Rakkauden side

Rakkaani, rakastakaamme toinen toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
Siinä on rakkaus, ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.

Apostoli kirjoittaa tavasta jolla uskovien tuli osoittaa tätä rakkautta, hän kirjoittaa: Minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa. Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä pimeydessä. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä,eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
Tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme. Joka ei rakasta, pysyy kuolemssa. Jokainen, joka vihaa veljeänsä on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

Monet jotka sanovat rakastavansa Vapahtajaa, mutta eivät rakasta toisiansa. Kristittyjen ei tulisi antaa viholliselle mahdollisuutta osoittaa heitä ja sanoa katsokaa kuinka nuo ihmiset, jotka seisovat Kristuksen lipun alla vihaavat toisiansa. Kristityt ovat kaikki saman taivaallisen Isän lapsia, ja kaikilla on sama toivo päästä perille Jumalan valtakuntaan, siksi pitäisi sen siteen olla yhdistävä eikä repivä toinen toistansa kohtaan.

42

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Holotna-Kustaa
      • sydämessä.

        34. "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. 35. Näin te tulette syypäiksi kaikkeen viattomaan vereen, joka maan päällä on vuodatettu, hurskaan Abelin verestä aina Sakarjan, Barakjan pojan, vereen asti, hänen, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välille. 36. Totisesti: tämä sukupolvi joutuu vielä vastaamaan tästä kaikesta!

        Kun Jeesus oli puhunut kaiken tämän, hän sanoi opetuslapsilleen: 2. "Kahden päivän kuluttua, niin kuin tiedätte, on pääsiäinen. Silloin Ihmisen Poika luovutetaan ristiinnaulittavaksi."
        3. Samaan aikaan kokoontuivat ylin papisto ja kansan vanhimmat ylipappi Kaifaksen palatsiin 4. neuvottelemaan, millaisella juonella he saisivat Jeesuksen käsiinsä tappaakseen hänet.

        22. Pilatus kysyi: "Mitä minä sitten teen Jeesukselle, jota sanotaan Kristukseksi?" Kaikki vastasivat: "Ristiinnaulittakoon!" 23. "Mitä pahaa hän on tehnyt?" kysyi Pilatus. Mutta he vain huusivat entistä kovemmin: "Ristiinnaulittakoon!"
        24. Kun Pilatus näki, ettei mitään ollut tehtävissä, ja kun meteli yhä paheni, hän otti vettä, pesi kätensä väkijoukon nähden ja sanoi: "Minä olen syytön tämän miehen vereen. Tämä on teidän asianne." 25. Kaikki huusivat yhteen ääneen: "Hänen verensä saa tulla meidän ja meidän lastemme päälle!" 26. Silloin Pilatus antoi heille myöten ja vapautti Barabbaksen, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.

        Eli sinä olet siinä joukossa..

        Jumala salli käymään toteen, että silmät avautuisivat näkemään pahuuden koko mitan ja saisi sydämen murtumaan ja kääntymään pahoilta teiltä.

        Miten muuten sinä ymmärtäisit pahuuden, et mitenkään, koska pahuus on pimittänyt sydämen.
        Vain rakkaus voi tuoda valon ja valo poistaa pimeyden sydämestä.


    • Löysit, anne-elina, Raamatusta tiukkaa tekstiä rakkaudettomuudesta ...

      ##: Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
      Jokainen, joka vihaa veljeänsä on murhaaja;
      ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. _##

      Olen usein hämmästellyt Paavalin laajaa sydäntä ja suurta sukurakkautta.
      Raamattu tuntuu uskottavalta, kun siellä puhutaan paljon sodasta ja
      vihasta - sillä sellaista elämä on. Mutta Paavali on esimerkki sellaisesta
      rakkaudesta, että Raamattu tuntuu joskus epätodelliselta.
      Sellaista rakkautta EI ole havaittavissa, vaikka horisontin taakse näkisi.

      Roomalaisille 9:
      1
      Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
      2
      että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
      3
      Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,

      4
      ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
      5
      heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

      1.Kor.9:19
      Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
      20
      ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
      21
      ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;

      • x-hirvas

        oikeasti rakastaa Isää Jumalaa? Rakastamiseen kuuluu kuuliaisuus ja usko Jeesuksen sanaan, jonka Hän välitti välimiehenä ihmiskunnalle.

        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

        Jeesus on siis Herra, kuten Hän tässä itse todistaa. Jeesus ei ole jumala, kuten kolminaisuuteen uskovat väittävät. Se on paavin alulle panema eksytys, johon uskoo melkein koko nk. "kristikunta.


      • x-hirvas kirjoitti:

        oikeasti rakastaa Isää Jumalaa? Rakastamiseen kuuluu kuuliaisuus ja usko Jeesuksen sanaan, jonka Hän välitti välimiehenä ihmiskunnalle.

        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

        Jeesus on siis Herra, kuten Hän tässä itse todistaa. Jeesus ei ole jumala, kuten kolminaisuuteen uskovat väittävät. Se on paavin alulle panema eksytys, johon uskoo melkein koko nk. "kristikunta.

        Rakastamiseen kuuluu että on valmis heittämään koulukirjansa hetkeksi
        reppuun ja auttaa koulutieltä ojaan suistuneen tielle.
        Kukaan ei nouse ojasta sillä että sinä pysähdyt hänen kohdalleen
        lukemaan. Pitää ojentaa avoin vapaa käsi. Sitä on rakkaus.


      • Fniss!
        x-hirvas kirjoitti:

        oikeasti rakastaa Isää Jumalaa? Rakastamiseen kuuluu kuuliaisuus ja usko Jeesuksen sanaan, jonka Hän välitti välimiehenä ihmiskunnalle.

        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

        Jeesus on siis Herra, kuten Hän tässä itse todistaa. Jeesus ei ole jumala, kuten kolminaisuuteen uskovat väittävät. Se on paavin alulle panema eksytys, johon uskoo melkein koko nk. "kristikunta.

        Kyllä, Jeesus ON Herra.

        Mites sitten hirvas selität tämän:

        "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi..."


      • x-hirvas
        Fniss! kirjoitti:

        Kyllä, Jeesus ON Herra.

        Mites sitten hirvas selität tämän:

        "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi..."

        vastasi siihen näin:
        Mark. 12:29
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

        Isä on kaikkien, niin Jeesuksen kuin ihmistenkin Herra Jumala JHWH. Isä teki Jeesuksesta Herran, joten ei ihmisten pidä tehdä Hänestä jumalaa.
        Ap. t. 2:36
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."


      • x-hirvas kirjoitti:

        vastasi siihen näin:
        Mark. 12:29
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

        Isä on kaikkien, niin Jeesuksen kuin ihmistenkin Herra Jumala JHWH. Isä teki Jeesuksesta Herran, joten ei ihmisten pidä tehdä Hänestä jumalaa.
        Ap. t. 2:36
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

        Etkö todellakaan voi tunnustaa Jeesusta Herraksi, Kristuksen Kaikkivaltiutta? SÄÄLI, oma on syysi - ei adventistien eikä minun eikä
        Jumalan eikä paholaisen !

        Jes. 9:6 (9:5)
        Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja,
        Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä,
        Rauhan Ruhtinas.
        [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11]


      • alex-kasi
        x-hirvas kirjoitti:

        oikeasti rakastaa Isää Jumalaa? Rakastamiseen kuuluu kuuliaisuus ja usko Jeesuksen sanaan, jonka Hän välitti välimiehenä ihmiskunnalle.

        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

        Jeesus on siis Herra, kuten Hän tässä itse todistaa. Jeesus ei ole jumala, kuten kolminaisuuteen uskovat väittävät. Se on paavin alulle panema eksytys, johon uskoo melkein koko nk. "kristikunta.

        Jumala on kaikki - myös Jeesus (Jahshua = Jahve pelastaa) rakasti Isää yli kaiken.

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen:
        Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        Totuus on että vain Jumala (joka on ainoa jolla on kuolemattomuus) voi antaa iankaikkisen elämän - sillä vain Jumalan tahdossa on iankaikkinen elämä mahdollista, oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa...

        alex


      • x-hirvas kirjoitti:

        oikeasti rakastaa Isää Jumalaa? Rakastamiseen kuuluu kuuliaisuus ja usko Jeesuksen sanaan, jonka Hän välitti välimiehenä ihmiskunnalle.

        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

        Jeesus on siis Herra, kuten Hän tässä itse todistaa. Jeesus ei ole jumala, kuten kolminaisuuteen uskovat väittävät. Se on paavin alulle panema eksytys, johon uskoo melkein koko nk. "kristikunta.

        "oikeasti rakastaa Isää Jumalaa?"

        Enpä ole Jumalaa nähnyt että häntä rakastaisin. Olen vakavasti ottanut
        vastaan kertomukset siitä, että hän olisi täällä kväissyt ja poistunut
        melkein saman tien, parituhatta vuotta sitten. Missä hän on että voisin
        häntä rakastaa?

        1. Joh. 4:20
        Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä,
        niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä,
        jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

        Joh. 14:8
        Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        Joh. 14:9 :
        Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut,
        on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

        "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän" ...

        Jesaja 9:6 (9:5)
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Jumala on kaikki - myös Jeesus (Jahshua = Jahve pelastaa) rakasti Isää yli kaiken.

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen:
        Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        Totuus on että vain Jumala (joka on ainoa jolla on kuolemattomuus) voi antaa iankaikkisen elämän - sillä vain Jumalan tahdossa on iankaikkinen elämä mahdollista, oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa...

        alex

        Olihan se alexin PÄÄasia klisee siellä lopussa ja viestin varsinaisena
        sisältönä taas, se ku-olemattomuus. Mutta kukas oikeesti rakastaa
        Jumalaa - ei ainakaan se, joka väittää ihan suoraan itse Jumalaa
        rakastaa, vaan ...

        1. Joh. 4:12
        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.

        1. Joh. 4:20
        Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

        3. Joh. 1:11
        Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee,
        se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.

        On totta, että Jeesus on Jahve, mutta mepä emme ole Häntä
        nähneet, että voisimme häntä halata ja rakastaa ja hymyillä
        hänelle ja jelppiä häntä.


    • Kukapa sitä koskaan rakastaisi tarpeeksi? Vetää hiljaiseksi..
      Ollaan pahoja, mutta Jumala rakastaa meitä ihmispoloisia tästä huolimatta.

      • Joku anne-elinan kaveri yhtyi anne-elinan aloitukseen toteamuksella:

        " Kristittyjen ei tulisi antaa viholliselle mahdollisuutta osoittaa heitä
        ja sanoa katsokaa kuinka nuo ihmiset, jotka seisovat Kristuksen
        lipun alla vihaavat toisiansa. "

        Tuo on enemmän kuin totta, sillä Jeesus korostaa, että hänen omansa
        tunnetaan erityisesti siitä, että on keskinäinen rakkaus ja hengen yhteys:

        Joh. 13:35
        Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni,
        jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Käsittääkseni tuo keskinäiseen sopuun pitäisi pyrkiä ilman muuta. Miten muuten
        voimme vastata todielliseen haasteeseen - rakastaa vihamiehiä.
        Paavali opettaa sentapaista, ettei sentää kannata alkaa synti ätekemään, jotta saisi
        paljon anteeksi aj sitä kautta paljon rakastaisi.
        Onhan meillä varaa tulla herkemmiksi hengessä ja tämmöisinä "siivosyntisinäkin"
        tuntea oma mahdottomuutemme. Jos uskallamme katsoa syvälle itseemme Pyhän
        Hengen valossa, on siellä jos vaikka mitä, valtavat pölypilvetkin paljastuvat.

        Jumalallista rakkautta voi ehkä sanoa hyvänlaatuiseksi tartuntataudiksikin ...

        2. Kor. 8:7
        Mutta niinkuin teillä on ylenpalttisesti kaikkea: uskoa, sanaa, tietoa, kaikkinaista intoa ja meistä teihin tullutta rakkautta, niin olkaa ylenpalttiset tässäkin rakkaudentyössä.


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Joku anne-elinan kaveri yhtyi anne-elinan aloitukseen toteamuksella:

        " Kristittyjen ei tulisi antaa viholliselle mahdollisuutta osoittaa heitä
        ja sanoa katsokaa kuinka nuo ihmiset, jotka seisovat Kristuksen
        lipun alla vihaavat toisiansa. "

        Tuo on enemmän kuin totta, sillä Jeesus korostaa, että hänen omansa
        tunnetaan erityisesti siitä, että on keskinäinen rakkaus ja hengen yhteys:

        Joh. 13:35
        Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni,
        jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Käsittääkseni tuo keskinäiseen sopuun pitäisi pyrkiä ilman muuta. Miten muuten
        voimme vastata todielliseen haasteeseen - rakastaa vihamiehiä.
        Paavali opettaa sentapaista, ettei sentää kannata alkaa synti ätekemään, jotta saisi
        paljon anteeksi aj sitä kautta paljon rakastaisi.
        Onhan meillä varaa tulla herkemmiksi hengessä ja tämmöisinä "siivosyntisinäkin"
        tuntea oma mahdottomuutemme. Jos uskallamme katsoa syvälle itseemme Pyhän
        Hengen valossa, on siellä jos vaikka mitä, valtavat pölypilvetkin paljastuvat.

        Jumalallista rakkautta voi ehkä sanoa hyvänlaatuiseksi tartuntataudiksikin ...

        2. Kor. 8:7
        Mutta niinkuin teillä on ylenpalttisesti kaikkea: uskoa, sanaa, tietoa, kaikkinaista intoa ja meistä teihin tullutta rakkautta, niin olkaa ylenpalttiset tässäkin rakkaudentyössä.

        "Sitähän rakkaus lähimmäiseen on, että me pidämme Hänen käskynsä"
        Joka ei noudata käskyjä, se ei rakasta JUmalaa eikä lähimmäistään, muutoin kuin suullaan!!

        Näin se asia on ja näin se on aina ollut!
        Monet uskovat ,v arastavat ja valehtelevat, ja silti sanovat: " Me kyllä rakastamme Jumalaa ja lähimmäistämme,..ja me kyllä pelastumme, tehdäksemme yhä näitä tekoja!


      • benedi kirjoitti:

        "Sitähän rakkaus lähimmäiseen on, että me pidämme Hänen käskynsä"
        Joka ei noudata käskyjä, se ei rakasta JUmalaa eikä lähimmäistään, muutoin kuin suullaan!!

        Näin se asia on ja näin se on aina ollut!
        Monet uskovat ,v arastavat ja valehtelevat, ja silti sanovat: " Me kyllä rakastamme Jumalaa ja lähimmäistämme,..ja me kyllä pelastumme, tehdäksemme yhä näitä tekoja!

        Kyllä rakkaus on tarkoitettu tuhlattavaksi ja Herramme antaa lisää sitä
        tuhlattavaksi, kun k'äytämme sitä. Ei laintaulujen katseleminen ole
        rakkautta Jumalaakaan kohtaan, ehkä itserakkautta. Onko sulla kultaiset
        kehykset niissä? Koskaan ei voi liikaa rakastaa, mutta liikaa voi paasata
        laista.


    • juu, niin vain...

      ....rakkaus Jumalaan on myöskin rakkautta lähimäisiime:

      ****Monet jotka sanovat rakastavansa Vapahtajaa, mutta eivät rakasta toisiansa. Kristittyjen ei tulisi antaa viholliselle mahdollisuutta osoittaa heitä ja sanoa katsokaa kuinka nuo ihmiset, jotka seisovat Kristuksen lipun alla vihaavat toisiansa. Kristityt ovat kaikki saman taivaallisen Isän lapsia, ja kaikilla on sama toivo päästä perille Jumalan valtakuntaan, siksi pitäisi sen siteen olla yhdistävä eikä repivä toinen toistansa kohtaan. ****


      Ps: Minun sähköpostini ei toimi vaan kaikki lähettämäni kirjeet menevät ainoastaan luonnoksiin. Voisitko sinä kokeilla minulle kirjoittaa minulle päin, jos SE toimisi?

      Arvaat kyllä, että kuka? (sisareni on kaimasi ;)

      • Kirjoitin sinulle sähköpostiin mutta näytti ettei lähtenyt, katosi jonnekkin.
        Siunausta, sinulle kirjoitellaan sitten kun alkavat toimia normaalisti.


    • alex-kasi

      Kirjoitit:
      Monet jotka sanovat rakastavansa Vapahtajaa, mutta eivät rakasta toisiansa.
      Kristittyjen ei tulisi antaa viholliselle mahdollisuutta osoittaa heitä ja sanoa katsokaa kuinka nuo ihmiset, jotka seisovat Kristuksen lipun alla vihaavat toisiansa. Kristityt ovat kaikki saman taivaallisen Isän lapsia, ja kaikilla on sama toivo päästä perille Jumalan valtakuntaan, siksi pitäisi sen siteen olla yhdistävä eikä repivä toinen toistansa kohtaan.
      ---------
      Näin on - ihmisten toivo on päästä Jumalan valtakuntaan ja monet sinne pääsevätkin - ei se ole kirkkokunnasta kiinni vaan sydämmen uskosta. Joka rakastaa Jumalan totuutta enemmänkuin mitään muuta on matkalla oikeaan suuntaan - se mikä ei ole selvinnyt vielä - selviää myöhemmin..

      Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
      Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

      Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää, taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?

      Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

      Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

      alex

      • elämä ja henki!

        Alexin mielestä siis vain kristityt ovat Jumalan lapsia? No kenenkäs ne toiset lapset ja ihmiset ovat? Kilpailivatko saatana ja Jumala kuka enemmän saa ihmisiä puolelleen, ja kumpi heistä loppujen lopuksi voittaa tuon vedon? Vai täytyykö heidän tehdä jokin komromissiratkaisun. Onko sinun Jumalai persoonallinen, joka vääntää kättä toisen persoonallisen paholaisen Saatanan kanssa?

        Jumala on käsittämätön, mutta siitä huolimatta ajattelevat ihmiset niinkuin sinäkin jotakin persoonallista jumalaa, ja voisimme sanoa, että se onkin kristikunnan erehdys. Ihminen joka on käynyt uudestisyntymisen eli henkisen vihkimyksen läpi ei suinkaan kutsu Jumalaksi aineellista Jumalan hengen käyttövälinettä. Kaikki Jumalallisesta rakkaudesta johtuvat tekomme suorittaa se "työvälinen" jonka Isä ja Äiti ovat meille antaneet - luoneet, mutta se ei ole se "minä" jonka ikuisuudesta tullut Henki sisäisesti "asuttaa" ja jonka vataistuin on sielu ja sydämen syvät Jumalalliset tunteet, vaan näiden edellä mainittujen käyttöväline on oma lihallinen persoonallisuutemme.


      • Kaikki taivaaseen
        elämä ja henki! kirjoitti:

        Alexin mielestä siis vain kristityt ovat Jumalan lapsia? No kenenkäs ne toiset lapset ja ihmiset ovat? Kilpailivatko saatana ja Jumala kuka enemmän saa ihmisiä puolelleen, ja kumpi heistä loppujen lopuksi voittaa tuon vedon? Vai täytyykö heidän tehdä jokin komromissiratkaisun. Onko sinun Jumalai persoonallinen, joka vääntää kättä toisen persoonallisen paholaisen Saatanan kanssa?

        Jumala on käsittämätön, mutta siitä huolimatta ajattelevat ihmiset niinkuin sinäkin jotakin persoonallista jumalaa, ja voisimme sanoa, että se onkin kristikunnan erehdys. Ihminen joka on käynyt uudestisyntymisen eli henkisen vihkimyksen läpi ei suinkaan kutsu Jumalaksi aineellista Jumalan hengen käyttövälinettä. Kaikki Jumalallisesta rakkaudesta johtuvat tekomme suorittaa se "työvälinen" jonka Isä ja Äiti ovat meille antaneet - luoneet, mutta se ei ole se "minä" jonka ikuisuudesta tullut Henki sisäisesti "asuttaa" ja jonka vataistuin on sielu ja sydämen syvät Jumalalliset tunteet, vaan näiden edellä mainittujen käyttöväline on oma lihallinen persoonallisuutemme.

        Alexhan sanoo ettei ole mitään paikkaa jonne jumalaton voisi mennä
        kärsimään rangaistustaan. Kaikki siis pääsevät alexin taivaaseen.


      • ...muska...
        Kaikki taivaaseen kirjoitti:

        Alexhan sanoo ettei ole mitään paikkaa jonne jumalaton voisi mennä
        kärsimään rangaistustaan. Kaikki siis pääsevät alexin taivaaseen.

        Ei Alexi noin ajattele! Jumalattomat saavat kyllä palkkansa, mutta ei sinun säätämääsi iankaikkisesta iankaikkiseen rangaistusta, koska Jumala ei kiduta luotuaan vajavaista rääpälettä iankaikkisesti, vaan kukin saa yksilöllisen rangaistuksen omien väärien tekojensa mukaan, sillä Jumala on oikeudenmukainen, toisin kuin sinä. Ja lopuksi Jumala hävittää kaikki ne, jotka vastustavat oikeudenmukaisuutta ja rakkautta.

        HELVETTI ON TOINEN KUOLEMA: Ei siis toinen elämä.

        Jumala tuhoaa lopuksi jumattomat ja puhdistaa maailmankaikkeuden kaikesta pahasta.

        Niin että ei yhdenkään ihmisen tarvitse sanoa olevansa vaivanalainen.


      • Kaikki taivaaseen kirjoitti:

        Alexhan sanoo ettei ole mitään paikkaa jonne jumalaton voisi mennä
        kärsimään rangaistustaan. Kaikki siis pääsevät alexin taivaaseen.

        Niin, Jumala on rakkauden keksinyt ja on Rakkaus. Kuinka hän sitten
        surmaisi rakastettunsa, jonka on tehnyt ja antanut elämän lahjaksi.
        Ei kai kaikkivoipa rakkauden Jumala sentään rupea rankaisemaan rakastaan
        saati sitten peräti surmaamaan.
        Kenties hänellä on siellä ikuisuudessa jokin kurssikeskus, jossa kurittaa ja
        kouluttaa niitä jotka täällä eivät kuritusta ymmärtäneet. Ja sitten tuo
        heidät muiden yhteyteen. Tämmöisen ajatuksenjuoksun olen näkeväni
        alexin päässä, kun hänen elämänmottonsa on: tulijärveä ei ole eikä tule.

        Inhimillisesti ajatellen, sen käsityksen mukaan, mikä ihmisellä on
        rakkaudesta, ei Jumala voi olla tomjonesmainen rakastaja, joka surmaa uskottoman rakastettunsa - mutta
        Jumalan rakkaus onkin varmasti melkolailla erilaista kuin inhimillinen ...

        http://www.youtube.com/watch?v=U8af5G5IxOE

        Inhimillisessä rakkaudessani minäkin olen taipuvainen tuollalailla päättelemään, mutta en voi takkaan niitä Jumalan oman Sanan sivuja,
        joissa Hän tulijärvestä varoittaa. Varottavathan isätkin lapsiaan
        heikoista jäistä. Tuskallista kitua jään alla kohmeisena ja etsiä aukkoa.
        Onhan adventistitkin ottaneet oikein raameihin, "viitekehyksiksi",
        kolmen enkelin sanoman ja kolmannen enkelin varoitus kuuluu näin:

        Ilm.14:10 ... Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        11
        Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä ...

        Mutta - minä tahdon kerran nähdä Jahve Jeesuksen sellaisena
        kuin hän on ...

        1.Joh.3:2
        Rakkaat ystävät, jo nyt me olemme Jumalan lapsia, mutta vielä ei ole käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Sen me tiedämme, että kun se käy ilmi, meistä tulee hänen kaltaisiaan, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena kuin hän on.


    • AnttiVKantola
    • "Apostoli kirjoittaa tavasta jolla uskovien tuli osoittaa tätä rakkautta, hän kirjoittaa: Minä kirjoitan teille uuden käskyn" --ANNE-ELINA--

      1.Joh.2:8
      Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
      9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä,
      se on yhä vielä pimeydessä.

      KOLMINKERTAINEN KÄSKY

      Jeesuksen käsky:
      Joh. 13:34 :
      Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne,
      niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.

      Joh. 15:12
      Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.

      Joh. 15:17
      Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.

      RAKKAUDEN SIDE IKÄÄNKUIN SINETTI JOSTA TUNNISTETAAN

      Joh. 13:35
      Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni,
      jos teillä on keskinäinen rakkaus."

      Ei Herran omia siitä tunneta että ottavat "kasteen Jeesuksen nimeen",
      vaan keskinäsestä rakkaudesta yli rajojen.

      • Sydämmen rakkaus..

        kirjoitti ettei kaste hyödytä mitään jos sydämmen tila ole oikea Jumalaan ja lähimmäiseen. Jos te rakastatte vain niitä jotka vain teitä rakastavat, eikö pakanatkin tee niin, mutta meidän tulee rakastaa kaikkia eikä vain kielellä vaan sellaisella rakkaudella millä Jeesuskin meitä rakastaa.


      • OH HOH

        Noinko jääräpää tahdot olla - luterilaisessa/katolisen kirkon opissasi, siis pyhityskö ei ole tärkeää, OH HOH, sillä oikean kasteen kautta meille Jumala Lahjoittaa Ylhäältä Pyhän Hengen Voiman syntiä vastaan, ja sinä ole kieltäytymässä tästä lahjasta ja siten pyhityksestä?!


      • näin on.
        OH HOH kirjoitti:

        Noinko jääräpää tahdot olla - luterilaisessa/katolisen kirkon opissasi, siis pyhityskö ei ole tärkeää, OH HOH, sillä oikean kasteen kautta meille Jumala Lahjoittaa Ylhäältä Pyhän Hengen Voiman syntiä vastaan, ja sinä ole kieltäytymässä tästä lahjasta ja siten pyhityksestä?!

        hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, mutta jos ihminen ei ole uudesti syntynyt niin kaste on turhaa,ei kaste ole viellä pyhittänyt ketään eikä tule pyhittämäänkään, silläm Jeesus se on joka meidät pyhittää eikä vesi.


      • Tee parannus
        näin on. kirjoitti:

        hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, mutta jos ihminen ei ole uudesti syntynyt niin kaste on turhaa,ei kaste ole viellä pyhittänyt ketään eikä tule pyhittämäänkään, silläm Jeesus se on joka meidät pyhittää eikä vesi.

        Joopa, joo, niinhän se sielunvihollinen Antille kuiskii ja verukkeita huiskii, niinpä niin, ei totella Jumalaa, sepä se, ... ei se ihminen nöyrtyä taho, kuin sitten kuin on ihan pakko ja laho!

        Raamatun kehotus on: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Siis "Salli nyt (itsellesi kaste); sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus."

        Miksi Antti ei tahdo; Vapahtaja sen sanoo: "Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani." "Minä sanon teille, ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."Joh.10:26)
        ”Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?” (Luuk.6:46)
        -- Salli nyt itsellesi kaste; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus.

        Galatalaiskirje:
        5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        Roomalaiskirje:
        8:9 Mutta te (KASTETUT) ette ole lihan vallassa, vaan HENGEN, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole KRISTUKSEN HENKEÄ, se ei ole hänen omansa."


    • Kaunista runoa

      Lapsuuden maahan kuljen taas, tuonne kauas metsän taa....kuljen taas, kuljen taas...
      Vesa-Matti Loiri - Maailma on kaunis
      http://www.youtube.com/watch?v=lirb1U6-K1Y&feature=related

      Lapsuuden maa

      "Ja se metsä oli maailman sinisin ja vehrein se nurmikkorinne.
      Ja usein vielä unissani vaellan ma kauas, kauas sinne.
      Ja siellä oli maailman kauneimmat ne sinipunakukkaiset pellot.
      Ja niin heliästi helise ei kirkonkellot kuin siellä ne sinikellot.
      Ja ma muistan ne koivut ritvaiset siellä viheriäisessä haassa.
      Ei missään niin valkeita koivuja kasva kuin kaukana lapsuuden maassa.
      Ja koivujen läpi ei milloinkaan niin taivas loistele seessä.
      Sen alla yhä unissani vaellan ja mulla on silmät veessä."

      Väsyneet kädet
      "Kädet paljon työtä tehneet, mua lassa kantaneet,
      kädet väsyneet, kädet rakkaat, mun puolestaan rukoilleet.
      Ne peitteellä hiljaisina on suonin sinisin.
      Ne viimeisen, viimeisen kerran on käyneet ristihin.
      Luen kyynelten lävitse teistä ma kirjaa kohtalon.
      Luen vaivoista, rakkaudesta, mi kaikkensa antanut on.
      Kädet ankarat ja lempeet, ma huudan kuin pimeyteen:
      te herätkää viimeisen kerran vielä tekoonne viimeiseen!
      Ma huudan autioon yöhön: kädet siunatut, kohotkaa
      ja viimeisen, viimeisen kerran mua siunatkaa..."

      Lauri Pohjanpää

      Nothing Else Matters - solo piano, Scott D. Davis
      http://www.youtube.com/watch?v=4sZK4Hd28VA&feature=related

    • Onks kaikki jenkit tuollaisia, ettei hoida tonttiaan?
      anne-elina käynnistää ketjun ja pakenee itse paikalta.
      Suomalainen adventismi ei ole sellaista, mutta olisikohan
      anne-elinan ollut parempi pysyä hellarina kuin liittyä SDA:han.
      Kun tekee aloitteen rakkaudessa eli käynnistää rakkaus-aiheen,
      niin kyllä siinä sitten pitäisi itsekin edetä, edes kirjoittamisessa.

      • Fniss!

        Jenkit? Jenkeissäkö anne-elina asuu? Mistäköhän minä sellaisen käsityksen olen saanut, että hän asuisi Australiassa.


      • anne-elina, ei kirj

        Enhän minä paikalta ole kadonnut, mutta kun te toiset olette kirjoitellut niin hyvin tuosta aloittamastani kirjoituksesta, niin mitäpä minä siihen voisin muuta sanoa kuin Amen.


      • anne-elina, ei kirj kirjoitti:

        Enhän minä paikalta ole kadonnut, mutta kun te toiset olette kirjoitellut niin hyvin tuosta aloittamastani kirjoituksesta, niin mitäpä minä siihen voisin muuta sanoa kuin Amen.

        ## kirjoitellut niin hyvin tuosta aloittamastani kirjoituksesta,##

        Mielestäni aloitukseesi vastattiin aivan asian vierestä ja epäteologisesti, kuten ...

        " Isä on kaikkien, niin Jeesuksen kuin ihmistenkin Herra Jumala JHWH.
        Isä teki Jeesuksesta Herran, joten ei ihmisten pidä tehdä Hänestä jumalaa. " (hirvas)

        " Niin on Jumala maailmaa rakastanut,
        että murhasi ainosyntyisen poikansa.
        Pyhä Henki on saatana. " (Holotna)

        " Jeesus on siis Herra, kuten Hän tässä itse todistaa.
        Jeesus ei ole jumala, kuten kolminaisuuteen uskovat väittävät.
        Se on paavin alulle panema eksytys, johon uskoo melkein koko nk. "kristikunta. " (hirvas)

        " Isä on kaikkien, niin Jeesuksen kuin ihmistenkin Herra Jumala JHWH.
        Isä teki Jeesuksesta Herran, joten ei ihmisten pidä tehdä Hänestä jumalaa. " (hirvas)

        Lukijat eivät siis käsittäneet rakakuden viestiäsi, vaan päinvastoin - pillastuivat siitä.
        Alex otsikossaan väitti rakastavansa Jumalaa, mutta leipätekstissä sekosi omiin
        ku-olemattomus-oppeihinsa ja rakkauden side lähimmäisen kautta Jumalaan unohtui!
        ( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9159227/45636034 )

        Tontti täyttyy ohdakkeista ellei sitä hoida!


