Ankdamin ahvenainen testi...

Niin_noI

Näilläkin sivuilla harhailee omasta minästään "hieman" epätietoisia sukankuluttajia. Nämä urhot (ja kaksi ylpeää "ladya") näyttävät olevan jostakin syystä hyvin vihaisia ja he yrittävät vain häiritä keskustelua Suomen järjettömästä (kieli)politiikasta. Keinoja näyttävät olevan uhkailu, nimimerkkien ivaaminen ja valehtelu, ihan vain muutamia mainitakseni.

Olen huolissani näistä kansalaisista ja yritänkin auttaa heitä kykyni mukaan. Alla on lista, miten suomalaiset joistakin asioista ajattelevat.

Sinä urhea sukankuluttaja, pohdipas, mitä ne mahtavat tarkoittaa... Sen pitäisi aika selvästi osoittaa sinulle se, että oletko suomalainen, ruotsalainen vai peräti ahvenanmaalainen - niinpä tunnet itsesi ja tiedät mihin ryhmään kuulut. Siten sinun vihasi kenties lauhtuu hiukan tai peräti häviää kokonaan.

1. Harva suomalainen hyväksyy pakkoruotsin.
2. Harva suomalainen näkee Suomen kaksikielisenä.
3. Harva suomalainen hyväksyy Ahvenanmaan rasismin suomalaisia kohtaan.
4. Harva suomalainen hyväksyy Suomen rasistisen (kieli)politiikan.
5. Harva suomalainen hyväksyy YLEn vahvan ruotsalaisuuden.
6. Harva suomalainen hyväksyy YLEn suomalaisen ohjelmiston ja henkilöstön vähentämisen vahvan ruotsalaisuuden takia.
7. Harva suomalainen hyväksyy Ruotsin raa'at toimet suomalaisuuden hävittämiseksi Pohjolasta.
8. Harva suomalainen vihaa Suomen ruotsalaisia tai ruotsalaisia.
9. Harva suomalainen tuntee olevansa Suomen ruotsalainen.

No, miten meni, vähensikö tämä epätietoisuuttasi?
Erityisesti olisin kiinnostunut Ahvenaisen, Ankdamin, Minkin, hardonin, Tapion, Freyn, Pärlemorin, Peppu.Reinon, yks.surun, Juha.Salmivaaran ja hännän huipuksi ruotsalaisuuden neron, Agitaattori Puntarpään mietteistä.
Pyydän anteeksi, jos joku itsensä urheaksi ruotsalaiseksi mieltäväksi ja vahvaa ruotsalaisuutta vaativaksi jäi tältä listalta pois.


Joko YLE on SVT?
HS = Röyhkeää lehtimiestaidottomuutta!
Iltalehti nyt = Pakkoruotsi aina!
Olen allerginen Närpiön tomaateille.
Sanonpa vielä yhden asian: Ahvenanmaa

21

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfk1967

      1. Harva suomalainen hyväksyy pakkoruotsin.

      Hyväksyn, lisää pakollisuutta kouluaineisiin.

      2. Harva suomalainen näkee Suomen kaksikielisenä.

      Näen. Karjalasta katsoen näyttää tietysti erilaiselta.

      3. Harva suomalainen hyväksyy Ahvenanmaan rasismin suomalaisia kohtaan.

      Ahvenanmaan tulisi olla 2-kielinen.

      4. Harva suomalainen hyväksyy Suomen rasistisen (kieli)politiikan.

      ?

      5. Harva suomalainen hyväksyy YLEn vahvan ruotsalaisuuden.

      En tiedä onko se kuinka vahva, mutta FSTltä tulevat ohjelmat ovat piristävä poikkeus muuten aika tasapaksuun TVtarjontaan. Muuten tulisi vain tangomarkkinoita ja salkkareita.

      6. Harva suomalainen hyväksyy YLEn suomalaisen ohjelmiston ja henkilöstön vähentämisen vahvan ruotsalaisuuden takia.

      ?

      7. Harva suomalainen hyväksyy Ruotsin raa'at toimet suomalaisuuden hävittämiseksi Pohjolasta.

      Sellaista on aika hankala hyväksyä, mikä on vain kirjoittajan päässä.

      8. Harva suomalainen vihaa Suomen ruotsalaisia tai ruotsalaisia.

      Tältä palstalta niitä löytyy.

      9. Harva suomalainen tuntee olevansa Suomen ruotsalainen.

      Miten he liittyvät suomenruotsalaisiin?

      • Niin_noI

        Kuinkahan näiltä ylpeiltä ruotsalaisilta sujuisi suomalaisena oleminen?

        Innostuisiko esimerkiksi rautaako, Turpa tai Tapsa asiasta? Pärlemor tai Ankdam?

        Eniten minua kuitenkin kiinnostaisi se, josko Stefan Wallin, Astrid Thors tai U-M Wideroos pystyisivät olemaan suomalaisina edes 30 sekuntia...


        Opiskelkaa sitä historiaa!


        Joko YLE on SVT?
        HS = Röyhkeää lehtimiestaidottomuutta!
        Iltalehti nyt = Pakkoruotsi aina!
        Olen allerginen Närpiön tomaateille.
        Sanonpa vielä yhden asian: Ahvenanmaa


      • jfk1967
        Niin_noI kirjoitti:

        Kuinkahan näiltä ylpeiltä ruotsalaisilta sujuisi suomalaisena oleminen?

        Innostuisiko esimerkiksi rautaako, Turpa tai Tapsa asiasta? Pärlemor tai Ankdam?

        Eniten minua kuitenkin kiinnostaisi se, josko Stefan Wallin, Astrid Thors tai U-M Wideroos pystyisivät olemaan suomalaisina edes 30 sekuntia...


        Opiskelkaa sitä historiaa!


        Joko YLE on SVT?
        HS = Röyhkeää lehtimiestaidottomuutta!
        Iltalehti nyt = Pakkoruotsi aina!
        Olen allerginen Närpiön tomaateille.
        Sanonpa vielä yhden asian: Ahvenanmaa

        olet varmaan provo, mutta suomalaisia ovat.

        Mielestäni se, joka rupeaa jakamaan kansalaisia A- ja B-luokan sellaisiin, kuten sinä nyt teet, ei ansaitsisi asua yhteisessä Suomessamme.

        Ulos Suomesta kaikki kielikiihkoilijat, niin suomen kuin ruotsinkielisetkin! Olette alinta porukkaa yhdessä muiden vihaporukoiden kanssa.

        Minä näen vain yksilöitä, jotka ovat vastuussa omista teoistaan. On turha tulla kitisemään, jos "hurrit" kiusaavat, kun ihmisen menestykseen vaikuttaa pääosin vain ihminen itse. Ns. luusereihin on populistien helppo vaikuttaa, koska osaavat puhua niin yksinkertaisesti.

        Esim. pakkoruotsista ja ruotsin asemasta voidaan ja on syytäkin kriittisesti keskustella, mutta se kaikki muu mikä on tälle palstalle pesiytynyt on todella vastenmielistä.

        Populistit ovat siis joko fiksuja (=laskelmoivia) tai tyhmiä.


      • Niin_noI
        jfk1967 kirjoitti:

        olet varmaan provo, mutta suomalaisia ovat.

        Mielestäni se, joka rupeaa jakamaan kansalaisia A- ja B-luokan sellaisiin, kuten sinä nyt teet, ei ansaitsisi asua yhteisessä Suomessamme.

        Ulos Suomesta kaikki kielikiihkoilijat, niin suomen kuin ruotsinkielisetkin! Olette alinta porukkaa yhdessä muiden vihaporukoiden kanssa.

        Minä näen vain yksilöitä, jotka ovat vastuussa omista teoistaan. On turha tulla kitisemään, jos "hurrit" kiusaavat, kun ihmisen menestykseen vaikuttaa pääosin vain ihminen itse. Ns. luusereihin on populistien helppo vaikuttaa, koska osaavat puhua niin yksinkertaisesti.

        Esim. pakkoruotsista ja ruotsin asemasta voidaan ja on syytäkin kriittisesti keskustella, mutta se kaikki muu mikä on tälle palstalle pesiytynyt on todella vastenmielistä.

        Populistit ovat siis joko fiksuja (=laskelmoivia) tai tyhmiä.

        Anteeksi ruotsalainen, mutta kuka jakaa kansalaisia eri kasteihin tai kuten sinä sanoit, A- ja B-luokan kansalaisiin.
        Ette ole koskaan finnejä ettekä fennoja, olette omasta mielestänne ruotsalaisia! On siis suomalaisia ja ruotsalaisia.

        Kun nyt olet pahimmat paineet vapauttanut, niin yrittäisitkö perustella sen, että miksi suomalaisten ei kuuluisi saada normaalia länsimaista (kieli)politiikkaa, jollaista mm. kaikki naapurimaammekin niin menestyksekkäästi harjoittavat?

        Tiedän kyllä sen, että miten suomalaiset tuohon vastaisivat!


        Joko YLE on SVT?
        HS = Röyhkeää lehtimiestaidottomuutta!
        Iltalehti nyt = Pakkoruotsi aina!
        Olen allerginen Närpiön tomaateille.
        Sanonpa vielä yhden asian: Ahvenanmaa


      • jfk1967
        Niin_noI kirjoitti:

        Anteeksi ruotsalainen, mutta kuka jakaa kansalaisia eri kasteihin tai kuten sinä sanoit, A- ja B-luokan kansalaisiin.
        Ette ole koskaan finnejä ettekä fennoja, olette omasta mielestänne ruotsalaisia! On siis suomalaisia ja ruotsalaisia.

        Kun nyt olet pahimmat paineet vapauttanut, niin yrittäisitkö perustella sen, että miksi suomalaisten ei kuuluisi saada normaalia länsimaista (kieli)politiikkaa, jollaista mm. kaikki naapurimaammekin niin menestyksekkäästi harjoittavat?

        Tiedän kyllä sen, että miten suomalaiset tuohon vastaisivat!


        Joko YLE on SVT?
        HS = Röyhkeää lehtimiestaidottomuutta!
        Iltalehti nyt = Pakkoruotsi aina!
        Olen allerginen Närpiön tomaateille.
        Sanonpa vielä yhden asian: Ahvenanmaa

        Olen suomenkielinen suomalainen, enkä hyväksy tuollaista vastenmielistä kirjoittelua.

        "Kun nyt olet pahimmat paineet vapauttanut, niin yrittäisitkö perustella sen, että miksi suomalaisten ei kuuluisi saada normaalia länsimaista (kieli)politiikkaa, jollaista mm. kaikki naapurimaammekin niin menestyksekkäästi harjoittavat? "

        Suomalaiset ovat niin älykkäitä, että eivät ole perässähiihtäjiä, kuten sinä. Suomalaiset osaavat käyttää omia aivojaan, eivätkä tee päätöksiään sen perusteella mitä jossain muussa maassa tehdään. Käytä sinäkin omia aivojasi!

        Kuinka monta suomenruotsalaista tunnet? Eli mihin perustat kantasi, että suomenruotsalaiset eivät ole yhtä suomalaisia kuin sinä (?) ja minä? Annapa tulla...


      • Niin_noI
        jfk1967 kirjoitti:

        Olen suomenkielinen suomalainen, enkä hyväksy tuollaista vastenmielistä kirjoittelua.

        "Kun nyt olet pahimmat paineet vapauttanut, niin yrittäisitkö perustella sen, että miksi suomalaisten ei kuuluisi saada normaalia länsimaista (kieli)politiikkaa, jollaista mm. kaikki naapurimaammekin niin menestyksekkäästi harjoittavat? "

        Suomalaiset ovat niin älykkäitä, että eivät ole perässähiihtäjiä, kuten sinä. Suomalaiset osaavat käyttää omia aivojaan, eivätkä tee päätöksiään sen perusteella mitä jossain muussa maassa tehdään. Käytä sinäkin omia aivojasi!

        Kuinka monta suomenruotsalaista tunnet? Eli mihin perustat kantasi, että suomenruotsalaiset eivät ole yhtä suomalaisia kuin sinä (?) ja minä? Annapa tulla...

        On ihan sama hyväksytkö sinä Suomen järjettömän (kieli)politiikan arvostelemisen, ruotsalainen. Toki suomalaiset saavat, varsin pian, normaalin länsimaisen (kieli)politiikan, jollaista mm. kaikki naapurimaammekin niin menestyksekkäästi harjoittavat. Katsos, suuri suomalainen enemmistö saa aivan varmasti haluamansa. Älykäs ei alistu...


        Joko YLE on SVT?
        HS = Röyhkeää lehtimiestaidottomuutta!
        Iltalehti nyt = Pakkoruotsi aina!
        Olen allerginen Närpiön tomaateille.
        Sanonpa vielä yhden asian: Ahvenanmaa


      • fy fan
        jfk1967 kirjoitti:

        Olen suomenkielinen suomalainen, enkä hyväksy tuollaista vastenmielistä kirjoittelua.

        "Kun nyt olet pahimmat paineet vapauttanut, niin yrittäisitkö perustella sen, että miksi suomalaisten ei kuuluisi saada normaalia länsimaista (kieli)politiikkaa, jollaista mm. kaikki naapurimaammekin niin menestyksekkäästi harjoittavat? "

        Suomalaiset ovat niin älykkäitä, että eivät ole perässähiihtäjiä, kuten sinä. Suomalaiset osaavat käyttää omia aivojaan, eivätkä tee päätöksiään sen perusteella mitä jossain muussa maassa tehdään. Käytä sinäkin omia aivojasi!

        Kuinka monta suomenruotsalaista tunnet? Eli mihin perustat kantasi, että suomenruotsalaiset eivät ole yhtä suomalaisia kuin sinä (?) ja minä? Annapa tulla...

        Mie tunne lähinnä yhe suomenruottalaise joka esi-isä on baltian saksalainen.

        Mut ku mite se voi ruottalainen olla jos esi-isät puhu saksaa eikä ruotsia?


      • finn--
        jfk1967 kirjoitti:

        Olen suomenkielinen suomalainen, enkä hyväksy tuollaista vastenmielistä kirjoittelua.

        "Kun nyt olet pahimmat paineet vapauttanut, niin yrittäisitkö perustella sen, että miksi suomalaisten ei kuuluisi saada normaalia länsimaista (kieli)politiikkaa, jollaista mm. kaikki naapurimaammekin niin menestyksekkäästi harjoittavat? "

        Suomalaiset ovat niin älykkäitä, että eivät ole perässähiihtäjiä, kuten sinä. Suomalaiset osaavat käyttää omia aivojaan, eivätkä tee päätöksiään sen perusteella mitä jossain muussa maassa tehdään. Käytä sinäkin omia aivojasi!

        Kuinka monta suomenruotsalaista tunnet? Eli mihin perustat kantasi, että suomenruotsalaiset eivät ole yhtä suomalaisia kuin sinä (?) ja minä? Annapa tulla...

        ainakin huomannut sen asian että jos sanot ruotsinkielistä täällä suomalaiseksi,niin hyvin äkkiä he korjaavat asian ja sanovat olevansa suomenruotsalaisia.

        Tämä asia on näyttänyt olevan heille tärkeä,he eivät näytä pitävän siitä että heitä sanoo suomalaisiksi.


      • finn-- kirjoitti:

        ainakin huomannut sen asian että jos sanot ruotsinkielistä täällä suomalaiseksi,niin hyvin äkkiä he korjaavat asian ja sanovat olevansa suomenruotsalaisia.

        Tämä asia on näyttänyt olevan heille tärkeä,he eivät näytä pitävän siitä että heitä sanoo suomalaisiksi.

        Tällä palstalla ruotsinkielisiä kutsutaan yleensä ruotsalaisiksi ja sen he korjaavat kertomalla olevansa suomenruotsalaisia.


      • miten on
        ahvennainen kirjoitti:

        Tällä palstalla ruotsinkielisiä kutsutaan yleensä ruotsalaisiksi ja sen he korjaavat kertomalla olevansa suomenruotsalaisia.

        Englanniksi se on "swedish-speaking finn" joka tarkoittaa ruotsia puhuvaa suomalaista. Ruotsiksi se on "finlandssvenskar" joka tarkoittaa Suomen ruotsalaista eli siis Suomessa asuvaa ruotsalaista.

        On huolestuttavaa että Suomessa henkilöllä saa Ahvenanmaan Apartheidin lisäksi olla myös Ruotsin kansalaisuus.

        Venäjän kansalaisuus on vielä OK mutta ei Ruotsin.


      • jfk1967
        finn-- kirjoitti:

        ainakin huomannut sen asian että jos sanot ruotsinkielistä täällä suomalaiseksi,niin hyvin äkkiä he korjaavat asian ja sanovat olevansa suomenruotsalaisia.

        Tämä asia on näyttänyt olevan heille tärkeä,he eivät näytä pitävän siitä että heitä sanoo suomalaisiksi.

        koskaan huomannut

        Tuo on sitä tyypillistä p...aa mitä fennot suoltavat tänne. Luulisi teilläkin oleva jonkinlainen vastuu kirjoituksistanne...!


    • Keine Lust

      Minä olen suomalais-saksalainen. Minulla on pankkitilillä 20 miljoonaa euroa käyttörahaa. Minä tuen saksankielen pakollistamista.

      Pakkosaksa jokaiseen Pohjoismaahan!

      Skandinaavin tulee kumartaa Teuttonia joka on Skandipelleille kaiken rakentanut.

      Mennestyksekkäät "skandit" kuten Mannerheim, Kekkonen ja Kamprad ovat kaikki sukujuuriltaan saksalaisia.

      • jfk1967

        Kommst du aus Nord oder Sud-Deutschland?


      • Oktoberfest
        jfk1967 kirjoitti:

        Kommst du aus Nord oder Sud-Deutschland?

        Sud-Deutschland.


      • jfk1967
        Oktoberfest kirjoitti:

        Sud-Deutschland.

        Ich habe M viele besuch. Kannst du wirklich suddeutsche (bayerische) verstehen? Ich besuchte fruhlingsfest vor ein paar jahren. Weisst du ob fruchlingsfest 2010 schon vorbei ist?


      • jfk1967
        jfk1967 kirjoitti:

        Ich habe M viele besuch. Kannst du wirklich suddeutsche (bayerische) verstehen? Ich besuchte fruhlingsfest vor ein paar jahren. Weisst du ob fruchlingsfest 2010 schon vorbei ist?

        Tämä "saksankielinen" kirjoitti Etelä-Saksan samalla tavoin väärin kuin minä...Copy-Paste rulettaa!

        Nappasi ja kelattu ylös...


      • jfk1967 kirjoitti:

        Tämä "saksankielinen" kirjoitti Etelä-Saksan samalla tavoin väärin kuin minä...Copy-Paste rulettaa!

        Nappasi ja kelattu ylös...

        Minä olen ahvenanmaalainen ja ylpeä siitä. Olen tänne mantereelta muuttanut ja olen myös ylpeä äidinkielestäni, joka on suomi. Ihmisen arvo ei ole äidinkielestä kiinni, kieli on kommunikointia varten. Täällä Ahvenanmaalla käytän ruotsia, siellä mantereella useimmiten suomea.


      • Antiaffena
        ahvennainen kirjoitti:

        Minä olen ahvenanmaalainen ja ylpeä siitä. Olen tänne mantereelta muuttanut ja olen myös ylpeä äidinkielestäni, joka on suomi. Ihmisen arvo ei ole äidinkielestä kiinni, kieli on kommunikointia varten. Täällä Ahvenanmaalla käytän ruotsia, siellä mantereella useimmiten suomea.

        Kyllä se ihmisarvo siellä Ahneidenmaalla on juuri kielestä kiinni! Suomenkieliset ovat ali-ihmisiä, paitsi jos ovat ahvenaisen tapaan ruskeakielisiä nöyristelijöitä.


      • Antiaffena kirjoitti:

        Kyllä se ihmisarvo siellä Ahneidenmaalla on juuri kielestä kiinni! Suomenkieliset ovat ali-ihmisiä, paitsi jos ovat ahvenaisen tapaan ruskeakielisiä nöyristelijöitä.

        Tapanani ei ole nöyristellä ja tässä tapauksessa en tiedä ketä minun pitäisi nöyristellä. Viihdyn täällä, minulla on perhe ja hyvä työpaikka. Teen samaa työtä kuin mantereella asuessani ja jos en viihtyisi täällä voisin muuttaa mantereelle. Ei minun tarvitse ketään nöyristellä.


      • punkki_is_not_dead
        ahvennainen kirjoitti:

        Tapanani ei ole nöyristellä ja tässä tapauksessa en tiedä ketä minun pitäisi nöyristellä. Viihdyn täällä, minulla on perhe ja hyvä työpaikka. Teen samaa työtä kuin mantereella asuessani ja jos en viihtyisi täällä voisin muuttaa mantereelle. Ei minun tarvitse ketään nöyristellä.

        Ahvenanmaan kansalliseläin. Kuumehoureissasi koet olosi lokoisaksi Affenanmaalla.


      • Tätä mieltä
        ahvennainen kirjoitti:

        Tapanani ei ole nöyristellä ja tässä tapauksessa en tiedä ketä minun pitäisi nöyristellä. Viihdyn täällä, minulla on perhe ja hyvä työpaikka. Teen samaa työtä kuin mantereella asuessani ja jos en viihtyisi täällä voisin muuttaa mantereelle. Ei minun tarvitse ketään nöyristellä.

        Näyttää pahalta tuo ahvennaisen nöyristely siitä, että ihmisiä kohdellaan siellä Ahvenanmaalla samanarvoisesti, kun me kaikki jo tiedämme tilanteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      148
      1833
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      130
      1731
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1477
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1193
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      64
      1138
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1123
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      219
      965
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      63
      777
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      720
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      191
      704
    Aihe