Eli siis uusissa on vakionopeudensäädin niin mikä se on?
Eli onko se niin että ei vaan mee nopeemmin ja kaasua pidetään alhaalla.
Tai onko se niin että ajetaan esim vauhtiin 100km/h ja sitten se päälle ja voi nostaa jalat pois?
Tehdäänkö tuota vakionopeudensäädintä myös manuaalivaihteisiin?
Mikä ihmeen vakionopeudensäädin?
20
1300
Vastaukset
- Sauna
Eli vakionopeussäädin pitää asettamasi nopeuden. Käy hyvin myös manuaalivaihteisiin ja saa myös niihin.
- Suosittelen
Vakionopeussäädin on tosi kätevä peli. Ei tarvitse koko ajan istua jalka polkimella, vaan voi vaikkapa piipahtaa takapenkillä penkomassa ostoskassista röökiä tai limonadin ja oikaisemassa jalkoja.
- Kiki
Suosittelen kirjoitti:
Vakionopeussäädin on tosi kätevä peli. Ei tarvitse koko ajan istua jalka polkimella, vaan voi vaikkapa piipahtaa takapenkillä penkomassa ostoskassista röökiä tai limonadin ja oikaisemassa jalkoja.
nappaamaan suihin jotain?
Suosittelen kirjoitti:
Vakionopeussäädin on tosi kätevä peli. Ei tarvitse koko ajan istua jalka polkimella, vaan voi vaikkapa piipahtaa takapenkillä penkomassa ostoskassista röökiä tai limonadin ja oikaisemassa jalkoja.
Kunpa vain autoilijat käyttäisi sitä, kun moni ajaa epätasaista nopeutta että takana ajo on h.e.l.v.e.t.i..l.l.s.t.ä
- nopea
ameriikassa joku oli saanu korvauksia kun oli laittanu vakionopeussäätimen päälle ja menny taakse kaffetta keittään :) (auto oli joku chevy van) ja eihän se kauaa kestä et auto jossain pöpelikös tohon tyyliin on ;) harvinaisen tyhmä saa kyl olla mut korvauksii oli saanu vammoistaan kun ei ollu missään mainittu et kahvia ei saa mennä keittään kun laittaa vakkarin päälle.luulis ottavan laitteist selvää ennenkun tollast tekee ;)
- eero
mennä takapenkille ja turauttaa kahveet
- Mennä
Kuksimaan takapenkille
- nopea
joo siis eli laitat nopeudeksi esim 100km/h ja laitat vakkarin päälle , jolloin voit nostaa jalan kaasulta ja auto pitää tuon asettamasi nopeuden. ja kun tulee ylämäki niin moottori nostaa automaattisesti kierroksia,jotta asettamasi nopeus säilyisi.alamäessä vastaavasti laskee kierroksia.jos hitaampi tulee eteen voit painaa kaasua normaalisti jotta ohitus nopeutuisi ja ohituksen jälkeen kun nostat jalan kaasulta, asettamasi nopeus palautuu ennalleen.ja jos hipaisetkin jarrua, vakionopeussäädin menee pois päältä.
- Nopea Fakta
Nopea Torvi..... Ei se moottori mitään kierroksia nosta ylämäessä vaan pitää ne samana kokoajan !
Alamäessä kannattaa ottaa pois päältä, jos on päällä vie polttoainetta paremmi pois päältä ja kaasu ylhäällä
1 Laite joka pitää nopeuden tasaisena painamatta jarrua tai kaasua
2 Ei, tuo laite on nopeudenrajoitin
3 Kyllä
4 Kyllä, joskaan ei toimi silloin niin hyvin kuin automaatilla (lähinnä mäet ongelmana)- Constant speed...
"Vakionopeus säädin" ei säädä nopeutta... möllit, se säätää koneen kierroksia ja pitää sen samana ylä- ja alamäissä. Eli vakiokierros säädin olisi oikeampi nimi.
Möllit...... - ljhgf3
Constant speed... kirjoitti:
"Vakionopeus säädin" ei säädä nopeutta... möllit, se säätää koneen kierroksia ja pitää sen samana ylä- ja alamäissä. Eli vakiokierros säädin olisi oikeampi nimi.
Möllit......Vääri!. Säädin valvoo nopeutta, ei kierroksia, eli toimii myös vaiteen vaihtamisen jälkeen.
Ja toimii manuaalilla paremmin kuin automaattivaihtesolla, se aiheuttaa ihmeellistä vaihtamista pienempään. - nuovvaaa
ljhgf3 kirjoitti:
Vääri!. Säädin valvoo nopeutta, ei kierroksia, eli toimii myös vaiteen vaihtamisen jälkeen.
Ja toimii manuaalilla paremmin kuin automaattivaihtesolla, se aiheuttaa ihmeellistä vaihtamista pienempään.Automaattiloota & vakionopeudensäädin: Ylämäessä kierrokset nousee kun vakkari vaihtaa pienemmälle pykälälle ja taloudellisuus säilyy.
Manuaaliloota & vakionopeudensäädin: Ylämäessä vakkari yrittää polttoaineen syöttöä lisäämällä saada pidettyä kierrokset & vauhdin vakiona. = kaikkea muuta kuin taloudellista!
Manuaalissa muuten vakionopeudensäädin menee heti pois päältä kun painaa kytkintä, joten pienemmälle vaihtamisen jälkeen on taas laitettava vakkari päälle uudestaan, ei todellakaan "jatka vakionopeutta" ilman sitä! - Eikä lähe
nuovvaaa kirjoitti:
Automaattiloota & vakionopeudensäädin: Ylämäessä kierrokset nousee kun vakkari vaihtaa pienemmälle pykälälle ja taloudellisuus säilyy.
Manuaaliloota & vakionopeudensäädin: Ylämäessä vakkari yrittää polttoaineen syöttöä lisäämällä saada pidettyä kierrokset & vauhdin vakiona. = kaikkea muuta kuin taloudellista!
Manuaalissa muuten vakionopeudensäädin menee heti pois päältä kun painaa kytkintä, joten pienemmälle vaihtamisen jälkeen on taas laitettava vakkari päälle uudestaan, ei todellakaan "jatka vakionopeutta" ilman sitä!Vitut se lähtee pois päältä, jos kytkytintä käyttää vain vaihteen vaihtamisen ajan. Ainakin mun kahdessa autossa pitää kytkinpoljin olla 30s pohjassa ennen ku vakkari lähtee pois päältä. Jossain Volvossa on varmaan niin onneton tekele et säädin hyppää het pois päältä, mut ei kunnon autoissa kylläkään.
nuovvaaa kirjoitti:
Automaattiloota & vakionopeudensäädin: Ylämäessä kierrokset nousee kun vakkari vaihtaa pienemmälle pykälälle ja taloudellisuus säilyy.
Manuaaliloota & vakionopeudensäädin: Ylämäessä vakkari yrittää polttoaineen syöttöä lisäämällä saada pidettyä kierrokset & vauhdin vakiona. = kaikkea muuta kuin taloudellista!
Manuaalissa muuten vakionopeudensäädin menee heti pois päältä kun painaa kytkintä, joten pienemmälle vaihtamisen jälkeen on taas laitettava vakkari päälle uudestaan, ei todellakaan "jatka vakionopeutta" ilman sitä!"Manuaalissa muuten vakionopeudensäädin menee heti pois päältä kun painaa kytkintä"
Lähes aina... Ainakin 3. mallin sprintereissä ei mene pois tuolloin- Sormen liike ja
Eikä lähe kirjoitti:
Vitut se lähtee pois päältä, jos kytkytintä käyttää vain vaihteen vaihtamisen ajan. Ainakin mun kahdessa autossa pitää kytkinpoljin olla 30s pohjassa ennen ku vakkari lähtee pois päältä. Jossain Volvossa on varmaan niin onneton tekele et säädin hyppää het pois päältä, mut ei kunnon autoissa kylläkään.
Yleensä vakkarissa on viiksessä resume, josta sen edellisen nopeusasetuksen saa uudelleen päälle, kun tilanne sen taas sallii.
- miksi näin
"pankkiautomaatti" miksi nyt "rekattuna" vastaat aivan eri tavalla kuin 19.4.2004 klo.23:23
Olin tuolloin 16 vuotias en käyttänyt silloin suomi24:ää en käytä muutakuin rekattua nimeäni
- miksi näin
>Olin tuolloin 16 vuotias en käyttänyt silloin suomi24:ää en käytä muutakuin rekattua nimeäni
Vallankin viimmeiseen väitteeseesi uskottavuus on kovalla koetuksella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h403706- 773504
- 1163233
- 1452777
- 1582154
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202028Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282002- 401659
- 671254
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261115