riitaa lemmikeistä

en jaksaisi riidellä

Olemme riidelleet avovaimoni kanssa koiran hankkimisesta. Meillä on jo entuudestaan kissoja, jotka ovat myös hänen hankkimiaan. Vastustin myös niitä aluksi, mutta ajanmyötä totuin ns. pakon edessä. Eli minun mielipiteelläni ei ollut mitään merkitystä. Sama on nyt koiran suhteen, eli vastustan mutta hän jyrää mielipiteellään minut. No nyt olemme sitten ruvenneet puhumaan, että olisi ehkä syytä erota jos minä en hyväksy lemmikkejä. Oikeuttaako se todellakin eroamaan, jos ei päästä yksimielisyyteen lemmikkien hankinnasta? Hän ilmeisesti välittää niistä enemmän kuin minusta. Minä en kuitenkaan haluaisi erota.

En vihaa eläimiä, mutten myöskään tahdo eläintarhaa kotiini. Jos välttämättä lemmikki pitää olla, niin joko tai muttei molempia.

131

6330

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brvrsbhnmf

avokkisi täytyissi tyytyä tekemään jonkinlainen kompromissi kanssasi eikä uhkailla erolla heti jos et ole suostuvainen. Ymmärrän kantasi. Kyllähän siinä aikamoinen sirkus olisi jos on pari kissaa ja koira, paljon vastuuta ym. Olisiko hän edes valmis luopumaan toisesta kissasta jos saisi koiran tai molemmista? Onhan ne lemmikit kivoja mutta liika on liikaa. Sit ymmärrän jos asutte jossain isossa maatilalla. Sinuna ehdottaisin että jos koiran haluaa, hänen täytyy sitten luopua kissasta tai kissoista. Avokkisi on tyhmä jos sen takia eroaa.

• en jaksaisi riidellä

Ero on kieltämättä käynyt minunkin mielessäni, mutta en todellakaan näe sitä aiheellisesi tämmöisen asian vuoksi. Siksi olenkin skipannut omalta kohdaltani koko ajatuksen. Tuolla eläinpalstalla varmasti saisin osakseni moitteita, miten sydämetön olen kun en hyväksy toisen lemmikkejä. Onko oikeasti näin? Mielestäni en ole sydämetön, sillä lapsuudessani kotona maalla oli aina kissoja ja koira ja siksi pidänkin eläimistä. Mutta liika on liikaa.

Hän ei tuntuviksi ole valmis luopumaan kissoista ja olenkin yrittänyt ajatella asiaa hänen kannaltaan. Ne ovat hänelle kaikki kaikessa ja siksi olisi varmasti vaikea luopua niistä. Mutta itsekin vähän epäilen, että riittääkö hänellä kärsivällisyyttä hoitaa koiraa vaativia kissoja yhtäaikaa.

• Jospa rauhallisesti
        en jaksaisi riidellä kirjoitti:

Ero on kieltämättä käynyt minunkin mielessäni, mutta en todellakaan näe sitä aiheellisesi tämmöisen asian vuoksi. Siksi olenkin skipannut omalta kohdaltani koko ajatuksen. Tuolla eläinpalstalla varmasti saisin osakseni moitteita, miten sydämetön olen kun en hyväksy toisen lemmikkejä. Onko oikeasti näin? Mielestäni en ole sydämetön, sillä lapsuudessani kotona maalla oli aina kissoja ja koira ja siksi pidänkin eläimistä. Mutta liika on liikaa.

Hän ei tuntuviksi ole valmis luopumaan kissoista ja olenkin yrittänyt ajatella asiaa hänen kannaltaan. Ne ovat hänelle kaikki kaikessa ja siksi olisi varmasti vaikea luopua niistä. Mutta itsekin vähän epäilen, että riittääkö hänellä kärsivällisyyttä hoitaa koiraa vaativia kissoja yhtäaikaa.

että siitä voi tulla kisuille stressiä, kun joutuvat varomaan koiraa. Ei tiedä, olisiko yhteiselämä niin harmonista. Ehkä kannattaa kumminkin yleensä pitää luontaiset "viholliset" eri talouksissa. Mutta jos rotu ja koiran luonne on sopiva, niin voihan olla ettet itsekään huomaakaan yhden lemmikin lisäämistä. Jospa se menee siinä sivussa, kun vaimo kantaa päävastuun.

• Idiootit!

Luopua kissoista? Ootko täysin idiootti vai mitä hemmettiä sun päässä liikkuu?! Joo hei, tosi vastuullista lemmikkienhoitoa olisikin, että vaihdetaan! Juujuu ihmiset sitte vaan luopumaan lapsistaan jos haluaa hankkia koiran...ettei tule eläintarhaa :D JA KYLLÄ lapset ja lemmikit ovat tässä kohtaa rinnastettavia olentoja! Typeriä ovat hekin, jotka pieneen kerrostaloasuntoon vääntää väkisin kymmenkunta pentua, ja sitten marmatetaan kun on rankkaa...noh, se menee sitten jo aiheen viereen.

Mulla oli tuossa aloittajan kanssa sama tilanne, että halusin koiran, puoliso ei. Lupauduin hankkimaan meille isomman asunnon, jotta mahduttaisiin mukavasti. Noh, ei tarvinnut kuulemma ja hän toivotti koiran tervetulleeksi. Rotuun päädyttiin yhdessä ja nimikin hyväksyttiin molemmat. Eipä siinä kauaa sitten elelty, kun ilmoitti haluavansa erota. Ettei kykene vielä sitoutumaan. Tässä sitä sitten ollaan. Muuton keskellä edelleen, vaikka muutin jo kuukausi sitten. Aikaa hurahtaa kummasti, ennen kuin kaikki on purettu ja asunto laitettu, kun sitä vapaa-aikaa illassa ei loppujen lopuksi paljoa ole. Kun on tuota eläintarhaa. Omia valintoja kaikki, mutta NIIDEN KANSSA ELETÄÄN! Eikä ruveta toisen tieltä mistään luopumaan. Kertakaikkiaan typerä ehdotus. Pistää ihan vihaksi.

• "loistava" ehdotus

pitäisi nakata kissat pellolle jotta saa koiran tilalle. Entäs kun on sitten koira ja haluaa marsun, taaas eläin kiertoon. Kun lemmikin ottaa siitä kuuluu huolehtia hyvin siihen asti kun eläin kuolee tai joudutaan sairauden myötä nukuttamaan. Itse en ikinä huolisi miestä joka ei pidä lemmikeistä. Itselläni on 3 kissaa ja 2 koiraa, eikä lemmikkini elämästäni mitään sirkusta tee.

• aj
        "loistava" ehdotus kirjoitti:

pitäisi nakata kissat pellolle jotta saa koiran tilalle. Entäs kun on sitten koira ja haluaa marsun, taaas eläin kiertoon. Kun lemmikin ottaa siitä kuuluu huolehtia hyvin siihen asti kun eläin kuolee tai joudutaan sairauden myötä nukuttamaan. Itse en ikinä huolisi miestä joka ei pidä lemmikeistä. Itselläni on 3 kissaa ja 2 koiraa, eikä lemmikkini elämästäni mitään sirkusta tee.

itselläni on nyt 2 kissaa ja koiran haluaisin itselleni tai oikeastaan monta koiraa.meillä oli 4 sakemmannia ja yksi seropi.nyt on tyhjää.arvoisa kumppanini vei jopa oman koirani mukanaan,että sellaista itsekkyyttä.

• Lemmikitön
        "loistava" ehdotus kirjoitti:

Hyvää vanhapiika-ainesta !

• Loistava ehdotus
        Idiootit! kirjoitti:

Luopua kissoista? Ootko täysin idiootti vai mitä hemmettiä sun päässä liikkuu?! Joo hei, tosi vastuullista lemmikkienhoitoa olisikin, että vaihdetaan! Juujuu ihmiset sitte vaan luopumaan lapsistaan jos haluaa hankkia koiran...ettei tule eläintarhaa :D JA KYLLÄ lapset ja lemmikit ovat tässä kohtaa rinnastettavia olentoja! Typeriä ovat hekin, jotka pieneen kerrostaloasuntoon vääntää väkisin kymmenkunta pentua, ja sitten marmatetaan kun on rankkaa...noh, se menee sitten jo aiheen viereen.

Mulla oli tuossa aloittajan kanssa sama tilanne, että halusin koiran, puoliso ei. Lupauduin hankkimaan meille isomman asunnon, jotta mahduttaisiin mukavasti. Noh, ei tarvinnut kuulemma ja hän toivotti koiran tervetulleeksi. Rotuun päädyttiin yhdessä ja nimikin hyväksyttiin molemmat. Eipä siinä kauaa sitten elelty, kun ilmoitti haluavansa erota. Ettei kykene vielä sitoutumaan. Tässä sitä sitten ollaan. Muuton keskellä edelleen, vaikka muutin jo kuukausi sitten. Aikaa hurahtaa kummasti, ennen kuin kaikki on purettu ja asunto laitettu, kun sitä vapaa-aikaa illassa ei loppujen lopuksi paljoa ole. Kun on tuota eläintarhaa. Omia valintoja kaikki, mutta NIIDEN KANSSA ELETÄÄN! Eikä ruveta toisen tieltä mistään luopumaan. Kertakaikkiaan typerä ehdotus. Pistää ihan vihaksi.

Ootko täysin idiootti vai mitä hemmettiä sun päässä liikkuu ?
        Täysin idoootti edes luulee että kumppanin on hyväksyttävä kaikki.
        Pistää ihan vihaksi.

Jos haluan asua kumpanin kanssa ja jakaa hänen kanssaan elämääni, se ei tarkoita että minun tarvitsee hyväksyä kaikkia kaksi tai nelijalkaisia otuksia kumppnin rinnalle.

Jos minuun tulee allergia, pitääkö minun vain sietää kissaa ja sairastua pahemmin eikö kumppanin velvollisuus ole antaa kissa pois .?
        Allergia voi puhjeta vasta vuosien myötä.

Kun asutaan yhdessä hankitaan perheen jäseniä yhdessä.
        Koira hoidetaan , ruokitaan , kulut maksetaan yhdessä.
        Ei siinä toinen voi päättää asioita miten itsekkäästi haluaa.

• milli-kki
        Loistava ehdotus kirjoitti:

Pistää ihan vihaksi.

Jos haluan asua kumpanin kanssa ja jakaa hänen kanssaan elämääni, se ei tarkoita että minun tarvitsee hyväksyä kaikkia kaksi tai nelijalkaisia otuksia kumppnin rinnalle.

Jos minuun tulee allergia, pitääkö minun vain sietää kissaa ja sairastua pahemmin eikö kumppanin velvollisuus ole antaa kissa pois .?

"Jos minuun tulee allergia, pitääkö minun vain sietää kissaa ja sairastua pahemmin eikö kumppanin velvollisuus ole antaa kissa pois .? Allergia voi puhjeta vasta vuosien myötä."

Miulla menee kissat suhteen edelle eli jos kumppani tulee allergiseksi niin so long, tavataan sitten 15 vuoden päästä kun kisuista on aika koittanut.

Alottajan täytyy vaan päättää, jos ei halua enempää lemmikeitä ja kumppani taas haluaa, niin eihän siinä muita vaihtoehtoja ole kuin erota. Jotain se kertonee kumppanistakin jos koiran hankinta on niin tärkeä että haluaa luopua suhteestaan, eli tuskin hänkään sitten kokee missään kovin ainutlaatuisessa suhteessa elävänsä kun tuollaisen uhrauksen tekee.

• ILMEISESTI

yksinäinen ukon rähjänä, jota kukaan ei huoli.
        Sinähän se aikamoinen olet kun sinun mielestäsi ihmisen pitäisi synnyttää itselle lemmikit, jos niitä haluaa..sairas tyypppi. Mitens muuten sitten miehet jotka tykkää eläimistä, mistäs ne vaikkapa sen kisun hankkisivat, jos niitä ei muuten saa kuin että ihminen sen synnyttää????? Meinaatko ihan et miehetkin kykenee jo synnyttämään? Ja lapsethan synnytetään, tuollaisen vertauksen mukaan lapset ovat lemmikkejä. Toivottavasti sinulla ei lapsia ole, varmaan lykkäisit takapihalle päiväksi juoksunaruun ja vesikuppi nokan eteen!!

• Jos kumppani
        milli-kki kirjoitti:

"Jos minuun tulee allergia, pitääkö minun vain sietää kissaa ja sairastua pahemmin eikö kumppanin velvollisuus ole antaa kissa pois .? Allergia voi puhjeta vasta vuosien myötä."

Miulla menee kissat suhteen edelle eli jos kumppani tulee allergiseksi niin so long, tavataan sitten 15 vuoden päästä kun kisuista on aika koittanut.

Alottajan täytyy vaan päättää, jos ei halua enempää lemmikeitä ja kumppani taas haluaa, niin eihän siinä muita vaihtoehtoja ole kuin erota. Jotain se kertonee kumppanistakin jos koiran hankinta on niin tärkeä että haluaa luopua suhteestaan, eli tuskin hänkään sitten kokee missään kovin ainutlaatuisessa suhteessa elävänsä kun tuollaisen uhrauksen tekee.

tulee allergiseksi, muutetaan eri osoitteisiin siksi aikaa kun lemmikkimme ovat nukkuneet pois. Tämä pätee siis molempiin, jos minä tulen joskus sairastumaan, niin minä lähden. En todellakaan haluaisi luovuttaa rakkaita kissojani kellekään vieraalle.

• H I R V I Ö I T Ä_ !

• 26

nimittäin tuo, että pitää luopua jo olemassa olevista kissoista ottaakseen mahdollisesti vaikeasti pidettävän koiran. Kissoilla on jo koti ja ne lienevät ok ja eläviä olentoja, sen sijaan koira on toistaiseksi olematon haave. Muuten olet mielestäni täysin oikeassa, avovaimon on kuunneltava myös avomiestään. Suhteessa pitää olla molemmilla sanottavaa ja päätäntävaltaa. En suosittelisi parille yhtään lisää lemmikkiä, jos eivät saa asioista sovussa päätettyä. Lemmikkien ruokkiminen maksaa, koiraa pitää ulkoiluttaa neljä kertaa päivässä, voi olla myös, että haukkuu isäntäväen ollessa töissä päivällä. Paljon epävarmuustekijöitä.

• viiskeet ja risat
        Loistava ehdotus kirjoitti:

Pistää ihan vihaksi.

Minun avokkini pisti minut valitsemaan itsensä ja koiran välillä..
        Minulla on aina ollut koiria, myös silloin kun aloimme seurustella ja muutimme yhteen. Kun silloinen koirani vihdoin kuoli vanhuuteen, mies ilmoitti ykskantaan että "tähän talouteen ei sitten tule enää yhtään eläintä. Jos haluat lemmikin pakkaa kamasi ja muuta pois." Kaksi vuotta kärvistelin ilman lenkki ja harrastuskaveria.
        Muutin pois ja hommasin koiran, en ole katunut.

• uutiset joissa
        H I R V I Ö I T Ä_ ! kirjoitti:

http://koirauutiset.blogspot.com/search/label/lapsia raadelleet koirat

ihminen on tappanut toisen ihmisen tai jonkun lemmikin. Taitaa olla hieman enemmän kuin noita koira tappoi ihmisen. Jos koirat siis ovat hirviöitä niin mitä me ihmiset ollaan??

• !!!!!!!!!
        Jospa rauhallisesti kirjoitti:

että siitä voi tulla kisuille stressiä, kun joutuvat varomaan koiraa. Ei tiedä, olisiko yhteiselämä niin harmonista. Ehkä kannattaa kumminkin yleensä pitää luontaiset "viholliset" eri talouksissa. Mutta jos rotu ja koiran luonne on sopiva, niin voihan olla ettet itsekään huomaakaan yhden lemmikin lisäämistä. Jospa se menee siinä sivussa, kun vaimo kantaa päävastuun.

Kissat ja koirat eivät ole mitään luontaisia vihollisia, vaan useimmissa yhteistalouksissa elävät hyvinkin toisiaan kunnioittaen, mutta kylki kyljessä nukkuen.

Itse asiaan sanoisi, että suhteen tulevaisuus on heikoissa kantimissa, jos erolla uhkailemalla halutaan saada tahtonsa lävitse. Koiran hankinnan (tai minkä tahansa lemmikin) tulee perustua yhteiselle pohdinnalle. Meillä on hiukan samantyyppinen tilanne, että miehelleni riittäisi yksi koira, mutta itse haluan, että on kaksi. Mutta kyllä se yhteinen rotukin sieltä löytyi monen kuukauden ison urakan jälkeen. Ja yhteinen näkökulma, meillä on niin erilainen ajatusmaailma, olen itse enemmän tunteella elävä, kun taas puoliso on rationaalinen tyyppi. Tosin meillä ei ole ero millään lailla vaihtoehtona, kun on tuota jälkikasvuakin sen verran yhdessä hoideltavana:)

• huhuu sinne...
        Jos kumppani kirjoitti:

tulee allergiseksi, muutetaan eri osoitteisiin siksi aikaa kun lemmikkimme ovat nukkuneet pois. Tämä pätee siis molempiin, jos minä tulen joskus sairastumaan, niin minä lähden. En todellakaan haluaisi luovuttaa rakkaita kissojani kellekään vieraalle.

Itse sairastin yhtäkkiä astmaan, kun kissoja oli ollut jo monta vuotta. Mutta kyllä meillä kissat lähtivät, ei puoliso, eikä lapsiperheessä sellaista vaihtoehtoa edes ole, vaan eläin on eläin, ja perhe on perhe.

• wamic
        Idiootit! kirjoitti:

voi vitun lumppu. toivottavasti et koskaan saa lapsia, jos niitä elukoihin vertaat. ja joo meilläkin on koira.

• summeriina
        H I R V I Ö I T Ä_ ! kirjoitti:

http://koirauutiset.blogspot.com/search/label/lapsia raadelleet koirat

Antamassasi linkissä ihmisten kimppuun hyökänneet rodut olivat pääsäntöisesti Rottweiler, Saksanpaimenkoira, Dobermann-rotuisia koiria jotka EIVÄT ole mitään sohvaperunoita vaan tarvitsevat
        osaavan ja kokeneen ihmisen isännäkseen/emännäkseen.

Palveluskoiran ottaminen lemmikiksi on täysin vastuutonta jos aiempaa kokemusta koirista ei ole ja rotu
        on valittu esim. ulkonäön ja/tai koon perusteella ilman minkäänlaista tietoa rodun ominaisuuksista
        tai käyttötarkoituksesta.

Lapsiperheeseen em. rodut käyvät vain jos aikuiset ovat kykeneviä kasvattamaan ja kouluttamaan koiran oikein sekä opettamaan lapset kohtelemaan ja käsittelemään niitä oikein eikä leluina.

Koirat eivät ole pahoja ne joutuvat vain väärille ihmisille, valitettavasti.

• ...
        Jos kumppani kirjoitti:

Ihan uteliasuudesta, mitä jos saat lapsen ja lapsi on allerginen?

• aikomusta..
        ... kirjoitti:

Ihan uteliasuudesta, mitä jos saat lapsen ja lapsi on allerginen?

hankkia lapsia

• ERITTÄIN LAPSELLINEN
        milli-kki kirjoitti:

Uskomatonta, että joku voi olla noin valtavan tyhmä. Mutta näköjään se on totta. MIllikki-nimimerkki sen minulle osoitti.

Onnea vaan Millikki, elelehän niiden sisurumien, haisevien ja kuseksivien kissojesi kanssa ihan rauhassa lopun elämäsi =)

Anna mun kestää ja lukea. Taivas, että häpeän olla nainen, kun on noin saatanan tyhmiä akkoja olemassa.

• -koirallinen-

Mielestäni avovaimosi toimii väärin, jos ottaa lemmikkejä sinulta kysymättä. Koiran hankinta ja omistaminen varsinkin vaatii sitoutumista. Koira on ihan eriasia, kuin kissat. Kissat pärjäävät vähemmälläkin huomiolla ja eivät välitä, vaikka toinen ihminen perheessä ei ikinä niitä ruokkisi tai silittelisi, mutta koira on toisenlainen. Koira vaistoaa, jos et siitä pidä tai et halua sen kanssa touhuta. Koira tarvitsee virikkeitä ja liikuntaa ja yhdessä oloa, koska on laumaeläin ja energinen sellainen. En tiedä minkä rotuista koiraa avovaimosi on hankkimassa, mutta onko hänellä varmasti aikaa kouluttaa koira kunnolla ja touhuta koiran kanssa, niin ettei koiran tarvitse hajottaa koko taloa sen tähden, ettei sen kanssa harrasteta ja olla tarpeeksi. Jos avovaimosi lupaa huolehtia koirasta ihan yksin jne... niin se ei tule onnistumaan. Tulee tilanteita, jolloin myös sinun täytyy lähteä koiran kanssa ulos satoi tai paistoi. Esim. jos avovaimosi on kipeä, ylitöissä, matkalla jne... Jos sinä et tähän suostu ei koiraa voi ottaa! Reissuun lähtötilanteissa koiralle pitää löytää hoitopaikka, no mitä jos koira ei tykkää olla hoidossa? Meillä esimerkiksi koira ei tykkää olla hoidossa ja väkisin pitää se aina hoitoon viedä (onneksi hyvin harvoin), sen vuoksi on itselläni aina huono omatunto ja stressi koko sen ajan, kun koira on hoidossa, kun tiedän että koira ressaa. Onko hän ajatellut nämä kaikki asiat?

Minusta teidän pitää asiasta pystyä keskustelemaan ja jos sinä et todellakaan koiraa halua, etkä halua siitä huolehtia niin silloin koiraa ei voi ottaa! Tai sitten teidän pitää erota jos se avovaimostasi on parempi ratkaisu ja hän koiran välttämättä haluaa. Sinä et silloin pysty asiaan vaikuttamaan. Olen sitä mieltä, että avovaimosi on tässä tapauskessa itsekäs, eikä ajattele asioita loppuun asti. Sinua ei voi pakottaa elämään, muuten kuin sinä haluat. Ymmärrän, että hän ei halua kissoista luopua ja se olisikin minusta todella väärin. Eläimet eivät ole esineitä, jotka voi vaihtaa toiseen, kun kivempi osaa kohdalle. Kun eläimen ottaa siihen sitoutuu eläimen koko elämän ajaksi. Nyt hänellä on kissat, nauttikoon niistä.

Sen vielä sanoisin, tuohon aiempaan kommentiin, missä oltiin sitä mieltä, että koira ja kissa ei sovi samaan asuntoon, niin tästä olen eri mieltä. Suurimmassa osassa tapauksista elo on sopuisaa, kunhan niin koiralle, kuin kissoille tehdään pelisäännöt selväksi. Esim. Koira ei saa jahata kissoja jne...

En tiedä oliko tästä sinulle mitään höytyä, mutta toivottavasti saatte asian selvitettyä ja sovittua.

• en jaksaisi riidellä

Olen samaa mieltä tuosta, että koirasta täytyy molempien välittää 100%. Tai että toinen on sen johtaja, joka koulutta sitä mutta sen täytyy myös uskoa ns. toissijaista johtajaa. Hieman hankalaa. Minä en voi käsittää miksi se koira on hänelle välttämätön. Alan todellakin tuntea, että hän ei välitä minusta lainkaan. Ollaan keskusteltu siitäkin, mutta ei hän sitä myönnä. Myös minun mielestäni hän ei ole ajatellut asiaa pidemmälle. Hän vain luottaa siihen, että asiat korjautuvat koiran myötä, hänellä on kuulemma sellainen tunne. Ikään kuin hän peittelisi ongelmia koiran avulla. Pelottavaa.

Olisi todella raskasta erota tämmöisen asian takia. Etenkin kun on asuntovelat vielä niskassa. Erotilanteessa velka-asioiden järjestelyissä riittää pohtimista ja riitoja ihan tarpeeksi. En todellakaan jaksaisi!!

Mutta koira ja kissa(t) soveltuvat kyllä saman katon alle. Kun pentu tuodaan taloon, niin kissat oppivat tuntemaan sen jo alusta asti ja osaavat näin ollen puolustaa. Tällöin pentu oppii ns. talon tavoille. Niitä ei kuitenkaan saa väkisin totuttaa toisiinsa, vaan kissan on tehtävä aloite. Muutoin saattaa tulla vekki kuonoon ;)

• ei hyvältä näytä

Olen samaa mieltä tuosta, että koirasta täytyy molempien välittää 100%. Tai että toinen on sen johtaja, joka koulutta sitä mutta sen täytyy myös uskoa ns. toissijaista johtajaa. Hieman hankalaa. Minä en voi käsittää miksi se koira on hänelle välttämätön. Alan todellakin tuntea, että hän ei välitä minusta lainkaan. Ollaan keskusteltu siitäkin, mutta ei hän sitä myönnä. Myös minun mielestäni hän ei ole ajatellut asiaa pidemmälle. Hän vain luottaa siihen, että asiat korjautuvat koiran myötä, hänellä on kuulemma sellainen tunne. Ikään kuin hän peittelisi ongelmia koiran avulla. Pelottavaa.

Olisi todella raskasta erota tämmöisen asian takia. Etenkin kun on asuntovelat vielä niskassa. Erotilanteessa velka-asioiden järjestelyissä riittää pohtimista ja riitoja ihan tarpeeksi. En todellakaan jaksaisi!!

Mutta koira ja kissa(t) soveltuvat kyllä saman katon alle. Kun pentu tuodaan taloon, niin kissat oppivat tuntemaan sen jo alusta asti ja osaavat näin ollen puolustaa. Tällöin pentu oppii ns. talon tavoille. Niitä ei kuitenkaan saa väkisin totuttaa toisiinsa, vaan kissan on tehtävä aloite. Muutoin saattaa tulla vekki kuonoon ;)

Jos aikomuksenasi on joskus hankkia lapsia niin vaihda avokkia. Jos saatte nykyisen avokkisi kanssa lapsen (siis jos hän edes lapsia haluaa oletko kysynyt?) niin eläimet jäävät täysin sinun kontollesi. Ulkoilutat koiran, hoidat kissanhiekat (raskaana oleville kissan ulosteen bakteerit on vaarallisia). Lisäksi autat tietty lapsen hoidossa. Avokkisi ajattelee vain itseään.

• äiti plus moni
        ei hyvältä näytä kirjoitti:

Jos aikomuksenasi on joskus hankkia lapsia niin vaihda avokkia. Jos saatte nykyisen avokkisi kanssa lapsen (siis jos hän edes lapsia haluaa oletko kysynyt?) niin eläimet jäävät täysin sinun kontollesi. Ulkoilutat koiran, hoidat kissanhiekat (raskaana oleville kissan ulosteen bakteerit on vaarallisia). Lisäksi autat tietty lapsen hoidossa. Avokkisi ajattelee vain itseään.

meillä on koiria,kissoja ja lapsia.minä hoidan enimmäkseen kissat ,koirat ja lapset.mies käy töissä ja touhuaa lasten kanssa päivänpäätteeksi.minä hoidan koirien lenkitykset ja muut ruokailut.. eläimet on minun jotka myös kustannan omasta pussista.ei meillä mies osta kissanhiekkoja tai ruokia.
        kyllä minulla riittää aikaa kaikille koirille,kissoille,lapsille ja miehelle.
        lapset eivät missään nimessä ole este koiran hankinnalle!
        meillä mies suostui koiran hankintaan mutta ei halunnut siihen sen kummemmin sitoutua jota en vaatinutkaan.yksissätuumin en ikinä ottaisi eläintä jos se ei miehelleni sopisi. parisuhteessa ku ollaan niin toimitaankin sen mukaan.teitä on kaksi eikä yksi.
        puhukaa ja koittakaa päästä asiassa sopuun!
        jos ei sopua ni sitten ero koska naisesi ei ole valmis oikeaan parisuhteeseen jos suhde kaatuu koiran hankintaan! en sano sitä että kuka on oikeassa mutta keskusteluun tarvitaan kaksi ja molemmilta asioiden ajattelua myös toisen osapuolen kannalta.
        kompromissejä täytyy tehdä ja pystyä tekemään yhdessä ,ei vain toisen!!

• Elämä on.

"Olisi todella raskasta erota tämmöisen asian takia. Etenkin kun on asuntovelat vielä niskassa. Erotilanteessa velka-asioiden järjestelyissä riittää pohtimista ja riitoja ihan tarpeeksi. En todellakaan jaksaisi!!"

--tästä kyllä saa käsityksen, että ainakin osittain haluat jatkaa, koska on ASUNTOVELKA ja eroaminen on "työlästä".. siis et ole parisuhteessa sen takia, että HALUAT olla juuri kyseisen naisen (ja hänen lemmikkiensä) kanssa..?

Jos näin todella on, niin ei voi muuta kuin todeta, että mitä pikemmin, sen parempi --siis eroaminen ja sen mukana tulevat "vaivat".. usko pois; ero on noilla eväillä taatusti edessä joka tapauksessa --kun pitkittyy, niin myös mutkistuu entisestään..

• quino3

Pelkäät siis, että hän ei välitä sinusta, vaan eläimet ovat kaikki kaikessa? Voisit varmaan pohtia myös sitä, miksi hän rakastaisi koiraansa enemmän kuin sinua. Voisitko tehdä jotain sille, että sinusta olisi enemmän seuraa/iloa ja kumppanuutta kuin nyt?

• Täysin kettuuntunut

Avomieheni hankki kolmannen koiran, vaikka pistin täysillä vastaan. Kahta aiempaakaan en halunnut, mutta pitkin hampain suostuin. Tämä kolmas koira ajaa minut raivon partaalle. Hermot ovat todella kireällä ja pienikin asia muuttuu helposti riidaksi miehen kanssa. Olen itsekin miettinyt eroa, koska mies ei näemmä tippaakaan kunnioita mielipiteitäni eikä minua. Toistaiseksi olen sinnitellyt, mutta kuinka kauan. Oma mielenterveys on kuitenkin tärkeämpi kuin miehen itsekäs halu koirien hankkimiseen.

• ggfhfg

Erolla uhkailu tolla asialla on erittäin lapsellista ja jopa sairasta!! Etkö huomaa nyt totuutta? Sinä et ole niin tärkeä kuin eläimet!! Sinuna tekisin näin, sano naiselle, selvä erotaan sitte jos eläin menee minun edelle!! Jos edelleen haluu erota ja ottaa eläimen, hän ei sinua rakasta!! Kun yhteieen kotiin hankitaan eläin, molempien pitää sitä haluta!!

• Elukkahoitsu.

Jos toinen ei pidä koirasta, ei sitä pidä hankkia. Eri asia jos molemmat pitää koirasta. Helposti käy niin että kohta on 2 koiraa. Koirat vaistoavat nopeasti, jos toinen ei pidä siitä, sitten sitä tyrkitään nurkasta nurkaan. Meillä on ollut muutamia koiria hoidossa (hoidettu lopuun asti) just sen takia, kun mies ei ole sietänyt koiraa ja niitä on riepoteltu paikasta paikkaan. Eli, älkää ottako koiraa, kissat ovat itsenäisempiä, mutta niitäkin on joskus joillakin liikaa.

• iubiub

Olen täysin samaa mieltä. Jos erolla alkaa uhkailemaan, niin silloin naiselle parisuhde ja mies on täysin yhdentekevää verrattuna lemmikeihin.

Minä en ota tuollaisia uhkailuja koskaan uhkailuna, vaan laittaisin suhteen poikki välittömästi jos nainen noin osoittaisi sen ettei arvosta parisuhdetta mitenkään.

Ymmärrän aloittajaa siinä että varmasti ei olisi helppo erota ja suostua näkemään sitä ettei häntä arvosteta ja että surua tulisi kestämään pitkään, mutta tosiasia on se että nainen ei arvosta heidän parisuhdettaan lainkaan jos laittaa pelkän koiran tai kissan parisuhteen edelle ja jos ei kuuntele miehen mielipidettä sellaisessa asiassa lainkaan!

Ellei toista kuuntele, toista ei myöskään arvosta. Kuuntelematta voidaan olla kahdella tavalla, joko hiljaa ja välinpitämättömänä toisen asioiden mennessä toisesta korvasta sisään ja samalla toisesta ulos, tai sitten jyräten toisen mielipiteet täysin turhina ja tarpeettomina!

• Laaloo

kun muutin avomieheni kanssa yhteen hän tiesi että minulla on aina ollut tieto siitä että haluan kissan ja sille mahdollisesti kaverin. nytkun meillä on kissa ja sille tulossa nyt parinviikon päästä kaveri, niin hän on hyväksynyt asian. kissa on eri asia kuin koira, eli ei tarvitse johtajaa. siksi avomieheni on kissat hyväksynytkin ja nyt kun kissaan jo tottunut hoitaa hän myös sitä, enkä vain minä.

koira on kyllä täysin eri asia kuin kissa. se vaatii sitoutumista parisuhteen kummaltakin osapuolelta, koska koiraa pitää lenkittää ja se tarvitsee paikkansa laumassa. jos toinen ei parisuhteessa halua koiraa eikä sen hoitoon osallistu, uskoo koira vain toista osapuolista, tässä tapauksessa naistasi.

ymmärrän huolesi. erolla uhkailu on naurettavaa sillä noin ison asian päättäminen on molempien suhteen osapuolien asia, ei vaan toisen. kiristämisellä ei pääse mihinkään.

voit kysellä naiseltasi miksi hän juuri haluaa koiran nyt eikä esimerkiksi muutaman vuoden päästä.
      jos teillä ei ole vielä lapsia, on koiran hankinnan hyvä ajankohta vasta sitten kun olette saaneet lapsia, ja niiden allergiat selvinneet. koiran vinkuminen voi olla vain hetkellinen juttu, mikä menee ohite. itsekkin haluaisin kovasti koiran, mutta mieheni on onnistunut takomaan päähäni että sen hankita ei ole _vielä_ ajankohtaista. yritä sinäkin samaa. tai jos naisesi haluaa koiran, vaadi sinäkin itsellesi jotakin, tai sano että sinä et sitä lenkitä yms. jolloin naisesi ymmärtäisi asian vakavuuden.

ja noihin kommentteihin ettei muka kissa pärjää koiran kanssa, niin muuten aivan varmana pärjää jahka osapuolet totutetaan toisiinsa ajan kanssa :)

mutta onnea koitokseen aloittajalle !

• miettikää huolella

Olipa todella hyvä huomio tuo, että mahdolliset lapset kannattaa hankkia ennen koiraa. Nykyään allergiat ovat niin yleisiä. Minusta koira on elämäntapa ja siten molempien pitäisi olla sitoutuneita muuttuvaan elämäntyyliin. Koira todella sitoo enemmän kotiin kuin kissa. Naapurissani oleva rouva jättää kissansa kotiin ja toinen naapuri käy niitä hetken viihdyttämässä ja ruokkimassa päivittäin esim. rouvan Tallinnan matkan aikana. Sisäkissathan tekevät tarpeensa sisällä. Koiran kanssa on toinen juttu. Ei ainakaan ole toivottavaa että koira tekee tarpeensa sisälle ja silloin se tarkoittaa useampia pissalenkkejä päivittäin. Ja sinne sitten mennään aina, marraskuun räntäsateella ja maaliskuun sohjossa, uudenvuodenaattoiltana paukkujen keskelle ja juhannuksena. Koiran voi toki viedä lomien ajaksi hoitoon, mutta mikäli koiraa ei ole koulutettu kunnon koirakansalaiseksi, saa olla varma siitä, ettei hoitopaikkaa mummulasta aina löydykään. Maksullisia hoitopaikkoja on toki olemassa, eivät ole halpoja, eikä ole sanottu että koira viihtyy siellä. Koiran kanssa voi kyllä matkustaa, mutta miten löytää mökki tai hotelli, jonne koiran saa viedä? Millä kulkuneuvolla kuljette? Koirasta voi tulla reipas, energinen, rauhallinen tai sellainen joka kärsii eroahdistuksesta. Kuinka asutte? Naapurit valittavat tietenkin, jos koira jää omistajan lähtiessä haukkumaan tai ulvomaan ja minkäs teet?
        Itselläni on koira. Edellisen koirani kuoltua totesin nopeasti että haluan ja hankinkin uuden. Nyt olen kärsinyt koirakuumeesta koko kevään ajan ja minulla olisi jo nykyisen koirani lisäksi uusi samanrotuinen koira, ellei mukana olisi ollut huonoa tuuria. Huomaan kuitenkin yllätyksekseni, että koirakuume on laantumassa omia aikojaan kun pennun hankinta ei onnistunutkaan. On siis mahdollista, että teilläkin koirakuume menee ohi - tai ainakin laantuu voimistuakseen seuraavassa aallossa taas.
        Koira on iso elämänmuutos. Kannattaa miettiä huolella. Mutta, niinkin voi käydä, että koirasta tulisikin sinun paras ystäväsi.

• wamic
        miettikää huolella kirjoitti:

Olipa todella hyvä huomio tuo, että mahdolliset lapset kannattaa hankkia ennen koiraa. Nykyään allergiat ovat niin yleisiä. Minusta koira on elämäntapa ja siten molempien pitäisi olla sitoutuneita muuttuvaan elämäntyyliin. Koira todella sitoo enemmän kotiin kuin kissa. Naapurissani oleva rouva jättää kissansa kotiin ja toinen naapuri käy niitä hetken viihdyttämässä ja ruokkimassa päivittäin esim. rouvan Tallinnan matkan aikana. Sisäkissathan tekevät tarpeensa sisällä. Koiran kanssa on toinen juttu. Ei ainakaan ole toivottavaa että koira tekee tarpeensa sisälle ja silloin se tarkoittaa useampia pissalenkkejä päivittäin. Ja sinne sitten mennään aina, marraskuun räntäsateella ja maaliskuun sohjossa, uudenvuodenaattoiltana paukkujen keskelle ja juhannuksena. Koiran voi toki viedä lomien ajaksi hoitoon, mutta mikäli koiraa ei ole koulutettu kunnon koirakansalaiseksi, saa olla varma siitä, ettei hoitopaikkaa mummulasta aina löydykään. Maksullisia hoitopaikkoja on toki olemassa, eivät ole halpoja, eikä ole sanottu että koira viihtyy siellä. Koiran kanssa voi kyllä matkustaa, mutta miten löytää mökki tai hotelli, jonne koiran saa viedä? Millä kulkuneuvolla kuljette? Koirasta voi tulla reipas, energinen, rauhallinen tai sellainen joka kärsii eroahdistuksesta. Kuinka asutte? Naapurit valittavat tietenkin, jos koira jää omistajan lähtiessä haukkumaan tai ulvomaan ja minkäs teet?
        Itselläni on koira. Edellisen koirani kuoltua totesin nopeasti että haluan ja hankinkin uuden. Nyt olen kärsinyt koirakuumeesta koko kevään ajan ja minulla olisi jo nykyisen koirani lisäksi uusi samanrotuinen koira, ellei mukana olisi ollut huonoa tuuria. Huomaan kuitenkin yllätyksekseni, että koirakuume on laantumassa omia aikojaan kun pennun hankinta ei onnistunutkaan. On siis mahdollista, että teilläkin koirakuume menee ohi - tai ainakin laantuu voimistuakseen seuraavassa aallossa taas.
        Koira on iso elämänmuutos. Kannattaa miettiä huolella. Mutta, niinkin voi käydä, että koirasta tulisikin sinun paras ystäväsi.

ei mua ole koskaan haitannut lähteä vesisateessa, räntäsateessa tai oli keli sitten minkälainen vaan koiran kanssa ulos. ei ole kyllä haitannut vaimoakaan.
        ja enpä ole huomannut mitään eroja koiran ulkoittamisessa oli sitten uudenvuodenaatto, juhannus tai sitten tavallinen arkipäivä. ei koira sitä erota onko juhlapyhä vai ei.
        suomi on täynnä hotelleja ja leirintäalueita tai vuokrattavia mökkejä johon voi koiran ottaa mukaan. ihan paska puhetta, että koira rajoitaisi matkustusta.
        koiran voi kouluttaa, että se ei haku tai ulvo yksin ollessaan.

• ar'g

No on aika akka, jos erolla uhkailee kun ei saa lemmikkejä.

Yritä puhua hänelle. Perustele kantaasi vaikka kissojen stressillä tai ilsävastuulla. Kerro, että koiraa täytyy ulkoiluttaa 2-4 kertaa päivässä ja isompaa sporttikoiraa ainakin kerran tuntien lenkeillä. Kerro, että koira tulee kalliimmaksi kuin kissat, koska koiraa on käytettävä eläinlääkärissä ja rokotettava, rotukoiralla myös saattaa ja todennäköisesti onkin perinnöllisiä sairauksia, joiden hoito tulee kalliiksi. Koira tuottaa myös lisäruokamenoja, sille kun on ostettava omat sapuskat. Kysy myös, että onko kaverisi valmis keräämään koiran paskat ulkoilutusreissulla ja ilmoita, että sinä et ulkoiluta. Kerrostaloasuntoon on vastuutonta ottaa monta eläintä, jotka tarvitsevat tilaa. Kissat eivät myöskään hauku ikäväänsä, kun ollaan töissä. Jos olette puhuneet lapsista, niin kerro, että lapsen takia voitte joutua luopumaan ehkä kaikista lemmkikeistä, vauvatkin kun voivat olla allergisia (tässä yksi entinen vauva) ja kissoilla on tunnetusti angsteja uutta huomion keskipistettä kohtaan. Enempää perusteluja ei tule mieleen.

Olet ilmeisesti teidän suhteessa se joustaja ja olet antanut jo niin monta kertaa periksi, että tämä on osasi vastakin.

Jos ei toiselle uppoa faktat, niin kanna tavarasi ulos. Älä vastauhkaile erolla äläkä sano, että otat jalat allesi, jos mielipiteesi ei uppoa. Valmistaudu kävelemään ulos sillä hetkellä, kun hän jatkouhkailee erolla. Tavaroita vaan kasaan ja kaverin kanssa sopimus, että punkkaat siellä. Jos koirattaa enemmän kuin sinuttaa, niin tiedät arvosi. Sitten vain uutta kehiin ja muista deittaillessa ottaa selvää eläin- ja lapsikannasta. ;)

Olet jo yhden puoliskon itsellesi napannut, niin en usko että olisi vaikeuksia ottaa uutta. Ikinä ei tulisi ajatella, että asunnon saaminen tms. olisi este lähteä. Jos asunto on sinun, niin ilmoita puoliskolle, että on kuun loppuun aikaa kerätä tavarat ja häipyä kissoineen. Jos asunto on hänen, niin lähteminen on helpompaa, ulos vain ja ilmoitus huoltoyhtiöön, ettet asu asunnossa enää. Postin saa vaikka restanteen. Yhdessä vuokratusta asunnosta pääsee helpoiten eroon, kun ottaa yhteyttä vuokranantajaan ja ilmoittaa, että vuokrasopimus on syytä tehdä uusiksi, koska vain yksi jää maksamaan.

Sinulla on yksi elämä ja jos suhteenne on jo nyt tuollainen, että tiukka kieltäytymisesi aiheuttaa lapsellisen uhkailun erolla, niin tiedät millaista se myöhemmin on.

• sellaiselta jonka

kannattais pysyä hiljaa:

1. Vastuullinen omistaja rokottaa kissansa.
        2. myös kissoilla on perinnöllisiä sairauksia.
        3. ja kunnon omistaja vie AINA kissansa eläinlääkäriin jos siihen on tarvetta.
        4. Kissan ruokinta ei tule sen halvemmaksi kuin koiran. Jos syöttää eläinkaupan laadukkaita ruokia, huomaat että kissojen ruoat ovat kilohinnalta paljon kalliimpia kuin koirien.
        5. Ja kissalle täytyy ehdottomasti myös ostaa omat ruoat.
        6. Niin ja mahdollisuuksien mukaan kissakin kaipaa ulkoilua valjaissa.
        7. Onko pienempi paha luopua kissasta allergian takia?
        8. Peredy asioihin ennen kuin vastaisuusessa kommentoit yhtään mitään!!!

• teitä riittää....
        sellaiselta jonka kirjoitti:

kannattais pysyä hiljaa:

4. Kissan ruokinta ei tule sen halvemmaksi kuin koiran. Jos syöttää eläinkaupan laadukkaita ruokia, huomaat että kissojen ruoat ovat kilohinnalta paljon kalliimpia kuin koirien.

Ja sieltä tuli kommenttia sellaselta jonka pitäis opetella lukemaan... Siis sun mielestä kustannukset ei lisäänny kun taloon tulee vielä koirakin??? Vittu että sä olet tyhmä!!!! Perehdy edes perusasioihin ennenkuin otat kantaa yhtään mihinkään!!!!

• wamic

ei kait ne vuokralla asua, jos maksavat yhteistä asuntolainaa? vittu lue tarkemmin ennen kuin jakelet noita vitun neuvojasi

• ar'g
        sellaiselta jonka kirjoitti:

kannattais pysyä hiljaa:

1. Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi ja tule sitten solvaamaan muita heidän kommentoinnistaan.

• ar'g
        wamic kirjoitti:

ei kait ne vuokralla asua, jos maksavat yhteistä asuntolainaa? vittu lue tarkemmin ennen kuin jakelet noita vitun neuvojasi

Huomaa että siellä on taas tasapainoinen ihminen kommentoimassa.

Mielipiteeni sisälsi neuvoja myös vuokralla asujille, kuten omistusasujille. Opettele itse lukemaan.

• koira ja kissa

Kyllä minun huusollista ennen ukko lähtee kuin eläimet, eläin ei petä, ei valita ja rakastaa pyytteetömästi, mies taas voi tehdä mitä pahaa vain....niin että mietipä asiaa

• nainen toisenlainen

Sinun eläimesi vissin sitten juttelevatkin sinun kanssasi, antavat sinulle tukea ja turvaa ja löytävät oikeat sanat lohduttamaan sinua vaikeassa tilanteessa? Huolehtivat sinusta, jos olet kipeä, hautaankin asti saattavat? Haloo! Eläin on eläin, vaikka mitä muuta itsellesi uskottelisit.
        Jos ap-kirjoittajan puoliso rakastaa enemmän eläimiään kuin miestään, niin pahasti on päässä vikaa naisella. Niinkuin sinullakin.
        Sitäpaitsi eläimet haisevat eivätkä kuulu esim. sänkyyn viereen nukkumaan. Mies sinne kuuluu.

• en jaksaisi riidellä
        nainen toisenlainen kirjoitti:

Sinun eläimesi vissin sitten juttelevatkin sinun kanssasi, antavat sinulle tukea ja turvaa ja löytävät oikeat sanat lohduttamaan sinua vaikeassa tilanteessa? Huolehtivat sinusta, jos olet kipeä, hautaankin asti saattavat? Haloo! Eläin on eläin, vaikka mitä muuta itsellesi uskottelisit.
        Jos ap-kirjoittajan puoliso rakastaa enemmän eläimiään kuin miestään, niin pahasti on päässä vikaa naisella. Niinkuin sinullakin.
        Sitäpaitsi eläimet haisevat eivätkä kuulu esim. sänkyyn viereen nukkumaan. Mies sinne kuuluu.

Se täytyy todeta, että lemmikit todellakin lohduttavat, jos omistajalla on huolia. Vaikkei uskoisi, niin kyllä koira ainakin vaistoaa jos sen huoltaja on allapäin. Kait ne jonkinasteista sympatiaa sitten olemuksellaan osaavat antaa. Mutta tietenkin liika on liikaa. Minäkin tiedän tapauksia, joissa koirat nukkuvat ihmisten vieressä sängyllä, makoilevat sohvilla ja saavat pöydästä herkkuja. En halua tuomita omistajia, mutta kieltämättä se aiheuttaa vähän kummastusta.

• laumanJohtajatar

niiiinnnn...kyllä minäkin teen jo heti alkuunsa selväksi että MINULLA tulee aina olemaan koiria. mies voi päätellä jo siitä että eläimiä tulee taloon jos yhteiselle tielle kanssani lähtee.
        olen sentään reilu ja kerron sen jo heti alkuunsa jottei tartte siitä asiasta myöhemmin tapella.

• uvyuvuy

Sinulla taitaa olla pikkasen katkera elämä kun olet noin pettynyt ettet luota miehiin lainkaan.

Onnea valitsemallasi tiellä. Säälin maailmankuvaasi ja sen kylmyyttä.

• nainen toisenlainen kirjoitti:

pilkkua :D ei ne sanat vaa ne teot ja läsnäolo ;)

• laumanjohtajatar
        uvyuvuy kirjoitti:

Sinulla taitaa olla pikkasen katkera elämä kun olet noin pettynyt ettet luota miehiin lainkaan.

Onnea valitsemallasi tiellä. Säälin maailmankuvaasi ja sen kylmyyttä.

olen vain rehellinen.
        ja minulla on mies joka myös koiraihmisiä joten häntä ei se asia vaivannut ollenkaan että minulla tulee aina olemaan koira.yllättävää eikös vain ; )

• aijai2

Jos löydät etupuoliskostasi sellaiset pyöreät osaset nimeltä nisät, kuulut joukkoon eläimet itsekin, samaan joukkoon kuin marsut, hamsterit, koirat, kissat, gerbiilit, kanit, alpakat, laamat, lampaat, vuohet, hevoset ja lehmät ja a-p-i-n-a-t........

• 1+k =free

""Sinun eläimesi vissin sitten juttelevatkin sinun kanssasi, antavat sinulle tukea ja turvaa ja löytävät oikeat sanat lohduttamaan sinua vaikeassa tilanteessa? Huolehtivat sinusta, jos olet kipeä, hautaankin asti saattavat?"""
        Eipä noita asioita tee nykymiehetkään. Sekun komentelevet , murjottavat ja yrittävät kyykyttää. Ja kun eivät onnistu, hakevat jonkun muun kynnysmatokseen.

• nainen toisenlainen kirjoitti:

ei rahahuolissa auta koira,vaa eipä sitä taija tehä mieskään xD

• Disneybambi

Se täytyy todeta, että lemmikit todellakin lohduttavat, jos omistajalla on huolia. Vaikkei uskoisi, niin kyllä koira ainakin vaistoaa jos sen huoltaja on allapäin. Kait ne jonkinasteista sympatiaa sitten olemuksellaan osaavat antaa. Mutta tietenkin liika on liikaa. Minäkin tiedän tapauksia, joissa koirat nukkuvat ihmisten vieressä sängyllä, makoilevat sohvilla ja saavat pöydästä herkkuja. En halua tuomita omistajia, mutta kieltämättä se aiheuttaa vähän kummastusta.

Eläimet eivät lohduta! Ne eivät osaa sellaista, eivätkä tee sellaista. Jos sinä kuolet taloosi, koirasi ei hautaa sinua eikä sure sinua, vaan ihmettelee ensin kun et liiku ja sitten se syö sinut kun sille tulee nälkä!

Et ymmärrä eläimistä yhtään mitään jos väität että ne muka lohduttavat. Käy kysymässä ihan keneltä tahansa koirapsykologilta että mitä koirat oikeasti käyttäytymisellään viestittävät, niin ehkä opit itsekin kuinka pelle oikein olet. Sinunlaisilta ihmisiltä pitäisi ottaa koirat pois, koska juuri sinunlaiset ihmiset tekevät lemmikkieläimistä pahimmassa tapauksessa vaarallisia!

Eläimet eivät ole ihmisiä, eikä niillä ole inhimillisä tunteita ja inhimillistä tunneälyä. Jos sinä olet surullinen ja masentunut, niin eläimet ihmettelevät koska eivät ymmärrä poikkeavaa käytöstäsi laumanjohtajana. He tulevat painamaan päänsä lähellesi vain siksi etteivät käsitä että miksi käyttäydyt niin typerästi ja poikkeavasti ja tulevat ihmettelemään ja ovat varuillaan.

He eivät tajua että sinua surettaa, vaan silloin koiraa pelottaa ja se on täysin hämillään. Koiran käytös poikkeaa täysin ihmisen käytöksestä. Vaikka ihminen ei osaisi sanoa mitään, niin ihminen kuitenkin tietää että olet surullinen. Koira ei sitä ymmärrä eikä tiedä.

Mutta sinähän oletkin niita kaupunkilaisia jotka näkevät metsässä pelkkiä nalle puheja ja bambeja.

• jfghhjhjd

Vai rakastaa pyyteettömästi,ihmiset on ihan pihalla nykyään..Eläin "rakastaa" just sitä joka sen kuonon eteen ruuan kantaa jos ruokkija vaihtuu myös "rakkauden" kohde vaihtuu..
        Eikä monikaan mies ilkee tappaa myyrää omilla hampailaan eikä nuolla omaa persettään mutta koirat tekee sen mukisematta.

• Vekkiotta
        jfghhjhjd kirjoitti:

Vai rakastaa pyyteettömästi,ihmiset on ihan pihalla nykyään..Eläin "rakastaa" just sitä joka sen kuonon eteen ruuan kantaa jos ruokkija vaihtuu myös "rakkauden" kohde vaihtuu..
        Eikä monikaan mies ilkee tappaa myyrää omilla hampailaan eikä nuolla omaa persettään mutta koirat tekee sen mukisematta.

Meillä on ollut lemmikkejä, jotka hakeutuvat selvästi useammin mieheni seuraan, vaikka hän ei ruokkimisesta juuri huolehtinut eikä sen herkullisempia makupalojakaan jaellut.

• ämiiaa

mieluummin hankkisin mursun kotiini ku miehen. miehet o sikoi, mut onnex naiset ovat eläinrakkaita.

• jossukato
        Vekkiotta kirjoitti:

Meillä on ollut lemmikkejä, jotka hakeutuvat selvästi useammin mieheni seuraan, vaikka hän ei ruokkimisesta juuri huolehtinut eikä sen herkullisempia makupalojakaan jaellut.

eiköhän siinä vaiheessa kannattaisi katsoa peiliin?

• naisen mietteitä

ihme siinä on, että aina nainen on se, joka vaatii lisää lemmikkejä vaikka toinen ei sitä tahtoisi? Minusta hänen on kunnoitettava sinun mielipidettäsi ja jättää koira kokonaan hankkimatta. Erolla uhkailu on tosi typerää. Onkohan hän edes ajatellut, minkä verran lisää työtä koiran tulo taloon vaatii? Ymmärrän eläimien pitämisen maaseudulla, jossa ne voivat vapaana juoksennella. Kaupunkikotiin hankitut eläimet säälittää minua.
      Läheltä olen seurannut ystävättäreni hurahtamista, kun koiran hankkivat taloon. Siitä huolehditaan paremmin kuin omista lapsista. Jos koira on kipeä, niin eipä tunnu missään maksaa satoja euroja eläinlääkärille. Kaikista pahimmalta kuulostaa, kun nainen puhuu koiralle tyyliin - voi, voi, äidin pitää nyt lähteä, ruokakaupassa käydessäkin koira otetaan mukaan autoon odottamaan, ettei vain tule ikävä mamia. Voi jeesus!
      En itse pystyisi minkäänlaisen elukan kanssa saman katon alla elämään, vaikka en niitä vihaakaan. Kuolaavat, sotkevat ja haisevat. Ei kiitos.

• halitulijallaa

kuolaavat, sotkevat ja haisevat -kuulostaa täsmälleen ihmisvauvalta :)

• asdjkloi

onhan maailma täynnä naisia jotka arvostaa enemmän miestä kuin eläintarhaa......siis eroa.

• pohtixx

Avopuolisoni rakastaa kissoja, joten niiden tuominen taloon kävi hyvin, koirasta keskusteltiin. Mulle on ihan pikkulikasta asti ollut selvää, että koirat ja minä vaan sovitaan yhteen, ymmärrän koirien tapaa toimia, nautin siitä vuorovaikutuksesta mitä syntyy eläinten ja etenkin koirien kanssa ja en voisi kuvitella eläväni ilman koiraa, paitsi jos olisin itse allerginen.
      Jos avopuolisoni ei olisi hyväksynyt koiran ottamista, olisimme luultavasti eronneet loppuen lopuksi, vaikka rakastankin häntä paljon ja olemme olleet yhdessä teini-iästä asti, nyt jo yli kuusi vuotta. Olisin kokenut sen tahalliseksi minun unelmani murskaamiseksi, ettei hän ymmärrä, miten tärkeä asia minulle on ja miten monta vuotta lapsena koiraa turhaan odotin.

Jos hän olisi ollut allerginen, asia olisi toinen, silloin ehkä surisin kokemaani menetystä, mutta koska puoliso ei tahallaan eväisi minulta toivettani saada omistaa koira (miel. mahd. iso), ei tästä samanlaista riitaa syntyisi ja ero ei olisi uhka.

Eli se siis riippuu ihan siitä, kuinka tärkeää koiran saaminen avovaimollesi on. Jos hän todella rakastaa koiria, voi elämä ilman koiraa olla aivan yhtä hankalaa kuin lapsirakkaalle ilman lapsia eläminen. Toisaalta, jos hän todella rakastaa koiria ja sinä inhoat niitä sydämesi kyllyydestä, ei sinuakaan voida edellyttää pysymään suhteessa, jossa koira tulee ovella vastaan, kun tulet kotiin.
      Seuraavat asiat on kuitenkin hyvä miettiä;
      Koirarotu tekee ison eron. Jos avovaimosi ostaa chihuahuan/tanskandogin, on sillä merkitystä sen kannalta, mitä koiran kanssa voi tehdä, miltä se näyttää ja millainen luonne sillä on. On olemassa älykkäitä, rauhallisia, kauniita, kotia vartioivia koirarotuja, chihuahua ei ole ainoa vaihtoehto.

Toiseksi, jos osaat koiran nimen ja komennat sitä joskus, se saattaa hyvinkin kokea sinut miehenä lauman johtajaksi tai ainakin tärkeäksi osaksi laumaa ja kiintyy sinuun tavalla, joka vähintään imartelee, voi jopa synnyttää vastakiintymystä. Koirat voivat olla inhottavia, se tietty koira jopa rakas. Edelleen rotu tekee tässä usein sen ison eron ja rodusta kannattaa riidellä enemmän kuin itse koiranhankkimisesta.

Kolmanneksi voi olla kyse muustakin kuin koirasta, ehkä sinua ylipäätään tympii päätöksenteko, jossa sinulta ei kysytä, onko muita vastaavia aiheita vai onko tämä ainoa aihe, jossa koet tulevasi yliajetuksi?

ja ei se koira niin ihmeotus ole, se toimii niin kuin opetetaan. Jos ei jatkuvasti kiihdytä koiraa ja ota syliin ja nassuta, niin koira voi viettää pitkiä aikoja lähettyvilläsi tyytyväisenä, mutta huomaamattomana. Yksi ihminen hoitaa ihan hyvin lenkit ja ruuat ja kynsien leikkuun, jos todella koirasta välittää ja koirista jotain ymmärtää. Ainoa mitä koira molemmilta vaatii on, että kumpikin sietää koiraa, ei hermostu koirankarvoista, pitää kiinni yhdessä sovituista säännöistä (mitä koira saa tehdä, mitä ei) ja että se osapuoli, joka koiraa rinkuu, ymmärtää, miten koira koulutetaan, sosiaalistetaan ja hoidetaan.

Joka tapauksessa toivon, että jompikumpi, se kummalle tämä on vähemmän tärkeä asia, joustaa ja pääsette yhteisymmärrykseen. Tärkeintä o ymmärtää, että lapset/koirat/kissat eivät ole objekteja, vaan elämäntapa ja elämäntapojen erilaisuuden vuoksi suhteita kaatuu harva se päivä:/

• alfpa

maajussi vaaleaverikölle

• 54-v

Viisas kommentti nuorelta ihmiseltä.

• Hyönteisten elämää

Viitsittekin riidellä tuollaisesta kyllä ihmettelen. Antakaa KISSAT RAKASTAVAAN KOTIIN ! ÄLKÄÄ OTTAKO MITÄÄN ELÄIMIÄ ETTE OLE NIITÄ ANSAINNEET.Kun ihminen tuollaisia puhuu miettii ja eläimistä riitelee ei tuo ole aitoa eläin rakkautta. Miten ELÄIN RAKAS avovaimosi voikin rakastua mieheen joka ei eläimistä välitä. Toki toivon että saatte asian sovittua ja ilman riitaa. ELÄIMET OVAT AITOJA JA ANTAVAT KAIKKENSA. Olet luultavasti kasvanut perheessä missä ei eläimiä ole ollut,tässä on nyt sit loppu tulos, riidellään eläimistä suhteessa. Toivon että tutustut eläin maailmaan,seurailet KISSOJESI elämää. Koiraa ei kannata tässä vaihees ottaa. On muistettava myös vastuu. TÄHÄN LOPPUUN ON HYVÄ MUISTUTTAA ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ ELÄIMIÄ KUUMAAN AUTOON ! ! KOSKEE KAIKKIA ELÄINTEN OMISTAJIA ! ! Ihania kesäisiä päiviä Sinulle,avovaimollesi ja Kissoille Kissan päivät Meiän kisut tuossa nautiskelee parvekkeella varjossa,meil verkko,ihan pakollinen =)

• Miekkonen X

Jotenkin vaikuttaa siltä ettei suhteessa ole kaikki natsit bunkkerissa jos edes tuollaista asiaa
        ei saada ratkaistua muualla kuin netin keskustelupalstalla.
        Monelle ihmiselle lemmikki/lemmikit ovat suurempi ilo kuin huono tai keskinkertainen parisuhde.

Tuossa aloittajan tekstissä ei nyt tullut oikein mitään konkreettista estettä esille.
        "Jos välttämättä lemmikki pitää olla, niin joko tai muttei molempia." On aika ontuva selitys.
        Kuulostaa lähinnä siltä että aloittaja ei halua eläimistä aiheutuvaa hommaa ja kuluja itselleen,
        mitkä taas ovat eläinrakkaalle ihmiselle melko pieniä murheenaiheita.

Eipä siinä.Jos tilanne on tuo niin ei muuta kuin ukko ulos ja koira sisään.
        Todennäköisesti kaikki ovat sitten onnellisempia.

• ja tää on faktaa...

Sun asias oli jo melkein oikein...paitsi että eläin ei anna yhtään mitään vaan elää vaistojensa varassa hetken kerrallaan ja käyttää oppimaansa vain ja ainoastaan saadakseen ruokaa!!!! Vitun Walt Disney kun alko inhimillistämään eläimiä, kun ääliöt ottavat ne jutut tosissaan. Eläin ei ymmärrä yhtään mitään mistään muusta kuin että kunhan saa ruokaa ja paikan nukkua.

• kiitos tiedosta
        ja tää on faktaa... kirjoitti:

Sun asias oli jo melkein oikein...paitsi että eläin ei anna yhtään mitään vaan elää vaistojensa varassa hetken kerrallaan ja käyttää oppimaansa vain ja ainoastaan saadakseen ruokaa!!!! Vitun Walt Disney kun alko inhimillistämään eläimiä, kun ääliöt ottavat ne jutut tosissaan. Eläin ei ymmärrä yhtään mitään mistään muusta kuin että kunhan saa ruokaa ja paikan nukkua.

Nobel-palkittu taidatkin olla.

• että joko on eläinihminen tai ei ole, ja jos vaan toinen on, ei siitä tuu mittään.
      Itellä jos ois viivalla koira tai mies nii koira sais jäähä.

• HYVÄ VITSI!!!!

Oikein hyvä juttu... täytyy vaan ihmetellä että kuka mies noin tyhmää edes huolisi...Toivottavasti pysyt yksinäisenä lopun elämääs....

• HYVÄ VITSI!!!! kirjoitti:

Oikein hyvä juttu... täytyy vaan ihmetellä että kuka mies noin tyhmää edes huolisi...Toivottavasti pysyt yksinäisenä lopun elämääs....

Mikä mun ajatusmaailmasta tyhmän tekkee nii mää kerron sitte sulle miksi aattelen näin ku aattelen? :D

Ps: seurasta ei oo koskaan ollu pulaa ;)

• Mnie.

Teillä ei vissiin lapsia ole? Haluatteko? Mitä jos avokkisi koittaa paikata lastenpuutetta lemmikeillä. Tämä nyt on vaan tämmöstä pohdintaa, mutta mistä sitä tietää.:)

• perppepwr222

Sitä joko ollaan eläinihmisiä tai sitten ei.. Tämähän homma nyt on verrattavissa täysin siihen, että vaimosi kieltäisi sinulta esim ferrarin hankinnan vaikka sulla siihen olisi varaa. Koiraan sitoudutaan ferrariin sitoudutaan, kummatkin syö aikaa rahaa ja rakkautta. Jos suhde on jo sillä pohjalla että tapellaan jostain koirasta niin voi hyvänen aika. Ite antaisin eukon ottaa koiran jos ois sit tyytyväinen.. parisuhde kun on sitä toisen tukemista ja miellyttämistä ja sitä että toivoo toisen olevan onnellinen. Mikä sä olet tyttöystävältäs koiraa kieltämään niinkuin ei sekään esim auto hankintojas. Omat rahat teillä vielä toistaiseksi ja kerta sitä jälkikasvuakin jossain vaiheessa varmasti sinullekkin pukkaa on koiran kasvattaminen "hyvä ensioppi" ja jopa suotavaa.
        Kunpa ihmiset joskus oppisivat tappelemaan aiheesta eikä turhanpäiväsistä asioista..
        Ymmärtäisin allergian tai jonkun muun syyksi mutten sitä että väännetään riitoja pikkuasioista.

• hou-hou
        perppepwr222 kirjoitti:

Sitä joko ollaan eläinihmisiä tai sitten ei.. Tämähän homma nyt on verrattavissa täysin siihen, että vaimosi kieltäisi sinulta esim ferrarin hankinnan vaikka sulla siihen olisi varaa. Koiraan sitoudutaan ferrariin sitoudutaan, kummatkin syö aikaa rahaa ja rakkautta. Jos suhde on jo sillä pohjalla että tapellaan jostain koirasta niin voi hyvänen aika. Ite antaisin eukon ottaa koiran jos ois sit tyytyväinen.. parisuhde kun on sitä toisen tukemista ja miellyttämistä ja sitä että toivoo toisen olevan onnellinen. Mikä sä olet tyttöystävältäs koiraa kieltämään niinkuin ei sekään esim auto hankintojas. Omat rahat teillä vielä toistaiseksi ja kerta sitä jälkikasvuakin jossain vaiheessa varmasti sinullekkin pukkaa on koiran kasvattaminen "hyvä ensioppi" ja jopa suotavaa.
        Kunpa ihmiset joskus oppisivat tappelemaan aiheesta eikä turhanpäiväsistä asioista..
        Ymmärtäisin allergian tai jonkun muun syyksi mutten sitä että väännetään riitoja pikkuasioista.

akka tai koira hmm ootas mä mietin... joo akka lähtee...

• samat pohdinnat

Sama kävi mielessä minullakin.Avokillasi on ainakin suuri tarve huolehtia ja rakastaa "pienokaisia".Luonnollinen asia sinänsä,koittakaa keskustella mitä haluatte elämältä.Avokkisi ehkä haluaa jotain muutosta tämän hetken tilanteeseen.

• SV

Suosittelen että eroatte. Et selvästi ymmärrä avokkisi kantaa. Itse olen kihloissa miehen kanssa, jolla ei tutustuessamme ollut eläimiä, mutta kummasti sopeutui mainitsemaasi eläintarhaan. Väitän että on kiintynyt jokaiseen eikä näin ollen luopuisi yhdestäkään.
      Eläinten suhteen olen itsekäs; ne menevät miehen edelle, jos mies olisi niin tollo, että laittaisi valitsemaan. No, en minä kyllä sellaisen kanssa pääsisi tervehdystä pidemmälle.
      Lähde kävelemään, et ole eläinten ystävyyden, avokistasi puhumattakaan, arvoinen.

• Siis jooopa joooo...

Toivottavasti toi on vitsi??? Ei kukaan voi olla noin typerä kuin sä annat ymmärtää??? Sä et ole edes elämisen arvoinen... ois kyllä kauheeta törmätä joskus tollaseen idioottiin... Sua tuskin kestäsin edes viittä minuuttia. No ns.eläinihmiset on yleensä rumia ja tyhmiä joten tuskin on vaaraa...

• kompromissi

On hyväksynyt minun eläinhulluuteni.
      Meillä on akvaario, kani ja salamantereita.
      Olen sitoutunut huolehtimaan kaikista hankkimistani eläimistä 100%.

Kunnioitan kuitenkin myös miestäni !
      En ole hankkinut toista kania tai käärmettä - joita hän inhoaa... Tai hamsua tai muutakaan, sillä meillä on tasa-arvoinen suhde, jossa toisen mielipiteet otetaan huomioon.

Sitten hänellä on taas autoharrastus... Hän siis huolehtikoot auto(i)sta. Minä hyväksyn sen.

Näin se toimii: Kompromisseja ! Älä hyvä mies hyväksy aivan kaikkea pureskelematta!!!
      Jos et halua sitoutua lenkittämään koiraa loskapaskassa niin älä suostu ! - Jätä se.

• ElukatEnste

Aika monella on jyrkkä kanta aloittajan naisen suhteen. Mitä sitten vaikka nainen sanoo että ero tai eläin? Joo, kyllä se osoittaa että eläimet menevät miehen edelle ja ehkä ei siis rakasta miestä niin paljon kuin mies toivoisi. Ei ketään voi pakottaakaan rakastamaan ja jos kokee, että eläimet ovat tärkeämpi, ei silloin miehen mielipiteellä paljon ole väliä.

Se on toki totta, että tuohon tilanteeseen ei pidä uutta eläintä tuoda, erohan tuossa järkevin ratkaisu olisi, molempien kanta kun on tiedossa. Koira ei sovi perheeseen, jossa osa välittää ja huolehtii ja jossa joku on kuin koiraa ei siellä olisikaan.

• katsottavaa
        ElukatEnste kirjoitti:

Aika monella on jyrkkä kanta aloittajan naisen suhteen. Mitä sitten vaikka nainen sanoo että ero tai eläin? Joo, kyllä se osoittaa että eläimet menevät miehen edelle ja ehkä ei siis rakasta miestä niin paljon kuin mies toivoisi. Ei ketään voi pakottaakaan rakastamaan ja jos kokee, että eläimet ovat tärkeämpi, ei silloin miehen mielipiteellä paljon ole väliä.

Se on toki totta, että tuohon tilanteeseen ei pidä uutta eläintä tuoda, erohan tuossa järkevin ratkaisu olisi, molempien kanta kun on tiedossa. Koira ei sovi perheeseen, jossa osa välittää ja huolehtii ja jossa joku on kuin koiraa ei siellä olisikaan.

Kumpa toinen puolisko (ihminen) saisi rapsutusta yhtä paljon kuin elukka. Vaikka itelläkin elukka niin telkkarista en kehtaa katella läskejä akkoja joilla käsi käy kuin vatkain kun joku räksyttävä rääpäle sylissä.
        Nämä sairaat ihmiset ei kykene ihmistä hellimään.

• Ei koiraa

Itse en myöskään vihaa koiria, mutten silti haluaisi sellaista itselleni ottaa. Onneksi ei miehenikään. Täällä näkyy nyt hyvin monennäköistä kantaa asiaan, mutta jos naisesi oikeasti ottaa koiran kantaasi huomiomatta, niin ehkä olisi paras lähteä pois. Eihän lapsiakaan tehdä tuosta vain huomioimatta toisen mielipidettä (ei ainakaan pitäisi tehdä). Koirasta kuitenkin on paljon vastuuta ja sitä pitäisi rakastaa.

• ÄLY HOI!!!!!!

Jos sulla on vähäistäkään älynhiventä jäljellä niin jätä se idiootti välittömästi niiden haisevien paskantajien kanssa. Ei eläintä ole tarkoitettu elämään ihmisen tahdon mukaan!!! Sun typerä ämmäs on kai niin lapsellinen ja sairas että on pakko päästä alistamaan ainakin sua ja luontokappaleita. Jos mulla ois tollanen lehmä riesana niin se ois ollu ulkoruokinnassa alle viikossa.

• Ei Lapatossu

Taidat olla valinnan edessä, joko katkeroitunut parisuhde jossa olet aina kakkos sijalla tai ero.
      Minä ottaisin ritolat tuollaisesta parisuhteesta.

VALITSE IHAN ITE.

• khj

Mikä hitto teitä nykynuoria vaivaa kun lemmikeistäkin tehdään hirvee numero parisuhteessa (tyttöystävä rakastaa lemmikeitään enemmän kuin minua... jne.) Kaikkee pöljää sitä kuuleekin. Mulla on aina ollut koiria ja on edelleenkin, eikä kyllä ole vaikuttanut mitenkään ihmissuhteisiin. Eläkää elämäänne ja älkää takertuko epäollennaisiin, se on vaan elämää lemmikit, lapset ym.

• nainen78vm

molempien tehä kompromisseja parisuhteessa hei! Mä rupesin seukkaa miehen kanssa jolla on koiruus ja matelijakin vielä... Itellä pari kissaa, yhteenmuutto puheena ja asuntona pienen pieni kaksio. Hyvin mahutaan, pitää vaan sovitella hieman kuka hoita mitäki elukkaa ja millon ja kuka siivoilee jäkiä. Kissat ja koiratkin tulee toisinaan hyvin toimeen, eikä yks koira lisää karvaa kauheemmin tua ku kaks kissaa jo ennestää. Voisitte jutskata nätisti, säkin voisit aloittaa keskustelua jotenkin "Ei se nyt ehdoton ei ole, mutta..." ja näin päästä sitten nätisti keskustelun alkuun. Voisit sinäkin itte perustella kunnolla oman kantasi, mistä johtuu kielteisyys. Loppujen lopuks kaks kissaa ja koira ei oo oikeestaa paha. Kissat vaan pärjää itsenäisesti paremmin kuin koirat.

Mutta on tuo akka kyllä omituinen jos heti rupee erolla uhkailee. Kerro sille suoraan oma mielipiteesi asiasta. Voihan se olla aina mahdollista että se akka onkin joku ties mikä hyväkskäyttäjä joka pitää sinua eläinhoitajana ja kotiorjana... Ei noista naisista ikin tiiä. JUTELKAA!

• Tuski

Itselläni on miehenvalintakriteerinä se, että pitää elukoista. Ja juuri tuon vuoksi ettei tarvitsisi sitten alkaa punnitsemaan eläinten ja rakkaan ihmisen välillä.

Mitä tulee teidän tilanteeseen, niin minusta sen toisen olisi tehtävä kompromissi, koska sinähän olet osaltasi jo tehnyt ja sallinut niiden kissojen tulon! Oli kiistan aihe mikä tahansa, niin on väärin että se toinen jyrää. Ja jos se uhkaa erolla, niin anna uhata, tuollainen kiristäminen kertoo ettei se ole sun arvoinen.

Ja vaikka kuinka lupaisi hoitaa koiran itse, niin ihan taatusti tulee elämässä jotain menoja jolloin aletaan vaatimaan apua. Itselläni on kolme eläintä ja kun elämäntilanne sallii niin otan lisää, mutta kaikkien ei ole pakko niitä hankkia ja pidä kiinni siitä oikeudestasi. Ja lisäksi sen koiran kanssa voi tulla ongelmia, kun ette puhalla yhteen hiileen.

• ehkä vaihtoon..?

, käytännön esimerkillä. Pistä kehiin vastatarjous: Esim jos naisesi ei pidä prätkistä, rupeaa pikkuhiljaa nalkuttamaan siitä mootoripyörästä(tai muusta jota hän ei itse kaipaa) jota olet aina halunnut hankkia. Tuo ei kuitenkaan saa olla liian läpinäkyvää. Voit käyttää kaikkia hänen perusteluja myös oman hankitasi perusteluna. Sattaa olla että hän ymmärtää yskän. Voi käydä myös niinkin että tällä tavalla teille tulee sekä prätkä että koira, ei kumpaakaan tai sitten erootte.....

• Janne Erotomanen

Yhdestä isosta koirasta saa hyvinkin kinttaat, yhdestä kissasta ei tahdo saada. Eräs tuttava kertoi että hänen isänsä oli 50-luvulla tappanut perheen koiran pihalla ja tehnyt siitä kinttaat lasten silmien edessä. Elämä oli silloin hyvin rankkaa ja köyhää, ei ollut mustin murkinoita kaupassa vaan koira sai syödä mitä ihmisiltä jäi. Ja kun koira tuli niin vanhaksi ettei ole enää metsälle niin henki oli höllässä kun ei koirasta ollut enää hyötyä. Älkää inhimillistäkö lemmikkejänne vaan pitäkää ne eläimen asemassa. Kotieläin ei ole perheenjäsen vaan se on eläin. Muistakaa se ja kohdelkaa eläimiänne hyvin.

• poisen

http://www.munmesta.fi
        Munmesta.fi on sosiaalinen yhteisö, joka antaa sinulle mahdollisuuden pitää yhteyttä ystäviisi, tutustua uusiin ihmisiin, sekä saada tietää mitä muut ajattelevat sinusta.

• Nyt heti !

• kiitos jo etukäteen

auttavaan puhelimeen tai nettisivustoon.

• -mie vain-

Eikös se kuitenkin ole niin että kun yhdessä asutaan niin asioista pitäisi myös pystyä sopimaan yhdessä...Kuitenkin lemmikeistä on suuri vastuu eikä niitä hankita vain toisen kiusaksi. Ei eläin ole mikään tavara minkä voi vaihtaa toiseen kun ei enää kiinnosta. Meillä kans on kissoja,jyrsijöitä ja löytyy myös akvaario...Tosin asustelen lasten kanssa yksin...Olkoot lemmikki mikä hyvänsä niin se täytyy hoitaa. En ymmärrä minkälainen on "helppo lemmikki"...Hoitamista ne vaatii kaikki. Eläinlääkärillä käyntiä,ruokkimista ym ym...Kyllä niitä lemmikkejä täytyy kummankin haluta...Mitä enemmän elukoita sitä enemmän se vaatii omistajalta ja jos vain toinen niistä on kiinnostunut niin eipä ole vaikea arvata kumpi ne silloin hoitaa...Ja siitä tulee varmaan seuraava riidan aihe kun vastuu ja hoito on vain toisella...Sitten ruvetaan miettimään että mistä eläimestä luovutaan kun jakseta enää. Tämä tosin vain mun mielipide joten ei tarvitse vetää hernettä nenään ja tuomita;DD

• lempi,

eikun luin väärin aihe ois kyllä ollut ihan yhtäkiinnostava.. =)

• kokemusta on

Jos kissojenkin hankinnassa taivuit pakon edessä, niin koiran suunnittelusta ei tule puuta eikä heinää! Koita puhua partnerisi kanssa siitä onko hän aivan varma haluaako hän koiran. Koirassa on paaaaaaljon enemmän työtä kuin kissassa - riittääkö aika enää suhteelle koiran tultua, rasittaako koira liikaa arkielämää? Ehkä koira on kiva aluksi, mutta kuvitelkaa toisenne yhdessä 10 vuoden kuluttua ja yhä huolehditte koirasta. Onko hänkään valmis tähän?

Tiedän pariskunnan joka suhteensa alussa päätti ottaa kaksi koiraa. Nyt heillä on kaksi pientä lasta ja koirat ovat vain ja ainoastaan riesana, ei heidän aikansa enää semmosiin riitä. Mieti kahdesti!

• elä elämää

Kuule....olen sitä mieltä että olet oikeessa.Meillä on kissa,koira..ja muutama muu ja haluaisin kuitenkin pari lisää toisia eläimiä...mieheni sanoi..ettei käy....no mä hyväksyn sen..kaikkea ei täydy saada ja nyt vaan haaveilen niistä eläimistä..mutten todellakaan ole jäänyt mistään paitsi..Jollette todella löydä sopua..olen varma että jonkun muun kanssa löytäisit.Avoliitossakin toista täytyy kuunnella..ja jos erolla uhkaa..ei ole silloin tunteita sua kohtaan kunhan olet vaan joku olemassa hänelle...lähde pois ja hae arvoisesi.Ja annoithan jo kerran periksi...nyt on hänen vuoronsa...se siitä...näin se menee..

• kokemuspuhuu

ero on parasvaihtoehto,sinä haluat vaan pimpsaa ja akka haluaa että sinä taloudellisesti huolehdit hänestä ja hänen lemmikeistään,ei muuta ku elukat ja luuska kadulle,näin se menee

• Puolisollasi on selvästi vauvakuume, jota hän koettaa hoitaa hankkimalla lemmikkejä.
      Homma hoituu saattamalla puolisosi raskaaksi. Silloin mielenkiinto suuntautuu terveesti jälkeläiseenne
      eikä tarvita mitään karvaturreja hellittäviksi. Kysehän on hellyyden ja hoivatarpeen tyydyttämisestä.
      Kuka muuta väittää, ei tiedä mistä puhuu.

• -mie vain-

Jaa että lemmikit on vauvan korvike....Just joo...Kaikkea sitä kuulee. Ja kun hankkii vauvan niin kiinnostus lemmikkeihin lopahtaa. No voihan sen noinkin ajatella. Itselläni on kaksi lasta ja meille lemmikit on hankittu lasten syntymän jälkeen et mitenköhän sen sitten selittäisi...Oon yh ja onkohan noi lemmikit sitten mulle miehen korvike;DDDD Toisaalta lemmikkien kanssa pääsee paljon vähemällä...Eivät koko ajan ruikuta jostakin,tyytyvät ruokaan ja rapsutuksiin,hyväksyvät mut semmoisena kuin olen jne jne....Ei tarvitse kauan miettiä et lemmikit vai sohvalla kaljaa kittaava örisevä äijä....;DD

• örisevä äijä
        -mie vain- kirjoitti:

Jaa että lemmikit on vauvan korvike....Just joo...Kaikkea sitä kuulee. Ja kun hankkii vauvan niin kiinnostus lemmikkeihin lopahtaa. No voihan sen noinkin ajatella. Itselläni on kaksi lasta ja meille lemmikit on hankittu lasten syntymän jälkeen et mitenköhän sen sitten selittäisi...Oon yh ja onkohan noi lemmikit sitten mulle miehen korvike;DDDD Toisaalta lemmikkien kanssa pääsee paljon vähemällä...Eivät koko ajan ruikuta jostakin,tyytyvät ruokaan ja rapsutuksiin,hyväksyvät mut semmoisena kuin olen jne jne....Ei tarvitse kauan miettiä et lemmikit vai sohvalla kaljaa kittaava örisevä äijä....;DD

Noinhan se useimmilla menee, sohvalla örisevä äijä on kuitenkin ihminen, joka pistää nalkuttavalle
        ämmälle vastaan, toisin kuin se ruokaan ja rapsutuksiin tyytyvä eläin.

Mikäs siinä, pitäköön kukin niin paljon elukoita kämpässään kuin haluaa, jotain itsetunnosta se vaan
        kertoo.

• Jaska ja Misti

Jos joku perheessä vastustaa lemmikin ottamista ,kissan ,koiran tai jonkun muun niin ehdottomasti silloin ei pitäisi ottaa ,pitäisi ottaa myös huomioon eläin eli jos joku perheenjäsen ei siedä eläintä niin saattaa kohdella huonosti.Se että on valmiina lemmikki kun parisuhde alkaa niin silloin on vaan otettava koko paketti nurisematta,ei eläimiä voi heittää pihalle vaikka uusi rakkaus ei niistä pitäisikään.

p.s itselläni on kaksi kissaa ja koira ,tulevat mainiosti toimeen keskenään .

• toscari

Ei kaksi kissaa ja koira eläintarhaa tee :) Meillä minä olin paketti, joka sisälsi 2 kissaa, koiran ja liudan pienempiä karvasia. Olen ollut aina sitä mieltä, että miehen takia en yhestäkään eläimestä luovu. No mieheni halusikin koko paketin ja sen jälkeen on hänkin sitten ottanut "itselleen" koiran ja kissankin hommasi lauman jatkeeksi.

• 102 lemmikkiä

Kokemusta on,voin sanoa. Jos toinen ei tykkää elukoista,niin ei ehkä kannata jatkaa. Alussa sitä vähän annetaan periksi ja SIEDETÄÄN,mutta vuosien myötä asiain tärkeysjärjestys muuttuu. Jos todella tykkää eläimistä,on molempien tykättävä. Muuten elämä on yhtä "kaupankäyntiä". Näiden riitelyvuosienkin jälkeen eroaminen on hiuskarvan varassa.

• aida

Olen minäkin hoitanut eläimiä 96 nautaa ja myöhemmin hevonen ja joku koira. eläimillä on yleensä oma rakennus, navetaksi sanotaan tai talli hevoselle koirat ja kissat pysuu kyllä ulkona.eikä niitä saisi sisälle tuoda, koska se on terveys riski.entinen akka toi kax villa koiraa sisälle.Minä muutin hevosen luokse talliin ja olin pari viikkoa siellä.menin kotiin kun näin lämpimät kuorma-auton jäljet lumessa kun akka oli vienyt rojunsa pois.

• tossu olet

kuinka sä enää VOIT olla suhteessa jossa on annettu tollanen ukaasi?

• Minä kerran tein sen virheen, että luovuin koirasta miehen takia....................Osoittautui todella vääräksi liikkeeksi, joten molempien pitää haluta kotieläintä tai sitten lähteä eri suuntaan................

• oikea elämä

Jos joku on noin ummikko niin miksi kestät "ihmis- rääkkäystä" ? Siksi toisekseen semmoinen ihminen joka tarvitsee jonkun "matelijan" tai kissan / koiran rapsutettavakseen on auttamattomasti kypsymätön ns. parisuhteeseen koska haluaa sitä muuta tekemistä; kerro vielä , että Hän istuu päivät face- bookissa ja hoitaa farmiaan virtuaalimaailmassa niin sitä vahvemmin ehdotan eroa.

• koiralle koiran arvo

Miten nainen voi olla julma omaa miestään kohtaan, kun asettaa koiran edelle miestään ja pitää hurttaa sellaisena "kilpenä", miten voikin olla sadistimaista kiusaamista, jolloin ero oli paras vaihtoehto koko liitolle.

Eipä tuo nainen itsekään pitänyt tai jaksanut hoitaa hurttaansa, vaan repi korvista suurikokoista koiraa molemmin käsin ja tästäkös se hurtta vihastui entisestään. Korvia särki ja lääkärissä juostiin, mutta ei koskaan kertonut miksi korvat olivat kipeät. Ero oli paras ratkaisu sadistisen naisen kiusaamiselle tuli loppu.

• Janne Erotomanen
        koiralle koiran arvo kirjoitti:

Miten nainen voi olla julma omaa miestään kohtaan, kun asettaa koiran edelle miestään ja pitää hurttaa sellaisena "kilpenä", miten voikin olla sadistimaista kiusaamista, jolloin ero oli paras vaihtoehto koko liitolle.

Eipä tuo nainen itsekään pitänyt tai jaksanut hoitaa hurttaansa, vaan repi korvista suurikokoista koiraa molemmin käsin ja tästäkös se hurtta vihastui entisestään. Korvia särki ja lääkärissä juostiin, mutta ei koskaan kertonut miksi korvat olivat kipeät. Ero oli paras ratkaisu sadistisen naisen kiusaamiselle tuli loppu.

Minä olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä että jos minulta kysytään niin mielestäni olet sellaisessa tilanteessa jossa ole ajan mittaan ajautumassa yhä pahemmin ns. tossun alle. Annat avovaimosi (elätte siis synnissä) jyrätä omat mielipiteesi ja näinollen niillä ei ole merkitystä nyt eikä todennäköisesti tulevaisuudessakaan. Näin kaukaa katsottuna on vaikea sanoa onko avovaimollasi ns. hormonihäiriö lapsettomuuden johdosta vai onko hän vain Justiina-tyyppinen hellapoliisi jota joudut orjailemaan. Mikäli tuot "avoperheeseenne" osan tuloista yhdessä elämiseenne niin kohtuus on että päätätte myös ns. lemmikkieläimienne hankkimisesta yhdessä. Voit itse esimerkiksi ehdottaa hevosen hankkimista jos satutte asumaan väljästi maaseudulla ja vaatia että hän ottaa kustannuksiin osaa ja jos ei ilmoita ottavansa, voit uhata erolla. Tässä vaiheessa en ole aivan varma onko kyseessä ns. laiton uhkaus vai laillinen uhkaus mutta voit sen tarkistaa tarvittaessa lakimieheltäsi jonka avulla voit myös laatia avioehdon jos päätätte virallistaa viimeinkin nykyisen suhteenne lain edessä. Myös hamsteria voit harkita.
        Mikäli kuitenkin jos elätte kaupungissa joko vuokralla niin kuin moni sitoutumiskammoinen elelee, tahi jopa "omassa" asunnossa - omistatte siis asunnon hallintaan oikeuttavat asiakirjat- niin voin sanoa että kaupunkilaisasuntoja ei ole suunniteltu lemmikkien pitoa varten koska eläimet (ettekä kyllä tekään) saa tarpeeksi liikuntaa pienessä ja vielä pienemmässä kaupunkilaisasunnossa. Pyydän saada ehdottaa toimintamalliksenne seuraavaa: mene hipluttele kukkakauppaan ja osta sieltä ruusuja tai muita romanttisia kukkasia, teetä niistä ko. kaupassa kaunis kimppu, vie se vaivihkaa asuntoosi sopivaan soppeen, kun avovaimosi tulee töistä (kai hän käy toki töissä yhteiskuntamme hyväksi?) odotat häntä valmiin ruoan kanssa- mieluiten jotain liharuokaa koska se täyttää hyvin ja hänen hormonitoimintansa ehtii tasaantua veren ollessa sulattamassa ruokaa hänen vatsassaan- ja sanot että: kiva kun tulit kotiin, rakas! Tässä vaiheessa hän todennäköisesti häkeltyy vastaanotostasi ja menee vessaan muka pissalle. Kun hän tulee sieltä voit tarjota hänelle vielä rakkaudella valmistamasi aterian maukkaine jälkiruokineen. Aterian jälkeen voit ohjata hänet olohuoneeseen hänen lempisohvalleen ja pyytää odottamaan hetken. Käyt hakemassa ostamasi kauniin kukkakimpun, (otat sen paperikääreestään ennen kuin ojennat sen hänelle, tottakai) viet sen olohuoneeseen ja sanot hänelle vaikkapa: "kultaseni, jo se nyt on helvetti ettei tämä mies koiraa voita"! Näin romanttiset eleet saavat hänet unohtamaan koko haisevan koiran (kun se tulee ulkoa niin se haisee) ja hänen silmänsä avautuvat ja hän ymmärtää mikä onni on häntä kohdannut kun hänellä on sinut, oma pikku pyöriäisensä...

• aida

Voi hyvänen aika, hae minulta haulikko lainaan jolla saat ne kissat ojennukseen.

• gjjktuiukdmuu

sulla on naisen nimi?

• aida
        gjjktuiukdmuu kirjoitti:

sulla on naisen nimi?

Moikka! Pieni tarkennus Aida alkuperästä. Talonpoikaissukuun kuuluva, säveltäjä GIUSEPPE VERDI sai 1869 työtarjouksen tehdä ooppera Suezin kanavan avajais juhlatilaisuuksiin. Niinpä Verdi teki AIDA- Oopperan, jonka loistava ensi-ilta oli Kairossa 1871. Kun ostimme Adeliinan kennelistä koiran sen nimi oli Adeliinan Aida Bettiina. joka kantoi uljaasti nimea AIDA. Voitti Oulun koira näyttelyn 1 palkinnon. Mutta mitä se sinun nimimerkki oikein takoitaa? gjktuukdmuu vai miten se meni. Kysy vaan säveltäjistä. vastauksen saat.

• sdg456455

itsekin erokortin esiin ja korotat panoksia!

sanot että jos hankii koiran, sinä otat sen ensin hengiltä ja vasta sitten lähdet lätkimään.

• Metsontassu

Minun keltainen labradorinnoutajani nukkui kauniisti pois 20.4. Täällä muistosivut.
      http://www.jokilaakso.com/tico/iltalenkki/

Lapseni ovat päättäneet, että isällä pitää aina olla koira, joten vasta syksyllä hankin uuden pennun. Samasta kennelistä tietenkin, että on tuollainen roteva koira.

Koirat ovat paremmin koulutettavia kuin kissat. Kissat ovat mielistelijöitä. Koirat eivät. Ovat isäntäsidonaisia enemmän. Eli kissät helvettiin ja keltainen labbis tilalle.

• RT

Niin... eläin ei ole syy erota, mutta ei ole hyväkään se, että toinen haluaa ja toinen ei lemmikin. Sanoit, että olet ajatellut eroamista aikasemminkin. Jospa kannattaisi puolisosi kanssa keskustella tästäkin, että mikä mättää. Molempia mielipiteitä pitää kunnioittaa ja saada jonkinlainen kompromissi aikaseksi.

Meillä on sekä 2 koiraa, että kissa ja tulevat hyvin tulevat toimeen keskenään. Tosin asumme omakotitalossa jossa on vapaampaa pitää lemmikkejä. Kerrostalossa tällainen olisi hankalaa jo lemmikkejä aatelleenkin.

En kannata tuota vaihtamista toiseen. Hieman vastuutonta, varsinkinkin kun ajatellaan, että nykyisin kissoja on muutenkin heitteillä, kun ihmiset kyllästyvät kissaan, kun se kasvaa aikuiseksi.

Tuli sellainen mieleen, että jos teillä ei ole lapsia, korvaako nämä lemmikit lapset? Useimmalla niin on ja siksi lemmikki on tärkeämmällä sijalla elämässä. Toivotaan kuitenkin, että saatte selvitettyä asiat...

• aijai2

olla oikea kissa-asiantuntija, kun noin hyvin tiedät kissojen olevan mielistelijöitä. Sori, mutta todistetusti kissa ei tee MITÄÄN ihmisen mieliksi. Se on hyvin tunnettu fakta.

P.S. Tylsää lukea näitä pikkupirullisia juttuja asiallisten tekstien joukosta.

• ruokonen

• salisha

Elämiet menee suhteen edelle. Aina löytyy uusi mies/nainen joka sietää itselle rakkaita lemmiikejä. Etsi sinä joku joka ei niitä talouteen halua. Itse en ainakaan tule toimeen ihmisten kanssa, jotka eivät eläimistä pidä.

• äö'

Onnea valitsemallesi tielle. Onneksi tiemme ei kohtaa.
        Aikoinaan kun kun metsästin tuli kapisia kattejakin ammuttua kun ihmiset eivät pitäneet niistä huolta.

• mhdew

jos akkas haluaa eroa ni anna mennä vaan.se määrää joka tuo leivän taloon.ite ollu 20 vuotta naimisissa ja meillä on kissa ja kani ja hyvin on pärjätty

• voi äiree

Sen sanon, että en jäisi suhteeseen jossa jaellaan eroukaaseja, jos ei saada tahtoa läpi. Oli asia sitten mikä vaan. Jos erolla aletaan kiristää kerrankin, voi samantien erota. Jos suostut, sinua tullaan kiristämään aina. Onnea vaan.

• 18=19

...jos erolla uhkaa.

• hoitakaa ihmisiä.

Ulkomailla naureskellaan tätä menoa. Otetaan koira tai mikälie elukka ja hoivataan sitä. Ja sitten ne ihmiset jätetään yksin. Isoisä ja mummu laitetaan hoitokotiin, jotta olisi enemmän aikaa sille hurtalle. Ihme menoa nykyään.

• nauretaan.

Suomalaisille pareille,joista kumpikaan ei voi riidellessä antaa periksi. On varsin outoa kun alussa ollaan niin rakastuneita ja sitten parisuhde muuttuu taisteluksi,jossa kumpikaan ei halua antaa periksi näkemyksistään ja periaatteistaan tuumaakaan.Hyvänä esimerkkinä tästä on aloittaja ja useat muut hänelle vastanneet. Useat ovat unohtaneet,ettei parisuhdetta pidetä kasassa minä,minä ja vain minä olen oikeassa asenteella.

• minä tunnen

yhden naisen joka ottaa uuden lemmikin aina antamaan itselleen lohtua...esim.kun kerran kuussa tai kahdessa eroavat miehensä kanssa,sovinnon jälkeen hommaavat jonkun eläimen.viisi isoa koiraa joita kohdellaan huonosti...plus lukuisia eläimiä,joita on hankittu ja sitten heitetty menemään.olen sitä mieltä että tämä tuntemani ihminen pitää koiriaan vaan,koska koiraa pystyy hallita oman pään mukaan,aika harvaa muuta asiaa voi niin vahvasti hallita...mutta voian olla,että toiset haluavat eläimiä vaan koska rakastaa niitä...mutta tuo erolla uhkaaminen...?

• omituista

Annat itsestäsi vähän yksioikoisen vaikutelman. Tottakai puolisollasi on oikeus erota sinusta, Kukas häntä siitä kieltää? Mikä ihmeen ajattelutapa on tuollainen joka-tai? Että voi olla yhtä sorttia lemmikkiä, mutta ei kahta? Ymmärrän kumppaniasi, jos on eläinrakas niin on. Juu, niin on käynyt, että vastahakoinen puoliso saa jäädä. Ihmisellä pitää olla oikeus ottaa lemmikkieläimiä jos niin haluaa. Jos ei se puolisolle sovi, niin menköön menojaan. Mietippä vähän, kumpui teistä on se itsekkäämpi? Sinä, joka haluat kieltää "rakkaaltasi" jotain, mikä on hänelle tavattoman tärkeää vai kumppanisi, joka haluaa lähelleen rakastamiaan eläimiä. Älä anna omalle mustasukkaisuudellesi valtaa, se on varmin tapa menettää toinen. Jos haluat hänet pitää, pidät myös lemmikit.

• kuka,mitä,häh

kyllä se nyt on niin,että kun kissatkin hyväksyit pakon edessä,niin akkas vinkuu koiraa kun ajattelee ett tottakai saa tahtonsa läpi kun kerran aikaisemminkin näin on käynyt..
      minä sinuna sanoisin ett no hankippa koira tämä jätkä lähtee semmoseen huusholliin missä ei oo mirriä kun emännän housuissa...ettäs sillai..

• miukumaukuli

Muutamille ihmisille jotka vastasivat koiran ja kissan väleistä...
        Sanoitte että koira ei saa ajaa kissaa ja kissa stressaisi koiraa.....99% homma menee niin, että kissa on ylempänä laumassa kuin koira!
        Kissa pitää puolensa ja koira oppii todella nopeasti sen, että kissan luokse ei juoksennella. Siihen koulutukseen ei ihmistä tarvita.
        Meillä kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Viimeisinkin koira kun tuli niin pentu oli jo päiväsäs oppinut että etenkin vanhinta kissaa katellaan ylöspäin.
        Kissat eivät revi tai raavi niitä, mutta niiden uhkaavan murina ja tassun huitaisu ilmassakin riittää kertomaan sen yhdelle eleellä, mihin ihmisellä menisi viikkoja ehkä jopa kuukausia. Eläinten tulee antaa tutustua vapaasti, ilman ihmisten hössötystä.

• hau,hau haukun

suoraan sanottuna vituttaa tää nykyinen eläimien haalimis buumi !!! täälläkin missä nyt rivarissa asun (4 taloa)
      on lähes joka perheessä kissoja ja parhaimmillaan 2-3 koiraa.. kukaan ei siivoa paskoja lähiseutujen pyörä/kävelyteiden varsilta ja paras oli tilanne kun näin viereisen rivarin pikku rakin paskomassa yhteisellä takapihalla..itsellänikin on koira ..ollu jo yli 10 vuotta, ja sen sanon että en enään uutta ota on lemmikissä senverran hommaa..se minua sapetaakin kun ollaan nykypäivina niin wanna be ett halutaan kaikkea ja sitten kun kyllästytään ilmoitellaan lehdis ett annetaan pitovaikeuksien vuoksi. minä ainakin rakastan koiraani niin paljon että siksi paasaan kaikille tällaisille haluan,haluan ihmisille että pitää harkita jaksaako sitoutua hoitamaan niin hyvässä kuin pahassa eläintä 10-20 vuotta. Jotkut kissahan ovat jopa niin pitkään eläneet..ja aina on lähdettävä koiran kanssa väh.3 kertaa päivässä ulkoilemaan sataa vaikka paskaa taivaalta tai oli sitten 34 astetta pakkasta. ja entäpä sitten kun eläin sairastuu ..eipä ole eläinlääkärilläkäynnit halpoja..eniten otta aivoon koiran omistajat jotka käyttävät koiraansa talon kulmalla kusella ja paskalla. muiden hyvin koiraansa hoitavien päälle haukut sitten tulee..ei pidä ottaa koiraa jos ei jaksa kuin talon takana tai nurkalla sitä käyttää!!!

• jokukukalie

Toimivassa suhteessa pitäisi olla selvää, että puoliso on tärkeämpi, kuin koira, jota ei olla edes hankittu. Ymmärrän vähän paremmin, jos henkilö ei halua luopua jo olemassa olevista lemmikeistään suhteen aloittaessaan, mutta siitähän ei nyt ole kyse. Tietenkin lemmikit voivat olla puolisollesi todella tärkeä asia, mutta sinä olet jo hänen vuokseen suostunut kissoihin.
      Jos koiran olemassa olo on teille molemmille kynnyskysymys ja kumpikaan ei ole valmis joustamaan, saattaa ero hyvinkin olla tiedossa, koska liitossanne molempien tärkeysjärjestys ei näyttäisi olevan samanlainen. Erolla uhkaileminen on kuitenkin hyvin lapsellista ja itsekästä puolisoltasi.

Koita perustella kantasi vielä kerran hyvin avovaimollesi. Voit sanoa, että tilanne voi muuttua myöhemmin. Esimerkiksi kun teillä ei ole enää kissoja, mutta juuri nyt et halua taloosi enää yhtään lemmikkiä lisää. Jos avovaimosi haluaa oikeasti elää kanssasi hänen on vaan pakko purra hammasta ja hyväksyä tosiasiat. Jos koira todella on tärkeämpi kuin sinä, voit vain tyytyä kakkosasemaasi tai sitten eroat.

• kjjsjf

eroo ihmees. sitähä se just kerjääki. ::D:D:D:D

• Kantapään kautta

Meillä oli aikoinaan jo ennestään pienempiä lemmikkejä, kun koira tuli taloon. Koira oli mieheni tuttavan, joka itse valitsi miehen ja oli laittamassa koiransa siksi piikille. Vaikka itse olenkin eläinrakas, tiesin ettei rakoileva suhteemme kestäisi koiraa, joka vähentäisi entisestään yhteistä aikaamme. Luvattuani, että voisimme ottaa koiran, jos sille ei tosiaankaan muuta paikkaa löytyisi, mieheni lakkasi etsimästä tosissaan ja niin koira muutti meille. Parisuhteemme meni hirvittäväksi. Koira ei ollut ainoastaan lemmikki vaan myös parisuhteemme vallanpidon välikappale, jota kumpikin käytimme. Lopulta vaadin, että koiralle etsitään oikea koti, ja kun ihanteellinen koti lopulta löytyikin, mieheni rankaisi minua hyytävällä kylmyydellä. (Puolisen vuotta sen jälkeen alkuperäinen omistaja lemppasi miehensä ja olisi halunnut koiransa takaisin...)

Tämän sepustuksen tarkoitus on nyt lähinnä todeta se, että harvoin lemmikeillä paikataan muuten rakoilevaa suhdetta. Itse en voisi koskaan seurustella ihmisen kanssa, joka ei todella pitäisi eläimistä ts. olisi vähintään kasvissyöjä, mutta sen tiedon jälkeen voisin kyllä olla ottamatta lemmikkejä, jos puolisolla olisi tarpeeksi hyvin perustellut syyt ja hän tykkäisi olla itse hellittävänä. (Ex-puolisoni ei pitänyt koskettelusta, pussaanmisesta, halailusta yms.)
      Suhteen alussa molempien pitäisi olla rehellisiä siitä, mitkä asiat ovat kullekin tärkeitä. Turha tällä palstalla joidenkin on tulla nälvimään eläinrakkaita, vaan itse pitää huoli, ettei mene kimppaan sellaisen ihmisen kanssa, jota ei kykene ymmärtämään. Ystävä voi olla hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa ja toimeen voi tulla äärilaidalta olevien tyyppien kanssa, mutta seurustelukumppani on valittava niiden asioiden perusteella, jotka ovat itselle ne tärkeimmät. Sivuseikoista voikin sitten aina neuvotella ja joustaa.

• n21w

Aikoinani samassa tilanteessa mieheni kanssa oltiin; halusin eläintarhan kotiimme ja mies oli viimeiseen asti sitä mieltä, että kohtuus kaikessa. Minä intin vastaan ja eroamisesta puhuttiin. Silti se ihmissuhde on eläinrakkautta voimakkaampi.

Aluksi kannattaa keskustella asiallisesti ja punnita kaikki hyödyt ja haitat. Jos naisesi jakeluun ei mene, että olet tosissasi, että pysykööt eläintarha Korkeasaaressa, niin viimeinen ratkaisu on ero. Usein naisilla alkaa vimmattu hoivavietti, jota puretaan joko lapsiin tai eläimiin. Se vietti on niin voimakas, että usein tulee tehtyä sellaista, mitä ei oikeasti tarkoita. kun sitten koittaa tositilanne eli ero, niin tullaan yleensä hyvin äkkiä tajuihinsa ja ymmärretään, ettei se eläin ihmistä korvaa.

• miemie...

Olen aarettoman elainrakas ja aina haaveillut useampaa kissaa itselleni. No kuinkas sitten kavikaan onnistuin tapaamaan elamani miehen joka on vahintaankin elaimiin tottumaton- ja varsinkin kissa kammoinen. Eli meille ei tule koskaan kissaa, tuskin muutakaan elainta. Toisaalta saan sylillisen kissoja siskoni luona, seka lenkittaa sydammenkyllyydesta naapurin rouvan koiraa- ilman etta minun taytyy ottaa jatkuva vastuu lemmikeista- matkustaminenkin on helpompaa.
      Ymmarran toki sen etta tahtoo itselleen lemmikkeja, mutta erolla uhkailu on aivan lapsellista. Mikali molemmat eivat ole sitoutuneita lemmikkiin, sita ei missaan nimessa tulisi ottaa.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6186
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      24
      3666
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      168
      2848
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2760
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1714
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    8. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1533
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1268
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1162
    Aihe