Kävin tänä aamuna hammaslääkärillä ja tuomio oli ikävä :( Kaksi karies ykköstä, joista toisen paikkas heti (halusi näin) ja toinen hammas paikataan elokuussa.. Otti vielä kuvat, että jos sattuu olemaan vielä enemmän reikiä, esim. hampaiden väleissä tai jotain sellaista se selitti...
Hampaani ovat aina olleet hyvässä kunnossa, ei koskaan reikiä eikä alkavia, eli olen käynyt vain tarkastuttamassa säännöllisesti. Viimeksi olen käynyt kaksi vuotta sitten yksityisellä, ja nyt menin nykýisen asuinkaupungin omaan hammashoitolaan ensimmäistä kertaa..
Olen tosi järkyttynyt, tuntuu ihan kamalalta sanoo että mulla on hampaissa reikiä, joista toinen paikattu :´( Mutta mitä toi Karie ykkönen meinaa? Paikataanko karies ykkönen aina?
karies ykkönen?
4
548
Vastaukset
- ykkösiä on monta
Toi ykkönen voi tarkoittaa ihan "mitä tahansa". Se tarkoittaa... hammasta numero yksi, eli etuhammasta (11 on vasen yläetu hammas), tässä tapauksessa sitä tuskin tarkoitettiin. ... toinen merkitys on hampaan pinnan numero, ykkönen on purupinta... kolmas merkitys on reikiintymisen aste, ykkönen on alkava, jota ei ole pakko paikata kakkonen on jo paikattavassa kunnossa ja kolmonen astetta pahempi jne...
- lisäys....
Niin lääkäri yleensä sanoo ensin sen hampaan numeron missä se reikä on ja millä pinnalla ja sitten vasta tuon reiän numeron.
- minäkin24v
Kaksi reikää jo tuntuu kamalalta???
Arvaa monta mulla on? en ees laskenu kun luettelivat... enkä uskalla mennä enää kun pelkään hammaslääkäriä- ykkösiä...
Kai se sitten tuntuu kamalalta, jos ei ikinä ennen ole ollut yhtään reikää!?
Kiva tunne tarkastuksen aikana, kun lekuri aloitti vasemmalta puolelta ja koko ajan luetteli...kasissa(= viisaudenhammas) on reikä se pitää jossain vaiheessa poistaa... tossa on toi juurihoidettava, mihin jo laitettiin lääkepaikka... tota pitää seurata... karies...karies...karies...onneksi tässä vaiheessa tuli pitkä tauko (ehjiä hampaita siis) oikeelle puolella oli vaan yksi reikä ihan takana. =)
Tsemppiä hammaslääkärikäynteihin! Mulla tuo on jo melkein kaikki takana. Helppoa ei ollut tälläiselle pelkurille, mutta hyvä ja ymmärtäväinen lääkäri onneksi! Kannattaa käydä hoidattamassa kalusto kuntoon, muutenhan se tarkastuskin oli ihan turha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2014447
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!472092- 631743
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331383Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581357Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93979SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26943Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10909Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170828Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186716