Sain sydämelleni kirjoittaa rukouksesta. Aiheesta tulee toinen aloitus myöhemmin. Tässä ensimmäinen aloitus.
Rukous, mitä se on? Raamattu kehottaa uskovia rukoilemaan lakkaamatta.
Miten tuota kehotusta voi uskova noudattaa? Kuka sitä jaksaa jatkuvasti rukoilla?
Tällaisia kysymyksiä voi tulla mieleen ja tuleekin kun lukee tuota 1 Tess 5:12 sanaa.
Jos ajatellaan rukouksen olevan kädet ristissä istumista ja puutelistan esittämistä Jumalalle,
tuon sanan toteuttaminen on silloin mahdottomuus. Rukous on paljon suurempimittainen käsite kuin pelkkien pyyntöjen esittämistä Jumalalle. Rukous on yhteyttä Jumalan kanssa. Olemme jatkuvassa yhteydessä
Jumalaan koska Jumalan Henki asuu uskovassa. Uskova on yhteydessä Jumalan hengessään. Raamattu todistaa niinkin voimakkaasti että uskova on yksi henki Jumalan kanssa (1 Kor 6:17). Uskova rukoilee lakkaamatta koska hän on hengessä yhtä Jumalan kanssa. Hänen sydämestään lähtee jatkuvia kiitoksia, ylistystä, pyyntöjä ja huokauksia Jumalan puoleen. Näin olen asian ymmärtänyt. Rukous on tietenkin myös kädet ristissä istumista ja pyyntöjen esittämistä Jumalalle. Mutta se ei ole vain sitä eikä se saa jäädä siihen asteeseen.
Rukous on ennen kaikkea keskustelemista Jumalan kanssa. Keskustelu taas edellyttää myös toisen osapuolen kuuntelemista ja hänen sanoihinsa vastaamista. Näin on uskovan rukous Jumalan kanssa. Uskova voi kuulla ja kuulee Jumalan äänen jos ja kun hän hiljentyy kuuntelemaan. Jumala puhuu mutta vaikeus on siinä että osaa erottaa Jumalan puheen muista äänistä joita tahtoo tulla hengellisiin korviimme. Jumalan puhe on aina sopusoinnussa Raamatun ilmoituksen kanssa. Jumala ei koskaan puhu mitään sellaista joka on ristiriidassa Raamatun sanan kanssa. Ja nyt tullaan rukouksen ytimeen:
Joskus kuulee uskovien valittavan sitä että Jumala ei kuule heidän rukouksiaan. He eivät koe saavansa Jumalan vastauksia. Kun näin on, pitää tehdä vika-analyysi. Tiedämme että vika ei koskaan ole Jumalassa. Jumala kuulee meitä ja Hän tahtoo auttaa ja antaa rukousvastauksia. Vikaa täytyy siis etsiä rukoilijasta.
Uskoisin että suurin syy rukousvastausten saamatta jäämisiin on uskovan oma Jumalasuhde. Jumala ei ole rukoilijalle se Jumala joka Hän tahtoo olla rukoilijalle. Rukoilija rukoilee ehkä "väärää Jumalaa". Mitä tarkoitan? Jumalasta on tehty rukousvastausautomaatti. Kolikko automaattiin ja vastaus vaaditaan tässä ja heti. Rukouksemme voi olla tällaista epätervettä vaatimusta. Vaativa rukous ei ole uskon rukousta (Jaak 5:15). Huomaa tämä. Uskon rukouksen voi rukoilla vain Pyhän Hengen vaikuttamalla ja antamalla uskolla (Apt 3:16). Sellaista uskoa ei kukaan voi itsestään puristaa, ei vaikka kuinka uskottelisi itselleen. Ei Jumala tahdo olla automaatti. Hän tahtoo olla meidän Taivaallinen rakastava Isämme. Sellaisena meidän tulee kohdella Häntä. Jumala tahtoo että joskus vietämme aikaa Hänen kanssaan ilman vaatimuksia ja puutelistoja.
Jumala tahtoo että me istumme Hänen sylissään niin kuin pieni lapsi täydellä luottamuksella Isään ja Hänen rakkauteensa ja huolenpitoonsa. Täydellinen luottamus Jumalaan on uskovan voima (Jes 30:15).
Tässä rakastavassa luottamussuhteessa Isälle puhutut tarpeet Isä täyttää (Fil 4:6-7,19).
Jatko tälle kirjoitukselle tulee myöhemmin uutena aloituksena. Seuraava aloitus on siis suoraa jatkoa tälle tekstille. Siksi olisi hyvä lukea myös tämä teksti uudelleen ennen kuin lukee uuden aloituksen. Silloin saadaan kokonaisuus.
Miten rukoilla?
37
292
Vastaukset
- pois epäjumalat
"Uskova rukoilee lakkaamatta koska hän on hengessä yhtä Jumalan kanssa. Hänen sydämestään lähtee jatkuvia kiitoksia, ylistystä, pyyntöjä ja huokauksia Jumalan puoleen."
Roomalaiskirje:
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
Matteuksen evankeliumi:
6:1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
6:2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
6:4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6:5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
6:8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
6:13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].
2.Korinttolaiskirje:
1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
Efesolaiskirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
1.Pietarin kirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,22 »Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin - k u u l i a i s u u t t a - H e r r a n - ä ä n e l l e? - Katso,
- k u u l i a i s u u s - o n - p a r e m p i - k u i n - u h r i - ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.«
´
Isän Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen tuntemisessa, jaikal,!
Rukoukseni on enemmän Jumalan äänen ja tahdon kuuntelemista kuin Jumalalle "puutelistojeni" lukemista. [Matt. 6:1-8]
´Raamatusta osoittavat vanhurskaankin syntiseksi.
Rukoiluthan olisivatkin turhia, mikäli vanhurskaat olisivat synnittömiä tai saaneet pelastusvarmuuden ja sen takia Jeesuskin Raamatussa rukoilee Jumalansa kanssa.
Useimpien helluntailaistenkin harjoittama julkinen rukoilu onkin sitten Raamatun mukaan paheksuttavaa ulkokultaisuutta.opetuslapset ja seurakunta apostolien teoissa ja Paavalin kirjeissä koskaan rukoile
julkisesti yhdessä? Miten olet lukenut Raamattusi?jaikal kirjoitti:
opetuslapset ja seurakunta apostolien teoissa ja Paavalin kirjeissä koskaan rukoile
julkisesti yhdessä? Miten olet lukenut Raamattusi?kai Jeesuksen oppia?
Matt. 6:5-6 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.- pois epäjumalat
Pe.ku kirjoitti:
kai Jeesuksen oppia?
Matt. 6:5-6 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.Jos Jeesus ilmestyisi sinne heidän seurakuntansa eteen, niin joko soittaisivat poliisit hakemaan putkaan, pois häiritsemästä hurskasteluaan, tai sitten heittäisivät hänet omakätisesti pihalle.
Omat säännöt ja opit niillä on rukoilussakin!
Kokouksissaan rukoillessaan, kiirehtivät ensinnäkin kilpaa etummaisiin penkkiriveihin, jotta saisivat mahdollisimman suuren yleisön takapenkeiltä, katsomaan ja ihastelemaan heidän "syvää uskoaan"!
Naapuria kovempaa pitää huutaa (rukoilla) ja ulista!
Naapurin käsiä korkeammalle pitää saada omat kädet!
Heilua ja huojua pitää vakuuttavammin ja vanhurskaammin kuin muut!
Kaikki vaikuttaa peilin edessä ahkerasti opetelluksi!
Saarnaajat niillä on vähintäänkin, kuin teatterikorkeakoulun käyneitä!
Ovat kaikki kuin näyttelijöitä jossain suuressa näytelmässä!
Epäluonnollista koko touhu, käytös, eleet, ääni ja kaikki!
Heti kävi Jaikal puolustelemaan helluntailaisten hurskastelua Jeesuksen puheita vastaan!
Eivät he Jeesuksen puheita arvosta tippaakaan!
Haukkuvat tätä vain valehtelijaksi ja J.T.ksi, kun tämä sanoi:
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Että semmosia epeleitä ne ovat! pois epäjumalat kirjoitti:
Jos Jeesus ilmestyisi sinne heidän seurakuntansa eteen, niin joko soittaisivat poliisit hakemaan putkaan, pois häiritsemästä hurskasteluaan, tai sitten heittäisivät hänet omakätisesti pihalle.
Omat säännöt ja opit niillä on rukoilussakin!
Kokouksissaan rukoillessaan, kiirehtivät ensinnäkin kilpaa etummaisiin penkkiriveihin, jotta saisivat mahdollisimman suuren yleisön takapenkeiltä, katsomaan ja ihastelemaan heidän "syvää uskoaan"!
Naapuria kovempaa pitää huutaa (rukoilla) ja ulista!
Naapurin käsiä korkeammalle pitää saada omat kädet!
Heilua ja huojua pitää vakuuttavammin ja vanhurskaammin kuin muut!
Kaikki vaikuttaa peilin edessä ahkerasti opetelluksi!
Saarnaajat niillä on vähintäänkin, kuin teatterikorkeakoulun käyneitä!
Ovat kaikki kuin näyttelijöitä jossain suuressa näytelmässä!
Epäluonnollista koko touhu, käytös, eleet, ääni ja kaikki!
Heti kävi Jaikal puolustelemaan helluntailaisten hurskastelua Jeesuksen puheita vastaan!
Eivät he Jeesuksen puheita arvosta tippaakaan!
Haukkuvat tätä vain valehtelijaksi ja J.T.ksi, kun tämä sanoi:
Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Että semmosia epeleitä ne ovat!sinä JT tänne opettamaan helluntailaisia rukoilemaan?
>>>Haukkuvat tätä vain valehtelijaksi ja J.T.ksi, kun tämä sanoi:- pois epäjumalat
jaikal kirjoitti:
sinä JT tänne opettamaan helluntailaisia rukoilemaan?
>>>Haukkuvat tätä vain valehtelijaksi ja J.T.ksi, kun tämä sanoi:J.T. en ole ikinä ollut, enkä ole, enkä tule olemaan!
Sinä kai sitten olet paavilainen kolminaisuusoppeinesi ja palvot paavia jumalan sijaisena ja Mariaa jumalan synnyttäjänä, taivaan kuningattarena?
Kerrot:
" Meillä käy JT:t säännöllisesti "
Vaan meilläpä ei käy!
Ei ole näkynyt vilaustakaan sen jälkeen, kun kymmenisen vuotta sitten eräs J.T.-ukko naama punaisena ja sylki suusta roiskuen sätti kurkkutorvi suorana, oveni takaa poistuessa.
Elä kuule Jaikali enään nimittele minua J.T.ksi!!! jaikal kirjoitti:
sinä JT tänne opettamaan helluntailaisia rukoilemaan?
>>>Haukkuvat tätä vain valehtelijaksi ja J.T.ksi, kun tämä sanoi:Jeesuksen opin mukaisesti hän asian kertoi ja minä laitoinkin sen vuorisaarnan kohdan esille.
Kumoat Jeesuksen vuorisaarnan ja vielä esität henkilökohtaisen pilkan päälle.- pois epäjumalat
Pe.ku kirjoitti:
Jeesuksen opin mukaisesti hän asian kertoi ja minä laitoinkin sen vuorisaarnan kohdan esille.
Kumoat Jeesuksen vuorisaarnan ja vielä esität henkilökohtaisen pilkan päälle.Ensin rupee kyseleen täällä muilta, että miten hänen pitäisi rukoilla ja kun ystävällisesti vastaa ja yrittää sievästi kertoa, että miten, niin rupee äijä vaan haukkumaan ilman syytä!
Taitaa olla itse sitä etupenkin mölyporukkaa kun noin innostui!
Mölyäisi seuroissa vähemmän ja kävisi katsomassa mallia ja oppia takapenkkiläisiltä, että miten sitä rukoillaan!
Eihän sille uskalla enään mitään vastata, tuollaiselle tyypille. pois epäjumalat kirjoitti:
J.T. en ole ikinä ollut, enkä ole, enkä tule olemaan!
Sinä kai sitten olet paavilainen kolminaisuusoppeinesi ja palvot paavia jumalan sijaisena ja Mariaa jumalan synnyttäjänä, taivaan kuningattarena?
Kerrot:
" Meillä käy JT:t säännöllisesti "
Vaan meilläpä ei käy!
Ei ole näkynyt vilaustakaan sen jälkeen, kun kymmenisen vuotta sitten eräs J.T.-ukko naama punaisena ja sylki suusta roiskuen sätti kurkkutorvi suorana, oveni takaa poistuessa.
Elä kuule Jaikali enään nimittele minua J.T.ksi!!!todistit aikaisemmin että sinua syytetään JT:ksi. Mistä minä tiedän mikä T:ee sinä olet vai oletko joku L;ä.
Et kuitenkaan taida olla uudestisyntynyt koska kirjoitat sellaista tekstiä joka ei sovi Jumalan pyhälle. Älä pilkkaa uudestisyntyneitä jos väität olevasi yksi heistä.
Minä pyrin kohtelemaan kaikkia ihmisiä hyvin. Siksi tulen toimeen myös JT:n kanssa. Olen ollut jppa heidän kokouksissaan. Pyysin saada saarnata. Yksi nuori JT kerran vahingossa lupasi. Ei kuitenkaan saanut kannatusta seurakunnassa ja siihen se minun saarnaaamiseni heidän tilaisuudessa sitten jäi.
Meillä saa ruokaa ja juomaa kaikki ihmiset. Jehovatkin käyvät meillä ja saavat aina hyvän kohtelun ja kahvia.
Aina joskus pääsee todistamaan Herrasta Jeesuksesta. Mutta miten se todistaminen onnistuu jos suututtaa ihmisen niin että hänen pitää vihasta kirkuen poistua? Taitaa sinun todistuksesi jäädä antamatta.
Sekö on Jumalan tahto että ajat ihmiset pois suututtamalla heidät. Jeesus seurusteli syntisten kanssa.
Tästä(kin) fariseukset loukkaantuivat Häneen. Syntisten ystävä! syö ja juo syntisten kanssa, hui kauhiata!pois epäjumalat kirjoitti:
Ensin rupee kyseleen täällä muilta, että miten hänen pitäisi rukoilla ja kun ystävällisesti vastaa ja yrittää sievästi kertoa, että miten, niin rupee äijä vaan haukkumaan ilman syytä!
Taitaa olla itse sitä etupenkin mölyporukkaa kun noin innostui!
Mölyäisi seuroissa vähemmän ja kävisi katsomassa mallia ja oppia takapenkkiläisiltä, että miten sitä rukoillaan!
Eihän sille uskalla enään mitään vastata, tuollaiselle tyypille.kiva tämä keskustelumme. Tuollaista huumoria minä ymmärrän. Olet huumoriveikko tai- maija.
Mutta ei sinun kannata olla nyt tässä asiassa niin tiukkapipoinen. Ymmärrä hyvä ihminen että minäkin innostun
joskus minulle osoitetuista herjoista. Ja niitähän minulle satelee tihka tiheään tällä palstalla aina kun tuon palstalle Jumalan sanaa. Minä en kuitenkaan tarkoita pilkata ketään. Otan asian enemmän huumorilla. Etkö huomannut.
Kyllä täytyy tunnustaa että olen joskus mölynnyt kokouksissa rukoillen kovalla äänellä. Mutta en koskaan
yrittäen saada ihmisten huomion itseeni. Rukoilen julkisesti koska viihdyn seurakunnassa uskovien yhteydessä ja koen siellä Jumalan Hengen läsnäolon. Herran läsnäolossa on helppo rukoilla. Herra on joskus niin lähellä että on vaikea olla hiljaa. Joskus on suorastaan pakko korottaa ääntä ja ylistää ja kiittää. En ole tässä kovaäänisessä rukoilemisessa epäraamatullinen. Kyllä apostolit ja Jeesuskin rukoilivat sekä julkisesti että omassa kammiossaan joskus suurellakin äänellä. Tarvitseeko todistaa Raamatun sanalla vai uskotko muutenkin?- pois epäjumalat
jaikal kirjoitti:
todistit aikaisemmin että sinua syytetään JT:ksi. Mistä minä tiedän mikä T:ee sinä olet vai oletko joku L;ä.
Et kuitenkaan taida olla uudestisyntynyt koska kirjoitat sellaista tekstiä joka ei sovi Jumalan pyhälle. Älä pilkkaa uudestisyntyneitä jos väität olevasi yksi heistä.
Minä pyrin kohtelemaan kaikkia ihmisiä hyvin. Siksi tulen toimeen myös JT:n kanssa. Olen ollut jppa heidän kokouksissaan. Pyysin saada saarnata. Yksi nuori JT kerran vahingossa lupasi. Ei kuitenkaan saanut kannatusta seurakunnassa ja siihen se minun saarnaaamiseni heidän tilaisuudessa sitten jäi.
Meillä saa ruokaa ja juomaa kaikki ihmiset. Jehovatkin käyvät meillä ja saavat aina hyvän kohtelun ja kahvia.
Aina joskus pääsee todistamaan Herrasta Jeesuksesta. Mutta miten se todistaminen onnistuu jos suututtaa ihmisen niin että hänen pitää vihasta kirkuen poistua? Taitaa sinun todistuksesi jäädä antamatta.
Sekö on Jumalan tahto että ajat ihmiset pois suututtamalla heidät. Jeesus seurusteli syntisten kanssa.
Tästä(kin) fariseukset loukkaantuivat Häneen. Syntisten ystävä! syö ja juo syntisten kanssa, hui kauhiata!Kirjoitin:
"Eivät he Jeesuksen puheita arvosta tippaakaan!
Haukkuvat tätä vain valehtelijaksi ja J.T.ksi, kun tämä sanoi:"
"Haukkuvat TÄTÄ....
Ei minua, vaan TÄTÄ!
Se "kirkuva" ukko soitti ovikelloa juuri kun olin maalaamassa asuntoani ja minulla oli tiukka aikataulu ja paljon vielä maalaamista, eikä aikaa pitää edes taukoja.
Sillä oli jokin parikymppinen poika mukana ja halusi kai sille jotain vouhottaa periksiantamattomuudestaan.
Selitin sille ukolle keskeneräisestä maalaushommastani, sekä tiukasta aikataulustani, kehoittaen heitä tulemaan joku toinen kerta kun homma on valmis, maali kuivunut ja huonekalut takaisin omilla paikoillaan.
Mutta eihän se kuunnellut, vaan tarttui ovenpielestä kiinni, niin että sillä olisi jäänyt sormet oven väliin, jos olisin sen vetänyt kiinni ja se vain vaati minua, että kyllä minulla sen verran pitää olla aikaa, että joudan kuuntelemaan Jumalan sanaa.
Vaikka kerroin, että tunsin Raamatun hyvin, ilman mitään hänen opetustaankin, niin ei antanut periksi.
Sillä oli vain tarkoitus päästä kaverinsa kanssa sisälle huoneistooni, jossa oli maalaushomma menossa, enkä heti tiennyt että mitä tehdä, että pääsisin tyypistä kunnialla eroon ja jatkamaan töitäni, kunnes sitten keksin.
Keskeytin sen höpötykset kysymällä, kun arvioin hänet sen ikäiseksi, että onko hän mennyt naimisiin joskus 60-luvun alkupuolella, johon hän hieman hämmästyneenä vastasi myöntävästi.
Kysyin sitten häneltä, että eikös se joskus niihin aikoihin ollut heillä odotettavissa jälleen uusi Harmagedon maailmanloppuineen, johon ei enään vastannutkaan, vaan tuijotti vain kummastuneen näköisenä ja silloin tiesin, että kohta se ukko harppoo rappuja alas pyytämättä.
Olin lukenut niistä heidän säännöllisin väliajoin toistuvista Harmagedoneistaan ja kysyin seuraavaksi, että sinullahan ei sitten siinä tapauksessa ole lapsia ja se myönsi sen hämillään.
Jatkoin sille siihen, että eipä tietenkään kun heidän johtonsa oli käskenyt heitä olla lapsia Harmagedonin edellä hankkimatta ja sanoneet että kyllä sitä sitten Harmagedonin jälkeen voi niitä tehtailla kun on maailmanloppu loppunut ja 1000-vuotinen valtakunta alkanut ja on hyvää aikaa. Siihen se ei enään kommentoinut millään tavoin, vaan alkoi pikku hiljaa muuttua punaiseksi naamaltaan.
Kysyin siltä seuraavaksi, että taitaa olla sellaiset miljoonavelat hänellä vaimoineen niskassa, että pystyneevätköhän ikinä niitä maksamaan pois ja että eikös se niiden johto kehoittanut silloin 60-luvun Harmagedonin edellä heitä ottamaan niin paljon lainaa kuin saivat ja antamaan Valtakunnan Salilleen, sillä eihän niitä ikinä tarvinnut maksaa takaisin, kun ei kukaan ollut niitä enään Harmagedonin jälkeen vaatimassa takaisin maksettavaksi.
Silloin se ukko harppoi muutamalla loikalla (vanha mies ja ketterä) seuraavalle tasolle käytävällä ja alkoi sieltä naama punaisena huutamaan ja haukkumaan minua.
Korotin ääntäni niin, että se tyyppi kuuli, että jos hänellä on jotain epäselvää Raamatun suhteen, niin tervetuloa toiste kysymään, niin kyllähän minä voin hänelle selvittää kaikki hänen mielessään pyörivät epäselvyydet, mutta että nyt ei ole aikaa, kun on maalaukset kesken.
Silloin se ukko lähti hyvästiä sanomatta harppomaan käytävän rappuja alas, niin että käytävä kaikui kun sen Vartiotorni-/Herätkääsalkku alas mennessä hakkasi kaiteeseen ja jalkojen töminä kaikui käytävän seinistä. Se nuori sälli oli keskustelun aikana alkanut tyhmän näköisenä hymyilemään, tuijottaen vuoronperään kumpaakin ja sen ukon häivyttyä alas tuijotti vain liikkumatta minua, säikähtäneen ja hölmön näköisenä suu auki. Sanoin sille hej då ja se vastasi kohteliaasti siihen samoin sanoin. Suljin oven ja jatkoin hommiani. Oli kylläkin pitkän aikaa itsellä katuvainen olo kun sain sen ukon niin pois tolaltaan ja menettämään kasvonsa sen kaverinsa nähden, mutta omapa oli syynsä, kun ei uskonut, kun yritin kohteliaasti hänelle selittää, ettei ole aikaa, ja että miksei ole aikaa. Sen pituinen se.
Siitä on nyt kulunut jo miltei 15 vuotta ja vasta viime tai toissa vuonna alkoivat uudelleen tiputtelemaan, silloin tällöin, lappusiaan postiluukustani. pois epäjumalat kirjoitti:
Kirjoitin:
"Haukkuvat TÄTÄ....
Ei minua, vaan TÄTÄ!
Se "kirkuva" ukko soitti ovikelloa juuri kun olin maalaamassa asuntoani ja minulla oli tiukka aikataulu ja paljon vielä maalaamista, eikä aikaa pitää edes taukoja.
Sillä oli jokin parikymppinen poika mukana ja halusi kai sille jotain vouhottaa periksiantamattomuudestaan.
Selitin sille ukolle keskeneräisestä maalaushommastani, sekä tiukasta aikataulustani, kehoittaen heitä tulemaan joku toinen kerta kun homma on valmis, maali kuivunut ja huonekalut takaisin omilla paikoillaan.
Mutta eihän se kuunnellut, vaan tarttui ovenpielestä kiinni, niin että sillä olisi jäänyt sormet oven väliin, jos olisin sen vetänyt kiinni ja se vain vaati minua, että kyllä minulla sen verran pitää olla aikaa, että joudan kuuntelemaan Jumalan sanaa.
Vaikka kerroin, että tunsin Raamatun hyvin, ilman mitään hänen opetustaankin, niin ei antanut periksi.
Sillä oli vain tarkoitus päästä kaverinsa kanssa sisälle huoneistooni, jossa oli maalaushomma menossa, enkä heti tiennyt että mitä tehdä, että pääsisin tyypistä kunnialla eroon ja jatkamaan töitäni, kunnes sitten keksin.
Keskeytin sen höpötykset kysymällä, kun arvioin hänet sen ikäiseksi, että onko hän mennyt naimisiin joskus 60-luvun alkupuolella, johon hän hieman hämmästyneenä vastasi myöntävästi.
Kysyin sitten häneltä, että eikös se joskus niihin aikoihin ollut heillä odotettavissa jälleen uusi Harmagedon maailmanloppuineen, johon ei enään vastannutkaan, vaan tuijotti vain kummastuneen näköisenä ja silloin tiesin, että kohta se ukko harppoo rappuja alas pyytämättä.
Olin lukenut niistä heidän säännöllisin väliajoin toistuvista Harmagedoneistaan ja kysyin seuraavaksi, että sinullahan ei sitten siinä tapauksessa ole lapsia ja se myönsi sen hämillään.
Jatkoin sille siihen, että eipä tietenkään kun heidän johtonsa oli käskenyt heitä olla lapsia Harmagedonin edellä hankkimatta ja sanoneet että kyllä sitä sitten Harmagedonin jälkeen voi niitä tehtailla kun on maailmanloppu loppunut ja 1000-vuotinen valtakunta alkanut ja on hyvää aikaa. Siihen se ei enään kommentoinut millään tavoin, vaan alkoi pikku hiljaa muuttua punaiseksi naamaltaan.
Kysyin siltä seuraavaksi, että taitaa olla sellaiset miljoonavelat hänellä vaimoineen niskassa, että pystyneevätköhän ikinä niitä maksamaan pois ja että eikös se niiden johto kehoittanut silloin 60-luvun Harmagedonin edellä heitä ottamaan niin paljon lainaa kuin saivat ja antamaan Valtakunnan Salilleen, sillä eihän niitä ikinä tarvinnut maksaa takaisin, kun ei kukaan ollut niitä enään Harmagedonin jälkeen vaatimassa takaisin maksettavaksi.
Silloin se ukko harppoi muutamalla loikalla (vanha mies ja ketterä) seuraavalle tasolle käytävällä ja alkoi sieltä naama punaisena huutamaan ja haukkumaan minua.
Korotin ääntäni niin, että se tyyppi kuuli, että jos hänellä on jotain epäselvää Raamatun suhteen, niin tervetuloa toiste kysymään, niin kyllähän minä voin hänelle selvittää kaikki hänen mielessään pyörivät epäselvyydet, mutta että nyt ei ole aikaa, kun on maalaukset kesken.
Silloin se ukko lähti hyvästiä sanomatta harppomaan käytävän rappuja alas, niin että käytävä kaikui kun sen Vartiotorni-/Herätkääsalkku alas mennessä hakkasi kaiteeseen ja jalkojen töminä kaikui käytävän seinistä. Se nuori sälli oli keskustelun aikana alkanut tyhmän näköisenä hymyilemään, tuijottaen vuoronperään kumpaakin ja sen ukon häivyttyä alas tuijotti vain liikkumatta minua, säikähtäneen ja hölmön näköisenä suu auki. Sanoin sille hej då ja se vastasi kohteliaasti siihen samoin sanoin. Suljin oven ja jatkoin hommiani. Oli kylläkin pitkän aikaa itsellä katuvainen olo kun sain sen ukon niin pois tolaltaan ja menettämään kasvonsa sen kaverinsa nähden, mutta omapa oli syynsä, kun ei uskonut, kun yritin kohteliaasti hänelle selittää, ettei ole aikaa, ja että miksei ole aikaa. Sen pituinen se.
Siitä on nyt kulunut jo miltei 15 vuotta ja vasta viime tai toissa vuonna alkoivat uudelleen tiputtelemaan, silloin tällöin, lappusiaan postiluukustani.- pois epäjumalat
jaikal kirjoitti:
kiva tämä keskustelumme. Tuollaista huumoria minä ymmärrän. Olet huumoriveikko tai- maija.
Mutta ei sinun kannata olla nyt tässä asiassa niin tiukkapipoinen. Ymmärrä hyvä ihminen että minäkin innostun
joskus minulle osoitetuista herjoista. Ja niitähän minulle satelee tihka tiheään tällä palstalla aina kun tuon palstalle Jumalan sanaa. Minä en kuitenkaan tarkoita pilkata ketään. Otan asian enemmän huumorilla. Etkö huomannut.
Kyllä täytyy tunnustaa että olen joskus mölynnyt kokouksissa rukoillen kovalla äänellä. Mutta en koskaan
yrittäen saada ihmisten huomion itseeni. Rukoilen julkisesti koska viihdyn seurakunnassa uskovien yhteydessä ja koen siellä Jumalan Hengen läsnäolon. Herran läsnäolossa on helppo rukoilla. Herra on joskus niin lähellä että on vaikea olla hiljaa. Joskus on suorastaan pakko korottaa ääntä ja ylistää ja kiittää. En ole tässä kovaäänisessä rukoilemisessa epäraamatullinen. Kyllä apostolit ja Jeesuskin rukoilivat sekä julkisesti että omassa kammiossaan joskus suurellakin äänellä. Tarvitseeko todistaa Raamatun sanalla vai uskotko muutenkin?Välillä tekee mieli hieman kiusata leikin varjolla muita ja toivoa vain, että toinen jossain vaiheessa ymmärtää veikon vain vedättelevän.
Minun on kyllä helppo uskoa sinun suhteesi, ettet taida niitä pahimpia huomion itseensä vetäjiä olla!
Yritän yleensä kuitenkin pysyä asialinjalla, vaan joskus se on vaikeaa.
M.m. Mohikaani osaa taidon esittää pirullista, mistään mitään ymmärtämätöntä hölmöä, vääristellen Raamattua mielensä mukaan ja sitten haukkua muiden sellaiseen syyllistyvän, vaan ei hän itse.
Aloitin aikoinaan lukemaan ilman ohjausta Raamattua, tankaten ensin kymmenet kerrat V.T.n läpi ja vasta sitten U.T.n, saaden lukemastani esille tuomani käsityksen Jumalasta, elikkä vaikka olenkin lapsikastettu luterilainen, niin en usko kolminaisuusoppiin. Raamattu ei mielestäni anna siihen pienintäkään aihetta, päinvastoin se korostaa Jeesusta ihmisenä, Joosefin poikana ja profeettana. Tyhjän (ensimmäisenä yönä vartioimattoman) haudan jälkeen välimiehenä Jumalansa/Jumalamme ja meidän ihmisten välillä.
Hyvää yötä, jos ei enään tänä iltana satuta nenät vastakkain! pois epäjumalat kirjoitti:
Kirjoitin:
"Haukkuvat TÄTÄ....
Ei minua, vaan TÄTÄ!
Siitä on nyt kulunut jo miltei 15 vuotta ja vasta viime tai toissa vuonna alkoivat uudelleen tiputtelemaan, silloin tällöin, lappusiaan postiluukustani.Kyllä sinä taisit puhua hänen asiat juuri niin kuin ne olivat.
Olen minäkin ottanut Jehovan todistajien kanssa yhteen joskus kovastikin. Niin että virheitä on tullut tehtyä paljonkin tässä asiassa. Yritän välttää nolaamasta heitä vaikka siihen olisi tilaisuuksia ollutkin.
En koskaan mene henkilökohtaisuuksiin. Ei se kannatte. Ei heitä saa uskoon nolaamalla heitä ja riitelemällä heidän kanssaan. Parempi on rauhallisesti osoittaa Raamatun sanaa.
No, minä ymmärrän sinua koska olen itsekin kokenut heidän kauttaan monenlaisia asioita. Olen jopa viettänyt Jehovan Todistajien kodissa joulunpyhät joskus 1990 luvun alussa. Yks jehovalainen ystäväni huiputti minua ja vei JT:n johtajaveljien kotiin jouluksi. Olin tutustunut tuohon jehovalaiseen ovityön kautta. Olin ystävystynyt hänen kanssaan. Hän pyysi minua lähtemään mukaansa luopion luokse jouluksi. Minä evankelistana tietenkin otin tilaisuudesta vaarin ja lähdin hänen mukaansa. Ajettuaan autollaan vain kilometrin kaverini alkoi nauramaan. Minä kysyin hämmästyneenä että mitä sinä naurat. Hän kertoi minulle että me menemme kohteemme kaupungin JT:n johtajaveljien luokse joulua viettämään. Sitten hän taas nauroi voitonriemuisesti toteamalla että jos uskosi kestää tämän reissun, olet todella vahvassa uskossa. En enää voinut perääntyä. Olimmehan jo matkalla ja istuin hänen autossaan. Olin petetty. Luulin pääseväni puhumaan jollekin pelastusta kaipaavalle luopiolle armon evankeliumia. Perillä huomasin kuitenkin tulleeni Jehovan Todistajien "päämajaan". Kaverini koetteli kestääkö uskoni sellaisen ryöpytyksen johon joutuisin. Kuuntelin näitä "veljiä" kaksi - kolme vuorokautta. Uskoni kesti sen reissun ja on kestänyt monta muutakin koettelemusta.
Nykyisin otan vastaan Jehovan Todistajia ja tarjoan mitä kaapista löytyy.
Jos ei muuta niin pidätän heitä puhumasta eksytystä naapureillemme. Keskustelemme nykyisin aina rauhallisesti. Aikaisemmin keskustelumme olivat tosi kuumia. Nyt voimme jo puhua muistakin asioista kuin uskon asioista. Minua säälittää heidän turha työnsä ja turha väärä uskonsa. Eivät tule samaan Jumalalta kiitosta todistamisestaan vaikka niin luulevatkin. Pelastushan on vain Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen nimessään, ei Jehovassa eikä Jehova nimessä.pois epäjumalat kirjoitti:
Välillä tekee mieli hieman kiusata leikin varjolla muita ja toivoa vain, että toinen jossain vaiheessa ymmärtää veikon vain vedättelevän.
Minun on kyllä helppo uskoa sinun suhteesi, ettet taida niitä pahimpia huomion itseensä vetäjiä olla!
Yritän yleensä kuitenkin pysyä asialinjalla, vaan joskus se on vaikeaa.
M.m. Mohikaani osaa taidon esittää pirullista, mistään mitään ymmärtämätöntä hölmöä, vääristellen Raamattua mielensä mukaan ja sitten haukkua muiden sellaiseen syyllistyvän, vaan ei hän itse.
Aloitin aikoinaan lukemaan ilman ohjausta Raamattua, tankaten ensin kymmenet kerrat V.T.n läpi ja vasta sitten U.T.n, saaden lukemastani esille tuomani käsityksen Jumalasta, elikkä vaikka olenkin lapsikastettu luterilainen, niin en usko kolminaisuusoppiin. Raamattu ei mielestäni anna siihen pienintäkään aihetta, päinvastoin se korostaa Jeesusta ihmisenä, Joosefin poikana ja profeettana. Tyhjän (ensimmäisenä yönä vartioimattoman) haudan jälkeen välimiehenä Jumalansa/Jumalamme ja meidän ihmisten välillä.
Hyvää yötä, jos ei enään tänä iltana satuta nenät vastakkain!että Jeesus on Jumala ilmestynyt lihassa? Etkö ole lukenut minun kirjoituksia kolminaisuudesta?
Enkö ole perustellut Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluutta Raamatun Sanalla. Kyllä Jeesuksen jumaluus ja Pyhän Hengen jumaluus on Raamatussa selvästi luettavana. Isän jumaluutta nyt ei kenenkään tarvitse perustella mitenkään. Se on aivan selvä asia että Isä on Jumala. Mutta Poika ja Pyhä Henki, heidän ts. Hänen jumaluus tarvitsee löytää Raamatusta. Tarvitsee vain avata hengelliset silmät ja nähdä mitä siellä todella lukee.jaikal kirjoitti:
että Jeesus on Jumala ilmestynyt lihassa? Etkö ole lukenut minun kirjoituksia kolminaisuudesta?
Enkö ole perustellut Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluutta Raamatun Sanalla. Kyllä Jeesuksen jumaluus ja Pyhän Hengen jumaluus on Raamatussa selvästi luettavana. Isän jumaluutta nyt ei kenenkään tarvitse perustella mitenkään. Se on aivan selvä asia että Isä on Jumala. Mutta Poika ja Pyhä Henki, heidän ts. Hänen jumaluus tarvitsee löytää Raamatusta. Tarvitsee vain avata hengelliset silmät ja nähdä mitä siellä todella lukee.uskoa eikä Raamattua?
"etkö usko että Jeesus on Jumala ilmestynyt lihassa? Etkö ole lukenut minun kirjoituksia kolminaisuudesta? "
Raamatussahan asia lukee ihan päinvastoin kuin sinun kirjoituksissa.jaikal kirjoitti:
linkin vastaukseksi omaan aloitustekstiini, ei sinulle.
Meni väärään viestiin mutta olkoon.Pe.ku kirjoitti:
uskoa eikä Raamattua?
"etkö usko että Jeesus on Jumala ilmestynyt lihassa? Etkö ole lukenut minun kirjoituksia kolminaisuudesta? "
Raamatussahan asia lukee ihan päinvastoin kuin sinun kirjoituksissa.opetukseni tiukasti Jumalan Sanaan. Vaikea väittää vastaan jos on lukenut kirjoitukseni ja Raamatun viitteet.
Raamatussa lukee juuri niin kuin minä olen kertonut koska viittaan aina Jumalan Sanaan tehdessäni tärkeän opillisen väittämän. Jumalan Sanaa tulee uskoa. Minä en ole virheetön. Siksi opetukseni tulee koetella Jumalan Sanalla.jaikal kirjoitti:
Kyllä sinä taisit puhua hänen asiat juuri niin kuin ne olivat.
Olen minäkin ottanut Jehovan todistajien kanssa yhteen joskus kovastikin. Niin että virheitä on tullut tehtyä paljonkin tässä asiassa. Yritän välttää nolaamasta heitä vaikka siihen olisi tilaisuuksia ollutkin.
En koskaan mene henkilökohtaisuuksiin. Ei se kannatte. Ei heitä saa uskoon nolaamalla heitä ja riitelemällä heidän kanssaan. Parempi on rauhallisesti osoittaa Raamatun sanaa.
No, minä ymmärrän sinua koska olen itsekin kokenut heidän kauttaan monenlaisia asioita. Olen jopa viettänyt Jehovan Todistajien kodissa joulunpyhät joskus 1990 luvun alussa. Yks jehovalainen ystäväni huiputti minua ja vei JT:n johtajaveljien kotiin jouluksi. Olin tutustunut tuohon jehovalaiseen ovityön kautta. Olin ystävystynyt hänen kanssaan. Hän pyysi minua lähtemään mukaansa luopion luokse jouluksi. Minä evankelistana tietenkin otin tilaisuudesta vaarin ja lähdin hänen mukaansa. Ajettuaan autollaan vain kilometrin kaverini alkoi nauramaan. Minä kysyin hämmästyneenä että mitä sinä naurat. Hän kertoi minulle että me menemme kohteemme kaupungin JT:n johtajaveljien luokse joulua viettämään. Sitten hän taas nauroi voitonriemuisesti toteamalla että jos uskosi kestää tämän reissun, olet todella vahvassa uskossa. En enää voinut perääntyä. Olimmehan jo matkalla ja istuin hänen autossaan. Olin petetty. Luulin pääseväni puhumaan jollekin pelastusta kaipaavalle luopiolle armon evankeliumia. Perillä huomasin kuitenkin tulleeni Jehovan Todistajien "päämajaan". Kaverini koetteli kestääkö uskoni sellaisen ryöpytyksen johon joutuisin. Kuuntelin näitä "veljiä" kaksi - kolme vuorokautta. Uskoni kesti sen reissun ja on kestänyt monta muutakin koettelemusta.
Nykyisin otan vastaan Jehovan Todistajia ja tarjoan mitä kaapista löytyy.
Jos ei muuta niin pidätän heitä puhumasta eksytystä naapureillemme. Keskustelemme nykyisin aina rauhallisesti. Aikaisemmin keskustelumme olivat tosi kuumia. Nyt voimme jo puhua muistakin asioista kuin uskon asioista. Minua säälittää heidän turha työnsä ja turha väärä uskonsa. Eivät tule samaan Jumalalta kiitosta todistamisestaan vaikka niin luulevatkin. Pelastushan on vain Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen nimessään, ei Jehovassa eikä Jehova nimessä.tyhmempiä ja sinun holhouksessa?
"Nykyisin otan vastaan Jehovan Todistajia ja tarjoan mitä kaapista löytyy.
Jos ei muuta niin pidätän heitä puhumasta eksytystä naapureillemme".
Tuo oli jo ihmisten aliarviointina pohjanoteeraus.jaikal kirjoitti:
opetukseni tiukasti Jumalan Sanaan. Vaikea väittää vastaan jos on lukenut kirjoitukseni ja Raamatun viitteet.
Raamatussa lukee juuri niin kuin minä olen kertonut koska viittaan aina Jumalan Sanaan tehdessäni tärkeän opillisen väittämän. Jumalan Sanaa tulee uskoa. Minä en ole virheetön. Siksi opetukseni tulee koetella Jumalan Sanalla.Raamatussa lukee, kuten sinä olet sanonut?
jaikal kirjoitti:
opetukseni tiukasti Jumalan Sanaan. Vaikea väittää vastaan jos on lukenut kirjoitukseni ja Raamatun viitteet.
Raamatussa lukee juuri niin kuin minä olen kertonut koska viittaan aina Jumalan Sanaan tehdessäni tärkeän opillisen väittämän. Jumalan Sanaa tulee uskoa. Minä en ole virheetön. Siksi opetukseni tulee koetella Jumalan Sanalla.on paha ristiriita Jeesuksen ja apostolien oppiin verraten. Kun Jeesus ja apostolit useissa kohdissa ovat opettaneet että "Isä yksin on totinen Jumala", [Joh.17:3]
niin miksi Sinä, jaikal, Mohikaani ja useat muut itseänsä oikeaoppiseksi kehujat ette tätä Isän Jumalan lähettämän Jeesuksen Kristuksen opetusta usko?!
1. Korinttolaiskirje 8:6
"niin on - m e i l l ä - kuitenkin ainoastaan - y k s i - J u m a l a, - I s ä,
j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Efesolaiskirje 4:6
"y k s i - J u m a l a - ja - k a i k k i e n - I s ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Kaikki, jotka vastustavat Jeesuksen Kristuksen tätä opetusta, ovat selvästi toisen, J u m a l a n - s a n a n - v a s t u s t a j a - Jeesuksen joukoissa, joka korotti itsensä Jumalaksi! [2.Tess.2:3,4]
´ekivaari kirjoitti:
on paha ristiriita Jeesuksen ja apostolien oppiin verraten. Kun Jeesus ja apostolit useissa kohdissa ovat opettaneet että "Isä yksin on totinen Jumala", [Joh.17:3]
niin miksi Sinä, jaikal, Mohikaani ja useat muut itseänsä oikeaoppiseksi kehujat ette tätä Isän Jumalan lähettämän Jeesuksen Kristuksen opetusta usko?!
j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
"y k s i - J u m a l a - ja - k a i k k i e n - I s ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Kaikki, jotka vastustavat Jeesuksen Kristuksen tätä opetusta, ovat selvästi toisen, J u m a l a n - s a n a n - v a s t u s t a j a - Jeesuksen joukoissa, joka korotti itsensä Jumalaksi! [2.Tess.2:3,4]
´Jos sinä olet uudestisyntynyt uskova, olet syntynyt;
1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23) ja
2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:5-8).
Kuka on silloin sinun hengellinen Isäsi? Olethan sytynyt sekä Sanasta että Hengestä.
Olet tietysti Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Olet myös Jumalan lapsi koska Pyhä Henki ja Jumalan Sana on YKSI Jumala. Olet myös YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSI. Tiedäthän kuka on ylösnousemus ja elämä; Herra Jeesus Kristus (Joh 11:25 ja 14:6).
"ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat JUMALAN LAPSIA, koska ovat YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSIA" (Luuk 20:35-36).
Koska Jumalan lapset ovat (myös) Jeesuksen lapsia, Herra Jeesus puhutteli melkein saman ikäisiä miehiä lapsikseen?
"Niin Jeesus sanoi heille: "LAPSET, onko teillä mitään syötävää?" (Joh 21:5).
"LAPSUKAISET, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne" (Joh 13:33).
"En minä jätä teitä ORVOIKSI; MINÄ TULEN teidän tykönne" (Joh 14:18).
Jeesus tuli helluntaipäivänä Isän kanssa PYHÄSSÄ HENGESSÄ (Joh 14:23, Apt 2:1-4).
Kolmiyhteinen Jumala; Isä, Poika ja Pyhä Henki asuu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä (Joh 14:23, 2 Kor 6:16).
Herra Jeesus Kristus on lihaan tullut JUMALAN SANA (Joh 1:1,14).
Jumalan Sana on Jumala, HENKI ja Elämä (Jes 9:5, Room 9:5, Joh 6:63).ekivaari kirjoitti:
on paha ristiriita Jeesuksen ja apostolien oppiin verraten. Kun Jeesus ja apostolit useissa kohdissa ovat opettaneet että "Isä yksin on totinen Jumala", [Joh.17:3]
´1 Moos 1:26
Ja Jumala sanoi Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme;ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.
Then God said, "Let us make man in our image, in our likeness, and let them rule over the fish of the sea and the birds of the air, over the livestock, over all the earth, and over all the creatures that move along the ground."
Jo ihan alku teksteissä käy ilmi että Jumala ei ollut yksin.
ja huomatkaapas...
Jumalaa kutsutaan jo luomis kertomuksessa Herraksi...
eli kolme on yksi.jaikal kirjoitti:
Jos sinä olet uudestisyntynyt uskova, olet syntynyt;
1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23) ja
2. Pyhästä Hengestä (Joh 3:5-8).
Kuka on silloin sinun hengellinen Isäsi? Olethan sytynyt sekä Sanasta että Hengestä.
Olet tietysti Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Olet myös Jumalan lapsi koska Pyhä Henki ja Jumalan Sana on YKSI Jumala. Olet myös YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSI. Tiedäthän kuka on ylösnousemus ja elämä; Herra Jeesus Kristus (Joh 11:25 ja 14:6).
"ne, jotka on arvollisiksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle. Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat JUMALAN LAPSIA, koska ovat YLÖSNOUSEMUKSEN LAPSIA" (Luuk 20:35-36).
Koska Jumalan lapset ovat (myös) Jeesuksen lapsia, Herra Jeesus puhutteli melkein saman ikäisiä miehiä lapsikseen?
"Niin Jeesus sanoi heille: "LAPSET, onko teillä mitään syötävää?" (Joh 21:5).
"LAPSUKAISET, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne" (Joh 13:33).
"En minä jätä teitä ORVOIKSI; MINÄ TULEN teidän tykönne" (Joh 14:18).
Jeesus tuli helluntaipäivänä Isän kanssa PYHÄSSÄ HENGESSÄ (Joh 14:23, Apt 2:1-4).
Kolmiyhteinen Jumala; Isä, Poika ja Pyhä Henki asuu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä (Joh 14:23, 2 Kor 6:16).
Herra Jeesus Kristus on lihaan tullut JUMALAN SANA (Joh 1:1,14).
Jumalan Sana on Jumala, HENKI ja Elämä (Jes 9:5, Room 9:5, Joh 6:63).Jeesus ja apostolit eivät koskaan käyttäneet sanoja; "kolmiyhteinen Jumala", sillä he eivät rajoittaneet ääretöntä ja rajatonta Jumalaa vain kolmeen persoonaan, vaan he selittivät Isän Jumalan olevan "k a i k k i - k a i k i s s a":
[Joh.17:11,21-23; 1.Kor.12:6; 15:28]
Nuo lainaamasi raamatunkohdat ovat kovin epämääräisiä verrattuna lainaamiini Jeesuksen ja Paavalin käyttämiin todistuksiin. "Isä yksin on totinen Jumala" [Joh.17:3] todistuksia on kaikkialla muuallakin U.T;ssa, joka todistaa meidänkin yhtä lailla Jumalassa yhtä olevan, ja Jeesuksen lihaan tulleen "y h t ä l ä i s e l l ä
- t a v a l l a - k u i n - m e k i n, [Hepr. 2:14]
Heprealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, - j o k a - p y h i t t ä ä, - että ne, jotka - p y h i t e t ä ä n,
o v a t - k a i k k i - a l k u i s i n - y h d e s t ä. - Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
Olen Jumalan sanalla todistanut että et pysy,jaikal, edes löysästi Jumalan sanassa, vaan riiput kynsin hampain kiinni ihmisten keksimässä kolminaisuusopissa!
´ekivaari kirjoitti:
Jeesus ja apostolit eivät koskaan käyttäneet sanoja; "kolmiyhteinen Jumala", sillä he eivät rajoittaneet ääretöntä ja rajatonta Jumalaa vain kolmeen persoonaan, vaan he selittivät Isän Jumalan olevan "k a i k k i - k a i k i s s a":
[Joh.17:11,21-23; 1.Kor.12:6; 15:28]
Nuo lainaamasi raamatunkohdat ovat kovin epämääräisiä verrattuna lainaamiini Jeesuksen ja Paavalin käyttämiin todistuksiin. "Isä yksin on totinen Jumala" [Joh.17:3] todistuksia on kaikkialla muuallakin U.T;ssa, joka todistaa meidänkin yhtä lailla Jumalassa yhtä olevan, ja Jeesuksen lihaan tulleen "y h t ä l ä i s e l l ä
- t a v a l l a - k u i n - m e k i n, [Hepr. 2:14]
Heprealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, - j o k a - p y h i t t ä ä, - että ne, jotka - p y h i t e t ä ä n,
o v a t - k a i k k i - a l k u i s i n - y h d e s t ä. - Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
Olen Jumalan sanalla todistanut että et pysy,jaikal, edes löysästi Jumalan sanassa, vaan riiput kynsin hampain kiinni ihmisten keksimässä kolminaisuusopissa!
´kynsin hampain kiinni Herran Jeesuksen Kristuksen kieltämisessä.
Mistä Raamatusta voidaan lukea pelastuminen kieltämällä Jeesuksen?
>>>riiput kynsin hampain kiinni ihmisten keksimässä kolminaisuusopissa!jaikal kirjoitti:
kynsin hampain kiinni Herran Jeesuksen Kristuksen kieltämisessä.
>>>riiput kynsin hampain kiinni ihmisten keksimässä kolminaisuusopissa!ja valheellinen väitteesi, että riipun kynsin hampain kiinni Herran Jeesuksen Kristuksen kieltämisessä.! Missä ja milloin olen kieltänyt Jumalan voidellun sanan, Jeesuksen Kristuksen?
´jaikal kirjoitti:
>>>riiput kynsin hampain kiinni ihmisten keksimässä kolminaisuusopissa!20 "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."
Matt. 19
18 "Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',"
´- pois epäjumalat
jaikal kirjoitti:
>>>riiput kynsin hampain kiinni ihmisten keksimässä kolminaisuusopissa!Ekivaari EI KIELLÄ Herraa Jeesusta Kristusta!
Ekivaari TUNNUSTAA Herran Jeesuksen Kristuksen!
Ekivaari TUNNUSTAA Jumalan, Herran Jeesuksen Kristuksen KAUTTA!
Sinä itse ET TUNNUSTA Jeesusta Kristukseksi, vaan jumalaksi, epäjumalaksi Jumalan rinnalle, Jumalaakin korkeammaksi!
Jumalan sana ei ole Jumala!
Kristus tarkoittaa Jumalan voitelemaa Jumalan voideltua, eikä Jumala antanut Jeesukselle valtaansa, eikä asettaunut Jeesuksen alaisuuteen, voidellessaan tämän!
Kun sinä Jaikal väität tällaista ja vieläpä menet niin pitkälle tuossa väkevässä eksytyksessäsi, että väität:
" HERRAA JEESUSTA KRISTUSTA SUUREMPAA JUMALAA EI OLE.",
niin silloin sinä olet kieltänyt Jumalan, etkä siis ole Jumalasta, etkä Jumalan lapsi, vaan eksytyksen lapsi epäjumalinesi!!!
Nikean ensimmäiseen kirkolliskokoukseen osallistuneiden 318 isän uskontunnustuksen kautta tunnustat Jumalan synnyttämän ja voiteleman Jeesuksen kaikista suurimmaksi jumalaksi, kieltäen siten itse Jumalan!!!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9091838
Jeesus on
jaikalKäyttäjän viestit23.5.2010 17:00
HERRAA JEESUSTA KRISTUSTA SUUREMPAA JUMALAA EI OLE.
Ekivaari tunnustaa Jeesuksen Kristuksen kautta Jumalan, mitä sinä eksytetty pakana et tee!
1.Pietarin kirje:
2:1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
2:3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä."
2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
Ekivaari on tehnyt juuri niinkuin Paavali kehoittaakin:
" tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,"
" rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia."
Sinä Jaikal et niin ole tehnyt, vaan kuulut noihin Jumalan kieltäjiin, joista Paavali sanoo:
Roomalaiskirje:
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. - x-hirvas
jaikal kirjoitti:
opetuslapset ja seurakunta apostolien teoissa ja Paavalin kirjeissä koskaan rukoile
julkisesti yhdessä? Miten olet lukenut Raamattusi?kammiooni ja suljen oven, silloin teen kuten Raamattu opettaa. Ei tarvita mitään yhteisiä rukoushetkiä.
- x-hirvas
jaikal kirjoitti:
Raamatussa lukee juuri niin kuin minä olen kertonut koska viittaan aina Jumalan Sanaan tehdessäni tärkeän opillisen väittämän. Jumalan Sanaa tulee uskoa. Minä en ole virheetön. Siksi opetukseni tulee koetella Jumalan Sanalla.sitten Jumalan SANALLA. Tarkoittaako SANA evakeliumia?
- Asko T
ekivaari kirjoitti:
ja valheellinen väitteesi, että riipun kynsin hampain kiinni Herran Jeesuksen Kristuksen kieltämisessä.! Missä ja milloin olen kieltänyt Jumalan voidellun sanan, Jeesuksen Kristuksen?
´Hänen syntymästään lähtien!
>>>Missä ja milloin olen kieltänyt Jumalan voidellun sanan, Jeesuksen Kristuksen? Asko T kirjoitti:
Hänen syntymästään lähtien!
>>>Missä ja milloin olen kieltänyt Jumalan voidellun sanan, Jeesuksen Kristuksen?jo ennen Aabrahamia;
Johannes 8
58 "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennen kuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
5. Mooseksen kirja 33
2 "Mooses sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, - h ä n - t u l i
- k y m m e n t u h a n t i s e s t a - p y h i e n - j o u k o s t a; - [Mark. 3:35] hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli."
´
rukoilevat anna sitä ja anna tätä, tee henkilö minun mieleisekseni. Jeesus opetti rukoilemaan; Tapahtukoon Sinun tahtosi. Mohikaani mongertaa kielillä ja Savonarola ei osaa sitä vähääkään.
- pois epäjumalat
Toivottavasti löydät täältä, mitä olet etsimässä!
Löydät täältä opetusta rukouksesta ja erityisesti esirukoukseen liittyvää materiaalia, joka tuo vastauksia kysymyksiin miksi, miten ja mitä rukoilla.
http://www.rukous.net/
Hilja Aaltosen tiivistettyä opetusta rukouksesta
http://www.biblia.fi/product_details.php?p=486
Christenson Evelyn: Mitä tapahtuu kun rukoillaan
http://www.biblia.fi/product_details.php?p=1514
Jalovaara Pirkko: Rukous on elämäni
http://www.biblia.fi/product_details.php?p=487
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1303221Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382563Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302445Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631142248- 1141720
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .281674Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741418Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3001321Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3041282- 631110