Potentiaalini?

Rautapeikko

Tässäpä olis vähän kysyttävää kokeneemmille nostajille, jotka tietävät voimailusta oman kokemuksen kautta enemmän kun tämmöinen internetistä tietonsa hankkinut nuori tyyppi. Elikkä jos olen ennen treenailuja nostanut penkistä 70 kiloa, ja vajaan vuoden jälkeen nousee 100 kiloa, paljonko mahdollisesti pystyn nostamaan lopulta vuosien treenien jälkeen, eli missä vaiheessa tulee se viimeinen seinä vastaan? Oma arvio olisi tuossa 150 kilon tienoilla. Tässähän voisi arvuutella myös kyykkyä, mavea, riveä sun muita liikkeitä, mutta jos yksinkertaisuuden vuoksi keskittyisi ainoastaan tuohon penkkiin.

Statsit:
Paino 70kg, pituus 175cm, ikä 20v, pena 100kg, kyykky 120kg (syvä), mave 150kg

11

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 66-v

      Näkemättä ja testaamatta on mahdotonta sanoa mitään.
      Riippuu niin monesta asiasta.

      Itse en ole koskaan treenannut penkkiä mutta yhtenä esimerkkinä voisin mainita poikani.

      15-vuotisena, hieman yli 70-kiloisena, punnersi 120kg.
      Vuosia myöhemmin tulos asettui 140-kiloon. Oma paino silloin 90kg.
      Ei hän tosin penkkiin keskittynyt mutta nosteli kuitenkin.
      Harjoitusohjelmaa vaihtelemalla olisi kehitys jatkunut mutta lisäkilot ovat aina tiukassa.

      Pitempään jatkuessa täytyy varautua myös taantumakausiin. Välillä menee varmasti useita kuukausia ilman kehitystä. Saattaa mennä koko vuosikin.
      Silloin olisi ajoissa etsittävä uusia virikkeitä mutta niistä huolimatta taantumia tulee.
      Mielestäni seinä on väärä ilmaisu.

      Kyykyssä ja mavessa vaikuttaa rakenne ja varsinkin luusto huomattavasti.
      Samoin siihen mennessä harrastettu liikunta. Missä kunnossa sidekudokset ovat. Miten uskaltaa ryhtyä kuormittamaan.

      Itselläni esimerkiksi on lyhyet jalat, samanpituisiin verrattuna - 5 - 10cm ja pitkät kädet. Syliväli 10cm päälle oman pituuden.
      Mavessa saan tasoitusta aloituksessa noin 10cm verrattuna johonkin toiseen saman pituiseen.
      Vaikuttaa jo pirukseen. Tätä ei olisi pitänyt tunnustaa!

      • Rautapeikko

        Eihän tarkkaa lukemaa ole mitenkään mahdollista tietää, mutta kai nyt jotain summittaista voi arvailla. Esimerkiksi 200 kiloon en varmasti pysty ikinä ellen laita aamupuurooni vähän muutakin kuin voisilmän. Ja jos olen sataseen päässyt vuodessa, niin eiköhän siihen tule vielä melko reilusti kiloja lisää. Jollakin tuolla välillä sen lopullisen tuloksen on oltava. Luulen olevani kohtalaisen lahjakas, koska olin ilman treenaustakin lähes kaikkia kavereitani vahvempi, nopeampi ja kestävämpi. Mutta toisaalta, harvat heistä ovat mitään urheilijoita.

        Kiitos kumminkin asiantuntevasta vastauksesta.


      • 66-v
        Rautapeikko kirjoitti:

        Eihän tarkkaa lukemaa ole mitenkään mahdollista tietää, mutta kai nyt jotain summittaista voi arvailla. Esimerkiksi 200 kiloon en varmasti pysty ikinä ellen laita aamupuurooni vähän muutakin kuin voisilmän. Ja jos olen sataseen päässyt vuodessa, niin eiköhän siihen tule vielä melko reilusti kiloja lisää. Jollakin tuolla välillä sen lopullisen tuloksen on oltava. Luulen olevani kohtalaisen lahjakas, koska olin ilman treenaustakin lähes kaikkia kavereitani vahvempi, nopeampi ja kestävämpi. Mutta toisaalta, harvat heistä ovat mitään urheilijoita.

        Kiitos kumminkin asiantuntevasta vastauksesta.

        Juniorini tulos nousi 6:ssa viikossa 85:stö 120:een vaikka se tuntuu joitakin ärsyttävän.
        Seuraavat 20kg veivät muutaman vuoden. Ei tosin siihen panostanut mutta kävi salilla kuitenkin.

        Jos näkemättä täytyisi arvailla niin muutamassa vuodessa, treeneistä riippuen, kyykyn 180kg ja maven 200 olisi mielstäni realistisia tavoitteita.


      • Piikki perseeseen
        66-v kirjoitti:

        Juniorini tulos nousi 6:ssa viikossa 85:stö 120:een vaikka se tuntuu joitakin ärsyttävän.
        Seuraavat 20kg veivät muutaman vuoden. Ei tosin siihen panostanut mutta kävi salilla kuitenkin.

        Jos näkemättä täytyisi arvailla niin muutamassa vuodessa, treeneistä riippuen, kyykyn 180kg ja maven 200 olisi mielstäni realistisia tavoitteita.

        ..öhöm, näkemättä ja testaamatta niin enpä usko että 15-vuotias juniorisi nosti tulostaan 35 kiloa 6-viikossa. Mikä saatanan tarve täällä on tulla feikkaamaan juttuja jota ei edes itse usko.

        Paras kohta edellisessä postauksessasi "vaikka se tuntuu joitakin ärsyttävän". Sulla taitaa olla Bulgarialaisen sikafarmarin mutanttilapsi adoptoituna jolla on kehitys 10 vuotta muita ikäisiään edellä mutta hän kuolee painon nousuun 30 vuotiaana.


      • 66-v
        Piikki perseeseen kirjoitti:

        ..öhöm, näkemättä ja testaamatta niin enpä usko että 15-vuotias juniorisi nosti tulostaan 35 kiloa 6-viikossa. Mikä saatanan tarve täällä on tulla feikkaamaan juttuja jota ei edes itse usko.

        Paras kohta edellisessä postauksessasi "vaikka se tuntuu joitakin ärsyttävän". Sulla taitaa olla Bulgarialaisen sikafarmarin mutanttilapsi adoptoituna jolla on kehitys 10 vuotta muita ikäisiään edellä mutta hän kuolee painon nousuun 30 vuotiaana.

        Sinä saat luulla mitä haluat!

        Jos joku asia ei kuulu omaan kokemuspiiriin niin se ei todista etteikö sitä ole olemassa.

        Junior on nyt 36-vuotinen teknisen fysiikan DI. Ollut ammatissaan 11-vuotta.

        Harrastaa melontaa, vaelluksia, jääseinäkiipeilyä ja laitesukellusta.
        Käy salilla jos aikaa riittää mutta parin kuukaudenkin taukojakin on.

        Sopii taas aloittaa epäily!


      • <<Jargon>>
        Piikki perseeseen kirjoitti:

        ..öhöm, näkemättä ja testaamatta niin enpä usko että 15-vuotias juniorisi nosti tulostaan 35 kiloa 6-viikossa. Mikä saatanan tarve täällä on tulla feikkaamaan juttuja jota ei edes itse usko.

        Paras kohta edellisessä postauksessasi "vaikka se tuntuu joitakin ärsyttävän". Sulla taitaa olla Bulgarialaisen sikafarmarin mutanttilapsi adoptoituna jolla on kehitys 10 vuotta muita ikäisiään edellä mutta hän kuolee painon nousuun 30 vuotiaana.

        Joo eipä moiseen tuloksen kasvuun pysty edes kovalla roiaamisella ja silti joku teini jossain tekee moisen ihmeen. Sama kaveri kun vetäisi vaikka puolen vuoden testokuurin niin saattaisi penkkitulos nousta varmaan kolmeensataa kiloon! Kun nyt on kuitenkin olemassa tietyt reaaliteetit mitä tulee ihmisen fyysisyyteen ja lihasten/voimien kasvuun on turha tulla ihan selvää valhetta ede tänne kertoilemaan. Tietyssti tämä foorumi on kuuluisa siitä että kaikki sekopäät saavat täällä nimimerkin suojissa sepittää mitä ihmeellisimpiä juttuja ; )


      • tunnet
        66-v kirjoitti:

        Sinä saat luulla mitä haluat!

        Jos joku asia ei kuulu omaan kokemuspiiriin niin se ei todista etteikö sitä ole olemassa.

        Junior on nyt 36-vuotinen teknisen fysiikan DI. Ollut ammatissaan 11-vuotta.

        Harrastaa melontaa, vaelluksia, jääseinäkiipeilyä ja laitesukellusta.
        Käy salilla jos aikaa riittää mutta parin kuukaudenkin taukojakin on.

        Sopii taas aloittaa epäily!

        poikasi.. ;)


      • 66-v
        Piikki perseeseen kirjoitti:

        ..öhöm, näkemättä ja testaamatta niin enpä usko että 15-vuotias juniorisi nosti tulostaan 35 kiloa 6-viikossa. Mikä saatanan tarve täällä on tulla feikkaamaan juttuja jota ei edes itse usko.

        Paras kohta edellisessä postauksessasi "vaikka se tuntuu joitakin ärsyttävän". Sulla taitaa olla Bulgarialaisen sikafarmarin mutanttilapsi adoptoituna jolla on kehitys 10 vuotta muita ikäisiään edellä mutta hän kuolee painon nousuun 30 vuotiaana.

        Epäilijät voisivat kokeilla vaikkapa tempausta.

        Poikien SM-kisoissa junnu tempasi 16-vuotisena puolikyykkyyn 90kg.
        80kg meni raakana yli.
        Yhden talven treeneillä.
        Löytyy tilastoista.
        Kokeilkaa!

        Eikä ole edes hääppönen tulos.
        Pojan kummin junior teki 16-vuotisena kisoissa 75-sarjassa tempaus 100kg, työntö 120kg.
        Löytyy myös tilastoista.
        Kokeilkaa!

        Kumpikaan ei taatusti käyttänyt mömmöjä.
        Seuramme yksi mömmöheppu työnsi 15-vuotisena sarjassa 82,5kg 150kg.

        Hakekaa treeneissänne tehoa eikä pelkkää massaa!


    • sfhnfgbs

    • Rautasoturi

      130-135. Fakta.

    • että näin.....

      Maasta nousee 130kg mutta penkistä vaan hiton nolot 45 kg. Nyt olen penkkiäkin treenannut kuukauden kohtuu aktiivisesti mutta tulos ei juuri ota parantuakseen tuosta. Voi nousta 50kg jos oikein yrittää mutta ei varmaan enempää. Olis kiva saada jonkinmoinen tulos tuohon penkkiin mutta lukemattomista eri tavoista huolimatta se ei vaan parane.

      Joku siinä vaan kusee niin kuin leuan vedossakin joita en saa yhtään. Treenaan kyllä käsivarsia ja rintaa hienosti omasta mielestä ja selkä on vahva ja hyvin kehittynyt. Tuosta kiitos maastanostolle jonka tulos kehittyy tosi hyvin ja nopeasti.

      Itse olen mies 22v 167cm 69kg.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      149
      23954
    2. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      630
      23199
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      135
      13618
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      396
      9960
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      300
      7730
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      26
      5993
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      186
      3424
    8. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      13
      3005
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      77
      1979
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      117
      1681
    Aihe