M50b25 kone. ajan paljon pätkä ajoa (min 2-10km) ja tosi usein putkesta tulee hirveä höyrypilvi.. onko tää normaalia tai tyyppi juttu ku nestettä ei kuitenkaan häviä nimeksikään niinku että olis "taas" kansi vikaa. öljyssä ei ole vettä eikä toisin päin,pitkän ajon jälkeen ei mitää tule putkesta (hiushalkeama lämpölaajenis kii???) ihmetyttää vaan ku vedättää sen 2km ja usvaa tulee pitkä vana ja sit parkis auto peittyy siihen.. :/ kalseina aamuina varsinkin.
Volvossa hävisi pätkä ajossa nestettä vain sen pätkäajon takia,(20-100km päivässä ei hävikkiä ollu) osaisko joku selittää ilmiölle syyn?
Höyrypilvi pakoputkesta??
16
5762
Vastaukset
- esson veijo
"Volvossa hävisi pätkä ajossa nestettä vain sen pätkäajon takia" Ei ehjästä moottorista häviä nesteet, oli ajo pätkää tai pitkää.
- frangröbba
condenssivettä pakarissa
- 98m,hgh
juu normaalista ilmiöstä tossa motissa kyse, älä kiihdytttele kylmällä koneella..
- höyryä
98m,hgh kirjoitti:
juu normaalista ilmiöstä tossa motissa kyse, älä kiihdytttele kylmällä koneella..
Mutta sitä minä ihmettelin kun ajoin kaupungissa uuden diesel Mersun perässä niin aina kun läksi liikennevaloista kiihdyttämään tuli molemmista pakoputkista vettä kuin olisi puutarhaletkulla laskenut, näki vesijuovista minne oli mennyt.
- höyryhävittäjä
98m,hgh kirjoitti:
juu normaalista ilmiöstä tossa motissa kyse, älä kiihdytttele kylmällä koneella..
ihan tosi??? kerro tarkemmin mistä johtuu?
- höyryhävittäjä
98m,hgh kirjoitti:
juu normaalista ilmiöstä tossa motissa kyse, älä kiihdytttele kylmällä koneella..
"juu normaalista ilmiöstä tossa motissa kyse, älä kiihdytttele kylmällä koneella.. "
Tätä just meinaan miksi se olis normaalia jos nestettä häviää kuitenkin ku toinen taas sanoo että rikki on.. mitä erityistä tossa motissa sit on et tekee ton?
"Pakoputkesta tulee saman verran vettä kuin kulutat polttoainetta.
Kylmään putkistoon tiivistyy paloprosessissa syntynyt vesi ja se sieltä
lorottelee esim. liikennevaloista lähdettäessä. Kun putkisto on tarpeeksi
kuuma, niin sen rakenteelisiin sopukoihin kertynyt vesi höyrystyy
esim. parkkipaikalla auton seistessäkin. " toi kyl sopii kuvaukseen eihän 10min ajolla putki ja varsinkaan sen eristeet kunnolla lämpene ja lopulta sitä vettä kertyy ja kertyy. Mitähä katit tykkää saatika lambda "vesisuihkusta"?
Voiko valkoista mönjää kertyä öljykorkkii lyhyellä ajolla siis jos venttiilikoppaki jää vaan "haaleaksi" niin tiivistyykö sinnekkin vettä? Kun välillä sielä on ja välillä ei ja tikussa ei oo mitää.. - fdghsdfgh
höyryä kirjoitti:
Mutta sitä minä ihmettelin kun ajoin kaupungissa uuden diesel Mersun perässä niin aina kun läksi liikennevaloista kiihdyttämään tuli molemmista pakoputkista vettä kuin olisi puutarhaletkulla laskenut, näki vesijuovista minne oli mennyt.
katalysaattori sen tekee, ei vaatallista eikä kivaa.
- M52B28
höyryhävittäjä kirjoitti:
"juu normaalista ilmiöstä tossa motissa kyse, älä kiihdytttele kylmällä koneella.. "
Tätä just meinaan miksi se olis normaalia jos nestettä häviää kuitenkin ku toinen taas sanoo että rikki on.. mitä erityistä tossa motissa sit on et tekee ton?
"Pakoputkesta tulee saman verran vettä kuin kulutat polttoainetta.
Kylmään putkistoon tiivistyy paloprosessissa syntynyt vesi ja se sieltä
lorottelee esim. liikennevaloista lähdettäessä. Kun putkisto on tarpeeksi
kuuma, niin sen rakenteelisiin sopukoihin kertynyt vesi höyrystyy
esim. parkkipaikalla auton seistessäkin. " toi kyl sopii kuvaukseen eihän 10min ajolla putki ja varsinkaan sen eristeet kunnolla lämpene ja lopulta sitä vettä kertyy ja kertyy. Mitähä katit tykkää saatika lambda "vesisuihkusta"?
Voiko valkoista mönjää kertyä öljykorkkii lyhyellä ajolla siis jos venttiilikoppaki jää vaan "haaleaksi" niin tiivistyykö sinnekkin vettä? Kun välillä sielä on ja välillä ei ja tikussa ei oo mitää..Pätkäajossa on bemulla ja monilla muillakin merkeillä ominaista, että öljykorkkiin tulee "majoneesia".
Esim. bemun kuutosissa on iso öljytila eikä öljy ehdi lämpiämään 100 asteeseen, jotta vedet huohottuisivat kaikki pois.
Yleensä pitkä ajosiivu putsaa öljykorkin.
Vesihän sinne palotilaan tulee ohipuhalluskaasuista joissa on palamisprosessin vuoksi vettä joukossa.
Nesteen vähittäinen katoaminen voi johtua monista syistä, vuotopaikkoja on monia. Ei se aina ole kansivika! - höyryhävittäjä
M52B28 kirjoitti:
Pätkäajossa on bemulla ja monilla muillakin merkeillä ominaista, että öljykorkkiin tulee "majoneesia".
Esim. bemun kuutosissa on iso öljytila eikä öljy ehdi lämpiämään 100 asteeseen, jotta vedet huohottuisivat kaikki pois.
Yleensä pitkä ajosiivu putsaa öljykorkin.
Vesihän sinne palotilaan tulee ohipuhalluskaasuista joissa on palamisprosessin vuoksi vettä joukossa.
Nesteen vähittäinen katoaminen voi johtua monista syistä, vuotopaikkoja on monia. Ei se aina ole kansivika!Kiitoksia järkeenkäypästä ja selventävästä vastauksesta!! Teki mielenrauhaa kummasti :) ja joo ei oo näkyny majoneesia ku ajoin 100km 250km/h Noh ehkä liioittelen :D tai no miks ei onhan kysees BMW!
höyryhävittäjä kirjoitti:
Kiitoksia järkeenkäypästä ja selventävästä vastauksesta!! Teki mielenrauhaa kummasti :) ja joo ei oo näkyny majoneesia ku ajoin 100km 250km/h Noh ehkä liioittelen :D tai no miks ei onhan kysees BMW!
Joo, kyllä höyryää kun on sopiva ilma.
Parhaiten ilmiön saa aikaiseksi koleahkola säällä (vielä kun on sumua), kun ajelee joko rauhallisesti, tai sitten pääsee pitkähköllä moottorijarrutuksella (esim. mäessä) jäähdyttämään pakoputkiston, ja sitten antaa moottorille riittävästi poltettavaa, eli sen mitä 12 sylinteriä vähänkään pystyy käyttämään... Siinä taustapeilin maisema on sellainen, että aremmat pysähtyvät tiensivuun.- nogayman
höyryhävittäjä kirjoitti:
Kiitoksia järkeenkäypästä ja selventävästä vastauksesta!! Teki mielenrauhaa kummasti :) ja joo ei oo näkyny majoneesia ku ajoin 100km 250km/h Noh ehkä liioittelen :D tai no miks ei onhan kysees BMW!
eikait tojo vetänyt sua kun 250 km/h pääsit lol
Pakoputkesta tulee saman verran vettä kuin kulutat polttoainetta.
Kylmään putkistoon tiivistyy paloprosessissa syntynyt vesi ja se sieltä
lorottelee esim. liikennevaloista lähdettäessä. Kun putkisto on tarpeeksi
kuuma, niin sen rakenteelisiin sopukoihin kertynyt vesi höyrystyy
esim. parkkipaikalla auton seistessäkin.- biistii
syy on PROVO!!!!! pelkkää PROVOA suollatte! ei bmw:ssä vikoja ole...
- biistii
jostain syystä joku amis on keksinyt käyttää minun nimimerkkiä mutta voin kertoa että höyry kylmällä ja puolilämpöisellä koneella TÄYSIN normaalia.. tätähän esiintyy vasta suuremmilla moottoreilla 2,5l ->.. pienemmissä kattiloissa ei pala tarpeeksi bensiiniä jotta näkyviä määriä höyryä syntyisi..
- duol
reikä männässä?fiik ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2327087IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its1653710- 1711775
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)721595- 701134
- 1261091
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61017Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte127923Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy205904- 102863