Kuparikierukka

miledi

Hei! Minulle laitettiin kuparikierukka kolme viikkoa sitten. Laitto sujui kivuttomasti vaikken ole synnyttänyt, olen 28-vuotias. Kierukan merkki on NOVA T 380. Huomasin että pyöräilyn tai seksin jälkeen tulee alavatsakipuja jotka ovat hyvin voimakkaita ja muistuttavat todella kovia kuukautiskipuja :((( Kivut säteilevät munatoveihin :( ja ovat siis todella voimakkaita... vaikken ole kipu herkkä ihminen. Kipu rauhoittuu yön aikana ja aamulla on yleensä jo hyvä olo, mutta heti jos pyöräilen, kävelen nopeasti tai harrastan seksiä niin kivut ilmestyvät uudelleen :( Ja samalla tulee rusehtava tai ruskea vuotoa. Kuukautisten pitää alkaa viikon päästä. Soitin tavalliselle lääkärille koska gynekologi on nyt lomalla ja hän sanoi että kivut on ok ja häipyvät itsekseen ajan kanssa... Onko teillä samanlaisia kokemuksia kuparikierukasta? Oliko teillä samantyyppisiä kipuja ja häipyykö ne oikeasti myöhemmin? Kivut ovat todella kovia :(((

17

3401

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Mäkin menin terveyskeskuslääkärille juttelemaan, että haluaisin kuparikierukan. Kysyin, mitä hän ehdottaisi ja sanoi myös tuon nova t:n. Selvästi sen pakkausselosteessa lukee, että EI OLE ensisijainen synnyttämättömälle naiselle. Tämä ihmetytti mua kovasti. Nyt he lupasivat hankkia sen kierukan (en sitten tiedä että minkä kun tämä asia piti alunperin hoitaa ehkäisyneuvolassa) sinne terveyskeskukseen jossa se mulle laitetaan. On jo nyt olo, että se ei tule sopimaan. Netistä katsottuani erityisesti synnyttämättömille naisille tehty kuparikierukka on flexi t 300...

• Tuatua

Minä en ole synnyttänyt ja minulle on laitettu NOVA T-380. Ensimmäisen neljän kuukauden aikana oli välillä hyvin kummallisia ja kovia kipuja. Keskustelun aloittajalle suosittelisin kärsivällisyyttä. Keholla voi mennä puolikin vuotta tottua kierukkaan. Mutta jo ensimmäisten kuukautisten jälkeen tilanteen pitäisi alkaa rauhoittumaan. Tosin ensimmäiset kuukautiset olivat minulla ihan mielettömän kivuliaat ja nykyään ne ovat ehkä jopa vähän kivuttomammat, kuin ennen kierukkaa (tosin kipu on muuttunut erilaiseksi).

............. Flexi-t 300 on pienempi, kuin kai muut markkinoilla olevat kierukat. Synnyttäneillä on kohtu yleensä isompi, kun ei-synnyttäneillä ja sinne voi siksi tyrkätä isomman kierukan. Mutta voi ei-synnyttäneenkin kohtu olla niin iso, että sinne mahtuu isompi kierukka. Kaikille ei kierukka mahdu, mutta luultavasti ne kai tutki sinua siellä terveyskeskuksessa, että tietävät sinulle mahtuvan tuon NOVA T-380.

• miledi
        Tuatua kirjoitti:

Minä en ole synnyttänyt ja minulle on laitettu NOVA T-380. Ensimmäisen neljän kuukauden aikana oli välillä hyvin kummallisia ja kovia kipuja. Keskustelun aloittajalle suosittelisin kärsivällisyyttä. Keholla voi mennä puolikin vuotta tottua kierukkaan. Mutta jo ensimmäisten kuukautisten jälkeen tilanteen pitäisi alkaa rauhoittumaan. Tosin ensimmäiset kuukautiset olivat minulla ihan mielettömän kivuliaat ja nykyään ne ovat ehkä jopa vähän kivuttomammat, kuin ennen kierukkaa (tosin kipu on muuttunut erilaiseksi).

............. Flexi-t 300 on pienempi, kuin kai muut markkinoilla olevat kierukat. Synnyttäneillä on kohtu yleensä isompi, kun ei-synnyttäneillä ja sinne voi siksi tyrkätä isomman kierukan. Mutta voi ei-synnyttäneenkin kohtu olla niin iso, että sinne mahtuu isompi kierukka. Kaikille ei kierukka mahdu, mutta luultavasti ne kai tutki sinua siellä terveyskeskuksessa, että tietävät sinulle mahtuvan tuon NOVA T-380.

Kiitos vastauksestasi!
        Kyllä lääkäri sanoi että mahtuu NOVA T-380. Onko sinulla tullut kipujen yhteydessä verta tai ruskea vuotoa?

• ---1986---
        miledi kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi!
        Kyllä lääkäri sanoi että mahtuu NOVA T-380. Onko sinulla tullut kipujen yhteydessä verta tai ruskea vuotoa?

mulla oli tosiaan samanlaisia ihmeellisiä vihlasuja ja kipuja ihan ihmeellisiin aikoihin ekojen kk aikana asennuksesta. merkki oli synnyttämättömien flexi t300, joka oli tosi pieni. kivut on nyt kadonneet itsestään, ja kierukka on ollut kohta 5kk, menkat ovat tulleet 3 kertaa, aika pahasti ovat heitelleet, mutta ei häiritse mua... oon hyvin tyytyväinen! nyt on kun kierukkaa ei olisikaan :)

• xez
        ---1986--- kirjoitti:

mulla oli tosiaan samanlaisia ihmeellisiä vihlasuja ja kipuja ihan ihmeellisiin aikoihin ekojen kk aikana asennuksesta. merkki oli synnyttämättömien flexi t300, joka oli tosi pieni. kivut on nyt kadonneet itsestään, ja kierukka on ollut kohta 5kk, menkat ovat tulleet 3 kertaa, aika pahasti ovat heitelleet, mutta ei häiritse mua... oon hyvin tyytyväinen! nyt on kun kierukkaa ei olisikaan :)

Mulla on kans synnyttämättömien flexi-t. On ollut viime syksystä saakka. Kipuja oli alussa pari viikkoa. Mutta nekin aika pieniä. Menkkojen eka päivänä voi olla jotain ohimeneviä vihlaisuja. Menkat on lähes yhtä niukat kuin pillereiden aikaan. Flexi-T on uudempi malli muutenkin ja asettuu kuulema kohtuun paremmin (vähemmän vuotoja ja kipuja) Siksi en halunnut Novaa, vaikka sitä neuvolassa ensin tarjosivat.

• .......
        xez kirjoitti:

Mulla on kans synnyttämättömien flexi-t. On ollut viime syksystä saakka. Kipuja oli alussa pari viikkoa. Mutta nekin aika pieniä. Menkkojen eka päivänä voi olla jotain ohimeneviä vihlaisuja. Menkat on lähes yhtä niukat kuin pillereiden aikaan. Flexi-T on uudempi malli muutenkin ja asettuu kuulema kohtuun paremmin (vähemmän vuotoja ja kipuja) Siksi en halunnut Novaa, vaikka sitä neuvolassa ensin tarjosivat.

Itseä harmittaa, kun tuntuu etten sitä nova t-mallia haluaisi vaikka kokematon lääkäri sitä ehdotti. Sanoivat, että ehkäisyneuvolassa sitten tiedetään paremmpi. No sehän on koko kesän kiinni. Nyt he ovat vaan hankkineet jonkun kierukan terveyskeskukseen ja viikon päästä se laitatetaan.. Mitäs jos se ei sovikkaan mulle, on liian iso tms? Jatkuvia kipuja tulossa?

• happyhappy

Hei! olen 29-vuotias lapseton nainen ja minulle laitettiin NOVA T 380 9kk sitten. ensimmäiset pari kuukautta
      välillä tosi koviakin kipuja jotka säteili myös selän puolelle ja välillä useita päiviä ettei mitään. tiputtelua myös ensimmäisen kuukauden aikana. Kivut ja tiputtelut valitettavasti kuuluvat asiaan kun elimistö totuttelee kierukkaan ja onnittelut niille,jotka ovat alun päässeet helpolla:) kuukautiset voi aluks olla tosi runsaita(itselläni 5kk näin ja sitten vähenivät ja lyhenivät radikaalisti..huh). Olkaa naiset kärsivällisiä ja malttakaa odottaa ennen kuin ryntäätte poistamaan kierukkaa ensimmäisen kahden kk:N aikana! ei kannata luovuttaa!! kierukan käyttöikä on kuitenkin 5 VUOTTA! Nyt olen todella tyytyväinen kun jaksoin 9kk ei kipuja ei muistamista ei mitään ongelmia:) syökää kipulääkkeitä kun sattuu ja tehkää jotain kivaa,niin kyllä se siitä.

• .-.

Itselläni on kuparikierukka laitettu keskiviikkona. Laitto sattui aivan helvetisti, luulin että taju lähtee. Mutta samantien kun se oli laitettu paikalle, pahimmat kivut myös loppuivat. Kipuja oli suurimmaksi osaksi sen laittopäivän ajan, sen jälkeen jotain satunnaisia vihlasuja, enkä ole tarvinnut särkylääkkeitä. Nyt vaan ihmettelen tätä tiputteluvuotoa.. Veri on sellaista limamaista, ei mitään sen tyyppistä kuin kuukautisveri on, onkohan tämä normaalia? Ensimmäiset menkat tällä kierukalla kyllä pelottavat, olen syönyt kahdeksan vuotta pillereitä ja muistaakseni niitä ennen vuoto olisi ollut melko runsahkoa. Pillerit halusin, ja pitikin lopettaa aurallisen migreenin vuoksi enkä suostunut ottamaan enää yhtäkään hormonaalista ehkäisyä. Lankojakin tarvitsee ehkä käydä lyhennyttämässä, mies sanoi ne seksin aikana kyllä tuntevansa, mutta ei mitenkään erityisemmin kuitenkaan sattunut. Ehkä silti olisi ihan hyvä niitä edes pikkuisen lyhentää :) ja tosiaan, itsekin yritän vaan sitä miettiä, että tämä kestää kuitenkin 5 vuotta, joka on hurjan pitkä aika ja kehon tottakai kestää sopeutua tähän ihmeelliseen aparaattiin.. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin.

• Nova pois, Flexi?
        .-. kirjoitti:

Itselläni on kuparikierukka laitettu keskiviikkona. Laitto sattui aivan helvetisti, luulin että taju lähtee. Mutta samantien kun se oli laitettu paikalle, pahimmat kivut myös loppuivat. Kipuja oli suurimmaksi osaksi sen laittopäivän ajan, sen jälkeen jotain satunnaisia vihlasuja, enkä ole tarvinnut särkylääkkeitä. Nyt vaan ihmettelen tätä tiputteluvuotoa.. Veri on sellaista limamaista, ei mitään sen tyyppistä kuin kuukautisveri on, onkohan tämä normaalia? Ensimmäiset menkat tällä kierukalla kyllä pelottavat, olen syönyt kahdeksan vuotta pillereitä ja muistaakseni niitä ennen vuoto olisi ollut melko runsahkoa. Pillerit halusin, ja pitikin lopettaa aurallisen migreenin vuoksi enkä suostunut ottamaan enää yhtäkään hormonaalista ehkäisyä. Lankojakin tarvitsee ehkä käydä lyhennyttämässä, mies sanoi ne seksin aikana kyllä tuntevansa, mutta ei mitenkään erityisemmin kuitenkaan sattunut. Ehkä silti olisi ihan hyvä niitä edes pikkuisen lyhentää :) ja tosiaan, itsekin yritän vaan sitä miettiä, että tämä kestää kuitenkin 5 vuotta, joka on hurjan pitkä aika ja kehon tottakai kestää sopeutua tähän ihmeelliseen aparaattiin.. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin.

Minulta jouduttiin poistamaan Nova T 380 n. 8 kk jälkeen asennuksesta, kun oli valunut itsekseen liian alas ja oli tulossa jo ulos kokonaan..aiheutti loppua kohden ihan hirveitä kipuja, eikä edes vahva reseptilääke auttanut niihin vaan oli tunne että kaikki sisuskalut revitään ulos. Kipuja ja ylimääräisiä vuotoja oli myös, ja ne loppuivat kuin seinään kun kierukka sitten poistettiin.

En kuitenkaan luovuta, tilaan itse tuommoisen Flexi-T 300:n joka on vissiin pienempi kuin Nova. Jos aiheuttaisi vähempi sivuoireita. Jos ei sekään toimi ja tulee ulos, en tiedä mitä sitten. Sterilisaatiota en vielä saa eikä kondomit vaan toimi/ole yhtään kivoja. Hormoneihin en enää koske.

• .-.
        Nova pois, Flexi? kirjoitti:

Minulta jouduttiin poistamaan Nova T 380 n. 8 kk jälkeen asennuksesta, kun oli valunut itsekseen liian alas ja oli tulossa jo ulos kokonaan..aiheutti loppua kohden ihan hirveitä kipuja, eikä edes vahva reseptilääke auttanut niihin vaan oli tunne että kaikki sisuskalut revitään ulos. Kipuja ja ylimääräisiä vuotoja oli myös, ja ne loppuivat kuin seinään kun kierukka sitten poistettiin.

En kuitenkaan luovuta, tilaan itse tuommoisen Flexi-T 300:n joka on vissiin pienempi kuin Nova. Jos aiheuttaisi vähempi sivuoireita. Jos ei sekään toimi ja tulee ulos, en tiedä mitä sitten. Sterilisaatiota en vielä saa eikä kondomit vaan toimi/ole yhtään kivoja. Hormoneihin en enää koske.

Pelottaa itseä myös, että käyköhän mullekin noin.. Mä en voinut siihen vaikuttaa minkä terveyskeskuksen ihmiset olivat tilanneet. Sanoivat sen menneen sinne oikein vaivattomasti, mutta kipuja on edelleen ja verta vuotaa.. Tai limaa, missä on verta mukana. Toivottavasti jo nämä loppuisivat ja kroppa tottuisi kierukkaan..

• .-.

Ja siis toi sama nova t olisi siis kyseessä..

• .-.

Voi luoja.. Nyt kun on verenvuoto loppunut, niin sitten alkoi ihan hirveä alavatsakipu sekä vihlonta, joka säteilee myös ristiselkään.. Onkohan tämä ihan normaalia?

• rsoiiaoppaaa
        .-. kirjoitti:

..hei se veri on limaista koska lekuri änkee kierukan sisälle liukasteen kanssa. :)

• .-.
        rsoiiaoppaaa kirjoitti:

..hei se veri on limaista koska lekuri änkee kierukan sisälle liukasteen kanssa. :)

Ja sitä muka tulee ulos vielä viikonkin päästä?

• Ropsu16

Olen 16 vuotias synnyttämätö tyttö ja minulle asetettiin noin kolme viikkoa sitten NovaT380 kierukka. Kivut laittamisessa olivat järkyttävät mutta kesti vain pari sekuntia. Ensimminne päivä laitosta oli kivulias ja pisti alavatsasta kokoajan. Poikaystävä ei ole tuntenut mitään ja itsellekkään ei pahoja tunteita yhdynnässä. Itselläni harvinainen sairaus etten voi käyttää hormonaalista ehkäisyä joten päädyin tähän kuparikierukkaan!

• Hei!Myyn kuparikierrukkaa Nova-T 380 edulliseen hintaan 80 euroa.Alkuperäinen hinta on n. 120 euroa.Laita sähköpostia osoitteeseen [email protected] jos kiinnostuit.:)

• 25hujd6565hjsd

Itselläni on käytössä Flexi T 300-kuparikierukka. Olen kolmekymppinen synnyttämätön nainen, ja gynekologi (yksityinen puoli) totesi samantien tutkiessaan, että ehdottomasti laitetaan tuo malli, koska kohtu on pieni. Otin ohjeen mukaan pari buranaa ennen asennusta, asennus sattui sen 5 sekuntia, vastaanotolta lähdin sitten kävellen kotiin, mitään varsinaista kipua ei ollut, kuhan sellainen tunne alapäässä että "jotain on tehty". Seuraavasta päivästä lähtien ei ole ollut mitään ongelmia, esim.kipua. Kaveripiiristä tiedän, että ne joille kierukan laiton jälkeen on tullut kipuja yms. ovat ne synnyttämättömät naiset, joille on jostain syystä asennuttu synnyttänäiden malli.

Mikäli asennuksen jälkeen on kipuja, vuotoja yms., niin hakeutukaa ihmeessä lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe