Saksan tyttö voitti sitten euroviisut! En olisi kyllä uskonut vaikka olikin ennakkosuosikin asemassa. Aika keskinkertainen oli esitys minun mielestäni. Ei mikään loistava. Mutta onnea tälle 19-vuotiaalle opiskelijalle! Se on nyt menoa ja vilskettä sitten! Saksa on viimeksi voittanut viisut 28 vuotta sitten.
Itse olin Serbian kannalla!
Sunnuntaina selvisi, että Suomen Kuunkuiskaajat putosi finaalista ensimmäisenä maana. Finaalipaikka jäi vain kolmen pisteen päähän. Mutta lohduttavaa on ehkä se että myös Ruotsi putosi jatkosta jo semifinaalissa ensimmäistä kertaa maan euroviisuhistoriassa!
Saksa voitti!!
98
8263
Vastaukset
- eurov.
Toi oli minunmielestä tosi energinen, omaperäinen ja nuorekas esitys. Tohon saksan esitykseen asti oli täällä aika uninen tunnelma.
Oli erittäin piristävä esitys tunkkaisessa euroviisu bileissä.- mie vaan
Aito ja persoonallinen kokonaisuus :) se on tie menestykseen kuten taas nähtiin. Hienoa Saksan edustaja Lena :) Olit yhtä esityksesi kanssa aivan täydellisesti kireestä kantapäähän. (Mielestäni toisena olisi tullut Belgia (ihana herkkä kitarapiisi), mutta jakoi tunteita ja esiintymisasu oli liian lyhyine housuineen jotain, mikä ei sopinut kokonaisuuteen vaan teki esityksestä hiukan koomisen - joten pienestä kaikki on kiinni).
Ensi vuonna taas pitää löytää uusi oma juttu, mikä ei toista tätä vaan on jälleen sopivasti erillainen, ajassa mukana ja persoonallinen sekä yhtenäinen kokonaisuus. Esittäjästä/laulajasta lähtevä aito kokonaisuus, mikä sopii aikaan ja on sopivasti erillainen. Sopivasti taiteellisen yksinkertainen persoonallinen ja huom ajanmukainen eikä toista muita tai aikaisempia euroviisupiisejä. Niin oli Norjankin voittopiisi viime vuonna. Samoin Suomen Lordien esitys... jne... - prrrrrkl
"EU:n perustamissopimuksessa lukee, ettei toinen maa tai unioni saa auttaa taloudellisesti vaikeuksiin joutunutta maata." On poliitikoilla otsaa märistä vastuunpakoilusta kun kaikki eivät halua kaataa rahaa kankkulan kaivoon.
- ---
prrrrrkl kirjoitti:
"EU:n perustamissopimuksessa lukee, ettei toinen maa tai unioni saa auttaa taloudellisesti vaikeuksiin joutunutta maata." On poliitikoilla otsaa märistä vastuunpakoilusta kun kaikki eivät halua kaataa rahaa kankkulan kaivoon.
Suomen valtiolla on enemmän velkaa kuin koskaan ennen, nimellishinnoilla mitattuna. Suomi velkaantuu nopeammin kuin koskaan ennen. Sinäkin olet velkaantuneempi kuin koskaan ennen. Suomen maksama korko nousee ennen pitkää – niin sinunkin lainojesi korko. Yhä suurempi osa veroistasi menee velan korkojen maksuun eikä enää hyvinvoinnin rakentamiseen. Suomen huoltosuhde heikkenee nopeasti, ja maksajia on yhä vähemmän. Kuinka kauan tällainen meno voi jatkua?
Elintasosi on lainaa. Suomen valtio ahmii velkaa ennätysmäärin pitääkseen sinut tyytyväisenä, koska sinä voit äänestää seuraavissa vaaleissa. Hallitus ja oppositio kuvittelevat, että sinä haluat kaiken tässä ja nyt, etkä välitä huomisesta. Kun valtio tuhlaa yli varojensa, sitä kutsutaan kauniisti elvytykseksi. Suomen velkaa lyhentävät – jos pystyvät – tulevat sukupolvet, koska ne eivät voi äänestää seuraavissa vaaleissa. Heiltä ei ole kysytty mitään. Jokainen suomalainen saa syntyessään 274 euron arvoisen äitiyspakkauksen ja reilut 13 000 euroa valtion velkaa – ja kotikunnan velat siihen päälle. Fiksua ja vastuullista?
http://velkakello.fi/
Lukekaas:
http://nwohavaintoja.blogspot.com/
http://talousdemokratia.blogspot.com/
http://nwo.11syyskuu.net/
http://riikkasoyring.blogit.uusisuomi.fi/
- Voitto kotiin
lähetään euroviisuihin apina ja marakatti laulamaan maamme laulua.
- mynstykki
Näkymätön mies tahi pelkkä magnetofoni (v.75) olis ainakin erikoista, niitten molempien olisi hyvä olla homoja.
hyvä biisi, mun suosikesta paras ! monta muutakin mun suosikkia löytyi.............
Hyvä et suomen edustajat putos heti, ei se niiden kappale olis ees voinu MILLÄÄN päästä finaaliin ! kauheaa
ulinaa.......ärsyttää kun ne soittaa sitä liiankin usein tv:ssä.......no onneks on muitakin kanavia !
Se dellinen Waldon biisi oli HYVÄ !! paras !- BRGLLL
Suomi putosi finaalista siksi kun semifinaalissa Valko-Venäjä antoi Venäjälle 12 pistettä
- kesäralli
Tulee mieleen Suomesta Anna Puu... Piristävää, leikkisää ja uutta, jota Euroviisut näyttää hakevan.
Sofiasta kuullaan varmaan vielä. - meitsi.
Ei oo mikään kiltti naapurin tyttö toi Lena :).
Tuntuu mukavan röyhkeältä ja julkealta, se tekee tohon esitykseen mukavasti särmää.- 19+8
"meitsi.30.5.2010 09:43 Ei oo mikään kiltti naapurin tyttö toi Lena :). "
Totta kun katsoo ja kuuntelee, ei tyttö pyytele anteeksi energisyyttään. - 12+1
19+8 kirjoitti:
"meitsi.30.5.2010 09:43 Ei oo mikään kiltti naapurin tyttö toi Lena :). "
Totta kun katsoo ja kuuntelee, ei tyttö pyytele anteeksi energisyyttään.
- 23
En ollut kuullut Saksan kappaletta kun vasta lauantaina. Nousi kyllä esiin raikkaan, iloisen ja nuoren esittäjän takia ja kivalla sävelmällä. Hänessä on sitä jotain vaikka akrobaatit puuttuvat... Heli Kajon tuoreen kuuloinen kappale olisi pitänyt lähettää meiltä. Pönäköitä esityksiä on nähty niin paljon...
- 12 points
Ei tuo ollut mikään ylläytys että Saksa voitti. Melkein kaikissa ennakkoäänestyksissä Saksa oli vähintään kolmen kärjessä. Ja sitten näille nettihöpöttäjille Saksan voitto muka tuli puskista, "Hyi kauhee voittaja en olisi millään uskonut" jne... Ja Saksa ÄÄNESTETTIIN voittoon ilman vähäpukeisia missejä ja tanssiryhmiä!
- saka saka
12 points kirjoitti:
Ei tuo ollut mikään ylläytys että Saksa voitti. Melkein kaikissa ennakkoäänestyksissä Saksa oli vähintään kolmen kärjessä. Ja sitten näille nettihöpöttäjille Saksan voitto muka tuli puskista, "Hyi kauhee voittaja en olisi millään uskonut" jne... Ja Saksa ÄÄNESTETTIIN voittoon ilman vähäpukeisia missejä ja tanssiryhmiä!
No on se nyt pe***kele jos ei saa enää olla erimieltä mistään. Pitääkö kaikkien mennä ihmeellisiin hypetyksiin mukaan? Ok se voitti mutta ei ollut lähellekään kaikkien suosikki. Ei minunkaan.
- Lenan nimikaima
Saksa ja Tanska olivat kaksi ehdotonta suosikkiani
- Oli..
tosi hyvä mun mielestä :)))!! mua hävetti ihan hirveesti kuunkuiskaajat!! ! suomen esitykset hävettää melkein aina -,-
- ijfeijp
Monen muun nuoreen esitykset oli taas mahtipontisia, mutta jos Lena Meyerin veti upeasti ilman ylimäärästä rekvisiittaa,
- ääntämistä
miks pitää laulaa keljumaisesti
- Voitto meni oikein
ääntämistä kirjoitti:
Mitä sitten 19 vuotiaan lukiolaistytön pitäisi laulaa poppikisoissa? Talouskriisistä, saatanasta ja massamurhaajista?
- Miontonomo
Voitto meni oikein kirjoitti:
Mitä sitten 19 vuotiaan lukiolaistytön pitäisi laulaa poppikisoissa? Talouskriisistä, saatanasta ja massamurhaajista?
Nyt meni usko Euroviisuihin ikiajoiksi. Kisan huonoin kappale voitti. Tämä oli kuin jostain hiton namusetien kekkereistä.
- ...
ääntämistä kirjoitti:
Ei se nyt mitenkään huonosti ääntäny, britti-tyylillä vaan. Oikeastaan se auttoi sitä erottumaan massasta.
- botuliina
Miontonomo kirjoitti:
Nyt meni usko Euroviisuihin ikiajoiksi. Kisan huonoin kappale voitti. Tämä oli kuin jostain hiton namusetien kekkereistä.
pitävät kiemurtelevista pikkupimuista.
- voi herrajumala
... kirjoitti:
Ei se nyt mitenkään huonosti ääntäny, britti-tyylillä vaan. Oikeastaan se auttoi sitä erottumaan massasta.
Jos Lenan ääntäminen on mielestäsi brittityylistä, et kyllä ole brittiaksenttia (mitään niistä) koskaan kuullutkaan!
- jippiiieeeh
Itsekkin tykkäsin Serbiasta, jotenkin vaan hauskat sanat ja hauska esitys!
- roskarobo
Ukraina oli minun suosikki. Saksan kipale on myös oikein kiva. Mutta miksi Israel ja Ranska saivat Suomesta niin mojovat pojot? Oliko ne niin hyviä?
- padadaa
Itse en Saksan esityksestä pitänyt, mutta kansa äänesti niin kansa äänesti. Sille ei voi mitään. Omat suosikkini olivat Tanska, Islanti, Norja ja Irlanti. Joukossa oli tietenkin vielä lisää ihan hyviä, mutta Saksan esityksestä en pitänyt.
- tdkymi6ty
padadaa kirjoitti:
Itse en Saksan esityksestä pitänyt, mutta kansa äänesti niin kansa äänesti. Sille ei voi mitään. Omat suosikkini olivat Tanska, Islanti, Norja ja Irlanti. Joukossa oli tietenkin vielä lisää ihan hyviä, mutta Saksan esityksestä en pitänyt.
se on sääli kun nuin sisällötön ja tunteeton kappale voitti, paitsi yks plussa kuitenkin, olihan se laulaja aika kaunis.
- gggggggg
roskarobo kirjoitti:
Ukraina oli minun suosikki. Saksan kipale on myös oikein kiva. Mutta miksi Israel ja Ranska saivat Suomesta niin mojovat pojot? Oliko ne niin hyviä?
Ai no, Ranskan biisi oli oma suosikkini. Mukavan kesäinen ja hyvää perseenveivausta. :D Sitä en ymmärrä, miksi ihmiset pitävät balladeista. D:
- huukl
gggggggg kirjoitti:
Ai no, Ranskan biisi oli oma suosikkini. Mukavan kesäinen ja hyvää perseenveivausta. :D Sitä en ymmärrä, miksi ihmiset pitävät balladeista. D:
ai ku niissä ei veivatakkaan persettä?
- ijfoj
huukl kirjoitti:
ai ku niissä ei veivatakkaan persettä?
juuri niin. eikö euroviisujen pitäisi olla iloisia eikä mitään maailmanlopusta kertovia iskelmiä? tosin suomalaiset ovat varmasti yksi vakavamielisimmistä kansoista, ei siis ehkä mikään ihme. kyllä hävettää olla suomalainen.
- Ihan ok
Ei onneksi ainakkaan Serbia voittanut, oli ihan yäk. Musiikki olis vielä ollut ihan yes, mutta esintyjä ja hänen äänensä aivan kamalia. Ei Saksakaan ollut mun ykkös suosikki, mutta ehdottomasti parempi, kun Serbia tai joku niistä yli pyntätyistä pikkulolitoista. Sakasn esiintyjä oli sentään ikäisensä näköinen ja oloinen.
- huukl
ijfoj kirjoitti:
juuri niin. eikö euroviisujen pitäisi olla iloisia eikä mitään maailmanlopusta kertovia iskelmiä? tosin suomalaiset ovat varmasti yksi vakavamielisimmistä kansoista, ei siis ehkä mikään ihme. kyllä hävettää olla suomalainen.
no ei sitä kuunkuiskaajien esitystä nyt voi oikein maailmanlopunhenkiseksi missään mielessä sanoa..ehkä koko viisujen iloisin veto kaikenkaikkiaan. olihan siellä niitä "maailmanlopunhenkisiä iskelmiä"eli balladeja, mut ei suomella, joten aika loogisesti taas jotenkin yhdistetty suomalaisiin... toivottavasti näillä mainitsemillasi perseenpyörittäjillä on myös ihan jotain musiikillastikin antia, euroviisuthan ovat kuitenkin vielä toistaiseksi laulukilpailu.
- Besserwisser Jr.
padadaa kirjoitti:
Oho, Tanska, Islanti, Norja ja Irlanti - kaikki inhokkini. Teennäisiä kliseekimppuja... tykkäsin itse Lenasta paljonkin vaikken live-esityksestä yhtään niin paljon kuin videosta. Kappale ei toimi mitenkää parhaiten livenä. Äänestin Israelia (kaunis!!!), Belgiaa (tylsähkö kappale mutta intensiivinen esitys) ja Turkkia (hieno tyylien sekoitus).
- musiceer-94
mun mielestä ainoat viisut, joita mä fanitin oli slovakialla, serbialla ja lietualla.
olin kyl vaan onnellinen kun suomi ei ollut pitkästä aikaa finaalissa :D
- Ei ymmärrä
Itse olin todella yllättynyt, että Saksa voitti... Katsoin Saksan esityksen, sen jälkeen tunnelma oli jotenkin "nolo"... Oli yksi niistä (harvoista) kappaleista, jotka eivät jääneet yhtään mieleen. Tuntui, ettei kappaleessa oikein edes ollut melodiaa. Kuuntelin kappaleen Youtubesta uudelleen, tällä kertaa virallisen musiikkivideon, jotta sain eliminoitua mahdollisesti penkin alle menneen suorituksen vaikutuksen arviooni. Noh, eipä auennut vieläkään. En vieläkään muista yhtään, miten kappale meni. :S Todella mitäänsanomaton sävellys täytyy siis olla, kun ei yhtään jäänyt mieleen. Ehkä aukeaa vasta kymmenennellä kerralla? Olikohan järjestetty juttu, kun Saksa on suuri rahoittajamaa, eikä ole voittanut tyyliin ikinä?
Mutta vaikka en kappaletta ymmärtänytkään, olen ilahtunut siitä, että ulkoisilla avuilla ei ainakaan tänä vuonna pärjätty! Olen kyllästynyt siihen, kun kisa on täynnä toinen toistaan kauniimpia naisia (ja miehiä), ihan kuin ulkonäöllä ja musikaalisuudella olisi joku yhteys! Samoin oli ihan positiivista vaihtelua, ettei lavalla ollut mitään kamalaa hässäkkää, vaikka tämä Lena näytti kyllä yksin lavalla aika orvolta :D Kävi jotenkin sääliksi häntä. Säälipisteilläkö voittoon? Vai oliko tämä kapinointia ulkonäkökeskeisyyttä vastaan? Ei kuulosta euroviisulta yhtään... puuttuu se tietty "mahtipontisuus". Ainakin "erilainen" euroviisu ja erilainen esittäjä tänä vuonna.- tilitau
en ymmärrä miksi korostat kommentissasi kokoajan sitä että tänä vuonna ei ulkonäöllä ainakaan voitettu? lenahan oli erittäin kaunis massasta poikkeava nuori nainen, joka ei vain tyrkyttänyt kaikkia ulkoisia avujaan nähtäville, vaan yritti pärjätä jollain ihan muulla. itse kuulin myös kyseisen kappaleen vasta finaalissa ja se oli mielestäni parhaita ja jäi kyllä ainakin minun mieleeni. samaa mieltä olen siitä, että ulkonäön perusteella äänetäminen on täysin hanurista..
- EI ymmärrä
tilitau kirjoitti:
en ymmärrä miksi korostat kommentissasi kokoajan sitä että tänä vuonna ei ulkonäöllä ainakaan voitettu? lenahan oli erittäin kaunis massasta poikkeava nuori nainen, joka ei vain tyrkyttänyt kaikkia ulkoisia avujaan nähtäville, vaan yritti pärjätä jollain ihan muulla. itse kuulin myös kyseisen kappaleen vasta finaalissa ja se oli mielestäni parhaita ja jäi kyllä ainakin minun mieleeni. samaa mieltä olen siitä, että ulkonäön perusteella äänetäminen on täysin hanurista..
No "korostin" varmaan siksi, että se on totta... Ellet sattunut huomaamaan, niin finaalissa oli tänä(kin) vuonna todella kauniita esiintyjiä. En ole Saksan edustajaa haukkunut rumaksi, ihan tavallisen näköinen ihminenhän tuo on. Sellainen perus nätti arkisen näköinen naapurintyttö, jollaisia on 13 tusinassa. Tuossa finalistien joukossa tietenkin tuollainen tavallinen tallaaja luonnollisesti näyttää kovin harmaalta ja vaatimattomalta, varsinkin kun vaatteet, hiukset ja meikki olivat todella ikävän ja homssuisen näköiset. Varmasti tietoinen ja laskelmoitu valinta näin jälkikäteen ajateltuna.
Varmasti kappaleen ja esittäjän erilaisuus ja selkeä erottuminen muista esityksistä sitten tehosivat äänestäjiin, ehkä jotkut halusivat äänestää nimenomaan Saksaa, jonka menestys on viimevuosina ollut niin vaisua. Kai siinä kappaleessa sitten oli jotain sellaista hienoa, jota en itse ymmärrä, ja joka vei sen voittoon. Jää nähtäväksi tuleeko tämä ajan kanssa avautumaan yhtään enempää. - CATHAR
EI ymmärrä kirjoitti:
No "korostin" varmaan siksi, että se on totta... Ellet sattunut huomaamaan, niin finaalissa oli tänä(kin) vuonna todella kauniita esiintyjiä. En ole Saksan edustajaa haukkunut rumaksi, ihan tavallisen näköinen ihminenhän tuo on. Sellainen perus nätti arkisen näköinen naapurintyttö, jollaisia on 13 tusinassa. Tuossa finalistien joukossa tietenkin tuollainen tavallinen tallaaja luonnollisesti näyttää kovin harmaalta ja vaatimattomalta, varsinkin kun vaatteet, hiukset ja meikki olivat todella ikävän ja homssuisen näköiset. Varmasti tietoinen ja laskelmoitu valinta näin jälkikäteen ajateltuna.
Varmasti kappaleen ja esittäjän erilaisuus ja selkeä erottuminen muista esityksistä sitten tehosivat äänestäjiin, ehkä jotkut halusivat äänestää nimenomaan Saksaa, jonka menestys on viimevuosina ollut niin vaisua. Kai siinä kappaleessa sitten oli jotain sellaista hienoa, jota en itse ymmärrä, ja joka vei sen voittoon. Jää nähtäväksi tuleeko tämä ajan kanssa avautumaan yhtään enempää.KUUNKUISKAAJAT OLI KAUNIIMMASTA PÄÄSTÄ JA KAPPALE/ESITYS HITSIN HYVÄ!!!!!! EN VOI TAJUTA,ETTEIVÄT PÄÄSSEET FINAALIIN... :(
TERKKUJA RANSKASTA! - ;)
CATHAR kirjoitti:
KUUNKUISKAAJAT OLI KAUNIIMMASTA PÄÄSTÄ JA KAPPALE/ESITYS HITSIN HYVÄ!!!!!! EN VOI TAJUTA,ETTEIVÄT PÄÄSSEET FINAALIIN... :(
TERKKUJA RANSKASTA!Sulla on selvästikin koti-ikävä;)
- 8)
CATHAR kirjoitti:
KUUNKUISKAAJAT OLI KAUNIIMMASTA PÄÄSTÄ JA KAPPALE/ESITYS HITSIN HYVÄ!!!!!! EN VOI TAJUTA,ETTEIVÄT PÄÄSSEET FINAALIIN... :(
TERKKUJA RANSKASTA!Taidat olla sokea jos kuunkuiskaajat olivat muka kauniimmasta päästä? Et tainnut katsoa mitään muuta esitystä? Paremman näköisiä naisesiintyjiä oli mm. Albanialla, Ukrainalla, Saksalla, Portugalilla, Azerbaizanilla, Romanialla, Georgialla... oikeastaan kaikilla (joilla oli naislaulaja). Myös kuiskailijoiden biisi täysin luokatonta murrerallatusta ja esitys jotenkin vaisu.
Saksan esityksessä hyvää oli todella nätti esiintyjä ja iloinen meno, mutta kappale oli keskinkertaisen huono. Ei olisi pitänyt voittaa.
Ukrainan biisi ehdottomasti parhaiten tehty, laulaja oli selvästi ammattilainen ja äänen lisäksi vielä laulajakin oli todella kaunis. - :)
Minulle jäi Saksan biisi mieleen kyllä ensikuulemalta, soi korvissa vieläkin.
- tilitau
EI ymmärrä kirjoitti:
Varmasti kappaleen ja esittäjän erilaisuus ja selkeä erottuminen muista esityksistä sitten tehosivat äänestäjiin, ehkä jotkut halusivat äänestää nimenomaan Saksaa, jonka menestys on viimevuosina ollut niin vaisua. Kai siinä kappaleessa sitten oli jotain sellaista hienoa, jota en itse ymmärrä, ja joka vei sen voittoon. Jää nähtäväksi tuleeko tämä ajan kanssa avautumaan yhtään enempää.no meillä on sitten hieman eriävä näkemys naiskauneudesta ja tavallisuudesta...nykyäänhän arkipäivää ja massaa tuppaavat olemaan enemmänkin nämä silikonia täyteen pumpatut ,puolialastomat glitterneitoset joihin verrattuna lena oli kyllä kaikkea muuta kuin tavallinen.. ikävää että musiikillinen korvasi on niin olematon ettet erota rytmejä toisistaan..
- jatsku
Mielestäni tämän vuoden euroviisuvoittaja Lena oli todella hyvä. Ja todella hyvä kun Lena voitti. Lenan kappale oli hyvän vauhdikas ja erillainen. :D
- sl2703
Saksan voitto oli yllätys. Itse pidin Romanian kappaleesta. Oli hyvä esitys.
- Mmmmanna
Juu, mustakin Lena oli hyvä, tosin omia suosikkeja saksan lisäks oli ranska, serbia ja turkki (: mutta nyt kun saksa voitti niin ainakin kehtaa lähtee sinne sit vaihtoon nyt syksyllä. :)
- rettiisii.
>ranska
Mikä ihme siinä perseenheilutuksessa oli hyvää? Aivan mautonta roskaa. Suomen biisikin olisi ollut parempi. - Anniterttu
rettiisii. kirjoitti:
>ranska
Mikä ihme siinä perseenheilutuksessa oli hyvää? Aivan mautonta roskaa. Suomen biisikin olisi ollut parempi.voittajat ja suosikit...makunsa kullakin ei siitä voi kiistellä ja raadit äänesti näin...että pulinat pois siihen nyt tyytyminen vuodeksi ja ensi vuonna uudestaan...ei meidän murinat auta näin se vaan on..lena kaunis nuori nainen..ja hastattelujen peruteella asiallinen ja reipas tyttö ..ei uskonut voittavansa ja shokissa oli voiton jälkeen ja aikoi miettiä tätä muuten on onnelinen voitostaan...nuorelle tytölle ehkä liian iso pommi..mutta kyllä hän reippaana tytönä selviää onnestaan...ja laulaa ja saa mainetta ainakin saksassa.
- köhköhköh
rettiisii. kirjoitti:
>ranska
Mikä ihme siinä perseenheilutuksessa oli hyvää? Aivan mautonta roskaa. Suomen biisikin olisi ollut parempi.No eikö kaikki euroviisubiisit ole aikamoista roskaa? :p Imho, Suomen biisi se vasta paskaa olikin. Ei mikään ihme, ettei päässyt edes finaaliin.
- CARCASSONNE66
köhköhköh kirjoitti:
No eikö kaikki euroviisubiisit ole aikamoista roskaa? :p Imho, Suomen biisi se vasta paskaa olikin. Ei mikään ihme, ettei päässyt edes finaaliin.
EIPÄ OLLU YHTÄÄN PASKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SAKSA IHAN PERSEESTÄ! SUOMI JA RANSKA BEST!!!!!! - vammaaaaa
Anniterttu kirjoitti:
voittajat ja suosikit...makunsa kullakin ei siitä voi kiistellä ja raadit äänesti näin...että pulinat pois siihen nyt tyytyminen vuodeksi ja ensi vuonna uudestaan...ei meidän murinat auta näin se vaan on..lena kaunis nuori nainen..ja hastattelujen peruteella asiallinen ja reipas tyttö ..ei uskonut voittavansa ja shokissa oli voiton jälkeen ja aikoi miettiä tätä muuten on onnelinen voitostaan...nuorelle tytölle ehkä liian iso pommi..mutta kyllä hän reippaana tytönä selviää onnestaan...ja laulaa ja saa mainetta ainakin saksassa.
eiköhän viisuissa olut vähän parempia esittäjiä ja lauluja kuin joku saksan voittolaulu,no,huh,huh !saksan esittämä biisi oli lastenlaulujebn tasoa,,surkea,,
- 0mbbu
Minun suosikkini oli Saksan biisi siitä asti, kun ensimmäisen kerran sen kuulin. Satellite biisi oli mukaansa vetävä ja hauska. Oli hyvä, että lavalle ei tungettu mitään sen kummempaa koreografiaa. Yksi miinus esiintymisessä oli. Satellite videossa Lenalla on normaalit huulet, mutta lavalle ne oli meikattu aika tummiksi :).
Rakastan pirteitä ja iloisia biisejä, joten tämä suoritus osui nappiin. Voisi jopa sanoa, että tämä oli parempi kuin Alexander Rybakin voittolaulu. Toivottavasti Lena tekee lisää tämän tyyppisiä lauluja. - kesän lapsi
Ihanaa , että saadaan nuorta piristystä euroviisuihin. OLI TODELLA ilo katsella reipasta esitystä. Suon Saksalle voiton , koska edellisestä on pitkä aika, lisää tällaisia laulajia kaivataan. ONNEA SINULLE LENA.
Suomesta ensi vuonna nuori kilpailija laulamaan , saadaanpa mekin jälleen iloita voitosta.esim ANNA PUU. - eurofani:)
Saksan kappale oli ihan mukava, mutta minun lempparini oli Moldova ja Azerbaijan. :)
- tärkeilyneuvos
Azerbaijan? Onko se jokin Mustanaamion isoisoisän syntymäkylä? Sehän on Aserpaitsani tai Azerbaidzhan
- Esa H.
Ehkei tosiaan ollut mikään ennakkosuosikki eikä ehkä paraskaan, mutta vetosi (ikäisiinsä?) äänestäjiin. Kuten mainitsit, Saksan voitosta on jo aikaa. Onnea saksalaisille! Harmi vaan, että piti esittää englanniksi.
Itse olisin ollut iloinen Ruotsin menestyksestä, jos kappale olisi ollut hyvä. Nyt vaan ei vakuuttanut.- azerbaijan
Azerbaijan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Hyvä saksa!
Ei saksan biisi nyt parhaimmasta päästä ollut mutta kyllä minä sitä kannatin, kerrankin jokin muu kappale voitti kuin ne tekemällä tehdyt esitykset missä laulussa ei ole mitään ihmeellistä. Se Azarbaizanin kappale esimerkiksi oli pelkkää esitystä, kappale itsessään jääny mieleen paitsi juuri ja juuri se drip drop drap kohta. Muistan enemmänkin se "dramaattisen" esityksen mitä laulaja veti, jopa paremmin kuin itse laulua. Kaikissa esityksissä se lavashow oli se päälimmäinen asia, itse kappale oli toissijainen juttu. Muutenkin tänä vuonna oli todella surkeat kapapleet, huonommat kuin viime vuonna. Alkaa meneen vähitellen usko euroviisuihin.
Saksan ja ranskan kappaleet olivat hyviä. Ranskan varsinkin oli ihastuttava ja menevä kesäbiisi, vaikka esityksessä taas se räpin perseen pyöritys on pakko olla läsnä mikä nyt minusta on tylsää, mutta kyllähän ne hyvän shown piti :D Mutta ei tänä vuonna tosiaan yksikään biisi ollut ylitse muiden. Oli hyvin tasapaksua porukkaa.... - Ovo Hopa
Mun mielestä Saksa on hyvä vitsi, samaa kastia kuin Serbia, Venäjä, Ranska ja Kreikka. Ihan pirtee tyttönen, joka paikallisesta ylioppilastutkinnosta huolimatta ei osaa lausua pätkääkään englantia. Mutta se tietysti meitä suomalaisia kansallisesta huonosta itsetunnosta kärsiviä riemastuttaa! Enää ei tarvitse hävetä pääministerin tai entisen formulasankarin tankerointia. Oma suosikkini viisuissa oli Turkki, siinä oli vähän samaa kuin toissavuoden biisissänsä.
Raadeille voi sanoa hyvästi. Pisteet menee samalla tavalla naapureille, vaikka puolet potista on raadilta. Huvittavaa oli Jaana Pelkosen ja Asiantuntija-Askon paheksuvat kommentit, kun Balkanin maat antoivat toisilleen pojoja, ja Kypros Kreikalle. Kun Pohjoismaat antoivat toisilleen pisteitä, ne olivat "solidaarisia". Hah.- Romaniaa <3
Romanialla oli mun mielestä tosi hyvä kappale
- xc
Romaniaa <3 kirjoitti:
Romanialla oli mun mielestä tosi hyvä kappale
koska kaikki suomalaisten äänet menevät jollekin kilpailijalle, jolloin se voi pudottaa Suomen pois.
joko tästä aletaan oppia vai ei?
- yksi huonoimmista
biiseistä. Biitti oli läpi kappaleen sama, Lenalla ei ollut edes ääntä eikä melodiasta ollut tietoakaan, laulun sanatkin olivat kuin jonkun 12v. tytön päästä revittyjä. Lisäksi hän esiintyi kuin kuset olisi housuissa. Hyi olkoon. Aina euroviisuissa voittaa mädät kappaleet. Olihan siellä parempaakin tarjolla. No joo, ei ihme kun miettii, että suurin osa maailman ihmisistä on epämusikaalisia. Ties vaikka voittaja olisi sovittu etukäteen sillä Saksa rahoitti viisuja isolla kädellä.
- ................
Ja minua ärsyttää ihan helevet*sti kun ne sinfoniaorkesterissa soittavat pellet luulevat olevansa maailman ainoita musikaalisia ihmisiä!
- hebb
................ kirjoitti:
Ja minua ärsyttää ihan helevet*sti kun ne sinfoniaorkesterissa soittavat pellet luulevat olevansa maailman ainoita musikaalisia ihmisiä!
Minun mielestä saksa oli hieman tylsä...itse kannatin espanjaa:) entä te?
- armenia
hebb kirjoitti:
Minun mielestä saksa oli hieman tylsä...itse kannatin espanjaa:) entä te?
Olen samaa mieltä.Saksan kappale mitäänsanomaton. Pidin hyvin paljon Espanjan kappaleesta.
- 14+8
SAKSA FUR IMMER
- saksasaaaaasasas
vaikka joku voittaisi paska esityksillään,huonoin..ja muut olisivat paljon parempia vaihtoehtoisena..jne. täällä foorumissa jokainen mielistelee,joo,se oli paras mikä voittaa,vaikka olisi mongoloidin pieru..ihan sama,niin se onkin paras,niin,jee,,voi teitä räkänokkia,sanokaa mielipiteenne,oikea sellainen...mielistely on,sanonko mistä? saksa ei tosiaankaan ollut paras voittamaan euroviisuissa,,olisi ollut oikeasti jonon hännillä.
- Foppe
Mitä väliä jos Ruotsi tippui ja mitä Suomelle kävi. Ei ole niin tärkeät kisat. Ja eikö muutenkin naapurimaata pitäisi kannustaa. Aivan uskomattoman typerää hakea lohtua tuollaisesta, että Ruotsi tippui... Ruotsalaiset kannustaa aina suomalaisia ja mitä suomalaiset tekee? Hohhoijaa... Kasva aikuiseksi
- ww3t5WRFSFSF
ai kannustaa vai? Ja mistähän niin päättelet? Ruotsalaiset on ihan yhtä onnellisia siitä kun Suomi ei pärjää kuin mekin siitä etteivät he....
- Jaa näinköhän?
ww3t5WRFSFSF kirjoitti:
ai kannustaa vai? Ja mistähän niin päättelet? Ruotsalaiset on ihan yhtä onnellisia siitä kun Suomi ei pärjää kuin mekin siitä etteivät he....
Höpö höpö. Esimerkiksi kun olympialaisissa Ruotsi putosi jääkiekon mitalipeleistä ja Suomi ei, ruotsalaiset siirtyivät Suomen kannattajiksi ja iltapäivälehdet kansalaisten kommentteja myöten onnittelivat Suomea pronssista. Ruotsi ei todellakaan kilpaile Suomen kanssa yhtä kiihkeästi kuin Suomi Ruotsin, ruotsalaisilla on samanlainen "isoveli"-asenne suomalaisiin kuin suomalaisilla virolaisiin.
- Foppe
ww3t5WRFSFSF kirjoitti:
Ainakin kaikki ruotsalaiset ketä tiedän kannustaa suomea yleensä jääkiekossa jos ruotsalaiset eivät enää ole mukana.
- dykv
Minusta saksan biisi oli ihan kiva. Tyttö oli pirteähkö ja aidon oloinen, mikä oli ehkä se syy minkä takia hän kohosi hiukan useimpien yläpuolelle. Jos joku sanoo että Saksan biisi oli huono ja mitäänsanomaton... en voi vastata kuin, että ehkä niin mutta huonojen joukossa vähemmilläkin avuilla pärjää. Euroviisujen taso hipoo maan rajaa. Melkein alastomat barbit ja kenit levittelee haarojaan lavalla samalla kun toiset tekee taustalla volttia...
Minun mielestäni alastomuudessa ja rivoudessa ollaan menty muutenkin jo liian pitkälle populaarikulttuurissa ylipäätään. Joskus se oli seksikästä uutta ja hienoa. Mutta kun kaikki on jo otettu pois mitä ottaa voi, niin mitä odotettavaa enää katsojille jää? Nykyisiltä artisteilta puuttuu liian usein tyylintaju. On tyylikkäämpää ja seksikkäämpää vihjata hiukan, vilauttaa säärtä tai jotain, kuin paljastaa avoimesti kaikki. Pornoa tulee joka tuutista ja siihen turtuu. Eikä se minusta ole taidetta!
Euroviisut eivät ole enää pitkään aikaan olleet kovin vakavasti otettava tai edes mielenkiintoinen tapahtuma, minkä parhaat artistitkin tuntuvat huomanneen ja kiertävät tapahtuman kaukaa. Jotain radikaaleja uudistuksia tarvittaisiin, jotta elähtänyt tapahtuma saataisiin taas voimiinsa!- ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Niin täähän olikin niin puhtonen tytteli mitä nyt on aivan alasti esiintynyt vastikään tv:ssä ja sehän ei tuonut pisteitä yhtään? Eihän?
- eikkkss
Miksiii joku saksa hyh. :s
Turkki, Kreikka ja Israel oli myös hyviä-.... - ...
Saksan biisi ei ollu kyll todellakaa siitä parhaasta päästä.. todella tylsä.. :p
- S.Pukk.
Kappale ei ehkä täydellinen,
mutta seksikkään oloinen
esiintyjä, esileikkistä se
alkaa. Mielikuviin
tuli heti pääseminen
hänen kanssaan
mielipuuhiini.
- Juhis666
Euroviisuvoitto meni tänä vuonna Saksaan ja voittokappale on juuri valmistunut myös karaokevideona!
Kotikaraoken harrastajat saavat ladattua omansa seuraavista nettikaupoista:
NetAnttila Download: http://download.netanttila.com/karaokevideo/Lena/Satellite/0F384720-4C3F-413B-A421-20936DAE9460/
Mtv3 Download: http://download.mtv3.fi/karaokevideo/Lena/Satellite/0F384720-4C3F-413B-A421-20936DAE9460/ Kyllä paras voitti, kerrankin. Alussa, kun Saksan johto kasvoi muutamaankymmeneen pisteeseen näytti aivan siltä, että Lena pyörtyisi.. :D Oli mukava katsoa, kun voittaja oli aidosti ymmällään voitostaan eikä ollut vain perinteinen tylsä "Jee, mä voitin" -tyyppi!
- 12+1
Kiva biisi voitti, mutta paras oli ehdottomasti Turkki! Voisikohan tuon kommentaattori Jaana Pelkosen vaihtaa johonkin värikkäämpään ihmiseen... Pelkonen on äärimmäisen tylsää kuunneltavaa ja hänellä ei ole koskaan omia mielipiteitä esitettävänä. Eli uusia ihmisiä juontohommiin!!!!!
- maggio
Näytti siltä kuin tyttö olisi ollut pilvessä tai sitten oli ottanut muutaman rauhoittavan. Mutta hyvinhän siinä lopulta kävi.
- lllllllllllleeeeeena
en kyllä voi ymmärtää miten ihmeessä se voitti! Tylsä!
- euroviisukko
Saksa oli ehdottomasti paras. Hyvä kappale, laulettu englanniksi ja hyvä laulaja.
Suomella oli ihan käsittämätön esitys ja kappale. Tuollaista mustalaishumppaa mitä nämä Suomen ladyt esitti, ei kuunnella kuin Kaustisten pelimannijuhlilla ja ei ilmeisesti silläkään kauan. Juhlathan ovat kuulman konkurssin partaalla. Pitäs ymmärtää se, että esim. virret ei ole hyvää/huonoa musiikkia. Tosiasia on, että esim. virret kuuluu kirkkoon, ei euroviisuihin. Sama koskee tätä Suomen kansanmusiikkirallia. Tämä kuuluu kansanmusiikkijuhliin, ei euroviisuihin. Eli ei sen enempää euroviisuihin kuin virret.
Toivotaan, että ensi vuonna Suomea ei edusta Enskan ja Hanskin liikennelaulu lapsille. - tajutkaa jo
en tajua teitä ketkä oli serbian kannalla omat kaveritkin kannusti sitä musta se oli toooooosi huono iha skeida enkä tajuuu mite se päääs finaaliiii oma suosikki oli saksa ja azerbaijan ne oli nuorekkaita ja tosi hyviä kappaleita pitäisi ihmisten jo tajua että euroviisu humapt on unohdettu ja on aika siiirtyy etee päi tai ehkä euroviisut ei ole mummojen ohjelma!
- gfjfgjjgh
saksan voittaja on lyhyesti P.A.S.K.A.
- hra 47
HELI KAJO Osloon, niin olis Suomikin pärjänny !!!
Siis H.K : n "musiikillinen ilme" olisi ollut hyvin paljon
Saksan kaltainen ja vieläpä tietysti englanniksi laulettuna !
Kikkelis kokkelis, miks ei kansa näin halunnut ?
Oma vika !Mulla on kai erikoinen musiikkimaku tai massasta poikkeava, mutta tuos saksan esitys oli todella surkea. Ei ymmärrä... no kuten tuli todettua, ei kai sitten kuulukkaan ymmärtää...
- GeeGea
JeppeU kirjoitti:
Mulla on kai erikoinen musiikkimaku tai massasta poikkeava, mutta tuos saksan esitys oli todella surkea. Ei ymmärrä... no kuten tuli todettua, ei kai sitten kuulukkaan ymmärtää...
Munkin mielestä Saksan esitys oli surkea. Eihän siinä ollut mitään erikoista, ihan tylsä.
- fkate
Höh, mä en yhtään tykänny tosta Saksan esityksestä. Itse olin Armenian puolella.
- cookiespot
Minusta myös iha oikea voitti, saksan biisi oli energinen ja ainakin erottu niitten itkuvirsien joukosta. Laulutyyli kuulosti hiukan Lily Allenilta. Ja Satellite ei edes kuulosta miltään euroviisu biisiltä, joten eipä ollut ihme että voitti. Tuntu että melkein tämän vuoden kaikki esiintyjät oli semmosia ihme balladeja ja nyyh. Miksi niitä pitää aina laittaa , ei edes viitsi kohta kahtoa yhtään tulevaa euroviisua ku tietää että on vain jotain balladeja. Ranskaki oli kielttämättä ihan hyvä, menevä kesä biisi muttei minusta mitään voittaja ainesta siinä ollut.
Kuunkuiskaajat oli oikeasti syvältä niin että pffff. Heli Kajo olisi hakannut kaikki sata nolla. Eikö Eläkeläisillä ollu maksettu keikka Oslossa viisupäivänä? ;D
- .................
RANSKAn olisi pitänyt voittaa! Saksan biisi ihan berberistä... tylsä ja ärsyttävä biisi. Laulu erityisesti harvinaisen ärstyttävän kuuloista, ja laulajakin semisti ärsyttävän näköinen.
- vihainen.fi
Hirveetä paskaa...
- 2+16
>RANSKAn olisi pitänyt voittaa!
Ranskan renkutus naurettavine lavapelleilyineen oli koko kisan pohjanoteeraus. Uskomatonta kuraa. - Cipralex
2+16 kirjoitti:
>RANSKAn olisi pitänyt voittaa!
Ranskan renkutus naurettavine lavapelleilyineen oli koko kisan pohjanoteeraus. Uskomatonta kuraa.Joku saksa meni ja voitti... euroviisut ovat pahasti lässähtäneet..
Sakasn laulu oli ihan tavallinen, tylsä ja siinä oli typerät sanoitukset...
Olisin toivonut, että Kreikka, Turkki, Bosnia tai Espanja voittaa... israelin laulussa oli ihanat sanat :D
BTW minusta on tyhmää, että naapurimat äänestävät toisiaan.... Minusta kansan pitäisi äänestää sitä, mistä oikeasti tykkää, eikä sillä periaatteella, että " no äänestänpäs ruotsia,k un se on tuossa naapurissa"
- <3
JEEE!!!! SAKSA VOITTI,SE OLIKIN MUN EUROVIISUSUOSIKKI. :)
- pumppuluumu
Saksa oli huippu< 3
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703169
- 622515
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562146Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942065- 551972
- 421604
- 401570
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141263EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391188- 61103