Kotiseuturakkautta

tuputuu

Miä aina niin hehkutan Tamperetta. Mutta kun minä ihan oikeasti rakastan tätä kaupunkia ja näitä asukkaita. Siis katsokaa nyt, voiko tällaista paikkaa enää muuta kuin rakastaa?

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?9969517

24

179

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R3portteri

      -diisentti paikka,-)) hih..

      • sivistys sana:o/


      • R3portteri
        tuputuu kirjoitti:

        sivistys sana:o/

        -usko jo?
        -enkustahan se: decent / verraton, kunnollinen, jne.. pah, kyllä sää tiäsit blo, tai punainen hiusku?


      • R3portteri kirjoitti:

        -usko jo?
        -enkustahan se: decent / verraton, kunnollinen, jne.. pah, kyllä sää tiäsit blo, tai punainen hiusku?

        ja itse asiassa suomen sana siisti on aika lähellä, kun näin nuoria ollaan.


      • R3portteri
        LaardiBee kirjoitti:

        ja itse asiassa suomen sana siisti on aika lähellä, kun näin nuoria ollaan.

        -kaikessa yksinkertaisuudessaan. ;-)
        -toki, ikinuoria,,, aina, eikä periksi anneta...


      • R3portteri kirjoitti:

        -kaikessa yksinkertaisuudessaan. ;-)
        -toki, ikinuoria,,, aina, eikä periksi anneta...

        Se sana oli tosi cool, tai siis siisti!


    • Se on helppoa määritellä, jos on asunut pienen ikänsä samoilla seuduilla. Mutta sitten kun on kiertolainen, niin montako vuotta tarvitaan, että voi sanoa tienoota kotiseudukseen?

      SInänsä jännää vaan kattella, ku on nyt kaks ja puol vuotta asunu Lahessa, kuinka erilainen näkemys erilaisista maisemista on näiden "alkuperäisten" kanssa. Tuntuu, että nää ei osaa arvostaa sitä, mikä on "vieraalle" uutta ja ihmeellistä ja sitte ne haluu säilyttää semmosta, joka taas on ihan syvältä. Mutta ehkä siinä sitten vuosien kuluessa ja kokemusten kautta tulee erilaiset asiat tärkeiksi.

      Meikän muuttohistorialla täytyy todeta, että kyllä mää barrikaadeille lähen, jos se saatanan Pajunen yrittää loppujakin Vantaasta liittää Hesaan.

      • Mää tajusin, että se rotvalli on tampereen murretta vasta kun ilmestyi se tampereen kiälen sanakirja:o/


      • tuputuu kirjoitti:

        Mää tajusin, että se rotvalli on tampereen murretta vasta kun ilmestyi se tampereen kiälen sanakirja:o/

        oo koskaan oottanu nyssee pipa päässä rotvallin reunalla?


      • LaardiBee kirjoitti:

        oo koskaan oottanu nyssee pipa päässä rotvallin reunalla?

        mutta mää luulin että kaikki muutkin on!


    • tietynlaista kotiseuturaukkautta pitää olla, vaikka tälläinen kiertolainen ei vielä suomesta ole huonoa paikkaa löytänyt. Eniten mua viehättää Itä-Suomi ja Lappi, siellä saa olla omissa rauhoissa :))

      http://www.youtube.com/watch?v=_k3EBAkvcXc

      • ollaan yhdessä yksinämme!


    • kiellä etteikö Pirkkalan kehdossa olis jotain sympaattista ja kutsuvaa, mutta samalla nii frustaatiota aiheuttavaa nenäkkyyttä joka tallaisen syntyperäisen Turkulaisen korvissa aina saa epämääräisiä värähtelyjä aikaiseksi.
      Sillehän me emme nt tällä hetkellä voi mitään että Tampere on isompi kaupunki (höh) kuin Rakas Aurajoen vehmas, sivistyksen kehto, aikojen airut, rehellisyyden ja yrittämisen esikuva, (näin sanoo kokoomus), historiamme elävä kuvakirja, maamme vanhin, yhä edelleen pystyssä oleva kaupunki.
      TÄTÄ KAIKKEA ON T U R K U
      Tampere on hyvä kakkonen))
      http://farm1.static.flickr.com/66/209868945_3d7f0f71f0.jpg

      Meinasi unohtua: Euroopan kulttuuri pääkaupunki vuonna 2011

      • R3portteri

        -Taas yks aloittaa ja asuu viä tossa laidalla, Pirkkalassa?
        -Tamperelainen kysyy Turun asemalla: Onk's sulla myyrä yhtä tupakkaa? Johon paikallinen vastaa: Mistä tiesit sukunimeni olevan Myyrä? voih, heh..


      • Minä kun tuun muitten tamperelaisten kans sinne pomppimaan, putoo koko Turku sinne Aurajokeen;)


    • minä ollut siellä.;-P Vaikka niin luulitkin.;)

      • Ethän sinä ole tamperelainen!


    • kun on vaan yksi kaista ja sekin molemminpuoliselle liikenteelle ,. vainko Tanpereella on näin asiat kummasti ,.

      • en tiedä, mutta sen tiedän, että jos kaksi tamperelaista kohtaa, on sekasorto varma!


    • ??

      Tupu, tunnistitko kadun?

      • muuttanut

        En ole tupu enkä tunne tamperettakaan hyvin , mutta saako arvailla et siinä Mariankadun lähettyvillä jos oikein muistan nimen. Emil aaltosen museo on lähellä, siis pyynikille päin menossa..onko ?


      • muuttanut kirjoitti:

        En ole tupu enkä tunne tamperettakaan hyvin , mutta saako arvailla et siinä Mariankadun lähettyvillä jos oikein muistan nimen. Emil aaltosen museo on lähellä, siis pyynikille päin menossa..onko ?

        Lähellä Marjatan sairaalaa eli pyynikillä.


      • muuttanut
        tuputuu kirjoitti:

        Lähellä Marjatan sairaalaa eli pyynikillä.

        jess..aivan arvailua melkeestä oli.


      • muuttanut kirjoitti:

        jess..aivan arvailua melkeestä oli.

        eli siis olit melkein oikeassa:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe