VAROKAA

tapsa 53

Juha Blom myy asuntovaunuja Porissa, tuo niitä ainakin saksasta.

Takuu 6 kk mutta heti ensimmäisenä päivänä ilmeni että akku rikki eikä ota lainkaan virtaa vastaan. Ostin uuden juuri samanlaisen ja kokoisen 110 ampeerin akun joka autotarvike liikkeessä maksoi 139 €.

Myyjän vastaus; Ostit oikein kunnon akun hinnasta päätellen, toivon että ymmärät käytetyn akun kuuluvan luokkaan "kuluvat osat".
Jos välttämättä haluat mun mukaan tuloani kustannukseen, niin voin pistää tilillesi 50 euroa jolla olisin saanut sulle uuden "normaali akun".

Näin sitä vastuuta pakoillaan.

Lisäksi vaunun jääkaappi oli homeessa, vaunu siivoomatta eli kissan ja koirankarvoja sänkyjen alla.

Olisin varmaan ollut huomattavasti tyytyväisempi jos myyjä siivoaisi vaunun ja tarkistaisi että kaikki toimii ennen luovutusta.

Ensikerralla olen tarkempi ja valitsen myyjän huolellisemin.
Nyt jäi tunne "rahat pois"

En huolinut myjän 50 €, hänellä on sille varmaan parempaakin käyttöä.

33

3597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuullisuus

Ei tuo minusta niin kamalalta kauppiaalta kuulostanut, kun sentään 50 eurolla vastaan tuli.

Olisit pyytänyt myyjää hankkimaan vaunuun uuden akun, niin asia olisi hoitunut kivuttomammin. Ei se minusta niinkään voi olla, että myyjä on velvollinen hankkimaan parhaan ja kalleimman mahdollisen akun tilalle. Motonetistä ja Biltemasta saa 50 eurola jo aika hyvin akkuja.

• varakaanari

Olisikohan kannattanut ihan itse testata laitteiden toimivuus ja vaunun siisteys. Aivan turha täällä itkeä omaa tyhmyyttä.
      Ja se akku on kuluva osa.

• Anonyymi

Vähän taipuvainen samaan kantaan. Käytetyn kun ostaa, on kunto itse tarkistettava. Sitten kun myyjä, sanoo, että kunnossa on ja ei sitten olekkaan, voi ruveta vaatimaan korvauksia. Näkyvät viat ovat kulumista eikä niistä voi valittaa. Hinnassa ne näkyy.

• Håkan Blåm

kyllä nyt akut maksaavat suurinpiirtein euron pär ampeeri-h(tunti), ja olet tehny hyvä kaupan akulta. Vaan joten mistähän j.plom olisi 50llä saanut "normalakun" joka ei oliei samaa luokka kun muukin mymänsä "tavara".
      Home eli mögel ja karvaat eiväät ole oikean kaupan kohteessa sopivia, joten, peru, kaupat heti, ja vaadi akustakin korvausta myyjältä j blom, Suosittelen että siirryt meren tuolle puolelle kaupoillele, jossa vastuullisuuus ja lainkuuliaisuus on arvossa, nimittan, Stokholmin suunnnassa.

• Pirkkalan Manu...

Käytetyn ostaessasi sinun pitää itse tarkastaa jääkaapit ja "koirankarvat" kyllä myyjä on oikeassa että akkukin on kuluva osa, 50€ oli ihan kohtuullinen vastaantulo, sanoisin.....Sosialidemokraattina tiedät että huollot saa sossusta mutta ei markkinoilta. Teepä nyt itse jotain vastuullisesti äläkä kirjoittele marinoita jotka eivät pidä paikkaansa.

• ta_hvo

minä en yhdy sinuun tässä propleemassa ollenkaan. kyllä vastuu on ain myyjällä, ellei hän ole ilmottanut näistä puutteista ! Monia ostajia on, jotka eivät tiedä näistä erikoisongelmista ollenkaan, eikä edes osaa kysyä niistä.
        Sinä olet ilmeisesti oikea karavaanari, joka tietää nämä home ja karvapesät jo aikaisemman kokemuksen perusteella, mutta kaikki eivät ole kuin sinä. On myös aloittelevie karavaranaanareita !

• aloittelevakaan
        ta_hvo kirjoitti:

minä en yhdy sinuun tässä propleemassa ollenkaan. kyllä vastuu on ain myyjällä, ellei hän ole ilmottanut näistä puutteista ! Monia ostajia on, jotka eivät tiedä näistä erikoisongelmista ollenkaan, eikä edes osaa kysyä niistä.
        Sinä olet ilmeisesti oikea karavaanari, joka tietää nämä home ja karvapesät jo aikaisemman kokemuksen perusteella, mutta kaikki eivät ole kuin sinä. On myös aloittelevie karavaranaanareita !

ostaja ei näe ennen kaupantekoa karvoja eikä jääkaapin likaisuutta, niin silloin jo pitäisi hankkia tehokkaammat silmälasit. Tai nynneröidä ilman vaunua.
        Mitä puutteita muka karvat ja homemöykyt ovat ? Nehän on lisänä, eikä puutteena.

• ÅHLÅMI
        aloittelevakaan kirjoitti:

ostaja ei näe ennen kaupantekoa karvoja eikä jääkaapin likaisuutta, niin silloin jo pitäisi hankkia tehokkaammat silmälasit. Tai nynneröidä ilman vaunua.
        Mitä puutteita muka karvat ja homemöykyt ovat ? Nehän on lisänä, eikä puutteena.

YLEENSÄ JOS KARAVANAARILSTA VAUNUN OSTAA NIINHOMEVAURIO ON TODENNÄKÖISIN. MIKSI MUUTEN MYYJÄ HALAUAISI EROON OMISTAMASTAAN VAUNUSTAAN ???
        eI OLE OLLENKAAN OMITUINEN KARAVAANARIN HOMEVAURIOITUNUT VAUNU TAI AUTO, JOTA HUOLIMATTOMASTI ON KÄYTETTY !

• Pirkkalan mies..
        ÅHLÅMI kirjoitti:

YLEENSÄ JOS KARAVANAARILSTA VAUNUN OSTAA NIINHOMEVAURIO ON TODENNÄKÖISIN. MIKSI MUUTEN MYYJÄ HALAUAISI EROON OMISTAMASTAAN VAUNUSTAAN ???
        eI OLE OLLENKAAN OMITUINEN KARAVAANARIN HOMEVAURIOITUNUT VAUNU TAI AUTO, JOTA HUOLIMATTOMASTI ON KÄYTETTY !

Tässä tapauksessahan oli kysymys VAIN jääkaapin mahdollisesta "homeesta", kaikki me tiedämme kuinka helposti sinne tulee mustia pisteitä hetkessä, käyttämättömänä, ei se ole vika, kaiken lisäksi se on helppo pestä..... kyllä oma-aloitteellisuuttakin pitää olla ennenkuin lähtee nettiin itkemään. Akkuhommassa myyjä toimi asiallisesti, ei uudenveroista voi vaatia, vaan toimivaa....VEDÄMME HENKEÄ !

• Pirkkalan mies....
        ta_hvo kirjoitti:

että yhtyisit muutenkaan ! Olen aika itsenäinen kulkija ja päätän "yhtymiseni" itse, ja toistaiSEKSI se on onnistunut laadukkaasti ja tasaarvoisesti perverrssejä himoja kunnioittaen....Mitäs sanot ?
        Not a gay....

• varakaanari
        ta_hvo kirjoitti:

Ja missä sitä hometta oli. Jääkaapissa. Jos ei tiedä, että käytettty tavara on tutkittava ennen ostopäätöstä tai ei omaa senkäänvertaa oma-alotteisuutta, että saisi jääkaapin puhdistettua on syytä pysyä kotona tai tyytyä hotellimatkailuun. Vaununsa kanssa aloittaja on vielä suurissa ongelmissa, jos aloitteellisuus ja kyky on tuuta luokkaa

Mitään varsinaista vikaa ei raportoitu olleen. Ainoastaan hieman epäsiisti ja akku kuollut. Ei edes mainittu vaunun ikää. Tietenkin Solifer 1985.

Ihme itkijä

• haihui
        ta_hvo kirjoitti:

Ei siihen tarvita aloittelevaa-, eikä karavaanaria ollenkaan. Jääkaapin sisäpuoli homehtuu helposti jääkaapin oven ollessa kiinni, eikä jääkaappi ole kylmenemässä. Jokainen omillaan asuva on joutunut sen huomaamaan kotonaan.

• autoilevamatkaaja
        Pirkkalan mies.. kirjoitti:

Tässä tapauksessahan oli kysymys VAIN jääkaapin mahdollisesta "homeesta", kaikki me tiedämme kuinka helposti sinne tulee mustia pisteitä hetkessä, käyttämättömänä, ei se ole vika, kaiken lisäksi se on helppo pestä..... kyllä oma-aloitteellisuuttakin pitää olla ennenkuin lähtee nettiin itkemään. Akkuhommassa myyjä toimi asiallisesti, ei uudenveroista voi vaatia, vaan toimivaa....VEDÄMME HENKEÄ !

Jääkaappiin tulee hometta todella helposti sen olen itsekkin huomannut eli jääkaapi joutuu pesemään kyllä säänöllisin väliajoin omassakäytössäkin eikä tuo ole suuri ongelma. Monesti auto tai vaunu ostetaan niin kiireisesti että myyjällä ei ole ollut aikaa suuremmille siivouksille ja luulempa että mikäli vaunu / auto ei mene kaupaksi niin kyllä sitä yritetään puunata siihen kuntoon että kaupaksi menee. Ostaja itse päättää millaisessa kunnossa ja millaisen hintaluokan vaunun tai auton hankkii. käytetty on aina kulunut ja uudesta taas voi vaatia enemmän. itse ostin autoni suoraan vuokrakäytöstä enkä valittanut siitä että joudui auto siivoamaan. akun jouduin uusimaan kesän kuluessa myöskin samutin oli kadonnut vaikka auto oli vasta katsastettu silti olin tyytyväinen kauppaan. Sain juuri sellaisen auton mitä olin etsinytkin. Huoltokuluja toki tulee kokoajan ja niihin on syytä varautua mikäli on halua pitää ajoneuvo tai vaunu kunnossa.

• PErkeleenvalittajat

Jos tuotteessa on vikaa, tulee sinun ensin antaa myyjälle mahdollisuus korjata viat.
      Jos menet itse suin päin ostelemaan akkuja ja korjauttelemaan vikoja, on se ihan oma ongelmasi.
      Näin sanoo jopa kuluttajalaki.
      Ja käytetty on käytetty, ei uusi.
      Oliko sovittu että tulee siivottuna vai suoraan käytettynä?
      Kannattaa miettiä ennenkuin täällä huutelee nimiä ja puhuu paskaa jos ei itse pelaa pelisäännöillä.
      Toivottavasti asianosainen paiskaa perääsi vielä kunnianloukkaussyytteen, maksaa pian toisen vaunun verran.

• rentorenko

>>Toivottavasti asianosainen paiskaa perääsi vielä kunnianloukkaussyytteen, maksaa pian toisen vaunun verran.  

• ffffdddff

Tosin pitää nyt aloittajan puolesta sanoa se että kyllä voi olettaa että auto tulee moiteettomassa kunnossa ja siivottuna. Siis näin on luonnollista olettaa. Ja kyllä ihmettelen jos myyjä ei ole näin toiminut. Ihan noin oman imagonsakin kannalta. Se on tietty vähän kaksipiippuinen asia noin kuluttajasuojan kannalta jos auton loppukäyttävä(ostaja) on merkitty maahantuojaksi ja välittäjä on se oikeasti tuonut maahan. Näin usea jobbari tekee, koska se takaa heidän oikeusturvan paremmin. Auton maahantuoja kun on aina vastuussa virhetilanteissa jne. Lisäksi kannattaa kyllä tehdä kuitti autonvälittäjän kanssa että kyseinen tyyppi on autonhaun suorittanut. Täten pystyy ainakin todistamaan että kyseinen henkilö on oikeasti sen auton ostanut ja tuonut maahan.

• sdfg

Jos tuo liike on auton tuonut maahan, on se käytetty, ja ostajan luulisi tutustuvan siihen, valittavan puutteista ja vaativan niitä korjattavaksi ennen ostoa.
        Jos taas liike on vain toimittanut auton maailmalta, toiminut siis rahtaajana, ei heille kuulu auton taso, puhtaus, tekniika tai mikään yhtään.

Mutta jos teillä on ongelmia, älää sekoilto, älkää sooloilko, toimikaa lain mukaan niin teillä on mahdollisuus saada asiat kuntoon.
        En minäkään yrittäjänä antais penniäkään jos joku itse hakisi toista sataa maksavan akun.
        Eihän se asiakkaalle kuulu millä hintaa myyjä akun hankkii, kunhan sellaisen hankkii, ja siihen pitää ensin antaa myyjälle mahdollisuus.

• numero...

....alle 10 000 ja PERIAATTEEN MIES! Mitä menit ostamaan sen akun ennen kuin otit yhteyttä vaunun myyjään. Jos sä et sitä viiskymppistä tarvitse, niin mitä sä sillä lopullakaan rahalla tekisit?
      Just tuollainen on pökkäjäärä idioottisuomalainen mies!

• Tapsa 53

Pitäisikö sitä uuden akun ostoa odottaa niin kauan että myyjä saisi asian käsiteltyä. Myyjä tiesi että vaunulla lähdetään monen päivän reissulle heti samana päivänä. Seuraavana yönä paleltiin kun akku oli tyhjä ja lämmitin ei käynnistynyt, paikka oli myös sellainen ettei verkkovirtaa ollut saatavilla. Seuraavana aamuna oli pakko ostaa uusi akku, ensin luonnollisesti testautimme entisen akun. Jotkiut myyjät ottavat vastuun asioista, toiset alkavat kiemurtelemaan jo satasesta. No nyt ainakin luulen että myyjälle tämä tuli kalliimaksi, jospa edes yksi ostaja kiersi tämän myyjän.

• Ei mitään velaksi..

selväksi ? Tapsa ja Juha, raati käsitteli......

• HartolanKeisari

Onpa noloa tulla tänne valittamaan.
      Olet ostanut KÄYTETYN tavaran ja tavaran tarkistusvelvollisuus on OSTAJALLA.

Juuri tämäntyyppiset ostajat valittavat kun eivät saa uuden veroista vaunua käytetyn hinnalla.
      Valittavat kategorisesti kaikesta ja elämän pienet ilot löytyvät siitä kun pääsevät sanomaan kassalle "annoit muuten väärin rahasta".

Hanki elämä ja ota köyhä vastaan se fiksusti tarjottu 50 euroa.

• kiertäkää kaukaa

Myyjä on pahemman laatuinen huijari!! Myy märän vaunun kuivana, pyörittää kaveria yksityisenä myyjänä jottei vastuuta tarvi kantaa.

• kaikkiaistinen

Niinpä; mutta on tainnut ostajakin olla kuurosokea, kannattaisi laittaa vaunua ostamaan henkilö jolla kaikki aistit ovat kunnossa, myös järki.

• oletko Savolainen

Ai ,olikin ostajan syytä ,kun lukee kaikkiaistisen juttua. Siinähän herra on.
      Noin täydellisen puupään on helppo elää.

• Pään vaihto

Mene ihmeessä nupin vaihtoon, yleensä ostaja tarkastaa tuotteen kun sitä havittelee. Olkoonkin kysymyksessä osamaksukauppa, kuten tässätapauksessa on ilmeistä. Uskon että elämä sinullakin tulee helommaksi kun, suoritat sen mainitsemani päänvaihdon. Voitkin sen jälkeen ostaa kuivan vaunun märkänä, huomaatko idiootti mikä helpotus ostajalle?

• Kyllä karavaanari ostaa kunhan saa riittävästi maksuaikaa. Ostaa vaikka sontaläjän. Eikö?

• Oletko Niuvasta ??

Ottako hinurilla lujille ??? Sinulla on varmaan isoperseinen ämmä ,kun noin viisas Savolainen olet . Puupää

• mosku13

heh.heh

• Pohjanmaalta

Jos haluaa vaunun siivottuna ja uudella akulla, niin kannattaa sopia asiasta ennen ostoa. Voi olla se maksaa hieman lisää, mutta ompahan sitten asiat kunnossa.

• 42...

piti varmaan päästä vain naapurelle leuhkimaan,tässä ilmenee ostorapula,nyt vasta huomattiin ETTÄ MILLÄ MAKSAA,KUN EI OLE RAHAA,mutta pitisaada auto kun muillakin on

• Rhe caravan SF

Ostin ekan matkailuauton n. 8v sitten, vaihdoin sen sitten uuteen 3v jälkeen, nyt on kolmas auto menossa ja ehkä vuoden/parin sisällä vaihdan sen uuteen, kertaakaan ei ole ollut yllämainittuja ongelmia!
      Nyt joku sanoo että v.....tuako tänne tulet leuhkimaan uusilla autoilla mutta kokemuksesta sanon että "köyhällä ei ole varaa huonoon"!
      Kannattaa miettiä sitäkin...

• Kas kun sinä sitten huonon koslan ostit. Olisiko kannattanut miettiä sitä varallisuuspuolta tarkemmin.??

• Anonyymi

Onkos tämä nyt se sama joka nykyään välittää asuntoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      123
      3388
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      78
      1758
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1541
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      51
      1293
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1165
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      96
      1110
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1049
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      944
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      885
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      19
      867
    Aihe