Todellinen syy

>>>>Todellinen syy, miksi sinä pidät minua vastenmielisenä ihmisenä on se, että minä olen seitsemännen päivän adventisti. >>>>

Ei se ole todellinen syy, miksi minä pidän sinua vastenmielisenä ihmisenä. Kirjoitan nyt omasta puolestani, en Bushmannin.

En todellakaan tiedä, mihin _pyrit_ kirjoittaessasi suomi24:än,

mutta sen kyllä tiedän, mitä tuosta kirjoittelusta seuraa.

Se on omiaan vierottamaan älykkäitä ja koulutettuja ihmisiä adventismista.

Tosin se saattaa vahvistaa jo valmiiksi indoktrinoitujen, heikosti koulutettujen jäsenten uskoa, mutta jotenkin minusta tuntuu, että juuri tuon ryhmän usko on vankka ilman vahvistamistakin.

Mutta olisiko niin, että laskeskelisit mahdollisuuksiesi edetä urallasi olevan sitä paremmat, mitä heikompi ymmärrys jäsenistöllä on.

En ole nähnyt CV:si, mutta kiinnostaisi tietää, onko sinulla ollut yhtään työnantajaa insinöörikoulutuksesi pohjalta, vai kuulutko siihen joukkoon opistoinsinöörejä, joita yhteen aikaan oli maassamme toistakymmentä tuhatta. Useimmat näistä nöyrtýivät ja vaihtoivat alaa.

Joku ryhtyi papiksi, joku kiinteistövälittäjäksi, joku kolmas rekkakuskiksi jne.

Mutta se inhotukseni johtuu siitä, että sinä esiintymiselläsi mustaat a-kirkon maineen älykkäiden ihmisten silmissä, joiden joukkoon kuulumisestani minulla olisi esittää erittäin vankat todisteet.

Minua närästää, että kaltaisesi ihmisen on a-kirkko ottanut palvelukseensa, kirkko, johon julkisesti ja pitkään olen kuulunut ja johon niin moni sukulaiseni edelleenkin kuuluu, vaikka minä en enää kuulu.

Ottaisit esimerkkiä vaikkapa Kai-A:sta, joka on hyvää mainosta kirkolleen.

Sinä taas mielestäni olet kirkon musta lammas. Jos työnantajasi on toista mieltä, sekin nolottaa minua, koska se taas todistaa, että kirkkosi palvelukseen näyttäisi olevan vaikea saada täysjärkisiä ja samalla korkean moraalin omaavia ihmisiä.

Järjestäsi voinet esittää erilaisia papereita, mutta moraalistasi kirjoituksesi tällä palstalla ovat raskauttavaa lukemista.

50

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen kertoakin, vaikka sillä nyt ei ole merkitystä. Olen toiminut insinöörin tehtävissä lyhyet projektit Nokialla ja VTT Elektroniikassa, laboratorioinsinöörinä Raahen Tietokonealan oppilaitoksessa ja Mikkelin ammattikorkeakoulussa, jossa toimin myös sivutoimisena ohjelmistotekniikan opettajana. Entä sitten?

      Kerrohan sitten vastaavasti mikä minussa on sitä mustaa lammasta? Dogmaattisuuteni? Vankkumaton uskoni adventtikirkon opillisten näkemysten oikeutukseen? Sekö, että en arvosta Raamatun vastustajia, olkoot miten ansioituneita teologeja tahansa? Vai se, että sanon suoraan, mitä ajattelen? Sekö, että en usko relativismiin enkä postmodernismiin, jossa "kaikki käy, kunhan tuntuu hyvältä"?

      Miksi sinua nolottaa Adventtikirkon asiat, kun et oman todistuksesi mukaan ole ollut mukana pitkiin aikoihin? Miten se sinun elämääsi vaikuttaa? Vai pitäisikö kysyä suoraan, miksi minä olen sinulle ja bushmannille kuin punainen vaate härän edessä?

      Kerro, niin neuvotellaan.

      Timo

      • totuuden torvi

        hyökätään aivan aiheettomasti, mutta niinhän on todellisia Jumalan sananjulistajia vastaan aina hyökätty ja heitä vastaan on tehty valhesyytöksiä, mutta niinhän Jeesustakin vastaan hyökättiin ja lopuksi tapettiin, ja lopun ajan lähestyessä saatana käy käyttää niitä eniten välikappaleinaan hyökkäyksiinsa joilla on tietoa Sanasta mutta se ei ole koskettannut heidän sydäntään, siksi he uskovat totuuden valheeksi, ja valheen totuudeksi.


      • " Kerro, niin neuvotellaan. "

        Eeva ei jaksanut kinastella paholaisen kanssa, vaan suostui neuvotteluratkaisuun. Tiedämme miten siinä kävi.
        Toivottavasti Tuomas-kuoma ei palaa oksennukselleen elikkä
        Herra varjelkoon, ettei ala neuvottelemaan keskitien ratkaisusta
        pelastuskysymyksessä.

        Järkeisopeista voidaan neuvotella mutta uskonkuuliaisuus annetaan
        lahjana ylhäältä, eikä sitä kannata neuvotella pois. Ei varsinkaan
        lakikultin hyväksi.


      • huomannut..
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Kerro, niin neuvotellaan. "

        Eeva ei jaksanut kinastella paholaisen kanssa, vaan suostui neuvotteluratkaisuun. Tiedämme miten siinä kävi.
        Toivottavasti Tuomas-kuoma ei palaa oksennukselleen elikkä
        Herra varjelkoon, ettei ala neuvottelemaan keskitien ratkaisusta
        pelastuskysymyksessä.

        Järkeisopeista voidaan neuvotella mutta uskonkuuliaisuus annetaan
        lahjana ylhäältä, eikä sitä kannata neuvotella pois. Ei varsinkaan
        lakikultin hyväksi.

        pelastuksesta ja ei ymmärrä hölyn pölyä pelastuksesta, jos ihminen on pelastunut niin hänen käytös tavoistaan sen jo huomaa että Jumalan Pyhä Henki on koskettanut sydäntä, mutta minä en ole Antin käytöksestä viellä huomannut että hänen sydäntänsä olis koskettanut muu kuin panettelijan henki siinä hän kylläkin on taitava.


      • höh!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Kerro, niin neuvotellaan. "

        Eeva ei jaksanut kinastella paholaisen kanssa, vaan suostui neuvotteluratkaisuun. Tiedämme miten siinä kävi.
        Toivottavasti Tuomas-kuoma ei palaa oksennukselleen elikkä
        Herra varjelkoon, ettei ala neuvottelemaan keskitien ratkaisusta
        pelastuskysymyksessä.

        Järkeisopeista voidaan neuvotella mutta uskonkuuliaisuus annetaan
        lahjana ylhäältä, eikä sitä kannata neuvotella pois. Ei varsinkaan
        lakikultin hyväksi.

        taas vaihteeksi väität, että Timo on saatana?


      • Bushmanni

        Tuossa selitysosiossasi oikeastaan tuli kaikki oleellinen selville. Tämän päivän HS:n yleisönosaston kirjoituksessa puhuttiin samasta asiasta, mistä Tuomas nyt, ja sen kirjoittajan sanat käyvät hyvin myös sinuun.

        >>>> Dogmaattisuuteni? Vankkumaton uskoni adventtikirkon opillisten näkemysten oikeutukseen? Sekö, että en arvosta Raamatun vastustajia, olkoot miten ansioituneita teologeja tahansa? Vai se, että sanon suoraan, mitä ajattelen? Sekö, että en usko relativismiin enkä postmodernismiin, jossa "kaikki käy, kunhan tuntuu hyvältä"? >>>

        Sinä jollain mystisellä tavalla pidät itseäsi uskollisena sanansaattajana, joka viimeisenä ritarina urheasti puolustaa Jumalaa kaikkea vääryyttä vastaan, keinoja kaihtamatta.

        Samalla et tule huomanneeksi sitä, että ulospäin tuo näyttää omahyväiseltä itsensä ylentämiseltä, tekopyhältä ja siltä, että sinä todellakin pidät itseäsi muita parempana.

        Puolustat omaa toimintaasi sillä, että sinusta ei ehkä pidetä kun sanot suoraan mitä ajattelet, mutta muilta et sitä hyväksy.

        Samoin vankat tieteelliset tutkimukset kumoat sillä, että tekijät ovat Raamatun vastustajia, joten sinun ei tarvitse lukea itse tutkimuksiakaan jne jne jne. Werwerwer ja !!??!! argumentoivat ihan samoin. Keltähän lienevät oppineen?

        Sinä tuonkin vastauksesi perusteella todellakin pidät itseäsi muita parempana ja olet korottanut omassa päässäsi itsesi mystisen sananpuolustajan asemaan, jota muut vainoavat.

        Jokainen viestisi kertoo samaa, joten joskus yhden kerran kannattaisi ajatella mitä sanoo, eikä aina posautella mitä sylki suuhun tuo.

        Samoin argumentointisi epäloogisuus häilyy naurettavuuden rajoilla alituiseen.

        Jossain viestissä suuri joukko nimekkäitä tutkijoita tarkoittaa sitä, että teoria on tämän suuren yksimielisen joukon takia oikeellinen.

        Seuraavassa viestissä, toisessa ketjussa, ilmoitat, että suuri joukko samanmielisiä tutkijoita ei ole sen merkki, että he olisivat oikeassa.

        Seuraavassa ketjussa arvostettu ja vaikutusvaltainen tutkijan näkemys on merkki asian oikeellisuudesta ja seuraavassa ketjussa sama asia ei todista yhtään mitään.

        Sinä halveksit muita käyttämällä omituisen logiikan kommentteja joko puolustamaan omia tai vähättelemään toisten kirjoittajien mielipiteitä, täysin epäjohdonmukaisesti yms yms yms yms viesti toisensa perään. Tämän takia sinusta ei pidetä. Jos käyttäydyt samoin järjestösi sisällä, niin mahdollinen urasi voi jäädä siellä hyvin lyhyeksi. Tai sitten osaat toimia maassa maan tavalla, joka on myös aika arveluttavaa toimintaa.

        Toki fundamentalismisi on ehkä suoraselkäisempää kuin mainitsemasi relativismi enkä postmodernismi, mutta sinä teet sen niin naurettavin perusteluin, että sen takia sinua ei ehkä pahemmin kunnioiteta suoraselkäisyydestäsi, vaan se vain lähinnmä hymyilyttää.


      • Bushmanni kirjoitti:

        Tuossa selitysosiossasi oikeastaan tuli kaikki oleellinen selville. Tämän päivän HS:n yleisönosaston kirjoituksessa puhuttiin samasta asiasta, mistä Tuomas nyt, ja sen kirjoittajan sanat käyvät hyvin myös sinuun.

        >>>> Dogmaattisuuteni? Vankkumaton uskoni adventtikirkon opillisten näkemysten oikeutukseen? Sekö, että en arvosta Raamatun vastustajia, olkoot miten ansioituneita teologeja tahansa? Vai se, että sanon suoraan, mitä ajattelen? Sekö, että en usko relativismiin enkä postmodernismiin, jossa "kaikki käy, kunhan tuntuu hyvältä"? >>>

        Sinä jollain mystisellä tavalla pidät itseäsi uskollisena sanansaattajana, joka viimeisenä ritarina urheasti puolustaa Jumalaa kaikkea vääryyttä vastaan, keinoja kaihtamatta.

        Samalla et tule huomanneeksi sitä, että ulospäin tuo näyttää omahyväiseltä itsensä ylentämiseltä, tekopyhältä ja siltä, että sinä todellakin pidät itseäsi muita parempana.

        Puolustat omaa toimintaasi sillä, että sinusta ei ehkä pidetä kun sanot suoraan mitä ajattelet, mutta muilta et sitä hyväksy.

        Samoin vankat tieteelliset tutkimukset kumoat sillä, että tekijät ovat Raamatun vastustajia, joten sinun ei tarvitse lukea itse tutkimuksiakaan jne jne jne. Werwerwer ja !!??!! argumentoivat ihan samoin. Keltähän lienevät oppineen?

        Sinä tuonkin vastauksesi perusteella todellakin pidät itseäsi muita parempana ja olet korottanut omassa päässäsi itsesi mystisen sananpuolustajan asemaan, jota muut vainoavat.

        Jokainen viestisi kertoo samaa, joten joskus yhden kerran kannattaisi ajatella mitä sanoo, eikä aina posautella mitä sylki suuhun tuo.

        Samoin argumentointisi epäloogisuus häilyy naurettavuuden rajoilla alituiseen.

        Jossain viestissä suuri joukko nimekkäitä tutkijoita tarkoittaa sitä, että teoria on tämän suuren yksimielisen joukon takia oikeellinen.

        Seuraavassa viestissä, toisessa ketjussa, ilmoitat, että suuri joukko samanmielisiä tutkijoita ei ole sen merkki, että he olisivat oikeassa.

        Seuraavassa ketjussa arvostettu ja vaikutusvaltainen tutkijan näkemys on merkki asian oikeellisuudesta ja seuraavassa ketjussa sama asia ei todista yhtään mitään.

        Sinä halveksit muita käyttämällä omituisen logiikan kommentteja joko puolustamaan omia tai vähättelemään toisten kirjoittajien mielipiteitä, täysin epäjohdonmukaisesti yms yms yms yms viesti toisensa perään. Tämän takia sinusta ei pidetä. Jos käyttäydyt samoin järjestösi sisällä, niin mahdollinen urasi voi jäädä siellä hyvin lyhyeksi. Tai sitten osaat toimia maassa maan tavalla, joka on myös aika arveluttavaa toimintaa.

        Toki fundamentalismisi on ehkä suoraselkäisempää kuin mainitsemasi relativismi enkä postmodernismi, mutta sinä teet sen niin naurettavin perusteluin, että sen takia sinua ei ehkä pahemmin kunnioiteta suoraselkäisyydestäsi, vaan se vain lähinnmä hymyilyttää.

        kuten jo totesin. Koska minä puolustan adventtikirkon oppia olemalla konservatiivi seitsemännen päivän adventisti, se herättää sinussa/teissä ex-adventisteissa vihaa. Näinhän Ellen White totesi jo aikapäiviä sitten. Ei siis mitään uutta auringon alla tässäkään asiassa. Minä en pidä itseäni mitenkään tärkeänä. Minä pidän TOTUUTTA tärkeänä ja meidät on kutsuttu taistelemaan sen uskon puolesta, joka pyhille on kertakaikkiaan annettu (Juud. 3). Mitä mieltä ihmiset minusta ovat on yhdentekevää, varsinkin kun nyt tiedän miksi kirjoitat kuten kirjoitat. Tavallinen poluntallaaja minäkin vain olen. Mutta sillä on ikuisuusmerkitys miten ihmiset suhtautuvat Totuuteen. Ja se ratkaisee. Eihän sanoma ole minun, vaan Jumalan, jonka kunnia on ainoa asia, joka lopultakin on tärkeä. Jumala on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa lopunajan totuuksia ja valmistaa maailma Jeesuksen paluulle. Jos saan olla siinä mukana, niin se riittää minulle, sillä armoa sekin vain on. Jos minä etsisin maailman kunniaa, en olisi koskaan adventistiksi kääntynyt. Jos minä haluaisin "edetä uralla" adventtikirkossa, niin en olisi kieltäytynyt pastorivihkimyksestä, josta olen kieltäytynyt jo kolme kertaa. Minä en ole mitään, vaan Jumalan Sana on kaikki kaikessa. Ja RAAMATTU, hyvä bushmanni, ratkaisee, sillä se on kaikkien ihmisten ajatusten tuomari. Jos se, että minä puolustan Raamattua merkitsee sitä, että minulle nauretaan ja minua pilkataan, niin olkoon niin. Vanhurskasten ylösnousemuksen tähden olen mitä olen ja aion olla vastakin. Jumala on antanut meille tehtävän ja sen me teemme, jos Herra suo. Seuraukset ovat Hänen käsissään.

        Timo

        (jospa tämä nyt olisi kirjoitusvirheistä vapaa... kolmas kerta toden sanoo, sanotaan :))


      • Bushmanni
        TimoFlink kirjoitti:

        kuten jo totesin. Koska minä puolustan adventtikirkon oppia olemalla konservatiivi seitsemännen päivän adventisti, se herättää sinussa/teissä ex-adventisteissa vihaa. Näinhän Ellen White totesi jo aikapäiviä sitten. Ei siis mitään uutta auringon alla tässäkään asiassa. Minä en pidä itseäni mitenkään tärkeänä. Minä pidän TOTUUTTA tärkeänä ja meidät on kutsuttu taistelemaan sen uskon puolesta, joka pyhille on kertakaikkiaan annettu (Juud. 3). Mitä mieltä ihmiset minusta ovat on yhdentekevää, varsinkin kun nyt tiedän miksi kirjoitat kuten kirjoitat. Tavallinen poluntallaaja minäkin vain olen. Mutta sillä on ikuisuusmerkitys miten ihmiset suhtautuvat Totuuteen. Ja se ratkaisee. Eihän sanoma ole minun, vaan Jumalan, jonka kunnia on ainoa asia, joka lopultakin on tärkeä. Jumala on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa lopunajan totuuksia ja valmistaa maailma Jeesuksen paluulle. Jos saan olla siinä mukana, niin se riittää minulle, sillä armoa sekin vain on. Jos minä etsisin maailman kunniaa, en olisi koskaan adventistiksi kääntynyt. Jos minä haluaisin "edetä uralla" adventtikirkossa, niin en olisi kieltäytynyt pastorivihkimyksestä, josta olen kieltäytynyt jo kolme kertaa. Minä en ole mitään, vaan Jumalan Sana on kaikki kaikessa. Ja RAAMATTU, hyvä bushmanni, ratkaisee, sillä se on kaikkien ihmisten ajatusten tuomari. Jos se, että minä puolustan Raamattua merkitsee sitä, että minulle nauretaan ja minua pilkataan, niin olkoon niin. Vanhurskasten ylösnousemuksen tähden olen mitä olen ja aion olla vastakin. Jumala on antanut meille tehtävän ja sen me teemme, jos Herra suo. Seuraukset ovat Hänen käsissään.

        Timo

        (jospa tämä nyt olisi kirjoitusvirheistä vapaa... kolmas kerta toden sanoo, sanotaan :))

        >> Koska minä puolustan adventtikirkon oppia olemalla konservatiivi seitsemännen päivän adventisti, se herättää sinussa/teissä ex-adventisteissa vihaa. >>>

        Ei tuossa ole mitään pahaa, vaan siinä, kuinka sinä sen teet. Omahyväisesti ja naurettavin argumentein.

        Kai_A on myös saman puljun jäsen ja hän osaa puolustaa oppejaan järkevän ihmisen tavoin, niiltä osin kun ne ovat puolusteltavissa. Sinä koetat puolustaa kaikkea huomaamatta sitä, että tosiasiassa et puolusta mitään, vaan saat asiasi näyttämään naurettavalta ja koomiselta räpellykseltä epäloogisuuden ohessa.

        Tuokin purskahduksesi taas kertoi, että sinä koet olevasi meitä muita parempi ja koet olevasi enemmän oikeassa ja jos sinua siitä arvostellaan, niin sekin on ennustettu Raamatussa tai Ellen-täti on näin kertonut.


      • eepu*
        Bushmanni kirjoitti:

        >> Koska minä puolustan adventtikirkon oppia olemalla konservatiivi seitsemännen päivän adventisti, se herättää sinussa/teissä ex-adventisteissa vihaa. >>>

        Ei tuossa ole mitään pahaa, vaan siinä, kuinka sinä sen teet. Omahyväisesti ja naurettavin argumentein.

        Kai_A on myös saman puljun jäsen ja hän osaa puolustaa oppejaan järkevän ihmisen tavoin, niiltä osin kun ne ovat puolusteltavissa. Sinä koetat puolustaa kaikkea huomaamatta sitä, että tosiasiassa et puolusta mitään, vaan saat asiasi näyttämään naurettavalta ja koomiselta räpellykseltä epäloogisuuden ohessa.

        Tuokin purskahduksesi taas kertoi, että sinä koet olevasi meitä muita parempi ja koet olevasi enemmän oikeassa ja jos sinua siitä arvostellaan, niin sekin on ennustettu Raamatussa tai Ellen-täti on näin kertonut.

        Onko se Bushmannin oma oppi ojassa/allikossa ja siksi kiusaa Timoa? Hih..... Tule toki pois sieltä harhaopeista Valoon Totuuteen!

        Toki Timonkin tulisi enempi syventyä uskonpuhdistukseen kuin olla vain (konservatiivi) paikallaan!

        *
        "Muista pyhittää lepopäivä."
        Oikea Sapatti/Lepopäivä alkaa nyt kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!

        Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!

        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=e6a99e24598cf0d8a081c1b657d009e4
        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • uskon näin.
        Bushmanni kirjoitti:

        >> Koska minä puolustan adventtikirkon oppia olemalla konservatiivi seitsemännen päivän adventisti, se herättää sinussa/teissä ex-adventisteissa vihaa. >>>

        Ei tuossa ole mitään pahaa, vaan siinä, kuinka sinä sen teet. Omahyväisesti ja naurettavin argumentein.

        Kai_A on myös saman puljun jäsen ja hän osaa puolustaa oppejaan järkevän ihmisen tavoin, niiltä osin kun ne ovat puolusteltavissa. Sinä koetat puolustaa kaikkea huomaamatta sitä, että tosiasiassa et puolusta mitään, vaan saat asiasi näyttämään naurettavalta ja koomiselta räpellykseltä epäloogisuuden ohessa.

        Tuokin purskahduksesi taas kertoi, että sinä koet olevasi meitä muita parempi ja koet olevasi enemmän oikeassa ja jos sinua siitä arvostellaan, niin sekin on ennustettu Raamatussa tai Ellen-täti on näin kertonut.

        kun opetuslapset kirjoitti evankeliumit, ei kukaan heistä kirjoittanut juuri sanasta sanaan samalla tavalla, vaikka sanoma oli sama, Paavalin kirjoituksista jopa sanotaan että ne ovat niin vaikeatajuisia että oppimattomat ja vakaantumattomat vääntävät niitä kieroon omaksi kadotuksekseen, ja niin monet ovat vääntäneetkin niitä ja vääntävät vielläkin.
        Samoin meidän uskovien laita on me tuomme esille asiamme juuri niinkuin me ajattelemme kukin omalla ajatustyylillämme, vaikka puhuisimme samasta asiasta, uskon näin että Timo ja Kai puhuu myöskin samaa asiaa, mutta omalla tyylillään.


      • eepu* kirjoitti:

        Onko se Bushmannin oma oppi ojassa/allikossa ja siksi kiusaa Timoa? Hih..... Tule toki pois sieltä harhaopeista Valoon Totuuteen!

        Toki Timonkin tulisi enempi syventyä uskonpuhdistukseen kuin olla vain (konservatiivi) paikallaan!

        *
        "Muista pyhittää lepopäivä."
        Oikea Sapatti/Lepopäivä alkaa nyt kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!

        Jumala sanoo Sapatistaan: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka pyhitän heidät.
        " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!

        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=e6a99e24598cf0d8a081c1b657d009e4
        *
        ♥ MARANATA! ♥

        jotka asuvat lähellä 180. pituuspiiriä.

        Nämä kun pääsääntöisesti viettävät sapattia sen mukaan, kuinka maalliset viranomaiset määräävät.

        Toki ainakin yksi poikkeus on. Eräällä ei aivan pienellä saariryhmällä adventistit ovat päättäneet, että se päivä, joka valtion mielestä on sunnuntai, on adventistien mielestä lauantai, ja kas,

        hokkus pokkus,

        ei minkäänlaisia vaikeuksia sapatin takia koulussa tai työelämässä!

        Suosittelen Suomen a-kirkolle samanlaista ratkaisua. Voisi jäsenmäärä kummasti lisääntyä!

        Mutta tämänkaltaista tietoa on turha etsiä Nykyajasta. Muualta minäkin sen jouduin kaivamaan esiin.


      • höh!
        Bushmanni kirjoitti:

        >> Koska minä puolustan adventtikirkon oppia olemalla konservatiivi seitsemännen päivän adventisti, se herättää sinussa/teissä ex-adventisteissa vihaa. >>>

        Ei tuossa ole mitään pahaa, vaan siinä, kuinka sinä sen teet. Omahyväisesti ja naurettavin argumentein.

        Kai_A on myös saman puljun jäsen ja hän osaa puolustaa oppejaan järkevän ihmisen tavoin, niiltä osin kun ne ovat puolusteltavissa. Sinä koetat puolustaa kaikkea huomaamatta sitä, että tosiasiassa et puolusta mitään, vaan saat asiasi näyttämään naurettavalta ja koomiselta räpellykseltä epäloogisuuden ohessa.

        Tuokin purskahduksesi taas kertoi, että sinä koet olevasi meitä muita parempi ja koet olevasi enemmän oikeassa ja jos sinua siitä arvostellaan, niin sekin on ennustettu Raamatussa tai Ellen-täti on näin kertonut.

        nythän sinä osoitit todeksi RAAMATUN sanat, jonka mukaan maailmallisen ihmisen mielestä Jumalan sana on hulluutta.


      • !!??!!
        Bushmanni kirjoitti:

        >> Koska minä puolustan adventtikirkon oppia olemalla konservatiivi seitsemännen päivän adventisti, se herättää sinussa/teissä ex-adventisteissa vihaa. >>>

        Ei tuossa ole mitään pahaa, vaan siinä, kuinka sinä sen teet. Omahyväisesti ja naurettavin argumentein.

        Kai_A on myös saman puljun jäsen ja hän osaa puolustaa oppejaan järkevän ihmisen tavoin, niiltä osin kun ne ovat puolusteltavissa. Sinä koetat puolustaa kaikkea huomaamatta sitä, että tosiasiassa et puolusta mitään, vaan saat asiasi näyttämään naurettavalta ja koomiselta räpellykseltä epäloogisuuden ohessa.

        Tuokin purskahduksesi taas kertoi, että sinä koet olevasi meitä muita parempi ja koet olevasi enemmän oikeassa ja jos sinua siitä arvostellaan, niin sekin on ennustettu Raamatussa tai Ellen-täti on näin kertonut.

        joku alemmuuskompleksi kun aina väität toisen ylistävän itseään sinun kustannuksellasi????


      • uudesti syntynyt.
        Tuomas-kuoma kirjoitti:

        jotka asuvat lähellä 180. pituuspiiriä.

        Nämä kun pääsääntöisesti viettävät sapattia sen mukaan, kuinka maalliset viranomaiset määräävät.

        Toki ainakin yksi poikkeus on. Eräällä ei aivan pienellä saariryhmällä adventistit ovat päättäneet, että se päivä, joka valtion mielestä on sunnuntai, on adventistien mielestä lauantai, ja kas,

        hokkus pokkus,

        ei minkäänlaisia vaikeuksia sapatin takia koulussa tai työelämässä!

        Suosittelen Suomen a-kirkolle samanlaista ratkaisua. Voisi jäsenmäärä kummasti lisääntyä!

        Mutta tämänkaltaista tietoa on turha etsiä Nykyajasta. Muualta minäkin sen jouduin kaivamaan esiin.

        suuruudella on väliä jos kirkkoon liittyy sinunkaltaisia jäseniä joista niinkuin sinustakin tulee vain kirkon parjaajia.
        Ihmisen täytyy olla täysin selvillä mihin liittyy, eikä jonkun lihalle mieluisen asian takia liity kirkkoon. Hänen täytyy olla uudestisyntynyt Jumalan lapsi silloin hän ymmärtää Hengelliset asiat niinkuin ne ovat kirjoitetut raamattuun.


      • TimoFlink kirjoitti:

        kuten jo totesin. Koska minä puolustan adventtikirkon oppia olemalla konservatiivi seitsemännen päivän adventisti, se herättää sinussa/teissä ex-adventisteissa vihaa. Näinhän Ellen White totesi jo aikapäiviä sitten. Ei siis mitään uutta auringon alla tässäkään asiassa. Minä en pidä itseäni mitenkään tärkeänä. Minä pidän TOTUUTTA tärkeänä ja meidät on kutsuttu taistelemaan sen uskon puolesta, joka pyhille on kertakaikkiaan annettu (Juud. 3). Mitä mieltä ihmiset minusta ovat on yhdentekevää, varsinkin kun nyt tiedän miksi kirjoitat kuten kirjoitat. Tavallinen poluntallaaja minäkin vain olen. Mutta sillä on ikuisuusmerkitys miten ihmiset suhtautuvat Totuuteen. Ja se ratkaisee. Eihän sanoma ole minun, vaan Jumalan, jonka kunnia on ainoa asia, joka lopultakin on tärkeä. Jumala on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa lopunajan totuuksia ja valmistaa maailma Jeesuksen paluulle. Jos saan olla siinä mukana, niin se riittää minulle, sillä armoa sekin vain on. Jos minä etsisin maailman kunniaa, en olisi koskaan adventistiksi kääntynyt. Jos minä haluaisin "edetä uralla" adventtikirkossa, niin en olisi kieltäytynyt pastorivihkimyksestä, josta olen kieltäytynyt jo kolme kertaa. Minä en ole mitään, vaan Jumalan Sana on kaikki kaikessa. Ja RAAMATTU, hyvä bushmanni, ratkaisee, sillä se on kaikkien ihmisten ajatusten tuomari. Jos se, että minä puolustan Raamattua merkitsee sitä, että minulle nauretaan ja minua pilkataan, niin olkoon niin. Vanhurskasten ylösnousemuksen tähden olen mitä olen ja aion olla vastakin. Jumala on antanut meille tehtävän ja sen me teemme, jos Herra suo. Seuraukset ovat Hänen käsissään.

        Timo

        (jospa tämä nyt olisi kirjoitusvirheistä vapaa... kolmas kerta toden sanoo, sanotaan :))

        Sanot: ”Jumala on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa lopunajan totuuksia ja valmistaa maailma Jeesuksen paluulle.”

        Niin, petaatte sijaa antikristukselle ja olette pohjustaneet vihaa kristittyjä vastaan jo 1800-luvulta lähtien leimaamalle heidät peronmerkkisiksi babylonialaisiksi. Ja voi sitä valheen ja panettelun ja kiroamisen ja uhkailun määrää, mitä adventistit ovat täälläkin uskoville (minulle muun muassa) syytäneet! Mustamaalaamisen, eksyttämisen ja pilkkaamisen taito teillä on huipussaan.

        Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä, Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä kyllä.

        Sanot: ”Jos se, että minä puolustan Raamattua merkitsee sitä, että minulle nauretaan ja minua pilkataan, niin olkoon niin.”

        Ethän sinä Raamattua puolusta, vaan sodit sitä vastaan samoin kuin seuraamasi väärä profeetta Ellen Whitekin teki! Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä - Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä.

        Kyllä sinä ihan omassa lihassasi sodit saatanan puolella Kristusta vastaan!
        Herää! Ala huutaa Kristusta avuksi ja avaamaan sinun silmäsi!

        Katso nyt itsekin mitä jumalatonta –ismia edustat: http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/adventismi

        Se, että liberaaliteologit Räisänen ja kumppanit eivät ole uskossa eivätkä kunnioita Jumalaa eikä Hänen Sanaansa, Raamattua, ei tee sinusta sen kristitympää. Ihan samassa lihallisessa liemessä uudestisyntymättömänä sinä lillut kuin nuokin. Kenellä on mikäkin ihmis- tai demonitekoinen joukko epäraamatullisia väittämiä. Sinulla nuo väittämät sattuvat perustuvan Ellen Whiteen, jonka tuotokset ovat osin ihmisen keksimiä valeita, osin suoraan demoneilta näyissä saatuja.


      • uskon näin. kirjoitti:

        kun opetuslapset kirjoitti evankeliumit, ei kukaan heistä kirjoittanut juuri sanasta sanaan samalla tavalla, vaikka sanoma oli sama, Paavalin kirjoituksista jopa sanotaan että ne ovat niin vaikeatajuisia että oppimattomat ja vakaantumattomat vääntävät niitä kieroon omaksi kadotuksekseen, ja niin monet ovat vääntäneetkin niitä ja vääntävät vielläkin.
        Samoin meidän uskovien laita on me tuomme esille asiamme juuri niinkuin me ajattelemme kukin omalla ajatustyylillämme, vaikka puhuisimme samasta asiasta, uskon näin että Timo ja Kai puhuu myöskin samaa asiaa, mutta omalla tyylillään.

        Paatuneita ellenistejä ovat molemmat nuo mainitsemasi adventistipapit.

        Kai on ollut jopa vuosikaudet aiemmin Suomen Adventtikirkon johtaja. Eipä vaan kehottanut adventisteja tulemaan uskooon ja sanoutumaan irti Ellen Whitesta ja adventismista! Eikä ole tehnyt sitä sen jälkeenkään.

        Toinen vain on oppinut peittämään taitavammin ulkopuolisilta nuo adventismin harhat ja toinen tuo niitä ilmi julkisemmin. Siinä ainoa ero.

        Eiväthän he täälläkään mitenkään toisiaan vastaan ole, kovasti vakuuttelevat olevansa samassa veneessä.

        Molemmat ovat harhaoppisia ja uudestisyntymättömiä ja kaipaavat uskovien esirukouksia, että heidän silmänsä avautuisivat ja he näkisivät totuuden ja tulisivat uskoon.


      • miten on
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: ”Jumala on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa lopunajan totuuksia ja valmistaa maailma Jeesuksen paluulle.”

        Niin, petaatte sijaa antikristukselle ja olette pohjustaneet vihaa kristittyjä vastaan jo 1800-luvulta lähtien leimaamalle heidät peronmerkkisiksi babylonialaisiksi. Ja voi sitä valheen ja panettelun ja kiroamisen ja uhkailun määrää, mitä adventistit ovat täälläkin uskoville (minulle muun muassa) syytäneet! Mustamaalaamisen, eksyttämisen ja pilkkaamisen taito teillä on huipussaan.

        Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä, Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä kyllä.

        Sanot: ”Jos se, että minä puolustan Raamattua merkitsee sitä, että minulle nauretaan ja minua pilkataan, niin olkoon niin.”

        Ethän sinä Raamattua puolusta, vaan sodit sitä vastaan samoin kuin seuraamasi väärä profeetta Ellen Whitekin teki! Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä - Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä.

        Kyllä sinä ihan omassa lihassasi sodit saatanan puolella Kristusta vastaan!
        Herää! Ala huutaa Kristusta avuksi ja avaamaan sinun silmäsi!

        Katso nyt itsekin mitä jumalatonta –ismia edustat: http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/adventismi

        Se, että liberaaliteologit Räisänen ja kumppanit eivät ole uskossa eivätkä kunnioita Jumalaa eikä Hänen Sanaansa, Raamattua, ei tee sinusta sen kristitympää. Ihan samassa lihallisessa liemessä uudestisyntymättömänä sinä lillut kuin nuokin. Kenellä on mikäkin ihmis- tai demonitekoinen joukko epäraamatullisia väittämiä. Sinulla nuo väittämät sattuvat perustuvan Ellen Whiteen, jonka tuotokset ovat osin ihmisen keksimiä valeita, osin suoraan demoneilta näyissä saatuja.

        on vuodesta 321 alkaen sunnuntai.
        Kumarratko petoa?


      • miten on kirjoitti:

        on vuodesta 321 alkaen sunnuntai.
        Kumarratko petoa?

        Noin, siinäpä nyt todistat, että mitä minä kirjoitin, on teidän käytäntönne. On ollut 1800-luvulta ja on ja tulee olemaan te Jumalaa pelkäämättömät paatuneet harhaoppiset.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Paatuneita ellenistejä ovat molemmat nuo mainitsemasi adventistipapit.

        Kai on ollut jopa vuosikaudet aiemmin Suomen Adventtikirkon johtaja. Eipä vaan kehottanut adventisteja tulemaan uskooon ja sanoutumaan irti Ellen Whitesta ja adventismista! Eikä ole tehnyt sitä sen jälkeenkään.

        Toinen vain on oppinut peittämään taitavammin ulkopuolisilta nuo adventismin harhat ja toinen tuo niitä ilmi julkisemmin. Siinä ainoa ero.

        Eiväthän he täälläkään mitenkään toisiaan vastaan ole, kovasti vakuuttelevat olevansa samassa veneessä.

        Molemmat ovat harhaoppisia ja uudestisyntymättömiä ja kaipaavat uskovien esirukouksia, että heidän silmänsä avautuisivat ja he näkisivät totuuden ja tulisivat uskoon.

        ovat uskossa ja sinä et ole.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: ”Jumala on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa lopunajan totuuksia ja valmistaa maailma Jeesuksen paluulle.”

        Niin, petaatte sijaa antikristukselle ja olette pohjustaneet vihaa kristittyjä vastaan jo 1800-luvulta lähtien leimaamalle heidät peronmerkkisiksi babylonialaisiksi. Ja voi sitä valheen ja panettelun ja kiroamisen ja uhkailun määrää, mitä adventistit ovat täälläkin uskoville (minulle muun muassa) syytäneet! Mustamaalaamisen, eksyttämisen ja pilkkaamisen taito teillä on huipussaan.

        Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä, Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä kyllä.

        Sanot: ”Jos se, että minä puolustan Raamattua merkitsee sitä, että minulle nauretaan ja minua pilkataan, niin olkoon niin.”

        Ethän sinä Raamattua puolusta, vaan sodit sitä vastaan samoin kuin seuraamasi väärä profeetta Ellen Whitekin teki! Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä - Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä.

        Kyllä sinä ihan omassa lihassasi sodit saatanan puolella Kristusta vastaan!
        Herää! Ala huutaa Kristusta avuksi ja avaamaan sinun silmäsi!

        Katso nyt itsekin mitä jumalatonta –ismia edustat: http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/adventismi

        Se, että liberaaliteologit Räisänen ja kumppanit eivät ole uskossa eivätkä kunnioita Jumalaa eikä Hänen Sanaansa, Raamattua, ei tee sinusta sen kristitympää. Ihan samassa lihallisessa liemessä uudestisyntymättömänä sinä lillut kuin nuokin. Kenellä on mikäkin ihmis- tai demonitekoinen joukko epäraamatullisia väittämiä. Sinulla nuo väittämät sattuvat perustuvan Ellen Whiteen, jonka tuotokset ovat osin ihmisen keksimiä valeita, osin suoraan demoneilta näyissä saatuja.

        parantumattomasti paatunut oikean uskon vihollinen. Ei voi mitään.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Noin, siinäpä nyt todistat, että mitä minä kirjoitin, on teidän käytäntönne. On ollut 1800-luvulta ja on ja tulee olemaan te Jumalaa pelkäämättömät paatuneet harhaoppiset.

        sinä itse, joka olet se paatunut harhaoppinen demonikatkuinen huseeraaja. Teeppä kuule parannus ja ota Jeesus vastaan henkilökohtaisena Vapahtajanasi. Ihan turhaa sinun on väittää, että olet uudestisyntynyt kristitty. Kaikki tekstisi kertovat meille muille että et ole.


      • werwerwer
        uskova_1 kirjoitti:

        Paatuneita ellenistejä ovat molemmat nuo mainitsemasi adventistipapit.

        Kai on ollut jopa vuosikaudet aiemmin Suomen Adventtikirkon johtaja. Eipä vaan kehottanut adventisteja tulemaan uskooon ja sanoutumaan irti Ellen Whitesta ja adventismista! Eikä ole tehnyt sitä sen jälkeenkään.

        Toinen vain on oppinut peittämään taitavammin ulkopuolisilta nuo adventismin harhat ja toinen tuo niitä ilmi julkisemmin. Siinä ainoa ero.

        Eiväthän he täälläkään mitenkään toisiaan vastaan ole, kovasti vakuuttelevat olevansa samassa veneessä.

        Molemmat ovat harhaoppisia ja uudestisyntymättömiä ja kaipaavat uskovien esirukouksia, että heidän silmänsä avautuisivat ja he näkisivät totuuden ja tulisivat uskoon.

        se noita taas demonisoi. Etpä ole tehnyt sitä parannusta pahoista teoistasi vielä.


      • höh!
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: ”Jumala on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa lopunajan totuuksia ja valmistaa maailma Jeesuksen paluulle.”

        Niin, petaatte sijaa antikristukselle ja olette pohjustaneet vihaa kristittyjä vastaan jo 1800-luvulta lähtien leimaamalle heidät peronmerkkisiksi babylonialaisiksi. Ja voi sitä valheen ja panettelun ja kiroamisen ja uhkailun määrää, mitä adventistit ovat täälläkin uskoville (minulle muun muassa) syytäneet! Mustamaalaamisen, eksyttämisen ja pilkkaamisen taito teillä on huipussaan.

        Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä, Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä kyllä.

        Sanot: ”Jos se, että minä puolustan Raamattua merkitsee sitä, että minulle nauretaan ja minua pilkataan, niin olkoon niin.”

        Ethän sinä Raamattua puolusta, vaan sodit sitä vastaan samoin kuin seuraamasi väärä profeetta Ellen Whitekin teki! Eikä Jumala anna kenellekään tehtäväksi harhaopin levittämistä - Jumala kyllä sallii sen, koska on antanut ihmiselle vapaan tahdon, mutta rankaisee siitä.

        Kyllä sinä ihan omassa lihassasi sodit saatanan puolella Kristusta vastaan!
        Herää! Ala huutaa Kristusta avuksi ja avaamaan sinun silmäsi!

        Katso nyt itsekin mitä jumalatonta –ismia edustat: http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/adventismi

        Se, että liberaaliteologit Räisänen ja kumppanit eivät ole uskossa eivätkä kunnioita Jumalaa eikä Hänen Sanaansa, Raamattua, ei tee sinusta sen kristitympää. Ihan samassa lihallisessa liemessä uudestisyntymättömänä sinä lillut kuin nuokin. Kenellä on mikäkin ihmis- tai demonitekoinen joukko epäraamatullisia väittämiä. Sinulla nuo väittämät sattuvat perustuvan Ellen Whiteen, jonka tuotokset ovat osin ihmisen keksimiä valeita, osin suoraan demoneilta näyissä saatuja.

        oletko koskaan lukenut omia viestejäsi kuinka sinä mustamaalaat, demonisoit, huudat, räyhäät ja örvellät adventisteja päin kuin joku raivopää riiviö?????


      • prof.

        Flink ei tiedä edes sitä, että ei sillä värillä siinä liinassa tai rätissä härän edessä ole mitään väliä.

        Tri Flinkki kirjoittaa:

        "Vai pitäisikö kysyä suoraan, miksi minä olen sinulle ja bushmannille kuin punainen vaate härän edessä?"

        Asia on tutkittu ja todistettu, ettei se punainen vaate saa härkää raivoihinsa, vaan kankaan, liinan tai vaatteen liike vaikuttaa härän toimintaan.
        Vaatteen värillä ei ole mitään merkitystä, olkoon sitten vaikka sininen tai valkoinen.
        Tämä asia on todistettu amerikkassa tehdyissä kokeissa.

        Taas se Flink on on hakoteillä, kun ei elä aikaansa, vaan uskoo myytteihin, jotka eivät ole totta.
        Adventismi on" sokaissut" Flinkin ajatuksenjuoksun.
        Jymäytetty Flink.
        Adventismi on perustettu myös myyteille, joten advaria on helppo jymäyttää.
        Ellen oli yksi pääjymäyttäjä ja myyttien kirjoittelija.


      • Että silleen
        prof. kirjoitti:

        Flink ei tiedä edes sitä, että ei sillä värillä siinä liinassa tai rätissä härän edessä ole mitään väliä.

        Tri Flinkki kirjoittaa:

        "Vai pitäisikö kysyä suoraan, miksi minä olen sinulle ja bushmannille kuin punainen vaate härän edessä?"

        Asia on tutkittu ja todistettu, ettei se punainen vaate saa härkää raivoihinsa, vaan kankaan, liinan tai vaatteen liike vaikuttaa härän toimintaan.
        Vaatteen värillä ei ole mitään merkitystä, olkoon sitten vaikka sininen tai valkoinen.
        Tämä asia on todistettu amerikkassa tehdyissä kokeissa.

        Taas se Flink on on hakoteillä, kun ei elä aikaansa, vaan uskoo myytteihin, jotka eivät ole totta.
        Adventismi on" sokaissut" Flinkin ajatuksenjuoksun.
        Jymäytetty Flink.
        Adventismi on perustettu myös myyteille, joten advaria on helppo jymäyttää.
        Ellen oli yksi pääjymäyttäjä ja myyttien kirjoittelija.

        Olemme tottuneet siihen, että Kyllä se on punainen se liina härkätaistelijoilla!


      • !!??!!
        prof. kirjoitti:

        Flink ei tiedä edes sitä, että ei sillä värillä siinä liinassa tai rätissä härän edessä ole mitään väliä.

        Tri Flinkki kirjoittaa:

        "Vai pitäisikö kysyä suoraan, miksi minä olen sinulle ja bushmannille kuin punainen vaate härän edessä?"

        Asia on tutkittu ja todistettu, ettei se punainen vaate saa härkää raivoihinsa, vaan kankaan, liinan tai vaatteen liike vaikuttaa härän toimintaan.
        Vaatteen värillä ei ole mitään merkitystä, olkoon sitten vaikka sininen tai valkoinen.
        Tämä asia on todistettu amerikkassa tehdyissä kokeissa.

        Taas se Flink on on hakoteillä, kun ei elä aikaansa, vaan uskoo myytteihin, jotka eivät ole totta.
        Adventismi on" sokaissut" Flinkin ajatuksenjuoksun.
        Jymäytetty Flink.
        Adventismi on perustettu myös myyteille, joten advaria on helppo jymäyttää.
        Ellen oli yksi pääjymäyttäjä ja myyttien kirjoittelija.

        pysty? Etkö ymmärrä mitä kirjoitetaan ja miksi? Aika tyhmää tuo sun vuodatukses. Ihan just on niin, että härktaistelijat nyt vain käyttävät punaista liinaa ja siitä Timo teki sanaleikin... Ootko ihan pihalla vai muutenko räyhäät?


      • !!??!! kirjoitti:

        ovat uskossa ja sinä et ole.

        Niin he ovat samalla tavalla "uskossa" kuin sinäkin, mutta sellainen ihmisusko ei pelasta taivaaseen.


      • werwerwer kirjoitti:

        se noita taas demonisoi. Etpä ole tehnyt sitä parannusta pahoista teoistasi vielä.

        En minä noita demonisoinut, vaan Ellen noita demonisoi, kuten sinuakin.


      • !!??!! kirjoitti:

        sinä itse, joka olet se paatunut harhaoppinen demonikatkuinen huseeraaja. Teeppä kuule parannus ja ota Jeesus vastaan henkilökohtaisena Vapahtajanasi. Ihan turhaa sinun on väittää, että olet uudestisyntynyt kristitty. Kaikki tekstisi kertovat meille muille että et ole.

        Voi raukkaa sinua, kun olet sekaisin.


      • !!??!! kirjoitti:

        parantumattomasti paatunut oikean uskon vihollinen. Ei voi mitään.

        Sinulla näyttää olevan pakottava tarve aukoa päätäsi sanomatta mitään asiaa.


      • höh! kirjoitti:

        oletko koskaan lukenut omia viestejäsi kuinka sinä mustamaalaat, demonisoit, huudat, räyhäät ja örvellät adventisteja päin kuin joku raivopää riiviö?????

        Niin näytät tekevän. Jos adventisteja joku luulisi kristityiksi, niin sinun kommenttiesi jälkeen ei enää kukaan edes luule.


      • Että silleen kirjoitti:

        Olemme tottuneet siihen, että Kyllä se on punainen se liina härkätaistelijoilla!

        Ahaa nyt tajusin. Olet se "että silleen" eli Lohjalainen masennuspotilasadventistinainen, joka täällä ennenkin kirjoittelit välillä kirjautuneena välillä millon milläkin ja aina hoit tuota "että silleen" hokemaa. Etkös vaan olekin?


      • uskova_1 kirjoitti:

        Ahaa nyt tajusin. Olet se "että silleen" eli Lohjalainen masennuspotilasadventistinainen, joka täällä ennenkin kirjoittelit välillä kirjautuneena välillä millon milläkin ja aina hoit tuota "että silleen" hokemaa. Etkös vaan olekin?

        Tuolla näyte sinulta: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3279329/17079565


      • Että silleen
        uskova_1 kirjoitti:

        Ahaa nyt tajusin. Olet se "että silleen" eli Lohjalainen masennuspotilasadventistinainen, joka täällä ennenkin kirjoittelit välillä kirjautuneena välillä millon milläkin ja aina hoit tuota "että silleen" hokemaa. Etkös vaan olekin?

        Ei nyt silleen! Toiseksi, jos näin toimimme nimimerkkien takana on tuo sinun kyselevä arvailusi loukkaavaa sitä henkilöä kohtaa, hän voisi nostaa syytteen sinua vastaan herjauksesta!


      • Että silleen kirjoitti:

        Ei nyt silleen! Toiseksi, jos näin toimimme nimimerkkien takana on tuo sinun kyselevä arvailusi loukkaavaa sitä henkilöä kohtaa, hän voisi nostaa syytteen sinua vastaan herjauksesta!

        Voisi ja voisi, mutta itsepä on nuo asiat täällä itsestään kertonut, joten ne ovat sikäli julkisia. On myös kertonut sukulaissuhteensa yms., mutta en niitä nyt tähän lähde kertaamaan.

        Jos et ole hän, niin kummasti käyttäydyt kuitenkin yksi yhteen.


      • Että silleen kirjoitti:

        Ei nyt silleen! Toiseksi, jos näin toimimme nimimerkkien takana on tuo sinun kyselevä arvailusi loukkaavaa sitä henkilöä kohtaa, hän voisi nostaa syytteen sinua vastaan herjauksesta!

        Ajattelit, että olet niin häpeällinen, että jos toista pilkkaajaa arvelee sinuksi, niin se on hänelle niin suuri häväistys, että sitä voi sanoa herjaamiseksi.

        Miksi sitten pysyt tuollaisena, joka on muille häpeäksi?


      • uskova_1 kirjoitti:

        Paatuneita ellenistejä ovat molemmat nuo mainitsemasi adventistipapit.

        Kai on ollut jopa vuosikaudet aiemmin Suomen Adventtikirkon johtaja. Eipä vaan kehottanut adventisteja tulemaan uskooon ja sanoutumaan irti Ellen Whitesta ja adventismista! Eikä ole tehnyt sitä sen jälkeenkään.

        Toinen vain on oppinut peittämään taitavammin ulkopuolisilta nuo adventismin harhat ja toinen tuo niitä ilmi julkisemmin. Siinä ainoa ero.

        Eiväthän he täälläkään mitenkään toisiaan vastaan ole, kovasti vakuuttelevat olevansa samassa veneessä.

        Molemmat ovat harhaoppisia ja uudestisyntymättömiä ja kaipaavat uskovien esirukouksia, että heidän silmänsä avautuisivat ja he näkisivät totuuden ja tulisivat uskoon.

        Paremminnkin Semiramiksen ylönousseena Ylipapittarena: Hän edustaa Tammuksen äiti Jumalaa Hän on itse keksinyt tämän aivan omalaatuisen narraus ohjelman. Raamatun Jumasstakin Alias Riitta tekee EGW. Hän ei pysty edes eroittamaan oikeaa Jumalaa. Hän on päässyt oikean Raamatun Jumalan pahimmaksi pilkkaajaksi. Hänen uskonsa on sellaista lajia, joka syntyy itsensä koroittajan aivoissa. Helvettikin leimuaa tultansa hänen korviensa valimailla. Riitan uskomukset kuuluvat Mythologian alueille. Suuri ja mahtava on tämä uusi Artemiis Jumalatar, jonka me tunnemme Riittana []


      • uskova_1 kirjoitti:

        Noin, siinäpä nyt todistat, että mitä minä kirjoitin, on teidän käytäntönne. On ollut 1800-luvulta ja on ja tulee olemaan te Jumalaa pelkäämättömät paatuneet harhaoppiset.

        itselleen palvelemisen kohteen:? Sitten minua ihmetyttää se, että täma oikea Jumaluus on muuttunut Elleniksi. Tuiki merkillistä. Onkohan tämä kunnian osoitus tätä vuoden 321 Jumalaa kohtaan?


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Sinulla näyttää olevan pakottava tarve aukoa päätäsi sanomatta mitään asiaa.

        teet koko ajan.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Voi raukkaa sinua, kun olet sekaisin.

        olet, niistä huumeistasi. Säälittää tuollainen.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Niin näytät tekevän. Jos adventisteja joku luulisi kristityiksi, niin sinun kommenttiesi jälkeen ei enää kukaan edes luule.

        että sinä et ole kristitty koskana ollutkaan. Kunhan näyttelet. No, tekopyhyytesi päättyy tuomiopäivänä.


      • !!?!?!
        uskova_1 kirjoitti:

        En minä noita demonisoinut, vaan Ellen noita demonisoi, kuten sinuakin.

        valehdelle, kyllä se olet sinä, joka täällä demonisoi adventisteja.


    • lueppas tämä

      Eipä ollut Paavalin aikaan ihmisten mielestä järjen jättiläisiä kovinkaan montaa seurakunnassa.

      1 Kor. 1:26-27 "Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista. Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta."

      Paavali oli älykäs ja häntä vainottiin ja vihattiin koko ajan.

      • prof.

        Jakomielitauti oli piikki hänen lihassaan, josta hän itsekkin mainitsee ja olisi halunut päästä eroon sairaudestaan.
        Paavalin kaikki kirjoitukset vahvistavat hänen mielisairautensa.
        Kiivaus ja lempeys vuorottelivat hänen kirjoituksissaan.

        Meidän pitää vain löytää se lempeä Paavali hänen kirjeistään.


      • werwerwer
        prof. kirjoitti:

        Jakomielitauti oli piikki hänen lihassaan, josta hän itsekkin mainitsee ja olisi halunut päästä eroon sairaudestaan.
        Paavalin kaikki kirjoitukset vahvistavat hänen mielisairautensa.
        Kiivaus ja lempeys vuorottelivat hänen kirjoituksissaan.

        Meidän pitää vain löytää se lempeä Paavali hänen kirjeistään.

        tuo on taas tuota tyypillistä Raamatun vääristelyä ja halveksuntaa. Tuon takia te ette ole mitään oikeita kristittyjä ollenkaan.


      • prof. kirjoitti:

        Jakomielitauti oli piikki hänen lihassaan, josta hän itsekkin mainitsee ja olisi halunut päästä eroon sairaudestaan.
        Paavalin kaikki kirjoitukset vahvistavat hänen mielisairautensa.
        Kiivaus ja lempeys vuorottelivat hänen kirjoituksissaan.

        Meidän pitää vain löytää se lempeä Paavali hänen kirjeistään.

        Ei ollut Paavali mikään skitsofreenikko, vaan apostoli ja Jumalan ilmoitusprofeetta!

        Jumala itse on sekä kiivas rankaisija että lempeä armahtaja ja monipiirteinen muutenkin, jos luet Raamattua, niin huomaat sen.


      • rubatur..374
        werwerwer kirjoitti:

        tuo on taas tuota tyypillistä Raamatun vääristelyä ja halveksuntaa. Tuon takia te ette ole mitään oikeita kristittyjä ollenkaan.

        Adventisteille monet Paavalin kirjeet ovat kuin myrkkyä efesolaiskirjeet ja Galatalaiskirjeet monet muut jossa Paavali kirjoittaa aivan selvästi adventismia vastaan, sen opetusta vastaan, sillä adventistit välttävä mahdollisimman paljon Paavalin kirjeitä.


      • tämä on totuus teist
        rubatur..374 kirjoitti:

        Adventisteille monet Paavalin kirjeet ovat kuin myrkkyä efesolaiskirjeet ja Galatalaiskirjeet monet muut jossa Paavali kirjoittaa aivan selvästi adventismia vastaan, sen opetusta vastaan, sillä adventistit välttävä mahdollisimman paljon Paavalin kirjeitä.

        lukevat koko Raamattua ne eivät siivilöi niinkuin te mitään, vaan puhut nyt itsestäsi, te että uskalla kirjoittaa mitään mikä koskee Jumalan kymmentä käskyä myöskin sapatti mukaan lukien, se teille kuin todellinen myrkky, samoin kuolemattomuus sitä ette uskalla tutkia niinkuin se on raamatussa vaan muutamalla raamatun kohdalla yritätte selitellä että kyllä se helvetti on ikuinen, ja paljon muuta jota te vääristelette raamatun Sanasta .


      • !!??!!
        rubatur..374 kirjoitti:

        Adventisteille monet Paavalin kirjeet ovat kuin myrkkyä efesolaiskirjeet ja Galatalaiskirjeet monet muut jossa Paavali kirjoittaa aivan selvästi adventismia vastaan, sen opetusta vastaan, sillä adventistit välttävä mahdollisimman paljon Paavalin kirjeitä.

        Paavali oli seitsemännen päivän adventisti eli henkilö, joka vietti sapattia ja odotti Jeesuksen paluuta. Paavali kirjoittaa sinun kaltaisia ulkokultaisia uskonkieltäjiä vastaan.


    • höh!

      vastata Timon kysymyksiin? Menikö pupu pöksyyn? Itse vaadit häneltä vastauksia, mutta itse näköjään luikit karkuun, kun olisi sinun vuorosi vastata... raukkamaista käytöstä, jos et vastaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2073
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      80
      1435
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      87
      1408
    4. 52
      1273
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1032
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1019
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      940
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      908
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      901
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      893
    Aihe