Painojen suuruus bodauksessa

Hauiksen kasvattaja

Bodauksessa ei tärkeintä ole tietenkään nostetut painot vaan lihaksen koko, mutta eihän se lihas pilipali painoilla mihinkään kasva.

Jos esim. joskus haluaisi käsivartensa olevan 40 cm alhaisella rasvaprosentilla, niin miten isoiksi painot hauiskäännössä suurin piirtein pitäisi pyrkiä kasvattamaan.

Säännöllisesti en ole treenannutkaan, mutta jokseenkin kauan hauiskäännössä semmoisia 30-35 kg painoja heiluttanut. Painot varmaan pitäisi pystyä tuplaamaan, että patti kasvaisi, vai mitä?

15

8048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr B

varmaan tarkoitat 30-35 kilon lukemalla pitkän tangon hauiskääntöä etkä 30-35 kilon käsipainoa per käsi? Kyllä se painojen tuplaaminen saisi hauiksen näyttämään aikas mahtavalta eli karkeasti varmaan olisi odotettavissa 10-20 sentin lisäystä "pattiin" riippuen lähtötasosta.

• mää
        hifi kirjoitti:

kellään nuista ei oikeasti ole yli 60cm hauis näkeehän sen heti.Sama se mitä ne nuilla netti sivuilla kusettaa

monet ammattilaisbdaritkin käyttää sitä vaikka se on kiellettyä. Sitä pistät habaan niin suurenee heti ja paljon.

40 cm haba? No jo vaatimattomat tavotteet! Eiköhän tommonen riuku tule nostamalla pelkkää tankoa.

• HÖNÖ!
        mää kirjoitti:

monet ammattilaisbdaritkin käyttää sitä vaikka se on kiellettyä. Sitä pistät habaan niin suurenee heti ja paljon.

40 cm haba? No jo vaatimattomat tavotteet! Eiköhän tommonen riuku tule nostamalla pelkkää tankoa.

* Hogan on 201 cm
        * Steiner ei oo "ku" n. 185 cm, mutta pirun massiivinen!
        * Hoeberl 195 cm
        * Sapp 200 cm

Isoja korstoja!!!!!

• treenaaja

Itellä hauis noin 39-40cm ja painot noin 35-42,5 kg riippuen sarjan pituudesta. Aika mahdotonta sanoa mitään kiloja ja ympärysmittaa, koska kaikki kehittyy vähän eri tavalla. Ite oon viime aikoina pyrkiny vaan keskittymään hyvään tekniikkaan ja nagatiiviseen vaiheeseen, ennemmin kuin tuijottamaan kiloja.

Niin ja ite oon 190/ noin 92-94kg, rasva.prosentista ei oo mitään tietoa.

• Mr B

suuria toistomääriä varmaankin, koska massaa löytyisi varmaan 50-60 kilon vääntämiseen
        (n. 7 toistoa). Ja tuo 35-42,5 kiloa tarkoittanee siis pitkää tankoa/mutkatankoa???

Itellä mitat 183/78 ja vääntelen mutkatangolla
        40-45 kilolla (6-7 toistoa). Hauis on noin 38 cm, kun se mitataan käsivarren ollessa vartalon sivulla/kyljessä.

• hifi
        Mr B kirjoitti:

suuria toistomääriä varmaankin, koska massaa löytyisi varmaan 50-60 kilon vääntämiseen
        (n. 7 toistoa). Ja tuo 35-42,5 kiloa tarkoittanee siis pitkää tankoa/mutkatankoa???

Itellä mitat 183/78 ja vääntelen mutkatangolla
        40-45 kilolla (6-7 toistoa). Hauis on noin 38 cm, kun se mitataan käsivarren ollessa vartalon sivulla/kyljessä.

hauis noin 50cm.hauis tangolla 85kg 6-8 toistoa päivästä riippuen.

• Mr B
        hifi kirjoitti:

hauis noin 50cm.hauis tangolla 85kg 6-8 toistoa päivästä riippuen.

löytyy sitten 110-120 kiloa...

• Ronan

Mittani on 176/76, hauis 38cm. Rasvaprosentti alhainen. 18.5kg'n (välillä 21kg punteilla toistot 4-6) käsipainoilla teen n.4 sarjaa, toistot välillä 6-10, mutkatangossa on romua päivästä riippuen 42-47kg ja toistot n.6-8 (n.4sarjaa). Teen aina hauiksen viimeisenä.

• Itse

42 cm on haban ympärys, ja tällä hetkellä tangolla 60 kg sarjaa ja kääntöä 28,5 kg käsipainoilla semmosta 5 toiston sarjaa. Painoa on 96, ja laiha en todellakaan ole. Käsiin sitä rasvaa vaan ei jostain syystä kerry.

• mää

noin mitätön haba ja kuitenkin 60 kiloa tangossa. taidat keinua oikeen kunnolla että saat painot ylös? Muuten toi epäsuhta ei oo selitettävissä. Mun haba on vähän yli 45cm ja käytän samoja painoja suorassa tangossa (mikä muuten on se ainoa oikea väline tässä hommassa). rasvaprossa noin 9.

• -----
        mää kirjoitti:

noin mitätön haba ja kuitenkin 60 kiloa tangossa. taidat keinua oikeen kunnolla että saat painot ylös? Muuten toi epäsuhta ei oo selitettävissä. Mun haba on vähän yli 45cm ja käytän samoja painoja suorassa tangossa (mikä muuten on se ainoa oikea väline tässä hommassa). rasvaprossa noin 9.

Mutkatanko on parempi. Suoralla tangolla kipeytyy vaan ranteet.

• mää
        ----- kirjoitti:

Mutkatanko on parempi. Suoralla tangolla kipeytyy vaan ranteet.

tee suoralla tangolla habaa, tai rannekääntöä. Ja jatka kovaa runkkaamistasi!

• Almost Hopeless

painan 65 ja teen 45 kg:lla 8:n sarjoja,eli samassa suhteessa vaan korstot ;D.En ole habaa just mitannut,viimeksi 35,nyt kai enemmän.ou jee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2832
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2712
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2332
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1648
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1563
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1485
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1246
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe