Pienestä määrästä Xanor-koukkuun?

Voiko tää olla edes mahdollista? Minulla on ph, ja vuosia olen pärjännyt ilman bentsoja. Lääkityksenä aikaisemmin toimineet beetasalpaajat ja SSRI-lääkkeet (ja ns. sos. tilanteiden siedätyshoito). Noin kolme viikkoa sitten hakauduin lääkärille koska paniikki- ja ahdistusoireet voimistuivat taas. Lääkäri määräsi minulle Xanor 0,25mg puolikkaan tarvittessa. Varoitteli kyllä kovasti koukuttavuudesta ja pyysi ottamaan vain, jos on ehdoton pakko. Mielestäni tälläinen "ehdoton pakko" on ollut nyt viisi kertaa, ja useita välipäiviä on ollut. Otan siis tosiaan kerralla vain 0,12mg. Mutta, nyt on tullut tunne, että Xanoreita pitäisi olla aina saatavilla, ja kynnys niiden ottamiseen on madaltunut, sillä ihan kuin koko ajan olisi hiukan ahdistunut olo. Tuo pienikin annos tekee ihanan rauhallisen ja "normaalin" olon. Sain viime viikolla eräässä palaverissa lievän paniikkikohtauksen, mutta Xanoria ei ollut saatavilla. Tällä viikolla vastaavanlainen palaveri toistui ja otin varmuudeksi puolikkaan. Kaikki meni ok. Kysymys kuuluukin, miksi tarvitsen nyt näitä lääkkeitä? Pärjäsinhän ilman ennenkin. Pitäisikö minun kerta kaikkiaan paluttaa lääkkeet apteekkiin hävitettäväksi, ennen kuin olen todella koukussa? Mitä mieltä olette kumpi parempi; satunnaiset lievät paniikkioireet vai Xanor-koukku?

Kiitän vastauksista.
1285
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

mielestäni noin pienellä annostuksella on mahdotonta jäädä koukkuun! Itse käytin samaa lääkettä kuuriluontoisesti huomattavasti isommalla annostuksella n. kolme viikkoa, enkä saanut vieroitusoireita.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Lady30 kirjoitti:

Voiko tää olla edes mahdollista? Minulla on ph, ja vuosia olen pärjännyt ilman bentsoja. Lääkityksenä aikaisemmin toimineet beetasalpaajat ja SSRI-lääkkeet (ja ns. sos. tilanteiden siedätyshoito). Noin kolme viikkoa sitten hakauduin lääkärille koska paniikki- ja ahdistusoireet voimistuivat taas. Lääkäri määräsi minulle Xanor 0,25mg puolikkaan tarvittessa. Varoitteli kyllä kovasti koukuttavuudesta ja pyysi ottamaan vain, jos on ehdoton pakko. Mielestäni tälläinen "ehdoton pakko" on ollut nyt viisi kertaa, ja useita välipäiviä on ollut. Otan siis tosiaan kerralla vain 0,12mg. Mutta, nyt on tullut tunne, että Xanoreita pitäisi olla aina saatavilla, ja kynnys niiden ottamiseen on madaltunut, sillä ihan kuin koko ajan olisi hiukan ahdistunut olo. Tuo pienikin annos tekee ihanan rauhallisen ja "normaalin" olon. Sain viime viikolla eräässä palaverissa lievän paniikkikohtauksen, mutta Xanoria ei ollut saatavilla. Tällä viikolla vastaavanlainen palaveri toistui ja otin varmuudeksi puolikkaan. Kaikki meni ok. Kysymys kuuluukin, miksi tarvitsen nyt näitä lääkkeitä? Pärjäsinhän ilman ennenkin. Pitäisikö minun kerta kaikkiaan paluttaa lääkkeet apteekkiin hävitettäväksi, ennen kuin olen todella koukussa? Mitä mieltä olette kumpi parempi; satunnaiset lievät paniikkioireet vai Xanor-koukku?

Kiitän vastauksista.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu