Mikä on yksinkertaisin

pettynyt ja petetty

ja vaivattomin tapa erota adventtikirkosta?

Olen vielä adventtikirkon jäsenrekisterissä, mutta olen päättänyt erota adventtikirkosta ja sanoutua irti koko touhusta ja vahvistuksen eroon olen saanut näiltäkin palstoilta lukiessani adventistien kommentteja.

Miksi adventtikirkon kotisivuilla ei voi jättää eroilmoitusta?
Riittääkö eroanomuksen lähettäminen adventtikirkon toimistoon Tampereelle?

35

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seurakunnan jäsenyydestä tulee tehdä ilmoittamalla siitä siihen paikallisseurakuntaan, jonka jäsen on. Jos henkilö on virallisen Adventtikirkon jäsen, ei vain paikallisen seurakunnan kastettu jäsen, ilmoitus kannattaa lähettää *myös* kirkon keskusrekisteriin Tampereelle tai vaihtoehtoisesti paikkakuntasi maistraattiin. Tällöin eroilmoitus tulee olla kirjallinen (teksti vapaamuotoinen) ja ero astuu voimaan siitä päivästä, jolloin kirje on kirjattu.

      En sitten tiedä mihin olet tarkkaan ottaen pettynyt, mutta ratkaisuhan on jokaisen henkilökohtainen ja olet vapaa tekemään sellaisen ratkaisun, jonka haluat. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tämä palsta ei kerro todellisuudesta paljoakaan, valitettavasti.

      Yhtä kaikki, toivotan Herran siunausta.

      Timo

      • henkilökohtaisesti..

        sitä mieltä että koko eroamisaloitus on vain sitä anti-adventismia eikä edes todellisen adventistin kitjoittama.

        Alkavat olla ahtaalla näissä keskusteluissa nämä ikuiseen piinaan uskojat, silloin aina tulee näitä "erioaloituksia" - kuka adventisti alkaisi uskomaan Jumalaan joka loi elämää ikuisesti piinattavaksi tulikivijärvessä? Vastaus ei kukaan. Siispä voimme todeta että joko adventisti erotessaan liittyy Jehovan todistajiin jotka eivät myöskään usko ilkjuiseen helvetin piinaan tai sitten hänestä tulee periaatteessa ateisti joka ei usko mihinkään.

        No voihan joku jättäytyä kirkkojen ja seurakuntien ulkopuolellekin ja laskea kasteensa Adventtikirkossa riittäväksi, vaikka havinaista se on.

        En ihmettelisi vaikka tämä eroaja olisi yksi näistä anti'adventisteista jotka valehtelevat ja pilkkaavat adventisteja lähes päivittäin - heihinkö adventisti liittyisi - hah hah ei ikinä.


      • pettynyt ja petetty
        henkilökohtaisesti.. kirjoitti:

        sitä mieltä että koko eroamisaloitus on vain sitä anti-adventismia eikä edes todellisen adventistin kitjoittama.

        Alkavat olla ahtaalla näissä keskusteluissa nämä ikuiseen piinaan uskojat, silloin aina tulee näitä "erioaloituksia" - kuka adventisti alkaisi uskomaan Jumalaan joka loi elämää ikuisesti piinattavaksi tulikivijärvessä? Vastaus ei kukaan. Siispä voimme todeta että joko adventisti erotessaan liittyy Jehovan todistajiin jotka eivät myöskään usko ilkjuiseen helvetin piinaan tai sitten hänestä tulee periaatteessa ateisti joka ei usko mihinkään.

        No voihan joku jättäytyä kirkkojen ja seurakuntien ulkopuolellekin ja laskea kasteensa Adventtikirkossa riittäväksi, vaikka havinaista se on.

        En ihmettelisi vaikka tämä eroaja olisi yksi näistä anti'adventisteista jotka valehtelevat ja pilkkaavat adventisteja lähes päivittäin - heihinkö adventisti liittyisi - hah hah ei ikinä.

        En ole mikään antiadventisti, vaan olen sitä ikäluokkaa, joka on kuunnellut Onni Määttäsen, Erkki Luukon, Sulo Halmisen, Wiljam Aittalan, Onni Peltosen, Olavi Peltosen, Unto Hongiston, Pekka Peltosen, Pekka Pohjolan, Reino Oksasen, Olavi Rouheen, Auvo Helmisen jne. puheita ja saarnoja
        Monet näistä herroista on jo kuopattu ja haudattu.

        Kuinka kehtaat olla sellainen adventisti, joka väität, että minulla ei ole kokemusta adventtikirkon opeista ja, että olen antiadvari.
        Häpeä Jumalaton adventisti.
        Tuollaisten takia en juuri haluakkaan kuulua itserakkaaseen kirkkoonne.

        Jatkakaa samaan malliin niin muutkin lähtevät "uskonnollisesta" yhteisöstänne.


      • totuuden mukainen
        pettynyt ja petetty kirjoitti:

        En ole mikään antiadventisti, vaan olen sitä ikäluokkaa, joka on kuunnellut Onni Määttäsen, Erkki Luukon, Sulo Halmisen, Wiljam Aittalan, Onni Peltosen, Olavi Peltosen, Unto Hongiston, Pekka Peltosen, Pekka Pohjolan, Reino Oksasen, Olavi Rouheen, Auvo Helmisen jne. puheita ja saarnoja
        Monet näistä herroista on jo kuopattu ja haudattu.

        Kuinka kehtaat olla sellainen adventisti, joka väität, että minulla ei ole kokemusta adventtikirkon opeista ja, että olen antiadvari.
        Häpeä Jumalaton adventisti.
        Tuollaisten takia en juuri haluakkaan kuulua itserakkaaseen kirkkoonne.

        Jatkakaa samaan malliin niin muutkin lähtevät "uskonnollisesta" yhteisöstänne.

        yhteisön joka olisi kaikessa totuuden mukainen, et mistään. Itse en hyväksy naispappeutta, mutta en silti eroa adventtikirkosta osaan ajatella omilla aivoillani enkä ole toisten vietävissä joka asiassa.


      • me vain
        totuuden mukainen kirjoitti:

        yhteisön joka olisi kaikessa totuuden mukainen, et mistään. Itse en hyväksy naispappeutta, mutta en silti eroa adventtikirkosta osaan ajatella omilla aivoillani enkä ole toisten vietävissä joka asiassa.

        Uskonnollinen yhteisö nimeltä "Jeesuksen opetuslapsi".
        Me pärjäämme Jeesuksen kanssa kahden oikein hyvin.
        Ja Hän vielä tuo ystävänsä Pyhän Hengen mukanaan.
        Meitä on silloin jo kolme koolla.

        Herran siunausta Jeesuksen yhteydessä ja kanssa!


      • Yritetään
        pettynyt ja petetty kirjoitti:

        En ole mikään antiadventisti, vaan olen sitä ikäluokkaa, joka on kuunnellut Onni Määttäsen, Erkki Luukon, Sulo Halmisen, Wiljam Aittalan, Onni Peltosen, Olavi Peltosen, Unto Hongiston, Pekka Peltosen, Pekka Pohjolan, Reino Oksasen, Olavi Rouheen, Auvo Helmisen jne. puheita ja saarnoja
        Monet näistä herroista on jo kuopattu ja haudattu.

        Kuinka kehtaat olla sellainen adventisti, joka väität, että minulla ei ole kokemusta adventtikirkon opeista ja, että olen antiadvari.
        Häpeä Jumalaton adventisti.
        Tuollaisten takia en juuri haluakkaan kuulua itserakkaaseen kirkkoonne.

        Jatkakaa samaan malliin niin muutkin lähtevät "uskonnollisesta" yhteisöstänne.

        vastaahan nyt muutamaan kysymykseen ihan rehellisesti.

        Uskotko että ihmisellä on kuolemattomuus erotettuna Jumalasta?

        Minä en usko. Minä olen ymmärtänyt Raamatusta sen että iankaikkinen elämä on mahdollista mutta ainoastaan Jumalan luona, siellä missä ei ole elämää tuhoavaa syntiä. Tämä on Raamatun avain kohta - sillä ei kukaan joka ei tätä tajua voi tajuta muutakaan Raamatusta oikein.

        Minulle on aivan sama onko ihminen adventisti tai ei, mutta jos hän ei ymmärrä Raamattua on hänen turha syyttää siitä muita. Minun puolestani voit muuttaa vaikka lapinkorpeen jos olet oikein ymmärtänyt niin olet. Ei kukaan ole koskaan sanonut että adventismi pelastaa, vain Jumala pelastaa ja se tapahtuu Jumalan Pojassa - niinkuin varmasti hyvin tiedät.

        Turha sinun on kysellä palstan eksyneiltä mitä sinun olisi tehtävä. Oletko riitaantunut ihmisten kanssa? Sekö erotti sinut Adventtikirkosta? Jos uskosi on riippuvainen ihmisten heikkouksista on sinulla vielä opittavaa.

        Pääasia ei kuitenkaan ole kirkko vaan usko . mihin uskomme ja minkä heitämme ylilaidan. Adventtikirkossa on sellaista mitä en minä en hyväksy mutta myös sellaista mikä on mielestäni oikein - voisi sanoa että perus on oikea..


    • Bushmanni

      Täytät vain seuraavan linkin takaa löytyvän maistraatin ilmoituksen ja lähetät sen sekä kotikuntasi maistraattiin, että paikallisseurakuntaasi ja vaikka sinne Tampereelle, adventtikirkon keskusrekisteriin. Mitään selitystä, edes vapaata, sinun ei tarvitse tehdä asiasta, vaan tämän lomakkeen lähettäminen riittää:

      http://www.hyvinkaanmaistraatti.fi/usk_ykunnasta_ero.pdf

      Printtaat, täytät ja postitat.

      Se on niin helppoa kuin heinänteko ja ainakin omalta kohdaltani se oli loppuelämäni paras teko. On huomattavan rauhallista ja levollista elää, kun ei koko ajan tunne syyllisyyttä jostain asiasta, jota nämä eri lahkot osaavat ihmisille tuottaa enemmän kuin laki sallii.

      • voi voi ....

        olet kuin syksyn lehti tuulen vietävänä. katkeruus ja kauna kaikkia adventisteja, jopa vanhempiasi, vastaan ..


      • pettynyt petetty

        Se on hyvä, että löytyy edes yksi, joka osaa neuvoa asiallisesti menettelytavan eroamiselle.

        Mitä taas adventtiuskooni tulee, koen näin taaksepäin tarkastellessani tilannettani, että ne vuodet, jotka olen ollut adventtikirkon jäsenenä ovat menneet täysin hukkaan. Harmittelen vain sitä, että kuinka olen voinut olla niin tyhmä uskoessani kaiken tuon humpuukiksi paljastuneen.

        Alan vasta tuntea syvää helpotusta, kun tein päätökseni sanoa itseni irti koko adventtikirkosta ja voin ruveta vain Jeesuksen opetuslapseksi.
        Erittäin vapauttava kokemus.

        Adventtikirkko käytti monin tavoin vain hyväksi. Tuntuu kuin olisi tullut raiskatuksi kirkon taholta.
        En tiedä onko muilla ollut samansuuntaisia kokemuksia irrottautussaan kirkon ikeen alta?


      • Tervetuloa :)
        pettynyt petetty kirjoitti:

        Se on hyvä, että löytyy edes yksi, joka osaa neuvoa asiallisesti menettelytavan eroamiselle.

        Mitä taas adventtiuskooni tulee, koen näin taaksepäin tarkastellessani tilannettani, että ne vuodet, jotka olen ollut adventtikirkon jäsenenä ovat menneet täysin hukkaan. Harmittelen vain sitä, että kuinka olen voinut olla niin tyhmä uskoessani kaiken tuon humpuukiksi paljastuneen.

        Alan vasta tuntea syvää helpotusta, kun tein päätökseni sanoa itseni irti koko adventtikirkosta ja voin ruveta vain Jeesuksen opetuslapseksi.
        Erittäin vapauttava kokemus.

        Adventtikirkko käytti monin tavoin vain hyväksi. Tuntuu kuin olisi tullut raiskatuksi kirkon taholta.
        En tiedä onko muilla ollut samansuuntaisia kokemuksia irrottautussaan kirkon ikeen alta?

        helluntailaisiin ja alat uskomaan heidän tavallaan Jeesuksen pelastavan sinutkin helvetin ikuisesta piinasta taivaan iloon?


      • pettynyt ja petetty
        Tervetuloa :) kirjoitti:

        helluntailaisiin ja alat uskomaan heidän tavallaan Jeesuksen pelastavan sinutkin helvetin ikuisesta piinasta taivaan iloon?

        En tule liittymään mihinkään "uskonnollisiin" yhteisöihin, ainakaan näillä näkymin.


      • pettynyt ja petetty

        ainakin järjissäsi, toisin kuten monet täällä palstoilla adventisteiksi itseään kehuskelevat.

        Itse häpeän vielä vähän aikaa adventistina olevana näiden adventistien käytöstä ja pyydän anteeksi heidän puolestaan, kun ovat loukkauksia näilläkin palstoilla esittäneet sellaisille ihmisille, joita eivät edes tunne.

        Hävettää suunnattomasti, että itse kuulun vielä tuohon adventtikansaan.


      • Bushmanni
        pettynyt petetty kirjoitti:

        Se on hyvä, että löytyy edes yksi, joka osaa neuvoa asiallisesti menettelytavan eroamiselle.

        Mitä taas adventtiuskooni tulee, koen näin taaksepäin tarkastellessani tilannettani, että ne vuodet, jotka olen ollut adventtikirkon jäsenenä ovat menneet täysin hukkaan. Harmittelen vain sitä, että kuinka olen voinut olla niin tyhmä uskoessani kaiken tuon humpuukiksi paljastuneen.

        Alan vasta tuntea syvää helpotusta, kun tein päätökseni sanoa itseni irti koko adventtikirkosta ja voin ruveta vain Jeesuksen opetuslapseksi.
        Erittäin vapauttava kokemus.

        Adventtikirkko käytti monin tavoin vain hyväksi. Tuntuu kuin olisi tullut raiskatuksi kirkon taholta.
        En tiedä onko muilla ollut samansuuntaisia kokemuksia irrottautussaan kirkon ikeen alta?

        Kyllähän tuo Timokin antoi ihan asialliset ohjeet, mutta ei sinun todellakaan tarvitse perustella eroasi mitenkään. Tietenkin jos kerrot syyt, niin lahkossa voidaan ruveta harrastamaan keskustelua toimintatavoista, mikäli monet eroavat saman syyn takia, mutta se on toiveunta joka ei koskaan toteudu, sillä jokainen lahko kertoo olevansa ainoa ja oikea, joka luonnollisesti toimii myös ainoana oikein ja parhaiten. Toimintatapojen muutos olisi ensimmäinen askel sen myöntämiseen, että emme ehkä olekaan oikeassa ja sitä askelta ei tietenkään haluta ottaa. Kuinka Jumalan oma voisi toimia väärin? (Sarkastinen kysymys, johon ei ole vastausta).

        >>> Harmittelen vain sitä, että kuinka olen voinut olla niin tyhmä uskoessani kaiken tuon humpuukiksi paljastuneen. >>>

        Et ole ainut, vaan kyllä jokainen lahkoista eroava kokee moista. Itsekin häpesin itseäni aluksi juuri tuon takia, että miten voi ihminen olla niin tyhmä, mutta nyt pystyn nauramaan koko asialle.

        >>> Tuntuu kuin olisi tullut raiskatuksi kirkon taholta.
        En tiedä onko muilla ollut samansuuntaisia kokemuksia irrottautussaan kirkon ikeen alta? >>>

        Kyllä kaikilla on samanlaisia tuntemuksia, koska lahkoon kuuluvalta riistetään useasti kaikki oma tahto. Henkinen raiskaus. Sinulta viedään tunteet, esimerkiksi kunnon uskovainen ei voi tuntea vihaa, kateutta yms asioista, vaan sinun täytyy opetella vaikkapa ihan perustunteet uudelleen ja huomata, että eivät ne ole syntiä, vaan kuuluvat ihmisyyteen. Sinun ei tarvitse enää kätkeä kaikkea inhimillisyyttä itsestäsi, sillä ei sinun tarvitse muuttua Jeesukseksi elinaikanasi, kuten kaikki lahkot enemmän tai vähemmän vihjailevat.

        Jeesus taisi elinaikanaan olla syntisten kaveri ja heitä, jotka kuvittelivat olevansa parempia kuin muut, Jeesus muilutti niin sanallisesti kuin muutenkin.

        Aluksi olo voi olla aika orpo, koska kukaan ei ajattele puolestasi, eikä kerro, että mitä tänään pitää lukea, opiskella tai mihin illanviettoon pitää mennä, jotta olisi hiukan parempi ihminen kuin eilen.

        Sitten sinun täytyy oppia taas luottamaan ihmisiin, ei-uskoviin ja huomata, että eivät he ole pahoja kuten on vuosikausia uskoteltu, vaan he ovat aivan samanlaisia kuin sinäkin olet. He kokevat tunteita, elävät elämäänsä ja ovat ihmisiä siinä missä kuka tahansa toinen ihminen. Eivät he ole saatanan vallassa alkuunkaan. Heillä on hyviä päiviä, huonoja päiviä ja välillä ottaa päähän ja välillä ei. Enää ei tarvitse piilottaa muilta mitään inhimillisen elämän piirteitä.

        Sinun ei tarvitse enää miellyttää ketään, jotta tuntisit olevasi hyvä ihminen. Sinä olet hyvä ihminen, ilman jatkuvaa toisten miellyttämistä. Voit alkaa elämään itsellesi ja saat valita itse harrastuksesi, ystäväsi, elokuvasi, joita haluat katsoa, musiikin, josta oikeasti pidät ja niin edelleen. Tosin aluksi moinen valinnanvapaus voi tuntua jopa ahdistavalta, kun kukaan ei kerro, että kielletty, kielletty, kielletty, no tuo on sallittu.

        Sitten ehkä tunnet aluksi syyllisyyttä juuri ihan normaaleista asioista, jotka aiemmin oli luokiteltu synniksi ja itsekkääksi ajatteluksi.

        Sitten kohta huomaat, että elämältäsi puuttuu tarkoitus, jonka lahko sinulle antoi. Lahkot korostavat omaa tärkeyttään koko ihmiskunnan tulevina pelastajina ja se normaali elämä, johon palaat, tuntuu tietenkin kovin tyhjältä, jos se suuri ihmiskunnanpelastustehtävä viedään siitä pois.

        Mutta älä huolehdi, sillä kun pääset taas tavallisen elämän ja ajattelun pariin niin huomaat, että tavallisella elämällä on riittävästi haasteita tarjottavana ilman koko ihmiskunnan pelastamiseen liittyvää taakkaa.

        Ja mikä parasta, niin se jatkuva syyllistäminen, jolla tavoin ihminen pidetään lahkon suojissa, poistuu ja et enää koe huonon ihmisen syyllisyyttä koko ajan.

        Sinä olet hyvä ihminen, jolla on hyvä elämä edessäsi ja nämä lahkot ovat niitä, joilla on takanaan loistava tulevaisuus ja heidän "parasta ennen" -päivämäärä on mennyt jo 1800-luvulla. Sinulla loistava tulevaisuus on edessäsi, ei takana.


      • pettynyt ja petetty
        Bushmanni kirjoitti:

        Kyllähän tuo Timokin antoi ihan asialliset ohjeet, mutta ei sinun todellakaan tarvitse perustella eroasi mitenkään. Tietenkin jos kerrot syyt, niin lahkossa voidaan ruveta harrastamaan keskustelua toimintatavoista, mikäli monet eroavat saman syyn takia, mutta se on toiveunta joka ei koskaan toteudu, sillä jokainen lahko kertoo olevansa ainoa ja oikea, joka luonnollisesti toimii myös ainoana oikein ja parhaiten. Toimintatapojen muutos olisi ensimmäinen askel sen myöntämiseen, että emme ehkä olekaan oikeassa ja sitä askelta ei tietenkään haluta ottaa. Kuinka Jumalan oma voisi toimia väärin? (Sarkastinen kysymys, johon ei ole vastausta).

        >>> Harmittelen vain sitä, että kuinka olen voinut olla niin tyhmä uskoessani kaiken tuon humpuukiksi paljastuneen. >>>

        Et ole ainut, vaan kyllä jokainen lahkoista eroava kokee moista. Itsekin häpesin itseäni aluksi juuri tuon takia, että miten voi ihminen olla niin tyhmä, mutta nyt pystyn nauramaan koko asialle.

        >>> Tuntuu kuin olisi tullut raiskatuksi kirkon taholta.
        En tiedä onko muilla ollut samansuuntaisia kokemuksia irrottautussaan kirkon ikeen alta? >>>

        Kyllä kaikilla on samanlaisia tuntemuksia, koska lahkoon kuuluvalta riistetään useasti kaikki oma tahto. Henkinen raiskaus. Sinulta viedään tunteet, esimerkiksi kunnon uskovainen ei voi tuntea vihaa, kateutta yms asioista, vaan sinun täytyy opetella vaikkapa ihan perustunteet uudelleen ja huomata, että eivät ne ole syntiä, vaan kuuluvat ihmisyyteen. Sinun ei tarvitse enää kätkeä kaikkea inhimillisyyttä itsestäsi, sillä ei sinun tarvitse muuttua Jeesukseksi elinaikanasi, kuten kaikki lahkot enemmän tai vähemmän vihjailevat.

        Jeesus taisi elinaikanaan olla syntisten kaveri ja heitä, jotka kuvittelivat olevansa parempia kuin muut, Jeesus muilutti niin sanallisesti kuin muutenkin.

        Aluksi olo voi olla aika orpo, koska kukaan ei ajattele puolestasi, eikä kerro, että mitä tänään pitää lukea, opiskella tai mihin illanviettoon pitää mennä, jotta olisi hiukan parempi ihminen kuin eilen.

        Sitten sinun täytyy oppia taas luottamaan ihmisiin, ei-uskoviin ja huomata, että eivät he ole pahoja kuten on vuosikausia uskoteltu, vaan he ovat aivan samanlaisia kuin sinäkin olet. He kokevat tunteita, elävät elämäänsä ja ovat ihmisiä siinä missä kuka tahansa toinen ihminen. Eivät he ole saatanan vallassa alkuunkaan. Heillä on hyviä päiviä, huonoja päiviä ja välillä ottaa päähän ja välillä ei. Enää ei tarvitse piilottaa muilta mitään inhimillisen elämän piirteitä.

        Sinun ei tarvitse enää miellyttää ketään, jotta tuntisit olevasi hyvä ihminen. Sinä olet hyvä ihminen, ilman jatkuvaa toisten miellyttämistä. Voit alkaa elämään itsellesi ja saat valita itse harrastuksesi, ystäväsi, elokuvasi, joita haluat katsoa, musiikin, josta oikeasti pidät ja niin edelleen. Tosin aluksi moinen valinnanvapaus voi tuntua jopa ahdistavalta, kun kukaan ei kerro, että kielletty, kielletty, kielletty, no tuo on sallittu.

        Sitten ehkä tunnet aluksi syyllisyyttä juuri ihan normaaleista asioista, jotka aiemmin oli luokiteltu synniksi ja itsekkääksi ajatteluksi.

        Sitten kohta huomaat, että elämältäsi puuttuu tarkoitus, jonka lahko sinulle antoi. Lahkot korostavat omaa tärkeyttään koko ihmiskunnan tulevina pelastajina ja se normaali elämä, johon palaat, tuntuu tietenkin kovin tyhjältä, jos se suuri ihmiskunnanpelastustehtävä viedään siitä pois.

        Mutta älä huolehdi, sillä kun pääset taas tavallisen elämän ja ajattelun pariin niin huomaat, että tavallisella elämällä on riittävästi haasteita tarjottavana ilman koko ihmiskunnan pelastamiseen liittyvää taakkaa.

        Ja mikä parasta, niin se jatkuva syyllistäminen, jolla tavoin ihminen pidetään lahkon suojissa, poistuu ja et enää koe huonon ihmisen syyllisyyttä koko ajan.

        Sinä olet hyvä ihminen, jolla on hyvä elämä edessäsi ja nämä lahkot ovat niitä, joilla on takanaan loistava tulevaisuus ja heidän "parasta ennen" -päivämäärä on mennyt jo 1800-luvulla. Sinulla loistava tulevaisuus on edessäsi, ei takana.

        http://koti.mbnet.fi/kyti/aiheet.htm

        Mielenkiintoisia argumentteja adventtikirkon opeista ja tulkinnoista.


      • Bushmanni kirjoitti:

        Kyllähän tuo Timokin antoi ihan asialliset ohjeet, mutta ei sinun todellakaan tarvitse perustella eroasi mitenkään. Tietenkin jos kerrot syyt, niin lahkossa voidaan ruveta harrastamaan keskustelua toimintatavoista, mikäli monet eroavat saman syyn takia, mutta se on toiveunta joka ei koskaan toteudu, sillä jokainen lahko kertoo olevansa ainoa ja oikea, joka luonnollisesti toimii myös ainoana oikein ja parhaiten. Toimintatapojen muutos olisi ensimmäinen askel sen myöntämiseen, että emme ehkä olekaan oikeassa ja sitä askelta ei tietenkään haluta ottaa. Kuinka Jumalan oma voisi toimia väärin? (Sarkastinen kysymys, johon ei ole vastausta).

        >>> Harmittelen vain sitä, että kuinka olen voinut olla niin tyhmä uskoessani kaiken tuon humpuukiksi paljastuneen. >>>

        Et ole ainut, vaan kyllä jokainen lahkoista eroava kokee moista. Itsekin häpesin itseäni aluksi juuri tuon takia, että miten voi ihminen olla niin tyhmä, mutta nyt pystyn nauramaan koko asialle.

        >>> Tuntuu kuin olisi tullut raiskatuksi kirkon taholta.
        En tiedä onko muilla ollut samansuuntaisia kokemuksia irrottautussaan kirkon ikeen alta? >>>

        Kyllä kaikilla on samanlaisia tuntemuksia, koska lahkoon kuuluvalta riistetään useasti kaikki oma tahto. Henkinen raiskaus. Sinulta viedään tunteet, esimerkiksi kunnon uskovainen ei voi tuntea vihaa, kateutta yms asioista, vaan sinun täytyy opetella vaikkapa ihan perustunteet uudelleen ja huomata, että eivät ne ole syntiä, vaan kuuluvat ihmisyyteen. Sinun ei tarvitse enää kätkeä kaikkea inhimillisyyttä itsestäsi, sillä ei sinun tarvitse muuttua Jeesukseksi elinaikanasi, kuten kaikki lahkot enemmän tai vähemmän vihjailevat.

        Jeesus taisi elinaikanaan olla syntisten kaveri ja heitä, jotka kuvittelivat olevansa parempia kuin muut, Jeesus muilutti niin sanallisesti kuin muutenkin.

        Aluksi olo voi olla aika orpo, koska kukaan ei ajattele puolestasi, eikä kerro, että mitä tänään pitää lukea, opiskella tai mihin illanviettoon pitää mennä, jotta olisi hiukan parempi ihminen kuin eilen.

        Sitten sinun täytyy oppia taas luottamaan ihmisiin, ei-uskoviin ja huomata, että eivät he ole pahoja kuten on vuosikausia uskoteltu, vaan he ovat aivan samanlaisia kuin sinäkin olet. He kokevat tunteita, elävät elämäänsä ja ovat ihmisiä siinä missä kuka tahansa toinen ihminen. Eivät he ole saatanan vallassa alkuunkaan. Heillä on hyviä päiviä, huonoja päiviä ja välillä ottaa päähän ja välillä ei. Enää ei tarvitse piilottaa muilta mitään inhimillisen elämän piirteitä.

        Sinun ei tarvitse enää miellyttää ketään, jotta tuntisit olevasi hyvä ihminen. Sinä olet hyvä ihminen, ilman jatkuvaa toisten miellyttämistä. Voit alkaa elämään itsellesi ja saat valita itse harrastuksesi, ystäväsi, elokuvasi, joita haluat katsoa, musiikin, josta oikeasti pidät ja niin edelleen. Tosin aluksi moinen valinnanvapaus voi tuntua jopa ahdistavalta, kun kukaan ei kerro, että kielletty, kielletty, kielletty, no tuo on sallittu.

        Sitten ehkä tunnet aluksi syyllisyyttä juuri ihan normaaleista asioista, jotka aiemmin oli luokiteltu synniksi ja itsekkääksi ajatteluksi.

        Sitten kohta huomaat, että elämältäsi puuttuu tarkoitus, jonka lahko sinulle antoi. Lahkot korostavat omaa tärkeyttään koko ihmiskunnan tulevina pelastajina ja se normaali elämä, johon palaat, tuntuu tietenkin kovin tyhjältä, jos se suuri ihmiskunnanpelastustehtävä viedään siitä pois.

        Mutta älä huolehdi, sillä kun pääset taas tavallisen elämän ja ajattelun pariin niin huomaat, että tavallisella elämällä on riittävästi haasteita tarjottavana ilman koko ihmiskunnan pelastamiseen liittyvää taakkaa.

        Ja mikä parasta, niin se jatkuva syyllistäminen, jolla tavoin ihminen pidetään lahkon suojissa, poistuu ja et enää koe huonon ihmisen syyllisyyttä koko ajan.

        Sinä olet hyvä ihminen, jolla on hyvä elämä edessäsi ja nämä lahkot ovat niitä, joilla on takanaan loistava tulevaisuus ja heidän "parasta ennen" -päivämäärä on mennyt jo 1800-luvulla. Sinulla loistava tulevaisuus on edessäsi, ei takana.

        että minä en pyytänyt perusteluja. Kun kirjoitin, että tekstimuoto on vapaa, niin tarkoitin sillä sitä, että jokainen voi kirjoittaa miten haluaa sen, että eroaa kirkon jäsenyydestä. Mitään perusteluja en pyytänyt kirjoittamaan, joten taas kerran teit väärän oletuksen minun tekstistäni.

        Timo


      • pettynyt ja petetty kirjoitti:

        ainakin järjissäsi, toisin kuten monet täällä palstoilla adventisteiksi itseään kehuskelevat.

        Itse häpeän vielä vähän aikaa adventistina olevana näiden adventistien käytöstä ja pyydän anteeksi heidän puolestaan, kun ovat loukkauksia näilläkin palstoilla esittäneet sellaisille ihmisille, joita eivät edes tunne.

        Hävettää suunnattomasti, että itse kuulun vielä tuohon adventtikansaan.

        on toinen. Aluksi haluan todeta, että olen samaa mieltä siitä, että täällä esiintyy täysin asiatonta kirjoittelua sekä ei-adventistien ETTÄ adventistien kirjoituksissa. En pidä tätä palstaa keskustelupalstana lainkaan, vaan olen jo pari vuotta ollut sitä mieltä, että koko palsta on täysin turha parjauspalsta, puolin ja toisin. Minun puolestani palsta voitaisiin lakkauttaa kokonaan.

        Mutta sen uskallan kuitenkin tänne kirjoittaa, että minä en häpeä tunnustaa olevani seitsemännen päivän adventisti. Se on Jumalan armosta suoma etuoikeus. Jumala on kutsunut meidät kansana julistamaan lopunajalle kuuluvia erityistotuuksia (vaikka monet täällä eivät sitä uskokaan). Se, että tällä palstalla sitten kirjoittelu on mitä sattuu puolin ja toisin ei muuta Jumalan kutsua ja tahtoa. Onhan meille ilmoitettu Ellen Whiten kautta suoraan, että mitä lähemmäs loppua tulemme, sitä enemmän adventistien keskuudessa on epäasiallisia Juudaksia, kunnes eräänä päivänä Jumala puuttuu asiaan. Se on vielä tulevaisuudessa. Sitä odotellessa minä pysyn seitsemännen päivän adventistina ja kreationistina, enkä häpeä sitä ääneen tunnustaa, koska Jeesus Kristus on Herra.

        Timo


      • Veli¤
        pettynyt ja petetty kirjoitti:

        ainakin järjissäsi, toisin kuten monet täällä palstoilla adventisteiksi itseään kehuskelevat.

        Itse häpeän vielä vähän aikaa adventistina olevana näiden adventistien käytöstä ja pyydän anteeksi heidän puolestaan, kun ovat loukkauksia näilläkin palstoilla esittäneet sellaisille ihmisille, joita eivät edes tunne.

        Hävettää suunnattomasti, että itse kuulun vielä tuohon adventtikansaan.

        Rauhaa veli Eikös se Luther maininnut jotenkin tähän tapaan että uskovainen ihminen on harvinainen lintu.
        Samoin minä haluan pyytää anteeksi joidenkin adventistien käytöstä tällä palstalla.
        Onkohan tällä palstalla myös up läisiä tosilla on samanlaista käytöstä kuin heillä.
        Siunausta sinulle veljeni kyllä Jeesus on hyvä!


      • benedi
        TimoFlink kirjoitti:

        on toinen. Aluksi haluan todeta, että olen samaa mieltä siitä, että täällä esiintyy täysin asiatonta kirjoittelua sekä ei-adventistien ETTÄ adventistien kirjoituksissa. En pidä tätä palstaa keskustelupalstana lainkaan, vaan olen jo pari vuotta ollut sitä mieltä, että koko palsta on täysin turha parjauspalsta, puolin ja toisin. Minun puolestani palsta voitaisiin lakkauttaa kokonaan.

        Mutta sen uskallan kuitenkin tänne kirjoittaa, että minä en häpeä tunnustaa olevani seitsemännen päivän adventisti. Se on Jumalan armosta suoma etuoikeus. Jumala on kutsunut meidät kansana julistamaan lopunajalle kuuluvia erityistotuuksia (vaikka monet täällä eivät sitä uskokaan). Se, että tällä palstalla sitten kirjoittelu on mitä sattuu puolin ja toisin ei muuta Jumalan kutsua ja tahtoa. Onhan meille ilmoitettu Ellen Whiten kautta suoraan, että mitä lähemmäs loppua tulemme, sitä enemmän adventistien keskuudessa on epäasiallisia Juudaksia, kunnes eräänä päivänä Jumala puuttuu asiaan. Se on vielä tulevaisuudessa. Sitä odotellessa minä pysyn seitsemännen päivän adventistina ja kreationistina, enkä häpeä sitä ääneen tunnustaa, koska Jeesus Kristus on Herra.

        Timo

        nojannut Johannes kuitenkin näkee adventtikirkon kohtalon näin:

        " Lähtekää siitä ulos te minun kansani, ettette joutuisi hänen synteihinsä osalliseksi"

        Jumalan kansa asuu siellä " Missä pidetään Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko"
        Kuten Timo sanoi ns. juudaksia kirkko tulee lopulta niin täyteen, että jos aikoo pitää
        tiensä puhtaana on pakko lähteä siitä ulos, sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä siihen!

        " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni, ja ne eivät ole raskaat" Jeesus

        Tulee päivä, ja on jo tullut, ettei " hän" nainen ,lue "vaimo" pidä enää ylkänsä käskyjä
        ja oikeuksia, vaan ostaa tarvitsemansa tavarat, " maan kuninkailta ja kauppiailta"

        tästä on tietenkin seurauksena uskottomuus, jopa porttous!

        Siksipä ne, jotka lähtevät siitä ulos, niitä Jumala ei katso, lue porton jäseneksi!

        Mehän olemme toistemme jäseniä, ja myös Kristuksen ruumiin jäseniä, tekisimmekö ruumiimme
        porton jäseniksi?


      • x-hirvas
        pettynyt ja petetty kirjoitti:

        En tule liittymään mihinkään "uskonnollisiin" yhteisöihin, ainakaan näillä näkymin.

        yhdelläkään uskonnollisella järjestöllä ei ole merkitystä, eikä niihin kuuluminen ole mikään tae ihmisen uskosta. En kuulu enää mihinkään uskonnolliseen järjestöön, ja elän vapaana ihmiskäskyistä ja säännöistä, silti uskon ja olen kuuliainen Jumalalle. Se riittää minulle, sen opettaa iso kirja.


      • totuus julki
        benedi kirjoitti:

        nojannut Johannes kuitenkin näkee adventtikirkon kohtalon näin:

        " Lähtekää siitä ulos te minun kansani, ettette joutuisi hänen synteihinsä osalliseksi"

        Jumalan kansa asuu siellä " Missä pidetään Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko"
        Kuten Timo sanoi ns. juudaksia kirkko tulee lopulta niin täyteen, että jos aikoo pitää
        tiensä puhtaana on pakko lähteä siitä ulos, sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä siihen!

        " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni, ja ne eivät ole raskaat" Jeesus

        Tulee päivä, ja on jo tullut, ettei " hän" nainen ,lue "vaimo" pidä enää ylkänsä käskyjä
        ja oikeuksia, vaan ostaa tarvitsemansa tavarat, " maan kuninkailta ja kauppiailta"

        tästä on tietenkin seurauksena uskottomuus, jopa porttous!

        Siksipä ne, jotka lähtevät siitä ulos, niitä Jumala ei katso, lue porton jäseneksi!

        Mehän olemme toistemme jäseniä, ja myös Kristuksen ruumiin jäseniä, tekisimmekö ruumiimme
        porton jäseniksi?

        Niin!
        Mikään "uskonnollinen" yhdyskunta ei tule johtamaan ketään ihmistä koskaan aidosti Jumalan lapseuteen.
        Jumalan lapseus on jokaisen ihmisen ja yksilön kahden keskinen ja välinen suhde.
        Aidossa uskossa ilmenee AINA Jumalan voima ja RAKKAUS.
        Siitä ihmiset tietävät, että olemme Jumalan lapsia.

        Kaikenmaailman kultit mainostavat itseään Jumalan seurakuntana ja kirkkona, mutta ovat itseasiassa juuri se babylon.

        Jumalalla ei ole mitään erityistä omaisuuskansaa.
        Lopunaikana, jota elämme, on vain LAUMA, jonka Jumala kokoaa yhteen Jeesuksen tullessa.


      • benedi kirjoitti:

        nojannut Johannes kuitenkin näkee adventtikirkon kohtalon näin:

        " Lähtekää siitä ulos te minun kansani, ettette joutuisi hänen synteihinsä osalliseksi"

        Jumalan kansa asuu siellä " Missä pidetään Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko"
        Kuten Timo sanoi ns. juudaksia kirkko tulee lopulta niin täyteen, että jos aikoo pitää
        tiensä puhtaana on pakko lähteä siitä ulos, sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä siihen!

        " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni, ja ne eivät ole raskaat" Jeesus

        Tulee päivä, ja on jo tullut, ettei " hän" nainen ,lue "vaimo" pidä enää ylkänsä käskyjä
        ja oikeuksia, vaan ostaa tarvitsemansa tavarat, " maan kuninkailta ja kauppiailta"

        tästä on tietenkin seurauksena uskottomuus, jopa porttous!

        Siksipä ne, jotka lähtevät siitä ulos, niitä Jumala ei katso, lue porton jäseneksi!

        Mehän olemme toistemme jäseniä, ja myös Kristuksen ruumiin jäseniä, tekisimmekö ruumiimme
        porton jäseniksi?

        Sanot: "Jumalan kansa asuu siellä " Missä pidetään Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko"

        Ei Jeesus uskonut, kuten Ellen White tai Adventtikirkko opettaa, joten kai itsekin käsität, etttei Jumalan kansa missään Adventtikirkossa asu! Jeesus ei uskonut eikä usko mihinkään tutkivaan tuomioon, ei pyhäkköoppiin, ei 22.10.1844 tapahtuneisiin kärrykuljetuksiin taivaan huoneissa, ei saatanan ihmisten syntien kantamisiin, ei Ellen Whiten demoninäkyjen oikeellisuuteen tms.

        Sanot: "" Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni, ja ne eivät ole raskaat" Jeesus
        Tulee päivä, ja on jo tullut, ettei " hän" nainen ,lue "vaimo" pidä enää ylkänsä käskyjä
        ja oikeuksia, vaan ostaa tarvitsemansa tavarat, " maan kuninkailta ja kauppiailta" tästä on tietenkin seurauksena uskottomuus, jopa porttous!"

        Ei Jeesuksen käskyt olleet samoja kuin Ellen Whiten demonihengiltä saamat jumalattomat ellensapatti-, ruokasääntö- yms. käskyt! Ja itsekin olet täällä kymmeniä kertoja todistanut, miten porttous pesii juuri Adventtikirkossa - viittaan nyt kertomaasi vaimosi huorinteosta toisen adventistin kanssa ja heidän virkoihinsa kirkossasi. Samoin hengellinen porttous harhaoppien muodossa.


      • Piia-Maija

        että hänen on nyt hyvä elää kun ei tunne syyllisyyttä on rauhallista ja levollista elää nyt, niin ennen tunsit syyllisyyttä koska et ehkä elänyt Jumalan tahdon mukaista elämää kun olit kirkosssa niin Pyhä Henki nuhteli sinua siitä ja siksi ei sisimmässäsi ollut rauhaa. Mutta erottuasi kirkosta Pyhä Henki jätti sinut rauhaan hän ei enää kutsu eikä nuhtele sinua koska haluat elää omasta mielestäsi vapaata elämää.
        Ja sen kyllä näkeekin kirjoituksistasi minkä hengen johdossa nyt elät, jos olisit Jumalan Pyhän Hengen johdossa niin kirjoituksissasi olisi myöskin Pyhän Hengen tuoksu elämäksi, mutta valitettavasti niissä on toisen hengen tuoksu.


      • x-hirvas
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Jumalan kansa asuu siellä " Missä pidetään Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko"

        Ei Jeesus uskonut, kuten Ellen White tai Adventtikirkko opettaa, joten kai itsekin käsität, etttei Jumalan kansa missään Adventtikirkossa asu! Jeesus ei uskonut eikä usko mihinkään tutkivaan tuomioon, ei pyhäkköoppiin, ei 22.10.1844 tapahtuneisiin kärrykuljetuksiin taivaan huoneissa, ei saatanan ihmisten syntien kantamisiin, ei Ellen Whiten demoninäkyjen oikeellisuuteen tms.

        Sanot: "" Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni, ja ne eivät ole raskaat" Jeesus
        Tulee päivä, ja on jo tullut, ettei " hän" nainen ,lue "vaimo" pidä enää ylkänsä käskyjä
        ja oikeuksia, vaan ostaa tarvitsemansa tavarat, " maan kuninkailta ja kauppiailta" tästä on tietenkin seurauksena uskottomuus, jopa porttous!"

        Ei Jeesuksen käskyt olleet samoja kuin Ellen Whiten demonihengiltä saamat jumalattomat ellensapatti-, ruokasääntö- yms. käskyt! Ja itsekin olet täällä kymmeniä kertoja todistanut, miten porttous pesii juuri Adventtikirkossa - viittaan nyt kertomaasi vaimosi huorinteosta toisen adventistin kanssa ja heidän virkoihinsa kirkossasi. Samoin hengellinen porttous harhaoppien muodossa.

        puhu sanaakaan, että uuden liiton ihmisten pitäisi noudattaa vanhan liiton lakia, se oli ja meni. Jeesus puhui vain omista käskyistään, ja ne olivat lähinnä neuvoja ihmisille.
        Joh. 14:15
        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte MINUN käskyni

        Paras keino on jättää adventtikirkko omine lakeineen ja käskyineen, koska ne ovat amerikkalaisen kultin sääntöjä.


      • Sanan miekka.
        x-hirvas kirjoitti:

        puhu sanaakaan, että uuden liiton ihmisten pitäisi noudattaa vanhan liiton lakia, se oli ja meni. Jeesus puhui vain omista käskyistään, ja ne olivat lähinnä neuvoja ihmisille.
        Joh. 14:15
        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte MINUN käskyni

        Paras keino on jättää adventtikirkko omine lakeineen ja käskyineen, koska ne ovat amerikkalaisen kultin sääntöjä.

        Eiköhän lain sisällössä ole senverran asiaa, että tuollainen yleistoteamus on tarkoitushakuinen väittämä, joka voi olla sanojalleen tuomioksi.

        Eli hirvas, jos totuuteen Jumalan edessä pyrit, niin silloin perustelet väittämäsi.

        Ehkä kirjoitat vaikka Luhter- kirkolliset suunsa tunnustuksella pyrkivät totuuteen, eli kirjoittavat seremonialain päättymisestä ja siitä että Jumalan kymmenenkäskyn laki on ihmistä sitova.
        Kuten helluntaissakin opetetaan, että Jumalan kymmenenkäskyä on voimassa, mutta sitten tulee se harhaisuus siihen, että sapatti olisi purettu, eli ovat 9- käsykäisiä jne.

        Eli pyrippä sanomaan niin, että mitä tarkoituksella sanot, sanot Isän edessä puhtaalla sydämellä.
        Silloin sinullakin on helpompi tehdä tiliä jokaisesta sanastasi, sillä tuomio lähtee Jumalan huoneesta ja jos haluat tunnustaa Jeesuksen Herraksesi ja pelastajaksesi, niin olkoon sanasi: on on tahi ei ei. ... eli tuossa tavallaan tulee mittaan jopa käsky,
        puhu perustellen Sanasta.

        Vielä puhut tuosta Jeesuksen käskyistä mitä pitää pitää!

        No pitäydypä sitten siihen kehotukseen, niin et voi ohittaa Matteuksessa Jeesuksen opetusta.
        "et saa poistaa vähäisimpänä yhtään Jumalan laista ja niin opettaa"..

        Eli Sanan miekka on tässä sinun edessäsi ja sinulla on valinta surmaako se sinut, iskeekö sydämeen ja käy kipeästi lihalle, kun se ympärileikkaa sinun sydämesi isien perinnäissääntöön nähden ja saa sinulle käteesi totuuden ja Hengen miekan joka juuri korostaa Kristusta, Sapatin Herraa, pelastusta hänessä ja myös sitoutumista Hänen sanoihinsa.


      • benedi kirjoitti:

        nojannut Johannes kuitenkin näkee adventtikirkon kohtalon näin:

        " Lähtekää siitä ulos te minun kansani, ettette joutuisi hänen synteihinsä osalliseksi"

        Jumalan kansa asuu siellä " Missä pidetään Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko"
        Kuten Timo sanoi ns. juudaksia kirkko tulee lopulta niin täyteen, että jos aikoo pitää
        tiensä puhtaana on pakko lähteä siitä ulos, sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä siihen!

        " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni, ja ne eivät ole raskaat" Jeesus

        Tulee päivä, ja on jo tullut, ettei " hän" nainen ,lue "vaimo" pidä enää ylkänsä käskyjä
        ja oikeuksia, vaan ostaa tarvitsemansa tavarat, " maan kuninkailta ja kauppiailta"

        tästä on tietenkin seurauksena uskottomuus, jopa porttous!

        Siksipä ne, jotka lähtevät siitä ulos, niitä Jumala ei katso, lue porton jäseneksi!

        Mehän olemme toistemme jäseniä, ja myös Kristuksen ruumiin jäseniä, tekisimmekö ruumiimme
        porton jäseniksi?

        Sama Ellen White kirjoitti myös sen, että Adventtikirkko ei ole Babylon eikä siitä sellaista tule, koska Jumala pitää huolen siitä, että ne, jotka eivät todellisuudessa ole uskossa, jättävät kirkon, kun koetuksen aika tulee ja siten Jumala puhdistaa seurakuntansa. Samalla ne, jotka ovat todellisia Jeesuksen seuraajia muissa seurakunnissa, ottavat näiden uskonsa jättäneiden paikan seurakunnassamme. White käyttää tuosta tapahtumasta nimitystä "seulonnan aika". Johannes ei kutsu siis meitä jättämään adventtiseurakuntaa, vaan syntimme.

        TImo


      • uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Jumalan kansa asuu siellä " Missä pidetään Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko"

        Ei Jeesus uskonut, kuten Ellen White tai Adventtikirkko opettaa, joten kai itsekin käsität, etttei Jumalan kansa missään Adventtikirkossa asu! Jeesus ei uskonut eikä usko mihinkään tutkivaan tuomioon, ei pyhäkköoppiin, ei 22.10.1844 tapahtuneisiin kärrykuljetuksiin taivaan huoneissa, ei saatanan ihmisten syntien kantamisiin, ei Ellen Whiten demoninäkyjen oikeellisuuteen tms.

        Sanot: "" Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni, ja ne eivät ole raskaat" Jeesus
        Tulee päivä, ja on jo tullut, ettei " hän" nainen ,lue "vaimo" pidä enää ylkänsä käskyjä
        ja oikeuksia, vaan ostaa tarvitsemansa tavarat, " maan kuninkailta ja kauppiailta" tästä on tietenkin seurauksena uskottomuus, jopa porttous!"

        Ei Jeesuksen käskyt olleet samoja kuin Ellen Whiten demonihengiltä saamat jumalattomat ellensapatti-, ruokasääntö- yms. käskyt! Ja itsekin olet täällä kymmeniä kertoja todistanut, miten porttous pesii juuri Adventtikirkossa - viittaan nyt kertomaasi vaimosi huorinteosta toisen adventistin kanssa ja heidän virkoihinsa kirkossasi. Samoin hengellinen porttous harhaoppien muodossa.

        opettaa hyvin selkeästi Jeesuksen ylipappeudesta taivaan pyhäkössä ja tuomiosta. Niiden kieltäminen on Raamatun opetuksen kieltämistä. Tiedän, että et tätä usko, mutta minä ainakaan en voi luopua siitä, mitä Raamattu sanoo. Minä uskon vakaasti, toisin kuin sinä, että Ellen White oli Jumalan sanansaattaja, jonka tärkein tehtävä oli saattaa meidät takaisin Raamatun totuuksien pariin. Niihin kuuluu myös Jeesuksen paluuta edeltävä tuomio. Ollaan sen sisällöstä sitten mitä mieltä tahansa, niin Ilm. 14 luvussa ensin tulee tuomionaika, jonka aikana edelleen julistetaan evankeliumia ja vasta sitten tulee Jeesuksen paluu. Tämän kieltäminen on Raamatun tekstin kieltämistä. Siis osa viimeisestä tuomiosta tapahtuu ennen kuin Jeesus tulee takaisin ja me adventistit käytämme siitä nimiä "tutkiva tuomio" ja "adventtia edeltävä tuomio". Samoin on Danielin kirjan luvussa 7. Ensin tulee oikeudenkäynti taivaassa ja vasta sitten pyhät perivät ikuisen valtakunnan. Kuten huomaat, minä en vetoa Ellen Whiteen, minä vetoan Raamattuun.

        Timo


      • toisten vika
        Piia-Maija kirjoitti:

        että hänen on nyt hyvä elää kun ei tunne syyllisyyttä on rauhallista ja levollista elää nyt, niin ennen tunsit syyllisyyttä koska et ehkä elänyt Jumalan tahdon mukaista elämää kun olit kirkosssa niin Pyhä Henki nuhteli sinua siitä ja siksi ei sisimmässäsi ollut rauhaa. Mutta erottuasi kirkosta Pyhä Henki jätti sinut rauhaan hän ei enää kutsu eikä nuhtele sinua koska haluat elää omasta mielestäsi vapaata elämää.
        Ja sen kyllä näkeekin kirjoituksistasi minkä hengen johdossa nyt elät, jos olisit Jumalan Pyhän Hengen johdossa niin kirjoituksissasi olisi myöskin Pyhän Hengen tuoksu elämäksi, mutta valitettavasti niissä on toisen hengen tuoksu.

        tulee sieltä omien helmojesi alta.
        Täällä adventistien kommenteissa on ennemmin siitä saatanallista tuomion hengen tuoksua.
        Jos bushmanni tuo asiat esiin juuri niin, kuin ne ovat adventtikirkon osalta, niin en näe siinä minkäänlaista tuoksua, vaan Pyhän Hengen nuhtelua adventisteille.
        Mutta paatunut kirkkokuntahan aina vieittää syyt toisten niskoille, aivan samoin, kuin saatanakin vierittää syyn Jumalan niskoille.


      • werwerwer
        toisten vika kirjoitti:

        tulee sieltä omien helmojesi alta.
        Täällä adventistien kommenteissa on ennemmin siitä saatanallista tuomion hengen tuoksua.
        Jos bushmanni tuo asiat esiin juuri niin, kuin ne ovat adventtikirkon osalta, niin en näe siinä minkäänlaista tuoksua, vaan Pyhän Hengen nuhtelua adventisteille.
        Mutta paatunut kirkkokuntahan aina vieittää syyt toisten niskoille, aivan samoin, kuin saatanakin vierittää syyn Jumalan niskoille.

        ja niin on bushkajussikin.


      • höh!
        toisten vika kirjoitti:

        tulee sieltä omien helmojesi alta.
        Täällä adventistien kommenteissa on ennemmin siitä saatanallista tuomion hengen tuoksua.
        Jos bushmanni tuo asiat esiin juuri niin, kuin ne ovat adventtikirkon osalta, niin en näe siinä minkäänlaista tuoksua, vaan Pyhän Hengen nuhtelua adventisteille.
        Mutta paatunut kirkkokuntahan aina vieittää syyt toisten niskoille, aivan samoin, kuin saatanakin vierittää syyn Jumalan niskoille.

        nuhtelee adventisteja, niin eiväthän he silloin ole paatuneita. Pyhä Henki kun ei enää kutsu paatuneita ollenkaan.


      • voidetta
        höh! kirjoitti:

        nuhtelee adventisteja, niin eiväthän he silloin ole paatuneita. Pyhä Henki kun ei enää kutsu paatuneita ollenkaan.

        Kyseessä oli PAATUNUT KIRKKOKUNTA!
        Huomasit varmaan tekstistä?

        Yksilöllä on vielä toivoa, jos ostaa silmävoidetta ja voitelee silmänsä Pyhällä Hengellä.
        Silloin avautuvat yksilön silmät näkemään kirkkonsa paatumuksen ja hän näkee myös itsensä olevan hyvää vauhtia luisumassa siihen samaan paatumuksen ja irstauden lätäkköön, jossa adventtikirkkokin on.

        Osta siis silmävoidetta, niin näet lukeakkin paremmin.


      • benedi
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Jumalan kansa asuu siellä " Missä pidetään Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko"

        Ei Jeesus uskonut, kuten Ellen White tai Adventtikirkko opettaa, joten kai itsekin käsität, etttei Jumalan kansa missään Adventtikirkossa asu! Jeesus ei uskonut eikä usko mihinkään tutkivaan tuomioon, ei pyhäkköoppiin, ei 22.10.1844 tapahtuneisiin kärrykuljetuksiin taivaan huoneissa, ei saatanan ihmisten syntien kantamisiin, ei Ellen Whiten demoninäkyjen oikeellisuuteen tms.

        Sanot: "" Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni, ja ne eivät ole raskaat" Jeesus
        Tulee päivä, ja on jo tullut, ettei " hän" nainen ,lue "vaimo" pidä enää ylkänsä käskyjä
        ja oikeuksia, vaan ostaa tarvitsemansa tavarat, " maan kuninkailta ja kauppiailta" tästä on tietenkin seurauksena uskottomuus, jopa porttous!"

        Ei Jeesuksen käskyt olleet samoja kuin Ellen Whiten demonihengiltä saamat jumalattomat ellensapatti-, ruokasääntö- yms. käskyt! Ja itsekin olet täällä kymmeniä kertoja todistanut, miten porttous pesii juuri Adventtikirkossa - viittaan nyt kertomaasi vaimosi huorinteosta toisen adventistin kanssa ja heidän virkoihinsa kirkossasi. Samoin hengellinen porttous harhaoppien muodossa.

        Elleniltä antaa ravinto-ohjeita ylhäältä, tänne alhaalle adventtikansalle,...se on suuresti hyötynyt
        niistä aikanaan.

        Jokainen valkeuden lapsi tietää että, kasvisruoka ja hedelmät ja kokojyvävilja jne.
        ilman ,tupakkaa, kahvia, huumeita yms. ovat paras tae terveyden ylläåitämiseen.

        Tällaista terveyssanomaa ei ole ollut muilla niillä joista raamattu sanoo: " Sillä, ne, jotka nukkuvat,
        ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuuksiin , ne yöllä juovuksissa ovat!

        Mutta me jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit 1 tess 5 : 7, 8

        Ei sellaista uskovaa, joka mättää sianihraa sisuksiinsa ja huuhtelee sen alas kaljalla, ja vetää sauhut päälle, kutsuta päivän lapseksi!

        Minä olen esittänyt, että jumalan kansan joukkoon tulee aina raatelevia susia, jotka eivät laumaa säästä!

        Eihän se tee lammaslaumasta viallista, ja sellaista joka ei kelpaa paimennettavaksi, jos sudet
        roikkuvat lauman kintereillä!

        Jeesushan nimenomaan kolme kertaa kehoitti Pietaria että: " 1) Ruoki minun karitsoitani"
        2) Kaitse minun lampaitani ja 3) ruoki minun lampaitani! Joh 21 luvussa

        Eihän hän tarkoittanut tuolla kehoituksellaan että Pietarin tulisi ruokkia susia, jotka raatelevat laumaa!!
        Ei, ei...vaan Jumalan kansan joka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko, ..joka on profetian Henki
        (mm. E. G. W), tulee vastustaa ja ajaa ulos ,sudet laumasta....
        On valitettavaa että adventtikansankin keskuudessa on susia....Sinä uskova 1 et sinällään ole vaarallinen. koska et ole tunkeutunut Jumalan kansan portista sisälle!

        Nyt kun yrität tulla muurin yli, jokainen tietää, että sellainen on varas ja ryöväri!

        Eiväthän sudet Paimenta seuraa, ..ainoastaan lampaat ja karitsat niin tekevät.

        Paimen tuntee omansa ja lampaat tuntevat Paimenen, koska kuulevat päivittäin Paimenen ääntä!

        Lampaathan ovat autuaita ja onnellisia, kun heillä on Kristus Jeesus Paimenena!
        Todistan tämän heti: " Autuas se ihminen (eli lammas), joka tämän tekee,
        se ihmislapsi (karitsa), joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko"!! Jes 56: 2

        Eiväthän sudet lepää sapattina,...ja eiväthän koirat ja sudet peri Jumalan valtakuntaa, kertoo raamattu.


      • !!??!!
        voidetta kirjoitti:

        Kyseessä oli PAATUNUT KIRKKOKUNTA!
        Huomasit varmaan tekstistä?

        Yksilöllä on vielä toivoa, jos ostaa silmävoidetta ja voitelee silmänsä Pyhällä Hengellä.
        Silloin avautuvat yksilön silmät näkemään kirkkonsa paatumuksen ja hän näkee myös itsensä olevan hyvää vauhtia luisumassa siihen samaan paatumuksen ja irstauden lätäkköön, jossa adventtikirkkokin on.

        Osta siis silmävoidetta, niin näet lukeakkin paremmin.

        irstauden lätäkössä, kun aina demonisoit adventtikirkkoa.


      • tuhat ja yksi
        TimoFlink kirjoitti:

        opettaa hyvin selkeästi Jeesuksen ylipappeudesta taivaan pyhäkössä ja tuomiosta. Niiden kieltäminen on Raamatun opetuksen kieltämistä. Tiedän, että et tätä usko, mutta minä ainakaan en voi luopua siitä, mitä Raamattu sanoo. Minä uskon vakaasti, toisin kuin sinä, että Ellen White oli Jumalan sanansaattaja, jonka tärkein tehtävä oli saattaa meidät takaisin Raamatun totuuksien pariin. Niihin kuuluu myös Jeesuksen paluuta edeltävä tuomio. Ollaan sen sisällöstä sitten mitä mieltä tahansa, niin Ilm. 14 luvussa ensin tulee tuomionaika, jonka aikana edelleen julistetaan evankeliumia ja vasta sitten tulee Jeesuksen paluu. Tämän kieltäminen on Raamatun tekstin kieltämistä. Siis osa viimeisestä tuomiosta tapahtuu ennen kuin Jeesus tulee takaisin ja me adventistit käytämme siitä nimiä "tutkiva tuomio" ja "adventtia edeltävä tuomio". Samoin on Danielin kirjan luvussa 7. Ensin tulee oikeudenkäynti taivaassa ja vasta sitten pyhät perivät ikuisen valtakunnan. Kuten huomaat, minä en vetoa Ellen Whiteen, minä vetoan Raamattuun.

        Timo

        Danielin kirjan 7 luku selittää itse jopa kaksikertaa peräkkäin tuon unen/näyn merkityksen, Ellen Whiten selitys noitten selityksien kanssa on täysin erilainen.

        1. selitys on Dan.7:17-22.
        2. selitys on Dan.7:23-27.


      • benedi
        TimoFlink kirjoitti:

        Sama Ellen White kirjoitti myös sen, että Adventtikirkko ei ole Babylon eikä siitä sellaista tule, koska Jumala pitää huolen siitä, että ne, jotka eivät todellisuudessa ole uskossa, jättävät kirkon, kun koetuksen aika tulee ja siten Jumala puhdistaa seurakuntansa. Samalla ne, jotka ovat todellisia Jeesuksen seuraajia muissa seurakunnissa, ottavat näiden uskonsa jättäneiden paikan seurakunnassamme. White käyttää tuosta tapahtumasta nimitystä "seulonnan aika". Johannes ei kutsu siis meitä jättämään adventtiseurakuntaa, vaan syntimme.

        TImo

        Raamattu nimenomaan kertoo, että Jumalan lankenneen seurakunnan jättävät Jumalan kansa!!

        Sudet jäävät sitten saaliilleen, eli seurakuntaan: " Lähtekää siitä ulos, te minun kansani... Huomaatko ,Jumalan oma kansa , se, joka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko, se, nimenomaan lähtee " kansansa keskuudesta" ulos!

        On aivan totta, että Ellen oli oikeassa, ettei Adv. srk. ole Babylon...mutta siitä tulee sellainen.
        Käsitätkö, että jos kerran Jumalan kansa lähtee " siitä ulos", niin se merkitsee että tämä kansa
        on tehnyt liiton maailman kanssa!
        ,
        " Ostakaa minulta, rahatta ja hinnatta" Vaimon tehtävänä on aina kääntyä miehensä puoleen, jos jotakin perhe tarvitsee.

        Juuri tämän takiahan Jeesus ristillä sanoi Marialle, " vaimo" katso poikasi"!!

        Tämä tarkoittaa nimenomaan että " " Vaimo" so. Jumalan seurakunta! eli Jessus tarkoitti:

        Vaimo , katso Poikasi, joka ottaa pois sinun syntisi! Jeesus korosti, ettei hän maailman edestä kuollut, vaan omiensa puolesta!!
        Mutta Johanneshan, joka jutteli enkelin kanssa tästä vaimosta, lähes 2000 v sitten, nimenomaan sanoo " Kun minä hänet (vaimon) näin, niin minä suuresti ihmettelin!!

        Enkeli ei asiaa ihmetellyt, kuten Johannes, vaan sanoi: " Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon vaimon salaisuuden...
        Jumalan seurakunnalla eli vaimolla on salaisuus, jota eivät seurakunnan jäsenet itse näe...siksi enkeli päätti kertoa tuon salaisuuden Johannekselle, ettei tarvitse enää ihmetellä!

        Jos vaimolla on "salaisuus", niin mitä se tarkoittaa?...Vastaus on tietenkin hyvin helppo!
        Se, tarkoittaa että tällä "vaimolla" on toinen mies,..salarakastaja, joka rakastaa enemmän tätä toista
        miestä, kuin omaa Ylkäänsä!!

        Mistä siis on kyse? Tietenkin tästä: " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni" (vaimon mies, puhuu näin)
        Ennenkuin Jumalana kansa joutuu lähtemään " siitä ulos", niin se tarkoittaa että vaimo on hyljännyt
        Miehensä käskyt!!
        Ei enkeli mistään katolisesta kirkosta tai vääränprofeetan kirkosta puhu, vaan vaimosta!!

        Lopulta tässä käy niin että " kymmenen sarvea, ja peto" vihaavat porttoa Ilm. 17: 16
        Miksi he häntä vihaavat?
        Suurin syy siihen vihaan on mm. sapatti, ..sillä peto ei luovu sunnuntaista, eikä portto sapatista, vaikka muutoin onkin rikkonut Miestään vastaan!

        Tässä jakeessa he riisuvat hänet paljaaksi, eli repivät Jumalan antaman vanhurskauden vaatteet siltä pois, niin että se tuntee itsensä alastomaksi!

        Saatanahan, joka on valhettelija ja murhaaja alusta, asti, teki ensimmäiselle ihmisparille " Jumalan vaimolle" saman tempun,...kun se sai viekoiteltua heidät syntiin,...nämä huomasivat olevansa alasti,
        ja niin Jumalan piti tehdä heile vaatteet.

        Jumalan käskyjen rikkominen riisuu aina ihmisen paljaaksi ja alastomaksi, ihmisen vaatteet saastuvat--..." Ellen Minä sinua pese, sinulla ei ole osuutta minun kanssani"!! Näin Jeesus

        Ainoastaan Jeesus " Vaimo, katso Poikasi"..voi pestä puhtaaksi Jumalan kansan synnit, ja pukea sen
        " uuteen puhtaaseen liinavaatteeseen"!!...joka on pyhien vaate!

        Johan Joh ilm. 18: 21- 23 , kertoo vaimon, eli " suuren kaupunkin" kohtalosta!
        Miksi ilm. kirja kertoo että juuri tämä vaimo , on se, " suuri kaupunki"??

        " Ja vaimo, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus" Ilm. 17: 18
        Vastaus: No, ensinnäkin tämä kaupunki on suuri sen takia, että sen kuningas on herrain Herra ja kuninkaitten Kuningas!
        tästä seuraa väjäämättä, että "uskollinen kaupunki" on maapallon suurin!
        Adventtikansan kaupunki on maailman mahtavin, koska maailmankaikkeuden mahtavin olento on sen Kuningas!
        " Vaimolla, on " maan kuninkaitten kuninkuus" jae 18
        Kaikkien on kuitenkin notkistettava polvensa vaimon miehen , eli Yljän edessä...niin Obaman, kuin Putinin,
        Medvedin, Kaarle Kustaan, Norjan kuninkaan, jne. jne.
        Tästä seuraa se, " Ja vaimo ,jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus"!!

        Se, että tästä vaimosta kehittyy portto, ei ole Yljän syytä!! Ylkä on varoitellut riittävästi, ja samoin minä, ja moni muukin!
        Tälle vaimolle kaikuu viimeinen varoitus myös Laodikean enkelin kautta...turha tässä on olla sokea,

        Onhan Jumala aina varoittanut " uppiniskaisista lapsistaan" Jes 30: 1---lue 15 jae, 22...Jumalan vaimolla on epäjumaliakin..

        Ja jos Timo ei usko miten sokeita uskovat voivat olla niin lue Jes 42: 18- 21


      • niin ei pidä tehdä!
        benedi kirjoitti:

        Elleniltä antaa ravinto-ohjeita ylhäältä, tänne alhaalle adventtikansalle,...se on suuresti hyötynyt
        niistä aikanaan.

        Jokainen valkeuden lapsi tietää että, kasvisruoka ja hedelmät ja kokojyvävilja jne.
        ilman ,tupakkaa, kahvia, huumeita yms. ovat paras tae terveyden ylläåitämiseen.

        Tällaista terveyssanomaa ei ole ollut muilla niillä joista raamattu sanoo: " Sillä, ne, jotka nukkuvat,
        ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuuksiin , ne yöllä juovuksissa ovat!

        Mutta me jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit 1 tess 5 : 7, 8

        Ei sellaista uskovaa, joka mättää sianihraa sisuksiinsa ja huuhtelee sen alas kaljalla, ja vetää sauhut päälle, kutsuta päivän lapseksi!

        Minä olen esittänyt, että jumalan kansan joukkoon tulee aina raatelevia susia, jotka eivät laumaa säästä!

        Eihän se tee lammaslaumasta viallista, ja sellaista joka ei kelpaa paimennettavaksi, jos sudet
        roikkuvat lauman kintereillä!

        Jeesushan nimenomaan kolme kertaa kehoitti Pietaria että: " 1) Ruoki minun karitsoitani"
        2) Kaitse minun lampaitani ja 3) ruoki minun lampaitani! Joh 21 luvussa

        Eihän hän tarkoittanut tuolla kehoituksellaan että Pietarin tulisi ruokkia susia, jotka raatelevat laumaa!!
        Ei, ei...vaan Jumalan kansan joka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko, ..joka on profetian Henki
        (mm. E. G. W), tulee vastustaa ja ajaa ulos ,sudet laumasta....
        On valitettavaa että adventtikansankin keskuudessa on susia....Sinä uskova 1 et sinällään ole vaarallinen. koska et ole tunkeutunut Jumalan kansan portista sisälle!

        Nyt kun yrität tulla muurin yli, jokainen tietää, että sellainen on varas ja ryöväri!

        Eiväthän sudet Paimenta seuraa, ..ainoastaan lampaat ja karitsat niin tekevät.

        Paimen tuntee omansa ja lampaat tuntevat Paimenen, koska kuulevat päivittäin Paimenen ääntä!

        Lampaathan ovat autuaita ja onnellisia, kun heillä on Kristus Jeesus Paimenena!
        Todistan tämän heti: " Autuas se ihminen (eli lammas), joka tämän tekee,
        se ihmislapsi (karitsa), joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko"!! Jes 56: 2

        Eiväthän sudet lepää sapattina,...ja eiväthän koirat ja sudet peri Jumalan valtakuntaa, kertoo raamattu.

        Miten sitten niitä adventisteja kuoli esim: 1970 luvulla yhden vuoden aikana, kuin torakoita 7-8 ihmistä, ja vielä syöpään työ-ikäisinä ihmisinä, että ei se jumalanne valitsema ruokavalio sittenkään heitä pelastanut. Joten ei sillä taida niin kovin suurta merkitystä olla, koska mielestäni enempi niitä adventisteja kuolee suhteessa väki lukuun kuin ei adventisteja, vai onko sittenkin se Jumalan kirous teidän yllänne, kun vääristelette totuutta?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe