Pystyykö lainan korkoa tinkiä autokaupassa?

naisostaja

Eli kuten otsikosta käy ilmi, niin onko autoliikkeen ilmoittama lainan korkoprosentti se mikä on vai onko korosta mahdollista neuvotella?

19

3755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repe reilu

      Kyllä.

    • Ei pysty.

      korko on juuri se mitä ilmoitetaan. Ei yli eikä ali.

    • Lainanantaja

      Useimmiten se lainanantaja ei ole itse autoliike, vaan jokin rahoitusyhtiö, jonka kanssa autoliike on lainan neuvotellut.
      Eli yleensä ei lainan ehdoista voi pahemmin neuvotella.

      Autoliikkeen perimistä kuluista voisi ehkä neuvotella, mitä vähän kyllä epäilen.

    • Perhepajatso

      Kun maksat käteisellä, korkoa ei mene ollenkaan. Neuvoteltavaksi jää vain hinta.

    • rahoituksella

      Autoliikkeiden korkoja ei yleensä pysty muuttamaan. Yleensä mahdollisuus on ainoastaan, jos pystyy saamaan pankista lainan ja on muuta vakuutta käytettävissä kuin pelkkä auto.

      Autoliikeiden "halpojen" rahoitustarjousten kanssa kannattaa olla tarkka jos vertailee pankkien vastaaviin. Esim. pelkkä kuukausimaksun "käsittelykulu" nostaa yleensä rahan hintaa runsaasti. Esim. 8 eur/kk tarkoittaa 480 eur viidessä vuodessa. Jos laina on pieni, niin käsittelykulun rahan hintaa nostava vaikutus vain kasvaa.

      Tästä syystä itse päädyin normaaliin pankkilainaan ja käytin muuta vakuutta kuin autoa. Ei kuukausikuluja. AInoastaan lyhennys ja korko kuukausittain.

      Muista vain, että auton hintaneuvottelu ja rahoitusneuvottelu kannattaa pitää erillään. Rahoituksella ostaminen ei ole perustelu auto "käteisalennuksen" eväämiselle vaikka myyjä voi niin yrittääkin.
      Käteisellä ostaminen ja itse järjestetty pankkilaina on käteiskauppaa. Autokaupan tarjoaman rahoitus taas on autokaupalle kaikkein kannattavinta näistä vaihtoehdoista, koska he saavat lisäksi provision rahoituksen myynnistä.

    • auto-ostaja

      ...joka kerta uutta autoa ostaessani olen tinkinyt ja saanut korkoa aslemmaksi 1% yksikön, ongelmia ei ole koskaan ollut, sillä se on aina jäänyt viimeiseksi neuvottelukohdaksi.

      -..kauppoja ei sitten tule, jos korko ei tipu (esim) 5,9 -> 4,9%:n.

      kun automyyjä käy myyntipäällikön juttusilla, niin homma on ollut joka kerta ok.

      Uusia on tullut sentään ostettua 2000-luvulla jo 6 kpl

      • Paremmalla ajava

        Huonoja autoja olet ostanut, kun 10 vuoden sisällä olet jo 6 joutunut ostamaan.
        Kannattaisikohan vaihtaa merkkiä?


      • Kun se
        Paremmalla ajava kirjoitti:

        Huonoja autoja olet ostanut, kun 10 vuoden sisällä olet jo 6 joutunut ostamaan.
        Kannattaisikohan vaihtaa merkkiä?

        Katos kun tuo kaveri ei olekaan ostellut mitään uusia/uudempia autoja, vaan jotai rotteloita, joita joutuu vuosittain vahtamaan, kun alle hajoavat.

        Ovat säälistä alentaneet tuota korkoa sen prosentin.


      • auto-ostaja
        Paremmalla ajava kirjoitti:

        Huonoja autoja olet ostanut, kun 10 vuoden sisällä olet jo 6 joutunut ostamaan.
        Kannattaisikohan vaihtaa merkkiä?

        Uutena ostetut Bora, Passat, Golf Plus ja Forester eivät mitään maailman parhaita ole, mutta kun en ryyppää, niin täytyy ne rahat jonnekin törsätä, sillä mitään ei kannata jättää jälkeensä sukulaisille - tappelevat vaaan keskenään. Mitäänhän täältä ei saa mukaansa, joten jokainen tavallaan....


      • Niin...
        auto-ostaja kirjoitti:

        Uutena ostetut Bora, Passat, Golf Plus ja Forester eivät mitään maailman parhaita ole, mutta kun en ryyppää, niin täytyy ne rahat jonnekin törsätä, sillä mitään ei kannata jättää jälkeensä sukulaisille - tappelevat vaaan keskenään. Mitäänhän täältä ei saa mukaansa, joten jokainen tavallaan....

        Vai olet niin kova poika ostelemaan uusia autoja, kun et muuten tiedä, mihin rahansa laittaisi.

        Ja vielä tuollaisia "laatuautoja".

        Voi hemmetti, salli mun nauraa noille saduillesi.


      • naisostaja
        Niin... kirjoitti:

        Vai olet niin kova poika ostelemaan uusia autoja, kun et muuten tiedä, mihin rahansa laittaisi.

        Ja vielä tuollaisia "laatuautoja".

        Voi hemmetti, salli mun nauraa noille saduillesi.

        Nyt alkaa jo pojilla jutut menemään asian viereen..
        Minulla on oma auto menossa vaihtoon ja helpoimmalta tuntuu ottaa se laina suoraan autoliikkeestä. Erästä autoa menossa katsomaan ja liikkeen nettisivuilla on joku esimerkki autolainasta jossa korko on huimat 6,9 %. Kuulostaa melkoisen korkealta minun mielestäni.

        Pankista en ole käynyt edes kysymässä, siihen kun pitää sitten taas laittaa talo tai vastaavaa takuuksi. Kait mies siihen suostuisi, enpä ole edes keskustellut asiasta.
        Tai jos mies suostuu takaajaksi.
        Pankin kulutusluottojen koroista ei sitten olekaan mitään hajua. Lieneekö sen halvempi?


      • Luotto..
        naisostaja kirjoitti:

        Nyt alkaa jo pojilla jutut menemään asian viereen..
        Minulla on oma auto menossa vaihtoon ja helpoimmalta tuntuu ottaa se laina suoraan autoliikkeestä. Erästä autoa menossa katsomaan ja liikkeen nettisivuilla on joku esimerkki autolainasta jossa korko on huimat 6,9 %. Kuulostaa melkoisen korkealta minun mielestäni.

        Pankista en ole käynyt edes kysymässä, siihen kun pitää sitten taas laittaa talo tai vastaavaa takuuksi. Kait mies siihen suostuisi, enpä ole edes keskustellut asiasta.
        Tai jos mies suostuu takaajaksi.
        Pankin kulutusluottojen koroista ei sitten olekaan mitään hajua. Lieneekö sen halvempi?

        Itse sain vakuudellista luottoa viime syksynä Nordeasta korolla 2% 3:n kuukauden euribor, eli tällä hetkellä n. 2,8%.

        Joten jos kerran mahdollista vakuudelliseen lainaan pankista, niin ehdottomasti halvenpaa kuin autoliikkeiden lainat, joiden todellinen korko on luokkaa 5,5 - 6%.


      • auto-ostaja
        naisostaja kirjoitti:

        Nyt alkaa jo pojilla jutut menemään asian viereen..
        Minulla on oma auto menossa vaihtoon ja helpoimmalta tuntuu ottaa se laina suoraan autoliikkeestä. Erästä autoa menossa katsomaan ja liikkeen nettisivuilla on joku esimerkki autolainasta jossa korko on huimat 6,9 %. Kuulostaa melkoisen korkealta minun mielestäni.

        Pankista en ole käynyt edes kysymässä, siihen kun pitää sitten taas laittaa talo tai vastaavaa takuuksi. Kait mies siihen suostuisi, enpä ole edes keskustellut asiasta.
        Tai jos mies suostuu takaajaksi.
        Pankin kulutusluottojen koroista ei sitten olekaan mitään hajua. Lieneekö sen halvempi?

        Kannattaa kysyä se lopullinen korko autoliikkeestä, tuo 6,9% kuulostaa tämän päivän koroksi todella korkealta. Järkevänä voidaan pitää 4-5% tasoa, jolloin autoluotto liikkestä on kätevämpi vaihtoehto, sillä pankkien kanssa tuhraaminen on aikavievää ja tylsää.


      • auto-ostaja
        Niin... kirjoitti:

        Vai olet niin kova poika ostelemaan uusia autoja, kun et muuten tiedä, mihin rahansa laittaisi.

        Ja vielä tuollaisia "laatuautoja".

        Voi hemmetti, salli mun nauraa noille saduillesi.

        Kaikki on köyhälle vaan niin vaikeaa, uusien autojen osto ja asioiden ymmärtäminen yleensäkin.

        Kun kerron, että vuoden 1994 jälkeen olen ostanut kaikkiaan 12 autoa, niin sinulta taitaa tulla paskat housuun. Alkuun 5 vähän käytettyä, mutta kumminkin...


      • v
        auto-ostaja kirjoitti:

        Kaikki on köyhälle vaan niin vaikeaa, uusien autojen osto ja asioiden ymmärtäminen yleensäkin.

        Kun kerron, että vuoden 1994 jälkeen olen ostanut kaikkiaan 12 autoa, niin sinulta taitaa tulla paskat housuun. Alkuun 5 vähän käytettyä, mutta kumminkin...

        taidat muuten nytkin omistaa käytetyn auton...


      • Niin...
        auto-ostaja kirjoitti:

        Kaikki on köyhälle vaan niin vaikeaa, uusien autojen osto ja asioiden ymmärtäminen yleensäkin.

        Kun kerron, että vuoden 1994 jälkeen olen ostanut kaikkiaan 12 autoa, niin sinulta taitaa tulla paskat housuun. Alkuun 5 vähän käytettyä, mutta kumminkin...

        Miksi tulisi paskat housuun?

        Itse olen ostanut vuoden 1998 jälkeen kolme uutta autoa. Viimeisimmän viime syksynä.

        Katsos kun auton ostaminen ei ole mikään kannattava sijoitus ja rahani sijoitan ihan muualle kuin autoihin. Auton ostan liikkumisvälineeksi ja ostan uuden suunnilleen 3-4 vuoden välein, että alla olisi aina huoleton ja mukava auto.

        Äläkä puhu köyhistä mitään, kun sinulla ei ole hajuakaan rahavaroistani. Tosin ei köyhissäkään mitään vikaa ole. Useimmiten vieläpä paljon fiksumpia ihmisiä kuin varakkaat, mikä paistaa kyllä sinunkin kommenteista. Eli ei kovin fiksua kommentointia sinun puoleltasi.


      • auto-ostaja
        v kirjoitti:

        taidat muuten nytkin omistaa käytetyn auton...

        Kun ajoin uuden autoni ulos autoliikkeestä tammikuussa, siitä tuli sillä samalla seisomalla vanha ja käytetty auto, jonka arvo putosi noin 15% siitä mitä itse autosta maksoin, mutta mitä väliä....

        Aivan sama mitä ihmiset miettii ja uskoo, joku "harrastaa" autoja, joku ryyppää rahansa, vetää "viivaa", golffaa pitkin maailmaa. Jokaisella on tapansa käyttää rahansa. Toivottavasti käyttävät itseensä eivätkä säästä perinnöksi...


      • auto-ostaja
        Niin... kirjoitti:

        Miksi tulisi paskat housuun?

        Itse olen ostanut vuoden 1998 jälkeen kolme uutta autoa. Viimeisimmän viime syksynä.

        Katsos kun auton ostaminen ei ole mikään kannattava sijoitus ja rahani sijoitan ihan muualle kuin autoihin. Auton ostan liikkumisvälineeksi ja ostan uuden suunnilleen 3-4 vuoden välein, että alla olisi aina huoleton ja mukava auto.

        Äläkä puhu köyhistä mitään, kun sinulla ei ole hajuakaan rahavaroistani. Tosin ei köyhissäkään mitään vikaa ole. Useimmiten vieläpä paljon fiksumpia ihmisiä kuin varakkaat, mikä paistaa kyllä sinunkin kommenteista. Eli ei kovin fiksua kommentointia sinun puoleltasi.

        ..elät "järkevästi", säästät tulevaisuuden varalle, maksat asuntolainoja, teet "sijoituksia"... ihan sama miten käytät "mahdolliset" rahavarasi. Älä kuitenkaan epäile ensimmäisenä, äläkä kommentoi epäuskoisena, jos joku taasen "antaa palaa", sillä minä nauttin elämästäni eläessäni, enkä vasta haudassa...

        Itseäsi lainaten:

        "Eli ei kovin fiksua kommentointia sinun puoleltasi."


      • Anonyymi
        Paremmalla ajava kirjoitti:

        Huonoja autoja olet ostanut, kun 10 vuoden sisällä olet jo 6 joutunut ostamaan.
        Kannattaisikohan vaihtaa merkkiä?

        Kuulenko köyhän vikinää? Voi ressukkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1285
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1190
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1126
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      140
      1121
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1001
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      927
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      804
    Aihe