Ehkäisyrengas, ehkäisylaastari vai pillerit?

mitämitä?

Eli näiden vertailua, plussaa ja miinusta. Mitä suosittelisitte itse eniten?

4

730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fr

Aika paha mennä vertailemaan ja suositellahan ei kukaan voi.

Kaikissa on samat mahdolliset sivuvaikutukset. On täysin yksilöstä kiinni mikä sopii vai sopiiko mikään. Pillereissä on enemmän muistamista, kun pitää (ainakin lähes) joka päivä ottaa. Laastarin ja renkaan vaihtaminen uuteen tehdään harvemmin. Näissä kahdessa myös hormonit vapautuvat tasaisemmin eli jatkuvasti, kun pillereissä hormoniannos tulee kerran päivässä nostaen hormonitasot aina välillä pilviin. Toisille juuri tämä aiheuttaa ongelmia.

Itse oon tykänny pillereistä, mut eihän ne kaikille sovi. Vaan eipä sovi välttämättä rengas tai laastarikaan.

• nnnnnn654

rengas paras, ite käytin aikasemmin pillereit mut oli pakko vaihtaa ku unohdin jatkuvasti. Renkaita nyt menossa vasta toinen kuukausi, mutta tyytyväinen olen ollut kun sen vaan voi "unohtaa" kolmeksi viikkoa ja ei tarvi enempää ajatella asiaa... miinuksena se että mulla ainaki 3.viikolla tuntuu et rengas alkaa tulemaan ulos, mut senhän saa nopeasti takas työnnettyä.

Joskus aattelin ehkäisylaastarista mut siitä oli aikaa sitten hirveä haloo, muistaakseni sen takia on ihmisiä kuollut, en ole ihan varma... Siitä syystä en sitä halua/suosittele kellekkään.. Käytin sitäkin kyllä vähän aikaa, mut saattaa irrota jos vaik peppuun laitat kun housut ottaa pois nopsaan..

• hyih

en ainakaan suosittelisi laastaria kenellekkään.
      jotenkin tosi epämääräinen.
      vaihtaminen on hankalaa...paikkaakin tulisi vaihdella.minulla ainakin irtosi todella helposti. suihkussakin käyminen stressasi juuri irtoamisen pelon takia. myös laastarista jäävät jäljet olivat ällöttäviä...samat kun mitä jää normaaleista laastareista laastarin ympärille.
      jotenkin tämä vaihtoehto vain hankaloitti elämää suuresti.

• Anonyymi

Vanha kesu mutta...

No jojaisella eri mielipide, mutta sanonpa töhän omani.
        Mun mielestä laastari on tosi hyvä, ellei ole sellainen että ei jaksa tai muista muutenkaan aina ottaa ditä pilleriä tai syystä taikka toisesta ei halua rengasta. Vaihtaminen on tosi helppoa mun mielestä, riippuen mihin laitat. Tottakai se on hankalaa baihtaa jos laitat tyyliin peppuun, tai alaselkääb. Mutta joslaitat käsivarteen, tai mahaan nii eihän se vaihto nyt niin hankalaa ole. Helposti irtikin lähtee. Ja senhän saa laittaa takasin, tai jos ei saa, niin voi ottaa uuden laittaa ellei ohjeissa toisin sanota. Riiåpuu kuinka näkyvälle paikalle laitat laastarin, mistä näkyis jäljet. En usko kuitenkaan, että sulla ihan ihokin lähtee irti siinä. Tietysti kaikille ei käy kaikki, joillekkin ei taas mikäön. Tää oli siis vaan mun mielipide.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4024
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3056
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      389
      2179
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1919
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1871
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1747
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1629
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1387
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1240
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1201
    Aihe