femidom

annu30

kuten otsikossa lukee, onko jollain kokemusta femidomin käytöstä,googlettamalla löytyy kyllä tietoa, mainostetaan että ainakin on ohuempi kuin perinteinen kortsu, joten tuntoherkkyyden pitäisi olla parempi. olen tilanteessa, jossa, mies ei suostu kortsua käyttämään, enkä itse halua pillereitä enää,aiheuttivat mulle aikanaan mm jatkuvia emätintulehduksia............Siis käytänkö femidomia vai vaihdanko miestä hiukan fiksumpaan, joka suostuu kortsun käyttöön?

5

1007

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirena.

kierukka?

• annu30

ekassa viestissä mainitsin että kärsin aikoinaan tulehduskierteestä, kerukka lisää emätintulehdusten riskiä, joten en halua harkitakaan, ja suhde on vielä melko tuore, että testeissä pitäisi käydä ensin taudittomuuden varmistamiseksi..............

• tyytyväinen käyttäjä
        annu30 kirjoitti:

ekassa viestissä mainitsin että kärsin aikoinaan tulehduskierteestä, kerukka lisää emätintulehdusten riskiä, joten en halua harkitakaan, ja suhde on vielä melko tuore, että testeissä pitäisi käydä ensin taudittomuuden varmistamiseksi..............

Mulla on kokemuksia! Femidom on meillä käytössä ihan pääasiallisena ehkäisyvälineenä ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä! Tuo on kyllä väärää tietoa, että olisi ohuempaa materiaalia, päinvastoin on vähän paksumpaa. Juju on siinä että materiaali johtaa hyvin lämpöä ja kuulemma osittain senkin takia yhdyntä tuntuu miehestä luonnollisemmalta kuin miesten kondomin kanssa. Itse asiassa huomattiin, että vähän aikaa sitten materiaali on vaihtunut ja on nyt entistä parempi! Aiempi oli jotenkin muovipussimaista matskua ja rapisi käytössä, mutta nykyinen on enemmän miesten kortsujen matskua muistuttavaa ja mustakin tuntui jo tosi hyvältä ja luonnolliselta eikä rapinaa kuulunut. Femidom on siitä mukava, että sen voi tosiaan asettaa paikoilleen ajoissa jo ennen esileikkiä eikä yhdynnän jälkeen ole pakko heti vetäytyä ulos. Liukkaria tosin pitää käyttää ainakin kortsun sisäpuolelle, muuten kondomi voi liikkua ikävästi yhdynnän aikana. Me ainakin totuttiin ihan muutaman kokeilun jälkeen kyseiseen tuotteeseen. Kallishan se on jos muihin ehkäisykeinoihin vertaa mutta ainakin meidän mielestä sen väärti.

• Femi Dom
        tyytyväinen käyttäjä kirjoitti:

Mulla on kokemuksia! Femidom on meillä käytössä ihan pääasiallisena ehkäisyvälineenä ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä! Tuo on kyllä väärää tietoa, että olisi ohuempaa materiaalia, päinvastoin on vähän paksumpaa. Juju on siinä että materiaali johtaa hyvin lämpöä ja kuulemma osittain senkin takia yhdyntä tuntuu miehestä luonnollisemmalta kuin miesten kondomin kanssa. Itse asiassa huomattiin, että vähän aikaa sitten materiaali on vaihtunut ja on nyt entistä parempi! Aiempi oli jotenkin muovipussimaista matskua ja rapisi käytössä, mutta nykyinen on enemmän miesten kortsujen matskua muistuttavaa ja mustakin tuntui jo tosi hyvältä ja luonnolliselta eikä rapinaa kuulunut. Femidom on siitä mukava, että sen voi tosiaan asettaa paikoilleen ajoissa jo ennen esileikkiä eikä yhdynnän jälkeen ole pakko heti vetäytyä ulos. Liukkaria tosin pitää käyttää ainakin kortsun sisäpuolelle, muuten kondomi voi liikkua ikävästi yhdynnän aikana. Me ainakin totuttiin ihan muutaman kokeilun jälkeen kyseiseen tuotteeseen. Kallishan se on jos muihin ehkäisykeinoihin vertaa mutta ainakin meidän mielestä sen väärti.

Femidom on hieno keksintö mutta sillä ei tuo ehkäisyteho taida olla ihan parhaasta päästä. Liittyneekö sitten kokemattomien sähläämiseen vehkeen kanssa vai mihin.

http://www.americanpregnancy.org/preventingpregnancy/femalecondom.html

Sadasta pelkkää femidomia käyttävästä parista vuodessa tulee raskaaksi 21 kpl. Miesten kondomilla sama luku on kai 15 kpl.

Femidomia käytettäessä raskauden riski on 1.5 - kertainen miesten kondomiin verrattuna.

• tyytyväinen käyttäjä
        Femi Dom kirjoitti:

Femidom on hieno keksintö mutta sillä ei tuo ehkäisyteho taida olla ihan parhaasta päästä. Liittyneekö sitten kokemattomien sähläämiseen vehkeen kanssa vai mihin.

http://www.americanpregnancy.org/preventingpregnancy/femalecondom.html

Sadasta pelkkää femidomia käyttävästä parista vuodessa tulee raskaaksi 21 kpl. Miesten kondomilla sama luku on kai 15 kpl.

Femidomia käytettäessä raskauden riski on 1.5 - kertainen miesten kondomiin verrattuna.

No nämä ehkäisyprosentit kun vaihtelevat:

http://finland.your-life.com/scripts/public/01_your_contraception/07_questions.php

Kun plärää vähän alaspäin, löytyy kysymys "miten usein kondomit pettävät". Vastauksessa annetaan naisten kondomeille miesten kondomeja parempi ehkäisyprosentti. Käyttäjänä uskon itsekin, että pelkästään materiaalin perusteella naisten kondomi on varmempi. Se on kuitenkin selkeästi miesten kondomia paksumpi. Toki sitä pitää osata käyttää oikein ja jälkikäteenhän voi tarkistaa vedellä onko kondomi ehjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5494
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2731
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1472
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1449
    Aihe