Tötteröiden erot???

naisimmeinen

Onkos noissa alkoviautoissa niissä tötteiröissä millaisia kestävyys lämpö ym eroja. Niitä kun näkyy olevan erilaisia eri malleissa?
Esim. tuossa -02-03 Hymer 500 sarjalaisissa ja 600 sarjalaisissa on tuota erilaista muotoiluakin. Mites käytännössä vaikuttaa?
Mitä pitää huomioida esim. ajaessa tällaisella alkovimallilla? Saumat esim. kuoppaisilla teillä?( Nää maamme tiet kun on vähän mitä on)
Ja toinen mitä kysyisin, että mites onko millaiset erot autoina Dethleffs, Hymer ja Burstner kun puhutaan vm.2000- 05 esim lämpivyyttä ja eristemateriaalit ym. rakenteet.
Ihan tiedoista ja vinkeistä olisin kiitollinen, kuitenkin tuntuu olevan sen verran kokemusta täällä kirjoittavilla..

14

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haihui

      Kaikki noi on Hymer konsernin merkkejä. On niitä vielä monta muutakin merkkiä samassa konsernissa. Valmistettu eri tehtaissa ja eri suunnittelijoiden toimesta, vähä eri käyttäjäkuntaa ajatellen. Suomessa Hymeriä pidetään ns. parempana autona noihin muihin nähden. Dethleffs on suomen eniten myyty merkki, ja kaksoispohja mallit talvipaketilla varustettuna (lisävaruste) toimivat talviolosuhteissa hyvin. Bürstner on lisännyt suosiotaan käyttäjien keskuudessa viime vuosina. Bürstnerin kaksoispohjamallit ovat kanssa talvikelpoisia talvipaketin asentamisen jälkeen.
      Kaikissa matkailukoreissa esiintyy vanhemmiten, etenkin talviajossa nitinöitä ja natinoita, silti korit kestävät normaaleissa käyttötilanteissa hyvin 20 vuotta, ylikin.

      • paikkaansa? Nuo merkit ovat suurimmat kilpailijat keskenään. Tiedän joidenkin merkkien yhdistyneen mutten usko Dethleffsin ja Hymerin avioituneen. En myöskään usko Bürstnerin noihin yhdistyneen. Veikkaan väitettäsi disinformaatioksi eli humpuukiksi kotimaisella kielellä.

        Sen sijaan kaikki nuo merkit ovat varteenotettavia kun ollaan valitsemassa matkailuautoa.


      • ei jäsen
        karva.naamari kirjoitti:

        paikkaansa? Nuo merkit ovat suurimmat kilpailijat keskenään. Tiedän joidenkin merkkien yhdistyneen mutten usko Dethleffsin ja Hymerin avioituneen. En myöskään usko Bürstnerin noihin yhdistyneen. Veikkaan väitettäsi disinformaatioksi eli humpuukiksi kotimaisella kielellä.

        Sen sijaan kaikki nuo merkit ovat varteenotettavia kun ollaan valitsemassa matkailuautoa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8850298/42605046


      • Hymerin omistamia
        karva.naamari kirjoitti:

        paikkaansa? Nuo merkit ovat suurimmat kilpailijat keskenään. Tiedän joidenkin merkkien yhdistyneen mutten usko Dethleffsin ja Hymerin avioituneen. En myöskään usko Bürstnerin noihin yhdistyneen. Veikkaan väitettäsi disinformaatioksi eli humpuukiksi kotimaisella kielellä.

        Sen sijaan kaikki nuo merkit ovat varteenotettavia kun ollaan valitsemassa matkailuautoa.

        tieto pitää täsmälleen paikkansa. Kaikki mainitut merkit kuuluvat samaan Hymer konserniin. Niissä on myös paljon yhteistä suunnitteluakin ja yhteisiä komponentteja sehän tuo selviä säästöjä valmistajalle. Niitä myydään vain eri kanavien kautta kuten samojen konsernien tuotteita autopuolellakin vrt. VW- Skoda - Seat tai Peugeot -Citroen jne.
        Katso tarkempia tietoja saksalaisesta Wikipediasta http://de.wikipedia.org/wiki/Hymer


      • 25490

        omistussuhde on sama. Erwin Hymerin firma on ostanut matkan varrella paljonkin muita valmistajia.
        Autojen korien rakenneratkaisut eivät kuitenkaan ole samoja. Hymer esim on jo 25-30 vuotta käyttänyt teräskehikkoa ja vaahtoeristettä. joka ei vety. Nuokin kaksi muuta merkkiä tekivät ja edelleenkin tekevät autoja perinteisellä vaunurakenteella eli puurimat ja styrox. Eroja on myös Detskun ja Bürstnerin eri mallisarjojen välillä. Hymerit on kaikki vettymättömiä


      • naisimmeinen
        25490 kirjoitti:

        omistussuhde on sama. Erwin Hymerin firma on ostanut matkan varrella paljonkin muita valmistajia.
        Autojen korien rakenneratkaisut eivät kuitenkaan ole samoja. Hymer esim on jo 25-30 vuotta käyttänyt teräskehikkoa ja vaahtoeristettä. joka ei vety. Nuokin kaksi muuta merkkiä tekivät ja edelleenkin tekevät autoja perinteisellä vaunurakenteella eli puurimat ja styrox. Eroja on myös Detskun ja Bürstnerin eri mallisarjojen välillä. Hymerit on kaikki vettymättömiä

        Mitä tarkoitat vettymättömällä?


      • Hörhölä
        naisimmeinen kirjoitti:

        Mitä tarkoitat vettymättömällä?

        Kuinka "sattumalta" osuikaan noin erilaisilta nimimerkeiltä muutaman kuukauden välein viestit.

        "vuodesta 91" kirjoittaa: "Detflessin moottorit huonoja. Niissä on moottorit huonoja ei kestä. Tuirbot ja laatikot hajoo. kaksi senmerkkistä riitti. Siksi en osta enää Detflessiä vaan Brustnerin tai Hymerin vaikka mielummin. ne kestää vparemmin"

        "naisimmeinen" kirjoittaa: "Tötteröiden erot??? Onkos noissa alkoviautoissa niissä tötteiröissä millaisia kestävyys lämpö ym eroja. Niitä kun näkyy olevan erilaisia eri malleissa?
        Esim. tuossa -02-03 Hymer 500 sarjalaisissa ja 600 sarjalaisissa on tuota erilaista muotoiluakin. Mites käytännössä vaikuttaa?
        Mitä pitää huomioida esim. ajaessa tällaisella alkovimallilla? Saumat esim. kuoppaisilla teillä?( Nää maamme tiet kun on vähän mitä on)
        Ja toinen mitä kysyisin, että mites onko millaiset erot autoina Dethleffs, Hymer ja Burstner kun puhutaan vm.2000- 05 esim lämpivyyttä ja eristemateriaalit ym. rakenteet.
        Ihan tiedoista ja vinkeistä olisin kiitollinen, kuitenkin tuntuu olevan sen verran kokemusta täällä kirjoittavilla.."

        Noista viesteistä voi etsiä yhteneväisyyksiä/eroavaisuuksia. Kumpia löytyy enemmän? Sattumaltako?


      • eroja on yhteistä on
        naisimmeinen kirjoitti:

        Mitä tarkoitat vettymättömällä?

        ilmenee kosteusvaurioita. Hymerissä ja puolalaisessa Poksissa on todellakin samantapainen seinien materiaali. Ns. styroks eristeissäkin on eroja, nekin ovat muuttuneet sitten vanhan ajan valkeasta murenevasta perinteisestä styroksista. Täysin ylivoimasta materiaalia ei ole, jokaisella on hyvät ja huonot puolensa ja siksi eri valmistajat käyttävätkin hieman erilaisia rakenteita. Hymer konsernin tuotteissa - vaikka ovatkin eri merkkisiä - löytyy myös paljon saman tyyppisiä ratkaisuja ja osia. Kehityskeskus on yhteinen ja tietojen vaihtoa konsernin sisällä tapahtuu. Kuitenkin jokaisella merkillä on omat piirteensä, joita se tuo voimakkaasti esille mainonnassaan. Ja uskolliset merkin kannattajat totta kai niihin uskovat. Tämähän on tarkoituskin.


      • kake 79
        eroja on yhteistä on kirjoitti:

        ilmenee kosteusvaurioita. Hymerissä ja puolalaisessa Poksissa on todellakin samantapainen seinien materiaali. Ns. styroks eristeissäkin on eroja, nekin ovat muuttuneet sitten vanhan ajan valkeasta murenevasta perinteisestä styroksista. Täysin ylivoimasta materiaalia ei ole, jokaisella on hyvät ja huonot puolensa ja siksi eri valmistajat käyttävätkin hieman erilaisia rakenteita. Hymer konsernin tuotteissa - vaikka ovatkin eri merkkisiä - löytyy myös paljon saman tyyppisiä ratkaisuja ja osia. Kehityskeskus on yhteinen ja tietojen vaihtoa konsernin sisällä tapahtuu. Kuitenkin jokaisella merkillä on omat piirteensä, joita se tuo voimakkaasti esille mainonnassaan. Ja uskolliset merkin kannattajat totta kai niihin uskovat. Tämähän on tarkoituskin.

        meillä Hymerissä juoksenteli talvisin hiiriä.
        Koskaan ei selvinnyt mistä hiiret sisälle pääsivät,mutta niin vain tulivat
        Onneksi pääsimme eroon siitä koslasta
        Kosteusvaurio oli takatallin seinässä.
        Ei ole yhtään parempi kuin muutkaan rakkineet.
        Ja alusta Fiat olikin sitten omalukunsa ,


      • 25490
        naisimmeinen kirjoitti:

        Mitä tarkoitat vettymättömällä?

        K: Mitä tarkoitat vettymättömällä?
        V: asunto-osan runkorakennetta eli teräskehikkoa ja vaahtoeristettä. Molemmat vettymättömiä.


      • ihan oikein
        25490 kirjoitti:

        K: Mitä tarkoitat vettymättömällä?
        V: asunto-osan runkorakennetta eli teräskehikkoa ja vaahtoeristettä. Molemmat vettymättömiä.

        , mutta kehikko on ruostuvata huonekaluputkea, ja uretaanikin vettyy ajan kanssa.


      • 1+2+3+4
        ihan oikein kirjoitti:

        , mutta kehikko on ruostuvata huonekaluputkea, ja uretaanikin vettyy ajan kanssa.

        Juuri äsken paloiteltiin 87 mallinen Hymer jonka alustatekniikka oli tullut tiensä päähän 320 tuhatta ajettuna. Korin putket ja eristeet olivat kuivia. Ja ne putket ei muuten ole huonekaluputkea vaan suojattua. Ainakin noissa vanhemmissa.
        Yhtä pitkäikäistä kuivaa kehikkoa ja rakennetta ei löydy muista 20 ikäisisstä tai nuoremmistakaan joissa on puurimat


      • ihan oikein
        1+2+3+4 kirjoitti:

        Juuri äsken paloiteltiin 87 mallinen Hymer jonka alustatekniikka oli tullut tiensä päähän 320 tuhatta ajettuna. Korin putket ja eristeet olivat kuivia. Ja ne putket ei muuten ole huonekaluputkea vaan suojattua. Ainakin noissa vanhemmissa.
        Yhtä pitkäikäistä kuivaa kehikkoa ja rakennetta ei löydy muista 20 ikäisisstä tai nuoremmistakaan joissa on puurimat

        , vaan kun puritte niin huomasitko että se suojaus on vaan jotakin maalia joka irtoaa, jonka jälkeen putket on umpiruosteessa. Ja putkien alapäissä ei ole edes reikiä joista kondenssivesi valuisi pois. Ja kun putkiin kertyy vettä, se jäätyy ja jos ei halkaise, niin ainakin pullistaa putket.
        Ja sitäpaitsi 87 mallissa seinissä on ihan tavallinen styroksi eristeenä, vain katossa on uretaani.


      • ripe 67
        ihan oikein kirjoitti:

        , vaan kun puritte niin huomasitko että se suojaus on vaan jotakin maalia joka irtoaa, jonka jälkeen putket on umpiruosteessa. Ja putkien alapäissä ei ole edes reikiä joista kondenssivesi valuisi pois. Ja kun putkiin kertyy vettä, se jäätyy ja jos ei halkaise, niin ainakin pullistaa putket.
        Ja sitäpaitsi 87 mallissa seinissä on ihan tavallinen styroksi eristeenä, vain katossa on uretaani.

        Miksei se tötterö voisi olla takapäässä?
        Onko pakko olla etupäässä ?
        On muuten kaunis keksintö .Varmaan joku Hesalainen on ensimmäisenä hokannut ,moisen tötterön.On varmaan mennyt viinaa paljon, kun on noin hienon tötterön keksinyt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      31
      2735
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      132
      2445
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      2031
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1843
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1356
    6. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1317
    7. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1294
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      997
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      144
      975
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      20
      923
    Aihe