alkoholi ja jumalaton vihlonta/hammassärky

Hammaskipu

Lainaus: nimim. Jammaz (1.5.09)

"Jaahas. Tähän threadiin sopii omakin ongelmani. Aina kun tulee alkoholia otettua, niin seuraavana aamuna tietää ottaneensa. Ei krapulan takia vaan hampaiden. Eli jostain syystä alkoholi pistää hampaat aivan tajuttomaan kuntoon 3-5päivän ajaksi ryyppäyksen jälkeen. Helvetillistä vihlomista ja mitään kiinteää ruokaa ei pysty pureksimaan vihlonnan ja säryn takia. Näin ei ole aina ollut, vaan tämä on alkanut pari vuotta sitten, jota ennen on kumminkin muutamia vuosia alkoholia suht säännöllisesti tullut otettua. Viimeisen parin vuoden aikana on tullut ryypättyä kerran kuukaudessa, joten mikään suurkuluttaja en ole.

Faktoja:
- Limsat, energiajuomat (hiilihapolliset juomat) eivät aiheuta samanlaista reaktiota, vaikka niitä kuinka joisi.
- Pesen hampaat aamuisin ja iltaisin vihlontaan tarkoitetulla hammastahnalla
- Jos en pese hampaita ryyppyreissun jälkeen, niin hampaat "paranevat" parissa päivässä. Jos taas pesen hampaita normaalisti, niin kärsin 3-5 päivää.
- Hampaiden vihlonta ja särkeminen alkaa jo ryyppäyksen aikana.
- Sillä ei ole merkitystä juonko viinaa vai miedompia, hampaat menevät tähän kuntoon silti.
- Omenan puraiseminen on välillä tuskaa ja saa hampaissa samanlaisen tunteen.

Olen käynyt näyttämässä viimeisen 6kk sisällä yksityisellä hammaslääkärillä suuvärkkiä. Sieltä tuli samaa tekstiä mitä on tullut läpi koko elämän. "Ei reikiä, hyvä kiille, hampaat eivät reikiinny helposti". Eli ikinä ei ole reijän reikää ollut ja hampaat on aina ollut kunnossa. Kun kysyin lääkäriltä että mistä tämä alkoholin aiheuttama tuska johtuu, niin hän antoi vastaukseksi narskutuksen. "Jostain syystä kun olet humalassa niin narskuttelet hampaita.".

Kuitenkaan en jaksa mitenkään uskoa tähän. Eilen tämä tuska alkoi parin lonkeron jälkeen ja kiinnitin huomiota siihen, etten todellakaan narskutellut hampaita."

Kuin suoraan minun suusta kirjoitettua. Aivan sama ongelma on ollut minulla ainakin kolme vuotta, enkä kestä enää. Kukaan ei osaa auttaa tai kertoa syytä. Hammaslääkäreissä olen rampannut ties kuinka monessa ja jokainen ehdottaa vain vihlontaan tarkoitettua hammastahnaa. Ainoa ongelma vain on ettei se auta, olen kokeillut useampia hammastahnoja pitkissä jaksoissa, eikä vaikutusta.
Jos juon edes muutaman lasin viiniä, helvetti pääsee valloilleen, syöminen on miltei mahdotonta juuri tuon 3-5 päivää. Oisi se kiva joskus edes vähän juoda ilman että täytyy miettiä kauheaa kipua joka siitä seuraa. Juon kuitenkin niin harvoin.

Onko täällä ketään jolla olisi sama ongelma tai ratkaisu tähän ongelmaan tai ihan mitä vain? Ideat alkaa olemaan aika vähissä...

6

13967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+18=?

kokeile jättää hammastahna kokonaan pois, mulla autto just samaan ongelmaan, outoa että hamppaat on nyt paljon paremmassa kunnossa, ku pelkällä veellä pessy ja sitä tulee nyt oikeasti puhistettua hampaat ku pesee niin kauan, että vesi minkä sylykäsee on puhasta, ei vihilo

• abuapu

Paras hoito vaivaasi on, että jätät juomatta !!!!!

• Sensodyne

Hammastahnaa, joka on tarkoitettu vihloville hampaille ja iltasella jätä ham.tahnaa hieman suuhun, jotta fluori vaikuttaisi pidempään.

• autssss

Huomasin kyllä että ketju jo vanha, mutta minulla aivan samat oireet. Ennen raskautta ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta nyt kun olin ollut juomatta reilut pari vuotta, niin ihan parinkin oluen (vaikka olisi ykköstä) jälkeen alkaa heti tuo edellä mainittu hampaiden vihlonta ja särky purtaessa jotain ruokaa. On kyllä ikävää, mutta onneksi sitä ei tarvitse kovin usein ottaa, mutta olisi kiva jos voisi edes tuon yhden ottaa ilman vihlontaa. Hampaissa ei ole reikiä eikä mitään muutakaan vikaa. Ihme juttu.

• kipukki3

Mullakin sama ongelma. Paskamainen juttu.

• Anonyymi

Aluituksesta aikaa jo, mutta minulla aivan sama juttu. Olen todennut että jäät juomissa pahentaa, mutta niiden pois jättäminen ei kuitenkaan poista ongelmaa. Minulla on myös narskutus ongelma. Siihen käytin monta vuotta apteekista saatavaa narskutus suojaa öisin. Tämän käytön aikana ei ollut vihlomis ongelmaa alkoholin ottamisen jälkeen ollenkaan. Nyt odottelen saavani hammaslääkärin kautta juuri minulle räätälöidyn narskutuskiskon. Tämä apteekin yleiskisko siis itsellä auttanut ja sitä suosittelen edes kokeilemaan. Vaikkei päivisin hampaita narskuttelekkaan, öisin ongelma voi olla jo toista luokkaa, ja tämä tietenkin varjostaa koko päivää. Kannattaa myös kokeilla narskutuksen ehkäisemiseksi ns leuan jumppaliikkeitä, jotka minulla hieman helpottanut, etten niin kovaa narskuttele, ei tietenkään poista ongelmaa. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe