3 e-pilleri liuskaa peräkkäin??

rdk86

Onko kellään tietoa onko joku lääkäri tai hoitaja "luvannut" syödä poikkeustapauksessa kolme e-pilleri liuskaa peräkkäin?

Syön aina kaks peräkkäin eli minulla on aika harvoin kuukautiset. Mutta nyt on niiiiiin paljon reissua ym että on melkein pakko syödä kolmaskin ennenkun annan kuukautisten tulla. Minullahan olisi sitten 63pvää pillereitä putkeen... Voiko semmonen tila aiheuttaa vaikka jonku tulehuksen kun ei kuukautiset pääse alkamaan niinkö pitäisi?

9

4508

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihhuu

Ei pillereillä tule kuukautisia lainkaan. Tästä on sen miljoona keskustelua jo, monet syövät 3 liuskaa putkeen.

• rdk86

Etin kyllä aiheita missä olis jo keskusteltu mutten valitettavasti löytänyt.
        Mutta eikö siinä tule ongelmaa noitten "paikkojen" puhdistautumisessa kun ei sieltä mönjät pääse liikkeelle?

• onnistuu.
        rdk86 kirjoitti:

Etin kyllä aiheita missä olis jo keskusteltu mutten valitettavasti löytänyt.
        Mutta eikö siinä tule ongelmaa noitten "paikkojen" puhdistautumisessa kun ei sieltä mönjät pääse liikkeelle?

Itse ehdin käyttää monta vuotta 3 liuskaa, joskus jopa 4-6, putkeen ennen kuin lopetin pillerit kokonaan.

"Yhdistelmäehkäisytabletin eli e-pillerin tärkein toimintamekanismi on ovulaation esto (munasolun irtoamisen estäminen munasarjoista), mutta se myös sitkistää kohdunkaulan limaa sekä ohentaa kohdun sisäpintaa peittävää limakalvoa. " Ehkäisy.com (huono lähde, mutta ajaa asian)

Eli käytännössä sun limakalvot ei pillereitä popsiessa paksuunnu samalla tavalla kuin luomuna. Näin ollen ei joka kuukausi ole mitään tarvetta pitää taukoviikkoa. Yleensä useilla alkaa tuossa parin-kolmen kk aikana limakalvo kasvaa sen verran, että tulee tiputteluvuotoa. Menkat (tyhjennysvuoto/menkat/kuukautiset/ihan miksi sitä haluaa kutsua) on rasite ja stressi elimistölle, joten ei välttämättä ole edes kovin hyväksi pitää taukoa joka ikisen liuskan jälkeen.

Tosin näistä kannattaa keskustella lääkärin kanssa eikä alkaa itse säätämään. Kyse on kuitenkin hormoneista, joiden "väärällä" käytöllä voi saada elimistönsä täysin sekaisin.

• tituu

lääkäri sanoi, että on ihan ok syödä 3kk pillereitä putkeen. On kuulemma jo sunnitteilla ja jos ymmärsin oikein niin jossakin päin maailmaa käytössä jo sellaiset e-pillerit, joissa syödään 3kk pillereita ja annetaan menkkojen tulla. Itse tein näin reilun vuoden ja ainoa ero 1kk syömiseen oli se, että elimistö hämääntyi varmaan luulemaan välillä olevansa raskaana ja tuli sellaisia raskausoireita: rintojen turpoaminen, kipeytyminen jne. Siis normaalia enemmän.

• rdk86

Kiitos vastauksista! Syön nyt sen kolmannen putkeen mutta taidan kummiski pysyä siinä kaks liuskaa putkeen. Vähemmän rajulta kuulostaa kuin 3 ;)

• Näins.
        rdk86 kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Syön nyt sen kolmannen putkeen mutta taidan kummiski pysyä siinä kaks liuskaa putkeen. Vähemmän rajulta kuulostaa kuin 3 ;)

Itse syön aina vähintään sen kolme liuskaa putkeen. Joskus jopa 4-5kk menee ilman kuukautisia. Tästä en ole huomannut itselläni mitään muuta haittaa kuin sen, että vuodon mukana tulee paksuuntunutta kalvoa.

Kuinka terveellistä ko. metodin käyttäminen on, siitä en uskalla kyllä sanoa mitään.

• t

Onko sitten ihan pakko syödä se kolmas liuska kokonaan? Voihan siitä syödä tarvittavan määrän ja aloittaa sitten tauon. Kunhan on syönyt 14 vrk pillereitä, tauon voi aloittaa sen jälkeen koska tahansa. Kolmannesta liuskasta voi syödä vaikka viikon (jos tahtoo säilyttää saman alkamispäivän liuskassa) ja sitten aloittaa tauon tai syö vaikka 12 pilleriä ja sitten tauko, ihan mikä itsestä parhaalta tuntuu.

• ykskaksvaan

tosin ehdotti e-pillereitä myös muista syistä, kun raskauden ehkäisyyn. Tai siis pääsääntöisesti söisin niitä muista syistä. Mutten tuolloin innostunut ajatuksesta, joten en ole niitä ottanut.

• määäääääääääääääääää

mulle lekuri melkeinpä suositteli syömään 3 liuskaa putkeen.
      siihen ollaan nimittäin menossa, että pillereitä syödään yhtäjaksoisesti ja
      tyhjennysvuodot tulis yhä harvemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe