Ensimmäinen puruhammas/poskihammas alhaalta poistettu pari päivää sitten. Miten on kannattaako hankkia implanttia tilalle tai siltaa? Vai onko parempi antaa olla ilman hammasta?
Mietin,että joko annan olla ilman hammasta tai sitten hankin implantin,siltaan tuskin kallistun,koska vaikuttaa myös muihin hampaisiin... Implantti lekurin mukaan tulisi hommata noin 6-12kk kuluessa aikaisintaan,mutta mikä on takaraja? Laitetaanko implantteja kunnallisella puolella? Entäpä jos en hommakkaan hammasta tilalle,onko mitä haittaa? Purenta? Kertokaa kokemuksianne! Mietin tarkkaan vaihtoehtoja,koska olen opiskelija ja tulot ovat mitä ovat... :S
Implantti vaiko ilman hammasta? Kokemuksia
33
13611
Vastaukset
- implanttihammas...
Implantin kannalle varmaan päätyisin sinun tilanteessa. Ilmeisesti olet kuitenkin aika nuori? Implantti hyvin tehtynä on koko loppuiän kestävä ratkaisu. Estettiinen ja hyvin toimiva. Edelleen jaksan kuitenkin jankuttaa siitä, että kannattaa valita tarkkaan hammaslääkäri joka implantin tekee. Ei kannata valita pelkän hinnan perusteella. Puolisen vuotta on yleensä hyvä odotusaika hampaanpoiston ja implantin asennuksen välille.
Mikä hammas sinulta tarkalleen poistettiin? Jos lasket keskiviivasta taaksepäin, niin monesko hammas? Etummaiset on ykköset jne...
Takarajaa implantin laittamiselle ei varsinaisesti ole. Pidemmän ajan kuluessa leukaluu alkaa surkastua siitä kohdasta, missä ei enää ole purentarasitusta, mutta se ei hetkessä tapahdu. Nykyään on olemassa keinoluusiirteitä ja muitakin tapoja korvata puuttuvaa luuta.
Koska sinulla puuttuu alahammas, niin pidemmän ajan kuluessa ongelmia voi tulla siitä, että poistetun hampaan yläpuolella ovevalla hampaalla ei enää ole ns. vastapurijaa ja hammas alkaa vähitellen tulla alaspäin sieltä. Tämä tapahtuu hitaasti, mutta jos vuosia myöhemmin päätät hankkia implantin, niin tästä voi olla hiukan haittaa(mutta ei varmaankaan este), koska implantille ja sen kruunulle jää vähemmän tilaa, kuin alunperin olisi ollut.
Silta on vähän hankala minusta ja siinä tosiaan joutuu hiomaan viereisiä hampaita, että saadaan silta laitettua.
Meidän terveyskeskuksessa ei implantteja laiteta, mutta jotkut täällä palstalla ovat kertoneet, että heille on laitettu tk.ssa implantteja. En mene vannomaan. Kannattaa kysyä omasta tk.sta. Yliopistosairaaloissa laitetaan implantteja jos on kyse (nuoren ihmisen?) tapaturmaisesta hampaiden puuttumisesta tai jos synnynnäisesti puuttuu useita hampaita.
Itselläni on kaksi implanttia (molemmat "alakutoset"), mutta on myös useamman vuoden kokemus ilman näitä kahta hammasta.- köyhä ja hampaaton o
Se on toi alakutonen mikä poistettiin. Kunnallisella kävin ja se lekuri puhui jotain,että implantti olisi mahdollista saada myös kunnalliselta,mutta puisteli samalla päätään ja sanoi,että jonot ovat todella pitkät ja teossa menee aikaa enemmän. Eli varmaan yksityisiltä alan kyselemään asiaa,jahka hieman aikaa kuluu.
Harmittaa vain todella paljon,kun reilut puoli vuotta sitten kävin kolme kertaa 1,5-viikon aikana särkypäivystyksessä saman hampaan takia. Lekuri ei löytänyt mitään syytä kipuun! Ehdotti purentavikaa ja narskuttelua. Tämän lisäksi kävin vielä tämän vuoden puolella kaksi kertaa oikeen vastaanotolla saman hampaan takia ja syytä ei löydetty,vaikka kuinka valitin kipua ajoittain ja jatkuvaa purenta hellyyttä hampaassa. Kaiken kaikkiaan kävin siis 6 tai seitsemän kertaa tämän hampaan takia lekurissa: porattiin,paikattiin ja hiottiin ja laskua tuli. Nyt vasta syy selvisi,kun hammaslääkäri vaihtui kolmannen kerran! Hän otti heti kuvan ja juurten välistä löytyi kunnon tulehdusalue,sijaintina niin hankala ettei voinut mitenkään hoitaa... Ainoa vaihtoehto oli siis poistaa hammas :(
Kovin ihmetteli hammaslääkäri aikaisempien lekurien toimintaa ja lupasi sentäs 20€ hyvitystä laskuun... En sitten tiedä voisiko tästä nostaa äläkän ja vaatia enempi korvausta..tuskimpa,tai tuskin ainakaan hyötyisin siitä mitenkään. Harmittaa vain niin kovin paljon :( Empä olisi koskaan uskonut,että alle 30-vuotiaana menetän jo ensimmäisen pysyvän hampaan; minulle on aina ollut hampaani tärkeät ja se mistä olen saannut kehuja,kun ovat nätit,silläpä tämä tuntuu niin kovalta kolaukselta. Mutta pitää lohduttautua sillä,että ihmiset kokevat paljon vakavampiakin juttuja ja menetyksiä terveydessään,joten saan olla kiitollinen,että kuitenkin selvisin näin vähällä. - implanttihammas
köyhä ja hampaaton o kirjoitti:
Se on toi alakutonen mikä poistettiin. Kunnallisella kävin ja se lekuri puhui jotain,että implantti olisi mahdollista saada myös kunnalliselta,mutta puisteli samalla päätään ja sanoi,että jonot ovat todella pitkät ja teossa menee aikaa enemmän. Eli varmaan yksityisiltä alan kyselemään asiaa,jahka hieman aikaa kuluu.
Harmittaa vain todella paljon,kun reilut puoli vuotta sitten kävin kolme kertaa 1,5-viikon aikana särkypäivystyksessä saman hampaan takia. Lekuri ei löytänyt mitään syytä kipuun! Ehdotti purentavikaa ja narskuttelua. Tämän lisäksi kävin vielä tämän vuoden puolella kaksi kertaa oikeen vastaanotolla saman hampaan takia ja syytä ei löydetty,vaikka kuinka valitin kipua ajoittain ja jatkuvaa purenta hellyyttä hampaassa. Kaiken kaikkiaan kävin siis 6 tai seitsemän kertaa tämän hampaan takia lekurissa: porattiin,paikattiin ja hiottiin ja laskua tuli. Nyt vasta syy selvisi,kun hammaslääkäri vaihtui kolmannen kerran! Hän otti heti kuvan ja juurten välistä löytyi kunnon tulehdusalue,sijaintina niin hankala ettei voinut mitenkään hoitaa... Ainoa vaihtoehto oli siis poistaa hammas :(
Kovin ihmetteli hammaslääkäri aikaisempien lekurien toimintaa ja lupasi sentäs 20€ hyvitystä laskuun... En sitten tiedä voisiko tästä nostaa äläkän ja vaatia enempi korvausta..tuskimpa,tai tuskin ainakaan hyötyisin siitä mitenkään. Harmittaa vain niin kovin paljon :( Empä olisi koskaan uskonut,että alle 30-vuotiaana menetän jo ensimmäisen pysyvän hampaan; minulle on aina ollut hampaani tärkeät ja se mistä olen saannut kehuja,kun ovat nätit,silläpä tämä tuntuu niin kovalta kolaukselta. Mutta pitää lohduttautua sillä,että ihmiset kokevat paljon vakavampiakin juttuja ja menetyksiä terveydessään,joten saan olla kiitollinen,että kuitenkin selvisin näin vähällä.Johan on tunaroitu taas. Ensimmäisen hammaslääkärin olisi pitänyt kuvata hammas kun kerran ei päällepäin näkyvää vikaa löytynyt. Olisi kyllä reilua, jos saisit korvaavan implantin kunnallisessa, kun osaltaan ovat aiheuttaneet hampaan menetyksen. Kannattaisiko kuitenkin kysellä myös kunnalliselta puolelta, jos sinulle on sitä tarjottu? Missä implantti laitettaisiin ja kuka sen laittaisi? Sairaalassa vai tk:ssa kirurgi vai yleishammaslääkäri? Kuinka pitkä on "pitkä jono"? Kuinka paljon tulee kustannuksia?
Ymmärrän sinua hyvin. Itse menetin ensimmäisen näistä kutosista jo vähän alle 2-kymppisenä ja toisen muutama vuosi myöhemmin. :(
Potilasvakuutuskeskus korvaa myös terveyskeskuksen hammashoidossa tapahtuneita potilasvahinkoja. Jos siltä tuntuu, niin voisit laittaa sinne vahinkoilmoituksen menemään. Minä ainakin laittaisin tapauksessasi. Käsittelyaika on heillä noin vuosi, eli hidasta touhua. Jos vahinko todetaan tapahtuneen, niin luulisin, että silloin ainakin saisit korvaavan implantin asennutettua esim. yliopisto sairaalassa ilman että joudut maksamaan siitä mitään. - köyhä ja hampaaton o
implanttihammas kirjoitti:
Johan on tunaroitu taas. Ensimmäisen hammaslääkärin olisi pitänyt kuvata hammas kun kerran ei päällepäin näkyvää vikaa löytynyt. Olisi kyllä reilua, jos saisit korvaavan implantin kunnallisessa, kun osaltaan ovat aiheuttaneet hampaan menetyksen. Kannattaisiko kuitenkin kysellä myös kunnalliselta puolelta, jos sinulle on sitä tarjottu? Missä implantti laitettaisiin ja kuka sen laittaisi? Sairaalassa vai tk:ssa kirurgi vai yleishammaslääkäri? Kuinka pitkä on "pitkä jono"? Kuinka paljon tulee kustannuksia?
Ymmärrän sinua hyvin. Itse menetin ensimmäisen näistä kutosista jo vähän alle 2-kymppisenä ja toisen muutama vuosi myöhemmin. :(
Potilasvakuutuskeskus korvaa myös terveyskeskuksen hammashoidossa tapahtuneita potilasvahinkoja. Jos siltä tuntuu, niin voisit laittaa sinne vahinkoilmoituksen menemään. Minä ainakin laittaisin tapauksessasi. Käsittelyaika on heillä noin vuosi, eli hidasta touhua. Jos vahinko todetaan tapahtuneen, niin luulisin, että silloin ainakin saisit korvaavan implantin asennutettua esim. yliopisto sairaalassa ilman että joudut maksamaan siitä mitään.Tosta potilasvakuutuskeskuksesta on huonoja kokemuksia... Isällä leikattiin rasvapatteina pari kasvainta ja lääkäri heitti ne poiston jälkeen roskiin...ei siis laittanut tutkittavaksi. Vuotta myöhemmin patit olivat tulleet tuplana takaisin ja tällöin eri lääkäri otti koepalan niistä ja selvisi,että on laajalle levinnyt ja pahinta laatua oleva syöpä... Isä menehtyi siihen :(
Valitus tehtiin ensimmäisen lääkärin toiminnasta/välinpitämättömyydestä ja eipä mennyt lävitse,perusteluna ettei lääkäri ole tehnyt virhettä (jonka isä maksoi hengellään) että lääkäri saa jättää oudot pattilöydökset tutkimatta. - implanttihammas
Tosta potilasvakuutuskeskuksesta on huonoja kokemuksia... Isällä leikattiin rasvapatteina pari kasvainta ja lääkäri heitti ne poiston jälkeen roskiin...ei siis laittanut tutkittavaksi. Vuotta myöhemmin patit olivat tulleet tuplana takaisin ja tällöin eri lääkäri otti koepalan niistä ja selvisi,että on laajalle levinnyt ja pahinta laatua oleva syöpä... Isä menehtyi siihen :(
Valitus tehtiin ensimmäisen lääkärin toiminnasta/välinpitämättömyydestä ja eipä mennyt lävitse,perusteluna ettei lääkäri ole tehnyt virhettä (jonka isä maksoi hengellään) että lääkäri saa jättää oudot pattilöydökset tutkimatta.Ikävä juttu tuo mitä isällesi tapahtui. :( Lääkärin toiminta vaikuttaa aika oudolta. Yleensä (ainakin minulla ja tutuilla) on laitettu patologille tutkittavaksi kaikki ihan harmittomalta näyttävät jututkin.
Tiedän kyllä että potilasvakuutuksesta ei helpolla saa korvauksia. Vain 30% kaikista vahinkoilmoituksista johtaa myönteiseen korvauspäätökseen. Aina kannattaa kuitenkin yrittää, ihan periaatteenkin vuoksi. Itselläni on potilasvakuutuksesta hyvä kokemus. Väärin asennetut implantit korvataan uusilla potilasvakuutuskeskuksen laskuun. - kokemusta
Kovin ihmetteli hammaslääkäri aikaisempien lekurien toimintaa ja lupasi sentäs 20€ hyvitystä laskuun... En sitten tiedä voisiko tästä nostaa äläkän ja vaatia enempi korvausta..tuskimpa,tai tuskin ainakaan hyötyisin siitä mitenkään. Harmittaa vain niin kovin paljon :( Empä olisi koskaan uskonut,että alle 30-vuotiaana menetän jo ensimmäisen pysyvän hampaan; minulle on aina ollut hampaani tärkeät ja se mistä olen saannut kehuja,kun ovat nätit,silläpä tämä tuntuu niin kovalta kolaukselta. Mutta pitää lohduttautua sillä,että ihmiset kokevat paljon vakavampiakin juttuja ja menetyksiä terveydessään,joten saan olla kiitollinen,että kuitenkin selvisin näin vähällä.Juoksuttaminen on rahastusta. Hyvä hammaslääkäri kuvaa tietysti heti särkevän hampaan, eikä juoksuteta ihmistä umpimähkään ja hoidetaan kun ei edes tiedetä mitä hoidetaan.
Minulla vähän vastaavanlainen kokemus jo vuosia, vuosia sitten. Hammas kyllä kuvattiin, mutta ei lekurin mukaan mitään poikkeavaa näkynyt. Mutta hammasta särki aivan valtavsti ja joskus öisin tämä samainen hammas vuoti verta. Kun kerroin siitä lekurille minua ei uskottu vaan korvien väliä epäiltiin. Ei ollut kuulema mahdollista. että hammas vuoti verta, vaikka näin sen omin silmin peilistä. Jopa viereistä hammasta hoidettiin vaikka se oli terve, mutta sekin oli rahastusta pelkästään. Lukemattomien käyntien ja suuren laskun jälkeen tämä samainen lekuri kirj. vihdoin lähetteen hammaskrg. sairaalaan, jossa heti paha tulehdus todettiin juuri samaisessa hampaassa ja hoito alkoi.
Lähete olisi pitänyt antaa mahd, nopeasti, eikä viikkojen, viikkojen juoksuttamisen jälkeen. Ja aivan varmasti lekuri tiesi, mistä oli kysymys. - Angervo1
Ikävä juttu tuo mitä isällesi tapahtui. :( Lääkärin toiminta vaikuttaa aika oudolta. Yleensä (ainakin minulla ja tutuilla) on laitettu patologille tutkittavaksi kaikki ihan harmittomalta näyttävät jututkin.
Tiedän kyllä että potilasvakuutuksesta ei helpolla saa korvauksia. Vain 30% kaikista vahinkoilmoituksista johtaa myönteiseen korvauspäätökseen. Aina kannattaa kuitenkin yrittää, ihan periaatteenkin vuoksi. Itselläni on potilasvakuutuksesta hyvä kokemus. Väärin asennetut implantit korvataan uusilla potilasvakuutuskeskuksen laskuun.Kaikkia poisleikattuja näppylöitä ei laiteta patologille, koska asiakas on maksanut poiston ilman patologille lähettämistä. Oma valinta siis yleensä. Eli aina ei kannata säästää. Poistotapakin kannattaa miettiä.
- mies 49
Kuulostat tapaukselta johon voisi sopia kuitusilta. Vaimoni mielestä se tuntuu luonnolliselta ja sen sai yhdellä hoitokerralla. On kuulemma implantteja modernimpi hoitomuoto kun siinä ei porata mitään leukaluuhun.
- implanttihammas
Mietin tuotakin vaihtoehtoa, mutta en kyllä laittaisi edes kuitusiltaa alakutosen paikalle.
- mies 49
Mietin tuotakin vaihtoehtoa, mutta en kyllä laittaisi edes kuitusiltaa alakutosen paikalle.
eikös ne implantit maksa paljon? Kun kerran olet niin fiksu, kerro vielä mistä opiskelija saa rahat niihin. Opintolainasta vai?
- TeppoMäkiKunkku
mies 49 kirjoitti:
eikös ne implantit maksa paljon? Kun kerran olet niin fiksu, kerro vielä mistä opiskelija saa rahat niihin. Opintolainasta vai?
www.puuttuvahammas.fi
- implanttihammas
TeppoMäkiKunkku kirjoitti:
www.puuttuvahammas.fi
Menemällä opiskelujen ohella töihin, niin kuin itse tein ja sillä rahoitin 2 implanttia. Tai voihan sen kuitusillan laittaa ensihätään ja korvata sen sitten myöhemmin implantilla (jos/kun alkaa näkyä merkkejä sillan hajoamisesta), kun on päässyt työelämään kiinni. Kuitusillassa on nimenomaan se hyvä puoli, että se on korvattavissa muilla ratkaisuilla myöhemmin, koska viereisiä ehjiä hampaita ei tarvitse hioa pilalle. Tosin ei se kuitusiltakaan halpa ratkaisu ole.
Edelleen väitän, että kuitusilta ei ole pysyvä ratkaisu poskihampaan korvamiseksi. Purentavoimat ovat tällä alueella niin kovat useimmilla ihmisillä, että ei tule kestämään. - implanttihammas
Menemällä opiskelujen ohella töihin, niin kuin itse tein ja sillä rahoitin 2 implanttia. Tai voihan sen kuitusillan laittaa ensihätään ja korvata sen sitten myöhemmin implantilla (jos/kun alkaa näkyä merkkejä sillan hajoamisesta), kun on päässyt työelämään kiinni. Kuitusillassa on nimenomaan se hyvä puoli, että se on korvattavissa muilla ratkaisuilla myöhemmin, koska viereisiä ehjiä hampaita ei tarvitse hioa pilalle. Tosin ei se kuitusiltakaan halpa ratkaisu ole.
Edelleen väitän, että kuitusilta ei ole pysyvä ratkaisu poskihampaan korvamiseksi. Purentavoimat ovat tällä alueella niin kovat useimmilla ihmisillä, että ei tule kestämään.Menemällä opiskelujen ohella töihin,... Siis olettaen, että töitä on tarjolla näinä huonoina aikoina. Yleensä kuitenkin jotain aina löytyy, kunhan ei ole turhan nirso ja suostuu tekemään hanttihommiakin väliaikasesti. Itse olin kaupan kassalla ja siivoamassa.
- Oulussa
Menemällä opiskelujen ohella töihin,... Siis olettaen, että töitä on tarjolla näinä huonoina aikoina. Yleensä kuitenkin jotain aina löytyy, kunhan ei ole turhan nirso ja suostuu tekemään hanttihommiakin väliaikasesti. Itse olin kaupan kassalla ja siivoamassa.
Itse laitatin implantin irronneen etuhampaan tilalle, ja yllätyin kuinka lopulta hyvin meni koko projekti. Ensin oiottiin alahampaat jotta tilaa saadaan uudelle etuhampaalle. Se homma kesti 5 kuukautta, maksoi n.400e joka tosin pikku erissä aina käyntien jälkeen. Alussa laitettiin väliaikainen silta korvaamaan puuttuvaa hammasta. Sitten kun oikomishoito oli ohi, porattiin se implantin ruuvi. Tuota porausta pelkäsin hirveesti vaikka olen aikamies enkä yleensä pelkää mitään mutta pelkkä ajatus 4mm paksuisen ruuvin jengaamisesta yläleukaan oksetti. Kun ruuvi sitten porattiin ja asetettiin paikalleen, yllätyin että homma tehtiin "elävänä" ts ei nukutettu ollenkaan, ei käynyt yhtään kipeää vasta kun puudutus laski niin sittenn piti ottaa yksi 800mg burana jolla kaikki kivut hävisivät eikä enää sen jälkeen ole tuntunut mitään. Viiden kuukauden juurtumisen jälkeen laitettiin väliaikainen hammas implantin varaan. Se näyttää hyvältä, toisin kuin väliaikainen "purkkasilta" ja on hyvin kiinni leuassa, tuntuu todella jämäkältä ja ihan kuin oma hammas. Hommassa on tähän mennessä tullut yksi yli 600e lasku siinä vaiheessa kun ruuvi porattiin mutta muuten tämä kustannuspuoli on jakautunut pieniin eriin käyntien mukana. Uskon että kokonaiskustannus jää pitkästi alle kahden tonnin, oikomisineen päivineen.
- Ei täällä ainakaan
Oulussa kirjoitti:
Itse laitatin implantin irronneen etuhampaan tilalle, ja yllätyin kuinka lopulta hyvin meni koko projekti. Ensin oiottiin alahampaat jotta tilaa saadaan uudelle etuhampaalle. Se homma kesti 5 kuukautta, maksoi n.400e joka tosin pikku erissä aina käyntien jälkeen. Alussa laitettiin väliaikainen silta korvaamaan puuttuvaa hammasta. Sitten kun oikomishoito oli ohi, porattiin se implantin ruuvi. Tuota porausta pelkäsin hirveesti vaikka olen aikamies enkä yleensä pelkää mitään mutta pelkkä ajatus 4mm paksuisen ruuvin jengaamisesta yläleukaan oksetti. Kun ruuvi sitten porattiin ja asetettiin paikalleen, yllätyin että homma tehtiin "elävänä" ts ei nukutettu ollenkaan, ei käynyt yhtään kipeää vasta kun puudutus laski niin sittenn piti ottaa yksi 800mg burana jolla kaikki kivut hävisivät eikä enää sen jälkeen ole tuntunut mitään. Viiden kuukauden juurtumisen jälkeen laitettiin väliaikainen hammas implantin varaan. Se näyttää hyvältä, toisin kuin väliaikainen "purkkasilta" ja on hyvin kiinni leuassa, tuntuu todella jämäkältä ja ihan kuin oma hammas. Hommassa on tähän mennessä tullut yksi yli 600e lasku siinä vaiheessa kun ruuvi porattiin mutta muuten tämä kustannuspuoli on jakautunut pieniin eriin käyntien mukana. Uskon että kokonaiskustannus jää pitkästi alle kahden tonnin, oikomisineen päivineen.
400€:lla Implantti? ja 200e:lla oikomista?
- *TheRoad*
Ei täällä ainakaan kirjoitti:
Eihän tuolla hinnalla saa edes p****a Osfix-implanttia. Nou väliaikaiset sillat ja muut ratkaisut nekin nostavat hintaa. En usko, että alle 2000 saa teetettyä noin ison homman.
- Oulussa
Ei täällä ainakaan kirjoitti:
Ei maksanut oikominen kuin 400e enkö riittävän selvästi laittanut. Implantti luvattiin hintaan 1200e joten eikö tuo nyt alle kahden tonnin jää. Ja erittäin hyvä hammaslääkäri on kyseessä.
- implantti suussa
Oulussa kirjoitti:
Ei maksanut oikominen kuin 400e enkö riittävän selvästi laittanut. Implantti luvattiin hintaan 1200e joten eikö tuo nyt alle kahden tonnin jää. Ja erittäin hyvä hammaslääkäri on kyseessä.
Kun se implanttiruuvi on se mikä maksaa ja se on joka paikassa aikalailla samaa hintaa. Hammaskirurgin työssä ja teknikon on sitten eroja. Mutta kyllä se implantti implantin laitto aina sen reilu 2000 € maksaa, siitä ei paljon mihinkään pääse. Tietysti jos laittaa jotain outoa merkkiä, mitä käytetään vähän, ei ole paljon tutkittu ym, saa varmaan halvemmalla. Straumann, Nobel Biocare, Astra on kuitenkin ne yleisimmät, parhaimmat ja tutkituimmat. Voit katsoa implanttirekisteristä, mitkä merkit ovat olleet kestävämpiä, mitä merkkejä ja kuinka paljon on jouduttu poistamaan jne.
Implantin laitto on millin tarkkaa työtä, se on millistä kiinni, että implanttia ei porata hermorataan, jonka seurauksena olisi elinikäinen hermovamma ja kaameat säryt. Parempi mennä siis laittamaan suukirurgille implantti ja sellaiselle jolla on kokemusta, laittanut useamman kuin pari implanttia. - erriikka
Oulussa kirjoitti:
laitettiin implantti ja maksoi 2000e.
Vielä pitäisi laitattaa, että kuka tuo lääkäri mahtaa olla, sais asiakkaan. - tahtois tietää
onko sulla suositella jotain paikkaa missä sais varmuudella hyvän implantin?
- hml2
*TheRoad* kirjoitti:
Eihän tuolla hinnalla saa edes p****a Osfix-implanttia. Nou väliaikaiset sillat ja muut ratkaisut nekin nostavat hintaa. En usko, että alle 2000 saa teetettyä noin ison homman.
kerro nyt kaikille mikä siinä on paskaa
- millinen
Edelleen väitän, että kuitusilta ei ole pysyvä ratkaisu poskihampaan korvamiseksi. Purentavoimat ovat tällä alueella niin kovat useimmilla ihmisillä, että ei tule kestämään.Syö pehmeitä ruokia, niin kauan kun saa rahaa vaikka implanttiin. Ei ole pakko purra esim. jälkiuunileipää ja muuta kovaa.
Joskus joutuu tekemään edullisimpia ratkaisuja elämässä jos opiskelee, joutuu työttömäksi, sairastuu jne. Rahalle kun tuppaa olemaan ed. mainituissa tilanteissa pakollisimpiakin rahan reikiä kun maksella kalliita implantteja, niin oivalliset kun ne varmasti ovatkin, sitä en sano. Pitää tyytyä välillä siihen mihin on varaa. - janica3
implantti suussa kirjoitti:
Kun se implanttiruuvi on se mikä maksaa ja se on joka paikassa aikalailla samaa hintaa. Hammaskirurgin työssä ja teknikon on sitten eroja. Mutta kyllä se implantti implantin laitto aina sen reilu 2000 € maksaa, siitä ei paljon mihinkään pääse. Tietysti jos laittaa jotain outoa merkkiä, mitä käytetään vähän, ei ole paljon tutkittu ym, saa varmaan halvemmalla. Straumann, Nobel Biocare, Astra on kuitenkin ne yleisimmät, parhaimmat ja tutkituimmat. Voit katsoa implanttirekisteristä, mitkä merkit ovat olleet kestävämpiä, mitä merkkejä ja kuinka paljon on jouduttu poistamaan jne.
Implantin laitto on millin tarkkaa työtä, se on millistä kiinni, että implanttia ei porata hermorataan, jonka seurauksena olisi elinikäinen hermovamma ja kaameat säryt. Parempi mennä siis laittamaan suukirurgille implantti ja sellaiselle jolla on kokemusta, laittanut useamman kuin pari implanttia.Meidänklinikka hammaslääkärissä suukirurgit laittavat implantteja ja kruunuja 1499 eurolla
http://implanttihoito.fi/ - Anonyymi
Itsellä silta ollut 4 vuotta alhaalla ja mennyt hyvin. Ei ole ollut ongelmaa purennan eikä pelon kanssa että irtoaa. Nykyään noita voidaan laittaa mihin vain. Itsellä ei leukaluuhun voi poratakaan kiinni kun kerran kokeiltu ja luuni "hylkii", eli alkoi kasvamaan vinoon ja halkeemaa kehittämään.
- Anonyymi
Edelleen väitän, että kuitusilta ei ole pysyvä ratkaisu poskihampaan korvamiseksi. Purentavoimat ovat tällä alueella niin kovat useimmilla ihmisillä, että ei tule kestämään.1800e kappale kun käy kunnon lääkärillä
- PGN
Minulla on luultavasti edessä poskihampaan poisto. Se on tällä hetkellä viides hammas ylhäällä, mutta siitä on poistettu yksi hammas oikomishoidon takia aikaisemmin. Minua hirvittää nuo implantista mahdollisesti koituvat ongelmat, ihan niinkin paljon että mieluummin jättäisin kolon tyhjäksi. Olen vasta 25v. Onko tyhjä kolo muka niin paha, ettäkö parempi vaihtoehto olisi ottaa implantin laiton riskit?
- tyytyäinen
Tallinnassa laitettiin minulle yksityisklinikalla implantti edellispäiänä. Pelkäsin myös kaueasti tuota luuhun poraamista mutta kas, ei tuntunut ollenkaan! Hammaskirurgioli tarkka, ja kesken poraamisenkin otti rtg-kuvan katsoakseen voiko vielä porata syvemmälle. Antibioottikuurin sain sieltä mukaani , samoin kuin esilääkityksenä antibiootin ja Arcoxia-kipulääkkeen. Särkylääkettä en tarinnut ollenkaan toimenpiteen jälkeen. Suosittelen lämpimästi menemään Tallinnaan, siellä tulee hoito halvemmaksi ja laatu on hyvää. (katossa oli tv-ruutu jostaa pystyi katsomaan ohjelmaa niin ajatukset olivat muualla kuin toimenpiteessä...) Kokonaiskustannukset hampaasta esitutkimuksineen ja rötgenkuvineen 1200 e.
- Kokonaishinta?
Maksaako lisää kruunun laittaminen muutaman kuukauden kuluttua kun ruuvi on luutunut kunnolla? Vai maksoitko jo ennakkoon tuon kruunun laiton myöhemmin.
- thstrys
Impantilla, kiitos !!
- lmkjnhb
parempi ilman
- htrywty
Soskuun tai Tallinnaan.
- Hienoutta
Suomi24 keskustelu ja 98%:sti asiallisia vastauksia. Trumpin valinnasta USA:n presidentiksi huolimatta Uskoni ihmiskuntaan palautui juuri <3
- Anonyymi
1800e kyllä on kallista viiden millin reikä aikaa yksi tunti 800e tunti 30e minuutti.
n.5000mk tunti. n.100mk minuutti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi499891Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit126675Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j736005Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?405871Oikeistohallitusten aikaan saannokset.
Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja464104Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html2632996Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?382296- 611285
Suomussalmen baarit
Mikä homma on Suomussalmen baareissa? Niin jumalattoman vittumainen portsari oli eräässä nimeltä mainitsemattomassa paik191106Millä paikkakunnalla kaivattusi asuu
Jäikö sydän jonnekin? Jos, niin minne tai mihin? Laita paikkakunta tai paikka ja kunta🤭 Esim. Helsinki tai Pubin vessa48955