      • anne-elina ei kirj
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ## kirjoitellut niin hyvin tuosta aloittamastani kirjoituksesta,##

        Mielestäni aloitukseesi vastattiin aivan asian vierestä ja epäteologisesti, kuten ...

        " Isä on kaikkien, niin Jeesuksen kuin ihmistenkin Herra Jumala JHWH.
        Isä teki Jeesuksesta Herran, joten ei ihmisten pidä tehdä Hänestä jumalaa. " (hirvas)

        " Niin on Jumala maailmaa rakastanut,
        että murhasi ainosyntyisen poikansa.
        Pyhä Henki on saatana. " (Holotna)

        " Jeesus on siis Herra, kuten Hän tässä itse todistaa.
        Jeesus ei ole jumala, kuten kolminaisuuteen uskovat väittävät.
        Se on paavin alulle panema eksytys, johon uskoo melkein koko nk. "kristikunta. " (hirvas)

        " Isä on kaikkien, niin Jeesuksen kuin ihmistenkin Herra Jumala JHWH.
        Isä teki Jeesuksesta Herran, joten ei ihmisten pidä tehdä Hänestä jumalaa. " (hirvas)

        Lukijat eivät siis käsittäneet rakakuden viestiäsi, vaan päinvastoin - pillastuivat siitä.
        Alex otsikossaan väitti rakastavansa Jumalaa, mutta leipätekstissä sekosi omiin
        ku-olemattomus-oppeihinsa ja rakkauden side lähimmäisen kautta Jumalaan unohtui!
        ( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9159227/45636034 )

        Tontti täyttyy ohdakkeista ellei sitä hoida!

        olet niin hyvä ohdakkeiten nyhtäjä että nyhdä sinä niitä pois, en minä osaa niitä niin taitavasti nyhtää ja minä uskon että kyllä Jeesus pitää huolen siitä ettei ne pääse koko vilja satoa pilaamaan.

        Mitä tuohon mainitsemaasi kuolemattomuus asiaan tulee niin minä uskon myöskin että synnin palkka on kuolema, ja joka ei ota eläessään Kristuksen tarjoamaa pelastusta vastaan, niin hänellä ei ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi, vaan jumalattoman osa on kadotus. Hyviä öitä sinne kotimaahan.


      • anne-elina ei kirj kirjoitti:

        olet niin hyvä ohdakkeiten nyhtäjä että nyhdä sinä niitä pois, en minä osaa niitä niin taitavasti nyhtää ja minä uskon että kyllä Jeesus pitää huolen siitä ettei ne pääse koko vilja satoa pilaamaan.

        Mitä tuohon mainitsemaasi kuolemattomuus asiaan tulee niin minä uskon myöskin että synnin palkka on kuolema, ja joka ei ota eläessään Kristuksen tarjoamaa pelastusta vastaan, niin hänellä ei ole iankaikkista elämää joka hänessä pysyisi, vaan jumalattoman osa on kadotus. Hyviä öitä sinne kotimaahan.

        "minä uskon myöskin että synnin palkka on kuolema.", toteat sinäkin ja piste. Minä sensijaan väittäisin, että siinä tulkitaan väärin sanaa
        "palkka" tai ansiot. Sehän ei ole kuin piste iin päälle tai kaiken
        kruunaava loppu. Palkkahan on hyvä asia, joten palkka-sana on
        petollisen väärä tulkinta synnintekijöiden ansioista. Kun asiaa ei
        seloseta pidemmälle.

        VAAN Raamatussa tositarina jatkuu niin, että Kuolema ja Tuonela
        kaikkine saaliineen heitetään sinne tuliseen järveen. Jos olet, anne-elina joskus tutustunut kirkkosi opetukseen niin jo siellä
        viitekehyksissä todetaan kolmannen enkelin varoitussanoma
        tulisesta järvestä, jonne paholainen opetuslapsineen heitetään.

        Onko sinulla jotain sitä vastaan että Kuolema lopussa luovuttaa
        saaliinsa tuliseen järveen. Oletko siitä palstalaisille ja Jumalalle
        yhtä äkäinen kuin alex-kasi?

        On hyvä muistaa alexin ja anne-elinankin, että Tuonela ja Kuolema
        kaikkine saaliineen heitetään tuliseen järveen ja tämä toinen
        kuolema on varmasti tuskallistakin tuskallisempi, tuskin kukaan
        kahuleffan tekijä pystyisi sitä riittävästi kuvailemaankaan.
        Sillä synnin palkka ei ole HELPOTUS vaan KAUHISTUS.

        Ilm. 20:13
        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

        Ilm. 20:14
        Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
        Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

        Dan.12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3
        Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        En ala arvioimaan tulijärven ajallista pituutta niinkuin en iankaikkisen elämänkään pituutta. Riittää että toteamme
        tulijärvi-rangaistuksen niin kauheaksi, että parempi on hyljätä
        jumalattomuus ja ottaa vastaan Jumalan armo Kristuksessa.

        Kuolema ei ole palkkio synnistä vaan kauhistuttava rangaistus.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        "minä uskon myöskin että synnin palkka on kuolema.", toteat sinäkin ja piste. Minä sensijaan väittäisin, että siinä tulkitaan väärin sanaa
        "palkka" tai ansiot. Sehän ei ole kuin piste iin päälle tai kaiken
        kruunaava loppu. Palkkahan on hyvä asia, joten palkka-sana on
        petollisen väärä tulkinta synnintekijöiden ansioista. Kun asiaa ei
        seloseta pidemmälle.

        VAAN Raamatussa tositarina jatkuu niin, että Kuolema ja Tuonela
        kaikkine saaliineen heitetään sinne tuliseen järveen. Jos olet, anne-elina joskus tutustunut kirkkosi opetukseen niin jo siellä
        viitekehyksissä todetaan kolmannen enkelin varoitussanoma
        tulisesta järvestä, jonne paholainen opetuslapsineen heitetään.

        Onko sinulla jotain sitä vastaan että Kuolema lopussa luovuttaa
        saaliinsa tuliseen järveen. Oletko siitä palstalaisille ja Jumalalle
        yhtä äkäinen kuin alex-kasi?

        On hyvä muistaa alexin ja anne-elinankin, että Tuonela ja Kuolema
        kaikkine saaliineen heitetään tuliseen järveen ja tämä toinen
        kuolema on varmasti tuskallistakin tuskallisempi, tuskin kukaan
        kahuleffan tekijä pystyisi sitä riittävästi kuvailemaankaan.
        Sillä synnin palkka ei ole HELPOTUS vaan KAUHISTUS.

        Ilm. 20:13
        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

        Ilm. 20:14
        Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
        Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

        Dan.12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3
        Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        En ala arvioimaan tulijärven ajallista pituutta niinkuin en iankaikkisen elämänkään pituutta. Riittää että toteamme
        tulijärvi-rangaistuksen niin kauheaksi, että parempi on hyljätä
        jumalattomuus ja ottaa vastaan Jumalan armo Kristuksessa.

        Kuolema ei ole palkkio synnistä vaan kauhistuttava rangaistus.

        äkäinen palstalaisille jos jollakin on eri näkemys asioista kuin minulla, tykkään keskustalla palstalaisten kanssa.
        Kyllä minä uskon että kuolema ja tuonela heitetään tuliseen järveen, tämä on toinen kuolema( siis jumalattomille) Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.Ilm.20:14,15.

        Siis palavat tuhkaksi, eikö niin? ei elämään ja kitumaan siellä iankaikkisesti.
        Aivan niinkuin Malakiakin 4: 1-3 kirjoittaa: Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on(Huom! ei ole viellä tullut) sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

        Mutta teille( Herraa rakastaville) jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
        Tämä on Jumalan omaa puhetta, miten käy niille jotka eivät rakasta eivätkä kunnioita Jumalaa.


      • anne-elina kirjoitti:

        äkäinen palstalaisille jos jollakin on eri näkemys asioista kuin minulla, tykkään keskustalla palstalaisten kanssa.
        Kyllä minä uskon että kuolema ja tuonela heitetään tuliseen järveen, tämä on toinen kuolema( siis jumalattomille) Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.Ilm.20:14,15.

        Siis palavat tuhkaksi, eikö niin? ei elämään ja kitumaan siellä iankaikkisesti.
        Aivan niinkuin Malakiakin 4: 1-3 kirjoittaa: Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on(Huom! ei ole viellä tullut) sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

        Mutta teille( Herraa rakastaville) jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
        Tämä on Jumalan omaa puhetta, miten käy niille jotka eivät rakasta eivätkä kunnioita Jumalaa.

        Minäkin tykkään keskustella - ja ohjailla keskustelua Herrani sanoihin.
        En pidä lainkaan tärkeänä painottaa sitä, että Herramme puhuu
        rangaistuksen pituudesta puhuttaessa iankaikkisuudesta, mutta kun
        nyt on oleellisesta asiasta päästy ymmärrykseen, niin tässä sitä
        vähemmän tärkeää eli epäoleellista, ihan vaan kaupan päälle.

        Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
        [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
        3
        Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.
        [Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43]

        Sitä en väitä että iankaikkisuudesta olisi kyse,
        mutta niin siinä lukee ja tarkoittaa ainakin enemmän kuin ei mitään. (Vm. alexille tiedoksi).

        Tuossa alla Jeesuksen sanankohtaa, joista 1 esiintyy kaikissa
        vanhimmissa ja luotettavissa (Mk.9:48) säilyneissä käsikirjoituksissa:

        Mark. 9:44
        , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].* [Jakeet 9:44 ja 9:46, jotka kuuluvat samoin kuin jae 9:48, puuttuvat luotettavimmista käsikirjoituksista.]

        Mark. 9:46
        , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].

        Mark. 9:48
        missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]

        On myös kirjoitettu, ruumiin tuomiolle nousemisesta ...

        Matt. 10:28
        Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua.
        Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Mihin tarvitaan "ikuista tulta", jos silmänräpäyksessä tai melkein,
        sielu ja ruumis palaa loppuun? Ihan vaan huvin vuoksi pohdittavaa.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Minäkin tykkään keskustella - ja ohjailla keskustelua Herrani sanoihin.
        En pidä lainkaan tärkeänä painottaa sitä, että Herramme puhuu
        rangaistuksen pituudesta puhuttaessa iankaikkisuudesta, mutta kun
        nyt on oleellisesta asiasta päästy ymmärrykseen, niin tässä sitä
        vähemmän tärkeää eli epäoleellista, ihan vaan kaupan päälle.

        Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
        [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
        3
        Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.
        [Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43]

        Sitä en väitä että iankaikkisuudesta olisi kyse,
        mutta niin siinä lukee ja tarkoittaa ainakin enemmän kuin ei mitään. (Vm. alexille tiedoksi).

        Tuossa alla Jeesuksen sanankohtaa, joista 1 esiintyy kaikissa
        vanhimmissa ja luotettavissa (Mk.9:48) säilyneissä käsikirjoituksissa:

        Mark. 9:44
        , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].* [Jakeet 9:44 ja 9:46, jotka kuuluvat samoin kuin jae 9:48, puuttuvat luotettavimmista käsikirjoituksista.]

        Mark. 9:46
        , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].

        Mark. 9:48
        missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]

        On myös kirjoitettu, ruumiin tuomiolle nousemisesta ...

        Matt. 10:28
        Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua.
        Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Mihin tarvitaan "ikuista tulta", jos silmänräpäyksessä tai melkein,
        sielu ja ruumis palaa loppuun? Ihan vaan huvin vuoksi pohdittavaa.

        Jeesuksen sanaan, jonka mukaan helvetissä heidän MATONSA KUOLE EIKÄ TULI SAMMU on helposti ymmärrettävissä. Prof SAARISALON selittää RAAMATUN SANAKIRJASSA.tämän sanonnan merkityksen seuraavasti. Helvetti (hepr. sheol) on tuskan paikka. Sen kreikkalainen nimitys GEHENNA, on muodostunut heprean sanasta GE-HINNOM, joka tarkoitti Hinnomin laaksoa Jerusalemin eteläpuolella, missä lapsia poltettiin uhreiksi Molokille, 2 Aikak. 28:3; 33:6.

        Tämä kauhea synti, sen Joosian toimittama alttarien häpäisy ja ehkä myös siellä alituisesti palavat suurkaupungin jätteitten hävitystulet saivat sen muodostumaan kansan käsityksissä synnin ja ahdistuksen paikaksi, joten sen nimi tuli vertauskuvallisesti käytäntöön puhuttaessa ikuisen rangaistuksen paikasta helvetistä. Matt.18: 8,9. Mark.9:43.

        Jeesusta kuuntelevat juutalaiset ymmärräsivät mainiosti, ettei Hinnomin laaksossa palava tuli sammunut, koska paikkaan aina heitettiin lisää poltettavaa. Raadoista elävillä madoilla riitti samoin jatkuvasti kulutettavaa.
        Toisaalta joutuminen Gehennaan,tuohon alati heidän näkyvissään palavaan helvetin tuleen, merkitsi ehdotonta ja lopullista tuhoa. Kuluttava tuhoaminen jatkui niin kauan kuin kulutettavasta oli jotakin jäljellä.

        Tätä taustaa vastaan ymmärrämme myös seuraavat lausunnot: Ja heidän vaivansa savu on nouseva AINA JA IANKAIKKISESTI.Ja heitä vaivataan yöt ja päivät, AINA JA IANKAIKISESTI. Ilm.14:11; 20:10.
        Vaiva ei lopu, ennen kuin iankaikkisen oikeamielisyyden mitta on täyttynyt, tämä on noiden lausuntojen ajatus.


      • anne-elina kirjoitti:

        Jeesuksen sanaan, jonka mukaan helvetissä heidän MATONSA KUOLE EIKÄ TULI SAMMU on helposti ymmärrettävissä. Prof SAARISALON selittää RAAMATUN SANAKIRJASSA.tämän sanonnan merkityksen seuraavasti. Helvetti (hepr. sheol) on tuskan paikka. Sen kreikkalainen nimitys GEHENNA, on muodostunut heprean sanasta GE-HINNOM, joka tarkoitti Hinnomin laaksoa Jerusalemin eteläpuolella, missä lapsia poltettiin uhreiksi Molokille, 2 Aikak. 28:3; 33:6.

        Tämä kauhea synti, sen Joosian toimittama alttarien häpäisy ja ehkä myös siellä alituisesti palavat suurkaupungin jätteitten hävitystulet saivat sen muodostumaan kansan käsityksissä synnin ja ahdistuksen paikaksi, joten sen nimi tuli vertauskuvallisesti käytäntöön puhuttaessa ikuisen rangaistuksen paikasta helvetistä. Matt.18: 8,9. Mark.9:43.

        Jeesusta kuuntelevat juutalaiset ymmärräsivät mainiosti, ettei Hinnomin laaksossa palava tuli sammunut, koska paikkaan aina heitettiin lisää poltettavaa. Raadoista elävillä madoilla riitti samoin jatkuvasti kulutettavaa.
        Toisaalta joutuminen Gehennaan,tuohon alati heidän näkyvissään palavaan helvetin tuleen, merkitsi ehdotonta ja lopullista tuhoa. Kuluttava tuhoaminen jatkui niin kauan kuin kulutettavasta oli jotakin jäljellä.

        Tätä taustaa vastaan ymmärrämme myös seuraavat lausunnot: Ja heidän vaivansa savu on nouseva AINA JA IANKAIKKISESTI.Ja heitä vaivataan yöt ja päivät, AINA JA IANKAIKISESTI. Ilm.14:11; 20:10.
        Vaiva ei lopu, ennen kuin iankaikkisen oikeamielisyyden mitta on täyttynyt, tämä on noiden lausuntojen ajatus.

        Yhdyn kyllä tuohon, mikä viestissäsi on oleellista:
        "Helvetti (hepr. sheol) on tuskan paikka."
        Raamattuopistonjohtaja Aimo Helminenkin radio Deissä, että "helvetti on kuuma paikka". Ja sama käy ilmi kolmannen enkelin sanomasta, Ilm.14:10-11.
        Hinnalla millä hyvänsä kannattaa etsiä Jumalan valtakuntaa ja
        jumalisuutta, hyläten kaikki jumalaton meno.

        "Tuskan paikka" on jotain aivan muuta kuin alex-kasin mainitsema
        olemattomuus. Synnin palkka on tuskan paikka!


    • Ensin on tultava uskoon, että tulee taivaallisen Isän lapseksi. Sitten on pysyttävä loppuikänsä uskovana, jotta pysyisi Jumalan lapsena.

      Sinä manipuloit kirjoituksillasi ihmisiä väärään syyllisyyteen, että muka uudestisyntyneiden uskovien pitäisi tunnustaa ei-uskovat ja luopiot veljikseen ja se muka olisi rakkautta. Mutta eihän se ole rakkautta. Veljitellä pelastumattomia ja lähettää heidät raa´asti helvettiin.

      Siksihän minäkin teitä nuhtelen ja varoittelen, että te adventistit tulisitte Isän lapsiksi ja Jumalan lapsien eli uudestisyntyneiden kristittyjen veljiksi.

      http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

      • " Siksihän minäkin teitä nuhtelen ja varoittelen,
        että te adventistit tulisitte Isän lapsiksi ja
        Jumalan lapsien eli uudestisyntyneiden kristittyjen veljiksi. "

        Harva nuhtelun kautta uskovaksi tulee, ennemminkin Jumalan
        rakkaus vetää parannukseen ja rakkauden side yhdistää uskovia
        yli rajojen. Kun aloitus käsitteli rakkauden sidettä, olisit voinut
        kokeilla rakkaudesta kirjoittamista tai rakkaudellista kirjoitustyyliä.
        Rakkautta ei voi liiaksi tuhlata, eikä rakkaus johda harhaan.


      • skreivi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Siksihän minäkin teitä nuhtelen ja varoittelen,
        että te adventistit tulisitte Isän lapsiksi ja
        Jumalan lapsien eli uudestisyntyneiden kristittyjen veljiksi. "

        Harva nuhtelun kautta uskovaksi tulee, ennemminkin Jumalan
        rakkaus vetää parannukseen ja rakkauden side yhdistää uskovia
        yli rajojen. Kun aloitus käsitteli rakkauden sidettä, olisit voinut
        kokeilla rakkaudesta kirjoittamista tai rakkaudellista kirjoitustyyliä.
        Rakkautta ei voi liiaksi tuhlata, eikä rakkaus johda harhaan.

        Rakkaus on siitä ihmeellinen voimavara, että se vain lisääntyy pois annettaessa, sillä mitä enemmän sitä anamme lähimäisillemme, niin sitä enemmän sitä meillä on. Mitä enemmän rakastamme ja siunaamme toisia, niin sitä rakastetumpia ja siunatumpia itse olemme.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1417
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe