Puolet amerikkalaisista uskoo enkeleihin
19.09.2008 14:10
Baylorin yliopiston tuoreen tutkimuksen mukaan 55 prosenttia amerikkalaisista uskoo suojelusenkeleihin ja joka viides on kuullut Jumalan puhuvan heille.
- Olisin itse veikannut 15 prosenttia. Tämä aihe on tabu Amerikan uskontokentässä, tutkimukseen osallistunut Rodney Stark sanoi Washington Postille.
Saman tutkimuksen mukaan joka neljäs amerikkalainen on todistanut ihmeparantumisen, 16 prosenttia kertoo itse kokeneensa ihmeparantumisen ja kahdeksan prosenttia väittää puhuvansa kielillä.
Tutkimusta varten haastateltiin 1 648 aikuista, joilta kysyttiin peräti 350 heidän uskonnonharjoittamiseen liittyvää kysymystä.
IS
Mielenkiintoista
99
584
Vastaukset
- orkoliini
- eräs tutkimus
Tässä on pyytämäsi linkki.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1589932&ref=lk_is_ul_1 - orkoliini
eräs tutkimus kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1589932&ref=lk_is_ul_1Kiitän. Alkuperäistä uutista ei tunnu löytyvän Washington Postista. On se perkele, kun tehdään uutisia, muttei linkitetä niitä alkuperäisjuttuihin.
- näin on
eräs tutkimus kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1589932&ref=lk_is_ul_1Hyvää tietoa, joka kertoo myös että, ulkomaillakin uskotaan, vaikka ateistit koittaa antaa muuta tietoa.
Tietysti tiedämme sen, jotka uskomme itse Jumalaan, mutta hyvä on tietää muidenkin asia. - 28
näin on kirjoitti:
Hyvää tietoa, joka kertoo myös että, ulkomaillakin uskotaan, vaikka ateistit koittaa antaa muuta tietoa.
Tietysti tiedämme sen, jotka uskomme itse Jumalaan, mutta hyvä on tietää muidenkin asia.Tiedät uskovasi Jumalaan?
Miten se on mahdollista? Mistä sinulla sellainen tieto on tullut? Oletko tehnyt itsellesi vai onko joku muu tehnyt sinulle psykoanalyysin?
Oliko tarkoituksesi sanoa, että uskot uskovasi Jumalaan? - ...
28 kirjoitti:
Tiedät uskovasi Jumalaan?
Miten se on mahdollista? Mistä sinulla sellainen tieto on tullut? Oletko tehnyt itsellesi vai onko joku muu tehnyt sinulle psykoanalyysin?
Oliko tarkoituksesi sanoa, että uskot uskovasi Jumalaan?Sä kai uskot ottanees käden housustas pois ja kirjoittavan ???
Älä kuvittele turhia siel sie vemputat pientä minipippeliäs edelleenkin. - XXXXXXXXXXXXXXXX
... kirjoitti:
Sä kai uskot ottanees käden housustas pois ja kirjoittavan ???
Älä kuvittele turhia siel sie vemputat pientä minipippeliäs edelleenkin.Mini sellaisia on aika paljon, toista se on suuret. Kyl tästä suuresta on haittaakin, mut naisista ei ois pulaa.
Tosin saavat olla ilman, mul on jo oma vaimo. - XXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXX kirjoitti:
Mini sellaisia on aika paljon, toista se on suuret. Kyl tästä suuresta on haittaakin, mut naisista ei ois pulaa.
Tosin saavat olla ilman, mul on jo oma vaimo.Enkleitä on, kuten Jumala ja Jeesuskin.
- Eikö ihmetytä?
orkoliini kirjoitti:
Kiitän. Alkuperäistä uutista ei tunnu löytyvän Washington Postista. On se perkele, kun tehdään uutisia, muttei linkitetä niitä alkuperäisjuttuihin.
On se kumma, että perkele on ateisteille läheisempi kuin Jumala. Se ei ole ihme.
- ~~~
Eikö ihmetytä? kirjoitti:
On se kumma, että perkele on ateisteille läheisempi kuin Jumala. Se ei ole ihme.
Olen jo huomannut että, saatana on heille hyvinkin läheinen... Yllättyisin jos heille olis Jumala tärkeämpi.
Joillakin näyttää olevan varaa pilkata Jumalaa, Jeesusta ja pyhäähenkeä.Kuten tuolla alempana näkyi olevan.
Kumpa ihmisten silmät avautuisivat ja eivät syyttäis muita uskovia siitä mitä iljettävyyksiä jotkut katolliset
kirkot tekee tai mitä esim: muslimit tekevät, se on järkyttävää, mutta ei niitä... - ~~~
~~~ kirjoitti:
Olen jo huomannut että, saatana on heille hyvinkin läheinen... Yllättyisin jos heille olis Jumala tärkeämpi.
Joillakin näyttää olevan varaa pilkata Jumalaa, Jeesusta ja pyhäähenkeä.Kuten tuolla alempana näkyi olevan.
Kumpa ihmisten silmät avautuisivat ja eivät syyttäis muita uskovia siitä mitä iljettävyyksiä jotkut katolliset
kirkot tekee tai mitä esim: muslimit tekevät, se on järkyttävää, mutta ei niitä...Tiedän, että kristinuskon mukaan toki jokainen, joka ei usko jumalaan, on saatanan oma. Silti, jos mietit ateistista näkökulmaa, ymmärtänet, ettei tämäkään jumalhahmo ole ateisteille todellinen.
Eikö jokaiseen tekoon syyllinen ole tekijä eikä joku muu? Jos iljettävyyksillä tarkoitat pedofiliaa, niin siihen löytyy kyllä näitä hiljattain esiin tulleita salailtuja tapauksia paljon muidenkin kristillisten kirkkojen kuin katolilaisten keskuudesta. Ei se silti tee jokaisesta rivikristitystä syyllistä varmasti kenenkään mielestä. - ~~~
~~~ kirjoitti:
Tiedän, että kristinuskon mukaan toki jokainen, joka ei usko jumalaan, on saatanan oma. Silti, jos mietit ateistista näkökulmaa, ymmärtänet, ettei tämäkään jumalhahmo ole ateisteille todellinen.
Eikö jokaiseen tekoon syyllinen ole tekijä eikä joku muu? Jos iljettävyyksillä tarkoitat pedofiliaa, niin siihen löytyy kyllä näitä hiljattain esiin tulleita salailtuja tapauksia paljon muidenkin kristillisten kirkkojen kuin katolilaisten keskuudesta. Ei se silti tee jokaisesta rivikristitystä syyllistä varmasti kenenkään mielestä.Kyllä jokainen tekoon syyllinen, on itse syyllinen. No mielestäni pedofilia on erittäin sairasta ja iljettävää,
heidät pitäisi laittaa hoitoon, vankila ei paranna asiaa, vankimielisairaala ois parempi.
En ymmärrä kuinka kukaan voi jotain tuollasia tehdä, mutta monet tekevät.
Mielestäni he ketkä salailevat asiaa, jos tietävät ovat myös osa-syyllisiä asiaan.
Olen uskossa myös itse, mutta en hyväksy kenenkään syyllistyvän sellaisiin tekoihin. ( Pedofilia yms... )
Jeesus pitäisi olla meille esikuvana ja Jeesuksen opetukset . Jeesus kehoitti rakastamaan ja anteeksi antamaan, ei vahingoittamaan toisia.
Usein tuntuu kun lukee ateistien palstaa, että monet vihaavat uskovia ja syyttävät siitä, mitä kirkot yms...
Ovat tehneet. kaikki jotka sellaisia tekoja ovat tehneet, on tehneet väärin ja heidät tuleekin tuomita tekojensa perusteella. Mielestäni muita ei tule tuomita toisten tekojen vuoksi. ~~~ kirjoitti:
Kyllä jokainen tekoon syyllinen, on itse syyllinen. No mielestäni pedofilia on erittäin sairasta ja iljettävää,
heidät pitäisi laittaa hoitoon, vankila ei paranna asiaa, vankimielisairaala ois parempi.
Mielestäni he ketkä salailevat asiaa, jos tietävät ovat myös osa-syyllisiä asiaan.
Olen uskossa myös itse, mutta en hyväksy kenenkään syyllistyvän sellaisiin tekoihin. ( Pedofilia yms... )
Jeesus pitäisi olla meille esikuvana ja Jeesuksen opetukset . Jeesus kehoitti rakastamaan ja anteeksi antamaan, ei vahingoittamaan toisia.
Usein tuntuu kun lukee ateistien palstaa, että monet vihaavat uskovia ja syyttävät siitä, mitä kirkot yms...
Ovat tehneet. kaikki jotka sellaisia tekoja ovat tehneet, on tehneet väärin ja heidät tuleekin tuomita tekojensa perusteella. Mielestäni muita ei tule tuomita toisten tekojen vuoksi.Voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa, että jotkut uskonnot selittävät, että KAIKKI synnit ja pahat teot saa anteeksi, jos vain uskoo?
Mikäs siinä on mellastaessa valmiiksi katetussa pöydässä, kun jo etukäteen tietää, että anteeksianto on varma.- ~~~
Phoebus kirjoitti:
Voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa, että jotkut uskonnot selittävät, että KAIKKI synnit ja pahat teot saa anteeksi, jos vain uskoo?
Mikäs siinä on mellastaessa valmiiksi katetussa pöydässä, kun jo etukäteen tietää, että anteeksianto on varma.Tuossa on väärin käsitys !!!
"Jotka tahallaan tekevät syntiä, tultuaan totuuden tuntoon ei sovitusta enää
heidän syntiensä edestä ole, sillä he ovat tahallaan polkeneet jalkoihinsa pyhänliiton". ( Tim.11 : 1,2 )
Ja nämä katollisetpapit ym... tekevät tietoisesti syntiä ja kaikkia jotka tietoisesti tekevät.
Ihmisen taas tulisi antaa anteeksi toiselle, ellei anna anteeksi ja jätä rankaisua Jumalalle, niin ei saa silloin
anteeksi omiakaan virheitään. ~~~ kirjoitti:
Tuossa on väärin käsitys !!!
heidän syntiensä edestä ole, sillä he ovat tahallaan polkeneet jalkoihinsa pyhänliiton". ( Tim.11 : 1,2 )
Ja nämä katollisetpapit ym... tekevät tietoisesti syntiä ja kaikkia jotka tietoisesti tekevät.
Ihmisen taas tulisi antaa anteeksi toiselle, ellei anna anteeksi ja jätä rankaisua Jumalalle, niin ei saa silloin
anteeksi omiakaan virheitään.Mark 16:16 ""Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.""
Eikös itse mestari sanonut, että usko ja kaste riittää. Voiko joku saarnamies asettaa vielä lisäehtoja jälkikäteen?
Joh 3:18 ""Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
Toisessa kohtaa kiesuksen väitetään pistäneen paremmaksi; edes kastetta ei edellytetä!
Apt 16:31 "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"
Paavali ja Silas ilmeisesti päästelivät luikuria ollessaan hövelillä päällä, sillä nyt he lupasivat pelkällä uskolla pelastusta koko perhekunnalle.
Kuten olemme jo huomanneet raamatusta löytyy ristiriitoja ja sen ansiosta lähes jokainen teko voidaan oikeuttaa tai tuomita sen perusteella.
Jos kristinuskot haluavat tehdä pesäeroa joidenkin jäseniensä tekoihin tai mieltymyksiin, olisi aiheellista päättää, mitä kiesuksen ja hänen seuraajiensa opetuksia pidetään oikeina ja mitä väärinä. Nythän veriruskeatkin synnit saa anteeksi hyvin yksinkertaisella tavalla. Sehän suorastaan houkuttelee vääryyksiin (siis niitä, jotka uskovat moiseen hölynpölyyn).- ~~~
~~~ kirjoitti:
Kyllä jokainen tekoon syyllinen, on itse syyllinen. No mielestäni pedofilia on erittäin sairasta ja iljettävää,
Ovat tehneet. kaikki jotka sellaisia tekoja ovat tehneet, on tehneet väärin ja heidät tuleekin tuomita tekojensa perusteella. Mielestäni muita ei tule tuomita toisten tekojen vuoksi.Vaikka keskustelupalstoilla kärjistetään, niin luotan silti siihen, että ihmiset eivät viattomia muiden teoista syytä. Olen samaa mieltä; ne, jotka salailevat rikoksia ja täten edesauttavat rikosten jatkumista, ovat syyllisiä siihen. Siksi esim. olenkin sillä kannalla, että rippisalaisuuden varjolla ei saisi olla velvoitetta salata rikoksia.
Kyllä monet kristitytkin tuntuvat suhtautuvan hyvin negatiivisesti ateisteihin. Valitettavan usein kun kuulee, että kaikki hyvä tulee jumalalta ja jos ei usko jumalaan, on silloin valinnut pahan. Ja koska moraali tulee jumalalta, on ateisti moraaliton peto. Jne, sellaista demonisoimista.
Emmeköhän me ole ihmisiä kuitenkin kaikki, hyvine ja huonoine puolinemme :) - ~~~
Phoebus kirjoitti:
Mark 16:16 ""Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.""
Eikös itse mestari sanonut, että usko ja kaste riittää. Voiko joku saarnamies asettaa vielä lisäehtoja jälkikäteen?
Joh 3:18 ""Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
Toisessa kohtaa kiesuksen väitetään pistäneen paremmaksi; edes kastetta ei edellytetä!
Apt 16:31 "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"
Paavali ja Silas ilmeisesti päästelivät luikuria ollessaan hövelillä päällä, sillä nyt he lupasivat pelkällä uskolla pelastusta koko perhekunnalle.
Kuten olemme jo huomanneet raamatusta löytyy ristiriitoja ja sen ansiosta lähes jokainen teko voidaan oikeuttaa tai tuomita sen perusteella.
Jos kristinuskot haluavat tehdä pesäeroa joidenkin jäseniensä tekoihin tai mieltymyksiin, olisi aiheellista päättää, mitä kiesuksen ja hänen seuraajiensa opetuksia pidetään oikeina ja mitä väärinä. Nythän veriruskeatkin synnit saa anteeksi hyvin yksinkertaisella tavalla. Sehän suorastaan houkuttelee vääryyksiin (siis niitä, jotka uskovat moiseen hölynpölyyn)."Jos kristinuskot haluavat tehdä pesäeroa joidenkin jäseniensä tekoihin tai mieltymyksiin, olisi aiheellista päättää, mitä kiesuksen ja hänen seuraajiensa opetuksia pidetään oikeina ja mitä väärinä. Nythän veriruskeatkin synnit saa anteeksi hyvin yksinkertaisella tavalla. Sehän suorastaan houkuttelee vääryyksiin (siis niitä, jotka uskovat moiseen hölynpölyyn)".
Kyllä ihminen tietää sen jo sydämessää mikä on oikein ja mikä väärin.Mikäli on antanut itsensä ja elämänsä Jeesukselle.Paatuneet ihmiset ei erota enää hyvää ja pahaa toisistaan...
Se syntien anteeksi saaminen tarkoittaa että, kun ihminen on tehnyt syntiä ennen kuin on tullut uskoon, niin ne hän saa anteeksi.
MUTTA:
Jos asia ois noin kuin sanot niin jokainen varmaan tulis uskoon ja jatkais vääryydentekoja jos sais anteeksi
kaikki synnin, jota tietoisesti tekee....senkin jälkeen kun tulee uskoon. ~~~ kirjoitti:
"Jos kristinuskot haluavat tehdä pesäeroa joidenkin jäseniensä tekoihin tai mieltymyksiin, olisi aiheellista päättää, mitä kiesuksen ja hänen seuraajiensa opetuksia pidetään oikeina ja mitä väärinä. Nythän veriruskeatkin synnit saa anteeksi hyvin yksinkertaisella tavalla. Sehän suorastaan houkuttelee vääryyksiin (siis niitä, jotka uskovat moiseen hölynpölyyn)".
Kyllä ihminen tietää sen jo sydämessää mikä on oikein ja mikä väärin.Mikäli on antanut itsensä ja elämänsä Jeesukselle.Paatuneet ihmiset ei erota enää hyvää ja pahaa toisistaan...
Se syntien anteeksi saaminen tarkoittaa että, kun ihminen on tehnyt syntiä ennen kuin on tullut uskoon, niin ne hän saa anteeksi.
MUTTA:
Jos asia ois noin kuin sanot niin jokainen varmaan tulis uskoon ja jatkais vääryydentekoja jos sais anteeksi
kaikki synnin, jota tietoisesti tekee....senkin jälkeen kun tulee uskoon.>>Se syntien anteeksi saaminen tarkoittaa että, kun ihminen on tehnyt syntiä ennen kuin on tullut uskoon, niin ne hän saa anteeksi.
- ~~~
~~~ kirjoitti:
"Jos kristinuskot haluavat tehdä pesäeroa joidenkin jäseniensä tekoihin tai mieltymyksiin, olisi aiheellista päättää, mitä kiesuksen ja hänen seuraajiensa opetuksia pidetään oikeina ja mitä väärinä. Nythän veriruskeatkin synnit saa anteeksi hyvin yksinkertaisella tavalla. Sehän suorastaan houkuttelee vääryyksiin (siis niitä, jotka uskovat moiseen hölynpölyyn)".
MUTTA:
kaikki synnin, jota tietoisesti tekee....senkin jälkeen kun tulee uskoon.Selitätkö sinä siinä nyt todella, että paatunut, eli kristillisin termin sellainen joka ei enää jumalan kutsua kuule, ei erota hyvää ja pahaa toisistaan? Toivottavasti tarkoitat nyt paatuneella jotakin ihan muuta.
Uskoon tulemisen jälkeenkö ei saa enää syntejään anteeksi? Sehän tarkoittaa, että yksikään uskovainen ei voi pelastua. Aika radikaali näkemys kyllä.
Erikoinen on myös ajatus, että jos pahojen tekojen automaattinen anteeksi saaminen tarkoittaisi, että ihmiset haluaisivat tehdä pahoja tekojaan. Kuka niin haluaisi? Eikö jokainen terve ihminen tahdo toimia parhaansa mukaan oikein...? - ~~~
~~~ kirjoitti:
Vaikka keskustelupalstoilla kärjistetään, niin luotan silti siihen, että ihmiset eivät viattomia muiden teoista syytä. Olen samaa mieltä; ne, jotka salailevat rikoksia ja täten edesauttavat rikosten jatkumista, ovat syyllisiä siihen. Siksi esim. olenkin sillä kannalla, että rippisalaisuuden varjolla ei saisi olla velvoitetta salata rikoksia.
Kyllä monet kristitytkin tuntuvat suhtautuvan hyvin negatiivisesti ateisteihin. Valitettavan usein kun kuulee, että kaikki hyvä tulee jumalalta ja jos ei usko jumalaan, on silloin valinnut pahan. Ja koska moraali tulee jumalalta, on ateisti moraaliton peto. Jne, sellaista demonisoimista.
Emmeköhän me ole ihmisiä kuitenkin kaikki, hyvine ja huonoine puolinemme :)Siinä olen samaa mieltä, että rippisalaisuudessakin kerrotut rikokset olisi tuotava esiin.
Niitä ei tulisi salata. Sen enempää kuin lapsiinsekaantumisia, ne ois tuotava aina esiin.
Kun siinä on negatiivista suhtautumista molempien taholta niin, kenties siihen vaikuttaa se asia että,
monet alkaa kiivaasti haukkumaan toisiaan. Olen kueskellut eri viesti ketjuja, myös eri uskonlahkojen ja
se mikä minua ihmetyttää, on jokapaikassa riitely ja siihen liittyvä haukkuminen.
Totta olemme kaikki ihmisiä ja jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa. :-) ~~~ kirjoitti:
Selitätkö sinä siinä nyt todella, että paatunut, eli kristillisin termin sellainen joka ei enää jumalan kutsua kuule, ei erota hyvää ja pahaa toisistaan? Toivottavasti tarkoitat nyt paatuneella jotakin ihan muuta.
Uskoon tulemisen jälkeenkö ei saa enää syntejään anteeksi? Sehän tarkoittaa, että yksikään uskovainen ei voi pelastua. Aika radikaali näkemys kyllä.
Erikoinen on myös ajatus, että jos pahojen tekojen automaattinen anteeksi saaminen tarkoittaisi, että ihmiset haluaisivat tehdä pahoja tekojaan. Kuka niin haluaisi? Eikö jokainen terve ihminen tahdo toimia parhaansa mukaan oikein...?>>Eikö jokainen terve ihminen tahdo toimia parhaansa mukaan oikein...?
- ~~~
~~~ kirjoitti:
Siinä olen samaa mieltä, että rippisalaisuudessakin kerrotut rikokset olisi tuotava esiin.
Niitä ei tulisi salata. Sen enempää kuin lapsiinsekaantumisia, ne ois tuotava aina esiin.
Kun siinä on negatiivista suhtautumista molempien taholta niin, kenties siihen vaikuttaa se asia että,
monet alkaa kiivaasti haukkumaan toisiaan. Olen kueskellut eri viesti ketjuja, myös eri uskonlahkojen ja
se mikä minua ihmetyttää, on jokapaikassa riitely ja siihen liittyvä haukkuminen.
Totta olemme kaikki ihmisiä ja jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa. :-)Varmasti kierre vaikuttaa. Jokainen voi valita, levittääkö ympärilleen hyvää vai pahaa. Molemmat leviävät helposti...
Silti toisinaan en voi olla miettimättä erästä ongelmaa; raamattu erottelee kristityt maailmasta. Raamattu kertoo, että jos ihminen ei ole uskovainen, hän on saatanan vallassa. Saatana on raamatun mukaan paha. Raamattu kertoo, miten kristittyjä tullaan vainoamaan. Se kertoo, miten maailma, josta he ovat erotetut, vihaa heitä. Näin pois päin.
Eli kristityillä, jotka raamattua lukevat ja siihen uskovat, on pyhä kirja, joka nimenomaan väittää muiden vihaavan heitä ja tahtovan heille pahaa sekä tekevän pahaa muutoinkin. Se on mielestäni hyvin surullista, mutta toisaalta ymmärrän, että jos ihminen uskoo raamatun maailmaan kovasti, hän varmaan näkee tällaisenkin totuutena. Alkaa nähdä muut ihmiset jokseenkin moraalittomina ja pahoinakin, alkaa tuntea, miten muut vihaavat häntä jne.
No, tämä vain näkökulmana. - ~~~
~~~ kirjoitti:
Selitätkö sinä siinä nyt todella, että paatunut, eli kristillisin termin sellainen joka ei enää jumalan kutsua kuule, ei erota hyvää ja pahaa toisistaan? Toivottavasti tarkoitat nyt paatuneella jotakin ihan muuta.
Erikoinen on myös ajatus, että jos pahojen tekojen automaattinen anteeksi saaminen tarkoittaisi, että ihmiset haluaisivat tehdä pahoja tekojaan. Kuka niin haluaisi? Eikö jokainen terve ihminen tahdo toimia parhaansa mukaan oikein...?Tarkoitan ihmistä, joka paaduttaa sydämmensä eli kun ihminen tuntee sydämessään mikä on oikein,
niin silti valitsee tietoiseti sen, jonka tuntee olevansa väärin.
Saa ihminen tietysti anteeksi asioita, uskoon tulonkin jälkeen mutta tuon tarkoitin veriruskeista synneistä.
Ihminen tekee syntiä varmaan päivittäin jo huomaamattaankin, kun hän katuu hän saa ne anteeksi.
Jos taas ajatellaan esim: Kun ihminen uskoo Jumalaan, niin jos hän uskoon tulon jälkeen alkaa tietoisesti
tekemään syntiä, vaikkapa sarjamurhaajaksi ja huoraamaan, niin hän tuskin saa anteeksi asiaa.
Laitan näin koska tuntuu, että haluatte hyökätä yhdessä ja kun haluatte tahallaan esittää ymmärtämättömiä.
Vastasin tuohon kirjoitukseen...
Jos kristinuskot haluavat tehdä pesäeroa joidenkin jäseniensä tekoihin tai mieltymyksiin, olisi aiheellista päättää, mitä kiesuksen ja hänen seuraajiensa opetuksia pidetään oikeina ja mitä väärinä. Nythän veriruskeatkin synnit saa anteeksi hyvin yksinkertaisella tavalla. Sehän suorastaan houkuttelee vääryyksiin (siis niitä, jotka uskovat moiseen hölynpölyyn).
( tällä vastaukselleni )
Jos asia ois noin kuin sanot niin jokainen varmaan tulis uskoon ja jatkais vääryydentekoja jos sais anteeksi kaikki synnin, jota tietoisesti tekee....senkin jälkeen kun tulee uskoon.
Tässähän tämä ateisti taas syyttää uskovaisia ! - ~~~
Phoebus kirjoitti:
>>Eikö jokainen terve ihminen tahdo toimia parhaansa mukaan oikein...?
Minä uskon, että jokaisessa ihmisessä on niin paljon hyvää, että halu hyvään on olemassa jokaisella terveellä ihmisellä.
Mutta kyllä, hyvää ja pahaa tekeviä on eri uskontojen uskovaisissa sekä niissä, jotka eivät usko mihinkään jumaliin. Eihän se siitä riipu.
Jäin vain pohtimaan tuon ns. 'kaimani' kirjoituksia... ~~~ kirjoitti:
Tarkoitan ihmistä, joka paaduttaa sydämmensä eli kun ihminen tuntee sydämessään mikä on oikein,
Saa ihminen tietysti anteeksi asioita, uskoon tulonkin jälkeen mutta tuon tarkoitin veriruskeista synneistä.
Ihminen tekee syntiä varmaan päivittäin jo huomaamattaankin, kun hän katuu hän saa ne anteeksi.
Jos taas ajatellaan esim: Kun ihminen uskoo Jumalaan, niin jos hän uskoon tulon jälkeen alkaa tietoisesti
tekemään syntiä, vaikkapa sarjamurhaajaksi ja huoraamaan, niin hän tuskin saa anteeksi asiaa.
Laitan näin koska tuntuu, että haluatte hyökätä yhdessä ja kun haluatte tahallaan esittää ymmärtämättömiä.
Jos kristinuskot haluavat tehdä pesäeroa joidenkin jäseniensä tekoihin tai mieltymyksiin, olisi aiheellista päättää, mitä kiesuksen ja hänen seuraajiensa opetuksia pidetään oikeina ja mitä väärinä. Nythän veriruskeatkin synnit saa anteeksi hyvin yksinkertaisella tavalla. Sehän suorastaan houkuttelee vääryyksiin (siis niitä, jotka uskovat moiseen hölynpölyyn).
( tällä vastaukselleni )
Jos asia ois noin kuin sanot niin jokainen varmaan tulis uskoon ja jatkais vääryydentekoja jos sais anteeksi kaikki synnin, jota tietoisesti tekee....senkin jälkeen kun tulee uskoon.
Tässähän tämä ateisti taas syyttää uskovaisia !>>Jos asia ois noin kuin sanot niin jokainen varmaan tulis uskoon ja jatkais vääryydentekoja jos sais anteeksi kaikki synnin, jota tietoisesti tekee....senkin jälkeen kun tulee uskoon.
- ~~~
~~~ kirjoitti:
Varmasti kierre vaikuttaa. Jokainen voi valita, levittääkö ympärilleen hyvää vai pahaa. Molemmat leviävät helposti...
Silti toisinaan en voi olla miettimättä erästä ongelmaa; raamattu erottelee kristityt maailmasta. Raamattu kertoo, että jos ihminen ei ole uskovainen, hän on saatanan vallassa. Saatana on raamatun mukaan paha. Raamattu kertoo, miten kristittyjä tullaan vainoamaan. Se kertoo, miten maailma, josta he ovat erotetut, vihaa heitä. Näin pois päin.
Eli kristityillä, jotka raamattua lukevat ja siihen uskovat, on pyhä kirja, joka nimenomaan väittää muiden vihaavan heitä ja tahtovan heille pahaa sekä tekevän pahaa muutoinkin. Se on mielestäni hyvin surullista, mutta toisaalta ymmärrän, että jos ihminen uskoo raamatun maailmaan kovasti, hän varmaan näkee tällaisenkin totuutena. Alkaa nähdä muut ihmiset jokseenkin moraalittomina ja pahoinakin, alkaa tuntea, miten muut vihaavat häntä jne.
No, tämä vain näkökulmana.Niinhän se on että, ihminen voi valita levittääkö hyvää vai pahaa.
Onhan sekin totta että, kristityitä vainotaan kaikenaikaa.Tämä maailma jossa olemme,
on saatanan vallassa
Onhan se totuus että, saatana on paha ja täällä maanpäällä tuhoamassa kaikkea.Saatana saa kaiken pahan ja vääränkin näyttämään oikealta, hyvältä ja sallitulta. Saatana osaa vääristää kaiken ja eksyttää.
Totta sekin että, Jumalan omat ei enää kuulu tähän maailmaan. Ne jotka rakastaa tätä maailmaa ei voi
rakastaa Jumalaa.
Toisin sanoen: Ne jotka rakastaa Jumalaa ei voi rakastaa tätä maailmaan ja siinä olevaa pahuutta ja syntiä. Jokainen kuitenkin valitsee itse kumpaa rakastaa. Sillä toista on vihaava.
Raamattu sanoo myös että, "kahta Herraa ei voi palvella, Jumalaa ja mammonaa,toista on vihaava ja toista rakastava, kaikki mitä tästä maailmasta on, silmäin pyynti, elämän korskeus, ei ole Jumalasta vaan tästä maailmasta". - ~~~
Phoebus kirjoitti:
>>Jos asia ois noin kuin sanot niin jokainen varmaan tulis uskoon ja jatkais vääryydentekoja jos sais anteeksi kaikki synnin, jota tietoisesti tekee....senkin jälkeen kun tulee uskoon.
"Uskonnoton tietää saavansa itse vastata tekonsa kaikista seuraamuksista. Hänellä ei ole ketään vakioymmärtäjää tukenaan. Ehkä se saa uskonnottomat miettimään ryhtymisiään tarkemmin kuin henkilö, joka on jo etukäteen saanut varmuuden anteeksiannosta."
No en voi olla varma että, saan kaiken anteeksi ja tuskin kukaan voi olla varma siitä. Kuitenkin toivon että, saan anteeksi. Ainakin minun täytyy ajatella mitä teen ja mikä on oikein. Ei asioihin voi suhtautua välinpitämättömästi. Joudun vastaamaan teoistani Jumalan edessä, siinä kuin toisetkin.
Paavali on kirjoittanut esim:
On jo aikojen alusta tullut ihmisiä, joille usko on vaan peite-pahuudenverho,
ei heidän tuomionsa torku eikä tulessa sammu, sillä sellaisia vastaan Herra on syttyvä tuomiopäivänä.
Toisin sanoen jotkut verhoutuvat uskon taakse, saadakseen tehdä kaikenlaista pahuutta.
Ja sehän on nykypäivänä sääntö, ei poikkeus. Joten jossain määrin ymmärrän ateisteja, kun monet elävät kaksoiselämää.Tekevät itse syntiä salaa ja tuomitsevat sit toisia. - ~~~
~~~ kirjoitti:
Niinhän se on että, ihminen voi valita levittääkö hyvää vai pahaa.
Onhan sekin totta että, kristityitä vainotaan kaikenaikaa.Tämä maailma jossa olemme,
on saatanan vallassa
Onhan se totuus että, saatana on paha ja täällä maanpäällä tuhoamassa kaikkea.Saatana saa kaiken pahan ja vääränkin näyttämään oikealta, hyvältä ja sallitulta. Saatana osaa vääristää kaiken ja eksyttää.
Totta sekin että, Jumalan omat ei enää kuulu tähän maailmaan. Ne jotka rakastaa tätä maailmaa ei voi
rakastaa Jumalaa.
Toisin sanoen: Ne jotka rakastaa Jumalaa ei voi rakastaa tätä maailmaan ja siinä olevaa pahuutta ja syntiä. Jokainen kuitenkin valitsee itse kumpaa rakastaa. Sillä toista on vihaava.
Raamattu sanoo myös että, "kahta Herraa ei voi palvella, Jumalaa ja mammonaa,toista on vihaava ja toista rakastava, kaikki mitä tästä maailmasta on, silmäin pyynti, elämän korskeus, ei ole Jumalasta vaan tästä maailmasta".Totta on, että kristittyjä vainotaan. Ja totta, että kristiyt vainoavat.
Saatanaa en pidä todellisena.
Toit esiin mielenkiintoisesti sen, että paitsi että raamattu kertoo uskovia vihattavan ja vainottavan, myös raamattu kertoo ettei uskova voi rakastaa maailmaa. Niinpä. Tässä maailmassa on kuitenkin niin paljon kaikkea kaunista ja hyvää.
Sinä puhut vain pahuudesta ja epäilisin, että tarkoituksesi on sanoa, että voi rakastaa joko jumalaa tai pahuutta, mutta toivon kovin olevani väärässä tässä. Sehän tarkoittaisi, että vain uskovainen rakastaa hyvää ja jokainen, joka ei usko, rakastaa vain pahaa. Sellainen väitehän olisi todella vastenmielinen. - ~~~
~~~ kirjoitti:
Tarkoitan ihmistä, joka paaduttaa sydämmensä eli kun ihminen tuntee sydämessään mikä on oikein,
( tällä vastaukselleni )
Tässähän tämä ateisti taas syyttää uskovaisia !Viestintä on vaikea laji. Muutaman sanan lauseen voi jo ymmärtää kovin monella tavalla, etenkin kun apuna ei ole eleitä, ilmeitä ja äänensävyjä.
Se, että sinun viestiäsi ei ymmärretä juuri siten kuin sinä sen tarkoitit, ei liene siis aihe syyttää viestisi vastaanottajia tahallisesta hyökkäyksestä. On hyvä, että kerroit tästä tunteestasi, mutta pyytäisin miettimään ihan sitä, että keskustelu on keskustelua. Kaikkea ei toinen voi ymmärtää ja silloin voi yrittää kantaansa tarkentaa. Joskus jopa ollaan hyvinkin eri mieltä, mutta ei se ole hyökkäys. Ei kaikesta tarvitse olla samaa mieltä.
Sarjamurhaaminen ja huoraaminen - valehtelu ja pahan puhuminen. Niin, syntejä kaikki. Jokainen varmasti ymmärtää, että hätävalhe saattaa lipsahtaa huulilta ennen kuin sen ehtii nielaista. Syntihän se silti on. Ja kun katuu, sen saa anteeksi. Entä jos ihminen on hyvin kiivas ja temperamenttinen? Entä jos jossakin tilanteessa hetken pikaistuksissa tuuppaa toista ihmistä siten, että hän kaatuu, lyö päänsä ja kuolee - senhän saa anteeksi, vai saako? Entä jos sillä tuuppaamisen hetkellä vieläpä ajatuksissaan halusi toisen kuolemaa? Entä jos näin käy toisenkin kerran, kolmannenkin? Silloinhan taitaisi olla jo sarjamurhaaja?
Pahan puhuminen. Entä jos tulee sanottua kerran toisensa jälkeen toisesta ihmisestä pahasti tai loukattua toista. Vaikka miten yrittää tehdä parannusta niin ei vain siinä onnistu. Saako anteeksi? Entäpä sitten, jos tämä synti onkin seksuaalisuuteen liittyvä synti - muuttuuko asia?
Esimerkkini voivat olla kömpelöitä, mutta ehkä ymmärrät pointin. Se, mikä ihmisen silmissä on veriruskea synti jota tuskin saa anteeksi, onko se sitä myös jumalan silmissä? Entä jos sarjamurhaaja katuu syntejään aidosti ja sydämestään, muttei voi itselleen mitään - ja sen sijaan pahan puhuja jatkaa syntiään katumatta sitä todella, panetellen ja nimitellen muita ihmisiä? - ~~~
~~~ kirjoitti:
Viestintä on vaikea laji. Muutaman sanan lauseen voi jo ymmärtää kovin monella tavalla, etenkin kun apuna ei ole eleitä, ilmeitä ja äänensävyjä.
Se, että sinun viestiäsi ei ymmärretä juuri siten kuin sinä sen tarkoitit, ei liene siis aihe syyttää viestisi vastaanottajia tahallisesta hyökkäyksestä. On hyvä, että kerroit tästä tunteestasi, mutta pyytäisin miettimään ihan sitä, että keskustelu on keskustelua. Kaikkea ei toinen voi ymmärtää ja silloin voi yrittää kantaansa tarkentaa. Joskus jopa ollaan hyvinkin eri mieltä, mutta ei se ole hyökkäys. Ei kaikesta tarvitse olla samaa mieltä.
Sarjamurhaaminen ja huoraaminen - valehtelu ja pahan puhuminen. Niin, syntejä kaikki. Jokainen varmasti ymmärtää, että hätävalhe saattaa lipsahtaa huulilta ennen kuin sen ehtii nielaista. Syntihän se silti on. Ja kun katuu, sen saa anteeksi. Entä jos ihminen on hyvin kiivas ja temperamenttinen? Entä jos jossakin tilanteessa hetken pikaistuksissa tuuppaa toista ihmistä siten, että hän kaatuu, lyö päänsä ja kuolee - senhän saa anteeksi, vai saako? Entä jos sillä tuuppaamisen hetkellä vieläpä ajatuksissaan halusi toisen kuolemaa? Entä jos näin käy toisenkin kerran, kolmannenkin? Silloinhan taitaisi olla jo sarjamurhaaja?
Pahan puhuminen. Entä jos tulee sanottua kerran toisensa jälkeen toisesta ihmisestä pahasti tai loukattua toista. Vaikka miten yrittää tehdä parannusta niin ei vain siinä onnistu. Saako anteeksi? Entäpä sitten, jos tämä synti onkin seksuaalisuuteen liittyvä synti - muuttuuko asia?
Esimerkkini voivat olla kömpelöitä, mutta ehkä ymmärrät pointin. Se, mikä ihmisen silmissä on veriruskea synti jota tuskin saa anteeksi, onko se sitä myös jumalan silmissä? Entä jos sarjamurhaaja katuu syntejään aidosti ja sydämestään, muttei voi itselleen mitään - ja sen sijaan pahan puhuja jatkaa syntiään katumatta sitä todella, panetellen ja nimitellen muita ihmisiä?Mielestäni, ei ole olemassa "hätävalheita", valhe on aina valhe. En minä voi päättää mitä kukakin saa anteeeksi.
Ainoastaan sen että, itse annan anteeksi toisille. Jumala päättää kuka saa anteeksi, koska Jumala näkee kokonaisuuden ajatuksia myöten.
"Entä jos sarjamurhaaja katuu syntejään aidosti ja sydämestään, muttei voi itselleen mitään - ja sen sijaan pahan puhuja jatkaa syntiään katumatta sitä todella, panetellen ja nimitellen muita ihmisiä?"
No jos sarjamurhaaja katuu syntejään aidosti ja sydämestään, kääntyy Jumalanpuoleen,
hän voi myös pyytää Jumalalta että, Jumala vaikuttaa häneen ja hänen tekoihinsa ettei hän nää vahingoita keetään ja uskosin hänen saavan anteeksi, mutta Jumalahan sen asian päättää.
Jos ihminen tekee syntiä, katumatta aidosti ja jatkaa sitä, niin uskoisin ettei saa anteeksi.
Kuitenkaan minä en päätä asiaa. - ~~~
~~~ kirjoitti:
Totta on, että kristittyjä vainotaan. Ja totta, että kristiyt vainoavat.
Saatanaa en pidä todellisena.
Toit esiin mielenkiintoisesti sen, että paitsi että raamattu kertoo uskovia vihattavan ja vainottavan, myös raamattu kertoo ettei uskova voi rakastaa maailmaa. Niinpä. Tässä maailmassa on kuitenkin niin paljon kaikkea kaunista ja hyvää.
Sinä puhut vain pahuudesta ja epäilisin, että tarkoituksesi on sanoa, että voi rakastaa joko jumalaa tai pahuutta, mutta toivon kovin olevani väärässä tässä. Sehän tarkoittaisi, että vain uskovainen rakastaa hyvää ja jokainen, joka ei usko, rakastaa vain pahaa. Sellainen väitehän olisi todella vastenmielinen.Maailmassa on molempia hyvää ja pahaa, kaunista ja rumaa.Vastakohtia riittää.
Siis tarkoitin että, ihminen joka rakastaa tätä maailmaa,sen pahuutta, syntiä,rahaa jne... ei voi olla Jumalan oma. Onhan tässä maaimassa kaunista esim: luonto, eläimet, lapset yms.
Kyllähän tässä maailmassa voi rakastaa esim, just yllä mainittuja asioita, mutta en allamainittuja
myös rikollisuus,huumeet,väkivalta ym...
Tietysti sellainenkin joka ei ole uskossa voi rakastaa hyvää ja tehdä hyvää.
Yhtälailla kuin uskovakin voi rakastaa hyvää ja karttaa pahaa. - ~~~
~~~ kirjoitti:
Mielestäni, ei ole olemassa "hätävalheita", valhe on aina valhe. En minä voi päättää mitä kukakin saa anteeeksi.
Ainoastaan sen että, itse annan anteeksi toisille. Jumala päättää kuka saa anteeksi, koska Jumala näkee kokonaisuuden ajatuksia myöten.
"Entä jos sarjamurhaaja katuu syntejään aidosti ja sydämestään, muttei voi itselleen mitään - ja sen sijaan pahan puhuja jatkaa syntiään katumatta sitä todella, panetellen ja nimitellen muita ihmisiä?"
No jos sarjamurhaaja katuu syntejään aidosti ja sydämestään, kääntyy Jumalanpuoleen,
hän voi myös pyytää Jumalalta että, Jumala vaikuttaa häneen ja hänen tekoihinsa ettei hän nää vahingoita keetään ja uskosin hänen saavan anteeksi, mutta Jumalahan sen asian päättää.
Jos ihminen tekee syntiä, katumatta aidosti ja jatkaa sitä, niin uskoisin ettei saa anteeksi.
Kuitenkaan minä en päätä asiaa.Niin, ethän sinä tosiaan asiaa päätä. Siksi ehkä ei pitäisi tehdä niitä arvauksia, että saako sarjamurhaaja anteeksi tai saako prostituoitu anteeksi. Ehkä pitäisi miettiä kuitenkin niitä omia syntejään mieluummin kuin muiden. Tätä minä juuri tarkoitin, kiva kun ymmärsit. :)
- ~~~
~~~ kirjoitti:
Niin, ethän sinä tosiaan asiaa päätä. Siksi ehkä ei pitäisi tehdä niitä arvauksia, että saako sarjamurhaaja anteeksi tai saako prostituoitu anteeksi. Ehkä pitäisi miettiä kuitenkin niitä omia syntejään mieluummin kuin muiden. Tätä minä juuri tarkoitin, kiva kun ymmärsit. :)
Jokaisen täytyykin miettiä omia tekojaan, jokainen on syntinen myös jokainen uskossa oleva,
ei ole yhtään synnitöntä ihmistä...
Jeesus sanoi: "heittäköön se ensimmäisen kiven, joka teistä on synnitön".
samoin sanassa sanotaan." Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". - ..............
Eikö ihmetytä? kirjoitti:
Niimpä... toki isäntä on läheisempi, kuin Jumala.
~~~ kirjoitti:
Maailmassa on molempia hyvää ja pahaa, kaunista ja rumaa.Vastakohtia riittää.
Siis tarkoitin että, ihminen joka rakastaa tätä maailmaa,sen pahuutta, syntiä,rahaa jne... ei voi olla Jumalan oma. Onhan tässä maaimassa kaunista esim: luonto, eläimet, lapset yms.
Kyllähän tässä maailmassa voi rakastaa esim, just yllä mainittuja asioita, mutta en allamainittuja
myös rikollisuus,huumeet,väkivalta ym...
Tietysti sellainenkin joka ei ole uskossa voi rakastaa hyvää ja tehdä hyvää.
Yhtälailla kuin uskovakin voi rakastaa hyvää ja karttaa pahaa.>>Siis tarkoitin että, ihminen joka rakastaa tätä maailmaa,sen pahuutta, syntiä,rahaa jne... ei voi olla Jumalan oma.
- ~~~
Phoebus kirjoitti:
>>Siis tarkoitin että, ihminen joka rakastaa tätä maailmaa,sen pahuutta, syntiä,rahaa jne... ei voi olla Jumalan oma.
Tuo on ongelma, samaten eräs toinen. Kristinuskossa on paljon käskyjä, joita ei nykyisellä länsimaisella moraalilla varustettu ihminen luonnostaan hyväksy. Esimerkiksi orjuutta emme pidä hyväksyttävänä, emmekä nuorison kivittämistä tottelemattomuudesta jne.
Parhaillaan jälleen käynnissä olevassa sukupuolineutraalia avioliittolakia koskevassa keskustelussa kuitenkin ilmenee, että joillakin ihmisillä ei ole ainakaan näennäisesti mitään muuta syytä vastustaa homoseksuaalien avioliittoa kuin raamattu ja se, että homoseksuaalisuus on jumalan mielestä syntiä raamatun mukaan. He eivät osaa perustella, mikä siinä olisi väärin. Riittää, että se on synti ja he puolestaan ihmettelevät, kun näin selvää asiaa ei joku tajua.
On siis täysin mahdollista, että ihminen ulkoistaa moraalinsa niin täysin, että hän pitää vääränä asiaa vain ulkoisen auktoriteetin määräyksen vuoksi ja tämä määräys on hänelle täysin pätevä peruste. Sellainen on pelottavaa. Raamatussa kun niitä määräyksiä riittää vaikka mihin hirmutekoihin. Entä jos kyllin karismattinen tulkitsija tulkitsee ne pahimmalla mahdollisella tavalla?
Vähän sama kuin se raamattuun pohjautuva ongelma uskovaisten suhtautumisessa ei-uskovaisiin - ongelma on olemassa niillä, jotka raamattuunsa uskovat, sillä raamattu sanoo meidän vihaavan uskovaisia. Tästä taisin tässä ketjussa tuolle ns. kaimalleni jotakin kirjoitellakin.
Eli, raamatusta riittää kammottavia tulkintoja niille, jotka haluavat tulkita itselleen edullisesti tai niille, jotka ulkoistavat moraalinsa niin täysin, ettei luontainen oikeuden taju enää toimi. - Sivusta vastaan
~~~ kirjoitti:
Erikoinen on myös ajatus, että jos pahojen tekojen automaattinen anteeksi saaminen tarkoittaisi, että ihmiset haluaisivat tehdä pahoja tekojaan. Kuka niin haluaisi? Eikö jokainen terve ihminen tahdo toimia parhaansa mukaan oikein...?ettei paatuneella ole synnintuntoa eli hän voi ymmärtää ihmismielin ajateltuna hyvän ja pahan, mutta hän ei välitä siitä enää siten, vaan tekee, mitä haluaa, ilman katumusta.
Kyllä me uskovinakin lankeamme, päivittäin, emmehän ole täydellisiä ja Jumala antaa anteeksi, kun tunnustamme ne Hänelle. On eriasia langeta ja tehdä siitä parannus,
kun elää jatkamalla synnissä ja tietoisesti ja räikesti tehdä Hänen tahtoaan vastaan.
Omasta Raamatustani en löytänyt edellisen kirjoittajan mainitsemaa kohtaa: Tim 11:1,2:sta--(1Timoteuskirje loppuu 6:een lukuun ja toinen kirje 4:nteen lukuun)--
mutta Hebr.10:26 mainitaan siitä näin:
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole
enää uhria meidän syntiemme edestä.
Tässä kohdassa tarkoitetaan juutalaisia, jotka tulivat tietämään, että pelastus on
Jeesuksessa, mutta kääntyivät takaisin vanhan liiton lakiuskoon eli omilla teoillaan
pelastumiseen. - goddeloos
Sivusta vastaan kirjoitti:
ettei paatuneella ole synnintuntoa eli hän voi ymmärtää ihmismielin ajateltuna hyvän ja pahan, mutta hän ei välitä siitä enää siten, vaan tekee, mitä haluaa, ilman katumusta.
Kyllä me uskovinakin lankeamme, päivittäin, emmehän ole täydellisiä ja Jumala antaa anteeksi, kun tunnustamme ne Hänelle. On eriasia langeta ja tehdä siitä parannus,
kun elää jatkamalla synnissä ja tietoisesti ja räikesti tehdä Hänen tahtoaan vastaan.
Omasta Raamatustani en löytänyt edellisen kirjoittajan mainitsemaa kohtaa: Tim 11:1,2:sta--(1Timoteuskirje loppuu 6:een lukuun ja toinen kirje 4:nteen lukuun)--
mutta Hebr.10:26 mainitaan siitä näin:
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole
enää uhria meidän syntiemme edestä.
Tässä kohdassa tarkoitetaan juutalaisia, jotka tulivat tietämään, että pelastus on
Jeesuksessa, mutta kääntyivät takaisin vanhan liiton lakiuskoon eli omilla teoillaan
pelastumiseen."ettei paatuneella ole synnintuntoa eli hän voi ymmärtää ihmismielin ajateltuna hyvän ja pahan, mutta hän ei välitä siitä enää siten, vaan tekee, mitä haluaa, ilman katumusta. "
- Tuo pätee vain uskovaan. Ateistina tyynesti totean että mitään syntiä ei ole... Se ei todellakaan tarkoita että olisin moraaliton ihminen tehden kokoajan vääryyttä tiedostaen. Jos joskus teen jotain mitä kadun niin opin virheestäni ja koitan välttää tekemästä uudelleen...
"Kyllä me uskovinakin lankeamme, päivittäin, emmehän ole täydellisiä"
- Huomattu on, ainakin täällä... - Uudestisyntyneelle
~~~ kirjoitti:
Tuo on ongelma, samaten eräs toinen. Kristinuskossa on paljon käskyjä, joita ei nykyisellä länsimaisella moraalilla varustettu ihminen luonnostaan hyväksy. Esimerkiksi orjuutta emme pidä hyväksyttävänä, emmekä nuorison kivittämistä tottelemattomuudesta jne.
Parhaillaan jälleen käynnissä olevassa sukupuolineutraalia avioliittolakia koskevassa keskustelussa kuitenkin ilmenee, että joillakin ihmisillä ei ole ainakaan näennäisesti mitään muuta syytä vastustaa homoseksuaalien avioliittoa kuin raamattu ja se, että homoseksuaalisuus on jumalan mielestä syntiä raamatun mukaan. He eivät osaa perustella, mikä siinä olisi väärin. Riittää, että se on synti ja he puolestaan ihmettelevät, kun näin selvää asiaa ei joku tajua.
On siis täysin mahdollista, että ihminen ulkoistaa moraalinsa niin täysin, että hän pitää vääränä asiaa vain ulkoisen auktoriteetin määräyksen vuoksi ja tämä määräys on hänelle täysin pätevä peruste. Sellainen on pelottavaa. Raamatussa kun niitä määräyksiä riittää vaikka mihin hirmutekoihin. Entä jos kyllin karismattinen tulkitsija tulkitsee ne pahimmalla mahdollisella tavalla?
Vähän sama kuin se raamattuun pohjautuva ongelma uskovaisten suhtautumisessa ei-uskovaisiin - ongelma on olemassa niillä, jotka raamattuunsa uskovat, sillä raamattu sanoo meidän vihaavan uskovaisia. Tästä taisin tässä ketjussa tuolle ns. kaimalleni jotakin kirjoitellakin.
Eli, raamatusta riittää kammottavia tulkintoja niille, jotka haluavat tulkita itselleen edullisesti tai niille, jotka ulkoistavat moraalinsa niin täysin, ettei luontainen oikeuden taju enää toimi.uskovalle ei ole vaikeaa tulkita Jumalan Sanaa oikein, koska Pyhä Henki on hänessä ja ohjaa häntä. Jumala on rakkaus ja niin on Hänen Henkensäkin.
Jeesus sanoo näin Matt.5:38-48:
Te olette kuulleet sanotuksi: Silmä silmästä ja ja hammas hampaasta.
Mutta Minä sanon teille: Älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku
lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin; ja jos joku tahtoo
sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin..
Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
Te olette kuulleet sanotuksi: Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.
Mutta Minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta
jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä Hän
antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille, kuin hyvillekin, ja antaa sataa, niin
väärille, kuin vanhurskaillekin.
Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on
tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te
siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on.
(Tähän meidän uskovina on pyrkiminen, että rakkaudessa olisimme täydelliset) - Otin esimerkkini
goddeloos kirjoitti:
"ettei paatuneella ole synnintuntoa eli hän voi ymmärtää ihmismielin ajateltuna hyvän ja pahan, mutta hän ei välitä siitä enää siten, vaan tekee, mitä haluaa, ilman katumusta. "
- Tuo pätee vain uskovaan. Ateistina tyynesti totean että mitään syntiä ei ole... Se ei todellakaan tarkoita että olisin moraaliton ihminen tehden kokoajan vääryyttä tiedostaen. Jos joskus teen jotain mitä kadun niin opin virheestäni ja koitan välttää tekemästä uudelleen...
- Huomattu on, ainakin täällä...uskovasta, joka on paatunut..ennen uskoontuloa ihminen ei tiedosta syntisyyttään.
- ~~~
Uudestisyntyneelle kirjoitti:
uskovalle ei ole vaikeaa tulkita Jumalan Sanaa oikein, koska Pyhä Henki on hänessä ja ohjaa häntä. Jumala on rakkaus ja niin on Hänen Henkensäkin.
Jeesus sanoo näin Matt.5:38-48:
Te olette kuulleet sanotuksi: Silmä silmästä ja ja hammas hampaasta.
Mutta Minä sanon teille: Älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku
lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin; ja jos joku tahtoo
sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin..
Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
Te olette kuulleet sanotuksi: Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.
Mutta Minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta
jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä Hän
antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille, kuin hyvillekin, ja antaa sataa, niin
väärille, kuin vanhurskaillekin.
Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on
tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te
siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on.
(Tähän meidän uskovina on pyrkiminen, että rakkaudessa olisimme täydelliset)Niin ja tulkinta menee selvästi yli raamatun, jota uskovaisen ei tarvitse yrittääkään noudattaa kuin joiltakin osin. Jos joku tulkitsee jotakin eri tavalla tai noudattaakin eri kohtaa, hän ei tietenkään ole todellinen uudestisyntynyt uskovainen.
- Kukin on vastuussa
~~~ kirjoitti:
Niin ja tulkinta menee selvästi yli raamatun, jota uskovaisen ei tarvitse yrittääkään noudattaa kuin joiltakin osin. Jos joku tulkitsee jotakin eri tavalla tai noudattaakin eri kohtaa, hän ei tietenkään ole todellinen uudestisyntynyt uskovainen.
omalla kohdallaan vain siitä, minkä on tullut ymmärtämään Raamatusta
Jumalan Hengen avattua sitä hänelle. Uskoontullut ihminen ei kerralla
ymmärrä kaikkea, vaikkakin voi tulkita asioita omalla tavallaan, aivan kuten
ei-uskovakin, mutta sen syvempi ymmärtäminen tulee Jumalan Hengen kautta. - Skeptikko
goddeloos kirjoitti:
"ettei paatuneella ole synnintuntoa eli hän voi ymmärtää ihmismielin ajateltuna hyvän ja pahan, mutta hän ei välitä siitä enää siten, vaan tekee, mitä haluaa, ilman katumusta. "
- Huomattu on, ainakin täällä...MIKÄ ON SYNNIN JA RIKOKSEN ERO ???
- goddeloos
Skeptikko kirjoitti:
MIKÄ ON SYNNIN JA RIKOKSEN ERO ???
Syntiä on sana ilman mitään merkitystä, rikos on kirjattu Suomen ja EU:n lakiin. Kaikkia rikoksia mm ihmisyyttä vastaan ei sieltä kyllä valitettavasti löydy.
- goddeloos
Otin esimerkkini kirjoitti:
uskovasta, joka on paatunut..ennen uskoontuloa ihminen ei tiedosta syntisyyttään.
Ainoastaan uskova uskoo ja on syntinen... ja aivan turhaan.
- ..............
~~~ kirjoitti:
Tiedän, että kristinuskon mukaan toki jokainen, joka ei usko jumalaan, on saatanan oma. Silti, jos mietit ateistista näkökulmaa, ymmärtänet, ettei tämäkään jumalhahmo ole ateisteille todellinen.
Eikö jokaiseen tekoon syyllinen ole tekijä eikä joku muu? Jos iljettävyyksillä tarkoitat pedofiliaa, niin siihen löytyy kyllä näitä hiljattain esiin tulleita salailtuja tapauksia paljon muidenkin kristillisten kirkkojen kuin katolilaisten keskuudesta. Ei se silti tee jokaisesta rivikristitystä syyllistä varmasti kenenkään mielestä.homot on homoja...
- he,he
Phoebus kirjoitti:
Voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa, että jotkut uskonnot selittävät, että KAIKKI synnit ja pahat teot saa anteeksi, jos vain uskoo?
Mikäs siinä on mellastaessa valmiiksi katetussa pöydässä, kun jo etukäteen tietää, että anteeksianto on varma.Kuuluu ???
Mistä sä anteeksi annot tiedät, mee sänkyys... - ...
Phoebus kirjoitti:
>>Se syntien anteeksi saaminen tarkoittaa että, kun ihminen on tehnyt syntiä ennen kuin on tullut uskoon, niin ne hän saa anteeksi.
Jauhat ja syö sit jauheesi.
- skeptikko
... kirjoitti:
Jauhat ja syö sit jauheesi.
riitelee toisessa ketjussa ja eivät muihin kerkeä. Ateistithan on tunnetusti tyhmää väkeä, pyytää ensin
todisteita Jeesuksesta ja sitten kun saavat todisteita, ovat turpa kiinni. Juntteja kun ovat ja tietty tuntuu
suurin osa olevan homoseksuaaleja eli lasboja ja homoja. On heissä varmaan bi-seksuaalejakin vaikka
sitä he eivät ole vielä mainostaneet. Mutta kaappihomoille ei loppua näy tulevan.
Edes pahimmat Jumalankieltäjät / vihaajat eivät ole niin tyhmiä kuin ateistit, jotka kieltää Jeesuksen !
mutta Jeesuksen Jumaluuden he kieltävät. - skeptikko
skeptikko kirjoitti:
riitelee toisessa ketjussa ja eivät muihin kerkeä. Ateistithan on tunnetusti tyhmää väkeä, pyytää ensin
todisteita Jeesuksesta ja sitten kun saavat todisteita, ovat turpa kiinni. Juntteja kun ovat ja tietty tuntuu
suurin osa olevan homoseksuaaleja eli lasboja ja homoja. On heissä varmaan bi-seksuaalejakin vaikka
sitä he eivät ole vielä mainostaneet. Mutta kaappihomoille ei loppua näy tulevan.
Edes pahimmat Jumalankieltäjät / vihaajat eivät ole niin tyhmiä kuin ateistit, jotka kieltää Jeesuksen !
mutta Jeesuksen Jumaluuden he kieltävät.Edes pahimmat Jumalankieltäjät / vihaajat eivät ole niin tyhmiä kuin ateistit, eli he eivät kiellä
Jeesuksen olemassa oloa.... - ...
orkoliini kirjoitti:
Kiitän. Alkuperäistä uutista ei tunnu löytyvän Washington Postista. On se perkele, kun tehdään uutisia, muttei linkitetä niitä alkuperäisjuttuihin.
on yx piru.Homoseksuaalien vakituinen puolustaja.
- muutkin
goddeloos kirjoitti:
Ainoastaan uskova uskoo ja on syntinen... ja aivan turhaan.
syntisiä...
- ---
~~~ kirjoitti:
Eikö jokaiseen tekoon syyllinen ole tekijä eikä joku muu? Jos iljettävyyksillä tarkoitat pedofiliaa, niin siihen löytyy kyllä näitä hiljattain esiin tulleita salailtuja tapauksia paljon muidenkin kristillisten kirkkojen kuin katolilaisten keskuudesta. Ei se silti tee jokaisesta rivikristitystä syyllistä varmasti kenenkään mielestä.on,kuten Jumalakin ja Jeesus.
- goddeloos
muutkin kirjoitti:
syntisiä...
"on kaikki muutkin
syntisiä... "
- En minä ole. Minä en voi olla syntinen! - muutkin
goddeloos kirjoitti:
"on kaikki muutkin
syntisiä... "
- En minä ole. Minä en voi olla syntinen!yhtälailla syntinen, kuin toisetkin, myönnät tai kiellät.
- goddeloos
muutkin kirjoitti:
yhtälailla syntinen, kuin toisetkin, myönnät tai kiellät.
"Olet muutkin
yhtälailla syntinen, kuin toisetkin, myönnät tai kiellät. "
- Miten? En usko jumalaan/jumaliin... En voi olla syntinen. Syntiä ei ole, se on sana millä oln kautta aikain peloteltu olemattomaan uskovia.
- ...
Kyllä Jumalaan uskovia on paljonkin ja usko tulee lisääntymään.Samoin myös enkeleihinuskovia.
Moni myös kuulee Jumalan äänen tai enkelin äänen.- yx-uskova
Uskonut lapsesta asti Jumalaan, Jeesukseen ja enkeleihin... Vanhmpani ei olleet uskossa, mutta mummini oli
ja olen kiitollinen kun hän opetti rukoilemaan ja kertoi hengellisistä asioita, valitettavasti mummini kuoli
minun ollessani 10-vuotias. Nyt 40 -vuotta myöhemminkin voin muistaa mummia rakkaudella ja kiitollisuudella. yx-uskova kirjoitti:
Uskonut lapsesta asti Jumalaan, Jeesukseen ja enkeleihin... Vanhmpani ei olleet uskossa, mutta mummini oli
ja olen kiitollinen kun hän opetti rukoilemaan ja kertoi hengellisistä asioita, valitettavasti mummini kuoli
minun ollessani 10-vuotias. Nyt 40 -vuotta myöhemminkin voin muistaa mummia rakkaudella ja kiitollisuudella.minäkin kaipaan isovanhempiani, vaikkeivat mitään mielenkuvitusjuttuja mulle opettaneetkaan, he olivat vaan mukavia:)
- yx-uskova
A.Mikkonen kirjoitti:
minäkin kaipaan isovanhempiani, vaikkeivat mitään mielenkuvitusjuttuja mulle opettaneetkaan, he olivat vaan mukavia:)
jonain päivänä löydät Jeesuksen, koska vaikutat mukavalta ja ystävälliseltä ihmiseltä. :)
- Samaa minäkin toivon
yx-uskova kirjoitti:
jonain päivänä löydät Jeesuksen, koska vaikutat mukavalta ja ystävälliseltä ihmiseltä. :)
ja olen todennut myöskin, että A.Mikkonen on mukava ja ystävällinen ateisti.
On järkyttävää, että täällä Suomessakin on monia ihmisiä, jotka kärsivät vastaavista harhoista.
- Näin on
Ja sääliksi käy ne, kotka ei usko totuutta.Valitettavasti niitäkin Jumalan kieltäjiä täältä Suomestakin löytyy:
Näin on kirjoitti:
Ja sääliksi käy ne, kotka ei usko totuutta.Valitettavasti niitäkin Jumalan kieltäjiä täältä Suomestakin löytyy:
Suomalaiset kieltävät jopa omat vanhat jumalansa.
Järkyttävää.- näin on
Phoebus kirjoitti:
Järkyttävää.Sääli myös etteivät ihmiset hyväksy homosuhteita, kun ateistit niin kovin sitä haluaisivat,
kertookin hyvin ateistien seksuaalimieltymyksistä, ruskeanreijän ritareita selkeästi... - Kössönöm
näin on kirjoitti:
Sääli myös etteivät ihmiset hyväksy homosuhteita, kun ateistit niin kovin sitä haluaisivat,
kertookin hyvin ateistien seksuaalimieltymyksistä, ruskeanreijän ritareita selkeästi...että termi homoseksuaali ei ole uskiksille kovin selkeä. Homoseksuaali voi olla sekä mies että nainen. Ihan kuten heteroseksuaalikin.
- vapaa seksi
Phoebus kirjoitti:
Järkyttävää.Teistä tulis hyviä munkkeja, menisitte vuorotellen tynnyriin ja ottaisitte suihin.. ???
Siten yhdistäisitte seksin ja uskon asiat tai voisitte mennä kokonaan sinne katolliseen kirkkoon, koska siellä olisi nimenomaan teidän hyväksymää avioliitonulkopuolista seksiä. ???
Katsos kun raamattu kieltää AVIOLIITON ULKOPUOLISEN SEKSIN, NIIN SILLOIN EI OISI PEDOFILIAAKAAN,
SEN ENENPÄÄ KUIN RAISKAUKSIA tms... Vapaa seksihän vapauttaa ihmiset suorastaan eläimelliseen seksiin,
kenen kanssa tahansa, ilman rajoituksia. Te varmaan antasitte panna omia lapsiannekin milloin vaan, kenen vaan... ?????? - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kössönöm kirjoitti:
että termi homoseksuaali ei ole uskiksille kovin selkeä. Homoseksuaali voi olla sekä mies että nainen. Ihan kuten heteroseksuaalikin.
Kyllä se teidän mahlojen lärvissä olo tiedetään ja hieromasauvat ja vyötärähihnasauvat,yhteis hieromasauvat,
geishapallut,kumihousut peniksineen,kuminuket ( miespuoliset ), LURP,LURP pimperoa... YÄÄÄKS - näin se on
vapaa seksi kirjoitti:
Teistä tulis hyviä munkkeja, menisitte vuorotellen tynnyriin ja ottaisitte suihin.. ???
Siten yhdistäisitte seksin ja uskon asiat tai voisitte mennä kokonaan sinne katolliseen kirkkoon, koska siellä olisi nimenomaan teidän hyväksymää avioliitonulkopuolista seksiä. ???
Katsos kun raamattu kieltää AVIOLIITON ULKOPUOLISEN SEKSIN, NIIN SILLOIN EI OISI PEDOFILIAAKAAN,
SEN ENENPÄÄ KUIN RAISKAUKSIA tms... Vapaa seksihän vapauttaa ihmiset suorastaan eläimelliseen seksiin,
kenen kanssa tahansa, ilman rajoituksia. Te varmaan antasitte panna omia lapsiannekin milloin vaan, kenen vaan... ??????Seksi kuuluu avioliittoon ja avioliitot kuuluu solmia vastakkaisen sukupuolen kanssa !
Avioliiton ulkopuoliset suhteet on huorintekoa ja sen raamattu kieltää !
Omasta puolisostaan ihminen saa nauttia, niin paljon ja niin usein kuin heillä on haluja nautiskella. - heh,heh
näin se on kirjoitti:
Seksi kuuluu avioliittoon ja avioliitot kuuluu solmia vastakkaisen sukupuolen kanssa !
Avioliiton ulkopuoliset suhteet on huorintekoa ja sen raamattu kieltää !
Omasta puolisostaan ihminen saa nauttia, niin paljon ja niin usein kuin heillä on haluja nautiskella.on hyvää, totesi toinen munkki...
- yx-hetero
Kössönöm kirjoitti:
että termi homoseksuaali ei ole uskiksille kovin selkeä. Homoseksuaali voi olla sekä mies että nainen. Ihan kuten heteroseksuaalikin.
Onks teidän kansallislaulunne sanat," meit oli poikia raitilla viis, oli tyttöjä kans, mut ei välitetty niist" ... ?????
Kyl naisen paikka on hellan ja nyrkin välissä, mut mitäpä te naisista ymmärtäisitte.???? - yx-hetero
Kössönöm kirjoitti:
Naaras, levitä haaras. Kaikista kirjoituksistasi huomaa että, nariset kuin ladonovi ja se on ilmiselvää
rasvan puutetta. OOtkohan saanut koskaan kunnolla munaa ??????????? - heh,heh
heh,heh kirjoitti:
on hyvää, totesi toinen munkki...
Munkki möi kahvilassa, kun nuorinainen osti kahvia ja kysyi saisko munkkia ???
- ....................
heh,heh kirjoitti:
Munkki möi kahvilassa, kun nuorinainen osti kahvia ja kysyi saisko munkkia ???
On niitä paljonkin ketkä kuulevat ylhäältä äänen kertovan asioita,todennäköisesti enkelin mutta,
eivät voi kertoa asiaa julkisesti, siksi etteivät leimaannu sen vuoksi. Se ääni varoittaa asioista, kertoo mitä
hetken kuluttua tapahtuu jne... Niistä vaan ei voi kertoa, kuin toisille jotka ovat kuulleet samaa ja tietävät,
että elämme henkimaailman keskellä. Kaikkihan sitä ei tunnu tietävän. - ...
.................... kirjoitti:
On niitä paljonkin ketkä kuulevat ylhäältä äänen kertovan asioita,todennäköisesti enkelin mutta,
eivät voi kertoa asiaa julkisesti, siksi etteivät leimaannu sen vuoksi. Se ääni varoittaa asioista, kertoo mitä
hetken kuluttua tapahtuu jne... Niistä vaan ei voi kertoa, kuin toisille jotka ovat kuulleet samaa ja tietävät,
että elämme henkimaailman keskellä. Kaikkihan sitä ei tunnu tietävän.Herraa, antakaa kunnia Jumalalle.
- Karitsan Verta
... kirjoitti:
Herraa, antakaa kunnia Jumalalle.
Kiittäkää Herraa, Hallelujaa, Perkele, Hallelujaa, Karitsan Veressä ja Jeesuksen Kusessa on minut helluntailanen nostetu taivaalliseeen joukoon. Hallleeluujaa!!
- Häpeäisit
Karitsan Verta kirjoitti:
Kiittäkää Herraa, Hallelujaa, Perkele, Hallelujaa, Karitsan Veressä ja Jeesuksen Kusessa on minut helluntailanen nostetu taivaalliseeen joukoon. Hallleeluujaa!!
kehtaat herjata ja pilkata ???
- Karitsan verta
Häpeäisit kirjoitti:
kehtaat herjata ja pilkata ???
Jeesus pelastaa sinutkin. Ota pelastus vastaan!
- Hellariboy86
Karitsan verta kirjoitti:
Jeesus pelastaa sinutkin. Ota pelastus vastaan!
Muistan kun sekä lestadiolaisten että helluntailaisten kokouksessa puhuttiin Karitsan häistä, me haluttiin joka iikka olla karitsan morsiamia. minustakin siis miehestä piti ensin tulla nainen ja sitten mennä samaan sänkyyn jonku sorkkaeläimen kanssa. Hyi helvetti. Onneksi olen päässyt eroon näiden karitsaan sekaantujien aivopesusta, vieläpä melko vähäisin vaurioin.
- 16
Hellariboy86 kirjoitti:
Muistan kun sekä lestadiolaisten että helluntailaisten kokouksessa puhuttiin Karitsan häistä, me haluttiin joka iikka olla karitsan morsiamia. minustakin siis miehestä piti ensin tulla nainen ja sitten mennä samaan sänkyyn jonku sorkkaeläimen kanssa. Hyi helvetti. Onneksi olen päässyt eroon näiden karitsaan sekaantujien aivopesusta, vieläpä melko vähäisin vaurioin.
Kyllähän minä sen ymmärrän, jos uskovat lammaspaimenet ovat lampaita hyväkseen käyttäneet, kun halukkaita naisia ei ole ollut tarvittaessa paikalla.
Mutta että karitsa! Sehän on alaikäinen lammas! Jotain rajaa sentään.
Ja vielä naimisiin karitsan kanssa. Onkohan todistamassa pitänyt olla koko lauma? - ......
Hellariboy86 kirjoitti:
Sairasta Pilkkaamista, älkää kuitenkaan sotkeko Jeesusta asiaan, jos haluatte pilkata lestaadiolaisia ja helluntailaisia, mihin ne kuuluisat Jehovan todistajat unohtui ???
näin on kirjoitti:
Sääli myös etteivät ihmiset hyväksy homosuhteita, kun ateistit niin kovin sitä haluaisivat,
kertookin hyvin ateistien seksuaalimieltymyksistä, ruskeanreijän ritareita selkeästi...et pysty näemmä asiallisesti kirjotteleen, kokeile joskus, rukoile vaikka sitä omaa jumalaas, jos se kertois sulle kuinka se tehdää:)
- ...
Kössönöm kirjoitti:
22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
23. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.
24. Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne.
25. Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa.
26. Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne -
27. sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi -
28. ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä.
29. Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.
30. Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
Seuraava luku, 3Moos - ...
16 kirjoitti:
Kyllähän minä sen ymmärrän, jos uskovat lammaspaimenet ovat lampaita hyväkseen käyttäneet, kun halukkaita naisia ei ole ollut tarvittaessa paikalla.
Mutta että karitsa! Sehän on alaikäinen lammas! Jotain rajaa sentään.
Ja vielä naimisiin karitsan kanssa. Onkohan todistamassa pitänyt olla koko lauma?22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
23. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.
24. Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne.
25. Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa.
26. Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne -
27. sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi -
28. ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä.
29. Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.
30. Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
Seuraava luku, 3Moos - näin se on
...... kirjoitti:
Sairasta Pilkkaamista, älkää kuitenkaan sotkeko Jeesusta asiaan, jos haluatte pilkata lestaadiolaisia ja helluntailaisia, mihin ne kuuluisat Jehovan todistajat unohtui ???
" Minä olen tie, totuus ja elämä ".
- he,he
Varsinkin ateisteilla tuntuu olevan harhoja.
- he,he
Phoebus kirjoitti:
Minkälaisia?
Kuinka Jumalaa ei ole... Ja kuinka pääsette avioliittoon homopareina. Menkää sitten Ruotsiin, niin siellä saatte
vihittyä itsenne saman sukupuolen kanssa. - he,he
Phoebus kirjoitti:
Minkälaisia?
Tuollanen laki ei tule koskaan menemään läpi. Oletkos jo löytänyt itsellesi naisen, kenen kanssa menet vihille ???
Vai oletko etsimässä sopivaa ??? - Eriävä mielipide
he,he kirjoitti:
Tuollanen laki ei tule koskaan menemään läpi. Oletkos jo löytänyt itsellesi naisen, kenen kanssa menet vihille ???
Vai oletko etsimässä sopivaa ???"Tuollainen laki ei tule koskaan menemään läpi"
Mitä Jeesus sanoi tulemuksestaan, millainen maailma on silloin?
Se tulee olemaan samanlainen, kuin oli Nooan päivänä ja Jumala hukutti maailman
syntien tähden ja samoin kävi Sodoman ja Gomorran aikana eli täynnä riettautta. - he,he
Eriävä mielipide kirjoitti:
"Tuollainen laki ei tule koskaan menemään läpi"
syntien tähden ja samoin kävi Sodoman ja Gomorran aikana eli täynnä riettautta.minä alankin odottaa sen lain tulemista, niin tulee pikemmin maailmanloppu ja pääsemme riettaudesta.
- ,,,,,,,
he,he kirjoitti:
minä alankin odottaa sen lain tulemista, niin tulee pikemmin maailmanloppu ja pääsemme riettaudesta.
syntien tähden ja samoin kävi Sodoman ja Gomorran aikana eli täynnä riettautta. - näin on
,,,,,,, kirjoitti:
syntien tähden ja samoin kävi Sodoman ja Gomorran aikana eli täynnä riettautta." Sodoman ja Gomorran aikana eli täynnä riettautta. " Silloin oli nimenomaan paljon homosuhteita ja sama
alkaa olemaan nyt ja pian tuleekin maailmanloppu ja nämä kaikki riettaudet, irstailut, huoruudet ja pahuus loppuu... - skeptikko
näin on kirjoitti:
" Sodoman ja Gomorran aikana eli täynnä riettautta. " Silloin oli nimenomaan paljon homosuhteita ja sama
alkaa olemaan nyt ja pian tuleekin maailmanloppu ja nämä kaikki riettaudet, irstailut, huoruudet ja pahuus loppuu...Hinttarit provosoi mellakoita, kössönöm sanoi että, kristityt vois hoidella sanantien, eikö tämä osoita että,
kössönöm suosii väkivaltaa ??? ja toisaalta mikä laki velvoittaa valtiota suojelemaan hinttareita,
heteroiden hyökätessä kun hinttarit ovat itse provosoineet mellakat ??? - pepe57
skeptikko kirjoitti:
Hinttarit provosoi mellakoita, kössönöm sanoi että, kristityt vois hoidella sanantien, eikö tämä osoita että,
kössönöm suosii väkivaltaa ??? ja toisaalta mikä laki velvoittaa valtiota suojelemaan hinttareita,
heteroiden hyökätessä kun hinttarit ovat itse provosoineet mellakat ???Homoparaatin kimppuun, vaan monet kulkueessa olijat ovat olleet 100% heteroita. Ei se että olet itse homofoobikko, tee esim minusta (hetero) homofoobikkoa. Onko sinut aivopesty lapsena tuohon fobiaan.
- Rompix
"Uskotko suojelusenkeleihin?"
Kyllä 69%
EI 31%
Äänestys avattu: 19.9.2008 klo 15:55
Ääniä tähän mennessä: 8 171
http://www.iltasanomat.fi/otakantaa/tulos.asp?gID=29557
Ilta Sanomien nettilukijoista voisi vetää jotain johtopäätöksiä tästä: esim koulutustasosta tai älykkyydestä.- heh,heh
olevasi älykäs ??? kaikkee sitä kuuleekin.
- Rompix
heh,heh kirjoitti:
olevasi älykäs ??? kaikkee sitä kuuleekin.
Tarpeeksi älykäs, että en usko suojelusenkeleihin.
- ...
Rompix kirjoitti:
Tarpeeksi älykäs, että en usko suojelusenkeleihin.
http://www.youtube.com/watch?v=-qReuRpn77s&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=lKCDhPvkQig&NR=1
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566752Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414745- 702514
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411939- 181568
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81482- 171301
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151279- 241204
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671117