karies ykkönen?

tytsky24v

Kävin tänä aamuna hammaslääkärillä ja tuomio oli ikävä :( Kaksi karies ykköstä, joista toisen paikkas heti (halusi näin) ja toinen hammas paikataan elokuussa.. Otti vielä kuvat, että jos sattuu olemaan vielä enemmän reikiä, esim. hampaiden väleissä tai jotain sellaista se selitti...
Hampaani ovat aina olleet hyvässä kunnossa, ei koskaan reikiä eikä alkavia, eli olen käynyt vain tarkastuttamassa säännöllisesti. Viimeksi olen käynyt kaksi vuotta sitten yksityisellä, ja nyt menin nykýisen asuinkaupungin omaan hammashoitolaan ensimmäistä kertaa..
Olen tosi järkyttynyt, tuntuu ihan kamalalta sanoo että mulla on hampaissa reikiä, joista toinen paikattu :´( Mutta mitä toi Karie ykkönen meinaa? Paikataanko karies ykkönen aina?

4

546

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykkösiä on monta

Toi ykkönen voi tarkoittaa ihan "mitä tahansa". Se tarkoittaa... hammasta numero yksi, eli etuhammasta (11 on vasen yläetu hammas), tässä tapauksessa sitä tuskin tarkoitettiin. ... toinen merkitys on hampaan pinnan numero, ykkönen on purupinta... kolmas merkitys on reikiintymisen aste, ykkönen on alkava, jota ei ole pakko paikata kakkonen on jo paikattavassa kunnossa ja kolmonen astetta pahempi jne...

• lisäys....

Niin lääkäri yleensä sanoo ensin sen hampaan numeron missä se reikä on ja millä pinnalla ja sitten vasta tuon reiän numeron.

• minäkin24v

Kaksi reikää jo tuntuu kamalalta???
      Arvaa monta mulla on? en ees laskenu kun luettelivat... enkä uskalla mennä enää kun pelkään hammaslääkäriä

• ykkösiä...

Kai se sitten tuntuu kamalalta, jos ei ikinä ennen ole ollut yhtään reikää!?

Kiva tunne tarkastuksen aikana, kun lekuri aloitti vasemmalta puolelta ja koko ajan luetteli...kasissa(= viisaudenhammas) on reikä se pitää jossain vaiheessa poistaa... tossa on toi juurihoidettava, mihin jo laitettiin lääkepaikka... tota pitää seurata... karies...karies...karies...onneksi tässä vaiheessa tuli pitkä tauko (ehjiä hampaita siis) oikeelle puolella oli vaan yksi reikä ihan takana. =)

Tsemppiä hammaslääkärikäynteihin! Mulla tuo on jo melkein kaikki takana. Helppoa ei ollut tälläiselle pelkurille, mutta hyvä ja ymmärtäväinen lääkäri onneksi! Kannattaa käydä hoidattamassa kalusto kuntoon, muutenhan se tarkastuskin oli ihan turha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5558
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2633
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2222
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    8. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      24
      1262
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe