Helluntailaisten netti-sivusto "Netmission" on puhtaasti aatteeltaan uskonnollinen sivusto ja siellä sensuroidaan yleensä kaikki mistä Reijo Ruotsalainen (helluntailaiset) ei pidä.
Poikkeuksen sensurointiin tekee Niilo Yli-Vainiosta negatiivisesti kertovat viestit.
Esim. Matti A. Miettisen väitöskirja "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta" (jossa ihmeparantumiset kiistetään), saa netmissionin keskusteluissa sivutolkulla palstatilaa.
http://www.netmission.fi/fi/etusivu/index.php?show=messages&tid=13415
Olen ennenkin huomannut että Yli-Vainio alkaa olla helluntailaisille kuin punainen vaate.
Yksi syy lienee se että hänen ennustamansa Jeesuksen tuleminen 2000-vuoden vaiheessa ei toteutunutkaan, vai mitä mieltä muut ovat?
Yli-Vainio / Netmission
13
178
Vastaukset
En tiennytkään että Yli-Vainio on ennustanut tuollaista että Jeesus tulisi 2000-vuoden vaihteessa? Onko tuosta väitteestä jotakin mustaa valkoisella?
Itse ajattelisin että Yli-Vainio ärsyttää monia uskoviakin siksi koska hän oli niin paljon esillä ja ihmisiä kaatui ja parantui. Toiset uskovat hyväksyvät kaatumiset, toiset eivät. Tuskinpa kukaan on sitä vastaan jos ihmisiä on parantunut? Jos Jumala käyttää toista uskovaa näkyvällä tavalla niin valitettavasti helposti kadehditaan.
Kävitkö Pe.ku koskaan kuuntelemassa Yli-Vainiota?kirjassaan "Yö ilman unelmia" tuhatvuotiskauden alkavan 2000 jKr.
En ole käynyt Niiloa kuuntelemassa.Pe.ku kirjoitti:
kirjassaan "Yö ilman unelmia" tuhatvuotiskauden alkavan 2000 jKr.
En ole käynyt Niiloa kuuntelemassa.Tässä sinulle Niilon saarnoja kuunneltavaksi, kuuntele vaikka kaikki! :)
http://www.saarna.net/puhuja.php?id=YlivainioManteli-Puu kirjoitti:
Tässä sinulle Niilon saarnoja kuunneltavaksi, kuuntele vaikka kaikki! :)
http://www.saarna.net/puhuja.php?id=YlivainioKerran kuuntelinkin erään saarnan, jossa hän paini karhujen ja leijonien kanssa.
Ei ehkä kannata kuunnella niitä enempää....yhden saarnan kun on kuullut niin toiset on ihan samaa.Pe.ku kirjoitti:
Kerran kuuntelinkin erään saarnan, jossa hän paini karhujen ja leijonien kanssa.
Ei ehkä kannata kuunnella niitä enempää....yhden saarnan kun on kuullut niin toiset on ihan samaa.Niiloko paini karhujen ja leijonien kanssa? Raamatussa Daavid oli nuorena paimenessa ja silloin hän paini karhujen ja leijonien kanssa.
Minä en ole käynyt Niiloa kuuntelemassa kun en (valitettavasti) siihen aikaan vielä ollut kiinnostunut näistä asioista kun Niilo oli elossa. Mutta olen paljon kuunnellut Niilon saarnoja äänitteinä sitten myöhemmin kun itse olen tullut uskoon.
Suosittelen kuuntelemaan Niilon saarnoja. Itse en kyllästy samoistakaan asioista usein kuulemaan. Monista Niilon saarnoista välittyy rakkaus Jeesukseen. En ihmettele että Niiloa kuulemassa kävi paljon ihmisiä.
Mitä sitten tulee joihinkin epätarkkuuksiin profetioissa niin luulen että niitä on yhdellä jos toisella ihmisellä joka on profetioita julki tuonut. Ihminen kun ei ole erehtymätön eikä ihminen ole Jumala. Kaikki ihmiset tekevät joskus virheitä olivat sitten uskossa tai eivät.
Ehkä sinua pelottaa kuunnella Niilon saarnoja, koska et halua löytää parasta asiaa joka on ulottuvillasi. (?)- Haukotus
Pe.ku kirjoitti:
Kerran kuuntelinkin erään saarnan, jossa hän paini karhujen ja leijonien kanssa.
Ei ehkä kannata kuunnella niitä enempää....yhden saarnan kun on kuullut niin toiset on ihan samaa.Minä ja moni muukin on kyllästynyt juttuihin, joita vatkaat yhä vain. Kuinkahan monta kertaa olet Niilo Ylovainiotakin moittinut?
Manteli-Puu kirjoitti:
Niiloko paini karhujen ja leijonien kanssa? Raamatussa Daavid oli nuorena paimenessa ja silloin hän paini karhujen ja leijonien kanssa.
Minä en ole käynyt Niiloa kuuntelemassa kun en (valitettavasti) siihen aikaan vielä ollut kiinnostunut näistä asioista kun Niilo oli elossa. Mutta olen paljon kuunnellut Niilon saarnoja äänitteinä sitten myöhemmin kun itse olen tullut uskoon.
Suosittelen kuuntelemaan Niilon saarnoja. Itse en kyllästy samoistakaan asioista usein kuulemaan. Monista Niilon saarnoista välittyy rakkaus Jeesukseen. En ihmettele että Niiloa kuulemassa kävi paljon ihmisiä.
Mitä sitten tulee joihinkin epätarkkuuksiin profetioissa niin luulen että niitä on yhdellä jos toisella ihmisellä joka on profetioita julki tuonut. Ihminen kun ei ole erehtymätön eikä ihminen ole Jumala. Kaikki ihmiset tekevät joskus virheitä olivat sitten uskossa tai eivät.
Ehkä sinua pelottaa kuunnella Niilon saarnoja, koska et halua löytää parasta asiaa joka on ulottuvillasi. (?)meiltä päin oli bussikuljetukset Niiloa kuuntelemaan ja ne täyttyivät pääosin vanhoista uskovista luterilaisista, jotka olivat uskovia luterilaisia sen jälkeenkin.
Kuulin heidän juttujaan joissa ei Niiloa paljon kiitelty ja jotkut häpeilivät myöhemmin kun olivat siellä käyneet.
Nykyisen tiedonvälityksen aikana ei enää bussit samalla tavalla täyttyisi kun kaikki tiedettäisiin jo edeltä käsin, mutta silloin ei kaikki kaikkea tienneet ja uteliaita riitti.Pe.ku kirjoitti:
meiltä päin oli bussikuljetukset Niiloa kuuntelemaan ja ne täyttyivät pääosin vanhoista uskovista luterilaisista, jotka olivat uskovia luterilaisia sen jälkeenkin.
Kuulin heidän juttujaan joissa ei Niiloa paljon kiitelty ja jotkut häpeilivät myöhemmin kun olivat siellä käyneet.
Nykyisen tiedonvälityksen aikana ei enää bussit samalla tavalla täyttyisi kun kaikki tiedettäisiin jo edeltä käsin, mutta silloin ei kaikki kaikkea tienneet ja uteliaita riitti.Onhan se vanhoille luterilaisille ollut aika erilainen kokemus kuulla ja nähdä Niilon saarnaamista jos ovat verranneet sitä luterilaisten kirkkojen Jumalanpalvelusmenoihin. :) Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla ihmiset tunnetaan ja tiedetään ja on monille kovin tärkeää se, "mitä naapurissa ajatellaan". Juorutessa menee usein puurot ja vellit sekaisin niin kuin ehkä sinunkin muisteloissa siitä, kuka se painikaan leijonien ja karhujen kanssa? Olipa se kuka hyvänsä, toivon ettei minun tarvitse ikinä painia leijonien ja karhujen kanssa koska arvaan jo etukäteen miten siinä tulisi käymään.
Pe.ku kirjoitti:
meiltä päin oli bussikuljetukset Niiloa kuuntelemaan ja ne täyttyivät pääosin vanhoista uskovista luterilaisista, jotka olivat uskovia luterilaisia sen jälkeenkin.
Nykyisen tiedonvälityksen aikana ei enää bussit samalla tavalla täyttyisi kun kaikki tiedettäisiin jo edeltä käsin, mutta silloin ei kaikki kaikkea tienneet ja uteliaita riitti.Hyvää yötä!
http://www.youtube.com/watch?v=-qReuRpn77sManteli-Puu kirjoitti:
Onhan se vanhoille luterilaisille ollut aika erilainen kokemus kuulla ja nähdä Niilon saarnaamista jos ovat verranneet sitä luterilaisten kirkkojen Jumalanpalvelusmenoihin. :) Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla ihmiset tunnetaan ja tiedetään ja on monille kovin tärkeää se, "mitä naapurissa ajatellaan". Juorutessa menee usein puurot ja vellit sekaisin niin kuin ehkä sinunkin muisteloissa siitä, kuka se painikaan leijonien ja karhujen kanssa? Olipa se kuka hyvänsä, toivon ettei minun tarvitse ikinä painia leijonien ja karhujen kanssa koska arvaan jo etukäteen miten siinä tulisi käymään.
Ihan omakohtaisesti minäkin kuulin joitakin kertomuksia kokouksessa käyneiltä.
He nimenomaan protestoivat niitä kaatamisia, joita pitivät valheellisina.
Tuossa Niilo itse painii karhujen ja leijonien kanssa. (musiikki saarnaan on kai myöhemmin lisätty).
http://www.youtube.com/watch?v=uLkhJ3MBKwI
Hyvää yötä ja alkukesän jatkoa.Pe.ku kirjoitti:
Ihan omakohtaisesti minäkin kuulin joitakin kertomuksia kokouksessa käyneiltä.
He nimenomaan protestoivat niitä kaatamisia, joita pitivät valheellisina.
Tuossa Niilo itse painii karhujen ja leijonien kanssa. (musiikki saarnaan on kai myöhemmin lisätty).
http://www.youtube.com/watch?v=uLkhJ3MBKwI
Hyvää yötä ja alkukesän jatkoa.Kiitos.
Tuo esitys kuulosti siltä että siihen on haettu eri saarnoista "herkkupaloja". Koska olen kuunnellut monia Niilon saarnoja niin ymmärrän että tällaisia videoita "leikkaa - liimaa" -systeemillä hyvin helppoa on rakennella.
Vähän niin kuin Raamattua luetaan niin että haetaan sieltä täältä eri kohtia sormituntumalla tyyliin: ensin tulee sormituntumalla kohta jossa lukee "Hän meni ja hirtti itsensä". Sitten toisella sormituntumalla otettu kohta antaa tulokseksi: " Mene sinä ja tee samoin". Jos luet Raamattua niin älä ainakaan tuolla tavalla sitä lue.
taas vaijan hampaisiisi? Ja mitä se sulle kuuluu, mitä ja kikä Niilo oli? Sun ei pitäisi lausakkaan Niilon nimeä, niin suuri ero on sinun ja Niilon peroosoonassa kuin yöllä ja päivällä. Olet pelkkä mitäätömyys, Niilon rinnalla! Antasit siis NIILON OLLA RAUHASSA, OLET VAINAJIEN HÄIRITSIJÄ, EIKÖ ELÄVÄT ENÄÄ RIITÄ POHJATTOMALLE PARJAUS VIETILLESI?"
parjaa ketään.
Nuo viestit on netmissioniosta ja Niilon kirjasta eikä ollenkaan minun.
Niilo Yli-Vainio on tunnetuin helluntailainen Suomessa ja kai hänestä keskusteleminen kuuluu helluntailaiselle palstalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94934
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54888Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61798Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141718- 65675
- 78531
- 39498
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86487- 40486
Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467