Paavali tuottaa päänsärkyä

Huomioitsija

Paavali, Jumalan kutsuma apostoli näyttää hiertävän voimakkaasti joidenkin uskonelämää. Jopa niin paljon, että ollaan valmiita röyhkeästi ja julkeasti herjaamaan ja tyhjäksitekemään hänen elämäntyötään ja Jumalan vaikutusta hänen kauttaan.
Ilman Paavalia UT olisi kapea lituska ja meillä olisi paljon niukempi ymmärrys ja tieto Jumalan suunnitelmista ja pelastuksesta meitä ihmisiä kohtaan.
Heidän, joita Paavali hiertää olisi syytä alkaa lukemaan Raamattua, sillä on ilmiselvää, että he ovat hyvin tietämättömiä vain siksi, etteivät he tutki Kirjoituksia,

31

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha juttu

      Jumalan sana hiertää.

      • epäilemättä.

        Silloin on jotain vinossa.


    • hämmästelen

      Mitä olen lukenut näitä palstoja Paavali tuntuu olevan varsinkin joidenkin Amerikasta rantautuneiden "uudestisyntyneiden" päänsärky. Mistä nuo kummalliset käsitykset kumpuavat että Paavalin osuus ei kuuluisi Raamattuun?

      • keskipisteenä

        ristiinnaulittu Kristus ja myös hänen uskonsa ydin.

        Jenkkilä kulkee eksytysoppien kärjessä. Ei nykyisin tyydytä syntisiä varten olevaan ristin evankeliumiin. Uskoa pitää tehdä itse lisää kokemuksellisesti niin että se tarjoaa jotakin suurempaa ja parempaa. Sielullinen ja aisteilla koettava usko siirtää painopisteen Jumalasta ihmiseen. Vääristyneen kristillisyyden ja kaikkien ei-kristillisten oppien tai uskontojen keskus on ihminen.


      • E :444=+

        Kuuluvat Raamattuun: Nämä neljä Evankeliumia ovat kirjoitetut oikeiden alkuperäis Apostolien teloituksen jälkeen. Tästä Evankeliumien synnystä on on kulunut aikaa muun muassa. Paavalikin oli ollut teloitettuna jo 42 vuotta. Silloin alkoivat myöhäisenä aikana nämä Evankeliumien kirjoittamiset. Kirjoittamisen ajan kohdaksi on mainittu vuodet 42-45 vuotta Paavalin ja Pietarin teloituksesta. Kirjoittajat ovat tuntemattomia. Vain Luukas ja Johannes ovat toimineet kirjoittajina Omille Evankeliumeilleen. Markuksen ja Matteuksen kirjoittajia ei tunneta. Joka tapauksessa nämä kirjurit ovat jättäneet melkohyvän astian maun Kreikkalaisesta tarustosta Mukamas oikeana Kristinuskona!


      • Tell me.

        Keitä nämä mielestäsi voisivat olla?


      • Miksi jatkat?

        En ole samaa mieltä kanssasi Teuvo. Itse olet herjannut Paavalia ehtimiseen.


    • Migreeniä?

      Lieneekö migreeniä ihan vaiko tavan päänsärkyä.

    • Sanan totuudet

      Eivät kestä Jumalan sanan totuuksia.

    • näin se on.

      KH tulkin hyvään saumaan osoittamaan valheeksi nuo väitteet Paavalin harhaisuudesta, joita väitteitä Teuvo loputtomasti jauhaa, vaikka ei ymmärrä taistelevansa itseään Jumalaa vastaan.

    • edelleen.

      yhä

      • 12+2

        Se on puuta heinää kaikki!


      • enpäsanoisi
        12+2 kirjoitti:

        Se on puuta heinää kaikki!

        Enpä sanoisi Jumalan sanasta noin.


      • 12+2
        enpäsanoisi kirjoitti:

        Enpä sanoisi Jumalan sanasta noin.

        Oli sitten paavali tai jeesus.


      • vaiko et?
        12+2 kirjoitti:

        Oli sitten paavali tai jeesus.

        Oletko tosissasi?


    • C'est la vie.

      Paavali oli niin merkittävä mies Jumalan valtakunnassa, että häntä vastaan pitää joidenkin vieläkin taistella. ;)

      • Niin on.

        Pitää paikkansa.


      • lannenhunttari
        Niin on. kirjoitti:

        Pitää paikkansa.

        ---
        Jenkkilä kulkee eksytysoppien kärjessä.----

        arvaappas mika on yksi maailman kristillisimmista maista mualimassa,ameriikassa on normaalielamaa se,etta koko perhe lahtee JOKA pyha kirkkoon....lahteeko suomessa suurin osa perheista sunnuntaikirkkoon?
        en vaitakkaan ,etta kaikki menee kris. kirkkoon,mutta hengellinen haku on toista luokkaa ,kun teilla suomessa.


      • tietävä.
        lannenhunttari kirjoitti:

        ---
        Jenkkilä kulkee eksytysoppien kärjessä.----

        arvaappas mika on yksi maailman kristillisimmista maista mualimassa,ameriikassa on normaalielamaa se,etta koko perhe lahtee JOKA pyha kirkkoon....lahteeko suomessa suurin osa perheista sunnuntaikirkkoon?
        en vaitakkaan ,etta kaikki menee kris. kirkkoon,mutta hengellinen haku on toista luokkaa ,kun teilla suomessa.

        enimmäkseen kyse on tavasta vain.


      • Niinpäniinpäniinpä

        Niinpä!


    • KYLÄNMIES.

      JÄRKYTTÄVÄÄ ON HAVAITA KUINKA HÄNTÄ JULKIHÄVÄISTÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Kivi kengässä.

      Paavali on edelleenkin se kivi monen kengässä.

    • AamenkiitosJeesus

      Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.

    • InhottavaTotuus

      Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:

      "Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."

      "Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?

      Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?

      Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.

      Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

      Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "

      Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:

      "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

      Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.

      "Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?

      Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.
      Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.

      Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

      Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

      Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.

      Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:

      "Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

      Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.

      "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."

      Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:

      "Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.

      Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.

      Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.

      Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."

      Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."

      Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:

      "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois." 

      Paavali kerskui heikkoudestaan, kun luuli, että Saatana kurittaa hänet niin heikoksi, että vasta sitten voisi saada Pyhän Hengen - Jumalan voiman - kuten hän Saatanan vaikutuksesta uskoi.

      "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

      Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.

       Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."

    • InhottavaTotuus

      Jumala valitsi Paavalin rajun eksytyksen toteuttajaksi.

    • Paavalilla on todellisiakin vihamiehiä eikä vain hänen sanojensa retostelijoita ja Kristuksen puolueeseen kuuluvia. Paavali nimittäin on tulevaisuudessa eräs Mahabharatan keskeisiä hahmoja. Hän on tuossa teoksessa tietäjä, pyhä mies, jonka kaltoin kohtelusta alkaa tapahtumaketju, joka johtaa monien suurmiesten kuolemaan ja tuon aikaiseen MAAILMANSOTAAN.

      Hänen roolinsa menneisyydessä, nykyisyydessä ja tulevaisuudessa on mitä vaikein ja epäkiitollisin. Hän pyysi rukoilemaan itselleen mm. oikeita sanoja suuhunsa, jotta osaisi puhua oikein, mutta on ilmeistä, että hänen puolestaan voisi esittää muitakin rukouksia ellei vain hänen elämänsä olisi niin determinismin sanelema.

      Toivotaan katumusta noiden Paavalin sanojen retostelijoiden sydämeen ja että he leppyisivät ymmärtämään että vaikka raamattu nyt on heidän maailmansa napa ollut vuosikymmenten ajan niin Paavalin aikana ei ollut vielä raamattua eikä mitään sellaista tekstiä, josta Paavali olisi voinut ammentaa omaan oppiinsa pyhiä asioita. Hän loi melkein tyhjästä pyhän hengen avulla kirjeitä jotka ovat vaikeita hyväksyä, mutta tuskin itse kykenemme läheskään samaan kuin hän.

      Hän on toinen Rooman kirkon perusjalka, josta eräät ensimmäisistä Paaveista luultavasti ammensivat paljon voimaa. Mitä olisi maailma ilman häntä. En luota täysin hänen työhönsä, mutta käytän sitä kuitenkin usein voiman ja viisauden lähteenä.

    • AamenkiitosJeesus

      Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.

    • Voetokkiisa

      Siltähän tuo näyttää.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."

    • AamenkiitosJeesus

      Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe