"Helsingin piispaksi on valittu ensi kertaa nainen, Irja Askola, joka ensi töikseen kannatti samaa sukupuolta olevien liitojen siunaamista kirkossa. Aiemmin hän on kyseenalaistanut muun muassa neitseestäsyntymisen. Hän on siis selvästi eri linjoilla kuin Jeesus, apostolit ja koko Raamattu sekä kristikunnan katkeamaton tulkintatraditio meidän päiviimme saakka. Tällaista henkilöä ei kukaan Raamatun arvovaltaan uskon asioissa sitoutuva mitenkään voi pitää hengellisessä ja raamatullisessa mielessä todellisena kristittynä paimenena. Homokysymyksessä Askolan kanssa samoilla linjoilla ovat julkisuudessa olleet myös piispat Heikka, Vikström, Mäkinen ja Riekkinen. Ainakin kaksi viimeksi mainittua ovat kyseenalaistaneet myös neitseestäsyntymisen. Nämä eivät ole vain pieniä sivuasioita, joista voi kristittynä olla mitä mieltä haluaa. Ne koskettavat laajasti kristillistä oppia."
http://www.uusitie.com/fin/etusivu/?id=20&selNews=1259
- Aika hassua että hän sanoo, etteivät kristityt voi olla asioista mitä mieltä haluavat, kun tosiasia kuitenkin on, että kristityt ovat asioista mitä mieltä haluavat. Niin myös Nummela.
Leif Nummela kriittisenä
38
896
Vastaukset
- Ei mitään uutta,
tyhjät tynnyrit vain kolisee
- laboradroid
>- Aika hassua että hän sanoo, etteivät kristityt voi olla asioista mitä mieltä haluavat, kun tosiasia kuitenkin on, että kristityt ovat asioista mitä mieltä haluavat. Niin myös Nummela. <
niin, hän käyttikin taitavasti ilmaisua 'vain pieniä sivuasioita [...] Ne koskettavat laajasti kristillistä oppia. '
niin niiden tulisikin koskettaa, mutta kristitty on hyväksynyt rusinapullismin vuosisatojen varrella, eikä enää huomaa ettei nykyisiin moraalikäsityksiin voi enää kietoa 'oikeaa' kristillistä oppia, ainoastaan raamatusta halutunlaiseksi muokatun kuvan nykymaailman ohjaamana. hassua se (sokeus) kieltämättä on, mutta samaan aikaan säälittävää.- Kössönöm
Mutta tuossa kohdassa repesin:
"Aiemmin hän on kyseenalaistanut muun muassa neitseestäsyntymisen. Hän on siis selvästi eri linjoilla kuin Jeesus..."
- Millä "linjoilla" jesse oli? Eikö kukaan muu näe tuossa lauseessa mitään hassua? Oliko jessen neitseestä syntyminen muka joku linjanveto tai jotain sellaista? - laboradroid
Kössönöm kirjoitti:
"Aiemmin hän on kyseenalaistanut muun muassa neitseestäsyntymisen. Hän on siis selvästi eri linjoilla kuin Jeesus..."
- Millä "linjoilla" jesse oli? Eikö kukaan muu näe tuossa lauseessa mitään hassua? Oliko jessen neitseestä syntyminen muka joku linjanveto tai jotain sellaista?>- Millä "linjoilla" jesse oli? Eikö kukaan muu näe tuossa lauseessa mitään hassua? Oliko jessen neitseestä syntyminen muka joku linjanveto tai jotain sellaista? <
jos tarujen jeesus olisi kyseenalaistanut neitseestäsyntymisen, hänen olisi pitänyt kyseenalaistaa oma olemassaolonsa. olisi saattanut olla liian kova pala jopa jumalan pojalle, joka oli osa jumalaa mutta samalla jumala ja ihminen tai jotain. - Kössönöm
laboradroid kirjoitti:
>- Millä "linjoilla" jesse oli? Eikö kukaan muu näe tuossa lauseessa mitään hassua? Oliko jessen neitseestä syntyminen muka joku linjanveto tai jotain sellaista? <
jos tarujen jeesus olisi kyseenalaistanut neitseestäsyntymisen, hänen olisi pitänyt kyseenalaistaa oma olemassaolonsa. olisi saattanut olla liian kova pala jopa jumalan pojalle, joka oli osa jumalaa mutta samalla jumala ja ihminen tai jotain.Puntaroidaan nyt sitten tätä. Vaikka minä en uskokaan (todisteet kun puuttuvat) että jesseä on koskaan ollut olemassakaan, niin jos tätä fiktiivistä henkilöhahmoa ajatellaan siltä kannalta, että hän tiesi äitinsä olevan neitsyt, niin missä kohtaa jesse on pukenut sen raamatussa sanoiksi. Jos joku kiltti ihminen sen kohdan minulle raamatusta osoittaisi, niin olisin hyvin kiitollinen.
- laboradroid
Kössönöm kirjoitti:
Puntaroidaan nyt sitten tätä. Vaikka minä en uskokaan (todisteet kun puuttuvat) että jesseä on koskaan ollut olemassakaan, niin jos tätä fiktiivistä henkilöhahmoa ajatellaan siltä kannalta, että hän tiesi äitinsä olevan neitsyt, niin missä kohtaa jesse on pukenut sen raamatussa sanoiksi. Jos joku kiltti ihminen sen kohdan minulle raamatusta osoittaisi, niin olisin hyvin kiitollinen.
>niin jos tätä fiktiivistä henkilöhahmoa ajatellaan siltä kannalta, että hän tiesi äitinsä olevan neitsyt, niin missä kohtaa jesse on pukenut sen raamatussa sanoiksi. Jos joku kiltti ihminen sen kohdan minulle raamatusta osoittaisi, niin olisin hyvin kiitollinen. <
en muista että hän itse moista sanoisi ..... paavalin kirjeet taitavat olla ut:n varhaisinta tuotantoa, eikä hänkään muistaakseni mainitse että jeesus olisi syntynyt neitsyestä, vaan yleisesti 'naisesta lain alaisena' tms. siinä on taas evankelistat vaan vetäneet happoa ja värittäneet tarinaa jotta jesajan ennustus kävisi toteen. tosin ko ennustuksesta ei vissiin olla varmoja täytyykö se kääntää 'neitsyt' vai 'nuori nainen'. lol. - Kössönöm
laboradroid kirjoitti:
>niin jos tätä fiktiivistä henkilöhahmoa ajatellaan siltä kannalta, että hän tiesi äitinsä olevan neitsyt, niin missä kohtaa jesse on pukenut sen raamatussa sanoiksi. Jos joku kiltti ihminen sen kohdan minulle raamatusta osoittaisi, niin olisin hyvin kiitollinen. <
en muista että hän itse moista sanoisi ..... paavalin kirjeet taitavat olla ut:n varhaisinta tuotantoa, eikä hänkään muistaakseni mainitse että jeesus olisi syntynyt neitsyestä, vaan yleisesti 'naisesta lain alaisena' tms. siinä on taas evankelistat vaan vetäneet happoa ja värittäneet tarinaa jotta jesajan ennustus kävisi toteen. tosin ko ennustuksesta ei vissiin olla varmoja täytyykö se kääntää 'neitsyt' vai 'nuori nainen'. lol.Leif Nummela sanoi, että Irja Askola on "eri linjoilla" kuin jeesus. Mitä Nummela mahtaa sillä tarkoittaa?
- laboradroid
Kössönöm kirjoitti:
Leif Nummela sanoi, että Irja Askola on "eri linjoilla" kuin jeesus. Mitä Nummela mahtaa sillä tarkoittaa?
ehkä hän pääsee pakenemaan lausunnostaan sillä, että mainitsi aikaisemmin myös askolan kannattavan homoparien siunaamista, mikä olisi jeesuksen linjavetoja vastaan, vaikkakaan en muista mitä mieltä itse ziisös siitä oli. neitseestäsyntymisessä oltaisiin sitten vuosisataisia tulkitoja vastaan ja muuta sellaista. eli jos oikein haluaa kirstilliseen tyyliin luistella sanomisistaan, hän voisi vedota siihen että alkuun niputti asioita perättäisinä lauseina, joissa askolan mielipiteet ovat poikkeavia, ja sitten kertoi kenen kanssa ne poikkeavat. mutta ei halunnut eritellä, mitkä asiat poikkeavat kenenkäkin kanssa.
nyt jopa itseäni huolestuttaa, miten krisselisti osaankaan ajatella. - Kössönöm
laboradroid kirjoitti:
ehkä hän pääsee pakenemaan lausunnostaan sillä, että mainitsi aikaisemmin myös askolan kannattavan homoparien siunaamista, mikä olisi jeesuksen linjavetoja vastaan, vaikkakaan en muista mitä mieltä itse ziisös siitä oli. neitseestäsyntymisessä oltaisiin sitten vuosisataisia tulkitoja vastaan ja muuta sellaista. eli jos oikein haluaa kirstilliseen tyyliin luistella sanomisistaan, hän voisi vedota siihen että alkuun niputti asioita perättäisinä lauseina, joissa askolan mielipiteet ovat poikkeavia, ja sitten kertoi kenen kanssa ne poikkeavat. mutta ei halunnut eritellä, mitkä asiat poikkeavat kenenkäkin kanssa.
nyt jopa itseäni huolestuttaa, miten krisselisti osaankaan ajatella.krisselien erittäin vilkas mielikuvitus. Vaikka taiteessa luovuutta tarvitaankin, niin ei esimerkiksi Tove Jansson koskaan väittänyt, että Muumit ovat totta.
Nummela ihan selvästi sanoi, että JEESUS oli eri linjolla kuin Askola. Linjoilla missä? Sanoiko jesse, että hei kamut, mun mutsi ei nainu kenekään kaa, vaan se oli niinku neitsyt ja tiättekste mitä, et mun faija on tuolla pilvissä ja siit mä sit vaan synnyin jonkun kolmannen hepun kautta.
Joskus todella ihmetyttää, että krisselit myöntävät uskovansa tuohon tarinaan. Eikö yhtään hävetä? - laboradroid
Kössönöm kirjoitti:
krisselien erittäin vilkas mielikuvitus. Vaikka taiteessa luovuutta tarvitaankin, niin ei esimerkiksi Tove Jansson koskaan väittänyt, että Muumit ovat totta.
Nummela ihan selvästi sanoi, että JEESUS oli eri linjolla kuin Askola. Linjoilla missä? Sanoiko jesse, että hei kamut, mun mutsi ei nainu kenekään kaa, vaan se oli niinku neitsyt ja tiättekste mitä, et mun faija on tuolla pilvissä ja siit mä sit vaan synnyin jonkun kolmannen hepun kautta.
Joskus todella ihmetyttää, että krisselit myöntävät uskovansa tuohon tarinaan. Eikö yhtään hävetä?>Nummela ihan selvästi sanoi, että JEESUS oli eri linjolla kuin Askola. Linjoilla missä? Sanoiko jesse, että hei kamut, mun mutsi ei nainu kenekään kaa, vaan se oli niinku neitsyt ja tiättekste mitä, et mun faija on tuolla pilvissä ja siit mä sit vaan synnyin jonkun kolmannen hepun kautta. <
tarkoitin, että jos nummelan tekstiä lukee kuten krisselit raamattua, häntä voisi tulkita myös niin, että askola ei olisi eri linjoilla jeesuksen kanssa tässä nimenomaisessa neitseestäsyntymisjutussa, vaan vaikkapa homoparien siunaamisessa. tiedän, eihän tuosta lausenipusta sellaista kuvaa saa, mutta pilkkua viilaamalla, nummela ei sanonut että jeesus olisi ollut jotain mieltä neitseestä syntymisestä.
lopullisen tarkoituksen tietää vain kirjoittaja itse. kristinuskoisia kuunnellessa on hyvä muistaa, että he ovat kierompia kuin savolaiset. heidän puhuessaan vastuu on sentäs kuulijalla; krisselismissä sitä ei ota kukaan. - Kössönöm
laboradroid kirjoitti:
>Nummela ihan selvästi sanoi, että JEESUS oli eri linjolla kuin Askola. Linjoilla missä? Sanoiko jesse, että hei kamut, mun mutsi ei nainu kenekään kaa, vaan se oli niinku neitsyt ja tiättekste mitä, et mun faija on tuolla pilvissä ja siit mä sit vaan synnyin jonkun kolmannen hepun kautta. <
tarkoitin, että jos nummelan tekstiä lukee kuten krisselit raamattua, häntä voisi tulkita myös niin, että askola ei olisi eri linjoilla jeesuksen kanssa tässä nimenomaisessa neitseestäsyntymisjutussa, vaan vaikkapa homoparien siunaamisessa. tiedän, eihän tuosta lausenipusta sellaista kuvaa saa, mutta pilkkua viilaamalla, nummela ei sanonut että jeesus olisi ollut jotain mieltä neitseestä syntymisestä.
lopullisen tarkoituksen tietää vain kirjoittaja itse. kristinuskoisia kuunnellessa on hyvä muistaa, että he ovat kierompia kuin savolaiset. heidän puhuessaan vastuu on sentäs kuulijalla; krisselismissä sitä ei ota kukaan."lopullisen tarkoituksen tietää vain kirjoittaja itse. kristinuskoisia kuunnellessa on hyvä muistaa, että he ovat kierompia kuin savolaiset. heidän puhuessaan vastuu on sentäs kuulijalla; krisselismissä sitä ei ota kukaan."
- Minä tunnen kolme kivaa savolaista, joten syytöksesi on kohtuuton. Krisseleistä olen silti samaa mieltä. - srjsj
Kössönöm kirjoitti:
- Millä "linjoilla" jesse oli? Eikö kukaan muu näe tuossa lauseessa mitään hassua? Oliko jessen neitseestä syntyminen muka joku linjanveto tai jotain sellaista?miten se on alkuun pantu?
- Kössönöm
srjsj kirjoitti:
miten se on alkuun pantu?
kun ei ole koskaan ollut olemassakaan...
Kössönöm kirjoitti:
Puntaroidaan nyt sitten tätä. Vaikka minä en uskokaan (todisteet kun puuttuvat) että jesseä on koskaan ollut olemassakaan, niin jos tätä fiktiivistä henkilöhahmoa ajatellaan siltä kannalta, että hän tiesi äitinsä olevan neitsyt, niin missä kohtaa jesse on pukenut sen raamatussa sanoiksi. Jos joku kiltti ihminen sen kohdan minulle raamatusta osoittaisi, niin olisin hyvin kiitollinen.
Minusta tuntuu siltä että et hyväksy todisteiksi muuta kuin oman ennakkoluulosi. Valtavirta tutkijoista, ja joukossa ateisteja, pitää Jeesusta historiallisena faktana.
- Kössönöm
juhani1965 kirjoitti:
Minusta tuntuu siltä että et hyväksy todisteiksi muuta kuin oman ennakkoluulosi. Valtavirta tutkijoista, ja joukossa ateisteja, pitää Jeesusta historiallisena faktana.
missä kohtaa raamattua mainitaan että jesse on sanonut syntyneensä neitsyestä?
Tästä oli kyse:
""Helsingin piispaksi on valittu ensi kertaa nainen, Irja Askola, joka ensi töikseen kannatti samaa sukupuolta olevien liitojen siunaamista kirkossa. Aiemmin hän on kyseenalaistanut muun muassa neitseestäsyntymisen. Hän on siis selvästi eri linjoilla kuin Jeesus, apostolit ja koko Raamattu sekä kristikunnan katkeamaton tulkintatraditio meidän päiviimme saakka."
- Joten selvennä missä jesse on maininnut äitinsä neitsyeksi.
- juurensa
Koko Suomen evlut kirkko sai alkunsa kun 1500 luvulla alettiin protestoida katolisen kirkon oppeja vastaan. Siitä tuli nimi protestantit. Liike sitten hajaantui luterilaisiin, kalvinisteihin ja muihin suuntiin.
Syntiähän tuollainen eri mieltä asioista oleminen on, kunnes näitä syntisiä on tarpeeksi paljon perustamaan oman uskontokunnan. Ja sitten tämä uusi uskontokunta on opissaan erehtymätön ja ainoa oikea jumalan kirkko. Yritäpä protestoida meidän ainoaa, oikeaa ja pyhää uskoamme vastaan!- dsksk
Itsenäiseksi kirkoksi järjestäytyneen protestiliikkeen jäsenet pitävä omaa kirkkoaan sinä ainoana oikeana ja ALKUPERÄISENÄ. Hupaisaa!
Nummelan varmuus oman mielipiteen ja tulkinnan oikeellisuudesta on mykistävää. Olin täysin varma, että Nummela on hellari, mutta kaippa sinne Ev.lut kirkkoonkin höyrypäitä mahtuu.
- Kössönöm
on Puolimatkan ja Reinikaisen kamu. Kertonee paljon. Tv-7:n juontaja ja nämä pulimutkat jareiskat ovat vakiovieraita. Made in heaven, juu sii.
En tiedä mitä merkkiä edustaa, mutta ehkäpä se on juuri hellarius.
- Hengenmies
Kansanlähetyksen lehti Uusi Tie ja Leif Nummela edustavat äärikristillistä fundamentalismia. YÄK!
- Kössönöm
Nämä heput ovat niitä ainoita oikeita uskovia. Osa siitä sakista vierailee tälläkin palstalla.
- H.H.
"Aika hassua että hän sanoo, etteivät kristityt voi olla asioista mitä mieltä haluavat"
Jotkin mielipiteet eivät kuulu kristittynä olemiseen. Asiahan ei ole sen kummempi kuin miten vastaavasti ateisti ei voi olla sitä mieltä että Jumala on olemassa ilman että tuo mielipiteensä muutos tarkoittaisi automaattisesti kuinka kyseisen henkilön luonnehdinta uskonsa lajia edustavan termin osalta muuttuisi. Kristillisessä uskossa on siis luontevasti tietyt keskeiset peruselementit, joihin uskominen määrittelee ihmisen kristityksi. On sinänsä mielenkiintoista, että miksi jotkin tahot pyrkivät vesittämään kristillisen uskon ydinasiat. Nummela toteaakin aivan oikein: "Nämä eivät ole vain pieniä sivuasioita, joista voi kristittynä olla mitä mieltä haluaa."
Tartuitkin ehkä yksittäiseen ilmaisuun 'mitä mieltä haluaa'. Parempi ilmaus olisikin ollut 'mitä mieltä tahansa'. Niin, oikeastaan tartuitkin siis yksittäiseen sanaan 'haluaa'. Normiälyllä ja -rehellisyydellä varustettu kansalainen kyllä ymmärtää asiayhteydestä mitä Nummela tarkoitti.- Kössönöm
jospa sinä normiälyinen nyt sitten selittäisit mitä Nummela tarkoitti.
- skepiloogi
"Jotkin mielipiteet eivät kuulu kristittynä olemiseen."
"Uskon Jumalan olemassa oloon" -lienee mielipide, joka ei kuulu ateistille. Kristitylle lienee ajatus, että Jeesus ei ollut Jumalan poika, lähellä mahdotonta. Eri kristityillä kuppikunnilla on kuitenkin erilaisia näkemyksiä siitä mikä on kristinuskon mukaista. Asian voisi ratkaista ilmeisesti vain Jumala tai Jeesus, mutta heistä ei liene jostain syystä apua.
Saattaahan Briteissä esiintyvä ateistinen Jeesuksen kirkko olla kaikkein eniten oikeassa uskoessaan, että Jeesus oli fiksuhko kaveri, jonka opetuksissa oli ideaa, mutta ei se nyt sentään mikään Jumalan poika ollut! Tähän näkemykseen voinee yhtyä sangen moni maapallomme asukas?
- No juu ei
Tuosta jutusta tuli jostain kumman syystä mieleeni eräs vanha viestiketju, jonka kävin jonkun
kiivaan hihhulin kanssa, joka ei millään suostunut uskomaan, että Jeesuksen sukunimi ei ole
Kristus. Minä olin koko ajan tukahtua nauruuni uskiksen ääliömäisyydestä, mutta tämä oli aivan
satavarma, että Jeesuksen sukunimin TIETENKIN JA EHDOTTOMASTI on Kristus.
Vaikka annoin mitä tahansa linkkejä ja kerroin älyvälkylle, että 2000 vuotta sitten Jeesuksen
asuinalueella ei taatusti puhuttu suomen kieltä, jota tämä sana kristus on, eikä sitä sanaa löydy
myöskään alkukielisestä raamatusta ja että Jeesuksen isä ei ollut Joosef Kristus eikä äiti Maria
Kristus, niin tämä piti minua vain ateistisena valehtelijana ja linkkejä ateistien väärennöksinä.
Tämä kyseinen tapaus sai minut tajuamaan, ettei uskovan ihmisen pohjatonta typeryyttä ja
täydellistä sivistyksen puutetta voi koskaan aliarvioida.- pisteet kotiin
pojontsit jälleen kerran hoohoolle
- Kössönöm
jopa melko pitkä sukunimi. Hesus Christ Superstar. Ei vai?
- pisteet kotiin
Kössönöm kirjoitti:
jopa melko pitkä sukunimi. Hesus Christ Superstar. Ei vai?
pojontsit jälleen kerran hoohoolle
"- Aika hassua että hän sanoo, etteivät kristityt voi olla asioista mitä mieltä haluavat, kun tosiasia kuitenkin on, että kristityt ovat asioista mitä mieltä haluavat. Niin myös Nummela."
Kyllähän kristityn on pidettävä Raamattua auktoriteettina, ja koko Raamattua. Kuten Nummela tekee.- laboradroid
tuossa aiemmin kössönömin kanssa mietittiin että missä kohtaa raamatussa mainitaan ensimmäisen kerran jeesuksen neitseestäsyntyminen? ts, aikajärjestyksessä jos katsotaan niin eikös se ole vasta evenkeliumeissa eikä siis paavalikaan sitä mainitse? tuskin siis jeesus ottaa kantaa neitseestäsyntymiseen raamatussa vai kuinka?
- Kössönöm
laboradroid kirjoitti:
tuossa aiemmin kössönömin kanssa mietittiin että missä kohtaa raamatussa mainitaan ensimmäisen kerran jeesuksen neitseestäsyntyminen? ts, aikajärjestyksessä jos katsotaan niin eikös se ole vasta evenkeliumeissa eikä siis paavalikaan sitä mainitse? tuskin siis jeesus ottaa kantaa neitseestäsyntymiseen raamatussa vai kuinka?
"Helsingin piispaksi on valittu ensi kertaa nainen, Irja Askola, joka ensi töikseen kannatti samaa sukupuolta olevien liitojen siunaamista kirkossa. Aiemmin hän on kyseenalaistanut muun muassa neitseestäsyntymisen. Hän on siis selvästi eri linjoilla kuin Jeesus, apostolit ja koko Raamattu sekä kristikunnan katkeamaton tulkintatraditio meidän päiviimme saakka"
- Mikä oli jessen oma "kanta" siittämisestään. Ei sitä ole kukaan missään kertonut. - on se jesse
.
laboradroid kirjoitti:
Neitseestä syntyminen mainitaan evankeljumeissa. Esim.Matteuksen evankeljumissa joka ajoitetaan n.50-65 Jkr, siis lopullinen kreikkalainen laitos.
Nyt en tältä istumalta muista mainitseeko Paavali tai Jeesus itse puheissaan tästä asiasta mitää.- Älä nyt
juhani1965 kirjoitti:
Neitseestä syntyminen mainitaan evankeljumeissa. Esim.Matteuksen evankeljumissa joka ajoitetaan n.50-65 Jkr, siis lopullinen kreikkalainen laitos.
Nyt en tältä istumalta muista mainitseeko Paavali tai Jeesus itse puheissaan tästä asiasta mitää.Siihen aikaan neitsyt tarkoitti (myös) nuorta naista
"Ei pitäviä perusteita evankeliumien ajoitukselle
Seuraavaksi Van Voorst arvostelee Wellsin tekemää evankeliumien ajoitusta vuoden 100 tienoolle. Van Voorst kannattaa nykyään aikalailla standardiajoitusta, jonka mukaan Markus on tehty vähän ennen vuotta 70 ja Matteus sekä Luukas 80-luvulla ja Johannes viimeisenä. Mutta evankeliumien ajoittaminen perustuu erinäisiin olettamuksiin ja todennäköisyyspäätelmiin"
http://www.argumentti.fi/jeesuksen_historiallisuus/jeesuksen_historiallisuus.php?id=72
Roope Lipasti on aivan älyttömän hauska mies. Tästä aiheesta hän on kirjoittanut seuraavaa:
Katolinen ja ortodoksinen kirkko ovat pahoillaan naispiispasta (YLE 10.6), sillä heidän mielestään kalliiseen mekkoon pukeutuminen sekä kallisarvoisten korujen ja erikoisen hatun pitäminen ovat selkeästi miesten hommaa.- pepe57
Samat "uudistukset" (= lue maalistumiset) on katolisilla edessä, kuin rakas ev lut kirkkomme tekee edellä. Olihan jo paavikin sitä mieltä, että kelloseppä heilutti puikkoa evotuution takana. Asiat menee eteenpäin, teki kirkot mitä tahansa. Uswkonnottomuus rules. Pakko on sopeutua, kun ihmiset tietää asioiden todellisen laidan. Tietoa, jos kohta disinformaatiotakin tulvii netistä ja ihmisten kusettaminen lukemalla "totuus" latinaksi raamatusta ei mene enää läpi.
Eihän Nummela sano, ettei Askola saa olla sitä mieltä mitä on. Hän kritisoi Askolan edellytyksiä paimenena olemiseen eli siihen, antaako kyseinen henkilö hengellisisissä asioissa oikeaa suuntaa kristityille.
Vastaavasti ateistien keskuudessa tieteen terävimmän kärjen edustajaksi tuskin hyväksytään ketään tutkijaa, joka tarjoaa tieteelliseksi totuudeksi jotain, jota vastaan lähes kaikki tieteellisesti pätevä tutkimus puhuu.
Hengellisten asioiden totuudellisuuden arviointi tapahtuu hengellisesti ja materiaalisen maailman asioiden totuudellisuuden arviointi tieteellisesti.- höpöttäjät
Miksi homoseksi ei olisi syntiä? Eikö se ole ihan selvä asia?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456318
- 584422
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282958- 612917
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271496Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381475- 321290
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431191