isät olivat kierteleviä helppoheikkejä, kamasaksoja, kasakoita tai lestinheittäjiä, järjestelmä on hyvä ja palkitseva. Turpeessa kasvaneiden mökösuomalaisten ja korpikollien jälkeläisillä menestys riippuu lähinnä tuurista. Ensimmäinen askel tilanteen muuttamiseen ei ole väkinäisen mukasosiaalisuuden pakollistaminen, vaan oman suomalaisen perimän tunnustaminen. Emme me mitään amerikkalaisiakaan ole, joten miksemme voisi antaa itsellemme lupaa edetä hitasti, antaa vähän vaisummillekin esityksille jotain arvoa, olla tuijottamatta pelkkään sosiaaliseen suorituskykyyn ja tykätä ihmisistä, joihin edeltäjämmekin olisivat tykästyneet? Pohjimmiltaan tarvitsemme sellaisia ihmisiä, olivatpa ne muodissa, eli eivät. Harva suomalainen kuitenkaan on mikään päiväperho, joten miksemme voisi rehellisesti olla ihan vaan mullikoita ja kantturoita? Sisäisesti monet tuntevat itsensä sellaisiksi eikä valheessa eläminen tuota kuin vahinkoa itselle.

        Lue nyt vaan ne viestisi itse uudestaan, ja mieti millainen ja miten katkera kuva niistä muille välittyy. Ja normaalit ihmiset eivät lue pilkkua. Olet aivan itse tuonut esiin, että sinusta ei kukaan oikein kiinnostunut (paitsi ehkä tosi harvoin ja hetkellisesti) joten älä siitä minua syytä. Sosiaaliset taidot eivät ole rooli vaan kehitettävissä oleva elämän osa-alue ihan siinä missä monet muutkin jutut. Ihmiset opettelevat jatkuvasti uusia taitoja ja kehittyvät, ei siinä ole mitään väärää tai valheellista.

        "Ongelma ei sitäpaitsi ole ainoastaan minun, vaan myös naisten."

        Voi olla, mutta mitä sitten? Tänne ei ole kukaan nainen tullut inisemään siitä ettei ole kohdannut juuri sinua.

        "Tilaisuutta toisen tunnistamiseen ei tule, koska nykyinen sukupuoltenvälinen kontaktijärjestelmä suosii agressiivista tyrkyttämistä ja pikaisia päätöksiä."

        Bullshit.

        "Ylläolevassa kommentissasi sinäkin kehotit minua mukautumaan sosiaaliseen muottiin, eli aiheutit ympäristöpainetta."

        Kehotin sinua kehittämään sosiaalisia taitojasi. On aivan totta, että menestyäkseen pariutumisrintamalla on hyvä olla poikkeamatta huonompaan suuntaan toisista. Nyt ei eletä kivikaudella tai maatalousyhteiskunnassa vaan on vuosi 2010 ja ihmiset toimivat kuten vuonna 2010 toimitaan. Ininästäsi huolimatta Suomi ei muutu 1700-luvun alun maatalousyhteiskunnaksi joten sopeudu tai häviät. Se on oma valintasi.

        "Ja moniko nainen on löytänyt omasta mielestään hienon, mutta vähän ehkä hiljaisen ja hitaasti saavutettavan miehen, joka tyttökavareiden mielestä on ollut täysi mölli, jonka oikea paikka olisi lantakasan päällä talikonvarressa?"

        Aikuisen naisen ystävät eivät puutu parinvalintaan ellei kumppanissa ole jotain todella pahasti vialla. Jos sinun tapaamiesi naisten ystävät puuttuvat pariutumiseen, katso peiliin.


      • Ihme juttu
        yäktyyppi kirjoitti:

        kommenttini, joka on tehty kello 15:27. Ja monesti linnakundin kainalossa on ihan tavallinen, jopa todella nätti tyttö, joka vaan kuvittelee voivansa muuttaa toisen rakkaudella. Jotkut taas retkahtavat valheisiin, eivätkä edes suostu uskomaan, että jätkässä on jotain vialla. Ne, jotka eivät ajoissa tajua luovuttaa, päätyvätkin lopulta hepatiittisiksi narkeiksi tai patologin asiakkaiksi, mutta alunperin olivat jotain muuta.

        Joo, niin varmaan on linnakundien kainaloissa MONESTI niitä ihan tavallisia tyttöjä. Varmasti joskus on aivan kuten linnassa istuneiden naistenkin kainalossa on joskus ihan tavallisia miehiä. Yleistä tämä ei kuitenkaan ole eivätkä tällaiset suhteet kestä pitkään ellei toinen ole muuttanut tapojaan merkittävästi. Joillain harvoilla on tämä marttyyrikompleksi. On niin kivaa kun on se kamala puoliso jota voi yrittää parantaa ja muuttaa niin paljon kun ehtii. Tällaisen "kamalan puolison" ei kuitenkaan tarvitse olla linnakundi.

        Omat kokemukseni sekä kotiseudultani että eräästä ex-työpaikastani kyllä puoltavat sitä, että naiset osaavat ihan itse aloittaa sen huumausaineiden käytön ja moninkertaisen linnakundin kainaloon päätyneet naiset ovat kyllä yleensä olleet aika rappiolla jo aiemmin. Usein heillä itselläänkin on rikosrekisteriä. Tottakai tuttavapiiri vaikuttaa siihen, että alkaako käyttää aineita ym., mutta naiset ja miehet joita tuollainen elämäntyyli ei kiinnosta eivät myöskään tuollaiseen seuraan hakeudu.

        Mutta tuomitsevuutesi näkyy tässäkin. Oletat, että kerran linnakundi, aina linnakundi. Tai linnamimmi. Ihminen ei siis voi mielestäsi muuttua. Kuitenkin maailmassa on paljon ihmisiä, jotka ovat olleet linnassa vain kerran.

        Päihdeongelmat ja rikollisuus ovat siitä kivoja juttuja, että ne eivät näy etenkään nuorella ihmisellä heti päälle päin. Olet leimannut naapureitasi "linnakundeiksi" (ulkonäön perusteella?) ja heidän tyttöystäviään (joita et edes tunne) ihan tavallisiksi. Ilmeisesti sen perusteella, että ovat nättejä. Aivan, kun kaikki rikolliset tai päihteitä käyttävät naiset olisivat pilottitakkiin pukeutuneita läpeensä tatuoituja miesmäisiä naisia. Voit yllättyä vielä joskus kuinka "ihan tavallisen" näköinen nainen voikin olla väkivaltainen tai päihteiden sekakäyttäjä. Monet lapsuudenkaverini ovat tästä aivan erinomaisia esimerkkejä. Vaatteet on ihan normaalit ja naama siisti mutta pillereitä, viinaa ja huumeita kuluu ja rikosrekisteri vaan kasvaa. Seura on hyvin epämääräistä.


      • Ihme juttu kirjoitti:

        Joo, niin varmaan on linnakundien kainaloissa MONESTI niitä ihan tavallisia tyttöjä. Varmasti joskus on aivan kuten linnassa istuneiden naistenkin kainalossa on joskus ihan tavallisia miehiä. Yleistä tämä ei kuitenkaan ole eivätkä tällaiset suhteet kestä pitkään ellei toinen ole muuttanut tapojaan merkittävästi. Joillain harvoilla on tämä marttyyrikompleksi. On niin kivaa kun on se kamala puoliso jota voi yrittää parantaa ja muuttaa niin paljon kun ehtii. Tällaisen "kamalan puolison" ei kuitenkaan tarvitse olla linnakundi.

        Omat kokemukseni sekä kotiseudultani että eräästä ex-työpaikastani kyllä puoltavat sitä, että naiset osaavat ihan itse aloittaa sen huumausaineiden käytön ja moninkertaisen linnakundin kainaloon päätyneet naiset ovat kyllä yleensä olleet aika rappiolla jo aiemmin. Usein heillä itselläänkin on rikosrekisteriä. Tottakai tuttavapiiri vaikuttaa siihen, että alkaako käyttää aineita ym., mutta naiset ja miehet joita tuollainen elämäntyyli ei kiinnosta eivät myöskään tuollaiseen seuraan hakeudu.

        Mutta tuomitsevuutesi näkyy tässäkin. Oletat, että kerran linnakundi, aina linnakundi. Tai linnamimmi. Ihminen ei siis voi mielestäsi muuttua. Kuitenkin maailmassa on paljon ihmisiä, jotka ovat olleet linnassa vain kerran.

        Päihdeongelmat ja rikollisuus ovat siitä kivoja juttuja, että ne eivät näy etenkään nuorella ihmisellä heti päälle päin. Olet leimannut naapureitasi "linnakundeiksi" (ulkonäön perusteella?) ja heidän tyttöystäviään (joita et edes tunne) ihan tavallisiksi. Ilmeisesti sen perusteella, että ovat nättejä. Aivan, kun kaikki rikolliset tai päihteitä käyttävät naiset olisivat pilottitakkiin pukeutuneita läpeensä tatuoituja miesmäisiä naisia. Voit yllättyä vielä joskus kuinka "ihan tavallisen" näköinen nainen voikin olla väkivaltainen tai päihteiden sekakäyttäjä. Monet lapsuudenkaverini ovat tästä aivan erinomaisia esimerkkejä. Vaatteet on ihan normaalit ja naama siisti mutta pillereitä, viinaa ja huumeita kuluu ja rikosrekisteri vaan kasvaa. Seura on hyvin epämääräistä.

        Ei suinkaan, on minulla valitettavasti ollut ihan oikeita yhteenottoja esim. murhamiesten kanssa. Toistaiseksi olen voittanut aina. Teräaseet ovat heiluneet ja Kung Fu on kaatanut. On tullut ehkä nähtyä liian monta Bruce Lee elokuvaa, mutta täällä siitäkin on ollut hyötyä. Pari naistakin on tullut siinä sivussa pelastettua. Yksi leipäveitseltä ja toinen kuristamiselta. Kuristaja on tietääkseni nyt vankilassa veljensä murhayrityksestä. Halkaisi tältä kallon pesismailalla. Veli on nyt vähän vajaa, mutta eipä järki ennenkään päätä pakottanut.

        Että tutkimusmateriaalia on tosiaankin riittänyt, vai kuinka? Kirjaimelliseti kouriintuntuvaa todistuaineistoa on kertynyt. Muistaakseni sanoin, että minulla on hyviä puolia, jotka eivät heti tule ilmi. En ole naisille turvallinen, vaan fanaattisen turvallinen. Toistenkin naisille, en vain omalle. Mikäli semmoinen nyt olisi.

        Mitä pettävään ulkomuotoon tulee, arvaappa tiedänkö.


      • Ihme juttu kirjoitti:

        Lue nyt vaan ne viestisi itse uudestaan, ja mieti millainen ja miten katkera kuva niistä muille välittyy. Ja normaalit ihmiset eivät lue pilkkua. Olet aivan itse tuonut esiin, että sinusta ei kukaan oikein kiinnostunut (paitsi ehkä tosi harvoin ja hetkellisesti) joten älä siitä minua syytä. Sosiaaliset taidot eivät ole rooli vaan kehitettävissä oleva elämän osa-alue ihan siinä missä monet muutkin jutut. Ihmiset opettelevat jatkuvasti uusia taitoja ja kehittyvät, ei siinä ole mitään väärää tai valheellista.

        "Ongelma ei sitäpaitsi ole ainoastaan minun, vaan myös naisten."

        Voi olla, mutta mitä sitten? Tänne ei ole kukaan nainen tullut inisemään siitä ettei ole kohdannut juuri sinua.

        "Tilaisuutta toisen tunnistamiseen ei tule, koska nykyinen sukupuoltenvälinen kontaktijärjestelmä suosii agressiivista tyrkyttämistä ja pikaisia päätöksiä."

        Bullshit.

        "Ylläolevassa kommentissasi sinäkin kehotit minua mukautumaan sosiaaliseen muottiin, eli aiheutit ympäristöpainetta."

        Kehotin sinua kehittämään sosiaalisia taitojasi. On aivan totta, että menestyäkseen pariutumisrintamalla on hyvä olla poikkeamatta huonompaan suuntaan toisista. Nyt ei eletä kivikaudella tai maatalousyhteiskunnassa vaan on vuosi 2010 ja ihmiset toimivat kuten vuonna 2010 toimitaan. Ininästäsi huolimatta Suomi ei muutu 1700-luvun alun maatalousyhteiskunnaksi joten sopeudu tai häviät. Se on oma valintasi.

        "Ja moniko nainen on löytänyt omasta mielestään hienon, mutta vähän ehkä hiljaisen ja hitaasti saavutettavan miehen, joka tyttökavareiden mielestä on ollut täysi mölli, jonka oikea paikka olisi lantakasan päällä talikonvarressa?"

        Aikuisen naisen ystävät eivät puutu parinvalintaan ellei kumppanissa ole jotain todella pahasti vialla. Jos sinun tapaamiesi naisten ystävät puuttuvat pariutumiseen, katso peiliin.

        minun pilkuissani nyt on vikaa? Normaalit ihmiset tosiaankin käyttävät pilkkua! Etkö parempaa känisemisen aihetta keksinyt? Oliko niitä nyt liikaa vai liian vähän? Pilkuista asiaa tekevät ihmiset, joilla ei todellista valittamisen aihetta ole, mutta kauhea hinkiu toisten mollaamiseen kyllä on. Siitähän tässä nytkin on kysymys! Pelkkää lapsellista mollaamista! Näet, että joku on vähän yksinäinen, hiukan katkera ja pessimistinen syistä, jotka hän selkeästi kertoo. Loistavaa! Erinomainen tilaisuus kerätä irtopisteitä ja näyttää hetki nokkelalta! Nytpä heti sönköttämään toiselle: "Hei sä oot selvästi katkera, yksinäinen pessimisti! Ottaax päähän hei? Kyl mul ainaki ottais jos oisin noin surkee tyyppi! Onnex se on kaikki sun omaa syytä, LÄLLÄTI LÄLLÄTI LÄÄ! Olenpa upee uros kun osaan vittuilla ihmisille ja kirjoittaa enkuksi BULLSHIT! Hää häää häää!" Todella fiksua.

        VEDÄ SE KYRPÄ HETKEKSI POIS PERSEESTÄS, ETTEI PAINA AIVOJA! Kasva kakara aikuiseksi! Täällä on ihan oikeita ihmisiä keskustelemassa niin pal helvetin oikeista asioista ja sinä tulet tänne leikkimään mukamas nokkelaa pikku saivartelijaa! KUN NYT OLET VETÄNYT SEN KYRVÄN POIS PERSEESTÄSI, TUNGE SE SUUHUSI JA MAISTA! JOS MAISTUU PASKALTA, SYYTÄ RAUHASSA ITTEÄS! MAKU ON IHAN OMATEKEMÄ!

        Keskustelu tämän kakaran kanssa päättyy tähän.


      • Ihme juttu
        yäktyyppi kirjoitti:

        minun pilkuissani nyt on vikaa? Normaalit ihmiset tosiaankin käyttävät pilkkua! Etkö parempaa känisemisen aihetta keksinyt? Oliko niitä nyt liikaa vai liian vähän? Pilkuista asiaa tekevät ihmiset, joilla ei todellista valittamisen aihetta ole, mutta kauhea hinkiu toisten mollaamiseen kyllä on. Siitähän tässä nytkin on kysymys! Pelkkää lapsellista mollaamista! Näet, että joku on vähän yksinäinen, hiukan katkera ja pessimistinen syistä, jotka hän selkeästi kertoo. Loistavaa! Erinomainen tilaisuus kerätä irtopisteitä ja näyttää hetki nokkelalta! Nytpä heti sönköttämään toiselle: "Hei sä oot selvästi katkera, yksinäinen pessimisti! Ottaax päähän hei? Kyl mul ainaki ottais jos oisin noin surkee tyyppi! Onnex se on kaikki sun omaa syytä, LÄLLÄTI LÄLLÄTI LÄÄ! Olenpa upee uros kun osaan vittuilla ihmisille ja kirjoittaa enkuksi BULLSHIT! Hää häää häää!" Todella fiksua.

        VEDÄ SE KYRPÄ HETKEKSI POIS PERSEESTÄS, ETTEI PAINA AIVOJA! Kasva kakara aikuiseksi! Täällä on ihan oikeita ihmisiä keskustelemassa niin pal helvetin oikeista asioista ja sinä tulet tänne leikkimään mukamas nokkelaa pikku saivartelijaa! KUN NYT OLET VETÄNYT SEN KYRVÄN POIS PERSEESTÄSI, TUNGE SE SUUHUSI JA MAISTA! JOS MAISTUU PASKALTA, SYYTÄ RAUHASSA ITTEÄS! MAKU ON IHAN OMATEKEMÄ!

        Keskustelu tämän kakaran kanssa päättyy tähän.

        pilkkua voi käyttää mutta sitä ei tarvitse nussia.

        Ja jos avaudut netissä niin varaudu, että joku antaa palautetta. Kukaan ei pakota sinua avautumaan eikä ihmisillä ole mitään velvollisuutta antaa sinulle mitään ihkudaapusipusipalautetta, kun kirjoituksistasi voi jo aika pitkälle veikata mikä on syy yksinäisyyteesi. Vastaus ei muuten ole avioero tai se että tavalliset miehet eivät kelpaa.

        Mitä tulee siihen omaan syyhyn niin niin karulta kun se kuulostaakin, elämä on aika pitkälle sitä miksi sen tekee. Ympäristöä eikä varsinkaan toista sukupuolta ei voi syyttää loputtomiin. Jossain vaiheessa on osattava nähdä ne seikat itsessä mitkä ovat syitä siihen omaan tilanteeseen.


      • Ihme juttu
        yäktyyppi kirjoitti:

        Ei suinkaan, on minulla valitettavasti ollut ihan oikeita yhteenottoja esim. murhamiesten kanssa. Toistaiseksi olen voittanut aina. Teräaseet ovat heiluneet ja Kung Fu on kaatanut. On tullut ehkä nähtyä liian monta Bruce Lee elokuvaa, mutta täällä siitäkin on ollut hyötyä. Pari naistakin on tullut siinä sivussa pelastettua. Yksi leipäveitseltä ja toinen kuristamiselta. Kuristaja on tietääkseni nyt vankilassa veljensä murhayrityksestä. Halkaisi tältä kallon pesismailalla. Veli on nyt vähän vajaa, mutta eipä järki ennenkään päätä pakottanut.

        Että tutkimusmateriaalia on tosiaankin riittänyt, vai kuinka? Kirjaimelliseti kouriintuntuvaa todistuaineistoa on kertynyt. Muistaakseni sanoin, että minulla on hyviä puolia, jotka eivät heti tule ilmi. En ole naisille turvallinen, vaan fanaattisen turvallinen. Toistenkin naisille, en vain omalle. Mikäli semmoinen nyt olisi.

        Mitä pettävään ulkomuotoon tulee, arvaappa tiedänkö.

        sen perusteella että sinä olet tapellut linnakundin kanssa kaikki naiset pitävät linnakundeista? Minä ollut työssä jossa olen kohdannut joka päivä vankilassa istuneita ja heidän puolisoitaan. Voin sanoa, että mitenkään yleistä ei ole että linnakundien puolisot olisivat itsekään mitään puhtoisia pulmusia. Aika usein myös näillä naisilla on vankka rikos- ja päihdetausta. Monet ovat itsekin olleet vankilassa, ei se noissa piireissä mitenkään harvinaista ole.

        Siksipä ärsyttää tämä "naiset pitävät linnakundeista" paska. Vain täysluuseri itkee, että naiset pitävät linnakundeista kun olen itse nähnyt riittävän monta kertaa millainen naismateriaali viehättyy linnakundeista.

        Perheväkivaltaa rikosllispiireissä on, mutta sitä on aivan tavallisissakin perheissä. Se, että nainen saa puukosta ei tee naisesta kunnollista jos nainen ei sitä ole. Tottakai väkivaltaan pitää puuttua silti jos sitä näkee ja teen niin itsekin. Olen isokokoinen, joten yleensä pelkästään puhuminen riittää. En koe itseäni "sankariksi" jos joudun lyömään jotakuta. Edelleen jää epäselväksi mitä luulet tietäväsi linnakundeista ja heidän puolisoistaan sen perusteella, että tappelet heidän kanssaan? Minusta olet aivan yhtä lailla "linnamateriaalia" itsekin jos riehut kadulla puukko kädessä, aivan sama keitä sinulla on vastassa. Ja voin todellakin kuvitella että se on monista naisista myös vastenmielistä. Useimmat naiset eivät viehäty arvaamattomuudesta ja väkivaltaisuudesta vaan turvallisuudesta. Turvallinen mies saa väkivaltatilanteen loppumaan alentumatta samalle tasolle ellei ole aivan pakko. Yleensä ei ole, kun näitä tilanteita voi pyrkiä välttelemäänkin.


      • Ihme juttu kirjoitti:

        sen perusteella että sinä olet tapellut linnakundin kanssa kaikki naiset pitävät linnakundeista? Minä ollut työssä jossa olen kohdannut joka päivä vankilassa istuneita ja heidän puolisoitaan. Voin sanoa, että mitenkään yleistä ei ole että linnakundien puolisot olisivat itsekään mitään puhtoisia pulmusia. Aika usein myös näillä naisilla on vankka rikos- ja päihdetausta. Monet ovat itsekin olleet vankilassa, ei se noissa piireissä mitenkään harvinaista ole.

        Siksipä ärsyttää tämä "naiset pitävät linnakundeista" paska. Vain täysluuseri itkee, että naiset pitävät linnakundeista kun olen itse nähnyt riittävän monta kertaa millainen naismateriaali viehättyy linnakundeista.

        Perheväkivaltaa rikosllispiireissä on, mutta sitä on aivan tavallisissakin perheissä. Se, että nainen saa puukosta ei tee naisesta kunnollista jos nainen ei sitä ole. Tottakai väkivaltaan pitää puuttua silti jos sitä näkee ja teen niin itsekin. Olen isokokoinen, joten yleensä pelkästään puhuminen riittää. En koe itseäni "sankariksi" jos joudun lyömään jotakuta. Edelleen jää epäselväksi mitä luulet tietäväsi linnakundeista ja heidän puolisoistaan sen perusteella, että tappelet heidän kanssaan? Minusta olet aivan yhtä lailla "linnamateriaalia" itsekin jos riehut kadulla puukko kädessä, aivan sama keitä sinulla on vastassa. Ja voin todellakin kuvitella että se on monista naisista myös vastenmielistä. Useimmat naiset eivät viehäty arvaamattomuudesta ja väkivaltaisuudesta vaan turvallisuudesta. Turvallinen mies saa väkivaltatilanteen loppumaan alentumatta samalle tasolle ellei ole aivan pakko. Yleensä ei ole, kun näitä tilanteita voi pyrkiä välttelemäänkin.

        Äijähän lukee kuin piru raamattua. Jos menen väliin, kun ihmisiä huidotaan puukolla, olen muka itse puukottaja! Jos linnakundi kuristaa tyttöystäväänsä ja alkaa lyömään, kun minä estän häntä, olen siis jotenkin äärimmäisen väkivaltainen riidanhaastaja! Minun ei tarvitse aloittaa mitään. Täällä annetaan nyrkistä pyytämättäkin ja syyksi riittää oleminen väärässä paikassa väärään aikaan. Olen kevytrakenteinen, mikä näille jätkille tarkoittaa helppoa voittoa. Sitten ollaan hämmästyneitä, kun toinen antaa takaisin Kung Fulla. Aina muuten olen toiminut lain sallimissa rajoissa enkä ole lyönyt ensimmäisenä. Ennen kuin löin murhamiestä, olin väistänyt tai torjunut noin 8-10 lyöntiä. Itse löin kahdesti ja kumpikin lyönti oli vastaus poikkeuksellisen törkeisiin temppuihin. Naurettava saivartelusi ja kieron takaperoinen logiikkasi kertovat kyllä, kummalla meistä on suurempi todennäköisyys olla oikeasti vittumainen kumppani. Tuommoisia on tavattu ennenkin. Olet yksinkertaisesti kieroutunut yksilö, joka nauttii saadessaan vääntää totuuden solmuun. Kaikki tietenkin esitetään mukamas asiallisesti ja saivartelua perustellaan ottamalla tueksi joku ilmeinen fakta, joka sekin väännetään tarkoittamaan jotain aivan muuta kuin sillä on alkuperäisessä asiayhteydessä tarkoitettu. Kaikesta paistaa läpi niljakas lierous. Lakimiehet ja poliitikot tekevät tuota koko ajan. Sinulla on luultavasti joku tarkempia tutkimuksia vaativa häiriö taustalla. Parisuhteessa tuollaiset yleensä murentavat kumppaninsa itsetunnon näennäisen loogisilla, mutta pohjimmiltaan sairaalloisen pirullisilla kommenteilla, jotka iskevät poikkeuksetta uhrin heikoimpaan kohtaan. Ajan mittaan tämä saatanallinen logiikka hämmentää toisen todellisuudentajun ja saa hänet päästään sekaisin. Syyllinen hihittää itsekseen ja nauttii toisen kärsimyksestä. Hänen oma mielenterveytensä tietysti näyttää hullun rinnalla varsin hyvältä. Tuollaiset ihmiset ajavat toisia itsemurhiin sairailla aivoleikeillään. Onneksi olen tavannut teikäläisiä ennenkin. Jäit kiinni olemalla aika hyvä harrastuksessasi. Et vaan tarpeeksi hyvä. Ilmeisesti olet tottunut leikkimään tätä naisten ja tyhmempien miesten kanssa etkä odottanut tapaavasi miestä, jolle tuommoiset ovat tuttuja. Tarvitset hoitoa. Mitä sinä teet ihmissuhdepalstalla, lienee itsestäänselvää. Teikäläiset tarvitsevat uhreja. Ihmissuhdepalstat ovat täynnä naisia, joilla on joku itsetunto-ongelma, joka taas altistaa tuommoisten tyyppien hyväksikäytölle. Mene pois. Lakkaa leikkimästä sivistynyttä.


      • Ihme juttu
        yäktyyppi kirjoitti:

        Äijähän lukee kuin piru raamattua. Jos menen väliin, kun ihmisiä huidotaan puukolla, olen muka itse puukottaja! Jos linnakundi kuristaa tyttöystäväänsä ja alkaa lyömään, kun minä estän häntä, olen siis jotenkin äärimmäisen väkivaltainen riidanhaastaja! Minun ei tarvitse aloittaa mitään. Täällä annetaan nyrkistä pyytämättäkin ja syyksi riittää oleminen väärässä paikassa väärään aikaan. Olen kevytrakenteinen, mikä näille jätkille tarkoittaa helppoa voittoa. Sitten ollaan hämmästyneitä, kun toinen antaa takaisin Kung Fulla. Aina muuten olen toiminut lain sallimissa rajoissa enkä ole lyönyt ensimmäisenä. Ennen kuin löin murhamiestä, olin väistänyt tai torjunut noin 8-10 lyöntiä. Itse löin kahdesti ja kumpikin lyönti oli vastaus poikkeuksellisen törkeisiin temppuihin. Naurettava saivartelusi ja kieron takaperoinen logiikkasi kertovat kyllä, kummalla meistä on suurempi todennäköisyys olla oikeasti vittumainen kumppani. Tuommoisia on tavattu ennenkin. Olet yksinkertaisesti kieroutunut yksilö, joka nauttii saadessaan vääntää totuuden solmuun. Kaikki tietenkin esitetään mukamas asiallisesti ja saivartelua perustellaan ottamalla tueksi joku ilmeinen fakta, joka sekin väännetään tarkoittamaan jotain aivan muuta kuin sillä on alkuperäisessä asiayhteydessä tarkoitettu. Kaikesta paistaa läpi niljakas lierous. Lakimiehet ja poliitikot tekevät tuota koko ajan. Sinulla on luultavasti joku tarkempia tutkimuksia vaativa häiriö taustalla. Parisuhteessa tuollaiset yleensä murentavat kumppaninsa itsetunnon näennäisen loogisilla, mutta pohjimmiltaan sairaalloisen pirullisilla kommenteilla, jotka iskevät poikkeuksetta uhrin heikoimpaan kohtaan. Ajan mittaan tämä saatanallinen logiikka hämmentää toisen todellisuudentajun ja saa hänet päästään sekaisin. Syyllinen hihittää itsekseen ja nauttii toisen kärsimyksestä. Hänen oma mielenterveytensä tietysti näyttää hullun rinnalla varsin hyvältä. Tuollaiset ihmiset ajavat toisia itsemurhiin sairailla aivoleikeillään. Onneksi olen tavannut teikäläisiä ennenkin. Jäit kiinni olemalla aika hyvä harrastuksessasi. Et vaan tarpeeksi hyvä. Ilmeisesti olet tottunut leikkimään tätä naisten ja tyhmempien miesten kanssa etkä odottanut tapaavasi miestä, jolle tuommoiset ovat tuttuja. Tarvitset hoitoa. Mitä sinä teet ihmissuhdepalstalla, lienee itsestäänselvää. Teikäläiset tarvitsevat uhreja. Ihmissuhdepalstat ovat täynnä naisia, joilla on joku itsetunto-ongelma, joka taas altistaa tuommoisten tyyppien hyväksikäytölle. Mene pois. Lakkaa leikkimästä sivistynyttä.

        Et sinä ilmaissut asiaasi omassa viestissäsi noin. Ilmaisit asian niin, että väkivaltaisuus on jotenkin jees. Sitä se ei minusta eikä kenestäkään terveestä ihmisestä ole.

        Mutta antaa olla. En usko sekuntiakaan että olisit joku 150cm pitkä tosielämän Jackie Chan tai Chuck Norris joka kulkee ympäri Turkua pieksemässä murhamiehiä.

        Ja mitä tulee kumppaniini, niin älä hänestä huoli. Hän voi ihan hyvin. En minä häntä murenna enkä siihen kykenisikään. Hänellä on oma luonne ja hyvä niin.


    • deeplybroken

      Ajattelin että minun vaimo kirjoittanut tuon viestin tänne :) Oo huoletta häntä ei todellakaan sun purkaukset haittaa ja hän rakastaa sinua sellaisena kuin olet :)

    • heterom -84

      mies on niin tyhmä että on ottanu sun kaltaisen naisen? Noin hieno mies ansaitsee paljon parempaa.

      "petipuuhissakin minun nautintoni ennen häntä."

      Onkohan sellaista naista olemassakaan jolle miehen nautinto tulisi ennen omaa? Eipä taida löytyä.

      • Että sellasta

        "Onkohan sellaista naista olemassakaan jolle miehen nautinto tulisi ennen omaa? Eipä taida löytyä."

        Aika usein taitaa näin käydä kun vain joku 30% naisista saa yhdyntäorgasmin. Että sellasta.


    • TäydelliNeN?NaiNeN

      ...niinpä...hyvä kysymys! Itse seurustelin miehen kanssa, joka jätti minut sen takia, että minä olin "liian täydellinen hänelle"! Minua ennen hän oli seurustellut naisen kanssa, jolla oli alkoholiongelma, itsetunto hukassa, asiat sekaisin. Aluksi miestä juuri viehätti se, että olen aivan tavis - asiat kunnossa, tasapainoinen, tyytyväinen elämääni. Mutta...sitten hän alkoikin tuntea huonommuutta minuun verrattuna! Ja aivan syyttä suotta. Ero satutti minua mutta nyt tiedän, että hyvä niin. Hän ei kestänyt sitä, että hänellä olisi ollut tasaveroinen kumppani. Hän sai nautintoa siitä, että nainen tarvitsee häntä, on riippuvainen hänestä - hän saa tuntea itsensä tarpeelliseksi, suorastaan korvaamattomaksi...uhkailihan tuo x itsemurhallakin kun ei muka pärjää ilman x-miestään. Mies ei palannut hänen luokseen vaikka meidän suhde loppuikin...
      Aivan varmasti kukaan ei ole täydellinen - kaikissa meissä on omat vikamme tai kehitystarpeemme:) Sinähän voit opettaa miestäsi juuri näyttämään myös ikäviä tunteita yms..
      Hyvää kesää sinulle ja ole ainoastaan onnellinen, että olet löytänyt helmen! Ja sinä olet helmi hänelle!

    • zdfs

      Tajuatko miten typerästä asiasta sinä pilalle hemmoteltu kakara olet tehnyt itsellesi ongelman? Mutta noin siinä taitaa käydä, kun elämä on helppoa ja sen myötä tylsää; oikeiden vastoinkäymisten puutteessa niitä pitää keksiä.

      Kaikille ei suoda edes suoda rakkautta ja puolisoa koko elämän aikana, ja sinä kitiset, että sinulla on liian hyvä mies. Häpeä huora.

    • täydlelliset ihmiset

      ja mun mieskin. Meillä on täydellinen avioliitto, ja monet ovat meille kateellisia.

      Mieheni rakastaa ja muistaa mua joka päivä ja minä häntä. Emme koskaan riitele ja pussaamme aina.

      Olemme niin hyvä pari että naurattaa kun ihmiset ihmettelee ja kehuu meitä. Sanommekin että opetelkaa työ kanssa ei se ole vaikeeta.

      Olemme koko suvun lemmikkejä, ja kaikki naapurit ovat niin niin katellisia. Mutta oma on heillä valinta, jos haluu riidellä. Me emme halua.

    • FinnMale

      Ihan kun mun ex-suhteestani. Joka loppui 8 vuoden jälkeen siihen, että kihlattuni vaihtoi mut kaljupäiseen bodariin, joka oli sovinisti, seksiaddikti - ja muutenkin mun vastakohta. No, se loppui aika nopeasti pahoinpitelyyn, harmi sinänsä, en toivo exälleni pahaa. Exäni suhde perheeseensä lopahti eroomme, koska he pitivät minusta eivätkä tajunneet, että hän jätti minut. Mutta lopultakin, itsehän sinä päätät. Jos ei tunnu hyvältä, älä ole suhteessa!

    • tohveli-vohveli

      Kaikki mikä näyttää täydelliseltä, ei sitä ole. Tarkoitan että kaikissa meissä on virheitä ja niistäkin voi oppia pitämään ja ne voi ainakin oppia hyväksymään. Ne tekevät läheisestä ihmisestä inhimillisen ja oman. Virheet ja toisen tukeminen niistä huolimatta ovat myös osa suhteen vastavuoroisuutta. Ne lähentävät ihmisiä.
      Jos toinen ei koskaan tiuskahda voi tulla mieleen, että tarkoittaako se todella että hän on oikeasti niin kypsä ihminen, vai eikö hän vain näytä sinulle heikkouksiaan. Usein virheettömyys karisee ainakin hiukan, kun toisen oppii tuntemaan tarpeeksi hyvin. Ehkä ihan aitoja pyhimyksiäkin on ja ehkä pystyt hyväksymään sen. Tai ehkä olet vaan niin rakastunut että kaikki miehesi tekemä näyttää sinulle täydelliseltä. Hah. Harvinainen ongelma kait. Yleensä avioliitossa kuvitelmat toisen täydellisyydestä karisevat nopeasti. :) Toisaalta mikään ei estä sinua itseäsi kehittämästä itseäsi ihmisenä. Tärkeintä minusta on, että osaa pyytää anteeksi kun huomaa tehneensä jotain väärin.

    • mmörriö

      Lupaan että en ole täydellinen.Perustetaan perhe..Rakas.

    • AmericanMuscle

      Miksi on huonoasia jos mies rauhallinen ja muut huomioon ottava?

      Itse en menetä hermoja vaikka oma rakas saakin mitä ihmeellisimpiä kiukuttelukohtauksia ja on mustasukkainen naispuolisista ystävistäni. Ja ystävillä myös tarkoitan ystäviä joiden kanssa keskustelen asioista (lähinnä naisten ongelmista), ei muuta.
      Ymmärrän kyllä että emännällä töissä stressiä ja hän kantaa sitä myös kotosalla ja joutuu välillä tekemään enemmän "kotitöitä" kun minä, yrittäjänä työpäivät ovat sellaisia 8-16h, joten välillä kerkee vain kotia nukkumaan.
      Kukaan ei ole täydellinen... Meissä kaikissa on vikoja mutta yhteiselämän onnistuminen riippuu lähinnä siitä miten oppii hyväksymään ne toisen virheet? Itse olen ns. naistenmies eli tulen juttuun naisten kanssa. Silti en ole pettänyt kultaani enkä petä...

      Se että tunnet itsesi huonommaksi johtuu ihan "omastatunnostasi". Ilmeisemmin ne sun kiukuttelus on ollut turhia kuten omalla rakkaallakin. Jos olet ollut väärässä ja turhasta asiasta meuhkannut ni "anteeksi pyyntö" ja joku ele katumiseen olisi paikallaan... Tosin kannattaa miettiä onko joka kuukautinen kiukuttelu paikallaan ja kuinka kauan miehes jaksaa samaan syyhyn vetoamisia kuunnella?

      Ps. Kannattaisi pitää kultakimpaleesta kiinni kynsin hampain... Tuskin löydät samanlaista persoonaa. Kun kerran sulla on jo mies joka vastaa kuvaasi ihannemiehestä miksi pilaisit sen olemalla hankala?

    • äippä 73

      huomaat puutteesi, se tekee sinusta täydellisen!

    • puuma7

      Moi JiiAaAa,

      Ei KUKAAN ole täydellinen, ei myöskään miehesi. Oletteko naimisissa, onko teillä lapsia,asutteko yhdessä? Minä tutustuin erääseen "täydelliseen" mieheen joka minut "omaksi" saatuaan muuttui täysin. Hän oli narsisti. Kyllä jokainen joskus kiukkuaa ja rähisee, eriasia on jos sellaista tekee koko ajan... kyllä varmasti miehelläsikin on huonoja päibiä, kuinka hän osoittaa ne? Kellään EI VOI olla aina paras päivä, ellei teeskentele... Tämä on minun mielipiteeni.

      Joka tapauksessa jos sinusta ei tunnu hyvältä, sinun ei tarvitse selitellä asiaa itsellesi niin, että sinun "tulisi olla tyytyväinen koska miehesi on niin täydellinen joka asiassa". Jos et ole tyytyväinen, myönnä se ja mieti asiaa siltä pohjalta. SINÄ siinä suhteessa elät eikä sillä ole mitään merkitystä millaisena muut hänet näkevät. Vain sillä on merkitystä miltä sinusta hänen kanssaan tuntuu. Mutta älä hyvä ihminen pode huonoa omaatuntoa siitä että näytät myös huonot hetkesi!! Sitähän yhdessä olo on, että jaetaan hyvät ja huonot hetket, ei kai kukaan halua vain hyviä hetkiä toisen kanssa jakaa ?!?!

    • m-espoo

      Minäkin olin aikani lähes täydellinen aviomies mut kun kotona alkoi siitä huolimatta naiselle ilmaantua mitä ihmeellisempiä syitä kieltäytyä seksistä niin päätimpä alkaa katsella millaista se ruoho olisi siellä aidan toisella puolella. Seuraa on löytynyt hyvin ja useimmat naisista ovat tahollaan varattuja kuten minäkin. Kuten laulussa sanotaan miksi naiset rakastuvat aina renttuihin on valitettavan totta. Olen reissuillani oppinut sen että jos mies on ainostaan kiltti ja hellä niin nainen kaipaa kuitenkin aina välillä sellaista villiä seksiä ja kunnolla otetuksi tulemisen tunnetta ja jos sitä ei kerran kotona saa niin silloin sitä haetaan oman suhteen ulkopuolelta ennemmin tai myöhemmin. Kotonakin saa nykyään enemmän seksiä kuin ennen seikkailujen aloittamista joten kai se näkee sit naamasta kun lakkaa saamasta.

      • herimeros

        ...olla vastikään avioitunut. Tai avoutunut ? Ole huoleti: ei ole täydellistä miestä ollut eikä tule. Eikä naistakaan.

        Et puhu juuri kotitöistä, kaupassa käynnistä, harrastuksista, vapaa-ajanvietosta... Niissä viimeistään huomaa, että toinenkaan ei ole sinun unelmasi kaikessa. Nääs sinua ei huvittaisi yhtään viedä roskista, mutta kun on kuitenkin sinun vuoro... ja ei siinä pikku vinkumiset auta. Vietävä on.

        Ei sänkyhommat ole kaiken mittari. Kun toinen tottuu vain vastaanottajaksi niin se ei ole ollenkaan hyvä juttu. Hoida sinäkin velvollisuutesi sängyssä. Muista, että mies ei sano vaimoaan, avotartaan, likkakaveriaan hyväksi rakastelijaksi vasta kun hän on sellainen. Kysy mieheltäsi rohkeasti toiveistaan ja toteuta ne, jos ei ole epäterveitä. Eli ihan vinkiksi: ole sinä viisaampi kuin muut naiset (keksimäärin) ja huolehdi että miehesi terveet salaunelmatkin tyydyttyy. Tarpeet ja toiveet on miehelläkin.

        Voi olla että koet olevasi huono koska et tajua miehesi puutteita. Kun ajan kanssa alkaa selvitä toisen puutteellisuus niin niissä voi olla paljon kovempi koulu kuin oman huonouden tuntemisessa. Omia puutteellisuuksiaan ihminen hyväksyy ja kestää paremmin kuin toisen.

        Jos haluat elämän todellisuudesta varman ja terveen kuvan niin ota käteesi Raamattu ja lue sitä. Vaikka esim. sananlaskut. Siellä on viisautta yllin kyllin. Siellä selviää ihmisen (miehen ja naisen) olemus ja puutteellisuus viimeistään. Sielläkin on selviä profetiakohtia Jeesuksesta. Ja sitä paitsi ne on kuninkaan kirjoittamia, Salomon.

        Jos maailmassa on jokin lukemisen ja tutkimisen arvoinen kirja niin Raamattu on siinä aivan omaa luokkaansa. Suosittelen, suosittelen..... Onhan sitä painettukin 6 000 000 000 kpl. Sijalla nro 2 on Maon Pieni punainen kirja, 900 000 000. Eli on tuota eroa ihan reilusti.

        Raamattu on uskomattoman viisas kirja. Ainoa kunnon opus minkä maan päältä löytää.


      • kirja,
        herimeros kirjoitti:

        ...olla vastikään avioitunut. Tai avoutunut ? Ole huoleti: ei ole täydellistä miestä ollut eikä tule. Eikä naistakaan.

        Et puhu juuri kotitöistä, kaupassa käynnistä, harrastuksista, vapaa-ajanvietosta... Niissä viimeistään huomaa, että toinenkaan ei ole sinun unelmasi kaikessa. Nääs sinua ei huvittaisi yhtään viedä roskista, mutta kun on kuitenkin sinun vuoro... ja ei siinä pikku vinkumiset auta. Vietävä on.

        Ei sänkyhommat ole kaiken mittari. Kun toinen tottuu vain vastaanottajaksi niin se ei ole ollenkaan hyvä juttu. Hoida sinäkin velvollisuutesi sängyssä. Muista, että mies ei sano vaimoaan, avotartaan, likkakaveriaan hyväksi rakastelijaksi vasta kun hän on sellainen. Kysy mieheltäsi rohkeasti toiveistaan ja toteuta ne, jos ei ole epäterveitä. Eli ihan vinkiksi: ole sinä viisaampi kuin muut naiset (keksimäärin) ja huolehdi että miehesi terveet salaunelmatkin tyydyttyy. Tarpeet ja toiveet on miehelläkin.

        Voi olla että koet olevasi huono koska et tajua miehesi puutteita. Kun ajan kanssa alkaa selvitä toisen puutteellisuus niin niissä voi olla paljon kovempi koulu kuin oman huonouden tuntemisessa. Omia puutteellisuuksiaan ihminen hyväksyy ja kestää paremmin kuin toisen.

        Jos haluat elämän todellisuudesta varman ja terveen kuvan niin ota käteesi Raamattu ja lue sitä. Vaikka esim. sananlaskut. Siellä on viisautta yllin kyllin. Siellä selviää ihmisen (miehen ja naisen) olemus ja puutteellisuus viimeistään. Sielläkin on selviä profetiakohtia Jeesuksesta. Ja sitä paitsi ne on kuninkaan kirjoittamia, Salomon.

        Jos maailmassa on jokin lukemisen ja tutkimisen arvoinen kirja niin Raamattu on siinä aivan omaa luokkaansa. Suosittelen, suosittelen..... Onhan sitä painettukin 6 000 000 000 kpl. Sijalla nro 2 on Maon Pieni punainen kirja, 900 000 000. Eli on tuota eroa ihan reilusti.

        Raamattu on uskomattoman viisas kirja. Ainoa kunnon opus minkä maan päältä löytää.

        mutta älä tuputa sitä tälle palstalle.
        Jokainen osaa lukea raamattua jos siltä tuntuu.


    • Ratkaisu ongelmaan on mielestäni se, että ryhdyt kehittämään itseäsi ja luovut turhasta kiukkuilusta. Ota miehestäsi mallia ja opettelemaan toimimaan samalla tavalla kuin hänkin. Sillon sinun ei tarvitse tuntea syyllisyyttä eikä huonommuuden tunnetta. Tämän voit tehdä rakkaudesta häntä ja itseäsi kohtaan. Tällä tavoin suhteenne tulee entistä paremmaksi ja te molemmat hyödytte. Nautista hienosta miehestäsi ja tee omalta puoleltasi yhteiselämänne entistä paremmaksi.

    • oo onnellinen

      Olin itse aikoinani samassa tilanteessa, ihana täy-del-li-nen mies :) nauti sinä vaan elämästä, älä tunne huonommuutta, ihan turhaan ! Meidät sitten parinkymmenen vuoden yhteiselon jälkeen elämä vei erilleen ja nyt jälkeenpäin ajatellen se oli ihanaa ja elämisen makuista elämää, olin onnelinen.
      Aikanaan törmäsin sitten en niin täydelliseen mieheen, mutta tosi tosi rakkaaseen ja tääkin elämä on kivaa nyt on kaks vähemmän täydellistä yhdessä, en tunne itseäni ihan niiin huonoksi ihmiseksi :) oon onnellinen tästäkin.....mies on nyt töissä kun tätä kirjottelen ja hymyilyttää....vain elämää ei sen enempää on kaikki tää koita ymmärtäää... ;)

    • tulevaisuus*

      Voi, miten ihana havaita,että tuollaisia miehiä löytyy.
      Toivon,että voit pitää hänet. Hänelläkin on rajansa, joten oma kiukkusi kannattaa ottaa hallintaan.
      Onnea sinulle ja hänelle.
      Arvosta,arvosta ja vielä kerran arvosta hänen hyvyyttään ja kasva hänen rinnalla.
      Rakkaudella runotar.

    • yx_sivustaseuraaja

      Hyvä JiiAaAa, sinun kuuluisi nauttia täysin siemauksin, säteillä oikein, kun mies on niin hyvä. Ole täydessä kukassa ja iloinen. Asennetta voi opetella. Jos et osaa, mies varmaan kokee ettei sinulle riitä mikään, vaikka kuinka palvoo, yrittää kenties enemmän, ja voi masentua loppujen lopuksi jos et ole tyytyväinen.

    • täydellinen tiina

      täydellinen, että tuo mulle aamiasen aina vuoteeseen, mun ei tarvi käydä edes töissä, kun mies maksaa kaiken ja ostaa mulle kaiken.
      Mulla on oma miljoona euroo maksava auto käytössä ja kuski jos tarvii.
      Mulla on 7 puudelia ja 5 chincillaa.

      Hovineito Marjaana hoitaa mun talouden.

      Kaupassa mies ostaa mulle puolet kaupasta ja varaston päälle.

    • ..... .

      ...koska täydellisiä ihmisiä ei ole olemassakaan.

    • Mr Temper

      Ei tässä ole kyseessä sinun miehesi, tai petollinen täydellisyys, vaan sinä itse ja luonteenheikkoutesi! Ihmettelen, etteivät muut vastaajat ole tätä ymmärtäneet :D. Olet katsonut peiliin, etkä pidä näkemästäsi. Nyt koitat hajottaa ympäriltäsi peilit ja maalata tilalle toisen syyllisen -liian täydellisen miehesi.

      Miettikääpä nyt hyvät ihmiset! Jos hyvä käytös on kerran "liian täydellistä" tai petollista narsismia, niin miksi sitä sitten opetetaan kiukutteleville pojille päiväkodeissa??? Miksi lasta rangaistaan kiukuttelusta? Miksi lapset yleensä kiukuttelevat ja useimmat järkevät aikuiset eivät?

      Tuon nyt erilaisen näkövinkkelin tähän keskusteluun, jossa muut ovat lähinnä keskittyneet puimaan miehen täydellisyyttä.

      Mitäs jos pohdittaisiin hetki tuota sinun tekstiäsi. Mitä oikeastaan sanot?

      "...vaikka olen tulinen luonne...tunnen syyllisyyttä, että huudan, kiukkuilen, rähisen ja olen lapsellinen, kun hän ei sitä juuri ole, toisinaan tunnen itseni huonommaksi. Voiko mies olla siis liian hyvä ?"

      Tunnustat itse nuo virheet! Merkkipäivien muistamisella ja miehesi rakastajan taidoilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Mutta mainitset myös sen, että hän ei suutu sinulle ja se on tuossa tekstissäsi se olennainen asia.

      Omien sanojesi mukaan käyttäydyt suhdetta turmelevalla tavalla ja koet siitä syyllisyyttä. Olet koko elämäsi ajan ollut suutahteleva ja saanut mallin kotoasi. Teillä oli aina näin, suututtiin ja raivottiin. Normaalia? tietysti! Vai onko?

      Nyt elämässäsi on mies, joka näyttääkin esimerkkiä! Olet katsonut itseäsi peiliin, etkä pidä näkemästäsi! Sinun on vaikea sulattaa sitä, että sinun pitäisikin tehdä jotain. Koska itsensä korjaaminen ja vikojensa kohtaaminen on aina äärimmäisen ärsyttävää ja epämiellyttävää, päätätkin, että noh kiukuttelu ja lapsellisuus on normaalia, ja hyvä käytös taas on liian täydellistä.

      Koet syyllisyyttä asiasta ja ajattelet sen kuittaavan vikasi.

      Usko minua! Tiedän mistä puhun. Olen itse "tulinen luonne" eli suoraan suomeksi raivareita saava heikkohermo. Tempperamenttisuudella ei ole tuon sinun tulisuutesi kanssa mitään tekemistä.


      Olipa mies kuinka kiltti hyvänsä, hän tuntee nahoissaan kiukuttelusi vaikka päälle on viilipytty. Vuodet kuluvat ja pahansuovan kumppanin pisteliäs sanan miekka tuntuu lihassa yhä piinallisempana.

      • vbnvbn

        oon just tommonen ap. kuvailema mies hyvillä hermoilla ja kiltillä luonteella. saan kokea pistävät loukkaukset ja tuliset itkupotkuraivarit viikoittain raivohullulta naiseltani. oon aina mukamas liian täydellinen ja minussa ei ole mitään vikaa tai siis en näe itsessäni vikoja.. ja sekös saa toisen raivostumaan kun toinen on sujut tekemisiensä ja sanomisiensa kanssa.

        hankalaa ja vaivalloista ja ei sellaista loputtomiin jaksa, pakko löytää joku selväjärkinen ennemmin tai myöhemmin vaikka sitten olisikin tylsempi ja ei tosiaan mikään peto sängyssä, joku raja jokaisella on.


      • vienoterttu

        taidat olla neitsyt horoskoopiltasi, kun tällaisia oivallat....


    • ..,,..,,.

      Mä ainakin kierrän kaukaa liian nätit,yli koulutetut,kivat jeppis miehet,eihän sellasta jaksa kukaan katella pitemmässä suhteessa,tulee itelle kamala morkkis jos toinen on liian hyvä ihminen ja ite siinä sit sekoilee ja sotkee asijoita minkä kerkee.

    • 4

      Ei voi olla.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe