Hakala tai Vehkoja

Hyvinkääläistyvät

Ollaan muuttamassa Hyvinkäälle, alueina Hakala tai Vehkoja kiinnostaisi,mikäli sopiva asunto löytyy! Millaista näillä alueilla on mielestänne asua? : )

24

5135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mi

      Vehkojalla tykkäsin asua :) Uudenmaankatu meni vieressä joten bussiyhteys keskustaan oli hyvä. Enpä keksi nyt mitään huonoa Vehkojasta :)

      • pian hyvinkääläistyv

        Ok,kiva kuulla... Onko muilla mielipiteitä näistä alueista,tai Hyvinkäänkylästä? Toivottavasti löytys kiva asunto ja pian!


      • Mukavaa täällä
        pian hyvinkääläistyv kirjoitti:

        Ok,kiva kuulla... Onko muilla mielipiteitä näistä alueista,tai Hyvinkäänkylästä? Toivottavasti löytys kiva asunto ja pian!

        on hyvä. Asuntokanta hivenen vanhempi. Palvelut paikalla ja bussiyhteydetkin pelaa. Kuntopolut sun muut myös vieressä nätissä metsämaastossa. Keskustaan myös lyhyt vaikkapa kävellä.

        Vehkojaa en kyllä alkaisi vieraille kehumaan tällä 15 v paikallistuntemuksella. Suunnilleen sama etäisyys, vain vähän pitempi. Mutta on kyllä aika tiheään rakennettua peltoa. Ja siinä sitten kaikki, paitsi on sinnekin bussilinja. Onhan toki koulukin ja hyvätkin puolensa, mutta ei minua ainakaan sinne elävänä saisi.

        Onhan noita toki muitakin alueita. Martti on uusi, lähinnä omakotialue. Paavolaa pidetään jostain syystä "slummina", ei sekään sitä ole. Vieressä jopa laskettelu- ja golfkeskukset eikä Sveitsin puistoonkaan, Rantasipin yökerhon tansseihin jää- - ja gurlinghalleihinkaan sekä potkupallokentille ole kuin se "kivenheitto". Ja jos alkaa heikottamaan, vanhainkoti ja joitakin terveyspalveluja on vieressä. Alle kilometrin säteellä kaikki kuitenkin.


      • Vehkoja/Hakala
        Mukavaa täällä kirjoitti:

        on hyvä. Asuntokanta hivenen vanhempi. Palvelut paikalla ja bussiyhteydetkin pelaa. Kuntopolut sun muut myös vieressä nätissä metsämaastossa. Keskustaan myös lyhyt vaikkapa kävellä.

        Vehkojaa en kyllä alkaisi vieraille kehumaan tällä 15 v paikallistuntemuksella. Suunnilleen sama etäisyys, vain vähän pitempi. Mutta on kyllä aika tiheään rakennettua peltoa. Ja siinä sitten kaikki, paitsi on sinnekin bussilinja. Onhan toki koulukin ja hyvätkin puolensa, mutta ei minua ainakaan sinne elävänä saisi.

        Onhan noita toki muitakin alueita. Martti on uusi, lähinnä omakotialue. Paavolaa pidetään jostain syystä "slummina", ei sekään sitä ole. Vieressä jopa laskettelu- ja golfkeskukset eikä Sveitsin puistoonkaan, Rantasipin yökerhon tansseihin jää- - ja gurlinghalleihinkaan sekä potkupallokentille ole kuin se "kivenheitto". Ja jos alkaa heikottamaan, vanhainkoti ja joitakin terveyspalveluja on vieressä. Alle kilometrin säteellä kaikki kuitenkin.

        Vehkojalla 15 vuotta asuneena nuorena tykkäsin kovasti ja voisin muuttaa milloin tahansa takaisin.
        Hyvä perheystävällinen alue,myös koulut lähellä.
        Tällä hetkellä asun Hakalassa eikä siinäkään mitään moittimista ole.
        Kummatkin todella hyviä vaihtoehtoja!


      • Voittaja-aines

        Joko ne Vehkojan nuorisojengit on saatu kuriin?


      • rauhaa kaipaava
        pian hyvinkääläistyv kirjoitti:

        Ok,kiva kuulla... Onko muilla mielipiteitä näistä alueista,tai Hyvinkäänkylästä? Toivottavasti löytys kiva asunto ja pian!

        älkää tulko Hyvinkäänkylään!
        Arvostamme täällä luonnonrauhaa ja hiljaisuutta, ja jokainen tänne sen perässä tuleva vähentää sitä.


      • Vehkoja/Hakala
        Voittaja-aines kirjoitti:

        Joko ne Vehkojan nuorisojengit on saatu kuriin?

        Eiköhän ne heilu vaan siellä pyrhösellä?
        Hermojenmenetyksiä kyllä aiheuttaa myyjille/henkilökunnalle.
        Vaikka itse kauppias onkin täysi M****U.


      • hyvinkäy
        rauhaa kaipaava kirjoitti:

        älkää tulko Hyvinkäänkylään!
        Arvostamme täällä luonnonrauhaa ja hiljaisuutta, ja jokainen tänne sen perässä tuleva vähentää sitä.

        Lämpimästi tervetuloa Hyvinkäänkylään ja unohda tuo epäasiallinen kommentti. Olen samaa mieltä luonnon rauhasta - hiljaisuudesta en niinkään, koska kirjoittajan kaltaiset öykkärit vähentävät sitä jo omalla läsnäolollaan.

        Mutta asiallisesti. On erittäin viehättävä alue, vanhaa kulttuurimaisemaa, lähellä on päiväkoteja, ala- ja yläaste, sairaala/terveyskeskus, kaupat. Erinomaiset yhteydet kaupunkiin ja moottoritielle. Oli aikanaan unelmapaikka asumiselle eikä ole siitä muuksi muuttunut.


      • salailuneuvos
        Voittaja-aines kirjoitti:

        Joko ne Vehkojan nuorisojengit on saatu kuriin?

        ongelmia.Etäämmällä rauhallista.2 kauppaa kävelymatkan päässä.


    • h.i.

      veikkari on todella rauhallista aluetta, nopea yhteys moottoritielle, bussiyhteydet hyvät keskutaan.
      luonto lähellä, lenkkipolkuineen.
      vehkoja hyvä myös.

      • salailuneuvos

        kaikki kaukana,paitsi moottoritien liittymä.Entistä savipeltoa.


    • husse

      Hakalasta ei moitittavaa, sopivan lähellä keskustaa ja rauhallista seutua. Lähellä on hyvät ulkoilumaastot ja esim. fillarilenkkejä on monipuolisesti tarjolla.

    • s

      Itse muutimme pk-seudulta perheen kanssa Vehkojalle noin vuosi sitten ja olen itse ainakin tykännyt asua. Alue on ollut todella rauhallinen ja ihan vieressä on loistavia ulkoilureittejä. Ainoa huono puoli on tosiaan se, että Hyvinkään (keskustan) palveluihin on hieman matkaa ja bussia ei tosiaan kulje ainakaan ihan vierestä. Itse kyllä suosittelen aluetta, enkä ainakaan itse monista puheista huolimatta ole vielä törmännyt yhteenkään terrorisoivaan nuorisojoukkoon täällä... Taitavat majailla Pyrhösen kaupan liepeillä, jos edes siellä...

    • Vehkaani

      Elikkä pari huonoa puolta Vehkojasta. Itse olen asunut vehkojalla noin 8 vuotta. Tavallisille ihmisille ei ole haittaa, mutta vehkojalla on paljon huumeiden käyttäjiä. Itse muistan sen tilanteen kun läheisessä kerrostalon YLEISESSÄ vessassa, RAGGARIT Polttelivat pilveä. Myös ns. nuoria alkoholisteja on täällä. Ja poliisit käyvät häätämässä pyrhöseltä paikallista nuorisoa. Joten jos hakalasta löytyy asunto niin sinne ehdottomasti ei vehkojalle.

    • mita kukin arvostaa

      Minä olen asunut Vehkojalla 14 vuotta. Muutin siksi, kun bussipysäkit ovat vieressä. Kuljen Helsinkiin bussilla ja Hyvinkään keskustaan myös. Liikun päivisin ja häiriöitä ei ole kohdalleni sattunut.

      Jokaisessa kaupunginosassa niitä ongelmia on, missä mitäkin.

    • näin on näreet

      Hakala on hyvä paikka asua. Muut paikat on perseestä.

    • Tyytyväinen1234

      Vehkojalla on ollut erinomaista asua. Rauhallisuus ja mukavat naapurit ovat täällä totta. Suosittelen.

    • pavinmäkeläinen

      Hyvinkäällä voi oikeasti muuttaa minne vain. Bussiyhteydet on suurin piirtein samat kaikille ja kaikkialla on suurin piirtein yhtä rauhallista. Löytyy niin omakotitaloa kuin kerrostaloakin ja oikeastaan taitaa olla enemmän kyse siitä mistä saa mieleisensä asunnon. Ja voihan sitä käydä ajelemassa, mikä alue miellyttää omaa silmää. Ulkoilureittejäkin löytyy oikeasti melkein mistä vain. Itse olen asunut kolmessa eri kaupunginosassa eikä vielä ole niistä ollut pulaa.

      Vanhemmista kaupunginosista pitäville Hakala, Veikkari, Hyvinkäänkylä yms. ovat varmasti parempia, mutta ei nämä uudemmat Martti ja Tanssikalliokaan, joiden välimaastossa itse asun, huonoja ole. Ja kyllä sille motarille täältä Martistakin pääsee Hanko-Mäntsälän kautta ihan sujuvasti.
      Veikkariin muuttavan kannattaa muistaa olevansa sitten oikeasti kaukana kaikesta. Autolla ajaessa matka on olematon, mutta pyöräilystä pitävää voi välillä ärsyttää. Mäkeä saa nousta melkein mihin suuntaan vaan. Omaa kauppaakaan ei ole, vaikka Uudenmaankadulle oikaistessa (ilman autoa) löytää Siwan.

    • Aniq

      Hakalanmäki kannattaa myös laittaa harkintaan. Asutus on monimuotoista, lenkille pääsee etuovelta, palvelut yhtä lähellä kuin Hakalasta jne. Jostain syystä (luoja yksin tietää) Hyvinkäällä arvostettuja ovat Kirjavatolppa, Mustamännistö, Vieremä, Kruununpuisto ja Ahdenkallio. Vanhoja ja kauniita alueita toki, mutta jos ostaa omaa asuntoa/taloa niin en ole varma onko ne useamman tonnin arvosta parempia.
      Itse panostimme siihen, että alue on vanhempaa=kotoisampaa. Parkkitilaa edes kohtalaisesti ja muutenkin ympäristö viihtyisän ja turvallisen oloista. Kaupan läheisyys myös miellytti. Eihän tuo lähikauppa se halvin ole, mutta viitsii siitä silti välillä ostoksen kipaista.
      Koirapuisto on täällä myös lähellä, neuvola, kirjasto, kampaamo ja kioski! Tuo kioski on ihana muinaisjäänne, josta tulee todella kesäinen olo!

    • Kesälomalainen

      Älkää nyt kirjoitelko tuohon provoon; yli vuosi sitten kyseli.

      Noita nyt on vähän joka puolelle eri "sävyillä" halventavaa yms.

      Mutta mikäs siinä, mikäli haluatte keskustella omista kokemuksistanne,
      niin hyvä juttu.

    • Frade

      Osui silmään, niin vaikka alkuperäinen kysyjä ei varmaan enää tällä tiedolla tee mitään, joku voi. Itse lähes päivälleen 2v vehkojalla asunut ja voin sanoa että hyvin viihtyy. Jopa näissä ihmisvarastohelveteissä. Pientaloasujalle varmasti vielä parempi. Sopivan etäällä mutta kuitenkin suht lähellä kaikkea, todella hyvät ulkoilureitit, ainoastaan lähijuottola puuttuu (ehkä hyvä asia:). 1000m oikeaan suuntaan ja löydät itsesi hiekkatien varrelta täysin "korvesta", 1000m toiseen suuntaan niin olet peruspalveluiden äärellä (paitsi posti lakkautti kirjavantolpan konttorin buhuu)

    • Anonyymi

      Vehkojalla on paljon huumejengiä ja pahoinpitelyjä on sattunut en suosittele ainakaan muuttamaan lähelle vehkojan s markettia sillä sielä öisin kaikki rikokset tapahtuvat tai sitten vehkojan koululla

      • Anonyymi

        juu ne smarketin vireiset kerrostalot on täynnä nistejä ja romaneja ym...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu ne smarketin vireiset kerrostalot on täynnä nistejä ja romaneja ym...

        Samoin olen huomannut. Hyvä homma kuitenkin se että Uudenmaankatu 110 parkkipaikalla paljon vieraspaikkoja jos vaikka hyppää dösään ja menee Hesaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe