Auto tulisi 4 henkiselle perheelle (2lasta 2 aikuista). Myös venettä pitäisi nyppiä ja peruutella aina keväällä ja syksyllä. Siihen ei oikein tunnu Saab 900 -93 teho riitävän ainakaan peruutellessa. Liikkeellelähtö myös hankalaa ja sutii usein, joten neliveto olisi tervetullut.
Olen katsellut eniten X-traileja ja nyt näyttäisi olevan myynnissä n.50 000 ajettu vm.-07 2.5l koneella. Mietityttää vaan että onko tilaa tarpeeksi takana sekä tavaroille, että ihmisille.
Auton ostan melko varmasti käytettynä ja mieluiten alle 50tkm ajettuna.
Olisi hyvä olla:
-tilava
-suht. miellyttävä ajaa
-neliveto
-hinta n.25-30t €
Muita vaihtoehtoja:
Suzuki Grand vitara (mielestäni toiseksi paras/paras vaihtoehto)
mitsubishi outlander
land rover freelander (olen kuullut vähän huonoa moottorista)
Toyota rav 4
Kia sorento
Kokemuksia saa laittaa ja ehdotuksia. Mutta jätetään se pskan jauhaminen ja tappelu ym pois.
Citymaasturia, mikä paras?
66
14875
Vastaukset
- 10+8
Sorrento olisi minun valinta ja automaatilla!
- GV 2009
Pitkälti mielipidekysymys tämä auton valinta. Tämän vuoksi tulet kuitenkin pyynnöstäsi huolimatta saamaan myös p--kanjauhantaa...
Kannattaa katsoa ja vertailla esimerkiksi oikotie/autot kulutuksia ja päästöarvoja. Autovero kun alkaa pohjautua enemmän ja enemmän päästöihin. Sorentokin näyttää päästävän 228g/km...
Itselläni on tuo mainitsemasi Grand Vitara dieselinä. Mukava peli varsinkin veturina, mutta vähän kallis ylläpitää. Mutta harrastuksista joutuu aina maksamaan tietyn hinnan!- dzfgdfnmnhnh
Selvä. Näyttäisi olevan aika samaa tasoa nuo päästötkin. Siinä 200g/km tienoilla näyttää olevan kaikki. Paitsi joku Mitsun outlander näytti 177g/km.
Onko missään mainitsemassani autossa ollut jotakin erityisiä vikoja/ruostumista? - Butenschön
dzfgdfnmnhnh kirjoitti:
Selvä. Näyttäisi olevan aika samaa tasoa nuo päästötkin. Siinä 200g/km tienoilla näyttää olevan kaikki. Paitsi joku Mitsun outlander näytti 177g/km.
Onko missään mainitsemassani autossa ollut jotakin erityisiä vikoja/ruostumista?Kai Sorento on kaikista heikoin!
- rtgsgdgdgdgfgfbvbvmm
Butenschön kirjoitti:
Kai Sorento on kaikista heikoin!
Olen kallistumassa vähän Grand vitaran puoleen. Eikös se ole jo ihan oikea maasturi? Ainakin mitä sivuillaan mainostivat. Tosin täytyy vielä koeajolla käydä. Riittääköhän 2 litran kone? X-trailissa ei oikein ole kuulemma riittänyt.
Katselin vikatilastoja tuolta: http://www.imatralainen.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Katso-autojen-vikatilastot
Näyttäisi KIA olevan heikoin ja outlander paras, ainakin tuossa.
- GV 2009
Grand Vitaraa voin suositella vajaan vuoden käyttökokemuksella! Minulla on 1.9 turbodieselillä ja alennusvaihteilla (en muista onko kaikissa malleissa). Kiva peli esimerkiksi parin kuution lapukuorman vetämisessä loivaan ylämäkeen märällä ruohikolla. Minulla on kärryssä korokelaidat, joten sinne mahtuu enemmän tavaraa, mitä kantavuus sallisi! Mutta hyvin kulkee, samoin mökillä soran ajo läheiseltä montulta mökin pihaan. Arvioin kuorman painon summittaisesti niin että lapiollinen painaa karkeasti arvioiden viitisen kiloa. Ei särkynyt kärry ainakaan vielä! Edellisellä autolla Ford Mondeo 2.0 kyseinen manööveri ei olisi onnistunut!
- Yx_vaan
...tarvitse alennusvaihdetta, niin Forester Boxer Diesel. On tosi peto menemään lumessa ja itse kuljettelen tuollaista 550 kg venettä. Ja ei ole sitten mikään leikkineliveto. Forester ei sovi sitten kivikkoon ja venettä pakittaessa ei saa luistattaa kytkintä! Mutta, jos bensamalli kiinnostaa niin sitten Forester 2.5, muistaakseni sieltä löytyy alennusvaihdekin...
- vaikutti valintaan
Kaksi kertaa vuodessa tapahtuvassa veneen vedossa tämä ei ehkä ole suuri ongelma, mutta jos vetää paljon asuntovaunua tai hevostraileria, niin sivulle aukeava takaluukun ovi ei ole hyvä juttu. Takaovi ottaa kiinni vaunun nokkapyörään ja takakonttille ei pääse ellei irroita vaunua koukusta.
- toyota rav4
Isäukko mennä osti tuossa puol vuotta sitten n.80(arvio) ajetun rav4 ja siinä 100 kohalla alko ihmetellä kun oli hieman paisarin sisällä harmaata/mustaa tavaraa seinämillä.Mainitsi huollossa asiasta=uusi aika jossa kansi irti ja selvis että kansipahvi 3ja4 (muistelisin) pytyn välistä entinen ja sylintereissä jäljet,mistä seuras että uutta lohkoo ja kantta tilaukseen! Ihmeellisintä oli asiassa että maahantuoja maksoi koko lystin..... Tiedä sitten onko muilla rav4 omistajilla ollut vastaavia oireita??
Kyseisen remontin jälkeen tullut n.20tuhatta mittariin ja ei mitään oireita, että liekö ollut jonkinmoista valmistus vikaa vai mitä?
Ja omakohtainen kokemus rav:sta ei nyt oo kauheen hyvä... repsikan puolella kojetaulu melko matalalla=ottaa kiinni polviin ja autotreileria vedettäessä veteli vähän sine tänne ja oli melko "levoton"(liekö talvella jotain osuutta...mutta mitsun L200 ei ollut vastaavaa)!!
Ei kyllä itselleni tulis mieleen ostaa heti ensimmäisenä rav4.
Tässä oli nytten oma kokemus rav4 muilla voi olla parempia.- x-vitara o
En varmaankaan rav-4 osta, kun näyttää aika pieneltä.
Tuo takaluukun aukeaminen on hankala juttu. Ottaa varmaan x-trailinkin ovi kiinni, kun se trailerin veneen nokan pidike tulee niin lähelle. Saabissa aukeaa takaluukku taivasta kohti, joten sitä ongelmaa ei ole. - takaoviongelma
x-vitara o kirjoitti:
En varmaankaan rav-4 osta, kun näyttää aika pieneltä.
Tuo takaluukun aukeaminen on hankala juttu. Ottaa varmaan x-trailinkin ovi kiinni, kun se trailerin veneen nokan pidike tulee niin lähelle. Saabissa aukeaa takaluukku taivasta kohti, joten sitä ongelmaa ei ole.Jos vetelee vain omaa kärryä, niin ehkä sitä voi modifoida autolle sopivaksi, eli siirttää nokkapyörää taaksepäin tai tekee siihen pikakiinnityksen jolla sen saa kokonaan irti tai käännettyä pois tieltä.
- x-vitatara o
takaoviongelma kirjoitti:
Jos vetelee vain omaa kärryä, niin ehkä sitä voi modifoida autolle sopivaksi, eli siirttää nokkapyörää taaksepäin tai tekee siihen pikakiinnityksen jolla sen saa kokonaan irti tai käännettyä pois tieltä.
Ongelma ei ole se pyörä vaan iso tolppa, johon veneen nokka tulee. Ja veneen nokka varmaan estää vieläkin enemmän avausta.
- maasturit
x-vitatara o kirjoitti:
Ongelma ei ole se pyörä vaan iso tolppa, johon veneen nokka tulee. Ja veneen nokka varmaan estää vieläkin enemmän avausta.
Honda on ollu jo vuosia myydyin, miksei se kelpaa tohon vertailuun? Taitaapa olla parempi kuin ravit tai vitarat!
- kasfndffknk
maasturit kirjoitti:
Honda on ollu jo vuosia myydyin, miksei se kelpaa tohon vertailuun? Taitaapa olla parempi kuin ravit tai vitarat!
En pidä CR-v:stä. Ja olen huonoa siitä kuullut. Tylsä ajettava ym. Voi olla pelkkä luulovaiva vain, mutta tuossa jonkinlainen vertailu: http://keskustelu.suomi24.fi/node/895707
Ja tuo neliveto on huonompi kuin muissa... - crv4ever
kasfndffknk kirjoitti:
En pidä CR-v:stä. Ja olen huonoa siitä kuullut. Tylsä ajettava ym. Voi olla pelkkä luulovaiva vain, mutta tuossa jonkinlainen vertailu: http://keskustelu.suomi24.fi/node/895707
Ja tuo neliveto on huonompi kuin muissa...Luulon perusteellahan auto yleensä hankitaan ja mieluiten uskotaan sellaista, jonka mielipiteet ovat tukemassa omassa takaraivossa syntynytta mielikuvaa (vaikka tiedostamatontakin) unelmien autosta.
Olisin ostanut joko Chevrolet Tahoen tai TrailBlazerin mutta kun ei näitä Suomesta löydä. Siispä oli katseltava muita. Freelanderin haukkuivat kaikki muutamat sen omistaneet tutut (hyvä ajaa, huono kestämään), Mitsubishi on niin tuore tavara ettei vielä tiedä mikä se on muutaman vuoden päästä (ennen ne mätäni pohjastaan, miten nyt), Suzukia olen aina pitänyt moottoripyöränä. Useammalla tutulla oli CR-V mallia 2000----2005 eli kahta vanhempaa korimallia ja naapurin isäntä on ajanut CR-V:llä niin kauan kuin niitä on ollut olemassa. Työkaveri vetää uisteluvenettä ja kehuu kovasti miten vene nousee ryteiköstä. Paikallinen energiayhtiö käyttää CR-V:tä vikapartioiden autona.
Ostinpa siis ameriikan tilaihmeen jälkeen CR-V:n ja eihän se amerikkalaisen veroinen ole mutta kommentti "tylsä ajaa" kuvaa sitä hyvin: auto menee minne haluat eikä tee mitään odottamattomia temppuja. Jos se on tylsyyttä, että 1800km matka ei puuduta sen enempää kuskia kuin matkalaisia niin olkoon tylsä. Nelivetoa on moitittu ja kyllä se kerran jättikin pulaan. Auto makasi pohjallaan ojan penkalla, lunta oli 30cm ja jumissa oltiin. Paikalle tullut neliveto-Valmet oli vaikeuksissa peruutellessaan CR-V:n luokse, eikä sille tielle olisi kuulemma traktorillakaan päässyt... viime talvi meni oikein mainiosti. Ei ollut liukasta lähtiessä eikä pysähtyessä.
En tiedä, miten isoa tavaratilaa etsit. Oma vertailukohtani oli Chevyn tilaihme, jonne 120cm parisänky mahtui heittämällä sisään. Viiden hengen tavarat Lapin matkalle meni konttiin eikä edes ikkunatasolle yltänyt. CR-V:ssä ei ole näin isoa konttia ja Saabia en tunne, mutta ainakin VW Passat ja Audi A4 farmariversioina jäävät toiseksi sisätiloissa ja tavaratilan koossa.
CR-V:n ainoat viat ovat kohtuullisen suuri kulutus (10l/100km keskimäärin) ja liika suosio - näitä tulee vastaan 13 tusinassa autoa...
Muilta osin suosittelisin ainakin tätä keskimmäistä korimallia jos 2006 ei ole liian vanha... - crv4ever
kasfndffknk kirjoitti:
En pidä CR-v:stä. Ja olen huonoa siitä kuullut. Tylsä ajettava ym. Voi olla pelkkä luulovaiva vain, mutta tuossa jonkinlainen vertailu: http://keskustelu.suomi24.fi/node/895707
Ja tuo neliveto on huonompi kuin muissa...Huomasit varmaan, että esittämäsi "vertailu" eli väittely muutaman henkilön kesken on käyty vuonna 2004..... paljon on virrannut vettä Kymijoessakin ja autotkin hieman muuttuneet tuosta...
- fbdnkbmfbfbkbnm
crv4ever kirjoitti:
Huomasit varmaan, että esittämäsi "vertailu" eli väittely muutaman henkilön kesken on käyty vuonna 2004..... paljon on virrannut vettä Kymijoessakin ja autotkin hieman muuttuneet tuosta...
Täytyy katsoa sekin. Fifth gearissa tuli myös joku vertailu yms. vähän aikaa sitten. Se juuri painotti, että tylsä ajaa. En muista mitä muuta siinä sanottiin, mutta harhakuvat jää ja pahenee. Joten koeajamaan sitäkin. Saabin tavaratilasta vielä sen verran, että normaali peräkärryn laita mahtuu sinne poikittain ja tilaa jä vielä n. 10 cm.
- efefggggggggggg
fbdnkbmfbfbkbnm kirjoitti:
Täytyy katsoa sekin. Fifth gearissa tuli myös joku vertailu yms. vähän aikaa sitten. Se juuri painotti, että tylsä ajaa. En muista mitä muuta siinä sanottiin, mutta harhakuvat jää ja pahenee. Joten koeajamaan sitäkin. Saabin tavaratilasta vielä sen verran, että normaali peräkärryn laita mahtuu sinne poikittain ja tilaa jä vielä n. 10 cm.
ja sitten se sivulle aukeava takaovi. Eikös se ole aina tiellä?
- crv4ever
fbdnkbmfbfbkbnm kirjoitti:
Täytyy katsoa sekin. Fifth gearissa tuli myös joku vertailu yms. vähän aikaa sitten. Se juuri painotti, että tylsä ajaa. En muista mitä muuta siinä sanottiin, mutta harhakuvat jää ja pahenee. Joten koeajamaan sitäkin. Saabin tavaratilasta vielä sen verran, että normaali peräkärryn laita mahtuu sinne poikittain ja tilaa jä vielä n. 10 cm.
Näin saman jakson muiden ohessa. Oletko seurannut sarjaa pidemmän aikaa? Mikä auto ei Fifth Gearissa ole tylsä ajaa? Eräässä jaksossa taisi Ferrarikin olla melko tylsä...ja toisaalta Fordin S-Max ja Focus on heidän suosikkejaan- radalla. Kyseinen sarja on sopivasti pilke silmäkulmassa tehty, mutta autot pannaan heillä paremmuusjärjestykseen todellakin siinä, miten "hauska" se on radalla. Aiotko painaa Suzukilla tai Nissanilla perä luistaen ja renkaat savuten jollain kotimaan radoista?
Taitaa BMW X5 olla suosikki radalla ja Freelander 2 maastossa. - crv4ever
efefggggggggggg kirjoitti:
ja sitten se sivulle aukeava takaovi. Eikös se ole aina tiellä?
Oli se aluksi hieman outo verrattuna nousevaan luukkuun. Mutta ei ole enää. Ei tarvi varoa ylhäällä olevan luukun kulmia (pituutta sen verran) ja vaimokin saa takaoven kiinni (edellisen auton luukku nousi sen verran ylös, ettei meinannut ylettyä). Ainoa vaikeus on peräkärryn nokkapyörä, joka ylhäällä ollessaan estää takaoven avaamisen. Toisaalta - ylösnousevassa luukussa oli sama ongelma ja tuota takaovea saa kuitenkin raotettua sen verran, että pääsee ottamaan kassin kontista. Luukun alta oli aika kurja ryömiä...
Varapyörän roikkuminen luukussa tekee siitä tietty hieman raskaamman ja pyöränkuljetustelinettä (normaalia sellaista) ei saa koukkuun kiinni.
Vielä tuosta "ajamisen tylsyydestä". Se on mielipidekysymys - millaista autoa hakee. Rataohjusta vai miellyttävää matka-autoa. Edellinen amerikanlaiva oli todella unelma ajaa pitkää matkaa. CR-V on lähes yhtä mukava vaikkei ylläkään amerikkalaiselle tasolle. Ei tarvitse ajaa jatkuvasti kuten joitain autoja ja tien laatukaan ei ole niin tarkkaa - asfalttia tai hiekkaa.
Korostan vielä, etten ole mikään Honda-friikki mutta se oli minulle ainoa potentiaalinen vaihtoehto amerikanmaasturin sijaan. Ehkä seuraava vaihtoehto voisi olla Discovery tai Land Cruiser, mutta ne menevät jo sitten eri luokan autoihin. - on 150 leveä
fbdnkbmfbfbkbnm kirjoitti:
Täytyy katsoa sekin. Fifth gearissa tuli myös joku vertailu yms. vähän aikaa sitten. Se juuri painotti, että tylsä ajaa. En muista mitä muuta siinä sanottiin, mutta harhakuvat jää ja pahenee. Joten koeajamaan sitäkin. Saabin tavaratilasta vielä sen verran, että normaali peräkärryn laita mahtuu sinne poikittain ja tilaa jä vielä n. 10 cm.
No ei ole ainakaan 150 senttiä leveä lava siinä kärryssää... taitaa olla 125 leveä pikkukärry, vai onko sitäkään?
- ei ole ongelma
crv4ever kirjoitti:
Oli se aluksi hieman outo verrattuna nousevaan luukkuun. Mutta ei ole enää. Ei tarvi varoa ylhäällä olevan luukun kulmia (pituutta sen verran) ja vaimokin saa takaoven kiinni (edellisen auton luukku nousi sen verran ylös, ettei meinannut ylettyä). Ainoa vaikeus on peräkärryn nokkapyörä, joka ylhäällä ollessaan estää takaoven avaamisen. Toisaalta - ylösnousevassa luukussa oli sama ongelma ja tuota takaovea saa kuitenkin raotettua sen verran, että pääsee ottamaan kassin kontista. Luukun alta oli aika kurja ryömiä...
Varapyörän roikkuminen luukussa tekee siitä tietty hieman raskaamman ja pyöränkuljetustelinettä (normaalia sellaista) ei saa koukkuun kiinni.
Vielä tuosta "ajamisen tylsyydestä". Se on mielipidekysymys - millaista autoa hakee. Rataohjusta vai miellyttävää matka-autoa. Edellinen amerikanlaiva oli todella unelma ajaa pitkää matkaa. CR-V on lähes yhtä mukava vaikkei ylläkään amerikkalaiselle tasolle. Ei tarvitse ajaa jatkuvasti kuten joitain autoja ja tien laatukaan ei ole niin tarkkaa - asfalttia tai hiekkaa.
Korostan vielä, etten ole mikään Honda-friikki mutta se oli minulle ainoa potentiaalinen vaihtoehto amerikanmaasturin sijaan. Ehkä seuraava vaihtoehto voisi olla Discovery tai Land Cruiser, mutta ne menevät jo sitten eri luokan autoihin.Omassa sittarissa luukku aukeaa yläs, eikä ole vielä sellaita kärryä sattunu perään että olisi ottanu nokkapyörään kiinni.
Edellinen auto oli farmari ja siinä luukku on alempana, niin jossain kärryssä se saattoi ottaa nokkapyörän kampeen jos se oli etteenpäin, mutta kun käänsi taakse niin mahtui nousemaan. - rtrtrghhjjthh
on 150 leveä kirjoitti:
No ei ole ainakaan 150 senttiä leveä lava siinä kärryssää... taitaa olla 125 leveä pikkukärry, vai onko sitäkään?
taisi olla 125cm avokärry. Rent point luki kyljessä.
- HAJOAA
crv4ever kirjoitti:
Luulon perusteellahan auto yleensä hankitaan ja mieluiten uskotaan sellaista, jonka mielipiteet ovat tukemassa omassa takaraivossa syntynytta mielikuvaa (vaikka tiedostamatontakin) unelmien autosta.
Olisin ostanut joko Chevrolet Tahoen tai TrailBlazerin mutta kun ei näitä Suomesta löydä. Siispä oli katseltava muita. Freelanderin haukkuivat kaikki muutamat sen omistaneet tutut (hyvä ajaa, huono kestämään), Mitsubishi on niin tuore tavara ettei vielä tiedä mikä se on muutaman vuoden päästä (ennen ne mätäni pohjastaan, miten nyt), Suzukia olen aina pitänyt moottoripyöränä. Useammalla tutulla oli CR-V mallia 2000----2005 eli kahta vanhempaa korimallia ja naapurin isäntä on ajanut CR-V:llä niin kauan kuin niitä on ollut olemassa. Työkaveri vetää uisteluvenettä ja kehuu kovasti miten vene nousee ryteiköstä. Paikallinen energiayhtiö käyttää CR-V:tä vikapartioiden autona.
Ostinpa siis ameriikan tilaihmeen jälkeen CR-V:n ja eihän se amerikkalaisen veroinen ole mutta kommentti "tylsä ajaa" kuvaa sitä hyvin: auto menee minne haluat eikä tee mitään odottamattomia temppuja. Jos se on tylsyyttä, että 1800km matka ei puuduta sen enempää kuskia kuin matkalaisia niin olkoon tylsä. Nelivetoa on moitittu ja kyllä se kerran jättikin pulaan. Auto makasi pohjallaan ojan penkalla, lunta oli 30cm ja jumissa oltiin. Paikalle tullut neliveto-Valmet oli vaikeuksissa peruutellessaan CR-V:n luokse, eikä sille tielle olisi kuulemma traktorillakaan päässyt... viime talvi meni oikein mainiosti. Ei ollut liukasta lähtiessä eikä pysähtyessä.
En tiedä, miten isoa tavaratilaa etsit. Oma vertailukohtani oli Chevyn tilaihme, jonne 120cm parisänky mahtui heittämällä sisään. Viiden hengen tavarat Lapin matkalle meni konttiin eikä edes ikkunatasolle yltänyt. CR-V:ssä ei ole näin isoa konttia ja Saabia en tunne, mutta ainakin VW Passat ja Audi A4 farmariversioina jäävät toiseksi sisätiloissa ja tavaratilan koossa.
CR-V:n ainoat viat ovat kohtuullisen suuri kulutus (10l/100km keskimäärin) ja liika suosio - näitä tulee vastaan 13 tusinassa autoa...
Muilta osin suosittelisin ainakin tätä keskimmäistä korimallia jos 2006 ei ole liian vanha...Ei kannata harkita CR-V:tä. Ainakin ilmastoinsi hajoaa heti kun tulee yli 30 astetta lämmintä!!! Kulutuslukemat bensakoneella on yli 10 litraa, eikä lähellekkään myyjän ilmoittamaa n 8 litraa.
- Anonyymi
crv4ever kirjoitti:
Huomasit varmaan, että esittämäsi "vertailu" eli väittely muutaman henkilön kesken on käyty vuonna 2004..... paljon on virrannut vettä Kymijoessakin ja autotkin hieman muuttuneet tuosta...
On vain niin, että vuosien vieriessä huono merkki on huono edelleen. Ranskalaiset ovat ranskalaisia, saksalaiset saksalaisia. Ei ne paljon suhteess muihin muutu, niin kummalta kuin se tuntuukin. Tosin suunnittelufibojakin tulee, kun nuoret kaikkitietävät astuvat areenalle ja tekevät auton uudestaan. Eihän se onnistu. Sitten aletaan taas oikeasti miettimään....
- KIA Sportage
Juuri teille sopiva!
- 4+1=?
Niinpä, juuri teille, jotka ette hyvän päälle ymmärrä.
- Ihanneauto
4+1=? kirjoitti:
Niinpä, juuri teille, jotka ette hyvän päälle ymmärrä.
CR-V:stä puhuvat eniten paskaa sellaiset, jotka eivät ole sillä koskaan ajaneet saati omistaneet. Omalla vm. -03 CR-V:llä nyt 212000 km takana ja on huolettomin autoni tähän asti. Ilmastointi ei ole pettänyt näillä helteillä, tilaa riittää ja ajo-ominaisuudet ovat riittä'vän hyvät. Keskikulutus on 9,5 mutta rauhallisella ajolla pääsee 8,2-8,5 välille.
Maastoautohan se ei ole, eikä ole tarkoituskaan, mutta menee kyllä sinne minne normaalihenkilöautolla ei ole asiaa.
Kunpa vain keksisin minkä hankin sille seuraajaksi, sillä nykyinen CRV:n korimalli ei miellytä vaikka Hondan diesel on hyvä moottori. Mutta eipä tarvihe vielä muutamaan vuoteen vaihtaa. - musta tuntui
Ihanneauto kirjoitti:
CR-V:stä puhuvat eniten paskaa sellaiset, jotka eivät ole sillä koskaan ajaneet saati omistaneet. Omalla vm. -03 CR-V:llä nyt 212000 km takana ja on huolettomin autoni tähän asti. Ilmastointi ei ole pettänyt näillä helteillä, tilaa riittää ja ajo-ominaisuudet ovat riittä'vän hyvät. Keskikulutus on 9,5 mutta rauhallisella ajolla pääsee 8,2-8,5 välille.
Maastoautohan se ei ole, eikä ole tarkoituskaan, mutta menee kyllä sinne minne normaalihenkilöautolla ei ole asiaa.
Kunpa vain keksisin minkä hankin sille seuraajaksi, sillä nykyinen CRV:n korimalli ei miellytä vaikka Hondan diesel on hyvä moottori. Mutta eipä tarvihe vielä muutamaan vuoteen vaihtaa.Koeajoin muutama päivä sitten bensiini moottorisen automaatti vaihteisen v.2008 CR-V:n ajettu 19000km.
Ohjaus tuntui kovin oudolle, jotenkin levoton ja palautus toimi huonosti. Samoin vaihteisto vaihteli 3:sen ja 4:sen välillä turhan herkästi. Muuten auto hiljainen ja mukavan tuntuinen. - Toinen Suzukimies
vanha sportage on shit ja uusi muistuttaa nakkisämpylää
- AMMATIKSEEN AJAVA
Koeajoin puolen vuoden aikana kaikki saatavilla olevat citymaasturimallit ja päädyin entisenä vannoutuneena Mercedes Bentz -autoilijana seuraavaan valintaan... Kokeile ihmeessä HYUNDAI SANTA FE 2.2 automaatti, lyhyesti sanoen loistava auto!
- Tyytymätön
Ei kannata ajaa Hyundaita pehmeisiin ja upottaviin paikkoihin on hankala hinattava.Laitteen hyväpuoli on ainoastaan paino,ajettavuus on alle keskitason japsin, eikä se ole paljon.Ei autoon heti 50aikana remontteja tullut mutta polttoaine tuntuu maistuvan varsinkin kaupunkiajossa, saattaisi olla parempi että laittaa rahaa hieman lisää niin, sen saa takaisin ajossa ja viimeistään vaihdossa.
- x-viatara outlander
Nojuu voi sekin olla hyvä. Tosin auto on jo ostettu ja valinnaksi osoittautui Nissan X-trail 2.0 diesel automaatti. Sillä ajettu n. 2kk. Lähinnä iso tavaratila oli kriteerinä ja jonkunlaiset maasto-ominaisuudet ja on hyvin kyllä niistä suoriutunut tähän mennessä. Muissa citymaastureissa ei taida olla näin isoja takakontteja... saati sitten että tila olisi käytetty hyvin (alalokerot, pyöräkotelot ei tiellä, tasainen lattia yms.)
- Nivaman
Lada Niva, nelivetojen kunkku.
- geezer4x4
15+13 kirjoitti:
Nivaa viedään. Kirjaimellisesti.
http://www.youtube.com/watch?v=UhhiaZDcwtwHeh...mitäs tuohon nyt voi muuta sanoa kuin hatunnosto ja nöyrä kumarrus ;)
Video kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...jos haluat oikean maasturin tehdasvirityksellä...kaksi sanaa riittää.
Jeep Rubicon
- Seeärvveetara
Arizonan kuumiin kivikkoihin Rubikonna on varmaan oiva peli mutta tuskin kovin mukava Suomen pakkasissa ja jäätävissä loskasateissa.
- 15+13
Näkee niillä talvellakin täällä ajettavan. Eiköhän ainakin 4.0:n tuota riittävästi lämpöä, kunhan heittää kovan katon päälle.
- 7654a
Järkevällä autolla voi myös ajaa tiellä mukavasti. Eikös tämän palstan pitänyt käsitellä citymaastureita? Tuo you tuben Jeephirvitys on traktori, joka sopii vain maastoon. Jeepeillä ei ole myöskään mikään kovin luotettavan auton maine. Japsit on luotettavia.
- sgv
Annetaan taas ääni Suzuki Grand Vitaralle. On jatkuva neliveto,alennusvaihde,luotettava,kohtuukulutus (dieselillä) ja on järkevän hintainenkin. Pärjää useita citymaastureita paremmin maastossa ja on mukava tielläkin. Tavaratila ei ole kovin iso,mutta kaikkea ei voi saada.
Toinen hyvä on Subaru Forrester. - Ex Oriente Lux
Minäpä odottelen uutta Subaru XV:tä ja Mazda CX-5:ttä, Olisiko niissä aineksia.
- tompastus
Evoque, Rangen mukavuus ja hienostuneisuus sekä luokansa paras maastokelpoisuus ja mainio ajettavusu vielä tielläkin.
- 4wdhi
Jotenkin Evoquen (samoin kuin Freelanderinkin) maastokelpoisuusväitteiltä vie minusta pohjaa se, että ne perustuvat Haldexiin - ei siis edes keskilukkoa ole näissä.
- 15+13
4wdhi kirjoitti:
Jotenkin Evoquen (samoin kuin Freelanderinkin) maastokelpoisuusväitteiltä vie minusta pohjaa se, että ne perustuvat Haldexiin - ei siis edes keskilukkoa ole näissä.
Epämääräisten nelivetoratkaisujen lisäksi kaikkien rovereiden maastokelpoisuusväitteiltä vie uskottavuutta se, että ne on suunnattu nirppanokille, jotka eivät kävellenkään menisi sinne maastoon.
Kermaperseille, jotka ovat innokkaita maksamaan heikostakin laadusta tuplahinnan, jos sillä vain saa pönkitettyä omaa espoolaista statustaan. Vaihdekepit päällystetään kamelin esinahalla ja avot, ylimääräisille 80 000€:lle onkin löytynyt oikeutus.
Hyvä esimerkki roveristien mielenlaadusta on legendaarisen defenderin korvaaminen jollakin niin järkyttävällä ja naurettavalla kuin dc100. Markkinatutkimuksethan senkin päätöksen taustalla on. Tähän päättyi land roverin hieno legenda - ikonisen maasturin korvaa vahvasti hintahtava matalaprofiili-cittari. - Eijjuma
15+13 kirjoitti:
Epämääräisten nelivetoratkaisujen lisäksi kaikkien rovereiden maastokelpoisuusväitteiltä vie uskottavuutta se, että ne on suunnattu nirppanokille, jotka eivät kävellenkään menisi sinne maastoon.
Kermaperseille, jotka ovat innokkaita maksamaan heikostakin laadusta tuplahinnan, jos sillä vain saa pönkitettyä omaa espoolaista statustaan. Vaihdekepit päällystetään kamelin esinahalla ja avot, ylimääräisille 80 000€:lle onkin löytynyt oikeutus.
Hyvä esimerkki roveristien mielenlaadusta on legendaarisen defenderin korvaaminen jollakin niin järkyttävällä ja naurettavalla kuin dc100. Markkinatutkimuksethan senkin päätöksen taustalla on. Tähän päättyi land roverin hieno legenda - ikonisen maasturin korvaa vahvasti hintahtava matalaprofiili-cittari.Todella! Dc100 on jostain naurettavan ja säälittävän välimailta. Ketä ne luulevat huijaavansa? Kuvittelepa SAS-porukat ajelemassa tuollaisella pitkin Afganistanin kivikkoja, hah...
- 4wdhi
Eijjuma kirjoitti:
Todella! Dc100 on jostain naurettavan ja säälittävän välimailta. Ketä ne luulevat huijaavansa? Kuvittelepa SAS-porukat ajelemassa tuollaisella pitkin Afganistanin kivikkoja, hah...
Olen minäkin nähnyt väitteen, että DC 100 olisi todellakin Defenderin seuraaja. Tietolähde oli tasoa AutoBild, enkä nyt ihan siltä pohjalta jaksa asiaa uskoa. Oliko teillä mielestänne kovinkin varmat lähteet?
Lievästi kyllä järkyttää, jos näin todella on. - 4wdhi
4wdhi kirjoitti:
Olen minäkin nähnyt väitteen, että DC 100 olisi todellakin Defenderin seuraaja. Tietolähde oli tasoa AutoBild, enkä nyt ihan siltä pohjalta jaksa asiaa uskoa. Oliko teillä mielestänne kovinkin varmat lähteet?
Lievästi kyllä järkyttää, jos näin todella on."design director Gerry McGovern emphasizes that this is not a “production-ready” concept—it’s not even close. Rather, it is the “beginning of a four-year journey to design a relevant Defender for the 21st century.”"
Eli tuota konseptimallia ei tämän mukaan tule ottaa liian vakavissaan, vaan tuotantomalli voi olla hyvinkin erilainen. Ehkä suuntaa vielä korjataan.
Lähde: http://www.caranddriver.com/news/land-rover-dc100-concept-official-photos-news
- mersupersu
Ihme romuja täällä ehdotellaan ihmisten käyttöön. Käytä se 25 tonnia ML mersuun ja lopeta itkeminen kilometreistä. Saat loppuiäksesi autoa, joka on mukavampi kuin muiden merkkien limusiinit ja joka samalla menee maastoon kuin maastoon.
- Cerville seuraaja
Kuules mersupersu, juttu on niin, että vaikka 25 tonnia paniskin ML mersuun, ei sen ylläpito halpene yhtään. Auto voi olla mukava, mutta ei sillä mennä maastoon kuin maastoon, sitä varten on G-mersut ja muut. Turhan isokin rohjo parkkihalleissa käänneltäväksi
Minäpä etsiskelen CR-V:lle seuraajaa, pienempää katumaasturia, sellaista 4,3 metrin kokoluokkaista tai lyhyempää, koska tilaa en enää tarvi ja sellainen liikkeellelähtöä liukkaalla avustava neliveto riittäisi. Automaattilaatikko saisi olla. Uuden ostan.
Olisko kellään ehdotuksia? - afeegssdv
Pienempää olis varmaan Nissanilta quashqai. Neliveto ja vähän pienempi kuin perus citymaasturit.
- Juuso102
Subaru Forester
- Juho S.
Juuso102 kirjoitti:
Subaru Forester
Grand Cherokee
- Cerville seuraaja
Tutkimus on mennyt eteenpäin. Forester on turhan isokoinen. Cherokeen tiedän ja Grandin myös: ei kiinnosta moinen rohjake.
Suzuki SX4 olisi näppärä, mutta tavaratila on onneton. Taidanpa seuraavaksi koeajaa Dacia Dusterin.- Juuso102
Skoda Yeti
- Cerville seuraaja
Yeti on liian pakettiautomainen ja turhan kallis. Olen päätymässä Dacia Dusteriin. Sama dieselmoottori ja nelivetotekniikka kuin Qashqaissa, suuremmat sisätilat samoissa ulkomitoissa, hiukan parempi maavara, yhtä pitkä takuu ja huimasti halvempi. Automaattilaatikkoa ei saa, mutta täytynee sietää hämmentämistä.
- subt
Ostin juuri Foresterin 2,5 turbolla. Montulla käytiin testaamassa CR-V:n kanssa ja voi hyvänen aika! Kyllä teholla on merkitystä, Forester kiipesi aivan käsittämättömiä penkkoja pehmeällä hiekalla ja sai kuorittua pikkupojan uudelleen esiin.
Auto sopii ihan perusajoonkin, mukavat tilat. Jos tykkää valoista lähtiessä kyykytellä vieruskavereita, niin lisäksi erinomainen valinta, alle 6 sekkaa sataseen. Hauska lelu tulevalle talvelle. - hohhoijaa
Kuulostaa tosi järkevältä toi kyykyttely valoissa ja alle 6s. 0-100km./h. Tärkeitä arvoja? Ja varmaan kävit siellä montullakin vertaamassa Crv. hen? Ja ikäsi oli?
- Hyundailla
Käy ajamassa itse Santa Fe niin tiedät mikä on paras citymaasturi.
- sgv
Olen ajanut sekä Subaru Forresterilla (2.0) että nyt Suzukin Grand Vitaralla (1.9 diesel). Molemmat ihan kelvollisia juuri jatkuvan nelivedon ja alennusvaihteen antaman turvan takia. Forresterissa oli yllättävän paljon ovien sähkölukkoihin liittyviä vikoja vielä takuun jälkeenkin. Vitara on pelannut kolmen vuoden ajan ilman suurempia ongelmia. Mukava ajaa vääntävällä moottorilla, ja korkealta näkee hyvin.
- kivaaollasika
suurin osa on sedan autosta vaihtamassa citymaasturia ni jo on kumma ku mikään maasturi ei tahdo kelvata että on huono ja huono.. jos tähän asti on pärjänny sedanilla ni varmasti pärjää sama millä citymaasturilla. panssarivaunu menee lumessa aika hyvin pari kertaa oon jääny kiinni. ei vain oo vetokoukkua että sais asuntovaunua vetää
- on ne pelejä.
Mielenkiintoisia tarinoita kaikilla.
Minulla on ensimmäinen maasturi josta olen yllättynyt,autossa ei ole ruostetta niin kuin kuvittelisi,kaikki oven alareunatkin on siistit.Kun malli on niinkin vanha 1993 .
no laitan näkyviin tuon mallin kuinka menee itse olen yllättynyt.
http://www.youtube.com/watch?v=kTnLil3wmto
Tämäkin oli katsomisen arvoinen esitys erimalli eli lavan kanssa mutta sama auto.
http://www.youtube.com/watch?v=I6hv7JvoF8w- Anonyymi
Maavara voisi olla vähän suurempi.
- Anonyymi
Seat Ateca, toimiva neliveto, vertailujen nelivetovoittaja luokassaan aikoinaan, pesi toyotat yms. Jotka jäi sutimaan, on ollut tosi hyvä peräkärry ja mökkikäytössä ja vaikeissakin
maastoissa ja ei vikoja, tilaakin on yllättävän paljon, mutta kukin arvioi paljonko sitä pitää olla - Anonyymi
Hyundai Tucson hybrid paras nelivetoisena. Hyvännäköinen, vakaa ja mukava ajaa, varusteita piisaa, neliveto on kunnon toteutus kardaanivetona, itselataavana hybridinä syö nuukasti luokkaa 6,5-7 sataselle. Pitkä 5 v perustakuu ja akuille 8 v takuu.
- Anonyymi
Tässä siis pari vinkkiä ketjun aloittajalle yli 11 vuoden taakse. Toivottavasti hän on jaksanut odottaa vm. -93 Saabinsa kanssa.
- Anonyymi
Kyllä siinä tahtoo odottavan aika käydä pitkäksi, vaikka hyvää olisi tiedossa D.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869